Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
U mnie sa inne kolory Wstawiłeś 3x to samo zdjęcie. Pokaż zdjęcie "innych kolorów" bo jak na razie nie wiadomo z czym masz problem - z uzwojeniem głównym czy z którymś z pomocniczych.
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Proszę bardzo ,cieszę się że jest Pan zadowolony z głośników. Mam nadzieję ze po grają długo. Pozdrawiam serdecznie.
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Tyle że hmmm co to jest, gdzie to jest, i cz jak na to popatrzę to czy będę mógł stwierdzić że nie działa właściwie? Przekażnik rozruchowy nasadzony jest na styki agregatu i załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu - cewkę ma zwykle włączoną w szereg z uzwojeniem głównym, gdy prąd w tym uzwojeniu spada to uzwojenie rozruchowe jest odłącznane....
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
W świetle wykonanych Twoich pomiarów oraz karty katalogowej wynika,że sprężarka jest do wymiany. Zwarte zwoje w uzwojeniu głównym co jest wynikiem grzania się sprężarki a następnie zadziałaniu zabezpieczenia termicznego.
(at)machefi i co to ma do rzeczy ? Przez 2uF nie powinno być takiego problemu ;) 5µF proponowane przez Ciebie to 60% więcej pojemności od zastosowanej przez producenta silnika pompy. Silnik będzie się grzał i nie będzie miał mocy znamionowej. Producent dobierając pojemność kondensatora rozruchowego dąży do tego, aby silnik miał najkrótszy czas...
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Czy jesteś jeszcze zainteresowany takim silnikiem? Prawdopodobnie ma przepalony termik na uzwojeniu głównym - prawdopodobnie nie ma oporu między niebieskim a czerwonym (lub żółtym).
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
I tak zrobiłem. Uzwojenie rozruchowe usunąłem całkowicie - wyciąłem i wybiłem. Teraz silnik sam startuje. Jak to możliwe? :) Pytam się bo nie znam się a to mnie zainteresowało. Przedtem musiałem mu pomóc ręką a teraz na samym uzwojeniu głównym sam startuje... Fakt, że przesmarowałem łożyska i zwróciłem uwagę na to by wirnik obracał się z jak najmniejszym...
Witam . Silnik taki powinien posiadać kondensator rozruchowy. Uzwojenie 8Ω będzie uzwojeniem głównym ,natomiast uzwojenie 15Ω będzie uzwojeniem pomocniczym (rozruchowe).Jak wygląda ten silnik?.
Na forum piszą , ze do AVR-a stojan ma podawać 105V oraz 16V. Jakiego napięcia RMS, DC szczytowe. Same wolty to za mało... Jeżeli wzbudzenie jest zasilane z osobnego uzwojenia, co byłoby dość logiczne, to nie może być ŻADNEGO połączenia elektrycznego między tym uzwojeniem a masą lub uzwojeniem głównym. Chyba że ktoś uziemił środek gwiazdy lub jeden...
Mógłbyś wytłumaczyć dlaczego w ten sposób. Nie za bardzo rozumiem schematu na dekielku. Pozdro Zmianę obrotów silnika uzyskujesz zmieniając podłączenie uzwojenia rozruchowego - dokładnie prześledź schemat i sam zrozumiesz. Najpierw masz podłączone do bezpośredniego zasilania koniec uzwojenia rozruchowego Z2 mostkiem z uzwojeniem głównym (roboczym)...
Myślę, że da się zastosować dowolny transformator dający napięcie wtórne 210-220V wbudowany dodatkowo do wzmacniacza. Miejsca w środku jest dość. Wystarczy odłączyć od anody D3 uszkodzone uzwojenie ATX1, który może zostać w układzie i do anody D3 podłączyć jeden koniec uzwojenia wtórnego dodatkowego transformatora. Drugi koniec tego uzwojenia łączymy...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Zastosowałem dodatkowe uzwojenie dzięki któremu chciałem mierzyć napięcie wyjściowe w uzwojeniu głównym. Bo napięcie w uzwojeniu dodatkowym będzie proporcjonalne do napięcie w obwodzie głównym. Zmieniając wartośc zadaną napięcie wyjściowe w obwodzie dodatkowym zmieniało się według wartości zadanej od 0 do 5 V. Czyli chyba napięcie w uzwojeniu głównym...
Uszkodzona cewka rozruchu, lub przerwa w jej obwodzie. Sprawdz omomierzem czy jest przejście pomiędzy kondensatorem a uzwojeniem głównym i rozruchowym silnika
sprawdź czy na pierwotnym uzwojeniu głównego trafa nie ma przerwy
Odkręć uzwojenie główne od zacisków ,sprawdź jego ciągłość .Wyczyść wszystkie przewody i mostki dochodzące do zacisków , sprawdź ciągłość uzwojenia pomocniczego . Jeśli posiadasz induktor sprawdź nim czy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a uzwojeniem pomocniczym .
Lub skrót w uzwojeniu głównym transformatora przetwornicy.
Jak ma odłączyć , skoro napisał że między uzwojeniem głównym a rozruchowym ma 0 Ω .
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
zmiana przewodów połączeniowych szczotek nie spowodowała zmiany kierunku obrotów. Rozebrałem częściowo silnik i to co zobaczyłem narysowałem i umieściłem w załączonym pliku Word. Podejrzewam, że mam tu do czynienia z silnikiem z uzwojeniem pomocniczym (zielony przewód). Z obudowy wychodzi jeden zielony, ale drugi jest zapewne połączmy z uzwojeniem głównym...
Miałem też taki przypadek ,uszkodzony był kondesator /upłyenośc/ w uzwojeniu głównym CP009
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Elektromagnes rozrusznika posiada dwa uzwojenia, główne i podtrzymujące, oba ich początki są podłączone do zacisku uruchamiającego rozrusznik, koniec głównego jest podłączony do śruby łączącej elektromagnes z silnikiem rozrusznika, koniec podtrzymującego do masy. W momencie uruchamiania rozrusznika stacyjką pracują oba uzwojenia, wciągają rdzeń do środka...
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
zmierz rezystancję uzwojeń i to uzwojenie które ma mniejszą rezystancję to jest uzwojenie główne i podłącza się je do gniazda wyjściowego natomiast uzwojenie z większą rezystancją to uzwojenie pomocnicze i je podłącza się równolegle z uzwojeniem głównym ale poprzez kondensator około 30-50uF. jeśli napięcie będzie zbyt wysokie to należy zmniejszyć pojemność...
okazało sie że jest uszkodzone trafo ,miało zwarcia na uzwojeniu głównym, po wymianie wszystko działa
Potrafi mi ktoś połączyć uzwojenia na stojanie z drugiej strony? Tam nie ma żadnych połączeń. Oraz które są rozruchowe uzwojenia a które normalne? Cewki składające się z czterech zezwojow, to uzwojenie główne (robocze). Cewka składająca się z dwóch zezwojow, to uzwojenie pomocnicze. Średnio wychodzi 75 zwojów na każdy złobek całkiem ciasno.I jeszcze...
moc odbierana jest poprzez szczotki z wirnika. Nie, przez uzwojenie główne trójfazowe stojana :D To jest prądnica synchroniczna czy asynchroniczna ?
Może kondensator jest źle podłączany, zamiast do uzwojenia pomocniczego jest włączony szeregowo z uzwojeniem głównym. Niestety nie jestem całkowicie pewien tej tezy.
Wiesz czego brakuje w profesjonalnym podejściu do tego tematu- izolacji między uzwojeniem głównym a rozruchowym( chyba że słabo widzę).
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Już wiem, że 12µF tylko dalej nie wiem gdzie podłączyć? Tak jak każdy inny z uzwojeniem głównym i rozruchowym (pomocniczym)- proszę skorzystać z wyszukiwarki.
Według mojej wiedzy transformatory są dwa - jeden mały, na bocznej płytce - to zasilacz st-by - a drugi główny toroid, zasilający wzmacniacz podczas normalnej pracy. Po wciśnięciu przycisku włączającego wzmacniacz słychać załączenie prtzekaźnika - to najprawdopodobniej przekaźnik załączający zasilanie na transformator główny. Wynika z tego, że sam zasilacz...
Witam ponownie ! Kol. kufcio coś umyka Twojej uwadze. Nadal sugeruję podać takie napięcie na szczotki by w uzwojeniu głównym wygenerowało się 230 V . Pozostaje wtedy sprawdzić - zmierzyć pozostałe napięcia. Podałem wcześniej prawidłowe wartości . Porównać i wyciągnąć wnioski. Jakie są obroty silnika , częstotliwość ? AVR kontroluje 3 fazy czy jedną...
Jak moge sprawdzić czy przewód 1-2 jest uzwojeniem głównym a 3-4 uzwojeniem rozruchowym ? ( nie chce spalić wentylatora przez eksperymenty ) I jeszcze jedno zakładając że 1-2 - główne a 3-4 rozruchowe to na 1-2 podpinam faze i zero a na 3-4 jak podpiąć kondensator ?
Według mojego rozumowania to bez regulatora działało następująco. W prądnicy pewnie występuje szczątkowy magnetyzm.Gdy zaczyna się obracać powoduje to indukowanie się napięcia w uzwojeniu głównym i pewnie trochę mniej w uzwojeniu wzbudzenia.(napewno uzwojenie wzbudzenia obejmuje mniej żłobków stojana niż uzwojenie główne).Na uzwojeniu wzbudzenia kondensator...
i jeszcze sprawdzić czy silnik główny nie ma zimnego lutu na jednym uzwojeniu.......
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Na manualce napisane jes 2x19,7, przy czym ja podłączyłem transformator pod 220V, a nie pod 230V( tak pokazuje schemat), a u mnie w gniazdku napięcie wynosi prawie 238V przez to może mam większe napięcie na wyjściu z trafa. To uzwojenie transformatora chyba jest uzwojeniem głównym bo ma grube druty, reszta uzwojeń jest cieniutkimi drucikami to pewnie...
Silnik ma dwa uzwojenia, jedno główne i drugie rozruchowe. Zmierz opór pomiędzy tymi trzema końcówkami, i tam gdzie opór będzie największy, tam będą końce uzwojeń, a na trzeciej końcówce będą połączone początki tych uzwojeń. Jeden przewód zasilający do końcówki z dwoma początkami uzwojeń a drugi przewód zasilający do końcówki z uzwojeniem głównym oraz...
Witam Trójkąt i kondensator - w sieci jednofazowej 230V, czyli o,key. A masz czym zmierzyć prądy w uzwojeniu głównym i pomocniczym, może to wyjaśni przyczynę nadmiernego nagrzewania uzwojeń, np. kleszcze (cęgi) Dietza. Pozdrawiam
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Uważam, iż Twój sposób podłączenia jest niewłaściwy i niebezpieczny dla użytkownika. Wg mnie musisz ustalić, które uzwojenie jest główne a które wzbudzenia ( ustalisz omomierzem po oporności - główne (większa średnica drutu nawojowego) będzie mieć mniejszą oporność). Przykładowo zakładając, iż w Twoim przypadku uzwojeniem głównym będzie z przewodami...
Przecież jak wyjmowałeś uzwojenie pomocnicze to mogłeś policzyć ile było zwoi w poszczególnych żłobkach, to samo z uzwojeniem głównym. Przecież ono wcale nie jest zniszczone. W jaki sposób usuwałeś uzwojenie pomocnicze, że nie dało się policzyć? Po ile drutów było dołączonych do poszczególnych wyprowadzeń uzwojeń?
Przeciez, napisalem co trzeba zrobic we wczesniejszym poscie. Oszacuj te parametry, zaloz cos co sobie poradzi. Prawdopodobnie zasilanie cewki jest 230V AC a obciazalnosc stykow 10 A wystarczy. potrzebujesz jedna pare stykow NO. NIE. to tak nie pracuje: Jak wspomniałem wyżej, jest to cewka prądowa z uzwojeniem grubym drutem , właczona w szereg z uzwojeniem...
Wykorzystałbym to uzwojenie 2x8V gdyż to jest główne uzwojenie.
Witam . Kolego Krzysztofie nie widział chyba kolega prądnicy GCkF 256 . Uzwojenie wzbudzenia wraz z diodami i uzwojeniem twornika wzbudnicy wiruje nad uzwojeniem głównym prądnicy . Jedynymi dostępnymi zaciskami są zaciski uzwojenia wzbudzenia wzbudnicy i uzwojenie twornika . https://obrazki.elektroda.pl/4006273600_...
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Trochę spóźniona wypowiedz, ale… Ja do tego silnika zastosowałbym kondensator rozruchowy 100 mikrofaradów a wartość kondensatora roboczego dobrałbym mierząc prąd w fazie głównej i pomocniczej tzn. tak, aby na biegu luzem bez obciążenia w uzwojeniu głównym prąd miał wartość jak najmniejszą a w uzwojeniu pomocniczym z kondensatora płynął prąd znamionowy.
Witam, Posiadam typowy agregat dwusuwowy 650W. Pechowo zatankowany starym paliwem, zapewne ze zbyt dużą ilością oleju. Bardzo kopciło, zaczęło zalewać świece, zaduszało silnik. Paliwo zlane, bak uzupełniony nową mieszanką. Silnik jednak ma zbyt wysokie obroty, strzela . Na uzwojeniu głównym było nawet 450V. Był czyszczony gaźnik. Z góry dziękuję za...
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Na wtórnym uzwojeniu transformatora głównego powinien być prostokąt, wypełnienie około 50 %. Wstaw jego zdjęcie.
W teori tak, ale w praktyce to prąd bazy będzie strasznie niski i tranzytory mogą wogóle się nie otworzyć. Mosfety są sterowane napięciowo co umożliwia budowę takiej przetwornicy, a bipolarne są sterowane prądowo i dlatego rezystory mają mają rezystancję, a układ jest kluczowany oddzielnym uzwojeniem. Zdażają się przetwornice PP na bipolarnych sterowanie...
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
trzymajmy się faktów no to fakty! Mam problem ze znalezieniem uzwojeń silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym. Na początek pomierzyłem rezystancje wszystkich wyprowadzeń z wszystkimi możliwościami. i więcej mnie już nie prowokuj!,ja za stary jestem już na to. Dlaczego dopiero teraz piszesz ewangelię?,szukałeś chłopaka do bicia?. Dlatego właśnie...
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
przepraszam za pewną nieścisłośc , mówiąc o kolorach miałem na myśli przewody wychodzące z silników a nie z listwy "TERMINAL BLOCK", bo na tej listwie faktycznie RED - to przewód neutralny a BLK i BLU to przewody fazowe, jest to trochę dziwny układ połączeń że punktem wspólnym uzwojeń silnika jest faza a nie zero ale nie zmienia to faktu że schemat...
Rozumiem że temat jest jeszcze aktualny. Czytając wszystkie informacje wydaje mi się, że może to byc silnik jednofazowy z uzwjeniem pomocniczym kondensatorowym. Silniki jednofazowe mogą miec jednakowe opornosci na uzwojeniu głównym i pomocniczym. Jaka jest moc silnika, albo jaka ci wyszła rezystancja z pomiarów to podam ci wartosc przybliżona kondensatora....
(at)bogkup Sugeruję przezwojenie na Cu, wyliczenie prawidłowej wartości pojemności kondensatora pracy. Można to zrobic także metodą prób i błędów dołączając kilka kondensatorów po np. 20 µF i dążąc do jak najmniejszego prądu w uzwojeniu głównym. Te silniki w oryginale to kompletna pomyłka :cry: . I jeżeli to kompresor jednocylindrowy, to silnik...
Czy ten przekaźnik rozruchowy (bo po sprawdzeniu u kochanego wujka Googla, rzeczywiście tak to wygląda) może powodować/przeszkadzać w uruchomieniu? Przekaźnik rozruchowy ma cewkę włączoną w szereg z uzwojeniem głównym i styki normalnie otwarte. Załączenie zasilania powoduje przepływ prądu rozruchowego przez cewkę, z racji tego że prąd duży to styki...
Przełożyłem kable na kondensatorze pracy. Zielony przewód uzwojenia pomocniczego zamieniłem z czarnym przewodem uzwojenia głównego, co skutkuje zmianą obrotów. Skutkuje również spaleniem uzwojeń jak będziesz dłużej takie doświadczenia przeprowadzał. Czy silnik może w ten sposób pracować? Nie.
Dzięki za odpowiedź. Czyli to moje "coś" to zabezpieczenie przeciążeniowe? Sam w sobie ma prawie zerową rezystancję. A po podłączeniu do prądu w ogóle nie daje napięcia na agregat. Tak już z ciekawości - jak potwierdzić, ze winny jest agregat a nie "to coś"? Opór na uzwojeniu głównym to 5 om. Na obwodzie startującym 21 om. Pomiędzy uzwojeniami 26 om....
Jesli jakies napiecie sie pojawia to transformator nie moze miec uszkodonego zabezpiczenia termicznego A TRAFO OD ST-BY??? Uszkodzony jest termiczny bezpiecznik w pierwotnym uzwojeniu transformatora głównego.
Unitra stosowała odznaczenie swoich wyrobów w którym jedna z cyfr wskazywała moc. Jeśli jednak mamy do czynienia z autotransformatorem przerobionym na transformator, to ta informacja jest niezupełnie poprawna. Można mniej-więcej obliczyć moc na podstawie przekroju środkowej kolumny rdzenia - na forum jest nawet stosowny temat. Akurat w tym wypadku (autotransformator)...
Witam Lodówka ma typowy indukcyjny 1-fazowy ,lub 3-fazowy,odkurzacz komutatorowy ,całkiem inna konstrukcja niż tych do lodówek.Silniki 1-fazowe w lodówkach mają oprócz uzwojenia głównego ,uzwojenie rozruchowe włączane za pomocą takiego przekaźnika rozruchwego,nie kondensatorem.
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Do licha! Poszukajcie najpierw w sieci schematu a dopiero w razie wątpliwości zakładajcie nowe tematy . Ten transformator spawalniczy zasilany jest napięciem międzyfazowym 380-400VAC. Odczep na uzwojeniu głównym jest przeznaczony do zasilania stycznika o z cewka 220VAC. I to wszystko w temacie! A tutaj link do DTR [url=http://instrukcja.pl/i/bester_trans...
Musisz znaleźć przewód wspólny prawdopodobnie ten pojedynczy i do niego mierzyć pozostałe. Uzwojenia wolne(2uzwojenia) około 60Ω, uzwojenie pomcnicze wirówki około30Ω ,uzwojenie główne wirówki około 20Ω. Powodzenia
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
1. Elektromagnes na prąd zmienny ma nieco inną budowę, niż na prąd stały: el. na pr. zmienny ma rdzeń z wydzielona częścią, która jest objęta zwartym zwojem. Funkcja tego zwartego zwoju jest taka, że w nim indukuje się prąd przesuniety w fazie w stosunku do prądu w uzwojeniu głównym i dzieki temu część pola też jest opóżniona, dzięki czemu rdzeń przyciąga...
Transoptor do podstawienia i i DP142 do sprawdzenia uzwojenie główne trafa ,zasilanie dostał chyba z nieba skoro dławik przepalony, ciekawe jak ruszy +B to co z szyną.
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Witam. Przymierzam się do budowy małej elektrowni wiatrowej. Zacząłem od kombinacji jak najtaniej i najprościej zrobić wolnoobrotowy generator. Wpadł mi w ręce jednofazowy silnik indukcyjny od napędu wyciągu wentylacyjnego. Jest to silnik z fazą pomocniczą zasilaną przez kondensator. Gdy zacząłem teoretyczną analizę działania takiego silnika zauważyłem,...
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Zmień trafo - przynajmniej na HG. Przypuszczam, że na tym trafie masz problem z impulsami ssc i z właściwym odchylaniem w pionie. To się zgadza. Najczęściej problem polega na nieprawidłowym poziomie impulsów na uzwojeniu kontrolnym, które służą m.in. do wytwarzania SSC. W razie reklamacji w sklepie, dowiadujesz się, że trafo jest zamiennikiem, ale...
Podstawową wadą silnika jednofazowego jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby spełnić ten warunek, w silnikach tego typu prócz uzwojenia głównego, stosuje...
Możemy założyć, że głównym uzwojeniem tego silnika jest uzwojenie robocze o mniejszej oporności-mierzonej omomierzem.Natomiast uzwojenie o większej oporności mierzonej jw.jest uzwojeniem rozruchowym i na to uzwojenie nie należy podawać napięcia bez przesunięcia fazowego w stosunku do podawanego napięcia na uzwojenie główne-robocze.Dawniej uzwojenie...
Stara zasada. Uzwojenie główne ma ok, dwa razy mniejszą rezystancję niż rozruchowe. Poszukaj na "elektrodzie" temat był ćwiczony kilka razy...
Kondensatory do silników mają pewną tolerancję pojemności tak, że może być 8 do 10 mikrofaradów zamiast 9. Jeżeli posiadasz omomierz, to zmierz oporności pomiędzy tymi trzema konektorami. Będzie łatwiej zgadnąć które jest uzwojenie główne a które rozruchowe. A pod pokrywką nie ma przypadkiem schematu podłączenia?
Witam Przepraszam ale jeszcze raz musze odświeżyć temat ponieważ ten silnik niemiłosiernie mi sie grzeje. Dochodzi do 150 stopni do zadziałania wyłącznika termicznego i wyłącza się. Dodam że wał lekko się kręci, nic nie obciera, zwarcia między zwojowego raczej nie ma, nie rusza bez uzwojenia pomocniczego, rozpędzony na samym uzwojeniu głównym działa...
wymieniłem wszystkie kondensatory elektrolityczne, troszeczkę to pomogło ale nadal piszczy :/ jakieś propozycje?? Oznacza to, że nie wymieniłeś tego, który powoduje ten efekt. Luźne zwoje w transformatorze piszczą, u Ciebie trafo"skrzeczy", a to jest zła praca przetwornicy. Być może uszkodzony jest układ tłumiący, znajduje się bezpośrednio przy uzwojeniu...
Problem leży chyba jednak gdzie indziej. Otóż z obserwacji przebiegów na oscyloskopie wychodzi, że przetwornica generuje na częstotliwości od 500 kHz do nawet 1 MHz, zależnie od obciążenia, czyli ze świecącymi bądź nie, LED- ami. To "nieco" za dużo, tym bardziej że połówki rdzenia złożone są na styk. Nie wiem, jak rzecz interpretować. Na pierwszy rzut...
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
mam mały projekcik związany ze zmianą kierunku obrotów jednofazowych silników AC 230 V 50 Hz z uzwojeniem głównym i "słabiutkim" rozruchowym w zakresie mocy 0,2-0,9 kW. Nie możesz niczego znaleźć, bo tego się po prostu nie robi. Jeśli zachodzi konieczność częstej zmiany kierunku obrotów, stosuje się silniki o innej konstrukcji. Uczenie psa, żeby jadał...
uszkodzić uzwoić główny uzwoić rozruchowy główny uzwoić główny silnik
szczotka bosch oryginalny kodowanie kluczyka pestki volvo silnika
klejony zbiornik electrolux pralka indesit migać dioda
Brak zasilania na nóżce 12 układu TL494 - diagnostyka i naprawa Ustawienie klap w modelu RC Spektrum iX12