Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
Krzysztof Kamienski ma rację. Zbędnie skomplikowałeś, niezależnie od kierunku obrotów kondensator jest włączony pomiędzy L3 i L2 to po co to połaczenie rozłączasz? Zmienia sie tylko miejsce dołączenia zasilania - przynajmniej powinno i tak jest na schemacie opisanym "zasadę sterowania kierunkiem obrotów przedstawia rysunek " bo twoje schematy z przekaźnikami...
Być może zabezpieczenie termiczne pomierz rezystancje między stykami i wrzuć zdjęcia tych kabli Bo to że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe po zmianie kabla fazowego to nie podlega dyskusji to jest fakt Oby kolejnym faktem nie stało się spalone uzwojenie.
Wydaje mi się, że potrzebne jest 3-fazowe połączenie ale matka twierdzi inaczej. Proszę o rozjaśnienie sytuacji. Dziękuje z góry :) Dobrze Ci się wydaje. To jest silnik 3-fazowy, a próby zasilania go z sieci jednofazowej, zaprezentowane we wcześniejszych postach są nieporozumieniem, delikatnie mówiąc. Pisałem wielokrotnie, że rozpływ prądów w uzwojeniach...
Wiem że to możliwe 😀 kolega miał taki silnik ze spalonym uzwojeniem
Jeśli softstart nie obsługuje połączenia w trójkąt, należy podłączyć softstart od strony zasilania, poza wewnętrznym uzwojeniem, czyli silnik łączymy w trójkąt. Ale prąd znamionowy softstartu musi być równy lub większy od prądu znamionowego silnika. Dla instalacji wewnątrz trójkąta oznacza, że softstart wpięty jest w uzwojenia fazowe stojana silnika,...
Być może jest zwarcie międzyzwojowe. Spróbuj po rozruchu wyłączyć uzwojenie rozruchowe i sprawdź czy się grzeje gdy pracuje na jednym uzwojeniu.
To silnik małej mocy, zacznij testy od dołączenia kondensatora o pojemności 2,2µF. Jeśli wciąż się przegrzewa, to jest uszkodzony, wtedy czuć też swąd z uzwojenia.
Mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze, większa rezystancja to uzwojenie pomocnicze i ono właśnie powinno być przez kondensator.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Czy takie podłączenie będzie prawidłowe? Na przykładzie silnika pralki widziałem dodatkowo mostek pomiędzy V z U. Nic z tego nie będzie, mostki też nie pomogą. To silnik 3-fazowy, skojarzony bezpośrednio na uzwojeniach, bez ingerencji w uzwojenia nic nie zrobisz. Temat wyczerpany- zamykam.
Ja bym stawiał na zabezpieczenie termiczne (może być ukryte w uzwojeniu)
Witam. T1 iT2 są to wyprowadzenia czujnika termicznego umieszczonego w uzwojeniach silnika, dodatkowe zabezpieczenie silnika ...
Tak ogólnie - w jednofazowym silniku indukcyjnym (zwlaszcza dwukierunkowym) większej mocy sa dwa kondensatory - pracy (czyli w Rox-ie Run Capacitor) który produkuje przesunięcie fazowe na uzwojeniach aby silnik w ogole kręcił, i Boost Capacitor czyli kondek rozruchowy - który narzuca większe przesunięcie fazy dla ułatwienia startu. Ten drugi wystepuje...
Szukam schematu uzwojenia silnika elektrycznego. 48 żłobków 420 obrotów. Jest to silnik 3 fazowy od suwnicy. https://obrazki.elektroda.pl/8184823300_... Szybkie obroty to wiadomo.
Jak sprawdzyć czy silnik trójfazowy jest sprawny (ja to można pomierzyć?). Posiadam taśmówkę i jest rtam silnik z dwoma uzwojeniami , dzieki czemu mozna uzyskac różna moc, a co za tym idzie różna prędkość obrotowa i na jednym uzwojeniu silnik mo paru minutach sie wyłącza , trzba odczekac chwilę aby można bo było uruchomić ponownie. natomiast na drugim...
Wcześniej mi to umknęło, trochę dziwnie masz wyprowadzenia uzwojeń rozmieszczone. Nie bardzo mam dziś siły to analizować, ale wrzucam Ci schemat tego uzwojenia. Być może błędne wyprowadzenia, spowodowały również błędne skojarzenie w trójkąt. Przy dwóch drutach równoległych 0,65 i jednym obwodzie, dane uzwojenia dla trójkąta powinny się zgadzać. https://obrazki.elektroda.pl/4636358900_...
Witam - napięcia na uzwojeniu wskazują na połączenie dwie fazy i zero . Proszę sprawdzić czy napewno silnik został podłączony pod trzy fazy?
Kondensator jest filtrem obcinającym wyższe harmoniczne i do tego celu jest stoaowany.Nic mu się nie stanie - po to stosuje się kondensatory. Spróbuj sobie policzyć prądy w kondensatorze projektowanym na 50 Hz podłączonym do źródła prostokątnej fali napięcia 310V 4kHz... I zadaj sobie pytanie: a) co się stanie z kondensatorem (przegrzanie) b) co się...
Nie wiemy jaki to silnik, tu przykład sterowania dla silnika z uzwojeniem rozruchowym .
Odkręć uzwojenie główne od zacisków ,sprawdź jego ciągłość .Wyczyść wszystkie przewody i mostki dochodzące do zacisków , sprawdź ciągłość uzwojenia pomocniczego . Jeśli posiadasz induktor sprawdź nim czy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a uzwojeniem pomocniczym .
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Nie. Można go przełączyć w Δ i zasilać jednofazowym falownikiem, ale to dosyć kosztowne. Wszelkie kombinacje z kondensatorem, skończą się z pracą z mocno obniżoną sprawnością, o ile nie spalonym uzwojeniem.
Wygląda mi na kondensator bo to on odpowiada za rozruch.Z drugiej strony to wyłącznik decyduje gdzie kondensator tworzy rozruch(na którym uzwojeniu). Obstawiam kondensator
Sprawdź, czy nie ma niekontaktów na kondensatorze umieszczonym obok silnika sprężarki(przesuwnik fazowy). A może sam kondensator stracił pojemność? (na to właśnie wygląda, że w uzwojeniu pomocniczym płynie zbyt mały prąd)
R7 i C1 to element stałej czasowej ,powodującej przesunięcie fazowe prądu w dodatkowym uzwojeniu silnika . Prąd płynący w drugim uzwojeniu zależy od w/w przesunięcia oraz parametrów uzwojenia.
Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Na jednym uzwojeniu też tak można.
Masz rację. W każdym razie sam silnik to toporna konstrukcja z cewek i rotora z magnesami. Jeśli magnesy się nie oderwały z wirnika, to masz problem z uzwojeniem. Warto pomierzyć czy przypadkiem jeden przewód fazowy się nie oderwał.
Dołącz te przewody od wyłącznika ośrodkowego, sprawdź na przejście miernikiem, gdy masz silnik wyłączony. Przejście jest i na wyłączniku i na uzwojeniach.
Na uzwojeniu w trójkącie będzie 400V a w gwieździe będzie 230V. Możesz mi wyjaśnić skąd Ci się to wzięło? W trójkącie nigdy nie będzie wyższe napięcie niż w gwieździe dla tego samego silnika. Jeżeli silnik jest przystosowany do pracy w trójkącie przy napięciu 400 V, to znaczy że każde uzwojenie fazowe tego silnika jest przystosowane do zasilania właśnie...
yokoon Mała nieścisłość - silnik z kondensatorem rozruchowym w nowszych pralkach-> ten kondensator wraz z dodatkowym uzwojeniem,pracuje stale, również po rozruchu. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik taki ma trochę większą moc, niżby miał na samym uzwojeniu "pracy".
Witam. W jaki sposób zmienić prąd 3-fazowy na 1-fazowy? Mam prądnicę z silnika od pralki na oryginalnym uzwojeniu. Prądnicę podłączyłem przez mostek prostowniczy trójfazowy. Ale prąd stały uszkadza mi przełączniki i przekaźniki.
Moc będzie zbliżona do wyjściowej mocy silnika. Decyduje tu przekrój drutu. O ile oczywiście swoimi magnesami zapewnisz odpowiedni strumień w uzwojeniu. Pytanie teraz jaki wiatrak stawiasz i jakiej mocy oczekujesz. Być może są prostsze sposoby niż klejenie magnesów.
Przy bardzo cienkim drucie, to tym bardziej wolałbym zrobić łączenie niż operować warkoczem cewek, które mogą się splątać. Wyobraź sobie teraz silnik 3-fazowy i wsypywanie pierwszej cewki z trzeciej fazy, a połowa cewek pierwszej i drugiej fazy leżą na stole i się plączą gdy musisz przekręcić stojan. Nie wyobrażam sobie takiej pracy. Wykonanie tych...
Witam! Jest to najczęściej czujnik termistorowy PTC, który podłącza się do przekaźnika termistorowego - patrz Google "przekaźnik termistorowy", lub do odpowiedniego wejścia falownika, jeśli silnik jest zasilany z falownika. W żadnym przypadku nie wolno podłączać go w szereg ze stycznikiem. Czasami jest to tzw. "clikson" czyli wył. termiczny umieszczony...
Nie jest tak do końca jak mówi kol. jjanusz.Spotkałem się z oznaczeniem w silniku U1 jako początku i U2 jako końcu uzwojenia.Ponieważ jest tablica znamionowa ,powinna być też wyszczególniona prędkość znamionowa (w tym przypadku ewentualnie dwie).Jeśli jest tylko podana jedna prędkość ,to silnik może być spalony. Jeśli mój tok rozumowania jest słuszny,...
Jeżeli potrafisz przepiąć silnik przewinięty, to i poradzisz sobie z silnikiem z uzwojeniem fabrycznym.
Biorąc pod uwagę dane z tabliczki znamionowej to na to uzwojenie gęstość prądu wynosiłaby kosmicznie bodajże około 17A/mm2 by mógł pracować w skojarzeniu w trójkąt przy 380V Mnie przy tych danych wyszło 10,3 A/mm². Do obliczeń dla trójkąta powinieneś wziąć prąd fazowy, a nie znamionowy.
Nic nie powinno się dziać tylko gdybyś się dotykał (teoretycznie) kostki zaciskowej to musisz pamiętać że jedna faza silnika zostaje pod napięciem. Wszystko jest pod napieciem (lacznie z zaciskami wylacznika) poniewaz ta jedna faza "wraca" sobie po uzwojeniach silnika. :)
Ostatnie pytanie, czy ten silnik może pracować na 3 fazach? Nie ma takiej możliwości, tu jest uzwojenie jednofazowe.
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu. :arrow: zeberko Czy widziałeś kiedyś uzwojenia silnika 3 fazowego? Jak masz zamiar zmienić poskok cewek? Są silniki wielobiegowe ale one są zupełnie inaczej nawijane.
Pozostaje pomiar prądu na biegu jałowym (bez obciążenia) - powinien wynieść w okolicach 5 A. Jeżeli będzie więcej, musisz przepiąć uzwojenia w gwiazdę. Jakiego typu masz zabezpieczenia przedlicznikowe, czy są to bezpieczniki topikowe, czy tak zwane eski (wyłączniki nadprądowe) i o jakiej charakterystyce. Jeżeli są to eski B20, to podczas rozruchu silnika...
Zrób takie doświadczenie.Włącz silnik i szybko jakimś patykiem obróć tarczą w kierunku zgodnym z obrotami silnika,tylko zachowaj wszelkie środki bezpieczeństwa.Jeżeli silnik zacznie pracować to uszkodzone są kondensatory.Jeżeli silnik nadal będzie buczał to niestety nic nie doradzę,bo moja wiedza w tym momencie się kończy.Nie dopuszczaj żeby to buczenie...
Silnik ma 4 przewody więc jest 1 fazowy z uzwojeniem rozruchowym kolega THALEX podał sposób podłączenia który otrzymałeś w mailu nie byłem pewien tylko co do kondensatora.
Postaram się dodać jakieś zdjęcia... Pomiar omomierzem na każdym uzwojeniu dawał bardzo zbliżony wynik.
Jack, czy mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć czym jest to napięcie powrotne ? Każe urządzenie 1-f potrzebuje do pracy przewodu roboczego N i L. W wentylatorze jest silnik, który posiada uzwojenie ( oporność ) Jeżeli do takiego silnika podłączymy tylko przewód fazowy L to za uzwojeniem silnika, czyli na zacisku N będzie obniżone napięcie względem...
W kranzle jest dużo łatwiej, silniki posiadają pokrywy z obu stron, karcher tylko z 1 strony, aby cokolwiek próbować trzeba wyjąć stojan z obudowy aluminiowej. Twój był silnikiem 3 fazowym na 110V, nasz przedmiotowy jest jednofazowym z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem 140uF!, sprawdziłem w dokumentacji. Co do fachowców od silników, na pewno u...
Dzień dobry, w sterownikach PWM silników DC stosuje się równolegle z silnikiem diodę która ma chronić mosfet-a przed uszkodzeniem przez napięcie wyindukowane w uzwojeniach silnika. Czy w silnikach BLDC (3 - fazowy) też należy stosować takie diody czy tutaj nie ma takiego problemu z indukowaniem napięcia. Dziękuję za pomoc.
Witam, silnik może mieć uzwojenia połączone już wewnątrz i tylko wyprowadzone gotowe przewody do podłączenia zasilania i kondensatora. Jeśli na uzwojeniach nie widać śladów nadpalenia to sprawdź miejsca połączeń przewodów z uzwojeniami i uzwojeń pomiędzy sobą, te miejsca lubią korodować, sprawdź także czy na uzwojeniach nie ma śladów korozji. Pozdr.
Tyle że już przy zaciskach wyjścia stycznika L2 i L3 albo L2 i L1 nie mają ciągłości. Włącz stycznik
Witam wszystkich. Mam problem z postawieniem diagnozy czy są skróty na uzwojeniach czy nie na silniku 3 fazowym. Uzwojenia mierzą się odpowiednio z rezystancjami 55 omów, 56 omów, 57omów. Pobór prądu też nie jest jednakowy i wynosi 3,2A ; 3,3A ; 3,4A. Pytanie: Czy są jakieś normy które mówią o tym jaki może być maksymalny rozrzut w pomiarach w celu...
Witam. Mam taki silnik jak na zdjęciu, ma 3 wyprowadzenia a rezystancja jest następująca: 1-2 257ohm 1-3 0.5kohm 2-3 257ohm Jest to silnik jedno fazowy z uzwojeniem rozruchowym? Można go jakoś zasilić bez bez transformatora albo falownika? https://obrazki.elektroda.pl/6852194500_...
Witam, jaka jest zasada podłączania silnika indukcyjnego 1 fazowego z uzwojeniem pomocniczym posiadającym kondensator i nieposiadającej kondensatora (stosowane to jest jeszcze w silnikach w ogóle?) Wiem, że jest różna ilość przewodów wyprowadzonych do tabliczki zaciskowej, ale chciałbym się dowiedzieć od górnie jaka to zasada. Pozdro
Napisalem taki program w to sobotnie popoludnie :) Config Portd = Output Do Portd.2 = 1 : Waitms 5 : Portd.2 = 0 Portd.3 = 1 : Waitms 5 : Portd.3 = 0 Portd.4 = 1 : Waitms 5 : Portd.4 = 0 Portd.5 = 1 : Waitms 5 : Portd.5 = 0 Loop End I owszem, nie powiem dziala. Silnik sie kreci ale po 1 dosc wolnopo 2 nawetmale dotkniecie...
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
Witam wszystkich. Pewien czas temu zacząłem budowę prądnicy na bazie starego silnika 3 fazowego 7kW. Uzwoiłem silnik zgodnie ze schematami z tegoż forum. Stojan 36 żłobków, w każdym żłobku jest 60 zwojów, drut 1,20mm. Stojan nawijany w następujący sposób: Początek cewki pierwszej fazy - pierwszy żłobek, koniec 4 żłobek, Początek drugiej fazy - drugi...
A w butli jest sprężone powietrze? Jeśli tak wypuść i sprawdź bez obciążenia. Może zbyt słaby silnik? Miałem podobny przypadek w agregacie chłodniczym, niestety ja miałem tego dosyć (z elektrykiem się męczyliśmy z 5 godzin i nic z tego nie wyszło) i wymieniłem silnik na mocniejszy. Sprawdź jeszcze wszystkie połączenia przekaźnika tam zamieszczonego...
Dobre!!! Nowoczesny system ,,dual cappacitor" :-) + wyłącznik odśrodkowy: chyba najstarszy sposób rozruchu silników 1-fazowych z uzwojeniem rozruchowym i roboczym. I gdzie tu ta rewolucja? Masz jakieś wymiary po starym silniku? Rozstaw śrub, grubość wałka, jaka była średnica koła napędowego?
Nadal nie wiem gdzie, w jakim miejscu mogę się podpiać silnikiem 400/690 w trojkat aby napiecie na uzwojeniu wynosilo 690V? Gdzie byś się nie podpiął to spalisz silnik. On ma na uzwojenie dostać 400V.
np. generatory 3-fazowe wykonujemy na uzwojeniu dwuwarstwowym dokładnie takim jak w silniku.
Przecież mówię o uzwojeniu przełączalnym, zawsze wyprowadzałem 6 przy przezwajaniu i wystarczało. :D
Każdy schemat jest silnika o innych obrotach, a schemat 1 to 1400 obrotów.
Pomiędzy uzwojeniami: 145 Ohm A tu to już nie wiem o co Ci chodzi.
Miernik coś próbuje pokazać na jednym z uzwojeń i zakresie 200mega ale ostatecznie nie pokazuje nic. Zbyt niskie napięcie pomiarowe. Jeśli jednak "coś próbuje", to przy zasilaniu z sieci prąd upływu może być na tyle duży iż wyzwala RCD. Zawilgocony lub uszkodzona izolacja uzwojenia.
Czekaj... czy dobrze rozumiem? Uruchomiłeś silnik przyłączając na sztywno do sieci 3x400VAC, po rozruchu (nie w trakcie) zmierzyłeś mu prąd i wyszło 11A? Po czym przyłączyłeś go przez falownik U/f z ustawionym 400V dla 50Hz, bez włączonej żadnej funkcji energooszczędności, ograniczania prądu wzbudzenia itd (czyste U/f) i wyszło 7A? Mierzyłeś prąd w...
NA czole z jednej strony stojana lub z drugiej jest zwarcie między uzwojeniem pracy i rozruchowym.
Witam! "Buczenie" wskazuje na brak fazy. Może być przerwa wewnątrz uzwojeń, uszkodzenie wyłącznika, gniazda, wtyczki lub przewodu zasilającego. Raczej tego nie sprawdzisz, jeżeli przewody będą przyłączone do silnika. Nie rób niczego pod napięciem. Tu wskazany jest jakikolwiek miernik czy wskaźnik zasilany niskim napięciem.
Silnik będzie chodził na trzech fazach, jeśli oderwał się pierścień zwierający klatkę i znajdziesz to miejsce(mogą być w tym miejscu rozwarstwione blachy) to można nawiercić pierścień do uzwojeń i zaspawać otwory tak żeby połączyć go z uzwojeniem.
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Chodzi o regulację obrotów spowodowaną zmianą napięcia zasilania silnika poprzez zmianę kąta wysterowania triaka (triak o odpowiednim prądzie w stosunku do silnika) w "ściemniaczu". Na pewno będzie działać jeżeli jest to silnik klatkowy bez kondensatora rozruchowego. Powyższe układy sterowania fazowego można użyć. Proponuję małą różnicę - sterowanie...
Wyniki pomiarów rezystancji wskazują, że jest to uzwojenie przełączalne trójkąt/podwójna gwiazda. Jednak jest ono uszkodzone. Różnice rezystancji są tak duże, że nie budzi to wątpliwości. W tym temacie jest podany system w jaki się układają opory pomiędzy poszczególnymi wyjściami sprawnego silnika z takim właśnie uzwojeniem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Koledzy silnik ma 6 zacisków więc według mnie jest silnikiem z uzwojeniem rozruchowym i z kondensatorem pracy . I teraz albo ma kondensator rozruchowy lub wyłącznik odśrodkowy. I to należy sprawdzić.
Z tego co przy puszczam w silniku są dwa uzwojenia z czego do uzwojenia pomocniczego w jeden koniec uzwojenia są połączone dwa kondensatory z tym że 50uf działa na stałe (i daje od razu przesunięcie fazowe) a 160uf (rozruchowy) rozłącza się po uruchomieniu. Uzwojenie główne nie ma kondensatora. W tym silniku nie ma uzwojenia pomocniczego. Aby silnik...
Sorry, mialem na mysli ZACISKI a nie uzwojenia. Tu moj blad. Natomiast co do reszty wywodu Kolegi mam zdania podzielone. Szczegolnie ten triak w odniesieniu do silników indukcyjnych. 3f zasilanego z JEDNEJ fazy. Co ma do rzeczy z jednej lub z dwóch lub trzech? Po drugie, czy Szacowny Kolega nie spotkał silnika jednofazowego z kondensatorem pracy o TRZECH...
Witam Zobacz oznaczenie na sprawnej płytce. Masz zapewne podłączony silnik i kondensator, dlatego masz napięcie wyższe, bo mierzysz między fazą a kondensatorem (kondensator wprowadza przesunięcie fazowe). A na odłączonym silniku i kondensatorze nie będzie takiego napięcia.
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Przecież w tym uzwojeniu jest dwa druty równoległe. Bierzesz dwa druty i nawijasz, reszta jest na schemacie. Uzwojenie silnika połączone w jeden obwód i skojarzone w gwiazdę. Poczytaj jeszcze posty kolegi wola , powinieneś zrozumieć jak to jest nazwojone.
A mnie się wydaje jednak ze ten silnik nie jest 3 fazowy a 1 fazowy z uzwojeniem wzbudzenia coś jak we frani a kostka przyłączeniowa standardowa 6 połączeń to by się zgadzało. 2 uzwojenia oraz styki wyłącznika ośrodkowego. Ze zmianą kierunku wirowania z kondensatorem.
To jest silnik indukcyjny 1-no fazowy z uzwojeniem rozruchowym, wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym. Pytamy o kondensator, bo znaczna większość tego typu silników, ma kondensator, pomagający przy rozruchu. Jest możliwe, że ten silnik, ma zwarcie zwojowe,ale tego typu usterkę, nie rozpozna się przez pomiar oporności uzwojeń. Do tego trzeba innych urządzeń,...
przełączenia nie dokonujemy na tabliczce zaciskowej tylko przy samych uzwojeniach...
Mam urządzenie wyposażone w trzy silniki 1-fazowe. Zależy mi na regulacji prędkości obrotowej dwóch z nich. Z jednym już się uporałem, podłączając go do 1-fazowego urządzenia Inverteka. Te przemienniki częstotliwości Invertek są świetne, bo można nimi sterować za pomocą protokołu MODBUS. Z drugim silnikiem 1-fazowym mam pewien problem. W odróżnieniu...
Na tych obrazkach są dwa różne silniki jeden jednofazowy z uzwojeniem wzbudnym zasilanym przez kondensator , drugi silnik trój fazowy podłączony w gwiazdę i nic więcej na temat silnika trójfazowego się nie powie - musisz zajżeć do puszki silnika - jeżeli są tylko trz zaciski silnik jest na stałe podłączony w gwiazdę i jedyne wyjście to wymiana silnika...
Czyli jakbym bez rozwijania cewek na każdym uzwojeniu znalazł początek i koniec i podłączał je w szereg, to nic by to nie dało?
Kolego powiem ci tak, biegunów zawsze jest parzyście po to żeby pole magnetyczne było symetryczne. Po drugie magicze zdolności 3 faz tworzonych w generatorach ma ta zdolności. W generatorze wirujący wirnik tworzy napięcia w uzwojeniach , a w silniku to samo napięcie podane na uzwojenia wprawia w ruch wirnik.
Ogólnie, to przezwojenie(przewiniecie ) silnika jest możliwe. Najprościej to zrobić takim samym drutem, tą samą ilością zwoi, a to oznacza , że uzwojenie będzie połączone w gwiazdę. Można oczywiście wyprowadzić początki i końce uzwojenia, wtedy byłoby możliwe połączenie uzwojeń w trójkąt. Dobry, praktykujący przewijacz, być może potrafiłby przeliczyć...
Witam Jak by ktoś trafił na taki silnik i miał problem to jest to silnik z uzwojeniem pracy i rozruchowym a białe kable to wyłącznik odśrodkowy. Silnik działa bez kondensatorów a obroty prawo lewo uzyskuje się przez zmianę podłączenia przewodu fazowego do uzwojenia rozruchowego. pozdrawiam
Chyba pod falownik zasilany z 1F 230V silnik musi być połączony Δ, z tego co pamiętam. Czy sprawdzałeś symetryczność prądów na fazach, czy to poprzez odczyt prądów w falowniku, czy odczyt z miernika. Podobnie czy sprawdzałeś napięcia fazowe na uzwojeniach.
No i właśnie tak się włącza silniki 3 fazowe z uzwojeniem skojarzonym w γ do sieci 1 faz. Moc takiego silnika to około 50-60% mocy znamionowej a moment rozruchowy to około 25%. W celu zwiększenia tegoż momentu włącza się równolegle do kondensatora pracy pomocniczy kondensator rozruchowy. Po wejściu silnika na obroty kondensator rozruchowy odłącza...
W takim razie masz przerwe w doprowadzeniu pradu ktorejs fazy, silnik na dwu fazach nie chce wystartowac. to w takim razie przerwa musiała by być gzdieś w środku silnika lub w uzwojeniu, bo w puszce na silniku sprawdzałem i wszystkie 3 fazy mi świeciły pozdrawiam Tyle że Ty sprawdziłeś tylko to że do silnika "dochodzi" zasilanie. Musisz sprawdzic same...
Zaraz, zwiększyć pojemność? Zakładając że przy zwiększeniu częstotliwości z 50Hz do 60Hz uzwojenie pracy zwiększy reaktancję o 20% to przesunięcie fazowe prądu zwiększy się (o ile nieważne). Podobnie musi być z uzwojeniem rozruchowym. Za to zmiana kondensatora na pojemniejszy znacząco zmniejszy jego reaktancję (raz, z powodu częstotliwości, dwa z powodu...
Racja, te silniki 3F, która oglądałem, nie miały N. Ale na wypadek, jakby jakiś producent wymodził silnik 3F z N... Pewnie miały to połączenie N na uzwojeniu a nie wyprowadzone? Widziałem takie rozwiązania gdzie N było mostkowane w środku silnika (3 końce lub 3 początki uzwojeń)
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Są różne typy silników jednofazowych. Zdarza się że jest to silnik 3 fazowy łączony w trójkąt, wtedy oporności są równe, 2 kołki są zasilone L,N a na 3. idzie przez kondensator. Ale są też dwu cewkowe, też mają 3 kołki, ale masz wyprowadzony środek cewek na 1. i dwa skrajne na 2. i 3. pomierz sobie czy to coś takiego? Z tego co oglądałem kiedyś jutuby,...
Lakier ŻAROODPORNY DUPLI- COLOR byłby dobry? Wytrzymuje do 800°C , więc chyba to najlepsza opcja... ale nie wiem czy nie jest "agresywny" w stosunku do emalii na uzwojeniach.
Jak już masz kabel kupiony, a obawiasz się o silnik to może taki patent: Transformator bezpieczeństwa z uzwojeniem wtórnym podłączonym jednym końcem do przewodu fazowego, a drugim do silnika. Podwyższy to napięcie zasilania silnika o ok. 24V. Moc transformatora taka, aby jego uzwojenie wtórne wytrzymywało prąd pobierany przez silnik. Myślę, że model...
Witaj. Z tego co widzę to jest to silnik serii SZJe. A jaka jest długość rdzenia ? Liczbę biegunów poznajemy po uzwojeniu,tzn. patrzymy ile przypada grup na fazę, jakie są poskoki zezwojów. Kto nie wie o co chodzi nie za bardzo rozpozna. A z tymi kolorami wyprowadzeń to nieprawda. Nie raz widziałem tego typu silniki z jednakowymi kolorami wyprowadzeń.
Jest to silnik 1-fazowy indukcyjny silniki tego typu posiadają dwa uzwojenia : robocze i rozruchowe połączone równolegle, w uzwojeniu rozruchowym wpięty jest szeregowo kondensator aby zmieniać kierunek obrotów należało by wyprowadzić wszystkie końce uzwojeń pytanie czy silniczek poradzi sobie z bramą?
bo jak wynika z trzeciego zdjęcia ten regulator jest zasilany prądem dwufazowym a do zasilania silnika przeznaczono 3 przewody. Skąd taki wniosek? Tam podłączasz zasilanie jednofazowe i silniki są 1-fazowe lub 3-fazowe. 1-fazowe klatkowe ( z uzwojeniem rozruchowym) lub komutatorowe ( bez uzwojenia rozruchowego) i ten ostatni typ silnika to Twój. Potrzebna...
schemat uzwoić silnik fazowy podłączyć silnik fazowy fazowy przerobić silnik fazowy fazowy
silnik briggs zawora presostat wentylatora nawiewu kontrolka stanu oleju
regulacja gaźnika skutera suszarka bosch
Wymagania pamięciowe AutoMapa: Polska i Europa Zamiennik diody S638 - 1N5406, MUR360, UF5408