Czy takie podłączenie mogło spowodować uszkodzenie reglera? Miałem zamontowany regulator napięcia typu RNA-2 jezpol który sprawował się świetnie do czasu uszkodzenia się styków stacyjki ( zanikało napięcie na zacisku 15) Po wymianie stacyjki podłączyłem tak jak na poniższym rysunku i teraz nie ładuje. Nie jestem pewien czy podłączyłem stacyjkę tak jak...
USTERKA: uszkodzony regulator napięcia, dodatkowo zostały wymienione dwie szczotki grafitowe, doprowadzające prąd do pierścieni ślizgowych uzwojenia wzbudzenia alternatora oraz pierścienie ślizgowe były tak samo wyeksploatowane. PODZIENKOWAŁ :)
No ale przecież regulator nie ma parametru Ah. Jest tylko prąd, przy którym działa ogranicznik prądu. --To jak to jest? Regulator napięcia i regler to jedno to samo czy dwie różne rzeczy bo jedni mówią że regulator to w skrócie regler, a inni że regler jest w prądnicy lub w alternatorze a regulator na zewnątrz? regulator nie ma parametru Ah Przepraszam...
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
wszystko OK napiecie ladowania po wymianie powrocilo do normy 13,5-13,6V przy wlaczonych swiatlach w "pelnym zakresie obrotow" bez wlaczonych swiatel rowniez jest OK teraz jednak pojawil sie inny "problem" musze czyms spowrotem zalac plytke elektroniki regulatora, stara substancja juz sie nie nadaje wymieszala sie z olejem i drobinkami piasku... podejrzewam...
Może mój brak problemów z odpalaniem w ten sposób moto wynika z tego, że najpierw podłączam klemy, a dopiero nastepnie włączam prostownik? Wydaje mi się jeszcze, że duże znaczenie może mieć ogólny stan akumulatora. pukuru - piszesz, że prądu znacznego nie ma, ale jest różnica potencjałów - jak coś takiego ma zjarać uzwojenie altka? Stawiałbym raczej...
Własnie wczoraj zbudowany przezemnie regulator, którego schemat widnieje na pierwszej stronie forum (Motocyklowy regulator 3 fazowy) kolegi "Rysiekj" podłączyłem do mego motocykla Honda vfr 750 86'. Tydzien temu spalił się jeden z trzech żółtych kabli wychodzących od alternatora. Po podłaczeniu układu, ładowanie na aku wynosiło do 17V! Dodam że akumulator...
Witaj tzok-dzięki za pomoc,ale sprawa się chyba wyjaśniła--po wymontowaniu regulatora i dokładnym przejrzeniu z bliska widać że jedna "platynka"przy tych podwójnych stykach jest całkowicie wypalona--został tylko nit z drugiej strony.Przez to przerwa się zrobiła około 2 mm.Widzę że ten wypalony styk można wymienić bez problemu,mając coś podobnego z innego...
Obawiam się, że mogę wygotować akumulator. Kilka tygodni temu kupiłem chiński zamiennik, tamten padł po 100km. Nic dziwnego, tyrystory które w nim siedziały były na 8A. Oryginalny regler kosztuje kosmiczne pieniądze. Pozostaje śmigać na tym. Pozdrawiam
Pewnie ładowałeś prostownikiem stosowanym do akumulatorów samochodowych i zbyt dużym "prądem" mogłeś "skończyć" akumulator. Taki akumulatorek ładuje się 1/10 jego poj. np. gdy ma 7 Ah - 0,7 Ampera. Oczywiście ładowanie winno odbywać się z otwartymi korkami poszczególnych cel, najlepiej pod nadzorem właściciela, chyba że posiada prostownik z automatyką....
Jezeli napiecie pradu, badz natezenie (to samo) , leci wprost centralnie do reglera z pewnoscia tak , moze byc uszkodzona cewka wtedy pobor pradu (Spala) , regler .
Kondensatory tak same z siebie to nie chcą za bardzo "wybuchać". No chyba że przekroczymy dopuszczalne napięcie pracy. Naprawą elektroniki modelarskiej zajmuję się od bardzo dawna i różnych regulatorów przeszły przez moje ręce ogromne ilości. Też stosuję taką jak Ty metodę, silnik zamocowany w uchwycie plus regulator i sterowanie testerem. A to wszystko...
Witam! Piszę w tym dziale bo tu najwięcej jest o reglach itp. Regulator jak w temacie - pracował dobrze do czasu zamoczenia... O dziwo nie spaliło niczego. Po wysuszeniu i oczyszczeniu z zaśniedzeń preparatami do tego przeznaczonymi i przebadaniu sprawności stopnia końcowego (MOSFET`y) podłączyłem w celu sprawdzenia do sprawnego silnika. Regulator zagrał...
Raczej stawiałbym na uszkodzenie reglera tj automatycznego regulatora napięcia. Sprawdż czy na klemach akumulatora jest stałe napięcie 14,4V w momencie,gdy silnik "wchodzi" na obroty.Jeżeli się zmienia to na pewno uszkodzony jest regler.Kiedyś były rozbieralne.Obecnie nie.Tylko do wymiany. Czas wymiany ok. 3 min. Dwa wkręty i 3 przewody.
Tak jak kolega xartekx napisał ładowanie powinno wynosić około 14V . Możesz mieć uszkodzony również regler nap. Pozd.
Prawdopodobnie masz uszkodzony regler. Jesli posiadasz drugi taki sam to podmień. Jesli nie masz to możesz zastosować taki od poloneza elektroniczny , tez będzie działać. W takim układzie podłączasz pod D+ akumulator , pod DF alternatora (szczotka wirnika) zacisk 67 reglera. zacisk 15 reglera pod zacisk 61 mostka prostowniczego. Pomiędzy 15 a + po stacyjce...
Witam jak sprawdzałeś szczotki to czy do plusowej szczotki był przykręcony jeszcze jeden kabelek wchodzący do wnętrza prądnicy?Jeśli masz tam taki sam układ jak w 4011,355,360 a z tego co wiem to majorek jest protoplastą tychże traktorów to z reglera wychodzi minus na wzbudzenie bo plus jest podany wewnątrz prądnicy i wtedy należałoby sprawdzać oporność...
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Witam. Chcę zbudować model RC. Stanąłem przed podłączeniem silnika do odbiornika. Odbiornik kupię natomiast regler chcę zrobić według schematu Oglądałem wiele reglerów i prawie wszystkie mają BEC. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, to układ stabilizujący/obniżający napięcie dla serw i odbiornika. Do mojego reglera chciałem dodać stabilizator 7805 i podłączyć...
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
Hej Pozwole sobie odkopac ten temat, bo mam na stole identyczny regulator napiecia do TS 150. Przelezał z rok na polce, az w koncu sie doczekal montazu w motorze. I co? I wlasnie nic, ładowania nie ma, kontrolka nie gasnie, multimetr tylko potwierdza, ze nie laduje. Na mechanicznym dziala wszystko poprawnie, ale wrzucilem sobie do motocykla akumulator...
A w motocyklu masa/rama motocykla nie może być odpowiednikiem przewodu neutralnego ? Jest to punkt wspólny generatora w układzie gwiazdy. Bzdura. W motocyklach z alternatorem 3~ środek gwiazdy nie jest nigdy połączony z masą pojazdu. Więcej - jeśli uzwojenie ma połączenie z masą to jest uszkodzone. Spotyka się tez układ w trójkąt np SV650 po lifcie....
To jest regulator do Jawy, nie mam przed sobą schematu, ale chyba nie podejdzie do MZ-ty Tak wiem, na moim pisze, ze jest do Jawy, ale rzuc okiem na ten, a dokladniej na typ: Widac wiec, ze regulatory sa te same tylko roznia sie napisami. Cześć .Może trzeba sprawdzić układ prądnicy nie wiem jak to jest zbudowane w motocyklu .Regulator może być dobry...
Oczywiście żarówki dwie sprawdzone, 12V, 2W. Kontrolka świeci po włączeniu zapłonu. Który z kabli na fotce to będzie wzbudzenie: żółty czy popielaty? Podczas wyciągania kabla uszkodziłem plastykową osłonę i założyłem żółto- zieloną opaskę- stąd nietypowy konektor na białym kablu, który idzie od reglera.
1. Możesz nie mieć połączenia na przewodzie "charge" od cewek - jest to koniec uzwojenia, z przewodem o kolorze białym (wyjście na światła to odczep cewki, z przewodem o kolorze żółtym). W przypadku regulatora z wejściem typu "sense" czyli na przewodzie żółtym sprawdza napięcie a na przewodzie białym zwiera nadwyżkę napięcia do masy wówczas nie będzie...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Instalacje układu ładowania przeleciałem miernikiem w celu wykrycia jakichkolwiek przerw na kablach bądź kostkach. Wszystko jest ok. Następnie przeszedłem do sprawdzenia regulatora napięcia (Electrex RR14 1003TR3) Użyłem do tego tak jak w serwisówce było: 3 akumulatory 12V i żaróweczke 12V i 5W. Są trzy kroki sprawdzenia. Pierwsze dwa kroki przeszedł...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Witam. Nie napisałeś jakie masz światła dzienne ale chyba dzienne LED. Mam podobny problem. Podpinam się. Wczoraj wieczorem zainstalowałem światła Philips DayLight 4 LED. Moduł Philipsa po uruchomieniu silnika wykrywa wzrost napięcia w instalacji i załącza automatycznie światła do jazdy dziennej, jeżeli nie palą się światła postojowe lub mijania - zależy...
Witam! Nie ma lepszego rozwiązania, niż przewoźny akumulator (z prostownikiem buforowym na 13,8 ... 14,4V). Kombinacje z procesorem to przerost formy nad treścią: pilnować trzeba tylko, aby akumulator "wspomagający" był stale w ciepłym pomieszczeniu (temperatura akumulatora ma bardzo duży wpływ na jego wydolność) i nie dostał więcej, niż 14,4V. To samo...
Dziś zapadła decyzja - sprzęt idzie do serwisu. Wyjęcie silnika to koszt ok 100-150 zł więc nie jest tak źle. Podłączenie tego starego reglera nic nie dało chwilę ładował napięciem ok 13 V, a potem zrobił się jak zwykle gorący i przestał ładować. Nie wiem, jak sprawdzić ten oryginalny, który założyliśmy w zeszłym roku mam niby opis jakie powinny być...
Witam!!! Chciałbym wymienić dotychczasowy regulator ''mechaniczny'' w alternatorze A124N na elektroniczny typu RNc-12 ELMOT prawdopodobnie jest on fiatowski. Problem tylko w tym że na tym regulatorze niema oznaczeń, są tylko dwa przewody żółty i zielony i nie wiem gdzie podłączyć a nie chce uszkodzić. Przeglądałem kilka postów na temat tego reglera...
Witam.Mam problem z działaniem prądnicy. Dokładnie nie rozumiem zasady działania tego obwodu ładowania. Po pomiarach wydaję mi się że uszkodzone jest uzwojenie wzbudzenia bo kiedy włączam na stacyjce zapłon. Akumulator praktycznie siada całkiem, jest bardzo duży pobór prądu. Kiedy odłączę przewód DF od reglera na akumulatorze napięcie podskakuje do...
Witam . Ten model jest wyposażony w podwzbudnicę prądu stałego będącą żródłem prądu wzbudzenia , który po przez rezystor nastawny jest podawany na uzwojenie wzbudzenia . Wzbudzenie początkowe inicjowane jest podaniem napięcia baterii aku. z reglera na uzw. wzbudz. Problem omawiany na forum , uszkodzona podwzbudnica [ ewen. aparat szczotkowy lub komutator...
Witam Kolegów, czy taki regulator można przerobić programowo tak, aby służył jako napęd silnika BLDC w dysku twardym? Konieczna by była rampa rozpędzania/hamowania i automatyczny start po włączeniu zasilania dysku. Bajer taki potrzebny jest mi, ponieważ mam zepsuty dysk twardy, na którym mam rzeczy, które muszę odzyskać. Owo 'zepsucie' polega na fizycznym...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. To zależy od wielu czynników... i fantazji wykonawcy. Robiłem takie rzeczy i jak ma się zaplecze nie potrwa to dłużej niż ... 1 godzina. Z resztą łatwiej jest nawinąć nowe uzwojenie(a) niż naprawiać pojedyncze cewki, ich karkasy...
Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Wstyd by mi było Kolego podpisać się pod tą wypowiedzią jako "elektromechanik samochodowy"... :| Spieszę z wyjaśnieniem: Po uruchomieniu "biorcy" obciążenie jego alternatora stanowi zarówno akumulator własny, jak i akumulator dodatkowy. Odłączenie akumulatora dodatkowego...
Nareszcie ktoś inteligentnie zauważył, że przez bezpiecznik nie idzie zasilanie rozrusznika... W/w bezpiecznik pali najprawdopodobnie obwód żarówki "stop", lub uszkodzony reglerek. A do autora posta, nie napisałem że rozrusznik przestaje kręcić, ale 15 sekundowe męczenie akumulatora i rozrusznika to już przesada...
Uszkodzony regler usmażył cewki w alternatorze. Alternator można przewinąć, są zakłady specjalizujące się w altkach z motocykli,warto poszukać też zakładu specjalizującego się w naprawie agregatów chłodniczych (silnik sprężarki pracuje w podobnych warunkach-olej, temperatura itp.) Powodem mogły być też niefachowe przeróbki instalacji, dołożenie dodatkowego...
Co w elektryce auta może uszkodzić moduł elektroniczny to uszkodzony regulator napięcia alternatora lub odłączenie akumulatora przy pracującym silniku. No to się akurat nie zdarzyło. Wiem czym to grozi i nie robię takich cudów. Regler raczej jest OK. Zaczyna m nie jednak mierzić inna sprawa... Otóż wywęszyłem, że centralka skrzyni ecvt dostaje także...
Odbiornik najprawdopodobniej ma coś uszkodzone w układzie stabilizacji napięć zasilających, szczególnie zasilanie końcówek mocy ewentualnie nie działa regler w samochodzie, co można sprawdzić na postoju, mierząc napięcie na akumulatorze przy zmianie obrotów silnika / dodawaniu gazu/. Zresztą to widać wieczorem, bo zmienia się jasność świecenia żarówek.
Przjrzałem dokumentację po niemiecku może uderzeniowy to "druck regler" co tłumaczy się na regulator ciśnienia w tym przypadku paliwa. Jednak z Twojego opisu usterki wskazałbym na uszkodzony przepływomierz masowy LMM lub LHM. Sterownik otrzymuje błędne sygnały i przechodzi na pracę awaryjną dlatego pomiar spalin może nam nic nie podpowiedzieć.Piszesz...
Ja bym powiedział na 100% diody(jedna uszkodzona) wzubudzenia ładowanie będzie jaknajbardziej prawidłowe tylko wymiana może pomóc nie widze problemu jeżeli jest to polonezowski altek to komplet diod z całym pierścieniem kosztuje chyba 9 zł, może tez być z cinkusia alternator (takie tez sa w poldkach)to już jest problem bo tam jest razem regler diody...
No to kłopot.Ja Proponuje przywrucić poprzedni stan techniczny świateł bo aku zawsze będziesz miał rozładowane,a podaj parametry akumulatorka to pomyslimy jaki regler wsadzić.To trzeba wszystko policzyć.Byle czego niewolno pchać bo albo bedzie za duże ładowanie albo za małe.I mozna aku uszkodzić.Podaj dane tej baterii i chętnie pomoge.pozdro*** Dodano...
a wiec postaram sie troche pomoc. a wiec jak pamietam to prawdopodobnie w wolkswagenie jest ten brzeczek podlaczony pod czujnik cisnienia oleju a takze od poziomu wody w zbiorniku wyrownawczym takze moze szfankowac tez i ten czujnik ale niejestem na 100%pewny . aco do ladowania to musi pan rozebrac alternator i tam prawdopodobnie jest uszkodzona jakas...
popieram,miałeś dobry alternator i odłączyłeś kleme od aku,takim sposobem uszkodziłeś regler,a możliwe że i diody oddaj samochód do warsztatu będzie taniej.
to jest wtryskowiec więc na pewno ma komputer lub jego namiastkę... jeśli masz uszkodzony układ ładowania (szczególnie regulator) to napięcie w instalacji ma prawo szaleć i głupieje wszystko co elektroniczne...zanim rozbebeszysz alternator to sprawdz dokładnie masy i przewody prądowe między aku i alternatorem. Twoje objawy wskazuja na brak masy na silniku-...
No cóż, chyba nie jest. To jest stojący. Proszę przypatrzeć się dokładnie. Zasada działania taka sama, parametry potencjometrów mogą być inne lub nie. Trzeba połączyć poprawnie i sprawdzić jak reguluje. Często są uszkodzone - przerwy na wyprowadzeniach. Kupić w sklepie? Noo, wątpię. Możliwe też, że to był ten
Nie koniecznie, lipole są droższe i wymagają specjalnej ładowarki i ostrożnośći, nimhy i nicady spokojnie wystarczą. Uważaj, bo nie każdy regler obsługuje lipole, możesz się złapać, a programowanie polega głownie na przesuwaniu drążkiem po usłyszeniu dźwięku lub zapaleniu lampki :-D, raczej nie realne jest wtedy coś uszkodzić. vesan, nie wiem po co...
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
W serwisówce podany jest inny nietypowy pinout, z którym spotkałem się w skuterach Longjia: Oryginalnie miałeś regulator podłączony prawidłowo, typowy pinout stosowany w regulatorach tego typu. Wątpię abyś dostał regulatory na 6V, co prawda z takim się spotkałem i po jego reverse engineering można było potwierdzić że była to wersja 6V. W tym przypadku...
Kolego zorganizuj sobie schemat elektryki i przeanalizuj instalację. Sprawdź bezpiecznik (możesz mieć 1 albo 2 szt.), znajduje się w okolicy akumulatora. Powodując zwarcie pewnie uszkodziłeś regler, więc na próbę podmień na ten sam typ. Jeśli skuter "pali", to zmierz przyrządem pozostałe cewki "prądnicy" tj. czy dają one stosowne napięcie do lampy reflektora...
Dziękuję za sugestie. Osłon wewnętrznych silnika faktycznie nie mam. Napięcie rośnie wraz z obrotami ale tylko do 12,7 V. Na jałowym spada czsami poniżej 12 V. Czyli bez wyjęcia alternatora nie będzie diagnozy. W tym modelu jest to dosyć trudne z uwagi na sąsiedztwo sprężarki klimy. Jeszcze raz dzięki za pomoc Pozdrawiam Ps. Czy może to być też uszkodzony...
Uzupełnię tylko, iż jeśli mimo poprawnych połączeń mas i klem taki efekt daje uszkodzony alternator (szczotkotrzymacz z reglerem). No chyba, że bez odpalonego silnika też poteafią być "skoki napięcia) przy kołysaniu autem no to wtedy na 100% jakieś połączenie puściło. Pozdrawiam.
Jak podłączysz próbówke do przewodu kontrolki powinno zaświecić ,jeśli nie szukaj przerwy, jeśli tak uszkodzony alternator. (szczotki,ślizgi,regler_)