Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora. Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
Każdy jeden na 5 przewodów od byle jakiego sprzętu podejdzie. Nie ma co kombinować.
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
Najprościej chyba : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce w miejscach gdzie ma byc ten tarnzystor i ustalisz...
Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" Akumulator uległ zasiarczeniu i degradacji płyt. Trudno powiedzieć, czy dasz radę go uratować.
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Uszkodzony regulator napięcia.
Brakuje szczotkotrzymacza ze szczotkami oraz regulatora napięcia.
Regulator napięcia może być uszkodzony. Napięcie ładowania to min.13.8V max 14.2V. Co do diod nie zaszkodzi sprawdzić.
Witam. Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzony wirnik i tak dalej. Po zapaleniu kontrolki akumulatora ładowanie jest czy nie ma?
Uszkodzony regulator napięcia, skoro alternator daję radę uzyskać 17V na akumulatorze.
Wyprowadzeń ma 5 czy sześć, bo też dokładnie nie widać. Wrzuć jeszcze zdjęcie jego okolicy, z pobliskimi elementami. To może być regulator napięcia lub przetwornica.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Tak, są to taki same układy, prawdopodobnie 591ne lub 591nf (przez lakierowanie płytki ciężko rozszyfrować) jednak mam problem ze znalezieniem noty katalogowej (podejrzewam że to regulatory napięcia).
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Poszukuje sprawny moduł zasilania do Nivona Type 573 NICR 779
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Hej. Czy uszkodzony regulator napięcia może wpływać na różne zachowanie licznika? Tzn. zapalać różne kontrolki, niedziałające przyciski, itp.?
Jeśli nadal masz kłopot z tym agregatem, w szczególności z regulatorem (za stan uzwojeń gwarantujesz), to wypnij regulator. Zamiast regulatora podłącz mniejszy akumulator 12 V (np. skuterowy), zachowując biegunowość i uruchom agregat. Jeśli agregat (poza regulatorem) będzie sprawny, to powinien zadziałać i wytworzyć napięcie ok. 150 V, z uwagi na zbyt...
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Tak uszkodzone uzwojenie (regulator pewnie też).
Kino domowe naprawione powodem braku głosu uszkodzony regulator napięcia LD1117.
Prawdopodobnie regulator napięcia uszkodzony. Sprawdź miernikiem czy diody wewnątrz regulatora są dobre.
Sprawdź napięcie. Najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator.
Podłączyłem bezpośrednio (ogniwo 12V+ wentylator 12V) Nic prostszego, zmierz napięcie jakie występuje na zaciskach wentylatora w słoneczny dzień. Przy nieobciążonych panelach PV 12 V, w pełnym słońcu należy się spodziewać max 23 V. Jakie może być przy obciążeniu woltomierzem nie wiem, bo takich eksperymentów nie robiłem, ale przy podłączonym bezpośrednio...
Witam masz uszkodzony regulator napięcia jeśli jest za wysokie napiećie zegary lubią spadać na zero.
Uszkodzony regulator napięcia zasilającego kartę mmc, tutaj więcej i sposób naprawy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67...
Witam. Na początek weź dowolny woltomierz i przy odpalonym samochodzie sprawdź napięcie na akumulatorze. Powinno być w przedziale 14.2 - 14.4V. Podejrzewam, że masz uszkodzony regulator napięcia i brak ładowania akumulatora. Pozdrawiam Janek.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Odpal samochód i zmierz napięcie ,jeśli przekracza 15V to wina leży po jego stronie.
(at)duchu83 , to jest moduł/sterownik ... Czyli masz regulator napięcia uszkodzony. Wymień go.
Dzięki. Regulator napięcia okazał się uszkodzony. Pozdrawiam
Może regulator uszkodzony. Napięcie ładowania mierzyłeś?
Pierwsza myśl po zobaczeniu zdjęć i opisie, że to regulator napięcia (TNY264P) jest uszkodzony i to on wypalił dziurę w foli kondensatora. Jeżeli możesz to zmierz (test diody) między masą nóżek (cztery nóżki to masa), a pozostałymi nóżkami, chyba, że dasz radę podłączyć moduł na stole pod zasilanie sieciowe (uwaga na możliwość porażenia prądem) i sprawdzić...
Tak korzystam z tego schematu, tylko pytanie czy sposób na pominięcie regulatora i połączenie tych 2 przewodów przed regulatorem zadziała i powinno się pojawić napięcie na akumulatorze? Chce w ten sposób sprawdzić czy regulator jest uszkodzony czy nie? Bo jak pominę regulator napięcia to napięcie powinno być na aku tylko niestabilne, skaczace? Prawda?
Regulator napięcia uszkodzony, nie odcina wzbudzenia mości panowie. Gdyby któraś z diod była przebita, to prąd byłby znacznie większy - z efektami cieplno-świetlnymi włącznie.
Również mam problem białego wyświetlacza w SE K750 przy próbie włączenia. Ale po wyjęciu karty pamięci wszystko działa poprawnie. Wybaczcie mi bo jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy ale w takim przypadku jak mój jest to ewidentnie wina tylko softu? Jak po wyjęciu karty wszystko działa to uszkodzony jest regulator napięcia 3V o oznaczeniu N2980....
jak się szybko naładowuje i szybko rozładowuje to znaczy, że jego pojemność zniknęła w pomroce dziejów i należałoby się zastanowić nad nowym akumulatorkiem.. a'propos - sprawdzałeś regulator napięcia? może jest uszkodzony? ..a w moim superturbo takie objawy są jak się klemy zapaskudzą - niezależnie która masowa czy plusowa - więc oczyść dokładnie obydwie...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Witam. Uszkodzony układ to regulator napięcia G923-330T1Uf . Jego wymiana może jednak nie wystarczyć do naprawy sprzętu. Pozdrawiam
hm.. no nie jest duza .. mysle 2 mm -3mm
Z dużą dozą prawdopodobieństwa jest to układ ME6209A30M3G. Pierwsze 2 znaki odpowiadałby za oznaczenie układu, a kolejne 2 za datę/serię produkcyjną. Dla pewności skontaktowałbym się z producentem. W każdym razie po zdjęciu można się domyślać, że jest to linowy regulator napięcia.
Mam cos takiego .Dioda LED miga 11 razy. Miganie diody wskazywało na brak lub zbyt niskie napięcie zasilania 8V. Przetwornica główna odbiornika nie działała. Działał układ zasilający mikrokontroler i stąd pochodziło wskazanie na uszkodzenie regulatora napięcia 8V. Przyczyną był uszkodzony tranzystor kluczujący przetwornicy Q606 i rezystor R603 (0R1)....
Masz problem z regulatorem napięcia na alternatorze bądź może być uszkodzony przewód. Błąd drugi to problem z czujnikiem MAP.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Zadzwoń do swojego ZE i zapytaj to się dowiesz o konsekwencjach.
Aleks, ja robiłem rozeznanie i Mazda 2 ma sterowanie z ECU. Choćby był sterowany GFUH/hg/5645 to musi mieć regulator. Z opisu autora wynika że jest sztywny (13,1 V). Sugerujesz że jak sterowane LIN, COM to już się nie psują ? Jak dla mnie to uszkodzony regulator. Jeżeli wtyczka 3-pinowa to po wyjęciu jej napięcie powinno ustawić się na około 13,7 V...
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Regulator napięcia kupiłem drugi , ale coś jeszcze jest nie tak , bo iskrzy jak nim dotknę do masy?
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Dzięki, regler już zamówiłem, na wtorek myśle że bede już miał, poinformuje o efekcie, Pozdrawiam
Alternator ten posiada regulator zasilany napięciem po zapłonie więc jest uszkodzony i podaje napięcie na instalacje pomimo wyłączenia stacyjki.P
Mam uszkodzony regulator napięcia w traktorku-kosiarce. Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę, chciałem zapytać co najczęściej uszkadza się w tych regulatorach? Wszystkie luty poprawione, diody sprawdzone. Czyżby tranzystory? Prosiłbym o informację jakimi tranzystorami można zastąpić te, które są? Lub informacje jaki regulator...
Może jednak ten nowy regulator jest uszkodzony skoro błędnie sygnalizuje przekroczenie napięcia? Odepnij odbiory i zostaw sam akumulator nieco rozładowany i sprawdź jeszcze raz
witam kolegę mam identyczny problem??? czy koledze udało sie uruchomić zasilacz??
Przyczyną było jeżdżenie bez akumulatora...
Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Jest szansa że tam jest alternator jak w Skodzie "100" - regulator napięcia jest za osłoną, pod kierownicą.
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
Masz napewno obciążoną przetwornice, sprzawdź czy nie masz zwarcia, z kamerą to pewnie jakiś regulator napięcia uszkodzony, wydaje mi sie ze fon to topielec
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Po kolei sprawdź wszystkie elementy, nie masz ich dużo, szczególnie tranzystory. Kondensatory mogły dostać przebicia, diody,... wszystko po kolei. Miernik do ręki i do dzieła.
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
https://www.google.com/search?client=fir...
Doskonale Cię rozumiem. Chcesz mieć pewność, że podłączone pod tą śrubę przewody na pewno są dobrze dociśnięte i przewodzą prąd. Była to jedna z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem - sprawdziłem wszystkie połączenia. Kłopot mam z tym, że wcześniej ten alternator był podłączony przez słabego fachowca. B+ pociągnął dwoma przewodami. Jeden przez pozostały...
Odnośnie pierwszego zdjęcia już wiem,to po środku jest regulator napięcia (uszkodzony)syn założył diody i dlatego spalił.Po prawej przekaźnik rozrusznika.Ta fajka to bimetal ssania
Zamiast silnika podłącz żarówkę zwykłą i sprawdz czy zmienia się jasność, prawdopodobnie żle podłączyłeś albo uszkodzony.
Takie reg. zazwyczaj są zabezpieczone na wiele sposobów. Może coś w okablowaniu. Proszę o foto reg. może jakieś cyferki,symbole?
(at)dziqqoi Oczywiście że będzie ,,gadać", tylko Kolega ma uszkodzony regulator napięcia, lub przerwę w instalacji, i to powoduje brak ładowania. Na marginesie ,,pogratulować" serwisu.
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
Jesteś pewien że nie ma regulatora napięcia?
I tu się okaże jakim lamerem jestem :) Jest to płyta którą chciałbym naprawić, ale cóż jak to powiedzieć jedyne rzeczy które potrafię to wymienic kondensatory. Teraz wziąłem sobuie coś trudniejszego i patrzę i patrzę i nie wiem za co się zabrać. Ten tranzystor,... jak to powiedzieć ? Jak się sprawdza tranzystor? Dwie "nużki" napięcie z nich to : 1,63....
Można byłoby się jeszcze pokusić o pomiar napięcia na żarówkach, ale jeżeli w tak krótkim czasie spaliły się 2 żarówki to na 100% regulator napięcia jest uszkodzony.
Przejście fizyczne masz. Regulatora " nie widzi" ecu Wracam do tematu, dopiero dziś był wolny kanał u szwagra. Faktycznie, tak jak andrzej20001 pisal- jest ciągłość przewodu między pinem 66 komputera, a pinem regulatora napięcia. Czy to oznacza uszkodzony regulator, czy może uszkodzony komputer? (at)andrzej20001 rozwiniesz wcześniejszą myśl?
Dla pewności odłącz regulator napięcia (znajduje się pod przednią czachą, jest możliwość włożenia ręki od strony przedniego koła), włącz światła, uruchom silnik uważając z dodawaniem gazu. Jeśli regulator jest uszkodzony, to teraz światła powinny świecić ostro bez ograniczania napięcia (dlatego uważać z obrotami, bo żarówki się przepalą). Często w chinolach...
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
Taka aluminiowa, kwadratowa z 3 konektorami, wyglądająca jak wielki mostek graetza ? (ok 4x4 cm), to jest właśnie regulator napięcia (zmiennego, oczywiście)
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Witam, Miałem kiedyś, w podobnym modelu (lub takim samym) błąd 9C2, który pojawił się dopiero w trybie serwisowym, ale to chyba ten sam błąd, uszkodzony był regulator napięcia, i też nie startowała (uszkodzony przekaźnik).
http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/KTM/62... Licznik włącza się automatycznie po przekręceniu kołem. Dziwne, jak Ci działa, skoro brakuje diody która znajduje się w szereg z zasilaniem +12V? Odlutowała się po zwarciu? Warystor trzeba wymienić, to jest K14 o napięciu wyzwalania ok. 16V. Oryginalny jest praktycznie nieosiągalny,...
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
Wylutuj, zasil z zewnętrznego zasilacza 3,3V zobacz czy zadziała. Z mojego doświadczenia - w 90% przypadków kiedy grzał się stabilizator, miałem spalony procesor, jak wyjście będzie zwarte to stabilizator musi się grzać, spalony procesor może nawet nie być ciepły, bo robi zwarcie.
Bo już w tej chwili masz uszkodzony regulator :)
Pobór prądu jest ok, a duże radiatory nie wchodzą w grę zbyt mało miejsca. Przesyłam zdjęcia. http://obrazki.elektroda.pl/3436271200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3713270600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9654193700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2380483900_1...
Dziękuje koledze Liskowi za podpowiedź. Podaję IC z zasilacza: IC7301-5760,6N14929; IC7800-BD9479FV; IC7503-SK481, NR131S, SK481 131T; IC7201-SC14N11 5696; Z podpowiedzi wynika że mam uszkodzony regulator napięcia na IC7503, który redukuje napięcie z 15,7V na napięcie 5,3V. To zawyżone napięcie najprawdopodobniej spowodowało uszkodzenie regulatora napięcia...
Posiadam awo turista, prądnica od MZ, regulator napięcia elektroniczny od MZ. Mierząc napięcie przepływające przez regulator- na średnich obrotach jest ok., po zwiększeniu na wysokich- miernik pokazuje od 10V- nawet do 19V. Regulator jest podłączony prawidłowo do prądnicy, próbowałem już 3 regulator, 3 akumulatory mi padło, pierwszy miałem "niby niemiecki"...
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
uszkodzony regulator napięcia uszkodzony regulator napięcia yamaha uszkodzony regulator napięcia objawy
lutować flexa domowy klimatyzator czujnik zalania alarmu
zwrotnica magnat quantum kalkulator simlock nokia
Aplikacja latarki z Google Play nie działa - co zrobić? Licznik modulo 11 wstecz na przerzutnikach D