Widzę że słabo "czaisz" o co chodzi z ta diagnostyką. Skakanie iskier po cewce jest raczej średnio normalne, aczkolwiek możliwe, ponadto w ten sposób nie wolno sprawdzać iskry, jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego - rzecz droga i nieosiągalna . Żeby nie przeciągać - masz ewidentnie usterkę w samym aparacie zapłonowym, spróbuj pożyczyć i podstawić...
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Modul do polutownia, proste.
Sprawdź czy nie występuje problem braku masy na module. Często przyczyną jego spalenia jest właśnie brak masy.
czasowe- termiczne wyłączanie cewki wys.napięcia jest wynikiem uszkodzenia modułu zapłonowego- k.mocy(aparat Mitsubishi) - przed wymianą sprawdż dokładnie cewkę wys.nap.
Zadziwia mnie fakt, że moduł po uszkodzenia, naprawia się od młotka, zwykle jak moduł padnie, to nie chodzi.
Istnieje możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry, inaczej mówiąc, iskra jest ale nie w tym momencie co potrzeba. Czasami lepiej oddać pilarkę do naprawy jakiemuś mechanikowi, co ma pojecie o tym, niż do tak zwanego "serwisu"
Na wtyczce przed modułem sprawdż czy jest sygnał z aparatu zapłonowego na oscyloskopie lub omomierzem potem masa,zasilanie.Uszkodzenie modułu zapłonowego to bardzo rzadki przypadek.
Oczywiście, że istnieje możliwość przesunięcia punktu zapłonu, spowodowane wewnętrznym uszkodzeniem modułu zapłonowego, jednak musisz wykluczyć wszystkie inne przyczyny. Rozumiem, że pilarka była sprawdzana w dobrym serwisie?
Prawidłowa cewka WN (butelkowa) do elektronika to cewka o oznaczeniu 8351.1/13 o napięciu 6V, niezależnie czy instalacja jest 6V czy 12V, aczkolwiek układy zapłonowe typu CDI nie są wrażliwe na rodzaj cewki WN. Uszkodzenie nowej cewki WN może być spowodowane niską jakością wykonania. Co innego jeśli chodzi o cewkę zasilającą moduł zapłonowy, na rynku...
Witam. Uaz 31512 po remoncie kapitalnym silnika nie odpala, co już sprawdzono: -silnik po szlifach złożony od podstaw,sprawdzony OK -układ paliwowy(baki,pompa,filtry itd..) OK -gaźnik k131 nowy po sprawdzeniu OK -instalacja elektryczna nowa Podejrzenie pada na układ zapłonowy wymienione na nowe: świece, kable WN, cewka, aparat bezstykowy. W układzie...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Więc - nie tracąc czasu na identyfikację :) - za diodę prostowniczą wstawiłem jakąś prostowniczą o podobnym spadku napięcia (1N5062), taką miałem pod ręką. Zamiast tego warystora wjechał S14K14-AUTO 14 - 18V, wymontowany z jakiegoś uszkodzonego samochodowego sensora airbag. Myślę, że będzie pasował. Generalnie chodzi pewnie o zabezpieczenie modułu zapłonowego...
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Naprawiają oraz budują nowe w ELserwis http://firmy.pkt.pl/firma/elserwis__zakl... http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka... Jesteś pewny, że padł moduł, a nie np. cewka WN? Sprawdziłeś wyłącznik zapłonu, stacyjkę,...
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Witam! W tym module po pewnym czasie uszkodzeniu ulegał IRF840 - zrobiłem dwa takie same moduły, oba uszkodziły się w podobny sposób. Objawem uszkodzenia było gaśnięcie silnika po paru sekundach od uruchomienia. Pozdrawiam, Marcin
Jeśli się dobrze orientuję, to w tym modelu znajduje się moduł zapłonowy typu DC-CDI. Z zasady ma prawo się nagrzewać ze względu na zastosowaną wewnątrz przetwornicę podnoszącą napięcie. Tylko jedna uwaga, jeśli to jest chiński pomarańczowy moduł WM Motor (z Wilmatu) to niestety trzeba powiedzieć że to jedno wielkie gówno. Ciągnie prąd 0.5 A w trybie...
Ciekawe co było przyczyną takiego uszkodzenia cewki?W kosiarce widziałem takie rozwiązanie i tam nie było modułu zapłonowego.
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
Ja stawiam, że to czujnik Halla. Tyko jest jedno, ale ... samochód w ogóle nie odpala jak jet ciepły. Z tym czjnikiem Halla są takie numery. Gdyby padł moduł moim zdaniem samochód by nie odpalał nawet na zino. Nie słyszłęm o takich przypadkach uszkodzenia modułu.
Po wielu doświadczeniach stwierdzam, że sterowanie zaworami elektromagnetycznymi lpg podłączanymi przez gazowników z cewki zapłonowej spalają moduły zapłonowe i doprowadzają w ostateczności do uszkodzenia cewki zapłonowej. Uważam, że podłączenia sterowania powinno się przeprowadzać ze skrzynki bezpieczników przy diodowym zabezpieczeniu przed zwrotnymi...
Raczej trzeba się liczyć z uszkodzeniem modułu zapłonowego. W module zapłonowym jest jeszcze jedno wejście do układu bezpieczeństwa (stopka boczna). Z tego co pamiętam aby był zapłon, musi być połączone z masą. Sprawdź w instrukcji serwisowej. Cewkę WN najlepiej sprawdzić poprzez podpięcie innej.
Trzeba było zainwestować w zapłon LK a nie starego elektronika. Problem polega na tym że nowe cewki zasilające są źle wykonane i z ich powodu przepalają się moduły zapłonowe - nawet te wzmacniane. Możesz spróbować założyć inną cewkę zasilającą i moduł zapłonowy, ale nikt Ci nie da gwarancji że to będzie działać poprawnie. Niedziałający impulsator teoretycznie...
Moduł zapłonowy ten podwójny.
Ale czy zawsze musi dojść do takiego uszkodzenia? Prawdopodobieństwo braku uszkodzeń jest bardzo małe. Czy może to być też przyczyna tego ,że auto kręciło ale zapalić nie chciał? Może - jeśli szlag trafił moduł zapłonowy i/lub ECU to nie bedzie "palić"... Gdy wsadziłem ostatnio inny akumulator autko po kilku dniach stania odpalił od strzała. I też...
Przewód R to (+) zasilania, B to (-): jeśli je połączysz ulegnie spaleniu bezpiecznik, ąle zapłonu nie będzie. Masz zapłon CDI i wszelkie manipulacje grożą uszkodzeniem modułu zapłonowego, zagrożone są również inne zespoły które mają wpływ na pracę silnika. Rozsypała Ci się stacyjka, że chcesz ją zastąpić wyłącznikami?
Te moduły się uszkadzają termicznie.Po prostu jego temperatura wzrasta wraz z temperaturą aparatu i dochodzi to uszkodzenia podlża ceramicznego.Moduł wytrzymuje ieśtam tysięcy cykli zimny-gorący.
Witam, mam crossa KXD 125. Ostatnio zabrałem się za remont. Palił za każdym razem, można że ująć od strzała, w momencie wyczyszczenia gaźnika stracił jakąkolwiek iskrę. Motor nie posiada akumulatora i stacyjki. Proszę was o radę, bo bawię się już 3 tygodnie nad tym i nie mam pojęcia, co dalej działać. AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej, cewki...
Moduł oddany do regeneracji , wewnątrz uszkodzenia mechaniczne (opinia warsztatu) , koszt 300 zł . Auto odjechało.
Moim zdaniem problemy mogą wynikać z powodu żle ustawionego zapłonu. W przypadku tego auta procedura jest bardzo specyficzna i trudniejsza niż w przypadku innych aut. Złe ustawienie zapłonu powoduje, że odstęp pomiędzy palcem rozdzielacza a kontaktem w kopułce jest zbyt duży. Sterownik silnika nie jest w stanie skorygować tego błędu w ustawieniu aparatu...
Przecież tego nie da się rozebrać bez uszkodzenia cewek. Zapomnij o schemacie tego konkretnego modułu. Z resztą tam są chyba cztery elementy elektroniczne. Dwie diody, tyrystor i kondensator.
Cewka WN którą chcesz zastosować (oznaczenie EMZA 8351.1/13 a nie /18 ) jest przeznaczona do zapłonu typu CDI - ma ona małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. Ulegnie uszkodzeniu moduł zapłonowy, a nawet cewka WN, jeżeli moduł nie będzie wyposażony w ogranicznik prądu cewki. Poza tym mowa o tym była w poprzednim Twoim temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdzałem i napięcie na włączonym silniku wynosi 13,8 - 14V. Co do kabli, to ciężko stwierdzić. Może przebijać na moduł ten od cewki? Czy oddalenie modułu od cewki uchroni od uszkodzenia, i pomoże wykluczyć przebicie z tego przewodu?
Witam. Dzięki za zainteresowanie.Trochę słaby ten schemat ale innego nie mam. Moduł wraz z cewkami jest zasilany przez zacisk IG wyłącznika zapłonu,bezpieczniki i wyłącznik start- stop silnika.Przewód czarno\biały. Nie mam iskry w tym jednośladzie. Zanim podejmę decyzję o uszkodzeniu modułu zapłonowego chciałem się upewnić co powinno być na tym różowym....
Gaśnięcie po pewnej chwili, niezależnie od warunków pracy (otwarcie przepustnicy, obroty silnika), a następnie niemożność uruchomienia aż do ostygnięcia itp. może być spowodowane uszkodzeniem modułu zapłonowego. Po prostu ginie iskra lub iskra staje się bardzo słaba (długość poniżej 5 mm), bywa że ostygnięciu lub dłuższej przerwie powraca. Należałoby...
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
ciśnienia nie mierzyłem bo wkręca się na obroty i w czasie jazdy nie szarpie, ale troche kuleje jak stoi i czasem gaśnie: moje obserwacje: dziś padła sonda lambda. wczoraj jeszcze działała dziś już nic nie pokazuje, skacze kąt zapłony, sprawdzałem lampą stroboskopową podczas pracy na jałowym i kąt nieustannie się zmieniał. Komp gazowy Bingo M podłączony...
Objaw pasuje też do uszkodzenia czujnika położenia wału, warto by podjechać na diagnostykę i zczytać błędy.
witam ponownie !!! oczywiście .. nie zawsze powodem jest uszkodzony zaworek , jak pisałem jest to 90 % usterek .!!! ale zawsze moduł siada od przepięc !! i nie wazne czy zaworek czy przewó d wn ,czy świeca itp .... jednak naj częściej jest to wina zaworka i czy to się komuś podoba czy nie to w 90 % polonezów to właśnie zaworek jest przyczyną uszkodzeń...
Uszkodzone świece i przewody mogą doprowadzić do uszkodzenia cewki, modułów sterowania i innych elementów elektronicznych.
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Jedna sprawa - nie wolno nigdy odłączać akumulatora podczas pracy silnika! Grozi uszkodzeniem regulatora, modułu zapłonowego TCI i innej elektroniki.
Witam. Kolego, z tego co zrozumiałem to masz teraz jakieś stare świece, ja bym mimo wszystko radził wymienić na nowe. Przestrzegam przed stosowaniem świec z długim gwintem, po pewnym czasie możesz mieć problemy z ich wykręceniem. Sprawdź też złącza od czujnika przy kole pasowym i module zapłonowym, styki mogą być luźne lub utlenione. Podobne objawy...
A sprawdzałeś stacyjkę kable prądowe do cewki? A najlepiej przepatrz instalacje może gdzieś jest zwarcie Ja w golfie 1,4 abd bosh monotronic wymieniałem cewkę 3 razy po izolowałem wszystkie uszkodzenia kabli i mam spokój Sprawdź najlepiej jeszcze czujnik halla
Stary moduł zalany jest twardą żywicą, problematyczne będzie jego rozebranie. Z resztą pisałem w tej sprawie do jednej firmy zajmującej się tym i wycena też oscylowała w granicach 600-800 zł (w zależności od uszkodzeń)
Silnik rodziny N9. Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny. Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki. Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł, z...
Przyczyną uszkadzania modułu może być cewka w magnecie Cewka wtórna mimo tego że powinna być inna to nie sprawia takich problemów. Impulsator nie ma nic do uszkodzenia No i najgorsze jest to że zamienniki tych modułów są same w sobie awaryjne
Witam. Z tego co napisałeś w ostatnim poście wynika, że uszkodzeniu ulega moduł zapłonowy, a ten uszkadza cewkę. Proponuję więcej uwagi poświęcić czujnikowi Halla,jak również instalacji (wiązce przewodów od Halla do modułu) Pozdrawiam
Padła cewka zapłonowa, kolega wymienił, i od tego momentu pali mu moduły Cewkę usmażyło, bo zdechł moduł - była traktowana prądem stałym, a że ma bodaj 0,8 oma, to półtora ampera prądu ją ugotowało. Jedna z usterek tych modułów to właśnie zwarcie stopnia mocy - "przepuszcza" cały czas prąd do cewki. Druga usterka, to uszkodzenie układu regulacji kąta...
Odradzam robienia takich prób z modułem zapłonowym. Ryzyko uszkodzenia. http://quadhub.com/yfz450/images/a/a8/20... Potwierdza się rodzaj układu ładowania. Ze schematu podejrzewam że regulator ma kostkę wyprowadzoną na przewodach. Gdyby miałby być zastosowany regulator od skutera, to jeśli alternator ma moc powyżej 100W to potrzebny...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
No nie wiem. nie ma iskry. Dodano po 5 Poprzedni właściciel auta miał tak dwa razy. Raz zabrało go ADAC z autostrady w "reich" Po wymianie wszystko było ok na dwa miesiące. Potem jeszcze raz i dał sobie spokój z tym autem. Auto stało 4 miesiące na warsztacie niby szukali przyczyny i poddali się. Teraz ja walczę z tą usterką. Dodano po 15 Czy może to...
Popróbuję tego co mówicie. Dziękuję! Alarmu astra nie posiada, chyba że o nim nie wiem :-) Ale gdyby był i odcinał paliwo - to niepaliłby na pych. Aparat zdaje się sprawny, nie ma luzów na palcu itp. jedynie co to ponowna wymiana modułu zapłonowego, co wiąże się z wydatkiem bez poznania przyczyny. Jeśli to będzie to - napiszę. Zastanawiam się jeszcze...
Sprawdź czy cewka zapłonowa (jej nie działający obwód) nie wykazuje po stronie pierwotnej zmniejszonego oporu co mogłoby świadczyć o np. zwarciu między-zwojowym i konieczności wymiany cewki. To może powodować uszkodzenia kolejnych tranzystorów. Jej opór porównaj z obwodem działającym Upewnij się czy zastosowane tranzystory odpowiadają katalogowo parametrami...
Taki elektrozawór można sprawdzić podłączając 12v do kabli. Jeżeli działa to ten szpic powinien wysuwać (może to być nawet nie zauważalne). Jeżeli po podłączeniu 12v do elektrozaworu, zawór będzie działał a w motorku nie działa to ulec uszkodzeniu mógł moduł zapłonowy, który właśnie steruje tym elektrozaworem. Sprawdź oporność tego elektrozaworu powinna...
kable to sobie możesz w radyjku obciąć. To najprostsza metoda uszkodzenia modułu. Podaj dokładny symbol a najlepiej zdjęcie modułu. W Helixie blokada działała w ten sposób ze od cewki zapłonowej był poprowadzony odczep do komputera który zliczał impulsy. Odcięcie tego kabla dostarczy informacji modułowi że silnik nie pracuje co w przypadku wtrysku owocował...
Z którego rocznika masz ten wynalazek? Bo chyba prostsze będzie faktycznie dołożyć normalny aparat zapłonowy z pojedynczym Hallem. Zresztą te moduły dają się rozebrać i naprawić, w zależności od uszkodzenia. Nie doczytałem. Ale zdecydowanie będzie prościej i taniej przerobić. Te MUSS, jak je ruskie zwały to rzadkość.
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Więc zacząłbym od rozłączenia przewodów łączących moduł z obrotomierzem i modułem sterującym zaworem wydechowym w celu wyeliminowania z podejrzeń ich uszkodzenia. Poza tym sprawdź dokładnie rezystancję cewki zasilającej, sprawdzaj napięcie zasilające podczas pracy pod kątem możliwości przebicia międzyzwojowego w cewce zasilającej.
W Matizach występował problem z modułem optycznym w aparacie zapłonowym i w pierwszej fazie często dawał podobne objawy sporadycznych trudności z uruchomieniem silnika. Kolejna częsta usterka dotyczyła cewki zapłonowej, a konkretnie uszkodzenia jej izolacji, przez co iskra skakała po korpusie do podstawy (masy). Wysoka temp. silnika, to niezależna sprawa.
Właśnie on mi powiedział że ładowanie ma isc przez moduł i ze za mocno ładuje bo sie cewki zwarly pod magnetem.
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Ja podejdę troche inaczej do problemu. Jezeli producent otrzymał jakiekolwiek homologacje na swój wyrób zaopatrzony w silnik 50 ccm, to po zamianie na silnik mocniejszy w razie wypadku i uszkodzenia ciała jest odpowiedziałny wyłącznie autor przeróbki. Wkładając mocniejszy silnik do zwykłej pierdziawki bez wzmocnienia konstrukcji, zmiany punktów pracy...
W takim razie musisz szukać po przewodach biegnących od akumulatora dokąd idą i czy nie ma po drodze faktycznie jeszcze jakiegoś bezpiecznika (być może na drugim biegunie). Nie znam dokładnie tego skutera, ale skoro nie działa nic to coś zasilanie musi odcinać, nawet jeśli uszkodzeniu uległ by moduł zapłonowy itp. To żarówki powinny działać, bo im polaryzacja...
Uszkodzeniu jednak uległ moduł z cewkami zapłonowymi. Temat zamykam.
To co pokazujesz na zdjęciu nie wygląda mi na moduł zapłonowy ponieważ nie widzę z niego wyjścia na przewód wysokiego napięcia. Przy spawaniu bez odłączenia układu zapłonowego mógł ulec uszkodzeniu impulsator bądź moduł zapłonowy na Twoim miejscu zlokalizował bym moduł po kablu od świecy i spróbował bym kupić moduł od jakiegoś chińskiego skutera 4t...
Nie zdawałem sobie sprawy że temat tego prostego układu zapłonowego może być tak szeroki. Moje zainteresowanie tym tematem wzięło się stąd że w moim silniku uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy. Ponieważ wymiana modułu w tym silniku to spory koszt więc znalazłem w Google schemat zamieszczony wyżej. Układ wykonałem, Silnik pracuje z tym modułem prawidłowo,...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Coś nie jest git skoro nie działa. Sugerowałeś na początku cewkę, teraz piszesz że cewka jednak git? To wymieniałeś ją czy nie? Zresztą. Możesz zrobić pomiary rezystancji. Masz 3 punkty pomiarowe. Kabel WN, pin gdzie podłączasz "prąd z modułu" oraz masę. Jeśli ustawisz miernik na pomiar rezystancji to pomiędzy wszystkimi pinami powinieneś mieć jakieś...
Tak, masz rację, zamyśliłem się, bo sam miałem Poloneza ze starym układem zapłonowym. W tym ktory stosowany jest w silnikach z wtryskiem spotkałem się tylko z uszkodzeniami (przebiciami) cewek zapłonowych. Sam moduł zapłonowy jest chyba dość bezawaryjny. I wracam do pytania; jakie typy tranzystorów stosuje się obecnie w modułach zapłonowych?
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
dlaczego kabel czerwono-czarny z cewki ze statora jest podłączony do przekaźnika od rozrusznika razem z fioletowym od przycisku start No raczej nie może tak być. Ktoś musiał kombinować. To jest zapłon typu AC-CDI więc zasilanie CDI nie może być połączone z instalacją 12V. Jedynie do modułu jest doprowadzone zasilanie +12V po stacyjce (do dozownika...
Dzięki. Wiadomości z frontu - po wielu wielu próbach wziąłem brzeszczot i zacząłem "rozpakowywać" ten moduł zapłonowy. Jest zalany klejem albo gumą, w każdym razie nie widzę możliwości dostania się do niego bez uszkodzenia. Co ciekawe próbując dostać się do środka lekko uszkodziłem przewód, okazało się że to zasilenie +12v modułu i przez przypadek ......
Rzadko, ale zdarza się że elektroniczny przerywacz w module zapłonowym ulega uszkodzeniu, powodując przyspieszenie momentu powstawania iskry.
Koło magnesowe jest zintegrowane z klinem i jego stan żadnych wątpliwości nie budził, było przed ściągnięciem mocno i pewnie osadzone. Faktycznie, znaczne przesunięcie zapłonu może takie efekty powodować, ale dlaczego piła coraz trudniej odpalała, nie nabierała obrotów aż się "skończyła". Była w serwisie Makity, niestety, nie ja odbierałem - dostałem...
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
Jeśli to zapłon starego typu (moduł AC-CDI jak np. w Apriliach) to nie będzie miało znaczenia. Iskra pojawia się "na zejściu" ze znacznika. Przy zapłonie nowego typu (DC-CDI) nie jestem tego pewien, czy wówczas moduł nie wariuje. Oglądałeś impulsator, nie nosi on śladów uszkodzenia mechanicznego? Sprawdź czy to na pewno wina ginącej iskry. Obserwuj...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Witam, w samochodzie zainstalowana podwojna cewka DIS, a z tyłu nicej moduł zapłonowy, niestety uległ uszkodzeniu, potrzebny schemat.
Moduł wypala się bo podczas próby odpalenia strzelił i poleciał dymek z niego i w module zrobiła się dziura , quad zgasł podczas jazdy i od tamtej pory ciągle wypala te moduły Tak myślałem dlatego moje poprzednie podpowiedzi są właśnie do takiej sytuacji. Tu masz po kolei co i jak: Kup: Moduł na alledrogo opisany "MODUŁ ZAPŁONOWY CDI SYM 4T ODBLOKOWANY"...
Witam. Nie wiem czy dodaję to we właściwym miejscu jeśli nie to przepraszam. Kupiłem ostatnio silnik od yamahy sr i chce go włożyć do yamahy dt. Problem w tym że nie wiem jak podłączyć moduł i nie moge znależć schematu układu zapłonowego. Znalazłem jedynie pinout modułu który mam ale nie wiem czy jest on wiarygodny. Sprawdzałem przejścia i okazało się...
Cześć. Mam problem ze skuterem, a dokładnie Benelli Quattronove X49 z 2009 r. Nie mam iskry w skuterze, zaczęło się to tak, że na początku skuter nie chciał jechać na stopce, jak stał, i dałem manetkę na maxa, to koło jechało jak szalone, a jak zrzuciłem ze stopki i usiadłem, dałem gazu, to nie chciał jechać. Więc dałem filtr stożkowy tani za 16 zł...
Gratuluje pomysłu z odłączaniem akumulatora przy pracującym silniku. Żeby się nie rozpisywać: to wręcz kretyński pomysł. Szczególnie przy alternatorze ze stałą magneśnicą. Grozi to "tylko" niekontrolowanym skokiem napięcia i co się z tym wiąże - uszkodzeniem regulatora napięcia, modułu zapłonowego, osprzętu elektronicznego... Ale mam też dla ciebie...
Na 90% czujnik Hala . Miałem to samo te same objawy. Raz na 15 -20 razy nie zaskakuje. Rozrusznik kręci ale silnik nie. Na początku dzieje się tak na rozgrzanym ale z czasem po miesiącu, dwóch nie odpali na zimnym aż dojdzie po pół roku że będzie gasł na odpalonym silniku jałowym biegu . Tak jest? Ten cały hal to inaczej moduł aparatu zapłonowego ....
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z Favoritką. Otóż problem jest taki,że po rozgrzaniu silnika do temperatury załączenia się wentylatora gaśnie,ale tylko w czasie jazdy-na postoju może "chodzić" i "trzy dni". Proszę ratujcie- nie umiem naprawiać zabytków. Wymienione zostały: -świece -przewody WN -kopułka,palec aparatu - cewka zapłonowa -moduł...
Już tak zrobiłem - mechanik mi zamawia świece. Nie warto ryzykować uszkodzenia modułu za kilkaset złotych - cena świec jest prawie taka sama. I chyba rozumiem już o co chodzi - Ty mi podpowiedziałeś, To WN na świecę może spowodować uszkodzenie modułu. Dziękuję - pozdrawiam.
ale wydaje mi się że napięcie wytwarzane przez magneto w silniku rowerowym może być za niskie dla tej moduło-cewki zwłaszcza w początkowym stadium kiedy silnik trzeba odpalić. No chyba że też pokombinuje i zastosuje patent z filmiku :D Jest to jakiś argument. Sensowny. Ale dopóki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. A raczej dopóki nie sprawdzimy....
W sumie to typowy objaw uszkodzenia czujnika położenia wałka rozrządu ale piszesz że sprawdziłes, hmm, spróbuj podmienić na inny? Druga rzecz to jeśli tylko pod obciążeniem tak się dzieje to stawiał bym na sondę... optymalnie to podejrzeć w parametrach bierzących pozdr
Q = U x I x t = 12V x 10A x 0.003s = 0.36J A czemu liczysz 3ms? przecież to cewki z modułem i to że czas sygnałowego 3ms wcale nie oznacza że wyjście też będzie 3ms. Ten moduł to zwykły stopień mocy z ogranicznikiem prądu i zabezpieczeniami. Wszelkimi timingami zajmuje się ECU. Mnie zastanawia inna sprawa. Ile czasu te cewki wytrzymają z rozwartym...
Jeżeli słychać pompę nie ma iskry to moduł. ??? Od braku iskry do stwierdzenia uszkodzenia modułu jest daleka droga. To samo dotyczy uszkodzenia komputera Przy braku pracy pompy. nie slychac zeby pracowala pompa paliwa W tym przypadku bardziej prawdopodobny jest brak zasilania komputera.
Passat b4 Silnik 2.0 2E AGG zgasł w drodze, (szczęście że przy samym wjeżdzie do domu) i nie odpala.:cry: Po sprawdzeniu na szybko brak iskry, obecność zasilania na cewce, sterownik podaje impulsy na wtryskiwacze, po przekręceniu kluczyka słychać pompe paliwa. Czy w przypadku uszkodzenia czujnika halla w tym samochodzie sterowane byłyby wtryskiwacze?...
Witam wszystkich Mam pytanko natury technicznej W moim Punto Activie 1,2 świeci sie cały czas kontrolka uszkodzenia układu wtryskowo-zapłonowego Jest to spowodowane prawdopodobnie przerwą w grzałce sondy lambda (mierzyłem na stykach - jest przerwa) Czy można w obwód grzałki oczywiście na przewodach podłączyć żaróweczke 12v nisko prądową(0,5A) i nic...
brumik napisał: Okazało się że czarny przewód, który idzie z prądnicy, do modułu zapłonowego miał przebicie. Podłączyłem na sztukę inny przewód i wszystko grało. Jak coś łączyłeś to nie wiesz co i z czym??? Daj schemat bo dyskusja traci sens. Jak palił bez akumulatora, to musi mieć zapłon CDI - poczytaj co to i jakie są najczęstsze uszkodzenia.
Witam. Z przyczyn uszkodzenia oryginalnego zapłonu zbudowałem zapłon do silnika o układzie bokser na podstawie czujnika Halla oraz modułu zapłonowego z Golfa 2. Zapłon działa, iskra jest motocykl pali ale... ale nie ma zmiennych kątów zapłonu a w tamtym module było próbuję coś znaleźć, szukam jak po omacku trochę, może ktoś mnie naprowadzi? Na dole...
podłączenia modułu zapłonowego tranzystor modułu zapłonowego tester modułu zapłonowego
szczotki alternatora mazda grzałki elektrodowe opornik dmuchawy citroen
sterownik movera babcia komputer
Głośna praca frytkownicy - przyczyny i rozwiązania Projektowanie układu gaszenia łuku dla przekaźnika 300V DC, 10A