Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Uszkodzony regulator napięcia. Należy gotować wymienić.
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony.
Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy wyższych obrotach. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia i przy zwiększaniu obrotów napięcie sporo wzrasta. Możesz nawet uszkodzić akumulator i inny osprzęt.
Te przewody idą do regulatora napięcia, kolejność, o ile się nie mylę, jest bez znaczenia.
Niemożliwe aby regulatory tak padały. Możliwe że: 1. Te chińskie regulatory były kompletnie niskiej jakości (lub też trojany). 2. Źle podłączony regulator lub instalacja elektryczna. 3. Cewka oświetlenia/ładowania na statorze jest uszkodzona.
Może z drugiej strony. Odłącz regulator napięcia i sprawdź jakie napięcie generuje stojan na wolnych obrotach i lekko podwyższonych ale nie za dużo bo napięcie może przekroczyć 100V. Napięcie przemienne, pomiar pomiędzy fazami. Ja obstawiam uszkodzony regulator.
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
W ubiegłym roku po awarii regulatora "fabrycznego" wykonałem bardzo podobną konstrukcję regulatora stratnego do mojego moto (Yamaha XTZ-750). Napięcie ładowania akumulatora przy zapalonych światłach mijania ustaliłem dobierając dzielnik napięcia i wynosi ono (14,0- 14,5)V w przedziale (4000- 5000)obr/min. W celu lepszego odprowadzania ciepła wprowadziłem...
Tam występuje napięcie przemienne. Ponadto aby zmierzyć je poprawnie, potrzebny jest miernik z TrueRMS. Jeśli przepala się tylko jedna żarówka (wyjaśnij mi co to są światła krótkie), to raczej żarówka to chińska podróbka. Przy uszkodzonym regulatorze napięcia przepaleniu ulegają wszystkie żarówki zasilane z alternatora, łącznie z podświetleniem licznika.
Czy po podłączeniu rezystora mrugają dalej? Napisz wyraźnie! Jeżeli tak, to masz uszkodzony regulator napięcia. Poczytaj na temat regulatora w Yamachach. Podobno ten patent z rezystorem nie bardzo się sprawdza i lepiej użyć innego regulatora, który rezystora nie potrzebuje.
Witam, problem rozwiązany, porobiłem doświadczenia i wynikło z nich, że zmienianie podpięć poszczególnych faz między stykami regulatora nie zmieniają faktycznego napięcia ładowania akumulatora. Zmieniłem regulator i napięcie ładowania wynosi od 13.4 na biegu jałowym do 14.2 - 14.3 V przy obrotach 6 tys :). Temat można zamknąć.
Na początek sprawdź połączenia elektryczne. Szczególnie masy. Może coś nie łączy? Przydał by się normalny przegląd. Iskra, gaźnik filtr itd. W sprawie licznika. Spróbuj odłączyć zasilanie prądem z magneta. Nie rozłączaj zapłonu! Jeżeli wariacje z licznikiem ustaną, to masz uszkodzony regulator napięcia, a w zasadzie jego część dotyczącą ładowania akumulatora....
Oryginalnie to ten na zdjęciu po lewej. Zwróć uwagę że w tych regulatorach masa jest na obudowie i radiator (aluminiowa blacha) musi być połączona z masą, czy tam przewodem masowym (już nie pamiętam). Nie chcę mi się analizować tych bazgrołów... Mając miernik i regulator w ręku w minutę można sprawdzić wstępnie czy regulator nie jest uszkodzony i jaki...
Ok sprawdzę jeszcze tą rezystancje i podam wyniki pomiarów i niestety nie jestem w W-wy tylko z woj Lubuskiego ale to mniejsza oto. Dodam jeszcze że niedawno wymieniłem impulsator który mi siadł gdyż motocykl raz odpalał a raz nie i dałem do znajomego który pracuje w serwisie Hondy i on stwierdził ze mam impulsator uszkodzony , dodam jeszcze że wymieniłem...
Tutaj trzeba wiele punktów sprawdzić. Napięcie wychodzące z regulatora napięcia,, Jakie jest napięcie ładowania akumulatora. jakie jest napięcie na kierunkowskazu. Spadek na przewodach pomiędzy alternatorem/regulatorem a akumulatorem oraz dla masy. Nie wiem jaki tu jest system, bo czasem jest tak ,że ciągle świeci bo jest za niskie napięcie. A może...
Chyba nie zrozumiałeś - jeśli masz tam coś uszkodzone, to jaki by ci nie przysłali, to się spali. Trzeba dokładnie przemierzyć alternator i instalację elektryczną motocykla.
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Musisz mieć dalej coś popalone prawdopodobnie coś poszło na linę -12V (jak teraz jest +12V). R658 pewnie został uszkodzony w wyniku tego, dlatego masz 4 mV na wejściu regulatora -12V. Napięcia na wyjściu mostka D653 masz ±21V DC? Jak tak to zostaw, nie tu jest problem.
Tam masz zabytkowe rozwiązanie alternatora i sposobu w jaki ładowany jest akumulator (brak regulatora napięcia dla akumulatora, prąd ładowania zależny od położenia wyłącznika świateł). Przyjrzyj się w jaki sposób wyłącznik świateł przełącza regulator napięcia (AC) pomiędzy uzwojenia statora. Sprawdź czy wyłącznik jest sprawny, czy wszystkie połączenia...
Yamaha YFZ 450 2007r sprowadzana ze stanów. Tak się zastanawiam czy jakby podał mu na moduł ze 20V zmiennego to czy by zajarzył. Nadal nie podoba mi się sposób nawinięcia prądnicy, a na wyjściu jest tylko ok. 2V. Znalazłem w necie taki moduł za 400zł, jak będzie uszkodzony moduł to raczej skorzystam z tego schematu...
Uszkodzony masz regulator napięcia, w japońskich motocyklach regulacja odbywa się najczęściej nie przez wzbudzenie lecz bezpośrednią regulację napięcia wyjściowego alternatora. Regulator napięcia to dość duża kostka do której wchodzą trzy fazy z alternatora i wychodzi wyregulowane napięcie stałe 14V. Znajdziesz go idąc po kablach od alternatora. Niestety...
Odpowiedź : Nie można. Jeżeli masz układ jednofazowy, a na taki wygląda, to musisz mieć regulator do układu jednofazowego i koniec. Wiem, że już kupiłeś i chcesz na silę go wepchnąć, ale chyba nie montowany regulator prościej wymienić lub zwrócić niż montowany a może i uszkodzony. Na zdjęciach widać układ typowy dla prądnic skuterów. Cewka ładowania...
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować usterkę. Obstawiam że uszkodzony jest regulator napięcia...
Witam, mam problem z Yamaha, popaliło mi wszystkie żarówki i teraz już wcale nie ma napięcia w gniazdach żarówek, do tego napięcie na akumulatorze skacze do 30V. Wymieniłem regulator ale to nic nie pomogło. Sprawdziłemn miernikiem i jestbprzecie z żółto-czerwonego na masę i z białego na masę. Czy to będzie uszkodzony stator? Zdj statora poniżej https://obrazki.elektroda.pl/5058863900_...
Dwie najczęstsze przyczyny: uszkodzony regulator napięcia oraz zwarcie na żarówce. Na początek odłącz regulator napięcia, uruchom silnik z włączonymi światłami i nie dodawaj gazu (bo spalisz żarówki). Jeśli dalej nic, to podłącz z powrotem regulator, uruchom silnik i odłączaj po kolei przewody od oprawek żarówek aż trafisz na tą która robi zwarcie lub...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście alternator pracuje (obraca się). Jeżeli nie ma...
Ja mam działającą płytkę hdmi do tego modelu, ale wiesz może czy RT809H ogarnie mi ten eeprom? Cześć. Nie mam pojęcia ale poszukam info na ten temat i dam znać. Ogólnie mam problem z tym sprzętem taki że uszkodzony był moduł zasilacza stand-by ( taki kupiłem) Nie było napięcia 5,6V. Wymieniłem układ i parę rezystorów a dokładnie to co na zdjęciu poniżej:...
Wg mnie masz skończony akumulator i/lub uszkodzony regulator napięcia. A z tym ładowaniem prądem 6A (a w szczytach dużo więcej) dobiłeś aku. Pożycz akumulator i sprawdź czy nie ma sporego poboru prądu bez pracy silnika. Sprawdź napięcie ładowania aku i świateł. Układ zapłonowy jest niezależny i nie ma związku ze stanem aku! Motorek będzie palił i jeździł...
Czytając nazwę tematu sądziłem że przebiegunowanie nastąpiło w motocyklu. Z taką sytuacją miałem już do czynienia, ale to w chińskim czoperku 50 cm³. Uszkodzony był regulator napięcia, przez co akumulator naładował się do kilku woltów w przeciwnym kierunku. Podłączenie nowego regulatora od razu wywołało zwarcie w instalacji, co rzuciło podejrzenie...
Witam, Posiadam silnik zaburtowy Yamaha 8 Km 4 suwowy . Mam mały problem z dobraniem regulatora ładowania do tego silnika. Oryginalny regulator jest uszkodzony (zwarcie wewnątrz).Z silnika wychodzą 2 przewody , napięsie na niskich obrotach ok 35 V na wysokich do 100V oczywiście napięcie przemienne. Zakupiłem regulator od skutera i jest z nim problem...
Zrób zdjęcie jak masz podłączony regulator napięcia (pinout). Te regulatory (z zieloną wtyczką) mają odwrócony o 180° pinout. Możesz zajrzeć do alternatora, bo normalnie nie powinno być słyszalnych żadnych odgłosów. Takowe mogą się pojawić jeżeli stator jest niedokręcony, koło magnesowe jest uszkodzone, albo występują znaczne luzy na łożyskach wału...
Na początek sprawdź zasilanie logiki z cewki zasilającej CDI (drugi przewód od cewki), tam układ składający się z tyrystora i diody zenera lubił się upalać. W dalszej kolejności sprawdź, czy nie masz uszkodzonego regulatora napięcia i nie przeładowuje Ci akumulatora (logika jest także zasilana z aku). Zwróć uwagę na zasilanie mikrokontrolera (stabilizator,...
Witam, ja bym zaczął od zmierzenia napięcia stałego na wyjściu wzmacniacza i jeśli okaże się wyższe niż około 100mV sprawdziłbym i ewentualnie wymienił kondensatory C311 (kanał lewy ) i C312(kanał prawy). Nie jestem jakimś ekspertem, ale patrząc na schemat wzmacniacza widzę, że blokują one składową stałą sprzężenia zwrotnego pozwalając na prawidłowe...
Sprawdź łączenie gniazd wyjścia z plytkami wzmacniacza.Czerwienne gniazda kanału R (A, B) powinny być zjednoczone między sobą i podłaczać się do prawego kanału, a czerwienne gniazda kanału L muszą też łączyć się między sobą i powinny być podłaczone do lewego kanału.Czarne gniazda obu kanałów łączą się z masą.Przy użyciu dwóch kolumienek ich należy włączać...
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Który rezystor? Jeżeli moduł jest przystosowany do pracy bez akumulatora, to cewka zasilająca CDI ma dwa osobne wyprowadzenia, a na module znajduje się układ zasilania logiki z cewki CDI i akumulatora. To jest typowe uszkodzenie w modułach od Yamahy, układ podobny jak w regulatorze napięcia. Rezystor, dioda zenera i tyrystor.
Witam, Mam problem, ostatnio uszkodził mi się regulator napięcia i poszukuję jego schemat. Dodam że jest to regulator napięcia do Yamahy TZR 50 z 2008 rocznika. Więc moje pytanie brzmi, czy ktoś byłby w stanie podesłać mi schemat takiego oto regulatora napięcia?
Jeśli więc napięcie ładowania przy 2000 obr/min. jest na poziomie 14 V i w całym zakresie obrotów nie przekracza 15 V to ładowanie można uznać za prawidłowe, a akumulator za uszkodzony. W motocyklu, na wolnych obrotach, ma prawo nie być ładowania. Wszystko co poniżej 13,8 V można uznać za brak ładowania. Jeśli jednak napięcie w jakimkolwiek momencie...
Wymieniłem uszkodzone elementy i zasilacz zaczął działać. Niestety objawy na zakupionej płycie DM, takie same jak na starej uszkodzonej, jest tylko podświetlenie wyświetlacza i nic dalej się nie dzieje. Możliwe że mnie oszukali i przysłali uszkodzoną albo jest jakaś inna przyczyna poza płytą. Czy ma ktoś pomysł jak ją zdiagnozować? Napięcie 5v jest...
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować usterkę. Obstawiam że uszkodzony jest regulator napięcia...
33. Płyta Socket A, Athlon XP, cooler, RAM, FDD, CD-ROM. https://www.olx.pl/oferta/stare-czesci-p... 30. Uszkodzony dysk 3TB Seagate ST3000DM001-1CH166 Dysk wykazuje mnóstwo uszkodzonych sektorów rozłożonych na całej powierzchni. Pod Windows zawiesza system, pod Linuxem daje się odczytać i...
regulator napięcia yamaha yamaha regulator napięcia uszkodzony regulator napięcia
wyświetlać błąd zafira siłownik renault regulator kawasaki
blaupunkt vwz1z7 weintek symulator
Schemat Webasto w BMW E39: Kluczowe elementy i połączenia Silver IP-LE 43/493411 TV Specs and Issues