A więc tak, alternator na razie siedzi w samochodzie jeszcze, odstawiłem tą robotę na piątek, bo w między czasie wziąłem się za wyjmowanie maglownicy gdyż stuka. Ale tak, akumaltor zawiozłem do sklepu z akumulatorami. Pan podładował, przed wyjściem z pracy odłączył, przyszedł na drugi dzień, zmierzył napięcie, trzymało ładnie 12.8V. Coś go tknęło aby...
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
wydawało by sie że to standardowa usterka- regulator, szczotki, może dioda... Wykręciłem dziada i z racji braku odpowiednich narzędzi zaniosłem do "śpeca" Wczoraj dzwoni i mówi że wymienili diody, ale dalej nie ładuje i okazało się że dodatkowo spalone sa uzwojenia. Łączny koszt naprawy w wysokości dwóch "nowych" ze szrotu. I to mi się wydaje ostrym...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Coś mi się zdaje, że tam jest coś pokroju BCM- taki "komputerek" sterujący zasilaniem na różne obwody. Słyszalny alternator w głośnikach to objaw złego ładowania akumulatora - prawdopodobnie pęknięta obudowa, i lub uszkodzony regulator. Cykające przekaźniki to brak stabilnego zasilania cewek - prawdopodobnie siada elektronika sterująca nimi.
Witam mam problem z ładowaniem w CC 700 popierwsze widze że alternator podaje za duże napięcie a po drugie obciążenie alternatora jest takie że przy prawidłowym naciągu paska i tak piszczy z powodu ślizkania się na rolce alternatora jak zwiększe obroty pasek przestaje piszczeć ale ładowanie jest tak mocne że aż radio mi spaliło co to może być??
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Witam Na początek bez bicia przyznaję się że wstawiłem w szereg z regulatorem diodę prostownicza co dało ładowanie na poziomie 14.8V (bez obciążenia) i 14.2 pod obciążeniem. Jeździłem tak cały czasz i nic absolutnie się nie działo. Ostatnio z dnia na dzień natomiast alternator zaczął świszczeć słychać do tak do 1.5k obr bo później silnik zagłusza. Dodatkowym...
Witam, Około 3 miesiące temu niespodziewanie rozładował mi się akumulator. Okazało się, że padł alternator i powodował zwarcie. Kupiłem drugi (bosha - używany, taki sam jak wcześniej ), było ok aż do dziś. Dokładnie ta sama sytuacja: akumulator rozładowany po kilku godzinach, w czasie ładowania alternator się grzeje. I tu mam pytanie: czy mam zwyczajnego...
Witam. Około miesiaca temu zepsuł się alternator w ciągniku C360, uznaliśmy, że to z powodu wieku tego elementu i oddaliśmy go do regeneracji. Po zamontowaniu ponownie uległ tej samej awarii a mianowicie nastąpiło spalenie się płytki z diodami prostowniczymi. Uznaliśmy, że wada leży w alternatorze, więc kupiliśmy nowy marki Expom. Niestety alternator...
Proszę o pomoc. Wczoraj padł mi akumulator przy Peugeot 307 1,4 benzyna. Wymieniłem go i co jakiś czas wyświetla mi się symbol akumulatora i zauważyłem, że przy włączonych światłach lub nadmuchu alternator jest bardzo gorący, prawie parzy. Zdemontowałem alternator. Przeglądałem, szczotki ok, przebicia do masy nie ma. Napięcie ładowania 14,17V przy światłach...
Jak można zapobiec zakłuceniom z alternatora. Słyszę trzaski w głośnikach kiedy samochód jest włączony. Weliminowałem wszystkie inne możliwości zakłuceń instalacja książkowa. A jednak mam zakłucenia które wchodzą po zasilaniu z AKU na wzmacniacz. Czy można zastosować filtr przed wzmacniaczem czy lapiej za alternatorem. Może macie lepsze pomysły.
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
Witam mam taki maly problemik z alternatorem gdy juz silnik pracuje i alternator laduje (14,2V) (13,9-14V)na zapalonych swiatlach czuc ewidentnie duzy opor stawiany przez alternator pierwszy raz spotykam sie by alternator az tak hamowal silnik czy to jest normale?? sumarycznie to nie przeszkadza lecz skutkuje comiesieczna wymiana paska pomimo iz jest...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Mam pytanko, rozlecialo mi sie te kolo magnesowe nie zabardzo ale troche sie pokruszylo , cewki alternatora troche sie pokrzywily ,momocy czy da sie to naprawic jakos.pozatym olej z silnika smierdzi benzyna.czy moglo to zniszczyc cos np pierscienie.czy powodem tego moze byc to ze w silniku za wiele oleju mialem? motorek ma swoje lata .. a oto fotki:...
A pompa uszkodzona jaki ma objaw podpinałeś poza autem?
Odlutowana, uszkodzona dioda wzbudzania, częsty przypadek, typowy objaw.
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi.
czego to może być objaw? - usterka alternatora, - usterka instalacji elektrycznej alternatora, - uszkodzone klemy (zaciski) akumulatora, - korozja skrzynki "głównych" bezpieczników, - usterka punktów podłączenia masy silnika, akumulatora, ...
Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata. Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora? Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta.
Na dzień dzisiejszy wszystko działa prócz obrotomierza - wskazówka zatrzymała się na ograniczniku od drugiej strony (wszystkie wskaźniki ok). W pewnym momencie miałem taki objaw że zgasły światła (ksenony), zgasło radio i zaczeły wariować wszystkie wskaźniki. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu wszystko ok prócz obrotomierza. Jak sprawdzałem...
O tym właśnie piszę. Z samego akumulatora dostaniemy z 12,5V więc nie osiągniemy mocy nominalnej na takim napięciu. W samochodzie alternator musi pracować.
Dzieki gumis, tez uwazam ze to nie jest normalne. A czy moze ktos wie co moze byc uszkodzone w alternatorze? Co moze powodowac taki dziwny objaw jak opisalem powyzej?
Sprawdził bym ładowanie,objaw migających świateł-uszkodzony regulator. Popieram alternator ....regulator.
Możesz jeszcze spróbować zmiany regulatora. Kiedyś w starszej Toyocie miałem uszkodzony, ale objaw był taki, że po kilku minutach napięcie spadło do 12,5v i tak zostawało aż do następnego zimnego rozruchu. Po zmianie regulatora wróciło do normy, czyli 13.2 do 14.6v
Częsty objaw tych radyjek uszkodzona głowica UKF ,koszt nowej 20zł
A skąd tam się wzięło takie napięcie? Jedyna opcja to uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Starte i wytopione szczotki to objaw ewidentnego przegrzania silnika pompy. Teraz pytanie, czy przegrzał się z zatarcia czy właśnie od tego większego napięcia?
No nareszczcie jeden co ma pojęcie.Typowy objaw uszkodzonej diody prostowniczej w alternatorze, pewnie zimny lut.Przy takim uszkodzeniu alternatora w instalacjy płynie prąd przemienny i wszystko mruga. Po nagrzaniu się któraś z diód załapuje i wszystko wraca do normy, ale na długo to nie wystarczy.Musisz wymienić całą płytkę prostowniczą alternatora....
To huczenie pojawiło się nagle, nie stopniowo i razem ze świecącą się kontrolką ładowania przy wyłączonym zapłonie. Huczenie zanikło dziś rano po tym jak podłączyłem naładowany akumulator, ale odłączyłem alternator od instalacji auta. Czy może być to też objaw uszkodzonego mostka? Mogę kupić nowy mostek i wymienić, z tym że alternator jest w aucie od...
To bardzo dobrze, że się zapala. A jeśli gaśnie po rozruchu to też bardzo dobry objaw. Jeśli kolega nie jest pewny ładowania w samochodzie to należy zmierzyć napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika. Będzie wiadomo, czy alternator utrzymuje 13,8V czy 14,4V. Lampka świeci gdy nie ma ładowania, czyli na postoju i w trakcie pracy silnika jeśli uszkodzony...
Dokładnie, nie ma tu na alternatorze sprzęgła, jest koło stałe pasowe. Nic nie uszkodził przed zdjęciem alternatora, tak samo się działo, szarpanie paskiem pisk, itp. A stało się tak po uszkodzeniu koła pasowego i wymianie na nowe koło pasowe wału Ina, wymieniłem jak wyżej pisałem rolki, napinacz, pompę wspomagania i dalej to samo. Rozebrałem alternator,...
Popieram kolegę wyżej... Raczej regler, choć - pomiar diod wzbudzenia nie zaszkodzi, objaw może wskazywać również na uszkodzenie jednej z nich... Jesli dioda bedzie trafiona próg wzbudzenia się przesunie ale i kontrolka później zgaśnie. Pierwsze pytanie - ile przewodów i jak grubych dochodzi do alternatora?
Niestety samochód po przelutowaniu skrzynki ma ten sam objaw. Usterka nie wyeliminowana. Myślę o diodach na alternatorze lub jednym zwoju uszkodzonym, który się przegrzewa i daje przebicia ? Co wy na to?
Alternator jest założony oryginał nówka sztuka,auta za dużo jeżdżą żeby chińskie zakładać,regulator też podmieniany i ten sam objaw jest. Dodano po 3 alternator założony nowy o tych samych numerach, Jakoś w to wątpię . Nie trzeba w to wątpić jest naprawdę ori.
Maksymalny prąd ładowania w tym quadzie to 40A. Z czego jakieś 20% jest wykorzystane na podtrzymanie podzespołów silnika takich jak moduł, ładowanie akumulatora, lampy i inne pierdułki więc na zasilanie wspomagania ci nic nie zostaje. Po tych kilkunastu minutach wspomaganie znowu przez pewien krótki czas działa poprawnie. Mam założony woltomierz. Napięcie...
sprawdź czy po wciśnięciu hamulca na postoju przy zapalonym silniku masz ten sam objaw który opisujesz, jeśli tak to masz uszkodzone serwo, jeśli nie to sprawdź silnik krokowy. Alternator też powinieneś naprawić bo za każdym razem jak go odłączasz to go resetujesz i później świruje.
[quote="carsmi"]świece zarowe po odpaleniu silnika moga grzać nawet do 180 sec. i to jest jak najbardziej prawidłowy objaw.[/quot Tak, tylko pod jednym warunkiem - jest to ich ostatni raz. Po takim grzaniu albo uszkodzony alternator albo świece do wymiany. Pozdrawiam.
Był taki przypadek , przynajmniej mi znany. Na taki objaw przyczyniał się akumulator w niezbyt dobrym stanie i uszkodzony alternator, który chwilowo nie ładował a aku sobie nie radził z odbiornikami które pobierały energię.Auto nie gasło ale miało chwilową przerwę w ładowaniu akumulatora , aku nie dawało sobie rady na ten moment i efektem były objawy...
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Z mojego doświadczenia taki objaw -- to uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia. Na 99 % ! W innych autach sygnał na kontrolkę idzie prosto z alternatora-- tutaj sygnał z alternatora idzie na komputer a ten dopiero decyduje czy oświecić kontrolkę czy też nie. W tym przypadku nie ma mowy o zarzeniu kontrolki - tak jak to w innych autach bywa. Bez rozbiórki...
Wątek dotyczył tego, że rok temu jeszcze prostowniki były w stanie ładować ten akumulator do ponad 16V i kończyły prądem około 0,5A a teraz tylko do napięcia 14,8V i prądem 2,5A . Nie są wstanie nic więcej wtłoczyć... Gdzieś w necie przeczytałem, że w takim przypadku powodem jest albo zasiarczenie albo uszkodzenie celi.. Jakoś tak mniej więcej to zostało...
Miałem podobny objaw ale w innym aucie. Uszkodzony był stojan, a dokładniej zwarcie między blaszkami po lekkim przytarciu od wirnika. Po regeneracji łożysk identyczne objawy. Po wymianie stojana było ok.
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Napięcia sprawdzałem na dwóch różnych akumulatorach i każdy był ładowany tylko przy wyłączonych odbiornikach prądu typu światła czy grzanie tylnej szyby. Świece go wykańczają, przejechanie 10 km zawsze kończy się pożyczaniem prądu. Dodam jeszcze że usterka pojawiła się nagle gdy inny samochód był zapalany z mojego akumulatora i mój silnik pracował....
Uszkodzony akumulator, lub alternator. Tak,alternator uszkodził się jakieś 3tyg.temu.Kontrolka ładowania gasła po uruchomieniu silnika ale ładowania nie było.Naturalnie objaw tył taki że chce odpalić auto i "kuku". W alternatorze wymieniłem tylko regulator ładowania(bosch) no i aku,miał 5 lat wiec nawet się nie zastanawiałem by bo wymienić.Dalej mam...
Witam. Temat praktycznie spadł mi z nieba, także mam alternator z pinami SIG FR A produkcji Denso. Problem jest taki iż po chwili działania z większym poborem prądu traci ładowanie. Alternator ma wydajność 160A i pracuje w aucie rajdowym więc musi napędzić 4 elektryczne pompy oleju 3 wentylatory spala i podgrzewanie przedniej szyby. Pytanie z mojej...
witam mam problem z alternatorem w volvo v50 1.6d alternator potrafi nagrzac sie do temperatury ponad 90 stopni i jezeli nie zgasze auta to temperatura wzrasta alternator jest nowy akumulator jest nowy dolozylem nawet kabel masowy do alternatora i nadal sie grzeje jest jeszcze taki objaw ze wentylator chlodnic chodzi non stop nawet jak silnik jest zimny...
miałem takie dwie usterki kiedys podczas jazdy raz wspomaganie było raz nie ,okazuje sie ze wina był uszkodzony mostek wymieniłem na cały kompletny,po ok tygodniu klijentka dzwoni i mówi ze taki sam objaw jak poprzednio,wyciagnałem jeszcze raz alternator i co sie okazuje jak wymieniałem mostek było tam łaczenie lutowane cyna i ono pekło praktycznie...
Ok sprawdzę jutro diody tylko jeste jeszcze jeden ciekawy objaw a mianowicie podczas gdy silnik pracuje, a któras z diód byłaby uszkodzona (zakładam że tak jest u mnie 12,5-13,5V) to swieciłaby mi kontrolka ładowania akumulatora a ona sie nie świeci ?! Okolo 4 m-cy temy sprawdzałem napięcie ładowania i było 14V. Może to po prostu jest akumulator do...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
1. Tego typu "klasyczne" regulatory nadal dają znać, że się starzeją właśnie spadkiem napięcia ładowania (częsty objaw, wbrew temu co ktoś tam wyżej wypunktował). Ładuje (reguluje prawidłowo, znaczy PWM pracuje itd.), ale za nisko. W ramach eksperymentów można to ładowanie podbić, ale to rzeźba. 2. Do "wzbudzenia" powinna wystarczyć dioda LED z rezystorem,...
W owym modelu nastepuje objaw typu gaśnie zapłon podczas jazdy , wariuje radio , niejednokrotnie nie chce odpalić słychać tylko jak elektrociegło stuknie i brak rozruchu. Po pomiarach napieć na akumulatorze 11,5V ewidentny brak ładowania z alternatora .Alternator rozebrany na czynniki pierwsze najprawdopodobniej uszkodzony jest regulator bo wszytko...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania. Co do diód to sprawdziłem wszystkie i każda przewodzi tylko w jednym kierunku. Czyli wydają się, że są ok. A co do migania światła to faktycznie występuje taki objaw przy niskich obrotach. Włączam wszystkie odbiorniki i napięcie...
Opisywany objaw przemawia za uszkodzoną jedną z diód wzbudzenia, no chyba że tam jest mostek to trzeba wtedy go wymienić w całości Sprawdź masę silnika[z tego co pamiętam jest przykręcona do skrzyni biegów] bo podobne bywają też objawy braku masy
Dodam że aku jest cały czas ten sam odpowiedni 72Ah od kupna auta czyli ok roku było ok - ładowanie było wzorowe 14,4V. Akumulator raczej zdrowy bo przy mrozach -20 odpala ok. Jedyne co mnie zastanowiło to przy okazji tego problemu z ładowaniem zauważyłem luźną klemę plusową przy aku (siedziała na biegunie akumulatora ale można ją było bez oporu podnieść...
Zastanawia mnie czy normalne jest to, że nie obciążony ma napięcie np. 14,2V a gdy podłącze pod akumulator ma napięcie akumulatora przed ładowaniem np. 12.56V. Po paru minutach zauważyłem wzrost do 12,57V to tak jakby coś ładował, ale wydaje mi się, że jest uszkodzony prostownik. To jest normalny objaw, bo w tym przypadku stopień naładowania akumulatora...
objaw jest teraz taki że auto odpala jak jest odpięty alternator lecz nie pracuje równo trzęsie się i dymi na biało,po podłączeniu alternatora zaczyna dusić się i gaśnie, drugi problem z którym boryka się mechanik to taki iż po odpięciu wtyczek od wtryskiwaczy nie ma zmian mowa o cylinder 1 i 2 od strony rozrządu, po odpięciu wtyczek 3 i 4 jest różnica...
Jak sprawdzić regulator napięcia tego typu jak niżej na zdjęciach od alternatora TG15C135 150A 14V nowy to bagatela 1300 zl regulator to 70 zł no ale i tak chciał bym się upewnić http://obrazki.elektroda.pl/3071292700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6367109300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5869888400_1...
uszkodzić dioda alternator objaw alternator uszkodzić uszkodzić alternator
czerwona plamka drukarka zablokowany wałek praca bateri zasilacz
regeneracja akumulatora kwasowego zestaw uruchomieniowy arduino
Sterwins – myjka nie podaje płynu: brak zasysania detergentu, czyszczenie układu, dysza MIX Czyszczenie turbosprężarki Audi A4 B6 bez demontażu – Liqui Moly, Forte, Wynn’s, JLM, K2