Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Dioda przewodzi tylko w jednym kierunku. jeżeli przewodzi w obie strony tzn. ze jest uszkodzona. Zwróć uwagę przy wymontowaniu diod ze stelaża na którym są zamontowane, ponieważ z jednego wychodzi (-) a z drugiego (+) zasilania akumulatora. A więc w jednych diodach na obudowie będzie anoda a w drugich katoda. Powodzenia.
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Może być uszkodzona dioda alternatora, ta fabryczna. Po prostu, zdobyć rysunek alternatora, rozlutować wszystkie diody, posprawdzać na przewodzi/nie przewodzi, posprawdzać uzwojenia faz, stojan i wirnik. Ot' i wszystko.
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Szkoda, że go odpalałeś problem mógłby być mniejszy, jedno co jest pewne to uszkodzone diody alternatora, co do ECU to możliwe, że zostało uszkodzone tym bardziej ,e nie działa złącze komunikacyjne. Być może zablokowany immo.
Witaj,jeśli faktycznie ma 6 lat,to aż się prosił o wymianę.Po założeniu sprawnego,bądż nowego warto by było zmierzyć napięcie ładowania i przy wyłączonym silniku sprawdzić amperomierzem pobór prądu[uszkodzona dioda alternatora potrafi rozładowywać akumulator] .
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Uszkodzona dioda w alternatorze.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Kolego miałem podobny problem , rozwiązałem go przez przypadek, okazało się, że są uszkodzone diody na alternatorze. może podobnie jest u Ciebie.
Uszkodzone diody w alternatorze.
takie że gdy jest uszkodzona dioda w alternatorze tez potrafi brać prąd...
Prawdopodobnie uszkodzone diody w alternatorze.
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Uszkodzona dioda w alternatorze moze robic zwarcie ale obstawiam jakis odbiornik, chociaz tak glebokie rozladowanie moze wskazywac tez na alternator.
Proponuje wyciagnac alternator i dac do elektromechanika samochodowego bo na 99% masz uszkodzone diody w alternatorze.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Jak wiem elektrolit niczego nie podbija, tylko filtruje - jak podłączysz elektrolit do źródła napięcia stałego, jak akumulator czy bateria, niczego on nie zmieni. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze lub uszkodzona dioda w alternatorze powodująca na wyjściu za duże tętnienia albo za mały kondensator filtrujący i/lub brak...
Uszkodzone (przebite) diody alternatora lub jego izolacja mostka diodowyego +. Sugeruję wymienić cały alternator na nowy (inny).
Wygląda że na uszkodzone diody w alternatorze. Można tez sprawdzić naciąg paska klinowego
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Wygląda na uszkodzona diodę w alternatorze. Wymontować, rozebrać, odłączyć stojan i dopiero sprawdzić prądem min 10A.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
Takie objawy daje uszkodzona dioda w mostku.
A ja bym zrobił tak jak pisze PAWEŁ WAWA. Uszkodzona dioda w alternatorze da taki efekt. Co nie oznacza że ładowania nie będzie.
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Możliwe że uszkodzona dioda plusowa,jeżeli alternator Lucasa
Д242, to [url=http://www.5v.ru/ds/diod/d242.htm]d... 100V, 10A. Jeśli uszkodzona to zamień na podobną, np.: http://www.sklep.hadron.pl/index.php?z=1...
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Jeżeli diody na radiatorach są faktycznie uszkodzone,to wymień je na diody z alternatora,będą na pewno dużo lepsze niż ten niby mostek 35A.
Brak ładowania. prawdopodobnie uszkodzona dioda (diody) w alternatorze.
masz uszkodzona jedną z diod
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
uszkodzone były diody na alternatorze po wymianie pulsowanie ustało
Przyczyną objawu nie gaśnięcia silnika po wyłączeniu zapłonu może być uszkodzona dioda w alternatorze co za tym idzie zbyt małe ładowanie spowodowało rozładowani akumulatora dlatego rozrusznik nie działa.
Uszkodzona dioda prostownicza w alternatorze lub regulator napiecia. Ten temat był już poruszany na forum.
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Pykanie pochodzi od alternatora. Jak na moje. Od wysokiego napięcia słychać szum lub trzaski. Należało by odfiltrować alternator. Możliwe, że jest uszkodzona któraś dioda w alternatorze.
Uszkodzony alternator, na bank diody.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
A jak bedzie uszkodzona jedna dioda w alternatorze? To uważasz że wartość średnia się nie zmieni i będzie prawidłowa a skuteczna zacznie wariować czy co :?:
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
W końcu alternator uległ uszkodzeniu. Gdyby nie miernik zamontowany w aucie stałbym jak sierota na drodze. Napięcie spadło do 10 V, potem wszytko zdechło. Na szczęście zdążyłem dojechać na parking i po czasie wymontowac alternator. Uszkodzone były diody w alternatorze. Po wymianie i sprawdzeniu( dałem to do zrobienia do warsztatu zajmującego się alternatorami)...
Najprawdopodobniej uszkodzona jest dioda w alternatorze. Zakładam że masz alternator bo prądnica na wolnych nie ładuje nigdy.tylko napisz czy polski czy Magneti Marelli.
Uszkodzone diody w alternatorze mogą rozładowywać akumulator. Nie zostały kiedyś na chwilę zamienione klemy bądź akumulator nie został odpięty na odpalonym silniku? Sam brak ładowania nie jest w stanie spowodować rozładowania akumulatora w kilka minut, bez ładowania można przejechać kilkanaście kilometrów i auto będzie normalnie odpalało przy sprawnym...
Witam Rzeczywiście okazało się że w alternatorze były uszkodzone diody. Z racji że alternator nie nadawał sie do naprawy jest założony nowy i wszystko działa. Bardzo dziękuje za odpowiedzi i pomoc!
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Bardzo przypuszczam że dioda jest uszkodzona,oddaj alternator a nie rozrusznik do reklamacji.
Witam. Najprawdopodbniej masz uszkodzone diody mocy w alternatorze. Miałem identyczny przypadek w Ładzie. Pozdrawiam
a odłącz przewody od alternanora i zobaczysz czy pali ci się kontrolka od ladowania, jak po odłączeniu będzie się paliła to znaczy że są sklejone przewody w wiązce, a jak nie to oznaczać to będzie, że masz uszkodzone diody w alternatorze (co jest najbardziej prawdoporobne). Pozdrawiam
Dlatego pytałem właśnie o ładowanie... jeśli odłączenie wzbudzenia rozwiązuje problem to masz na pewno uszkodzony alternator (diody/mostek).
Ty --johnybx--- masz diody wzbudzenia uszkodzone.
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
(at)gorki73 a jak sprawdzić te diody dokładnie czy może nie są uszkodzone?
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Uszkodzona dioda w mostku zasilającym regulator.
Masz zepsuty Altek miałem to samo niedawno.Regulator nowy wszystkie napięcia ok a sam altek uszkodzony.Nie wiem co było uszkodzone może jakaś dioda lub uzwojenia
Więc tak: - zwarcie powodował dodatkowy immobilizer (wyrzuciłem go w ogóle, bo nie jest mi potrzebny) - uszkodzone radio cd i radio cb (radio cd miało tylko bezpiecznik przepalony, jutro zajrzę do cb radia) - uszkodzone diody w alternatorze (nie wiem, czy sterownik napięcia jeszcze działa, więc zakupię cały alternator na szrocie) to chyba wszystko....
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Na 99% tak sprawdź jeszcze miernikiem na teście diod wtedy będziesz wiedział czy uszkodzona jest 1 z diod czy więcej.
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Witam najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
Ten komutator to wytarty jak..... Wg mnie do wymiany, ale ... może pochodzi Przed padnięcie aku na desce rozdzielczej robi sie choinka z błędów. Przecież to normalne. Siada napięcie moduły padają i sieją błędami. Ale 5 minut na samym akumulatorze ? to jeżeli jest podłaczony alternator to pewnie i któraś dioda uszkodzona dlatego go rozładowauje tak szybko,...
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
możliwe że uszkodzony alternator
Nie wiem czy ktoś pisał na temat sytuacji uszkodzenia alternatora biorcy. Miałem dwa takie zdarzenia w merivie i seacie leonie. Po odpaleniu aut kierowcy od razu rozpoczęli jazdę .W obydwu przypadkach auta ujechały kilkaset metrów i zapaliły się kontrolki ładowania. Efekt uszkodzone diody prostownicze alternatora. Teraz gdy zdarza mi się taka sytuacja...
Witam Escort 1993 rok 1.8 16v Problem polega na tym żę nagle palą się kontrolki od ładowania, oleju, rusza pompa paliwa tak jakby był kluczyk w stacyjce a go nie ma!! Co może być uszkodzone? diody w alternatorze raczej nie bo odłączyłem kabelek od alt. odpowiadająca za kontrolke na desce rozdzielczej prosze o pomoc
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Najprawdopodobniej uszkodzona jedna dioda na mostku prostowniczym alternatora... sprawdź diody
Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
Bester 1500n ciągle uszkadza sterowanie posuwem drutu. Płytka sterująca naprawiana już 3 krotnie. Podczas spawania czasami bardzo pryska i słabo wtapia. Zaznaczam że raz jest dobrze a po chwili zaczyna pryskać. I tu mam pytanie czy możliwe jest że przyczyną są dwie diody w mostku prostowniczym nie oryginalne. Ponieważ jak zaczął pryskać zmierzyłem diody...
Alternator do regeneracji uszkodzona dioda.
Wynik pomiaru wiem ,że jest za duży.Chodziło mi o to czy w dobrym miejscu dokonałem pomiaru.Czy może być uszkodzony ten (zakupiony) alternator? Diody?
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
0.3 A to też za dużo, do tygodnia przy takim poborze będziesz miał pusty akumulator, sprawdź, czy wyłącza się lampa podświetlenia bagażnika lub schowka, może też byc uszkodzona dioda w alternatorze, trzeba kolejno rozłączac potencjalne odbiorniki energii, mierząc przy tym pobierany prąd. Prawidłowo przy sprawnym samochodzie sumaryczny pobór prądu z...
uszkodzona dioda alternatorze uszkodzona dioda prostownicza uszkodzona dioda rejestrator
różnicowy regulator temperatury shure uszkodzony gniazdo zapalniczki akumulator
lodówka bosch termostat samochody ciezarowe
Farelka 2000W a zniekształcenie sinusoidy napięcia Dekoder Wiwa H.265 zatrzymuje się na ekranie powitalnym