Czujnik i licznik to wymieniasz gdy jest uszkodzony wskaźnik temperatury. I czy to 30 czy tez 60 jest tak samo.
Wsad naprawiony
Witam, przewód błękitno-brązowy z czujnika temperatury zewrzyj do masy, wskaźnik powinien pokazywać max. Jeżeli nie pokazuje to uszkodzony wskaźnik lub brak jego zasilania.
Typowy problem silników m111, m104, m119 i m120. Wiązka nowa kosztuje sporo, w Polsce dostępne tylko w ASO. Zwykle naprawa się to - wymienia wszystkie przewody. Bo gdzie się nie dotkniesz, zastaniesz to samo.
Witaj a Test zegarów to przez interfejs diagnostyczny czy jest jakaś kombinacja klawiszy obok zegara :) A jeśli przez interfejs to jaki dobrać który się łączy ( jakiego używacie ) ??
Uszkodzony licznik, mogę naprawić.
Przyczyn może być kilka: - uszkodzony termostat, - uszkodzony czujnik temperatury, - uszkodzony wskaźnik temperatury,
Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Może odłączyłeś przewód od czujnika jak wymieniałeś cewkę , lub po prostu czujnik uszkodzony .
Uszkodzone okablowanie do czujnika.
Ponieważ jest to pomiar elektryczny, ważny jest stan połączeń instalacji. Słabe lub zanieczyszczone styki powodują dodatkowe opory i w konsekwencji przekłamanie pomiaru. Zdarzało mi się również wymieniać uszkodzone wskaźniki temperatury.
Po prostu idzie z niego 10V na wskaźniki temperatury i poziomu paliwa.
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
uszkodzony czujnik
Silnik łapie temperaturę prawidłowo, ile masz na wskaźniku?
Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
Tak to zapewnie uszkodzony czujnik ale podgląd parametrów rzeczywistych lub nawet sam pomiar rezystancji tego czujnika to potwierdzi.
Piszesz o wentylatorze chłodnicy jak myślę. To zapodaje na uszkodzony czujnik temperatury lub jego okablowanie, jaki silnik?
Co wyszło z tych manewrów , III wojna światowa? Tak tylko pytam , odpowiedź nie obowiązkowa , możesz tajemnice zachować dla Siebie! Z tym próbkowaniem oporności NTC przez moduł wskaźnika temperatury raz na minutę , to chyba jakaś pomyłka lub uszkodzony moduł wskaźnika temperatury.
Skoro pomiary są prawidłowe, to uszkodzony może być czujnik, wskaźnik lub instalacja elektryczna.
Prawdopodbnie uszkodzony jest termostat ,nagrzewnica i czujnik sa dobre.
Trzeba było jeszcze porównać temperaturę z licznika z temperaturą w silniku. Wygląda na uszkodzony termostat. Wskaźnik temperatury pokazuje 90 gdy temperatura silnika jest w przedziale 70-110 stopni.
Witam Ten termometr ma tylko funkcję informacyjną. Bez niego, jak również z uszkodzonym, kocioł będzie działał prawidłowo, tyle że nie wiesz jaką ma temperaturę. Pozdrawiam.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Moim zdaniem nieprawidłowy typ lub uszkodzony czujnik.
kolego spr ten wskaźnik temperatury . on bedzie uszkodzony . a chłodnica jak ma 1.5 roku bedzie dobra . można ją odkamienić . dolewając około 1 litra płynu do mycia silnika . rozgrzać silnik . i spuścić wode z tym płynem . tylko musisz później kilkakrotnie wypłukać chłodnice wodą . ja mam w 30 87rok jeszcze orginalną chłodnice tylko raz ją odkamieniłem...
Sprawdź węże od nagrzewnicy czy oba są gorące. Może termostat też masz uszkodzony. Potrzebna porządniejsza diagnostyka niż obserwacja wskaźnika temperatury.
Musisz kolego podłączyć samochód pod interfejs diagnostyczny VAG-COM i sprawdzić czy sterownik silnika zapisał błędy a jeśli tak to jakie, przyczyną może być uszkodzony wskaźnik temperatury lub przerwa w obwodzie pomiędzy wskaźnikiem a czujnikiem temperatury płynu chłodzącego G2. Zanim jednak podepniesz auto pod Vaga to możesz odpiąć wtyczkę z czujnika...
Czujnik temperatury płynu wymień, bo pewnie ma zwarcie lub kostka uszkodzona.
Silnik się nagrzewa ? Nie wiem do końca, bo wskazówka od termometru zawsze zatrzymuje się na 85 stopniach. Ale cyklicznie załączają się wentylatory na postoju. No i nie wiem czym jest to spowodowane. 1. Uszkodzony wskaźnik 2. Uszkodzony czujnik wskaźnika 3. Uszkodzony czujnik temperatury dla ECU? Termostat raczej odpada, bo silnik szybko się nagrzewa...
Do chłodnicy dochodzi ciepły górną rurką płyn. Może być ona ciepła z góry. Sprawdź czy przy np 70 stopniach dolna rurka chłodnicy jest tez ciepła. Jeżeli tak to masz uszkodzony termostat.
Uszkodzony czujnik temperatury, lub wskaźnik w konsoli.
Witam Czujnik temp uszkodzony tylko nie ten w chłodnicy od wentylatorów tylko ten drugi od zegarów jest on na Aluminiowym krućcu węza lub w głowicy. POZDRAWIAM
Proponuję zmierzyć rzeczywistą temperaturę np. pirometrem. Może wskaźnik jest uszkodzony..?
Wykonaj diagnostykę i sprawdź jaką temp widzi ECU a jaka zegary, możesz mieć faktycznie uszkodzony czujnik cieczy.
100% zwarty przewód do masy,chyba że uszkodzony czujnik.:)
Skoro paliwo i temperaturę przekłamuje uszkodzony stabilizator napięcia.P http://obrazki.elektroda.net/99_12220100...
Niemożliwe żeby temperatura "schodziła do zera".Musisz zmierzyć temperature silnika termometrem a jak bedzie duża różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury albo wskaźnik.
witam temperatura wody zachowuje sie dziwnie wskażnik normalnie idzie do góry dojdzie do 80 stopni i zaraz opadnie do 60 i po chili podniesie sie do 70 i tak w kółko co to moze byc sprawdziłem styki czujnika jest ok termostat tez jest ok to co moze byc czy to bedzie uszkodzony czujnik
Jak uszkodzony jest czujnik to wyświetlacz po prostu się nie uruchamia. szkoda czasu na niepotrzebną dyskusję, czas się wziąć do roboty i zaglądnąć pod wkład w lusterku.
Może być uszczelka pod głowica. Wyrzuca gazy do układu chłodzenia. Sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo. Chłodnica u dołu zimna czy ciepła po jeździe? Temperatura ok na wskaźniku?
Witam. Mam dokładnie taki sam problem. Passat B5 1.9TDI 98' Wskaźnik temperatury raz sie podnosi do 90'C innym razem w czasie jazdy opada do 1/4 pola lub opada do minimum. (\ I /) Innym razem całą droge jest ok. Ruszałem kostką czujnika, ale wiele to nie pomogło. Czujnik jak mi się wydaje jest blisko pompy wtryskowej na gumowym przewodzie od układu...
Dwa problemy. Brak kontrolka CHeck engine - nie ma pilnej potrzeby napawić. Uszkodzony czujnik temp. silnika, należy go wymienić oraz przy okazji termostat i płyn chłodniczy (profilaktyczne przez zimą).
Uszkodzony czujnik temperatury lub licznik .
Trzeba sprawdzić czujnik dla licznika, wiązkę pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Jeżeli wskazówka nie opiera się o ogranicznik po wyłączeniu zapłonu to możliwe że masz uszkodzony licznik. Zrób pomiary i nie mieszaj do tego uszczelki pod głowicą czy termostatu.
Tak jak większość przypuszczała, uszkodzony był stabilizator...
Uszkodzony czujnik temperatury
Problem rozwiązany okazał się termostat uszkodzony. Po wymianie temperatura na wskaźniku rośnie:) Dziękuje wszystkim za pomoc w mojej sprawie temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam
Jeśli poprawnie pomierzyłeś wartości rezystancji i poprawnie podłączyłeś czujnik, to jedyny powód nieprawidłowego działania tkwi w termometrze. Może wymaga kalibracji albo po prostu jest uszkodzony.
Nie wiesz gdzie jest w oplach termostat.lepiej już wymienić niż sprawdzać. I jest zimna cały czas.... to może wskaźnik jest uszkodzony?
według mnie to trzeba wymienić czujnik temperatury na dobry bo ten jest uszkodzony. Sam napisałeś że jak zdjąłeś przewód to wskaźnik opadł a jak podłączyłeś to znowu wskoczył na gorący (oczywiście zakładam że silnik nie był zagrzany tylko zimny gdy sprawdzałeś). Pozdrawiam
Witam. To są czujniki od wody, jeden jest od licznika, a drugi od sterownika silnika. Wyciągnij obie wtyczki, zewrzyj piny we wtyczce i włącz zapłon. Przy zwarciu którejś wtyczki wskazówka od temperatury w liczniku powinna wychylić się na maksa. Jeżeli tak będzie to oznacza, że ta wtyczka jest od licznika i jest uszkodzony czujnik, a jak nie będzie...
Na włączonym zapłonie odepnij wtyczkę od czujnika temperatury i zobacz czy wskazówka opadła jeżeli tak to będzie uszkodzony 4 pinowy czujnik temperatury
Uszkodzony licznik lub silniczki.
Jezeli beda ciepłe to niedrozna nagrzewnica. Jezeli zimne to usterki trzeba szukać gdzie indziej np uszkodzony termostat. Co do wskaźnika temperatury sprawdz czunik temperatury zwykłym omomierzem/multimetrem ze wzrostem temperatury rezystancja ma spadać.
Nadmiar płynu nie był powodem tej usterki.Mógł wysiąść czujnik temperatury .Należy sprawdzić go omomierzem po uprzednim odłączeniu od niego przewodów.Pomiaru dokonuje się przy różnej temp.silnika.Jeżeli rezystancja nie zmienia się to jest on uszkodzony.
Tak,uszkodzony czujnik albo okablowanie
Masz uszkodzony zegar, i go zmień na sprawny.
Problem rozwiązany. W czujniku paliwa oderwał się kabel (to już zrobione) a i czujnik temperatury jest uszkodzony (do wymiany).
Witam, walczę ze wskaźnikiem cieczy chłodzącej w Focusie 1.6 TDCI. Do tej pory wymieniłem termostat wraz z czujnikiem, wymieniłem wtyk przy czujniku temperatury cieczy, podłączyłem komputer z Forscanem. Objawy- wskaźnik na tablicy z zegarami nie podnosi się, w Forscanie widać prawidłową pracę termostatu, rosnącą temperaturę i spadającą, kiedy uruchomię...
Zrób tak. Czujnik temperatury płynu 4piny od spodu króćca pin 3 przez próbnik podaj masę. Wskaźnik temperatury musi się podnieść a sam próbnik będzie się ledwo świecić. To wskaże ci że uszkodzony jest czujnik.
Uszkodzony był ten nowy czujnik
Witam ! Opel jak w tytule, moje pytanie czy da się przełożyć sam wskaźnik temperatury z innej tablicy która jest uszkodzona ale wskaźnik jest dobry. Jeżeli tak to jak zdjąć wskazówkę i potem włożyć w takiej samej pozycji. Pozdrawiam.
Tak wiem, że diesla nie jest łatwo dogrzać, od "zawsze" mam diesla... już 20 lat nie miałem "benzyniaka" ale ta sytuacja jest dla mnie nowością, kupując auto zawsze staram się wiedzieć o nim wszystko (o ile można tak powiedzieć" ale ta sytuacja jest dla mnie nowością, być może jestem nadwrażliwy ale mając na względzie to, iż po wymianie (dwukrotnej)...
A wentylatory chłodnicy się załączają ? jeżeli tak to powinno być OK z termostatem . Sprawdź ręką czy dół chłodnicy i dolny przewód jest gorący , jeżeli tak to znaczy że termostat się otwiera i jest sprawny . Może być tak jak pisze robert , uszkodzony wskaźnik lub czujnik temperatury i wskazania na desce będzie 110 a w rzeczywistości na silniku o wiele...
przeważnie uszkodzony czujnik temperatury, wystarczy zdjąć z niego przewód i zmasować zegar powinien się wychylić
Witam W samochodzie Citroen Xsara nie działa prawidłowo licznik a mianowicie: -nie działają: wskaźnik temperatury, obrotomierz i prędkościomierz -wskazania poziomu paliwa są prawidłowe -wszystkie kontrolki także działają Tak jak napisałem nie działają trzy wskaźniki, co może być tego przyczyną, czy jest jakiś odpowiedzialny za to bezpiecznik? Czy ratuje...
Te 100 stopni to odczyt z czego?? Warto by sprawdzić realną temperaturę, być może czujnik jest uszkodzony. Podałeś tyle informacji, że nie wiadomo czy się płyn gotuje czy tylko pokazuje wysoko na wskaźniku. A może sprzęgło wentylatora jest uszkodzone.
Kable zostały sprawdzone - żaden nie jest uszkodzony. Auto nie posiada obrotomierza.
Trzeba zbadać temperaturę zamarzania płynu a następnie termostat. Do ilu stopni się grzeje? Jeśli nie wywala płynu a wskazówka nie wchodzi na czerwone to tylko się cieszyć:) No chyba że czujnik albo wskaźnik uszkodzony i fałszuje temperaturę.
Czujnik temperatury są dwa typy zielony i czerwony, na pewno jest uszkodzony u ciebie widać, że jest zielony
https://obrazki.elektroda.pl/4306152600_... Wskaźnik od temperatury też jest prawdopodobnie uszkodzony.
Nie załączały się wentylatory chłodnicy klimatyzacji Po prawej stronie na podłużnicy masz moduł wentylatorów. Zobacz czy ma masę prawidłową w wiązce i czy nie jest zielono we wtyczce. Usterka chwilowo zniknęła. 2. Świrowały i dalej świrują wskaźniki stanu paliwa i temperatury silnika. Usterki oddzielne. Albo wtyczka przy zegarach, albo uszkodzona wiązka...
witam mam pytanko mam opla omege 2,5 TDS , 95 rok 1. co to za przewod wychodzi z 4 wtryskiwacza i idzie gdzies w dół do jakiegos plastykowego pudeleczka. Nastepna sprawa nie wskazuje mi temperatury plynu chlodzącego wiem napewno ze mam uszkodzony termolstat..ale dlaczego wogole nie rusza mi sie wskazowka temperatury cieczy chłodzącej na wskaźnikach....
uszkodzony 12V stabilizator
Ta metoda nie działa na wskaźnik poziomu paliwa. bo pod złe piny podpinasz ,albo masz uszkodzony licznik.Podpinasz bez opornika oczywiście?
Może byc uszkodzony czujnik temperatury ale nie ten od wskaźnika tylko ten do komputera nazywany potocznie czujnikiem ssania
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Jak po zwarciu do masy wskaźnik idzie w górę, to opcje są dwie -uszkodzony czujnik -ciecz w obrębie czujnika nie osiąga temperatury w zakresie pomiarowym wskaźnika.
Miałem ten sam problem w audi 80,podobny rocznik,powodem był uszkodzony czujnik temperatury-w jednej obudowie były 2 czujniki jeden do wskaźnika w tablicy,drugi do efektów specjalnych jak w tym przypadku.Ten uszkodzony już przy temperaturze 50° C migał na desce,że płyn za gorący.
Jeśli jest tak jak opisujesz to masz problem z układem chłodzenia a nie z elektryką .Jaką temperaturę masz na wskaźniku , bo być może masz uszkodzony korek , albo termostat. Chłodnica jest gorąca?
nie znam się ale wydaje mi się że kiedy jest pełne zwarcie to czujnik jest na maxa. zastanawiałem się czy nie jest to wina jakiejś niepewnej masy no ale po wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu pokazuje właściwą temp.czyli tak jaby zrobić reset pamięci. inni sugeruja że to czujnik temperatury jest uszkodzony.... ale mnie się wydaje że jak jest uszkodzony...
nie ma mieć 100 stopni tylko 90 bo jak go kupiłem to było wszystko ok i wskazówka trzymała się na 90 cały czas tylko w korku wychylała się delikatnie a po miesiącu sie popieprzyło chce się dowiedzieć jak sie sprawdza wskażnik. dodam że wentylator włancza sie przy różnych wskazaniach temp. dlatego wnioskuje że to wskaźnik jest uszkodzony
Moim zdaniem masz uszkodzony czujnik temp. Nie powinno być tak dużych skoków wskaźnika. Pozdrawiam.
Czy może to być spowodowane temperatura na dworze? Jest to spowodowane niską temperaturą oraz tym że silnik jest niedogrzany. Mam to samo w Seat Leon 1.4 16V . Całkiem normalny objaw. Skontroluj tylko na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego i tyle. Dodano po 2 Raczej niesprawnym termostatem. Przy niesprawnym/uszkodzonym termostacie masz 3 opcje...
Trzeba rozebrać licznik i dobrać się do wskaźnika temperatury. Całkiem możliwe, że uszkodziłeś sam wskaźnik. Możliwe jest też, że po drodze jest jeszcze jakaś elektronika, która mogła ulec uszkodzeniu.
Cześć wydaje mi się że czujnik temperatury do wskaźnika jest inny od zamontowanego w chłodnicy lecz w głowicy i może to on jest uszkodzony.
Tak, a gdyby był termostat uszkodzony (ale nie mógł się otworzyć) to temperatura by rosła na wskaźniku. Druga część zdania to tak na zaśkę.
Sorka, nie zauważyłem że B3 i rok '91... późno i zmęczenie daje o sobie znać. Więc przypadek wskazuje na uszkodzony czujnik temperatury (dla wskaźnika w desce jest inny - jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi). Nie rozumiem tylko po co chcesz grzać świece jak masz nagrzany silnik... ? To podgrzewanie gorącego obiadu.
Jeżeli termostat byłby uszkodzony to zaczęłoby grzać ale bardzo późno bo musiałaby się nagrzać całą objętość układu chłodzenia a nie tylko mały obieg. Poza tym wiemy że wskaźnik temperatury pokazuje dobrze. W klimie automatycznej decyduje położenie klapek - pewno uszkodził się któryś z silowniczków. Czasem moduł klimy ma funkcję samodiagnostyki i wyświetla...
Więc kolego sprawa jest tego rodzaju że masz za niskie ciśnienie na czujniku zwierającym czyli w głowicy ,może być w normie ale za małe dla czujnika zakładając że zegary są w porządku. Jeżeli chodzi o temperaturę to masz albo uszkodzony wskażnik albo przerwę na przewodzie do czujnika.P
Wystarczy zrobić test zegarów wyjdzie co jest uszkodzone a podejrzewam właśnie zegary.
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Prawie na 100% zimniaki na gnieżdzie licznika ale zdarza się i uszkodzony stabilizator 10v. Bądz też zimne luty na stabilizatorze.
Ok. Dzięki. Ktoś mnie w błąd wprowadził. U mnie jest tak, że wskazówka wskaźnika temperatury "lata" od lewa do prawa, auto szarpie podczas jazdy i zalewa mu świece. Czy ten uszkodzony czujnik, lub instalacja czujnika mogą to powodować?
Witam. Jak w temacie,wymieniłem czujniki temperatury cieczy dwu pinowy oraz jedno pinowy, instalacja przejrzana, a w sterowniku uparcie tkwi błąd czujnik temperatury cieczy-sygnał za wysoki. Auto po odpaleniu uruchamia wentylator, a temperatura na desce wzrasta na maksa, w parametrach odczyt zgodny z wskaźnikiem. Czy istnieje możliwość że uszkodzony...
Jeżeli (oba przewody są ciepłe) może być nagrzewnica zamulona, można ją przepłukać np wodą z octem lub sprężarką. Niedziałający wskaźnik temp. silnika - uszkodzony czujnik temperatury silnika lub coś nie kontaktuje w tablicy zegarów np. zimne luty.
Licznik był uszkodzony, wymiana na nowy używany pomogła naprawić usterkę
uszkodzony wskaźnik uszkodzony wskaźnik paliwa wskaźnik paliwa uszkodzony
podłączyć telewizor philips router wyszukiwarka allegro sprawdzić tętnienia oscyloskopem
momenty dokrecania peugot momenty dokrecania
Scania P380 EMS 15 48 406 – wysokie ciśnienie skrzyni korbowej, błąd SPN 406 FMI 15 Termostat ATEA – schemat podłączenia, zaciski, modele W4 A13, montaż w lodówkach