przepustnica jest z początku lat 90 więc jest bardzo trudno o info jak to było oryginalnie sterowane lub jakie są parametry silniczka który się w niej znajduje. Nie szukał bym gotowych informacji, ale spróbował dowiedzieć się jak najwięcej z tego co masz, w tym celu trzeba by rozebrać (a nie zepsuć). Widziałem już trochę różnych konstrukcji podzespołów...
Potencjometr nie może wpaść w tryb awaryjny.... I uszkodzić się tak O też ciężko...
Odnośnie kontrolki - brak masy na tylnej lampie, wytopiony styk masowy(czarna kropka pod pinem z czarnym kablem na płytce lampy) doraźnie pomaga podgięcie styków we wtyczce. Nie wiem jaki to dokładnie silnik ale jeśli ma przepustnicę bez linki to właśnie ona reguluje wolne obroty.Lecz jeśli masz linkę gazu wolne obroty reguluje zawór wolnych obrotów...
Może być uszkodzony potencjometr przepustnicy.
Przepustnica musi miec te same numery .W moim lupo odbylo sie to bez komputera .Chyba ze w obydwoch masz uszkodzony potencjometr przepustnicy .
Uszkodzony potencjometr przepustnicy
No z błędów to chyba wynika że uszkodzony potencjometr przepustnicy. choć najbezpieczniej to podmienić na inny jak jest taka możliwość.
Albo uszkodzony potencjometr przepustnicy i nie widzi pedału w idle.
To ja obstawiam uszkodzony potencjometr przepustnicy... choć nie wiem jaki to silnik/jaki system sterowania przepustnicą (linka czy przepustnica elektryczna).
Żadne gusła tu już niestety nie pomogą -4,5tysobr/min to usterka, nie brak adaptacji. Przy niezaadaptowanej przepustnicy miałbyś 1000-1100 obr biegu jałowego. Możliwości jest kilka: -uszkodziłeś potencjometr przepustnicy, system nie widzi przez to położenia spoczynkowego, -uszkodziłeś silniczek krokowy, trzpień jest schowany i zablokowany; -masz dziurę...
prawdododobnie rozjechany ECU benzyny to nie fiat i tu nic sie nie rozjeżdża-to raz podłączyć mu VAG-a-to dwa moim zdaniem uszkodzony potencjometr przepustnicy-to trzy brak ssania kolego to nie silnik z gaźnikiem
Witam, skoro na starej było lepiej tzn że nowa jest uszkodzona. Sprawdź silniczek krokowy. Być może to jego wina a nie samej przepustnicy. Czy po podłączeniu pod komputer otwierając całą przepustnice odczytujesz 100% otwarcia całej przepustnicy? Wykluczysz wtedy uszkodzenie potencjometru przepustnicy. Odłacz akumulator na noc i zobacz rano czy pomoże....
Witam, kolego po pierwsze diagnostyka komputerowa to pierwszy krok, bez tego nie wiesz czego szukasz i wymieniasz niepotrzebne rzeczy. Po drugir uszkodzenie czujnika polozenia przepustnicy nie bedzie powodowac zauwazalnych "szarpan" samochodu, to informacja zwrotna dla komputera pokladowego. Pozdrawiam
A ja mam następujący problem, mam Fieste 1.4 na wtrysku 1990r. , i pali mi ok 10l/100km. Byłem juz na diagnostyce, miałem uszkodzony potencjometr przepustnicy ale po jego wymianie dalej pali tyle samo , co można z tym zrobic żeby mniej palił.
Miałem podobny przypadek i uszkodzony był potencjometr przepustnicy.
Najlepiej chyba podpiąć pod komputer i odczytać parametry czujników na żywo kiedy silniczek krokowy się otwiera. Może być np uszkodzony potencjometr przepustnicy i wprowadza fałszywy sygnał że przepustnica się uchyla , czujnik MAP podaje zły sygnał o obciążeniu silnika itp . Tak to możemy jedynie gdybać jeśli kwestię lewego powietrza wykluczono
Witam! Uszkodzony byl potencjometr przepustnicy,dzialal dopiero po przekroczeniu ok. 2000 obr/min Temat do zamkniecia.
Witam. Kiedyś miałem podobny problem w corsie B i okazało się że uszkodzony był potencjometr przepustnicy. Nie jestem pewny czy dotyczy to Twojego silnika. Warto poczytać podobne przypadki. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Ewidentnie na pierwszy rzut oka ja widzę uszkodzony CPP- czujnik położenia przepustnicy, a tym bardziej mnie umieścileś w przekonaniu gdy napisałeś, ze na kompie wyskakuje błąd przepustnicy. Sprawdź omomierzem czy wmiare równo zwiększa wartość i nie przerywa ten potencjometr.
Z tym dławienie przy przyspieszaniu to zużyty potencjometr przepustnicy, albo słaby kontakt na jego złączu. Natomiast te dodawanie gazu co 2sek. to uszkodzony potencjometr w nastawniku przepustnicy, albo również nie kontaktująca kostka od tego potencjometru.
Klasyczne :-) Uszkodzony potencjometr przepustnicy albo błąd masy sondy lambda. Witam ponownie. Z tej "klasyki" wykluczyłem już potencjometr. Po wymianie jest dokładnie tak jak było tzn. kiepsko. Na szczęście kosztował mnie tylko 50 zł (używany z allegro oczywiście). No cóż, pozostaje mi wymiana sondy lambda, co mam nadzieję wpłynie również na zmniejszenie...
Miernik w rękę i sprawdź potencjometr przepustnicy jak i czujnik temperatury powietrza sprawdź czy dochodzi masa z komputera do czujnika i potencjometru i czy dochodzi 5V na potencjometr przy zamkniętej przepustnicy powinieneś mieć na wyjściu potencjometru do komputera 0,4-0,5V a przy otwartej 4,25-4,9V, na wyjściu sygnału z czujnika temperatury przy...
Ale to nie jest błąd dotyczący adaptacji przepustnicy. Uszkodzony jest najprawdopodobniej potencjometr od 1 stopnia przepustnicy. Sprawdź jeszcze kable do przepustnicy.
Zamykam temat, jak pisałem: "Uszkodzony okazał się potencjometr przepustnicy autko chodzi jak nowe" Pozdrawiam wszystkich.
Daj mu plaka, zobacz czy pali, sprawdź wysterowanie i zasilanie cewki, czujnik wału, zostaw w spokoju, czujnik walka, ma mieć zasilanie, masę i sygnał. Sprawdź sygnał. Przepustnica, zobacz zasilanie potencjometrów i masę. Zobacz działanie "krańcówki". Popatrz na sygnały z potencjometrów. Prześwietl wiązkę od silniczka. Tyle zrobisz sam. reszta warsztat....
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
witam. poszukuje schematu elektrycznego do tego samochodu a w szczególności interesuje mnie wtrysk. samochód z 91r. silnik 1,1.może ktoś coś o nim ma .auto trochę za dużo pali ,a wybadałem w nim uszkodzony potencjometr położenia przepustnicy. lambda mierzy się i wygląda na dobrą.czy ten potencjometr może powodować takie zużycie (ok. 10l)?
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyną jest uszkodzony potencjometr przepustnicy, ale jeżeli ta przypadłość występuje jedynie w ścisłej zależności od temperatury silnika, to pocieszające- to nie potencjometr. Aby to wykluczyć sprawdź, czy auto ciepłe nie "rwie" obrotów przy pewnym położeniu pedału gazu-zawsze takim samym( np.mały gaz, duży itp.)....
Witam Mam problem z nadmiernym zużyciem paliwa w oplu vectra A silnik C18NZ instalacja gazowa lovato od jakiegoś czasu zaczął dużo gazu palic-srednio oklo 13-14 l/100km. Oczyściłem kopułkę, palec, wymieniłem przewody wysokiego napięcia, świece i filtr powietrza na nowe. Zużycie oczywiście spadło ale nie wiele do 12,3 l/100km. Wcześniej palił średnio...
witam, a jak by tak zaczać od poczatku zamiast rozbierac wsio co sie tylko znajduje na silniku? czyli zmierzyc cisnienie sprężania nominał to 12 barów, wrócic do poprzedniego ustawienia linki gazu, musi być przepustnica zamknieta, skoro obroty fiksują to mozliwe uszkodzenie krokowca, co do okopcenia świec ,bierze olej? (ostatnio robiłem cieniaska uszkodzony...
Układ musi być szczelny od przepływomierza do kolektora. Nieszczelność między przepływomierzem, a filtrem powietrza nie ma wpływu na pracę silnika (choć oczywiście należy ją usunąć). Z opisu wygląda mi to na uszkodzony czujnik położenia (potencjometr) przepustnicy.
Możliwe że masz uszkodzony (zużyty) czujnik TPS (potencjometr na przepustnicy).
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Da się to kupić bez problemu. Ja bym jeszcze sprawdził czy on faktycznie jest uszkodzony, bo komputer to tam różne cuda pokazuje, a napewno nie wykryje, że np. gdzieś przewód jest przerwany lub w kostce nie ma styku. Napięcie które idzie z potencjometru do komputera powinno wynosić od ok. 1V na biegu jałowym do ok. 5V przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Mam problem z moim brum brum, bo za dużo pali czyli ok 10l/100km (po mieście, poza ok 9l/100). Byłem już na diagnostyce silnika i nic, znaleźli tylko uszkodzony potencjometr przepustnicy, który wymienili na nowy, ale bez zmian. Zastanawia mnie to czy "komputerem" diagnostycznym da się wykasować pamięć błędów, bo mówił że to zrobił, ale skąd mam to wiedzieć....
Jak napisałeś pierw do sprawdzenia złącze i przewody, potem omomierz i pomiary potencjometry przepustnicy. Po tych pomiarach będziesz wiedział co uszkodzone, możesz jeszcze sobie podłączyć jakiś zewnętrzny potencjometr i sprawdzić czy VAG widzi zmiany.
Potencjometr przepustnicy prawdopodobnie jest uszkodzony.
Nie udało się naprawić uszkodzonej przepustnicy. Nie da się jej za bardzo rozebrać. Kupiłem drugą. A potem sprzedałem auto.
Masz rację, przyznaję się bez bicia, że nie mam pojęcia, w jaki sposób sprawdzić potencjometr gazu. Ale mam już wszelkie schematy, oznaczenia pinów. Nie mam niestety wartości, jakie powinienem uzyskać sprawdzając je. Przestudiuję schemat i te oznaczenia. Jak będę wiedział już jak, sprawdzę piny i po prostu podam otrzymane wartości. Może ktoś będzie...
Ciekawy jestem świec i cewki. Źle dobrane świece, bądź uszkodzona cewka mogą powodować zakłócenia np. na potencjometrze przepustnicy.
Po powtórnej dogłębnej analizie doszedłem do wniosku, że uszkodziłeś coś z potencjometrem przepustnicy. Z tego co zaobserwowałeś to wygląda, że sterownik nie jest w trybie regulacji wolnych obrotów. Najprawdopodobniejsza przyczyna to zbyt dużo uchylona przepustnica. Po pierwsze sprawdź czy przepustnica zamyka się do końca. Po drugie sprawdż napięcie...
Podejrzewałbym w twoim przypadku uszkodzony (wytarty potencjometr) czujnik kąta przepustnicy. Pomiar omomierzem da pewność. Podłącz omomierz i powoli obracając przepustnicę obserwuj czy gwałtownie nie wzrasta impedencja. Co do schematu to przejrzyj http://www.volkswagen.msk.ru/ tam napewno znajdziesz. Pozdrowienia.
Ja miałem podobny problem w Fordzie Sierra 2.0 IS. (parę lat temu) Uszkodzony był potencjometr otwarcia kąta przepustnicy. Powinien znajdować się gdzieś przy końcu linki gazu. Do sprawdzenia czy to to można go odłączyć i spróbować się prejechać.
Nie wiem czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem podobny problem w Citroenie po zalaniu ( przy myciu silnika ) wodą złącza kalkulatora ( tak ten moduł nazwali w serwisie ). Silnik nierówno pracował, szarpał a nawet zgasł. U mnie były jeszcze inne objawy: obrotomierz wariował i pokazywał max zaraz po włączeniu zapłonu i mrugały różne kontrolki. Ta woda mści...
wyczyściłem dzisiaj przepustnice silniczek krokowy pracuje(z tym ze nie wiem czy się nie zacina)sprawdziłem węże czy nie bierze lewego powietrza wszystko szczelne i doszłem do tego ze jak odepnę wtyczkę od potencjometru położenia przepustnicy to obroty sa ok(jak sprawdzić czy potencjometr jest uszkodzony?)dziękuje za pomoc
Mam problem z wolnymi obrotami. Auto z instalacja gazową. Wolne obroty są zbyt wysokie. Zdarza się, że falują. Po przegazowaniu wracają (nie zawsze) do właściwego poziomu. Objawy występują na gazie i benzynie. Przepustnica została wyczyszczona, ale to nie pomogło. Auto zostało podłączone do komputera w celu wykonania adaptacji przepustnicy. Nie udało...
Sonda musi chodzić od 0,0 do 0,9 nie może stać,silnik krokowy styk biegu jałowego ,potencjometr przepustnicy,uszkodzony zawór taktujący odpowietrzenie zbiornika paliwa,odpowietrzenie zbiornika paliwa żle podłączone.
Podczas czyszczenia zapewne wymyłeś benzyną całą przepustnice i zalałeś potencjometr od regulacji położenia przepustnicy i sie uszkodził chyba ze był już wadliwy teraz masz przepustnice do wymiany .
LPG, na razie na bok. Musi jeździć na benzynie. Podstawy - filtr paliwa (od spodu przy baku), czy wtrysk pracuje. Ja w 306 1.4 MA3.0 miałem uszkodzony TPS (potencjometr przepustnicy). Dorwałem komplet (przepustnica, wtrysk), zamontowałem jeździłem. Po miesiącu na benzynie nie dało się jechać, wsadziłem stary wtrysk i samochód jeździł aż do momentu jego...
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
https://obrazki.elektroda.pl/9833007400_... Czy ktoś wie jak zdjąć ten potencjometr ? Okazało się że przepustnica jest uszkodzona, chyba trybiki w krokowym się sypnęły. Bo plastik jakich się wysypał z niej. Czy te blaszki trzeba jakoś wydłubać ?;)
Podepnij pod Vag-a i podglądnij błędy, logi. Jak masz uszkodzoną przepustnicę to się dowiesz.
Nie jestem specjalistą z tej branży ale uważam że problem może wynikać z dwóch rzeczy: 1. W przepustnicy są potencjometry przekazujące do sterownika informacje o kącie otwarcia przepustnicy - czy są sprawne? a może "przy okazji" ktoś je uszkodził? Dodatkowo po "grzebaniu" w przepustnicy należy adoptować komputer dla wolnych obrotów (zmiana odczytów...
Witam. Zaczeło się od tego że zgasła mi asterka w czasie jazdy i nie chciała odpalić, podniosłem maskę i z "mądrą" miną poruszałem przewodami co trwało jakąś minutę i ... odpaliła, po miesiącu czasu (ostatnie 5 metrów po ponad 150 km) sytuacja się ppowtórzyła tyle że wtedy skończyło się na wymianie: przewodów, świec, kopułki i palca. Wszystko było ok...
Sprawdź potencjometr przepustnicy. Miałem to samo w C16NZ i okazało się że potencjometr jest uszkodzony.
Jakaś przyczyna tego że nie przechodzi adaptacji jest. Usterka samej przepustnicy - zużyty silnik nastawnika, potencjometry; uszkodzony sterownik silnika - częste z racji jego umiejscowienia; nie zachowane warunki adaptacji, błędy w sterowniku, "lewe powietrze". Wybierz sobie coś z tego - 20% szansy trafienia.
Daewoo i wolne obroty to temat rzeka. Rozumiem, że nie masz komputera, żeby podejrzeć wartości rzeczywiste z czujników? Czujnik się sprawdza, nic tam się nie czyści. Sprawdź oporność, spróbuj go podgrzać i zobacz czy zmienia oporność. Wysokie obroty mogą jeszcze być spowodowane lewym powietrzem, uszkodzonym czujnikiem ciśnienia w kolektorze, uszkodzonym...
Brak korelacji potencjometrów pedału gazu-przepustnicy - któryś uszkodzony, uszkodzona wiązka, bądź sam sterownik. Diagnostyka się kłania.
Zacznij tak jak napisałeś - od przepustnicy (częsta usterka). Dobrze by też było ją zaadaptować po czyszczeniu, a przynajmniej odpiąć klemy z akumulatora na kilka minut/chwil. Następnie (jak nie pomoże i nie uspokoi się) do sprawdzenia czujnik prędkości i szczelność dolotu oraz podpiąć pod komputer i sprawdzić czujniki temperatury oraz MAP. To, że po...
1.To co zaznaczyłeś to potencjometr. 2.Na zielono regulator b. jałowego. 3.Niebieski jego wtyk Wydaje mi się,że masz 6-cio pinowy. W takim przypadku najczęściej takie objawy powoduje uszkodzenie czujnika Halla wbudowanego w regulator. Styk biegu jałowego(przy 6 pin) to 4 i 5(licząc od góry) Zamknięta przepustnica-zwarty Otwarta-rozwarty Pozdrawiam
Ten system nie ma silnika krokowego tylko regulator biegu jałowego różnice są zasadnicze. Obroty b.jał. mogą bujać bo ; -potencjometr przepustnicy uszkodzony,przerwa na przewodach do potencjometru. -uszkodzona ,słaba sonda lambda. -stan techniczny silnika niedostateczny np:bierze olej i zakłóca w ten sposób pracę sondy lambda/cząsteczki oleju/ sonda...
Błąd 76 w BMW E36 oznacza problem z potencjometrem CO, który jest częścią układu wtryskowego odpowiedzialnego za regulację mieszanki paliwowo-powietrznej. W silniku M43B16 potencjometr CO (kontrolny) jest często używany do regulacji ustawień mieszanki paliwa. Jeśli komputer diagnostyczny zgłasza ten błąd, może to oznaczać: 1. Uszkodzenie potencjometru...
Też tak myślałem, ale raczej stawiał bym na samą przepustnicę, ponieważ pomaga naciśnięcie na kołnierz w koło wtyczki. Uszkodzenie, po paru miesiącach spokoju znowu dało znać o sobie :cry:. Może uszkodzona warstwa oporowa potencjometru?
witam wszystkich.moze ktos wie jak podlaczyc bezposrednio do komputera potencjometr położenia przepustnicy w zx 1,4.mam uszkodzone te 4 przewody i robia mi zwarcie przez co silnik mi co chwile gasnie
Aktualnie nie podam bo auto w warsztacie a nie spisałem błędów, ogólne błędy są dwa jeden od przepustnicy a drugi z jakiś opisem jak by coś thermo. Położenie przepustnicy w parametrach widać więc wykluczam uszkodzenie potencjometru, problem że na żadnym z przewodów które zasilają silnik klapy w przepustnicy nie ma żadnego potencjału ani masy ani jakiegoś...
Sterownik silnika może być uszkodzony , możesz mieć zwarcie na przepustnicy , może być brak napięcia na czujnikach wału i wałka . - przepustnica wymieniona (po rozebraniu wygląda ok - potencjometr) - przy teście przepustnicy - piszczy - napięcia na czujnikach są (podaje przecież prędkość silnika) - sterownik może uszkodzony - ale na drugim łapie ten...
...równie dobrze może być wytarty potencjometr położenia przepustnicy - wymieniałeś sam wtryskiwacz czy cały korpus przepustnicy?
Mialem bardzo podobny objaw w poldku z silnikiem Rover 1.4 Przyczyna było uszkodzenie sterownika silnika - wejście czytające potencjometr przepustnicy. Sterownik dobierał właściwą mieszankę na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym, wiec auto jakoś jeździło. Po naprawie sterownika auto zaczęło się zachowywac normalnie.
Na zdjęciu jest przepustnica z silnika X16XEL, całkiem inna niż w Z16XE. Tam masz silnik z przekładnią poruszający bezpośrednio klapę przepustnicy. Wymoczysz to w czymś to część smaru z przekładni wypuka a część zasyfi potencjometry. Dla poprawnej pracy silnika wyczyścić wystarczy sam brzeg klapy i miejsce gdzie "przylega" do obudowy. czy przed jego...
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Witam.Wtryski szczelne(mierzone manometrem i trzymają,rozruchowy odłączałem w tym też przewód od paliwa.Sondy nie znalazłem.Zasilanie sterownika jest OK.Mierzyłem miernikiem ale faktycznie bez ociążenia tzn na odłaczonym złączu od niego.Jutro sprawdzę to i sam sterownik(jak tylko znajde na to czas).Tego auta nie znam.W T4 był problem z nadpalonym pinem...
Witam moje pytanie co do wyżej wymienionej przepustnicy- wywala błąd P1542(niemożliwy sygnał) i to x2 czyli z obu ścieżek. Przepustnice rozebrałem czyściutka ślizgi OK nie wytarte a jednak coś nie pasuje. Co ciekawe (dane autodata) jedna z ścieżek ma małą odchyłkę w oporności, AD podaje że zamknięta ma mieć 700 ohm a u mnie 715 i otwarta 1470 ohm a...
Przyczyn moze być mnóstwo, jakie auto i silnik?? czy zalewa go benzyną na biegu jałowym? srpawdź napięcie na potencjometrze przepustnicy i sprawdź czy się wogule zmienia?(przy dodaniu gazu) na gazie z uszkodzonym potencjometrem auto moze pracować prawidłowo natomiast benzyna bez niego niebędzie w stanie utrzymać wolnych obrotów, przykladowo tps 0-5V...
bardzo prawdopodobne moze byc uszkodzenie sondy lambda. mozesz ja sprawdzic zwyklym woltomierzem. pozdrawiam
TPS-czujnik położenia przepustnicy. Potencjometr założony z boku przepustnicy, informuje sterownik czy i o ile jest uchylona przepustnica. Może być uszkodzony np. przerywa lub ma pękniętą ścieżkę przewodzącą.
Właśnie w zeszłym roku miałem taką usterke i okazał sie potencjometr przepustnicy ja mam c14nz kody migowe trafnie wskazały uszkodzony element.
A ja mam inny problem. Silnik nie chce odpalić. Vag wskazuje, że uszkodzona jest przepustnica. W samej przepustnicy sa 2 potencjometry. 1 od przepustnicy a drugi od napędu z silniczka. Oba pracują poprawnie tzn poprawnie bez przerw zmienia się rezystancja gdy kręcę przepustnicą w zakresie od około 700 ohm do około 1,4 kohm. Drugi potencjometr też działa...
Gazownicy wpinają się w potencjometr przepustnicy i komputer póżniej nie wie że jest bieg jałowy .Połącz te przewody z powrotem jak było bez gazu.Albo jest uszkodzony potencjometr przpustnicy/TPS/.Wówczas trzeba wymienić na nowy.
Wczoraj jeszcze przyszło mi do głowy, że takie problemy mógłby powodować czujnik położenia przepustnicy. Jeżeli potencjometr (jak wyczytałem jest to potencjometr) się uszkodził, zerwał to komputer może sterować błędnie silnikiem krokowym. Czyli komputer odczytuje stan przepustnicy, przelicza i wychodzi mu np 10%, a przepustnica otwarta jest na 30%....
Jeszcze jeden fakt. Kilka dni temu zauważyłem zwarcie na elemencie delco remy 199. Jest to czujnik/zawór podciśnienia. Czy uszkodzony czujnik może powodować skok obrotów? Czy można naprawić samemu potencjometr przepustnicy?
Znajomy miał podobny problem w swoim UNO, ale mniej odczuwalny.aśnięcie na wolnych obrotach i mulenie silnika. Okazało się, że był/jest uszkodzony cz. położenia przepustnicy. Na razie na mulenie pomogło czyszczenie tego potencjometru.
Nie, nie ma nic wspólnego. TPS to dwa potencjometry na ośce klapy przepustnicy, podają info do ECU w jakiej pozycji jest otwarta przepustnica. Najlepiej sprawdzać to oscyloskopem ale można też omomierzem. Podłączasz go pod złącze TPS i mierzysz osobno potencjometry powolutku otwierając przepustnicę - rezystancja powinna się płynnie zmieniać. Przy uszkodzonym...
Chodzi o rocznik 1993. Pytanie-jak tam się ustawia potencjometr-czy na puszczonej przepustnicy tester ma pokazać 0 czy 128 czy inną wartość? I dalej-on ma skrzynię automatyczną.Czy po założeniu nowego potencjometru trzeba sterownik skrzyni przyuczać do niego? Ja mam Espace 2 2,8 6V z 1994r.Silnik nie może wejść na obroty powyżej 1200obr/min a wygląda...
jeśli po dłuższej pracy na wolnych obrotach zapala się lampka silnika to duża szansa na uszkodzoną uszczelkę pod mieszalnikiem wtrysku.może to być również potencjometr przepustnicy - na niebieskim przewodzie ma być ok 0,5 - 0,6 v na wolnych obrotach sprawdź uszczelkę - podnies mieszalnik do góry pozdrawiam
po 1 sprawdziłbym potencjometr przepustnicy czy nie ma jakieś przerwy na ścieżce jest przepalona lub w inny sposób uszkodzona to już wiemy co jest :)
witam auto jak w temacie z 92roku problem polega na tym że nie pracuje silnik tak jak powinien. problemem okazała się jedna przepustnica którą wymieniłem na używaną ale ta też nie pracuje tak jak fabryka przewiduje.mam podejrzenia że uszkodzony jest też potencjometr pedału.czy ktoś się spotkał już z takim cudem techniki??
Na bank jest to nastawnik przepustnicy w audi miałem ten sam problem, po puszczeniu gazu nastawnik powinien sie wysunąc i przytrzymac przepustnice aby obroty spadły powoli. Jezeli potencjometr sie uszkodzi to zwiększy sie spalanie, silnik bedzie szarpał ale nie powinien zgasnąc. Ten nastawnik będze za przepustnicą będzie podpierał to cięgło które zaczepiona...
WItam ponownie, uporałem się z problemem...winę ponosił źle ustawiony potencjometr przepustnicy, który był ruszany , jeszcze wtedy , kiedy uszkodzony był sterownik . Po ustawieniu z oscyloskopem wszystko wróciło do normy....ZAMYKAM TEMAT!
Kolego czy Ty nie umiesz czytać? Przy silniku M102 nie ma żadnego silniczka krokowego i nie wprowadzaj dalej setek czy tysięcy czytających w błąd.To jest zwyczajny regulator obrotów minimum. falowanie obrotów powoduje uszkodzona sonda lambda, przepływomierz i wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy. zasilanie na regulator obrotów minimum wysyłane...
Czy głowiczkę z rozdzielacza tą z wyjściami na wtryski można normalnie zdjąć? Można, ale co Ci to da... Jak podmienisz, musisz dawkę ustawiać. U Cibie jednak wygląda na regulator ciśnienia. Auto wcześniej normalnie jeździło? Nikt go nie podmienił na inny, uszkodzony, niewłaściwy?
Jeżeli masz przepustnice powietrza sterowana linka to sprawdź czujnik jej położenia (potencjometr). Uszkodzony powoduje właśnie dziury w prędkości obrotowej silnika
Ta gruszka to pneumatyczny nastawnik przepustnicy. Mogła pęknąć w niej membrana (bardzo częsty przypadek), uszkodzić się któryś z elektrozaworów lub potencjometr. Przy zgaszonym silniku gruszka powinna być twarda, tzn. sworzeń który z niej wystaje powinien stawiać bardzo solidny opór przy próbie wciskania go do środka - jeśli można go wcisnąć i jeszcze...
Witam wszystkich ponownie problem rozwiazałem akurat w tym przypadku uwagi były nie trafione ponieważ diagnoskopy źle interpretowały bład, bład był faktycznie ten co napisałem ale tylko lexia miała dobry opis a uszkodzony był zawór od EGR. pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Witam. Mam taki oto problem z golfem 3 96' 1.6 101km AEK Otóż auto przy dodawaniu gazu leciutko traciło obroty na sekundę i dopiero szły do góry. Rozkręciłem przepustnice, wyczyściłem ją (dosyć często i długo trzymałem na maks otwartą) . Teraz mam problem gdyż auto po odpaleniu często gaśnie, przy przyspieszaniu mocno szarpie autem, obroty bardzo powoli...
Możliwe są inne usterki. Komputer sygnalizuje, że masz za ubogą mieszankę. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Uszkodzona sonda, lewe powietrze, uszkodzony MAP-sensor, potencjometr przepustnicy => sonda odczytuje, że mieszanka jest za uboga, a sterownik stara się ją wzbogacić. Sterownik może nie widzieć uszkodzonego elementu, ponieważ parametry...
Nie wiem czy dobrze patrzysz na te piny. Wskazanie "1 " na mierniku to przekroczenie zakresu pomiarowego - trzeba przełączyć na wyższy, jeśli jednak dobrze mierzysz to potencjometr jest uszkodzony.
Czujnik spalania stukowego wcale nie musi być uszkodzony, być może coś się obluzowało w osprzęcie silnika, dzwoni i dlatego sterownik rejestruje błąd. Potencjometr przepustnicy trzeba sprawdzić woltomierzem, czy napięcie zmienia się płynnie w całym zakresie ruchu przepustnicy, jak się wytarł i "trzeszczy", to niestety tylko wymiana
Witaj, Jakiś czas temu walczyłem z falującymi obrotami w Audi A3. Błędy jakie siedziały to : - błąd czujnika położenia przepustnicy, uszkodzony silniczek krokowy, sonda lambda. Adaptacja przepustnicy nic nie pomogła. Czyszczenie też nie, ale wzrokowo widać było ze ślizgi potencjometru są dosyć dobre, wymieniać całej przepustnicy nie miałem zamiaru jeszcze....
to pomarańczowe coś,to potencjometr przepustnicy,i nie widziałem forda w którym by te przewody nie oblazły z izolacji. Sprawdzic potencjometr,jezeli jest ok,to przewody zaizolowac. Jeżeli jest uszkodzony,to trzeba podjąc meska decyzje o zakupie tegoż
przepustnica potencjometr potencjometr przepustnica uszkodzić przepustnica
zabezpieczenie termiczne pompa wyświetlacz esp32 fujitsu klawiatura
sygnał sinusoidalny 400hz radosna twórczość instalatorów
Biały ekran LCD po mrozach - przyczyny i rozwiązania Celestion S10 – typowe usterki, naprawa, wymiana kondensatorów, objawy buczenia