Połowa koszyczka, druga jest pomiędzy łożyskiem a uszczelniaczem. Dlatego wał jeszcze się kręci. Jeżeli cylinder nie jest uszkodzony, to wymiana tłoka, łożysk, uszczelniaczy i powinien działać. Te ślady, w komorze spalania, nie przeszkadzają.
Zapewne tak, dla pewności sprawdziłbym jeszcze korek wlewu płynu, ale ten brak ogrzewania to bardziej mi na uszczelkę wróży. A że nie ma oleju w płynie, płynu w oleju... Bo uszczelka uszkodzona między komorą spalania a kanałami wodnymi, ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia.
Z tym szukaniem kotłowni u sąsiada to chyba mocno przesadziłeś, Jeśli z jakiegoś powodu rurka , która nagrzewa olej zastanie uszkodzona to: Pompa nie napełni zbiornika bo olej wleje się do komory spalania. Palnik zgaśnie bo nie dostanie oleju. Pompa zostanie wyłączona przez wyłącznik czasowy u mnie po ok .12s. Piszemy chyba o oleju przepracowanym a...
Leje ci wtryskiwacz do komory spalania. Stad stuki i czarny dym. Przestan jezdzic bo wypalisz dziure w tłoku. Sprawdz wtryski na powrocie. To paradoks, ale ten który z powrotów nic nie leje, jest uszkodzony. Bo leje do srodka komory.
Witam, Czyli przez 10 lat NIKT tego pieca nie serwisował? Elektrodę trzeba porządnie oskrobać. Elektroda nie musi być mechanicznie uszkodzona aby być wadliwą i nie widzieć płomienia. Nie masz możliwości sprawdzić, czy elektroda jest wadliwabez jej wymiany na sprawną. Może po prostu zrobiłeś już z komory spalania akwarium? Nowa elektroda to ponad 360...
Nie mogę uważać, że OK, bo tylko ten co robił wie co zepsuł albo zrobił dobrze. Masz parametry jak synchronizacja, korekty itd. Tak, że potrzebna diagnoza. Co do dymienia, to np. uszkodzone świece, lejące wtryski, albo np. olej w komorze spalania. Potrzebna jest diagnoza.
Uszkodzone uszczelniacze zaworów lub same prowadnice zaworów objawiają się tym, że przy odpalaniu pojawia się niebieski dym spalanego oleju. Mówiąc prościej po zgaszeniu silnika na noc olej dostaje się przez uszkodzone prowadnice do komory spalania a przy rozruchu zostaje przepalony. Zazwyczaj podczas jazdy z tak uszkodzonymi uszczelniaczami podczas...
Może uszkodzona uszczelka na wzierniku.
Witam. Czy czujnik czadu ma jakiś atest? Badanie? Czy to urządzenie za 100-200 złotych zakupione w sieci? Czy mamy pewność że sam czujnik nie jest uszkodzony? Pozdrawiam.
W czasie pracy silnika płyn nie będzie dostawał się do komory spalania przez uszkodzona tuleję wtryskiwacza, ponieważ panuje tam przeważnie niewielkie nadciśnienie. Przy unieruchomionym silniku, płyn będzie przesączał się przez nieszczelne pierścienie do skrzyni korbowej.Niestety, ale do wymiany tulei wtryskiwacza konieczny jest demontaż głowicy. Praca...
W tych silnikach leci często uszczelka pomiędzy kanałem olejowym a 1 cylindrem. Olej nie przedostaje się zwykle do cieczy chłodzącej, tylko prosto do komory spalania. Poza tym uszkodzona uszczelka potrafi skutecznie odciąć dopływ oleju do głowicy, skutkując szybkim wysypaniem się popychaczy hydraulicznych. Należałoby poszukać oleju w komorze spalania...
Który rok produkcji kotła? Jest to kocioł Turbo(z zamknięta komora spalania). Zdejmij osłonę biała. Należy otworzyć pokrywę przednia. U góry jest wentylator. Jesli wentylator nie rusza to pojawi się błąd e03. Może być uszkodzona płyta-brak napięcia na wentylator z płyty. Uszkodzony presostat. Mała ilość tlenu do spalania. Uszkodzony wentylator. Jeśli...
Obstawiam ze kocioł sie przegrzewa z powodu zawalonej komory spalania lub uszkodzonej pompy albo uszkodzona jest elektronika.
Moga byc tez uszkodzone uszczelki pod glowica i tak pewnie jest ,prosze sprawdzac olej czy nie ma paliwa w nim bo moga byc tez uszkodzone pierscienie lub gumki pod zaworami ale raczej to pierwsze jesli kopci na niebiesko ja wlasnie to robie po zdjeciu glowicy i cylindra wlasnie to ujrzalem uszczelki trzymaly kompresje ale byly uszkodzone do wewnetrznej...
uszczelka też jest ok nie ma wycieków Uszkodzona uszczelka nie musi się objawiać wyciekami. Uszkodzenie może być między komorą spalania a kanałem olejowym. Może więc zaciągać olej do cylindra.
Wydaje mi się że porysowany cylinder i uszkodzone pierścienie. Olej przedostaje się do komory spalania i go pali w mało zauważalnym stopniu. Miałem podobnie w swoim. Kompresja była a olej brało
Kocioł się zablokuje w przypadku gdyby odpływ kondensatu był zablokowany i wody w komorze spalania nazbierałoby się aż do elektrody jonizacyjnej.
Jak się kocioł zachowuje po ściągnięciu obudowy komory spalania? Może być uszkodzony czujnik temperatury. Płyta po mimo że nowa może być nie sprawna. Spróbuj zamienić fazę z przewodem neutralnym we wtyczce.
proszę o pomoc ; w nagrzewnicy stacjonarnej SIROKKO 266/02 jest uszkodzony czujnik płomienia - ten pod komorą spalania , odpowiada za odłączenie świecy żarowej po uzyskaniu płomienia , może ktoś ma schemat połączenia lub części lub zamiennik , lub pomysł na obejście , pozdrawiam ! Proszę poprawić błędy pisowni mod - mirrzo
A skąd jesteś? PROTHERM to submarka firmy Saunier Duval - u nas tak się nazywa - a ten kocioł to "bliźniak" kotła Thelia Condens https://obrazki.elektroda.pl/1847161200_...
to moze byc wiele przyczyn ,jezeli zmostkowalez czujnik czujnik na podszybiu i nic. To moze byc uszkodzona pompa paliwa,lub swieca zarowa,albo dokladnie zapchana komora spalania,lub po prostu,brak styku na w\w elementach
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Witam. Mniemam że to kocioł termetu a więc albo jest uszkodzona sonda temperatury c.o. na wyjściu z modułu kondensacyjnego lub sam moduł zakamieniony po stronie wodnej. Wycieki na instalacji czyli ubytki wody na kotle co skutkuje kodem błędu E06 to prawdopodobnie nieszczelność modułu kondensacyjnego, woda wycieka do komory spalania i przez syfon do...
Możliwe, że uszkodzony jest silniczek krokowy. On steruje dopływem powietrza do komory spalania. Miałem bardzo podobny problem, po puszczeniu gazu, wciąż gasł.
Może komuś się przyda. Powodem błędu F2 w piecu Thema Classic F21E (z zamkniętą komorą spalania) w moim przypadku był uszkodzony przekaźnik sterujący wentylatorem ciągu kominowego. Producent OMRON oznaczenie G5Q-1 24VDC cena około 8zł. "Fachowiec" chciał wymieniać płytę główną za około 1000zł. Pozdrawiam P.
TZW zalewanie gazem (rozregulowany lub uszkodzony reduktor) n a zimnym silniku do komór spalania dostaje się zbyt wiele gazu jak zgasisz samochód to ze względu na zbyt bogatą mieszankę niemożesz odpalić. Dlatego pomaga przewietrzanie (ściąganie pokrywy filtra).
Faktycznie,uszkodzona była uszczelka pod głowicą. Uszkodzony kanał wodny i płyn dostawał się do komory spalania. Po złożeniu auto odpala super.Nawet na LPG po dłuższym postoju. Wymieniłem też membrany w parowniku. Spala mniej gazu i po uruchomieniu pracuje bez ssania na wolnych obrotach
Witam, mam problem z odpaleniem silnika w golfie V. Wymieniłem Pompowtryskiwacze lecz przy próbie odpowietrzenia cały czas idzie powietrze z powrotu tandem pompy. Domyślam się że to są przedmuchy z komory spalania. W jaki sposób to uszczelnić? Czy można bez demontażu głowicy określić czy jest pęknięte gniazdo pompowtrysku czy uszkodzony stożek w głowicy?
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
Pęknięta elektroda, pęknięty przewód elektrody zapłonowej lub jonizacyjnej, brudna elektroda, zbyt duża odległość od palnika, uszkodzony generator iskry. Jeśli to kocioł z zamknięta komorą to może zbyt mała ilość tlenu do spalania. Rurka z zespołu gazowego do komory przybrudzona itd.
Dzień dobry. Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami dotyczącymi użytkowania/serwisowania pieca Vaillant. Opiszę Państwu, co mnie spotkało po okresie 8 lat eksploatacji tego pieca. Jak go kupowałem zapewniano mnie, że to "mercedes" wśród pieców gazowych. Piec kupiony 8 lat temu. Zainstalowany przez serwisanta z firmy Vaillant pana M.A. z Łodzi. Starszy...
Witam Z tego co wyczytałem to problemów jest kilka 1-brak startu na zgaszonym silniku, skromnym zdaniem to spadki napięcia na piecu lub instalacji pieca. Napięcie było mierzone na instalacji auta a trzeba zmierzyć na instalacji przy samym piecu. 2-po odpaleniu dymienie. Jak intensywne i czy w trakcie spalania cały czas występuje? Dymienie w trakcie...
No to gruba sprawa :cry: Lepiej się zastanowić nad nowym kotłem kondensata nowego z gwarancją dostaniesz już za coś ponad 3500zł. Rada na przyszłość żeby jednak robić przegląd jak nie co roku to przynajmniej co dwa lata. Uszkodzenie komory spalania mogło wystąpić w wyniku złego wyregulowania palnika oraz zapchanego syfonu który nie odprowadzał kondensatu...
Spróbuj uruchomić kocioł bez pokrywy komory spalania. Jeśli będzie działał bez zarzutu, to być może następuje zwarcie elektrody jonizacyjnej do pokrywy. Jeśli nadal będą problemy, rzuć okiem na wysokość płomienia przy maksymalnie odkręconej ciepłej wodzie. Jeśli jest bardzo niziutki, taki ledwo nad palnikiem i jednocześnie słychać chrzęszczenie zaworu...
Miałem styczność z takim zestawem: https://obrazki.elektroda.pl/9583060100_... Jak widać tylko końcówki stożkowe posiadają zaworki zwrotne, a końcówki gwintowane nie. Poza tym okazał się uszkodzony, powietrze uciekało na szbykozłączce, więc od razu poleciał do zwrotu. Widzę że można znaleźć zestawy posiadające zaworki w końcówce, ale...
Stuki tak jak by zawory? I przy tym kopci na czarno? Lejacy wtryskiwacz. Zrób pomiar na powrotach, na goracym silniku zapnij menzurki. Wtryskiwacz który nie leje wogóle bedzie uszkodzony. Nie leje do powrotu, tylko do komory spalania. Stad te stuki. Jest to grozne zjawisko poniewaz moze ci wypalic dziure w tloku.
Nie ma wycieków gazu ? np. do komina. Zapalić na chwile kuchenkę gazową i zobaczyć jakie są odczyty na liczniku , może licznik uszkodzony. Stan wody w instalacji ogrzewania ktoś sprawdzał może są zarośnięte kamieniem i szlamem grzejniki i komora spalania piecyka gazowego. Ktoś mieszka obok , może przez ściany są ogrzewane pustostany sąsiadów.
Najpierw włącza się podgrzewacz przy dyszy paliwa - trwa to około 2 - 3min Jak zagrzeje podgrzewacz włącza się wentylator i podaje iskrę i przedmuchuje komorę spalania Po przedmuchu ok. 15 - 30s następuje otwarcie cewki na pompie - zapłon i sprawdzanie obecności płomienia Czas na pojawienie się płomienia to 10s. Jeśli w tym czasie płomień się nie pojawi...
Kocioł z zamkniętą komorą spalania więc szczelność domku nie ma znaczenia. Usytuowanie komina fatalne. Pogoda nie ma znaczenia, ma pracować. Jeszcze raz- sprawdzić analizatorem komin. Jak piszesz że przedmuchujesz presostat to jeszcze do sprawdzenia-wyregulowania różnica ciśnień. Może już być uszkodzony. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego...
Witam, Naprawiam Kocioł Viessmann Vitopend 100 wh06 7141322..., z zamkniętą komorą spalania, który ma uszkodzony moduł. Najpierw nie włączał wentylatora przekaźnik, który okazał się uszkodzony, więc go wymieniłem. Po trzech dniach spalił się triak sterujący tym przekaźnikiem i coś jeszcze, co powoduje, że moduł milczy, w ogóle się nie uruchamia. Bezpiecznik...
bialy kolor spalin swiadczy o obecnosci wody w komorze spalania, moze byc np uszkodzona uszczelka pod glowica, a ubywa ci płyn chlodniczy????jak nie odpala na cieplym silniku to moze byc równiez czujnik temperatury cieczy, ale najpierw to sprawdz kąt początku wtrysku powinien byc w granicy 48-51 wartośc liczbowa
Miałem podobny problem, uszkodzona membrana w gaźniku. Z oględzin nic nie było widać ale po wymianie na nową problem ustąpił. Obyś miał rację bo się załamię. Co i jak, dowiem się dopiero za 2 tygodnie jak pojadę na działkę. Ps. Co powoduje (wykluczając uszkodzone tłoki, zawory, cylindry), że do komory spalania przedostają się szczątkowe ilości oleju?...
Czy dobrze odczytuję, że właściwy czujnik i tak nie zadziała przy niedrożnym kominie i tak na dobrą sprawę na tą chwilę na niewiele mi się zda? A swoją drogą skoro przegrzanie wymiennika go uszkadza to czemu przed tym przegrzaniem nie chroni i nie wyłączy kotła zanim ono nastąpi? To nie jest czujnik ciągu kominowego! Występuje on tylko w kotłach z...
Dla mnie to i na handel się nie nadaje w takiej postaci. Widać że trzonek zaworu dosłownie wbił się w tłok zabierając/przepychając materiał. Czy by to działało czy nie to by wyszło po złożeniu.Sprężanie by było.Zniekształcona komora spalania na pewno miała by wpływ na spalanie mieszanki. Dlatego napisałem teoretycznie. Tak czy tak żeby było dobrze...
To kocioł z zamkniętą komorą spalania. W takich konstrukcjach komora spalania oraz przewody doprowadzające powietrze są oddzielone od otoczenia i szczelne, więc takie pęknięcie jest równoznaczne z ryzykiem wydostawania się na zewnątrz groźnych produktów spalania gazu (między innymi zabójczego czadu!). A to może być bardzo niebezpieczne dla domowników....
Niestety nie wiem jaki masz kocioł czy z zamkniętą komorą spalania czy z otwartą. Jaki to dokładnie model? 1 czy 2-funkcyjny? Ten błąd pojawia się po trzeciej, nieudanej próbie zapłonu. Zbyt wiele może być przyczyn powodujący ten błąd i żeby to zdiagnozować trzeba mieć czym i umieć się posługiwać odpowiednimi narzędziami. Wszystkie błędy można podzielić...
trans... Uszkodzenie uszczelki komora spalania - płaszcz wodny skutkuje po zgaszeniu silnika przedostaniem się wody do cylindra i na dłuższą metę w końcu pojawi się w oleju. Nie dodałem słowa (raczej)
Koledzy nie sprzeczajcie sie bo jest to bezcelowe, Paliwo do plynu mogloby sie dostac na 2 sposoby uszczelka lub uszkodzenie glowicy w obrebie komory spalania lub poprzez pekniecie glowicy wyzej w miejscu w ktorym docislany jest wtrysk
Witam mój problem polega na tym ze po przekręceniu zapłonu świece żarowe grzeją po chwili gaśnie kontrolka czyli ok , po odpaleniu auta kontrolka grzania świece ponownie się zapala i świeci ok 2min . po czym gaśnie . W czym może być problem ? gdzie szukać możliwej =przyczyny ? świece ok 1 rok. Usterka trwa ok 1 miesiąca . Czy jest jakiś czujnik który...
Jesli kopci białym dymem to Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy...
Jakie ciśnienie powinno być w naczyniu przeponowym w kotle Viessmann Vitopend 100 24 kW typ WH1B dwufunkcyjny z otwartą komorą spalania, i kiedy się sprawdza, tzn. chodzi mi czy trzeba spuścić ciśnienie z kotła zaworem bezp. i jakie są objawy uszkodzonego ciśnienia przeponowego. Jakie są objawy gdy nie ma wogóle ciśnienia i jakie gdy jest za małe lub...
Słuchaj sprawa ma się tak, u mnie też tu kapało, ale ziołem taśmę teflonową wyciągnąłem ten czujnik ciśnienia, jest on przykręcony na 1 śrubkę torx, i owinąłem go w oku tą taśmą aby zwiększyć jego średnicę. Po czym wepchnąłem go z powrotem tam na siłę i dokręciłem. Nie cieknie. Czemu takie rozwiązanie, gdyż nie mogłem nigdzie znaleźć uszczelki o takich...
Piec był czysty. Komora spalania czysta. Dioda jonizacyjna czysta. Sprawdzony opór na czujnikach temperatury - jeden był uszkodzony - został wymieniony. Zawór trójdrożny po przeglądzie - działa bez zarzutu. Mikro przełącznik na zaworze trójdrożnym sprawny. Czujnik ciągu kominowego jest dobry. Aparat zapłonowy daje iskrę jak trzeba. Dolna płyta sterująca...
EGR to jest system recyrkulacji spalin.Ma zadanie poprzez powtórne wykorzystanie spalin ograniczenie emisji NOX, i innych niektórych składników, jak i również powoduje obniżenie temperatury spalania w komorze. Jeśli masz go w aucie, to nie zaszkodzi sprawdzić czy działa poprawnie.
Dawniej prawo nie zabraniało i jeżeli już masz kocioł z otwartą komorą to możesz uszkodzony wymienić na nowy tego samego typu. Myślałem, że nawet przy wymianie już jest obowiązek montażu zamkniętej komory spalania. Coś na kształt instalacji elektrycznej, masz starą to OK ale w razie wymiany instalacji na nową ma być zrobione zgodnie ze współczesnymi...
Ale chciałbym również wiedzieć ile doświadczenia mają osoby które negują naprawę zalanego auta. Robiłem troszku tych "zalańców" i powiem tak - to już nigdy nie będzie normalny samochód. Jak nie elektryka to smród od tapicerki, postępująca rdza i cały szereg innych problemów. Samochód nie był zalany czystą wodą a brudną breją z piaskiem i innymi możliwymi...
Podobny przypadek miałem z instalacją BRC. Problem uszkodzony komputer który nie przełącza benzyna - Lpg , dodatkowo membrana reduktora przepuszczała, skutkował tym że po zgaszeniu auta w komorze spalania pojawiał się gaz i po odpaleniu teoretycznie na benzynie auto szarpało i gasło.
Jeżeli masz założone podkładki pod wtryskami to usuń je dlatego że wtryskiwacz nie wtryskuje paliwa bezpośrednio w komorę spalania,cięgno od gazu może nie cofać do końca i nie załacza dawki rozruchowej,zaworek zwrotny może być uszkodzony,brak termostatu i silnik jest niedogrzany, dużo jeszcze innych możliwości jest np: że silnik był źle dotarty
Barubar, nie odpowiedziałeś co piszę źle. Napisałem skąd się woda może brac w komorze spalania, napisałem skąd się może brać benzyna w oleju -uszkodzona pompka paliwa lub w zimie wzbogacona mieszanka przez źle działające urządzenie rozruchowe lub przechłodzony silnik-piszę to wyraźnie parę postów wcześniej. To co jest źle?
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
Jeżeli olej dostaje się do komory spalania to kopci intensywnie na niebiesko/błekitnie. Jeżeli jest biały i bardzo intensywny to płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Dym szary i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Tak czy inaczej w pierwszych dwóch przypadkach winna jest uszkodzona...
A moze jest w tym autku jeszcze lpg.Chociaz pewnie na 100% wtryskiwacz leje,ale mialem taki przypadek ze uszkodzone ecu,zaraz po przekreceniu otwieralo wtryski i lało paliwo do silnika trzeba bylo z 30 minut wietrzyc komory spalania i kolektor zeby odpali.Jezeli jest lpg to spokojnie mozesz poszukac nowego wtryskiwacza i podmienic,sprawdz jeszcze napiecie...
Dziękuję marmus09 za ogólną informację jak się montuje Webasto - z tym miałem kłopotu. Pytałem kogoś, kto zna się choć trochę akurat właśnie na Ducato. Problem rozwiązany, uszkodzona była pompka cieczy i na tyle niefortunnie, że pompowała, ale ledwo, ledwo, powodując błąd przegrzewania się komory spalania. Po wymianie pompki wszystko jest już w porządku...
Buderus GB162-35 pali bezpieczniki 5A na płycie UBA 3.5 (nr kat. 7 736 700 530). Wymieniłem w pierwszej kolejności elektrodę żarową (nr kat. 7 736 700 318) na nową z dodatowym uziemieniem, bo spotkałem się już z podobną usterką (bez skutku). Pompa sprawna, zacieków wody brak... Dziwne zachowanie kotła, po wymianie bezpiecznika od razu rozgrzewa się...
Dokładnie tak jak pisze kolego powyżej. Wyciek najprawdopodobniej z wymiennika wewnątrz komory spalania. Dokładnie ten sam problem przerabiałem przedwczoraj. Woda z instalacji uciekała przez uszkodzony wymiennik razem z kondensatem. Sprawdzić można można tak jak kolega powyżej pisze. Wyłącz piec, nabij instalację i jeżeli z odpływu kondensatu dalej...
Według mnie jest to raczej uszkodzenie mechaniczne sprawdź ciśnienie w komorach spalania.
Podbije temat. Wyjąłem popychacze hydrauliczne z pod wałka dolotowego i wszystkie są miękkie. Możliwe, ze jak auto nie odpalane 2 tygodnie to mógł z nich zejść olej ? Zakładając, że wszystkie sa uszkodzone i nie trzymają ciśnienia może to powodować nie otwarcie się zaworów lub zbyt małe otwarcie w celu napełnienia powietrzem komory spalania ?
Jeśli ktoś kiedyś zrobił fuszerkę to nie znaczy, że teraz każdy będzie tę fuszerkę akceptował. Przy kolejnej modernizacji musisz spełnić wszystkie aktualnie obowiązujące normy i przepisy. Czyli zapewne będziesz potrzebował opinię kominiarką, abyś mógł dokonać stosownej wymiany. Obecnie na rynku na topie są kotły kondensacyjne z zamkniętą komorą spalania,...
Te 12-15 lat pod warunkiem, że lubisz swój kocioł i zadbasz od czasu do czasu o jego potrzeby doczesne. Mam na myśli przeglądy co 2-3 lata. Co roku sam wyczyść filtry i osadniki. Dziękuję wszystkim za 'podpowiedzi" - sporo mi to wyjaśniło i pomogło w decyzji. Jeszcze jak by mi ktoś konkretnie wymienił te czynności które należałoby wykonać co tak jak...
Nie filmu nie oglądałem Branie oleju z uszczelniaczy jest po długim postoju gdyż olej splywa z uszczelniaczy i wpada do komory spalania ubytki oleju po postoju "na zimnym" Uszkodzone pierscienie- nie odpowiednią kompresja branie oleju na ciepłym i zimnym silniku ale oczywiście ty wiesz że test kompresji nic nie da bo stwierdziłeś to wcześniej. To jedyne...
Komunikatu awarii 99 w kotłach Termet SA nie ma. To co Ci się wyświetla, to temperatura ma CO. A to oznacza, że masz problem z czujnikiem NTC wody grzewczej. Albo jest uszkodzony i należy go wymienić, albo na własne życzenie przepaliłeś przewody.Sprawdź! Kocioł gazowy musi mieć dokonywane przeglądy i być czyszczony. Szczególnie ważne jest usuwanie cząstek...
Czy to możliwe że z uszkodzonego wtryskiwacza przy zgaszonym silniku paliwo scieka do komory spalania i w ten sposób zapowietrzają się wtryski i aluminiowe przewody wtryskiwaczy? Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? mechanicznie możliwe, ale małoprawdopodobne. W obecnej sytuacji ciężko powiedzieć (zdiagnozować przez neta), ponieważ: W przewodzie...
Może uszkodzony jest czujnik ciągu kominowego lub jeśli to kocioł z zamkniętą komorą spalania to może coś nie tak z presostatem ( przewodami powietrzno-spalinowymi). Swoją drogą skoro serwisant karze na siebie tak długo czekać i nie bardzo ma części to może lepiej wezwać innego, który będzie bardziej przygotowany. Może te listy się na coś przydadzą:...
Rozebrałem cała, paliwo podaje z pompki przez przewód ''hamulcowy'' na taką wirująca okrągła blaszkę która rozchlapuje paliwo po komorze spalania. Czy tam nie powinno być jakiejś dyszy lub coś podobnego? doda ze nagrzewnica posiada luz na wirniku do przodu i do tyłu ok. 1 cm. Tak właśnie powinno być paliwo jest podawane na wirującą blaszkę (u mnie...
Witam. Rozpylacz nie uszkodził się bez powodu, albo coś wpadło do komory spalania albo rozpiął się tłok - może coś z korbowodem. Istnieje też możliwość że wtrysk wypalił tłok ale od wypalenia nie łamie się stopka, ogólnie nie rozbierzesz nie będziesz wiedział.
Po zaaplikowaniu spreju auto odpalilo i silnik chodzil rowno czy np. Rzucalo calym silnikiem. Ogolnie czy turbo uszkodzone czy sprawne - auto powinno odpalic - efekty dymne pomijamy. W twoim przypadku auto odpalio po wymianie turbiny - ok , nastepnie silnik sie rozbiegal czyli zaczal spalac olej w komorze spalania - skutkiem moze byc upalenie koncowek...
Na razie tak zrobiłem, wyjąć chciałem w sumie w ramach nauki, że tak to ujmę, bo potrzebne to mi to nie jest, choć sam silnik może wykorzystam :) Silnik wciąż nie odpala, ale znalazłem walniętą uszczelkę pod gaźnikiem(gaźnik przykręcony do baku, chodzi o uszczelkę między bakiem a gaźnikiem) ale paliwo podaje, poza tym kopie z przewodu zapłonowego, więc...
Ciężka sprawa z tymi objawami. Być może rzeczywiście jest uszkodzony wymiennik i woda ucieka do kanalizacji przez odpływ skroplin. Skoro kocioł wymagał częstego dopuszczania wody to prawdopodobne jest że zawór dopuszczający wodę do CO już nie trzyma i po woli przepuszcza wodę i teraz rośnie ciśnienie w CO. Prawda jest taka, że 19 lat pracy tego kotła...
Witam. Sorry ze długo się nie odzywałem. Przyczyną obu awarii były wtryski i uszkodzony drugi cylinder. Wtrysk sterujący miał naprawiany przewód, dwa lały. Na 2 tłoku pierścień pękł i olej dostawał się do komory spalania. Ostatecznie wymieniłem cały silnik z wtryskami, pompę zostawiłem swoją. Wszystko działa jak należy
działał w miarę przez ok minutę, potem coraz słabszy płomień i zgasł Sprawdź jeszcze ciąg kominowy i najlepiej ciśnienie w komorze spalania czy nie rośnie. na manometrze stałe ciśnienie bo dmuchawa chodziła naprawdę? Szybko stawiasz diagnozy. Ja ponad 10 lat serwisuję palniki i na oko czy słuch nie potrafiłbym określić czy ciśnienie jest stałe. nie...
Witam. Powiedz mu prawdę co i jak tak jak tu na forum. Zrób symulacje podczas grzania ciepłej wody i uruchomionego okapu, powiedz szczeze z jakiego materiału wykonany jest system odprowadzania z okapu oraz nakreśl mu co mówił serwisant kotła na ten temat. Tu nie ma co kryć, zatruć się to chwila a zdrowie najważniejsze, być może sam czujnik czadu masz...
Objawami uszkodzenia uszczelki głowicy mogą być: płyn w oleju - po wyjęciu bagnetu olej wygląda jak biała emulsja , olej w zbiorniczku płynu lub przedostawanie się spalin i ciśnienia z komory spalania do zb. płynu co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli tester nie wykrył spalin w płynie to pewnie ich tam nie ma. Poszukaj nieszczelności...
Ten kocioł prawdopodobnie nie ma przepływu. Ja bym zrobił płukanie wymiennika pierwotnego (ten nad płomieniem) po stronie wodnej. Sprawdź czy nie znalazłeś czasem takich łupek ciemno szarych - jest to kamień z różnymi związkami. Może on się odrywać z wymiennika pierwotnego i zasypać instalację. Wężownica do sprawdzenia i wszystkie rurki zasilania rozbierz...
A może to albo tamto? Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział. Z_bynek napisał: Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Tylko jak jest gorący! Zimny silnik nie powinie zapalić bez działającego ssania. Mało tego. Wręcz nie powinien zapalić. Chyba, że jest źle wyregulowany lub uszkodzony. Z_bynek napisał: Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym...
Masz rację, jeżeli tego oleju jest tyle że zalewa świecę i ta później nie pali to jest gdzieś b. duży wyciek, zostaje więc pozostaje uszkodzony uszczelniacz. Cudów nie ma i innej drogi dostawania się oleju też. Nawet gdyby była dziura z komory spalania do kanału olejowego to by kompresja wydmuchiwała do skrzyni korbowej. A tak jedyną sensowną odpowiedzią...
Czy w czasie odpalania na nowym sterowniku, D5Ws wentylator piecyka pracował normalnie? Takie kopcenie bywa objawem złego nadmuchu powietrza do komory spalania, uszkodzenie sterownika. Wentylator powinien płynnie zwiększać obroty aż do wysokich. Czy jesteś pewien że twój sterownik to D5Ws może D3Ws wtedy nie pasują pompki za duża dawka. Pozdrawiam i...
U mnie pomogła wymiana uszczelniaczy popychaczy zaworów. Niewielki koszt naprawy. Co u Ciebie było powodem wymiany termostatu? Może uszkodzony termostat spowodował zagotowanie "wody" i przedmuchało Ci uszczelkę pod głowicą. Nawet niewielka ilość płynu z układu chłodzenia dostająca się do cylindrów (komory spalania) powoduje wydostawania się z rury kłębów...
Witam, Temat częstego grzania c.w.u. to cykl rzędu 1 minuty (max 2 min). Temperatura wody nie zdąży podnieść się nawet o 1 stopień (nie mówiąc już o osiągnięciu zadanej) i palnik się wyłącza (wcześniej spadają powoli obroty wentylatora, jakby kocioł wchodził na modulację mocy aż do zupełnego wyłączenia palnika). Mija kolejna minuta (max dwie) i palnik...
Witam, temat nie dotyczy awarii tylko bardziej jest to teoretyczne pytanie. W kotłach turbo, po uruchomieniu się wentylatora, następuje zamknięcie obwodu przez presostat, potem iskra i otwiera się zawór gazu. Kocioł się uruchamia. Ale.... czy może zaistnieć przypadek, że presostat będzie zamykał obwód a wentylator nie będzie pracował? Wiadomo,że presostaty...
Kondensator 2uF namierzyłem w pobliskim sklepie :) Jeszcze jedno mnie martwi. Jak puszczam kocioł na co (gaz zakręcony) to elektroda zapłonowa daje iskrę, jak przełączę na cwu to elektroda zapłonowa nie daje iskry, słychać cyknięcie w kotle, ale wg mnie powinno iskrzyć. Przedtem nie było z tym problemów. A może chodzi o to, że uszkodzona pompa nie pompuje...
Podaj dokładny model tego kotła. Kiedy był robiony serwis z czyszczeniem komory spalania? Błąd F.62 oznacza "nieszczelny zawór gazowy", czyli elektronika tak to interpretuje: po wyłączeniu palnika (zamknięciu zaworu gazowego) powinna dojść "informacja" z elektrody jonizacyjnej że już nie wykrywa płomienia. U ciebie elektroda ta jeszcze dostaje informację...
Nie możesz kolego. I nie próbuj oszukiwać sygnału. Mieszanka za bogata to pali więcej paliwa, a z kolei jak jest za uboga to powstaje wyższa temperatura spalania mieszanki w komorze silnika i dużo szybciej wypala zawory. Nie warto kombinować. Może poszukaj używki za grosze to duże lepsze wyjście. Pozdrawiam
Widzę, że komora spalania nie była zawalona, także albo to wygląda na bardzo złe ustawienie palnika (zbyt dużo gazu), albo uszkodzenie armatury gazowej. Jeszcze nigdy nie widziałem tak wypalonego palnika.
Nawet jakby blokował to by silnik zgasł zadławił by się własnymi spalinami a nie tylko na jednym garze był problem a drugi by chodził.. Nawet zapłon można wykluczyć bo jeśli zły to dopalanie paliwa będzie poza komorą spalania a na pewno nie jest przyczyną zalewania świecy... Tu jedynie nikt nie poruszał tematu o "wadliwej świecy" może być izolator uszkodzony...
Jeżeli występuje problem ze spalaniem stukowym a powodem tego zjawiska są uszkodzone lub niewłaściwe świece / zła ciepłota / należy zastosować świece polecane przez producenta pojazdu. Dla wiarygodnego porównania pracy silnika trzeba założyć nowe świece. Po wyglądzie elektrody świecy trudno stwierdzić że jest sprawna. Pośród przyczyn spalania stukowego...
Witam. Posiadam 5 letni piec Brotje Energy Top 24cte z zamknięta komorą spalania. Kocioł nie odpala po odkręceniu kranu z ciepłą wodą. Przypuszczam ze jakis czujnik temperatury moze byc uszkodzony bo po odkręceniu kranu wyswietlacz pokazuje temperature około 70 stopni. Centralne ogrzewanie dziala poprawnie. Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam
stawiam na czujnik temperatury jeśli przekłamuje to komp robi zbyt ubogą mieszanke i auto gaśnie najlepiej wypnij czujnik i spróbuj odpalić zimne auto. jak nie zgaśnie to usterka znaleziona acha zakładam że w Felicji czujnik wraz ze wzrostem temperatury zmniejsza swoją rezystancje. jeśli jest inaczej prosze mnie poprawić Przecież jak wypnie wtyczkę...
Wspomniane podawanie powietrza na sitko służy przede wszystkim do odpalania, ale również spycha paliwo z sitka do komory spalania. Objawy niedomagań jakie padły na Ciebie spowodowane są najczęściej niedrożnym w/w przewodem lub uszkodzonymi uszczelnieniami (grubym i miękkim pierścieniem jak i "kartonowym") pod deklem dyfuzora.
pierścienie można wymienić samemu lecz trzeba wyjąć najpierw silnik i odkręcić z niegoblache od alternatora i termostatu,wtedy bez problemów można zdjąć głowicę i cilindry,należy tylko szmatą założyć korbowody do okoła tak żeby nic nie nasypało się do środka,bgez wyjęcia silnika nic nie zrobisz,może być przyczyną że tak dymi i jaest słaby wydmuchana...
prawdopodobnie masz uszkodzona plyte sterującą, albo przebicie na elektrodach zapłonowych. Elektrody zapłonowe sa wykonane z jakiegos tworzywa bardzo przypominajacego ceramike i lubia pekac, a wtedy iskra nie przeskakuje miedzy nimi tylko przez przebicie na ubydowe (najczesciej palnik). Ale wtedy zapala sie dioda sygnalizujaca brak plomiania ktora da...
komory spalania ariston kształt komory spalania czyszczenie komory spalania
podłączyć alternator hitachi sterowanie rolet zewnętrznych zabezpieczenie spawarka
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Oporność głośnika w radiu lampowym Pionier Napięcie na anodzie diody BYP401-200 przy 45V