Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
Nowa szkoła mówi, żeby ustawiać na In, bo uzwojenia silników są robione z ryżu. Jak ten termik jest połączony ze sterownikiem, albo co to za sterownik i czy kontroluje prąd znamionowy silnika czy temperaturę uzwojenia?
Więc trafo z postu #3 ma 32VAC biały/biały + 12VAC czarny/czarny, nie ma środkowego "0" odczepu ani do jednego ani drugiego uzwojenia wtórnego. Za to żółto lub żółto/zielony przewód to PE prawdopodobnie rdzenia transformatora. A i wejściowe 230VAC to niebieski/niebieski.. Zasilacza symetrycznego potrzebnego do wzmacniaczy audio raczej ciężko z niego...
Transformator posiada na uzwojeniu pierwotnym (w kontakcie termicznym)bezpiecznik termiczny włączony w obwód tego uzwojenia.Po przekroczeniu odpowiedniej temperatury uzwojenia,przerywa obwód.Jest nienaprawialny.Sugestia:po delikatnym usunięciu uszkodzonego bezpiecznika,przyłączyć końcówkę uzwojenia i zamontować zewnętrzny bezpiecznik topikowy. Przypominam...
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Ja na Twoim miejscu rozważyłbym dołożenie bezpiecznika termicznego włączonego w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora- powinien dać się upchnąć między cewkę a rdzeń lub jakoś przytulić do uzwojenia. Coś w tym guście: https://www.piekarz.pl/21179-bezpiecznik... Koszt żaden, a pomoże chronić sprzęt przed kompletnym zjaraniem. Próg temperaturowy...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Zgadza się - do policzenia dopuszczalnej gęstości prądu przy krótkotrwałym włączeniu wystarczy oporność właściwa miedzi (i jej zależność od temperatury), ciepło właściwe miedzi (dobrze, jakby było na jednostkę objętości), dopuszczalną temperaturę uzwojenia (zwykle ile wytrzyma izolacja) i temperaturę początkową. Orientacyjnie: 1A/mm2 ogrzewa miedź o...
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Dodatkowego ciepła przy tym samym przekroju nie będziesz miał. Będziesz miał za to wyższą temperaturę przy uzwojeniu jednowarstwowym - mniejsza powierzchnia na odprowadzanie ciepła. No i możesz to zrobić tylko wtedy, gdy masz miejsce na karkasie lub w otworze.
Koleg,elwer1990! Dla transformatora taki parametr jak ciepło nie istnieje! Zastosowano parametr-przekroczenie temperatury elementów transformatora (rdzeń , uzwojenie ) nad temperaturą zewnętrzną. Dla większości transformatorów bytowego przeznaczenia przekroczenie to wynosi - dla rdzenia-75 stopni , dla uzwojeń-60 stopni. Tak więc przy temperaturze zewnętrznej...
Po 10 minutach na 3. biegu czuć lekki swąd izolacji, czyli temperatura uzwojenia jest wyższa, niż temperatura rdzenia. Zamawiam nowy silnik.
witam mam taki problem w pompie Wilo Para OTMA 6/43 - Ecodens wyskakuje błąd e020 z tego co znalazłem to wina Nadmierna temperatura uzwojenia niestety sprawdziłem uzwojenie i tam jest wszystko dobrze . rozebrałem sterownik warystor jest dobry. co może być ? jaki element może być uszkodzony ?
Moc zależna jest od obrotów. Na pewno lecz nie rośnie w nieskończoność.Jest chyba ograniczona temperaturą uzwojenia oraz gęstością płynącego prądu (ampery) w drucie jakim została nawinięta.
Jeżeli częstotliwość prądu pod obciążeniem silnikiem pompy głębinowej będzie mniejsza od 50Hz to prąd poboru będzie wzrastał a ponadto podniesie się temperatura uzwojenia prądnicy.Ten temat jest mi znany gdyż obsługiwałem w terenie agregaty prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW a pompy głębinowe miały moce rzędu 50 kW W agregatach częstotliwość prądu ustalało...
Witam! Posiadam silnik elektryczny z suwnicy, wciągarki SWF 16t. 30/5kW. Posiada on w uzwojeniu czujnik temperatury. Właśnie w tym tkwi problem. Chcę określić jaki czujnik temperatury jest w tym uzwojeniu, aby odpowiednio go zaaplikować. Posiada on wyprowadzone 2 przewody do tabliczki zaciskowej silnika. Jego zmierzona rezystancja w temperaturze 27°C...
Tak jak kolega wyżej opisał, im większe obciążenie mechaniczne, tym większe opory i tym samym wyższa temperatura uzwojenia, a bez obciążenia to tylko łożysko ciepłe. Twoje badanie jest ok, ale brakuje dociążenia. Pozdrawiam
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
istnieje ograniczenie wynikające z dopuszczalnej mocy strat w uzwojeniu i związanego z tym wzrostu temperatury uzwojenia. I uważasz, że dwukrotne przeciążenie uzwojenia przez okres dokładnie 10 milisekund, to za dużo?
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
Co do grubości to im grubszy tym więcej pobiera prądu ale działa przy niższym napięciu lepiej się rozgrzewa , ja stosuję od 0.6 mm do 0.8 mm mam transformator (36V) i na pierwotnym uzwojeniu sciemniacz dla możliwości regulacji temperatury . Pod uwagę trzeba też brać długość drutu . Do zamocowania stosuje kostki ceramiczne skręcaNe i sprężynkę do naciągania.
Czy mógłbyś trochę bardziej rozwinąć co masz na myśli jako długotrwałe ? Dyplomatycznie odpowiem - zależy od wielkości przeciążenia ale i warunków w którym to przeciążenie występuje. Przy zimnym silniku (pierwszy rozruch) pojemność cieplna uzwojenia powoduje wolniejszy przyrost temperatury. Przeciążenie może trwać dłużej niż włączenie silnika po jego...
(at)jareklnx jak masz czas i sondę termo do multimetru to spróbuj zmierzyć temperaturę uzwojenia (w szczelinie między rdzeniem a cewką pierwotnego) po, powiedzmy, minucie :) V.
termik to po prostu bezpiecznik. Jeżeli po 2 minutach pracy uzwojenie jest gorące to zwarcie zwojów i trafo na śmietnik lub do przewinięcia. Możesz jeszcze sprawdzić czy nie jest zwarty mostek prostowniczy odłączając uzwojenie wtórne i kontrolując temperaturę transformatora. Jeżeli nadal się grzeje to j.w.
Wygląda to na uszkodzoną blokadę programatora - mechanicznie lub przerwa w uzwojeniu cewki.
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
pytanko. Czemu trafo się spali po podłączeniu do 120v? Nie po podłaczeniu do 120V tylko po podłaczeniu 230V do odczepu 120V na transformatorze. W dużym uproszczeniu spali się z tego samego powodu co podłaczenie żarówki 120V do sieci 230V a dokładniej przy takim zasileniu mocno wzrośnie prąd w uzwojeniu pierwotnym, transformator rozgrzeje się do takiej...
A temperatura uzwojenia to nic?
Przede wszystkim zapewnić mu lepszy przepływ powietrza przez to "jajo" w którym jest zamknięty. Silnik jest chłodzony zasysanym powietrzem przez turbinę. Każde więc przydławienie przepływu powietrza czy to na ssaniu czy na wylocie powoduje jego przegrzanie i spalenie. Po drugie te silniki nie nadają się do długiej pracy. Po ok 20 min potrzebuje z godzinę...
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Z zewnątrz to uzwojenie pierwotne. Powód trudno określić, zwarcie międzyzwojowe, przepięcie, .... Wysoka temperatura roztopiła żywicę i rozrzuciło ją dookoła. Podobną sytuację widziałem ale na przekładniku napięciowym 20√3kV/50V.
Panowie, transformator to nie półprzewodnik który może się spalić po przekroczeniu jakiejś tam temperatury... Może nagrzewać się do grubo ponad 100*C i nic mu nie będzie, oczywiście należy wciąć poprawkę na to, że wewnętrzne uzwojenia będą miały większą temperaturę niż zewnętrzne.
Wszystko zależy jak bardzo będzie obciążony im większe obciążenie tym większą temperaturę będzie generował na uzwojeniu wirnika a właśnie temperatura jest odpowiedzialna za jego zniszczenie (spalenie) chociaż podpięcie 12V prawdopodobnie przekracza jego zakres pracy
Przeliczyłem - przy gęstości prądu 50A/mm² przez 1 sekundę temperatura uzwojenia z miedzi wzrośnie mniej, niż o 15°C; przy 100A/mm² o około 60°C. I to jeszcze nie powinno go uszkodzić, o ile nie było wcześniej nagrzane, ani nie ma izolacji szczególnie wrażliwej na temperaturę (np. parafiny o temperaturze topnienia 60°C).
Nadal wracamy do praw fizyki z podstawowki: Więcej mocy = większy prad [A], a bierze się on z baterii. BMS Bateri nie pozwoli pobrać fizycznie więcej niż 15A (nawet po przeprogramowaniu, chyba ze wymienisz diody Shotkiego na mocniejsze) Czyli 600W mocy w miarę stałej to max do wycisniecia z silnika na oryginalnych częściach bez ich zniszczenia. W silnikach...
(at)marcinn8465577 Raczej wpływu temperatury na długość uzwojenia cewki.
Jeśli masz elektromagnes przeznaczony do zasilania napięciem stałym U= 220V DC, zmierz rezystancję (R) uzwojenia w temperaturze otoczenia. Na podstawie tego pomiaru określisz wartość prądu pobieranego (I=U/R) i wartość mocy dyssypacji (P=UxI), tę wartość mocy porównaj z Twoją, szacunkową "ok. 3kW". Stosując napięcie sieciowe 230V AC i mostek Graetza,...
Drut o średnicy 2mm ma przekrój 3.14mm2 - przy prądzie 18A płynącym przez taki drut gęstość prądu przekracza 5.7A/mm2 i to jest za dużo nawet dla warstwy uzwojenia znajdującej się na wierzchu - prąd powinien być dużo mniejszy. 4 żarówki 12V 60W połączone równolegle powinny pobierać prąd 20A (jeśli jest na nich 12V), co by dawało gęstość prądu 6.37A/mm2....
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Na odczepach jest najpewniejsza , ale trzeba trudny do zdobycia przełącznik lub trzeba samemu dorobić . Na triaku wyjdzie w sumie taniej ( mniej drutu ,brak specjalnego włącznika ,można włożyć w uzwojenie tani czujnik temperatury uzwojenia ),ale jak walnie triak to trzeba mieć na zapas kilka i być przygotowany na szybką wymianę bo spawać trzeba .
Do regulacji transformatorów są dostępne gotowe regulatory typ KDSF.... Potrzebujesz jedynie dołożyć do niego potencjometr około 500kohm(oczywiście regulator podłączasz po stronie pierwotnej) Montowałem takie regulatory do regulacji napięcia transformatorów do cięcia styropianu drutem oporowym i działają doskonale. Możesz też odwijać po kilka zwojów...
I tutaj znalazłem wiele sprzecznych danych, bo od 2A do 10A/mm² I to jest generalnie wartość poprawna. Jeżeli chodzi o gęstość prądu, patrzymy tylko na aspekt wydzielanej na drucie mocy. Chodzi o to, by uzwojenie się nie przegrzało, czyli było w stanie oddawać wydzielaną moc do otoczenia przy sensownej temperaturze. Tylko że uzwojenie oddaje też...
Witam . Właśnie taki układ elektrod miałem na myśli jak w urządzeniu za 1500zł . Proponuję nie schodzić zbytnio z mocy transformatora podanej poprzednio , a reg. uzyskiwanej temperatury zastosować na odczepach w uzwojeniu pierwotnym , lub zastosować prosty reg. fazowy na triaku (oczywiście w uzwojeniu pierwotnym ) . Powodzenia .
Trwałość cewki zależy od temperatury jaką osiąga uzwojenie, mniejszy PWM, mniejszy prąd, niższa temperatura, cewka będzie żyła dłużej...
Temperatura najbardziej nagrzanego punktu uzwojenia w większości wypadków standardami na transformator nie normuje się.(Temperaturę najbardziej nagrzanego punktu normuje standard USA ). Dla wymiaru temperatury uzwojen transformatora można skorystać się metodą wymiaru różnicy oporu.Wiadomo, że opór metalu liniowo zwiększa się z zwiększeniem temperatury....
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
O grzaniu się z powodu prądu wiemy, że moc powstającego ciepła jest proporcjonalna do kwadratu prądu przy stałej temperaturze uzwojenia; natomiast grzanie przez straty magnetyczne jest zależne od charakterystyk rdzenia, których nie znamy, i bywa, że niewielka zmiana warunków pracy (napięcia w sieci, obciążenia transformatora) powoduje dużą zmianę tych...
Sprawdzić łożyska. Jeśli mają luz to przyciąga wirnik do stojana i trze (na luźnym kręceniu nie wyczuje się tego oporu). Na stojanie i na wirniku widać tarcie. Sprawdzić uzwojenie stojana czy nie widać działania temperatury i przegrzania uzwojenia.
Do ciągłego przepływu prądu 4A w uzwojeniu drut o przekroju nawet 0.75mm2 jest za cienki - to by oznaczało gęstość prądu ponad 5A/mm2. Dopuszczalna gęstość prądu zależy od materiału (jaką temperaturę wytrzyma izolacja), od grubości uzwojenia, od sposobu chłodzenia (można brać pod uwagę np. użycie pasty termoprzewodzącej, żeby ciepło lepiej odpływało)....
Przełożenie będzie bezproblemowe, jeżeli przyjmiemy założenie, że transformator zasilający był wyprodukowany z olbrzymią nadwyżką na żarzeniu. Sprzętu produkowanego seryjnie bym o to jednak nie podejrzewał. Ktoś w podanych przez Ciebie linkach stwierdził, że ten sam TS był stosowany we wzmacniaczach z dwukrotnie większą ilością lamp przedwzmacniacza,...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
ilnik może działać w gwiedzcie przez dłuższy czas i czy wystarczy sprawdzać czy silnik nie grzeje się. Może, przy małym obciążeniu mechanicznym tylko wsadź mu w uzwojenia czujnik temperatury wraz z dedykowanym przekaźnikiem. Przy tej mocy (cenie) silnika to uzasadniona inwestycja. Możesz też zastosować dobrze ustawiony termik do rzeczywistego poboru...
Witam ! Wentylator to nie tylko obudowa i śmigło, wentylator ma też uzwojenie które trzeba chronić przed wysoką temperaturą. Tu jest wentylator fi 100 ( automat ), włącza się przy 30stopniach C, a wyłącza się przy 80stopniach C. https://www.wkladykominkowe.net.pl/2573-... Przeczytaj opis jak ma być zamontowany, w...
Akrzy napisał: Suszarką nie dosuszysz... Należy rozebrać (rozkręcić) pompę, wysuszyć stojan, potem zalakierować uzwojenie...Są jeszcze specjalne środki do wypierania wilgoci z uzwojenia, jednak temperatura i czyszczenie powinny zrobić swoje, a najlepiej wymienić pompę na nową.
Przy wzroście temperatury uzwojenia, wzrasta prąd pobierany przez silnik szlifierki, To by wiele wyjaśniało :P Przezwojenie w jaki sposób?
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Moim zdaniem w takim małym transformatorze można przyjąć spokojnie 4A/mm² albo może i więcej ale to już zależy od chłodzenia transformatora i rodzaju powłoki lakierniczej na jaką temperaturę jest ten drut. Czyli powinien wystarczyć drut o średnicy gołej miedzi 1.3mm. Myślę że przy takiej gęstości prądu temperatura uzwojenia nie powinna przekroczyć...
Jeszcze jedno pytanie :P... Rozumiem że wirnik może być zrobiony z przewodnika lub nie(jest to bez różnicy, bo chodzi tylko o to by neodymy sie obracały), natomiast cewki muszą być nawinięte na materiał nie przewodzący prądu, prawda? czy można użyć przewodnika?(np. aluminium) Wirnik zrobił bym z aluminium. Chodzi tu o kwestie oddawania ciepła. Neodymy...
Odpuść sobie ten temat, bo po takich wypowiedziach to należy się tylko doszkolić: Przecież ten tekst skasowałem, poniosły mnie emocje, potem stwierdziłem że mogę kolegę urazić. A nie to jest moim celem, tylko wyłącznie merytoryczna dyskusja. Każdy może mieć swoją teorię, a należy udowodnić kto ma rację albo pójść na kompromis. Zawsze najlepszym zabezpieczeniem...
Czy 3A/mm² to nie za dużo? Dopuszczalna gęstość prądu zależy od grubości uzwojenia i od materiału izolującego (w tym temperatury, jaką ten materiał wytrzymuje bez pogorszenia jego właściwości izolujących) - im grubsze uzwojenie, tym ciepło ma dalej, by się wydostać, i tym więcej go przypada na jednostkę powierzchni, więc aby temperatura dla grubszego...
Sm potwierdź sobie. Cewkę podepnij pod omomierz i wrzuć do szklanki z b. gorącą wodą. Jeśli jej coś dolega, to omomierz pokarze przerwę na uzwojeniu. Moim zdaniem wariuje triak silnika na module - często zdarza sie w tym typie pralek. Czy możesz objaśnić swój sprawdzian, jest dla mnie dość ciekawy. W zaproponowanym teście co spowoduje przerwę w uzwojeniu:...
Termik jak sama nazwa mówi reaguje na wzrost temperatury.Jego zadaniem jest rozłączyć obwód po osiągnięciu w tym przypadku przez uzwojenie zbyt wysokiej temperatury.
Sprawdź czy uzwojenie pierwotne tego trafa nie ma przerwy. Tam zazwyczaj jest bezpiecznik termiczny który przerywa obwód gdy uzwojenia osiągną niebezpieczną temperaturę.
Czy jest możliwe , żeby w takim prostowniku maksymalna temperatura uzwojenia transformatora była 126stopni ?Jakoś wydaje się duża, ale według oznaczeń na metalowej części termostatu NC126 czyli normalnie zwarty i temp. 126 .
Po mocy, a z którego uzwojenia ile to po temperaturze, z grubszego będzie zapewne jakieś 75-85% :)
To na 2.5A jest 1- 1.05 mm, a 1.5A 0,75-0,80mm. Czy taka różnica w częściach milimetra jest bardzo znacząca? Policz przekrój przewodu - dla transformatora ważna jest gęstość prądu (A/mm2). Czy znacząca... Tu trzeba by było albo policzyć, albo zajrzeć do tabel. Ogólnie im mniejszy przekrój przewodu, tym mniejszy prąd można przez niego przepuścić dla...
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
Nie. Identycznie zbudowana jest lutownica ze sklepu. Pilnuj temperatur uzwojenia pierwotnego i tyle. No i chyba wiesz o tym, że uzwojenie wtórne musi być grubsze od grota?
We wtórnym zaindukuje się napięcie, ale nie będzie to miało znaczenia dla transformatora, bo uzwojenie będzie nieobciążone. Drugi wpływ niewykorzystanego wtórnego - trochę wyższa temperatura pierwotnego (230 V). Ale uzwojenie 6 V będzie lepiej chłodzone. Przy tej mocy i wymiarach transformatora najlepsze rozwiązania to: przezwoić, dowinąć uzwojenie,...
Tak porządniej to wypada policzyć, jakie może być napięcie na 1 zwój (to wynika z przekroju rdzenia) i jaki prąd może popłynąć (to wynika z wielkości okna na uzwojenie, i temperatury, jaką wytrzyma izolacja przewodu); okno trzeba podzielić na uzwojenia pierwotne i wtórne, z grubsza po równo (pierwotne z 5% większe) i prąd dla jednej części okna razy...
Wersję kolegi należy sprawdzić, to tylko jedna z wersji. Należy od wyprowadzeń wtórnych uzwojen odlutować druty, i włączyć transformator do sieci bez obciążenia. Jeśli transformator będzie dalej grzał się _ wersja kolegi potwierdzi się. Lecz transformator będzie grzał się i przy przebitych diodach prostownika, kondensatorach filtru, tranzystorach koncowek...
A co do tych 80C które podał kolega Stary1952 to drut nawojowy w emalii jest dużo bardziej wytrzymalszy, kwestia tylko czasowa, jak długo będzie narażany na wyższe temperatury. Nie chciał bym tu z kolegą polemizować ale temp. 80°C uzwojenia wtórnego podałem celowo z tego względu że temperatura uzwojenia pierwotnego będzie zdecydowanie wyższa i tu jest...
Te przekaźniki są cały czas włączone po uruchomieniu samochodu (włączeniu zapłonu), zdarza się, że uzwojenie cewki na skutek temperatury dostaje "skrót", zwarty zwój i całość zaczyna się b. mocno grzać
właśnie ta firma tak go poskładała że była 1mm szczelina pomiędzy rdzeniami na składaniach To dla takiego transformatora może dać prąd jałowy na poziomie paru amper, i przegrzanie uzwojenia pierwotnego po kilku-kilkunastu minutach. A licząc dokładniej: zakładam, że masz 371 zwojów, dwie szczeliny po 1mm w rdzeniu o przekroju 44x50mm, czyli 22cm2; takie...
A wyłącznik termiczny na jaką temperaturę? Poszukaj w DTR, pytaj producenta. Jak mocno taki silnik może się nagrzać żeby mu to nie zaszkodziło? Masz podaną klasę izolacji, stąd możesz znać temperaturę maksymalną w uzwojeniu stojana, oszacowanie dopuszczalnej temperatury obudowy nie jest proste. Nawiasem mówiąc stan tej tabliczki zaciskowej zostawia...
Mam silnik 6,7MW/6kV. Uzwojenia klasy B. Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Czy jest jakaś tolerancja temperatury, czy mogę się spodziewać najgorszego.
Witam !!! Masz całkowitą rację. Uszkodzenie polega na tym, że z biegiem czasu zwiększyła się rezystancja styku uzwojenia ze ścieżkami miedzianymi co spowodowało wytworzenie się w tym miejscu wysokiej temperatury i wypalanie laminatu. Prąd płynący w uzwojeniu jest dosyć duży (kilka do kilkanaście amperów) i o dużej częstotliwości więc występuje tu zjawisko...
Przy 197A ma cykl pracy 100% to znaczy, że do takiego prądu można spawać ciągle, a raczej w pracach amatorskich nie będziesz spawał prądem większym niż 180A. Poziom (raczej klasa) izolacji B to oznaczenie stosowane w odniesieniu do transformatorów i elementów indukcyjnych. Oznacza odporność izolacji uzwojenia na temperatury do 130°C. Tak na marginesie,...
W technice nie ma pojęć bardzo cienki, bardzo gruby. Są średnice i pola przekroju poprzecznego. Zakładasz 2,5 A na milimetr kwadratowy (mm2). Dla 37 A potrzeba 37 A/2,5 A/mm2 = 14,8 mm2. Zakładając 4 A/mm2 otrzymasz 9,25 mm2 pola przekroju poprzecznego. Średnicę z pola umiesz wyliczyć? Mniejszy prąd na milimetr kwadratowy to mniejsza temperatura uzwojenia....
wydaje mi sie ze jest zrobione poprostu zwarcie przez wczesniejszego wlasciciela, moze dotknął cos czego nie powinien no i swiatlo zgaslo Nawet gdyby tak było, to uzwojenie nie spala się tak szybko. Żeby tam doszło do przerwy lub zwarcia w uzwojeniu to potrzeba by było trochę czasu, aby trafo się nagrzało do temperatury tak wysokiej że uszkodziła by...
Transformator to będzie bezpieczny jak się wyłączy gdy uzwojenia osiągną zakładaną maksymalną temperaturę.
Sprawdzić alternator ? Hmm przy malcu sprawdzenie napięcia wyjściowego z alternatora to żadna filozofia. Przyłożyć sondę do śruby którą wyprowadza + a druga sodę przyłożyć do obudowy altka. Inna sprawa jest sprawdzenie regulatora, diod lub uzwojenia. Z paru źródeł wiem ze w Maluchowskim altku lubi sie topić izolacja na uzwojeniu, przez temperatury panujące...
Aby porównać moc, wskazaną przez producenta i zmierzoną przez konsumenta, pomiar musi być wykonany przy tych samych wartościach napięcia , temperatury i obciążenia. Wraz ze zmianą napięcia zmienia się również pobór mocy . Wraz ze zmianą temperatury zmienia się rezystancja drutu uzwojenia silnika, co również powoduje zmianę zużycia energii. Na przykład...
Witam, słyszałem opinię że silnik przezwojony ma gorsze właściwości niż z oryginalnym uzwojeniem. Konkretnie że taki silnik będzie się bardziej grzał, może pobierać większy prąd, bardziej hałasować itp. Ogólnie co do zwiększonego prądu i grzania się wydaje mi się to możliwe, ponieważ gdy uzwojenia osiągną temperaturę w której się uszkodzą to rdzeń tuż...
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
nie da się go wyciągnąć z tej czarnej rurki. Bo jest dociśnięty uzwojeniem wtórnym. Jeżeli masz dojście do obu końców tego bezpiecznika to najpierw bym proponował zewrzeć je (pominąć bezpieczni8k) i sprawdzić pobór prądu jałowego (bez obciążenia uzwojeń wtórnych) transformatora - być może bezpiecznik nie uszkodził się "sam z siebie", a jest np. zwarcie...
Wszystko zależy od odbioru mocy z transformatora (regulacja napięcia wyjściowego), ale spawarka pracuje w trybie impulsowym np minuta spawania trzy postój itp. Trafo mocno się grzeje, ale po to jest czujnik termiczny przyłożony do uzwojenia lub włożony w uzwojenie by po przekroczeniu dopuszczalnej temperatury (około 120 stopni) wyłączył spawarkę. Przecież...
A moim zdaniem silne iskrzenie z komutatora wynika ze zwarcia w uzwojeniu jednej z sekcji uzwojenia wirnika. Silne iskrzenie, to duża temperatura wokół i stąd możliwość zatarcia łożyska - co z kolei powoduje zwiększenie oporu na łożysku ślizgowym podczas obracania wirnikiem. Większe tarcie, to większy prąd, a większy prąd, to większe moce tracone na...
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Jeden zacisk strony wtórnej uziemia się dla bezpieczeństwa aparatury kontrolno pomiarowej i obsługi. Indukcja magnetyczna w przekładniku prądowym jest niewielka bo w czasie normalnej pracy strona wtórna i pierwotna znosi się. Gdy rozewrzemy stronę wtórną bardzo zwiększa się indukcja na wskutek działania przepływu uzwojenia pierwotnego. Rdzeń nasyca...
Uzwojenie będzie nawijane dla prostownika wspomagającego rozruch , chciałem zastosować izolację odporną na wyższą temperaturę jak uzwojenie będzie się grzać. Izolację chciałem możliwie cienką ale najlepiej w jakimś materiale (z tąd preszpan).
Można na obydwu, byle się zmieścił. Optymalnie będzie, jeżeli zarówno w uzwojeniu pierwotnym jak i wtórnym, gęstość prądu wyjdzie taka sama. No może trochę większa na pierwotnym (uwzględniając sprawność), można by było przyjąć, że o jakieś 5%, ale dochodzi jeszcze kwestia budowy tego transformatora - np. uzwojenie nawinięte pod spodem gorzej oddaje...
Jeśli obciążenie byłoby długotrwałe lub ciągłe to nie polcałbym większego prądu. Krótkotrwale może popłynąć większy prąd. Wszysyko zależy od temperatury, przy większym prądzie transformator czy uzwojenie szybciej osiągnie dopuszczalną temperaturę, której przekroczenie jest już szkodliwe np. dla izolacji.
To jaka temperatura jest na uzwojeniu i czemu z otworów wentylacyjnych silnika śmierdzi taką gumą jakby...
12robert12 - czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego z wbudowanym termikiem ? zwarcia, przeciążenia, zanik faz to w rezultacie wzrost temperatury uzwojenia silnika czy więc samo zabezpieczenie w postaci termokontaktora nie wystarczyłoby?
temperatura uzwoi sklei uzwoi oddzielny uzwoi
nissan qashqai obroty silnika windows becker kosztorysy elektryczne
internet mobilny internet mobilny
Opel Meriva 1.6 nie odpala w mrozie - przyczyny i rozwiązania Schemat podłączenia regulatora obrotów Bosch GWS 7-115 E