Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora. Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
Tak samo jak był dołączony oryginalny. Może jeszcze kupić Tobie ten regulator, podjechać i za darmo podłączyć?
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
Najprościej chyba : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce w miejscach gdzie ma byc ten tarnzystor i ustalisz...
Uszkodzony regulator napięcia.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Uszkodzony regulator napięcia, skoro alternator daję radę uzyskać 17V na akumulatorze.
Jeśli nadal masz kłopot z tym agregatem, w szczególności z regulatorem (za stan uzwojeń gwarantujesz), to wypnij regulator. Zamiast regulatora podłącz mniejszy akumulator 12 V (np. skuterowy), zachowując biegunowość i uruchom agregat. Jeśli agregat (poza regulatorem) będzie sprawny, to powinien zadziałać i wytworzyć napięcie ok. 150 V, z uwagi na zbyt...
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Sprawdź masę licznika. W skuterach SYM jest doprowadzona osobnym przewodem do akumulatora, połączona przez konektory rurkowe które mogą nie łączyć. W wersjach na gaźniku nic innego się nie dzieje, ale w wersji na wtrysku może dojść do uszkodzenia ECU lub nawet do uszkodzenia silnika przez zalanie paliwem. Wada konstrukcyjna.
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Kino domowe naprawione powodem braku głosu uszkodzony regulator napięcia LD1117.
Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
Poszukuje sprawny moduł zasilania do Nivona Type 573 NICR 779
Witam masz uszkodzony regulator napięcia jeśli jest za wysokie napiećie zegary lubią spadać na zero.
Uszkodzony regulator napięcia zasilającego kartę mmc, tutaj więcej i sposób naprawy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67...
hm.. no nie jest duza .. mysle 2 mm -3mm
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Odpal samochód i zmierz napięcie ,jeśli przekracza 15V to wina leży po jego stronie.
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Jawa jest na zapłonie CDI Vape 12v
Witam. Na początek weź dowolny woltomierz i przy odpalonym samochodzie sprawdź napięcie na akumulatorze. Powinno być w przedziale 14.2 - 14.4V. Podejrzewam, że masz uszkodzony regulator napięcia i brak ładowania akumulatora. Pozdrawiam Janek.
Przyczyną było jeżdżenie bez akumulatora...
Dzięki, regler już zamówiłem, na wtorek myśle że bede już miał, poinformuje o efekcie, Pozdrawiam
Po kolei sprawdź wszystkie elementy, nie masz ich dużo, szczególnie tranzystory. Kondensatory mogły dostać przebicia, diody,... wszystko po kolei. Miernik do ręki i do dzieła.
https://www.google.com/search?client=fir...
Takie reg. zazwyczaj są zabezpieczone na wiele sposobów. Może coś w okablowaniu. Proszę o foto reg. może jakieś cyferki,symbole?
witam kolegę mam identyczny problem??? czy koledze udało sie uruchomić zasilacz??
Wylutuj, zasil z zewnętrznego zasilacza 3,3V zobacz czy zadziała. Z mojego doświadczenia - w 90% przypadków kiedy grzał się stabilizator, miałem spalony procesor, jak wyjście będzie zwarte to stabilizator musi się grzać, spalony procesor może nawet nie być ciepły, bo robi zwarcie.
I tu się okaże jakim lamerem jestem :) Jest to płyta którą chciałbym naprawić, ale cóż jak to powiedzieć jedyne rzeczy które potrafię to wymienic kondensatory. Teraz wziąłem sobuie coś trudniejszego i patrzę i patrzę i nie wiem za co się zabrać. Ten tranzystor,... jak to powiedzieć ? Jak się sprawdza tranzystor? Dwie "nużki" napięcie z nich to : 1,63....
Pobór prądu jest ok, a duże radiatory nie wchodzą w grę zbyt mało miejsca. Przesyłam zdjęcia. http://obrazki.elektroda.pl/3436271200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3713270600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9654193700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2380483900_1...
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
miał bys jakis schemat takowego regulatora ?? bo ten co jest to kostka zalana zywicą i raczej jej nie rozbiore żeby zobaczyc co się stało :(
Witam mam taki problem w golfie 2, że jak odpale auto to podczas jazdy czy postoju migają mi światła, licznik, podswietlenie kontrolek radia. Dzisiaj zmierzyłem napiecie na aku podczas odpalonego silnika i wynosiło 14.47-14,78. Mam podejrzenia na regulator raz tez tak miałem w seicento i był to chyba regulator
Witam. Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzony wirnik i tak dalej. Po zapaleniu kontrolki akumulatora ładowanie jest czy nie ma?
witam jestem posiadaczem Golfa 2 silnik 1,3HK rok 85 ostatnio pojawil sie problem z ladownaiem bylo za wysokie ok 16-17V skonczylo sie to tym ze uszkodzil mi sie akumulator caly napecznial (niestety nie jest juz do odratowania :/ ) przed wsadzeniem nowego musze zrobi te nieszczesne ladowanie aby powrocilo do poziomu ok 14V (tak jak bylo wczesniej) podejrzenie...
Mam uszkodzony regulator napięcia w traktorku-kosiarce. Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę, chciałem zapytać co najczęściej uszkadza się w tych regulatorach? Wszystkie luty poprawione, diody sprawdzone. Czyżby tranzystory? Prosiłbym o informację jakimi tranzystorami można zastąpić te, które są? Lub informacje jaki regulator...
Popalisz resztę elektryki w trakcie jazdy i tak się skończy jazda, w oparach siarkowodoru z zagotowanego akumulatora.
Witam. Na mojej plycie uszkodzenia dostal regulator napiecia dla RAM(HIP 6501A) i tranzystorek MOSFET i zapodal na ten nowy RAM napiecie okolo 3,43V.Ram przestal od razu dzialac.Mam pytanie na co szczegolnie zwracac uwage i jakie sa najczestrze usterki przy tego typu uszkodzeniu? Mam problem ze zdobyciem tegoz scalaczka.Probowalem sztucznie na plyte...
Witam. Uszkodzony układ to regulator napięcia G923-330T1Uf . Jego wymiana może jednak nie wystarczyć do naprawy sprzętu. Pozdrawiam
Masz niewłaściwe lub uszkodzone regulatory napięcia - zapewne muszą być z komunikacją COM lub LIN.
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Ten gwizd to może łożyska. Brak ładowania może być spowodowane uszkodzonym regulatorem napięcia.
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
Mój orbitrek znów działa. Naprawdę było to spowodowane tylko pękniętym kondensatorem elektrolitycznym w panelu sterowania, uszkodzonym regulatorem napięcia i kilkoma kondensatorami elektrolitycznymi w zasilaczu.
Dziękuje koledze Liskowi za podpowiedź. Podaję IC z zasilacza: IC7301-5760,6N14929; IC7800-BD9479FV; IC7503-SK481, NR131S, SK481 131T; IC7201-SC14N11 5696; Z podpowiedzi wynika że mam uszkodzony regulator napięcia na IC7503, który redukuje napięcie z 15,7V na napięcie 5,3V. To zawyżone napięcie najprawdopodobniej spowodowało uszkodzenie regulatora napięcia...
Również mam problem białego wyświetlacza w SE K750 przy próbie włączenia. Ale po wyjęciu karty pamięci wszystko działa poprawnie. Wybaczcie mi bo jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy ale w takim przypadku jak mój jest to ewidentnie wina tylko softu? Jak po wyjęciu karty wszystko działa to uszkodzony jest regulator napięcia 3V o oznaczeniu N2980....
Na rozruszniku przed kręceniem jest 12.60V, przy kręceniu spada do około 10V. Jak to było mierzonę ? Między "+" na rozruszniku a "-" na akumulatorze, "-" karoserii czy obudową rozrusznika? W jakim stanie jest plecionka pomiędzy karoserią a silnikiem? Na tym przewodzie może być duży spadek napięcia czego nie uwzględni miernik przy pomiarach pomiędzy...
Tak uszkodzone uzwojenie (regulator pewnie też).
Najczesciej uszkodzony regulator napięcia
Ta odpowiedź właściwie rozwiewa moje wątpliwości - uszkodzony regulator napięcia; oraz potwierdza moje podejrzenie, że diod wzbudzenia tam nie ma - chociaż spotkałem się już z opinią (elektryka samochodowego), że diody są zalane w tym plastiku. Dzięki.
Witam. To nie jest altetnator, a prądnica. Całkem możliwe że uszkodzony regulator napięcia. Watrto też sprawdzić przewody.
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
Zadzwoń do swojego ZE i zapytaj to się dowiesz o konsekwencjach.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Dokładnie, uszkodzony regulator napięcia lub zwarta cela w akumulatorze.
W zdecydowanej większości przypadków powodem braku ładowania jest uszkodzony regulator napięcia lub stator/prądnica. Zacznij od sprawdzenia tańszego regulatora.
Ten przewód idzie do modułu zapłonowego, nie przyglądałem się dokładnie na schemacie, jak będę przy komputerze to sprawdzę. Jeżeli napięcia takie same to powinno być w porządku, jednak powinny być wyższe, mniejsza o to. Wygląda to na uszkodzony regulator napięcia. Regulator można oczywiście również przemierzyć, wczoraj już było późno i nie dałem rady...
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
Często świeci przy uszkodzonym regulatorze napięcia . Najlepiej zdiagnozowac to IDS-em w module ładowania. Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
Był uszkodzony regulator napięcia
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
Uszkodzony warystor świadczy o tym że było przepięcie mogły sie uszkodzić regulatory napięcia lm 317 lub 78** trzeba sprawdzić na układach scalonych czy mają prawidłowe napięcia zasilania. Spotkałem się z sytuacją że lm 317 był zasilany 46 v co je zabija po 2 miesiącach.
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Sprawdź napięcie. Najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator.
Podłączyłem bezpośrednio (ogniwo 12V+ wentylator 12V) Nic prostszego, zmierz napięcie jakie występuje na zaciskach wentylatora w słoneczny dzień. Przy nieobciążonych panelach PV 12 V, w pełnym słońcu należy się spodziewać max 23 V. Jakie może być przy obciążeniu woltomierzem nie wiem, bo takich eksperymentów nie robiłem, ale przy podłączonym bezpośrednio...
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
Uszkodzony regulator napięcia, a musi być w układzie bo coś musi prostować napięcie, inaczej żarówki padają jak muchy. Pozdrawiam i zamykam temat.
Brakuje szczotkotrzymacza ze szczotkami oraz regulatora napięcia.
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
Dla pewności odłącz regulator napięcia (znajduje się pod przednią czachą, jest możliwość włożenia ręki od strony przedniego koła), włącz światła, uruchom silnik uważając z dodawaniem gazu. Jeśli regulator jest uszkodzony, to teraz światła powinny świecić ostro bez ograniczania napięcia (dlatego uważać z obrotami, bo żarówki się przepalą). Często w chinolach...
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, masz uszkodzony regulator napięcia.
Tak korzystam z tego schematu, tylko pytanie czy sposób na pominięcie regulatora i połączenie tych 2 przewodów przed regulatorem zadziała i powinno się pojawić napięcie na akumulatorze? Chce w ten sposób sprawdzić czy regulator jest uszkodzony czy nie? Bo jak pominę regulator napięcia to napięcie powinno być na aku tylko niestabilne, skaczace? Prawda?
Zamiast silnika podłącz żarówkę zwykłą i sprawdz czy zmienia się jasność, prawdopodobnie żle podłączyłeś albo uszkodzony.
Może być uszkodzony regulator napięcia tzw szczotkotrzymacz w alternatorów.
Może regulator uszkodzony. Napięcie ładowania mierzyłeś?
Nie ma co tu szukać problemów z wysokim napięciem w alternatorze. Gdybyś miał spalony to w ogóle nie byłoby ładowania. Raczej wina uszkodzonego regulatora napięcia. Jeśli sprawdzałeś na innych sprawnych, to pytanie czy były to regulatory z wejściem „sense” i czy w Twoim motocyklu jest instalacja elektryczna z tym rozwiązaniem? Chodzi o dodatkowy trzeci...
Mam cos takiego .Dioda LED miga 11 razy. Miganie diody wskazywało na brak lub zbyt niskie napięcie zasilania 8V. Przetwornica główna odbiornika nie działała. Działał układ zasilający mikrokontroler i stąd pochodziło wskazanie na uszkodzenie regulatora napięcia 8V. Przyczyną był uszkodzony tranzystor kluczujący przetwornicy Q606 i rezystor R603 (0R1)....
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
Uszkodzony regulator napięcia. Należy gotować wymienić.
Resetuje się czy wyłącza ? Mój się wyłączał okazał się uszkodzony Regulator napięcia TNY176DG. Zrób pomiary tak jaki pisze kazikszach.
Regulator napięcia może być uszkodzony. Napięcie ładowania to min.13.8V max 14.2V. Co do diod nie zaszkodzi sprawdzić.
Wyprowadzeń ma 5 czy sześć, bo też dokładnie nie widać. Wrzuć jeszcze zdjęcie jego okolicy, z pobliskimi elementami. To może być regulator napięcia lub przetwornica.
Wygląda na uszkodzony regulator napięcia alternatora.... Pozdr.J.
Witam Takie napięcia wskazują na uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam.
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
Ok postaram się to przesmarować co widać oraz sprawdzić połączenie masy i alternatora. Może to być uszkodzony regulator napięcia czy to nie ma z tym nic wspólnego?
uszkodzony regulator napięcia yamaha uszkodzony regulator napięcia objawy uszkodzony regulator
instalacja elektryczna motoroweru kasowanie stanu licznika obudowa zatrzaski
naprawa sterownika salda naprawa sterownika salda
Renault Captur UPC Pin-Outs: Connector Layouts, Models, and Wiring Details LG MLX-240 – rodzaj podświetlenia wyświetlacza VFD, jasność, serwis, diagnostyka