Być może zabezpieczenie termiczne pomierz rezystancje między stykami i wrzuć zdjęcia tych kabli Bo to że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe po zmianie kabla fazowego to nie podlega dyskusji to jest fakt Oby kolejnym faktem nie stało się spalone uzwojenie.
To silnik małej mocy, zacznij testy od dołączenia kondensatora o pojemności 2,2µF. Jeśli wciąż się przegrzewa, to jest uszkodzony, wtedy czuć też swąd z uzwojenia.
Mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze, większa rezystancja to uzwojenie pomocnicze i ono właśnie powinno być przez kondensator.
Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
Szukam schematu uzwojenia silnika elektrycznego. 48 żłobków 420 obrotów. Jest to silnik 3 fazowy od suwnicy. https://obrazki.elektroda.pl/8184823300_... Szybkie obroty to wiadomo.
Ostatnie pytanie, czy ten silnik może pracować na 3 fazach? Nie ma takiej możliwości, tu jest uzwojenie jednofazowe.
Wcześniej mi to umknęło, trochę dziwnie masz wyprowadzenia uzwojeń rozmieszczone. Nie bardzo mam dziś siły to analizować, ale wrzucam Ci schemat tego uzwojenia. Być może błędne wyprowadzenia, spowodowały również błędne skojarzenie w trójkąt. Przy dwóch drutach równoległych 0,65 i jednym obwodzie, dane uzwojenia dla trójkąta powinny się zgadzać. https://obrazki.elektroda.pl/4636358900_...
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
Dwa optotriaki i kondensator pomiedzy L2 i L3. Zasilanie z L1 i poprzez albo triak w L2 albo w L3. Takie to proste, że szkoda rysować. W takim ukladzie kondensator po otwarciu triakow NATYCHMIAST sie rozladuje. Oba triaki otwarte -stop. Tyle. To silnik asynchroniczny z kondensatorem pracy o SYMETRYCZNEJ budowie uzwojen, bo nawrotny. Namotałeś straszliwie...
Jeśli softstart nie obsługuje połączenia w trójkąt, należy podłączyć softstart od strony zasilania, poza wewnętrznym uzwojeniem, czyli silnik łączymy w trójkąt. Ale prąd znamionowy softstartu musi być równy lub większy od prądu znamionowego silnika. Dla instalacji wewnątrz trójkąta oznacza, że softstart wpięty jest w uzwojenia fazowe stojana silnika,...
Zrób takie doświadczenie.Włącz silnik i szybko jakimś patykiem obróć tarczą w kierunku zgodnym z obrotami silnika,tylko zachowaj wszelkie środki bezpieczeństwa.Jeżeli silnik zacznie pracować to uszkodzone są kondensatory.Jeżeli silnik nadal będzie buczał to niestety nic nie doradzę,bo moja wiedza w tym momencie się kończy.Nie dopuszczaj żeby to buczenie...
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu. :arrow: zeberko Czy widziałeś kiedyś uzwojenia silnika 3 fazowego? Jak masz zamiar zmienić poskok cewek? Są silniki wielobiegowe ale one są zupełnie inaczej nawijane.
Chodzi o to, że pojedyncze uzwojenie silnika jest wykonane na 230V, więc podanie na to napięcia między fazowego 400V źle się skończy. Podanie tego napięcia na dwa uzwojenia nie spowoduje uszkodzenia, gdyż przez uzwojenia nie popłynie większy prąd niż założono.
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Miernik coś próbuje pokazać na jednym z uzwojeń i zakresie 200mega ale ostatecznie nie pokazuje nic. Zbyt niskie napięcie pomiarowe. Jeśli jednak "coś próbuje", to przy zasilaniu z sieci prąd upływu może być na tyle duży iż wyzwala RCD. Zawilgocony lub uszkodzona izolacja uzwojenia.
Nie jest tak do końca jak mówi kol. jjanusz.Spotkałem się z oznaczeniem w silniku U1 jako początku i U2 jako końcu uzwojenia.Ponieważ jest tablica znamionowa ,powinna być też wyszczególniona prędkość znamionowa (w tym przypadku ewentualnie dwie).Jeśli jest tylko podana jedna prędkość ,to silnik może być spalony. Jeśli mój tok rozumowania jest słuszny,...
Witam ! Pierwszy krok to demontaż silnika aby zobaczyć jak wygląda uzwojenie. Dobranie się do 1/4 ( jednej cewki jednej fazy ) może być bardzo trudne. 1. Impregnacja uzwojenia. 2. Stosunkowo cienki drut.
Uzwojenie jest już całkowicie usunięte. Chodzi mi teraz o to, jak zabrać się za montaż nowego oraz połączenie tych uzwojeń Zasada jest taka że przed przystąpieniem do prac najpierw zdejmujesz dane ( czyli: schemat połączeń, ułożenie cewek itd) Jeśli masz wątpliwości to wtedy pytasz na forum W tym przypadku kol.krzysiek7 podał Ci wszystko czego potrzebujesz...
W zależności od tego, czy to brak zgodności wartości napięcia zasilania w poszczególnych fazach, czy to jest zakłócenie wprowadzone sterowaniem fazowym - efekt dźwiękowy jest całkowicie rózny: -buczenie 50Hz przy braku równości napięć, spowodowane przeciążeniem jednego z uzwojeń silnika -brzęczenie uzwojeń przy zakłóceniach fazowych; można rzec, że...
prawdopodobnie ma termistor PTC lub NTC powodujący wyłączenie w przypadku przegrzania silnika.w tym przypadku należy znaleść przyczyne(zwarcie międzyzwojowe,łozyska,)należy sprawdzić opornośc termistora przed włączeniem i powyłączeniu silnika.oprócz tego sprawdź czy po wyłaczeniu nie ma przebicia do masy
W silnikach do nadmuchu do pieca silniki mają 2 karkasy i 4 zaciski - wszystkie uzwojenia połączone szeregowo.Odpowiedź na pytanie - tak.
Proszę o pomoc w podłączeniu silnika Silnik napędza małą tokarkę Zuch, którą niedawno kupiłem. Rozruch silnika wygląda następująco: 1. włączyć wyłącznikiem 0 na 1, silnik buczy, 2. nacisnąć guzik, który spina dwa dodatkowe przewody jak guzik od dzwonka drzwi 3. silnik startuje. Czy jest możliwość przerobienia tak, żeby silnik startował tylko z wyłącznika...
usunięte usunięte usunięte usunięte usunięte
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
To, że w "zwykłej" sieci jest takie napięcie, to nie oznacza że tylko takie sieci istnieją. :D Silniki są w ten sposób dostosowane do dwóch napięć, w każdym z nich mogą być włączone i pracować z mocą znamionową po odpowiednim skojarzeniu. Myślę, że mylisz napięcia fazowe uzwojeń silnika z napięciami fazowymi i miedzy fazowymi sieci zasilającej. Jeszcze...
Witam. Silnik jak w temacie posiada wyprowadzone cztery przewody. Po przewertowaniu forum wyciągam wnioski w kwestii poprawnego podłączenia: -uzwojenie robocze - para przewodów z rezystancją 11Ω; -uzwojenie rozruchowe - para przewodów z rezystancją 0,7Ω; -faza rozruchu to zasilenie obydwu uzwojeń, faza pracy odłączone uzwojenie rozruchowe...
to w takim przypadku mostkować PE z N czy też nie ? Jeżeli w instalacji masz osobne żyły PE i N to nigdzie nie wolno ich mostkować. No i z zasady stary silnik przed podłączeniem do sieci powinno się pomierzyć odpowiednim miernikiem czy są w porządku uzwojenia.
Buduje nawijarkę do nawijania silników elektrycznych a dokładnie do ich uzwojeń narzazie wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/47_12338673... ale zatrzymałem się na etapie napędu nie wiem jaki silnik wybrać najlepiej był by to jakiś ze sprzęgłem albo coś takiego możne ktoś robił coś podobnego i ma jakieś pomysły??
Witam wszystkich. Kupiłem jakiś czas temu silnik 1.5 kw jednofazowy z rozruchem we włączniku. Dopiero teraz postanowiłem go wykorzystać i okazuje się że ma przebicie - na obudowie jest napięcie. Jest to stary silnik, żeberka aluminiowe, włącznik obrotowy tzn. jeden obrót wprowadza silnik w stan rozruchu, kolejny obrót to praca ciągła, kolejny obrót...
Silnik od maszyny stolarskiej 2KW komutatorowy prod.angielskiej.Na kazdej z dwoch glownych cewek nawiniete jest po kilkadziesiat zwoi cienszego drutu.Jaki to ma cel ?. Jak to polaczyc?Dostalem maszyne z rozlaczonymi przewodami.Cewki glowne polaczone sa szeregowo.Cienkie uzwojenie tez w szereg .Obydwa szeregi maja wspolny punkt.Czyli ze stojana wychodza...
Jest to zabezpieczenie termiczne uzwojenia silnika.Przez to w szereg podłącza się stycznik, i kiedy uzwojenie jest za gorące rozłącza ci obw.zasilania silnika.
Czyli rozebrać silnik, zamienić końce uzwojenia i gotowe? Nie wiem czy z tym sobie poradzisz i czy sposób wykonania połączeń pozwoli na takie przełączenie. Musiałbym widzieć uzwojenia i ich połączenia.
Witam! "Buczenie" wskazuje na brak fazy. Może być przerwa wewnątrz uzwojeń, uszkodzenie wyłącznika, gniazda, wtyczki lub przewodu zasilającego. Raczej tego nie sprawdzisz, jeżeli przewody będą przyłączone do silnika. Nie rób niczego pod napięciem. Tu wskazany jest jakikolwiek miernik czy wskaźnik zasilany niskim napięciem.
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Witam ! zielony, brązowy - 64.9 Ω różowy, żółty - 64.7 Ω niebieski, szary - 63.5 Ω Prawdopodobnie jest to silnik trój fazowy ( trzy uzwojenia o podobnej oporności ). Pozdrawiam. Stefan
Izolacja przewodów nawojowych miedzianych okrągłych, to emalia z lakieru poliuretanowego z powłoką zewnętrzną z lakieru poliamidowego. W Twoim przypadku lakier poliuretanowy może okazać się najtańszym rozwiązaniem. Jeśli masz wątpliwości, zrób próbkę na fragmencie uzwojenia poza silnikiem.
Z takimi silnikami spotykałem się w napędach różnych bram segmentowych, dwa identyczne uzwojenia i zależnie gdzie podłączyć zasilanie to i kierunek inny.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Do których zacisków podłączone są przewody kondensatora? Jaki jest kolor przewodów wychodzących z wnętrza silnika i na których zaciskach są one umieszczone, oraz rezystancja między przewodami tego samego koloru. Zgodnie z wymaganiami technicznymi każde uzwojenie musi mieć przewody tego samego koloru.
Bardzo prawdopodobne,że uzwojenie stojana jest uszkodzone, są to niezależne uzwojenia(chociaż działają jak transformator), ale w tym wypadku przewód zaznaczony jako zerowy powinien być obok fazowego-tam jest koniec uzwojenia pracy. Podłącz tam 230V silnik powinien buczeć, jeśli go popchniesz w którąś stronę powinien się wkręcić na 2900 obr.(bez kondensatora)....
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
Witam, Mam problem z uruchomieniem serwo-napędu z MDX61B, po włączeniu w trybie manualnym obrotów silnik rusza lecz po ułamku sekundy się zatrzymuje a falownik wyrzuca błąd F08 "Speed Monitoring" Musisz prawidłowo podłączyć uzwojenia silnika do falownika (w prawidłowej kolejności). W złączu na silnik masz trzy przewody "fazowe". Przekładaj po kolei,...
A gdzie 3 uzwojenie?
Trzy wyprowadzenia, wiec uzwojenia skojarzone wewnątrz silnika i przystosowane do napięcia 400 V. Obecnie podłączenie tego silnika do jednej fazy, będzie skutkowało ułamkiem jego mocy znamionowej. Nie ma sensu tego robić.
Silnik SZJe 14b. Do sprawdzenia czy nie spalony- niezbyt ładnie wygląda uzwojenie w żłobkach i nalot na wirniku. Samo przerobienie jest dość proste ale przekracza kolegi możliwości.
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
Witam ! Najczęściej wykonywane jest uzwojenie wg rys. 40 z atlasu Jana ZEMBRZUSKIEGO. Ze zdjęcia , które zamieściłeś , trudno określić jaki rodzaj uzwojenia ktoś zastosował. Może być ono wykonane z grupami dzielonymi lub dwoma obwodami równolegle . Najlepiej wrzuć silnik do suszarki / piekarnika nieużywanej kuchni elektrycznej / podgrzej uzwojenie i...
Jeżeli silnik przystosowany na 400 V dla skojarzenia w trójkąt, połączymy do napięcia 400 V i skojarzymy w gwiazdę, to będzie on pracował ze zmniejszoną mocą dopóki nie przekroczy prądu dla gwiazdy podanego na tabliczce znamionowej. Po przekroczeniu tego prądu, uzwojenia zaczną się przegrzewać, aż do ich spalenia włącznie. Tu należy wspomnieć, że prąd...
Szukam schematu połączeń silnika, uzwojenie 3 fazowe i jednowarstwowe, 24 żłobki i 940 obrotów na minutę. Usiłuję przewinąć silnik i nie mam schematu :( i po kilku próbach poddaje się.
Jest to "chińczyk" o zawyżonej mocy. Jeśli agregat ma 6,5 KW, to silnik powinien mieć ok. 13 KM, a faktycznie ile ma KM ?. Zwykle prądnice w tych agregatach uzwojone są drutem aluminiowym. Ponadto waga takiego agregatu też mówi o jakości, bowiem agregaty oryginalne są dużo cięższe, z uwagi na ciężar silnika i prądnicy uzwojonej miedzią. Praktycznie...
24 - jak dobrze liczę ale jak jest uzwojony i le ma par nie mam pojęcia, pasuje mi 4, 6, 8.
schemat uzwojenia silnika 1 fazowego 2biegowego 1500 i3000
Być może jest zwarcie międzyzwojowe. Spróbuj po rozruchu wyłączyć uzwojenie rozruchowe i sprawdź czy się grzeje gdy pracuje na jednym uzwojeniu.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Jeśli na tabliczce znamionowej jest - silnik 1-fazowy 220V to po przełączeniu na 380 zrobi bum a w najlepszym wypadku będzie buczał i grzał się. Jak chcesz eksperymentować to załóż małe bezpieczniki w każdej fazie np 4A. Ułożenie uzwojeń silnika jednofazowego na stojanie nie pozwala na pracę 3 fazową , i są tylko 2 uzwojenia a nie 3. Pozdrawiam.
silnik fazowy uzwoić uzwoić fazowy schemat uzwoić silnik fazowy
hyperx genesis tablet panel zmywarka brudzi
Wymiana rozrządu w Mercedes Sprinter 516 CDI: kluczowe informacje Dźwięk po wyjęciu kluczyka w VW T4 - przyczyny i diagnostyka