Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę Witam. Mylisz się i to bardzo, jest to przewód nawojowy, emaliowany. Pozdrawiam.
Witam Proszę o radę jak powinny być połączone uzwojenia w silniku komutatorowym od wiertarki. I czy złe podłączenie może powodować iskrzenie i zużywanie się szczotek? http://obrazki.elektroda.pl/8738028200_1...
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Wystarczy, że w styczniku wykorzystasz złacze NC do zwierania stykow silnika. Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Nie wiem kai tam jest silnik.Z Twojej wypowiedzi mogę sugerować się, ze jest to silnik indukcyjny z kondensatorem rozruchowym, lub kondensatorem pracy. Dym z pudełka może sugerować uszkodzone uzwojenie, ale jeśli to silnik komutatorowy, to inne możliwości.
Koledzy, mam pytanie odnośnie podobnego silnika komutatorowefgo jednofazowego. Ogólnie obwód wygląda tak że prąd najpierw przepływa przez jedno uzwojenie stojana później idzie na wirniki (komutator) następnie przechodzi przez drugie uzwojenie stojana. (Silnik chyba od odkurzacza). Chcę podpiąć sam stojan do 230 żeby stowrzyć elektromagnes. Czy można...
Witam, jeśli nie znasz się na silnikach to proponuje poszukać w necie używki i zamienić. Uzwojenie stojanu nie powinno być czarne lecz miedziane, może być przegrzane. Czy to silnik komutatorowy?
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze, a...
Może za mało pralek widziałem ale dotychczas w pralkach spotykałem tylko silniki indukcyjne a nie komutatorowe i były to silniki z kondensatorową fazą rozruchową lub z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia fazy rozruchowej
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
może napiszesz jaki to silnik w domowych warunkach możesz jedynie sprawdzić omomierzem ciągłość połączenia uzwojeń i to właściwie wszystko w zależności co to za silnik wypada sprawdzić stan izolacji uzwojenia oraz prąd silnika , są również przyrządy do pomiaru zwarć między zwojowych możesz wizualnie sprawdzić stan uzwojenia , w silnikach komutatorowych...
Silnik komutatorowy, silnik skręcony w obudowie plastikowej, uzwojenie aluminiowe, w dodatku wersje wyciszone gąbkami przez co silnik nie ma w ogóle chłodzenia. Jak się przegrzeje to silnik do wyrzucenia. W zasadzie cały rębak do wyrzucenia, bo części zamiennych do silnika brak.
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Wrzuć jakieś zdjęcia. Może się coś wykombinuje. Jeżeli jest to jednofazowy silnik to jak mniemam szlag zaczął trafiać uzwojenie pomocnicze. W szeregowym silniku komutatorowym nie ma uzwojenia pomocniczego.
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Witam. To nie jest silnik komutatorowy. Tak jak zaznaczyłeś te dwa czerwony przewody są od prądniczki tachometrycznej. 5 przewodów jest on uzwojeń silnika a pozostałe 2 są od bezpiecznika termicznego (chyba). Daję pomocną rozpiskę wyprowadzeń: http://obrazki.elektroda.net/58_12752317... http://obrazki.elektroda.net/54_12752318... Tylko...
jeżeli podłączysz go na krótko pod 220 v ,silnik będzie miał cały czas maksymalne obroty i za długo nie pochodzi . Podłącz uzwojenia szeregowo ze szczotkami.
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
Witam. Zamiana początków z kończmi uzwojenia faktycznie daje zmianę kierunku obrotów ale pod jednym warunkiem.że nie są przesunieęte zezwoje uzwojenia wirnika z strefy obojetnej.Jeżeli są przesunięte to przełączenie obrotów w druga stronę spowoduje złą pracę - iskrzenie pod szczotkami. Zmiane kierunku obrotów w silnikach komutatorowych tzw. uniwersalnych...
Silnik o ile się nie mylę to komutatorowy. Jeśli tak, to masz zwarcie na silniku lub przebicie do masy silnika. tak, silnik komutatorowy. \sprawdzilem uzwojenie i jest ok, Przebicia tez nie ma.
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
przy zasilaniu 230 DC możesz uszkodzić ten silnik z powodu większego prądu płynącego przez uzwojenia,obroty oczywiście także wzrosną
To jest silnik komutatorowy. Może pracować jako silnik prądu zmiennego do 230V, albo silnik prądu stałego. Aby pracował jako prądnica trzeba rozdzielić szczotki od uzwojenia stojana ( jeśli były połączone szeregowo ) i podać na nie prąd. Na uzwojeniu stojana otrzymasz generowany prąd o napięciu i częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej. Na szczotki...
Witam ! Po co robić dynamo ? Z tego co wiem to ono jeszcze pa re tygodni temu nie kosztowało majątku, chyba że sie wszystko zmieniło Prądnica jest zbudowana z rotora magnesu i statora uzwojenia stałego. Poszukaj silnika komutatorowego z magnesem stałem i masz dynamo. Pozdro!
Proponuje przed demontarzem wirnika sprawdzic szczotki czy ich długosć jest wystarczająca. Co do uzwojeń silników komutatorowych to 100% produkcji silników w Polskich np.elektronarzedziach jest w podwójnej izolacji oznaczenie DN2E.W pojedyńczej izolacji wykonuje się tylko stojany o mocy do 600 wat. Sądząc po objawach bez przewinięcia lub wymiany na...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Mniej więcej się zgadza, natomiast istnieją i są powszechne dla wiekszych mocy silniki komutatorowe szeregowo równoległe, gdzie podstawowe uzwojenie wzbudzenia zasilane jest napieciem o stałej wartości, a silnik posiada także dodatkowe uzwojenie stojana szeregowe z wirnikiem. To akurat służy do samoczynnego zwiekszania momentu obrotowego przy wzroście...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Jedynym rodzajem silnika jakim możesz sterować to silnik komutatorowy, szczotkowy w silniku indukcyjnym spali się uzwojenie.
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
Najlepszym sposobem bedzie wykorzystanie precyzyjnego regulatora z układem U2008 , ktory był wielokrotnie opisywany w rożnych wariantach na forum . Wystarczy kupić i zmontować n.p. kit AVT 1007 . Zapewnia on miękki start , stabilizację obrotow oraz detektcję obciążenia . Zmiane kierunku obrotów można zrealizować przełącznikiem kierunku uzwojenia w silniku...
Najpierw napisz jakiego typu masz silnik, a najlepiej załącz zdjęcia. Bo jeżeli masz niewielki silnik jednofazowy, to albo indukcyjny ale on nie ma uzwojeń wirnika jako takich, albo komutatorowy i nie wiem jak Ty w ogóle zamierzasz tam 3 fazy podłączyć.
Witam koledzy mam taki dziwny silnik z przodu jest silnik komutatorowy a w tyle wygląda ze ma uzwojenie klatkowe od obydwu części wychodzą oddzielne przewody. Czy ktoś spotkał sie z takim silnikiem i mógłby mi pomóc w uruchomieniu tego silnika,bo za bardzo nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć. http://obrazki.elektroda.net/25_12804292... http://obrazki.elektroda.net/27_12804292...
To na osi silnika to tachogenerator. Wyprowadzone masz osobno uzwojenie stojanu i szczotek. Poczytaj troszkę o silnikach komutatorowych , sposobach ich połączeń itd. Zmianę prędkości uzyskuje się przy podawaniu różnego napięcia do silnika, a nie wpinaniu regulatora do szczotek.
Przedstawiony w temacie silnik f-my "GROSCHOPP", jest szeregowym silnikiem komutatorowym uniwersalnym. Oddzielne wyprowadzone szeregowe uzwojenia wzbudzenia, umożliwiają przełączenie i zmianę kierunku przepływu prądu, a więc umożliwiają zmianę kierunku obrotów. Napędy z rewersją obrotów nie są stosowane w AGD wymienionych w #2. Natomiast np. połączone...
Mam do podłączenia silnik jednofazowy 800w od przecinarki do glazury Rozumiem że piszesz o silniku komutatorowym. Jaka to przecinarka
(silniki komutatorowe sa wysokoobrotowe Silniki szeregowe raczej. W komutatorowych jakie obecnie stosowane są we wkrętarkach stosowane są silniki komutatorowe ze stałymi magnesami. Wielkość obrotów w takim silniku nie zależy od samego faktu istnienia komutatora ale od jego konstrukcji - ilości uzwojeń wirnika. W wypadku silnika szeregowego (też komutatorowy)...
Silnik najrawdopodobniej jest szeregowy. Na 1. zdjęciu widać uszkodzone uzwojenie stojana, nie podłączaj silnika w takim stanie. Ten kondensator to filtr, zmniejsza zakłócenia w sieci.
cóż tu pisać... każda prądnica samochodowa, alternator i wszystkie które mają uzwojenie wzbudzenia... Na zasadzie odwracalności pracy maszyn egzamin zda również każdy silnik komutatorowy z uzwojonym stojanem.
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Widać na zdjęciu że ma zamianę, czyli łączysz; 1--L1 2--5 3--6 4--N Jak coś źle chodzi to na 95% masz uszkodzone któreś z uzwojeń. Dodano po 2 Bo ten Eibenstock nie ma żadnej elektroniki.
Inaczej w zabawce masz tylko uzwojenie wirnika w komutatorowym 1f stojan i wirnik ma uzwojenia i jedno z nich trzeba zamienić stronami.
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Niestety nie. Obroty tego silnika są zależne od częstotliwości napięcia zasilającego. W elektronarzędziach natomiast są silniki komutatorowe.
Bezwzględnie wirnik do wymiany, przezwajanie jedynie w przypadku gdy to jakaś egzotyczna lub super droga maszyna. Dolutowanie tego urwanego drucika co prawda nie zmieni wyważenia wirnika, ale i nie przywróci mu sprawności - to tak jak moderator wspomniał tylko jeden z objawów poważniejszego uszkodzenia uzwojenia.
Po silniku nic nie widać , poza tym obroty pralki są regulowane za pomocą elektroniki ,z uwagi na brak schematu nie wiem czy do wirowania w tym silniku komutatorowym jest jeszcze umieszczone dodatkowe uzwojenie wirowania...
Jedną z dość leciwych technik w silnikach komutatorowych jest wykorzystanie szpilek napięcia przy przełączaniu uzwojeń wirnika. Wtedy można mieć elegancki regulator obrotów na dodatek z ich stabilizacją.
Komutatorowy silnik jeżeli posiada uzwojenie stojana a nie magnesy stałe, pracuje zarówno na prąd stały jak i zmienny.
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
Czy bardziej chodzi Ci o cenę, czy o wielkość (gabaryty)? Jeśli chodzi o cenę, to silnik indukcyjny powinien być tańszy, bo łatwiejszy w wykonaniu. Nie ma skomplikowanego komutatora i uzwojenia wirnika. Wprawdzie na wirniku silnika indukcyjnego jest też uzwojenie, ale jest znacznie prostsze w wykonaniu .
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Impedancja indukcyjna uzwojeń silnika szeregowego lub równoległego, komutatorowego, dla DC staje się rezystancją, a jest ona dużo mniejsza od impedancji indukcyjnej tych uzwojeń dla 50Hz. Bajki kolego piszesz i nie masz racji.
Witam. Po pierwsze nie wiadomo jaka to jest szlifierka ręczna- kątowa, czy też stacjonarna - stołowa. Jeżeli szlifierka posiada kondensator rozruchowy, to chyba nie posiada silnika komutatorowego,tylko indukcyjny. Z kolei gdyby padło uzwojenie w silniku indukcyjnym, to silnik by się nie obracał. Gdy w silniku komutatorowym jest zwarcie, bądź przerwa...
Mówiąc krótko coś takiego jak silnik w mocniejszych odkurzaczach. Może napisz dlaczego masz problem z dopasowaniem ? Możesz też brać pod uwagę silniki od wirówek przemysłowych. czy można i jak bardzo można taki projekt schrzanić. Zły projektant może schrzanić każdy projekt, opcji zero jedynkowej nie ma a największym problemem przy tej mocy i obrotach...
Mea culpa ... Chodzi o silnik komutatorowy prądu przemiennego, z uzwojeniami w stojanie szeregowo połączonymi wraz ze szczotkami - jest to więc silnik szeregowy. Pozdrawiam, M
Silnik BLDC można potraktować jak komutatorowy DC - przełączanie uzwojeń zachodzi przy określonych położeniach kątowych tak aby moment obrotowy był zawsze w tą samą stronę (i w miarę stały). Silnik DC (komutatorowy) nawet bez zasilania daje SEM na wyjściu, proporcjonalną do prędkości obrotowej (cewki poruszają się w polu magnetycznym). Ta SEM nie jest...
Witam, mierzyłeś rezystancję uzwojeń?, bo na moje oko to silnik bocznikowy ze wzbudzeniem na 200V i wirnikiem na 160V. Na dekielku tabliczki zaciskowej nie ma schematu uzwojeń?
Czy zasilenie takiego silnika prądem stałym coś zmieni na lepsze w jego pracy? Czy w tym układzie przed silnikiem można wstawić mostek prostowniczy i zasilać silnik napięciem stałym? Można zasilać prądem stałym ale nie ma z tego żadnych korzyści. Mocy z niego można wyciągnąć tylko tyle, na ile pozwoli temperatura uzwojeń.
Witam http://www.wobit.pl/ - tu jest nieco teorii - na codzień mam doczynienia z kilkoma conajmniej, ale bardzo rzadko padają w nich inne części niż łożyska, czasem ktoś się postara i przegrzeje uzwojenia- dzieje się tak jesli go przeciążamy i łożyska sa zużyte(jedno z drugim idzie w parze) gorzej jest jak mamy doczynienia z silnikiem komutatorowym...
Ten regulator jedynie zmniejszy moc silnika. Raczej spali mu uzwojenia, o ile wcześniej sam nie zakończy żywota. :cry: To jest regulator do WYLACZNIE (!!) silników komutatorowych, a nie asynchronicznych .
bo jak wynika z trzeciego zdjęcia ten regulator jest zasilany prądem dwufazowym a do zasilania silnika przeznaczono 3 przewody. Skąd taki wniosek? Tam podłączasz zasilanie jednofazowe i silniki są 1-fazowe lub 3-fazowe. 1-fazowe klatkowe ( z uzwojeniem rozruchowym) lub komutatorowe ( bez uzwojenia rozruchowego) i ten ostatni typ silnika to Twój. Potrzebna...
Silnik komutatorowy ma szczotki. To taki jak w odkurzaczu, robocie , kuchennym, wiertarkach ręcznych i innego rodzaju elektronarzędziach. Silnik indukcyjny( bardzo rozpowszechniony) ma uzwojenia stojana,do którego podłącza się zasilanie . Wirnik stanowi rdzeń stalowy(z pakietu blach) w żłobkach którego jest najczęściej odlane uzwojenie w postaci klatki...
Ciężki start wynikać może z niedbałego złożenia silnika -przesuniecie promieniowe na łożyskach. Takie silniki niekiedy wymagają ,,ostukania" drewnianym młotkiem po złożeniu. Komutator wyczyszczony ?? Pomiar prędkości obrotowej - Kolega opisał. zlikwidował by to falownik ) w silniku komutatorowym ?? Zastanów się, zanim coś napiszesz!. obracającego się...
Witam, co do liczby uzwojeń to wystarczy po wyjęciu cewki ze stojanu przeciąć jedną z cewek i policzyć ilość zwoji, a co do wirnika proponuje sprawdzić go w polu magnetycznym.Oporność uzwojeń wirników w silnikach komutatorowych jest mała i pomiary omomierzem nie zawsze dają prawidłowy wynik na np. zwarcie pomiędzy zwojowe.
Jeżeli posiada silnik indukcyjny a nie komutatorowy to może być uszkodzone uzwojenie wirówki.
Program po uruchomieniu dochodzi do momentu ukazania się błędu na wyswietlaczu"error 9" i na tym koniec Silnik bębna zarówno na praniu jak i na wirowaniu nie uruchamia się. Sprawdziłem silnik, silnik posiada kostkę z takimi 6 wyprowadzeniami /liczac od lewej strony: 1. przewód ochronny na obudowę silnika 2. uzwojenie silnika 3. uzwojenie silnika 4....
Silnikiem komutatorowym szeregowym jest np. rozrusznik silnika starszego typu . Te wyższych mocy zawierają większą liczbę szczotek na obwodzie komutatora . Mają grubsze uzwojenia stosownie do mocy . :| Dodano po 51 I różnią się wagą . :D
Witaj kolego. Silniki w odkurzaczach, mikserach i innym sprzęcie AGD to tzw. silniki uniwersalne. Tzn. mogą pracować zarówno na napięciu stałym jak i przemiennym. Są to siliniki komutatorowe, posiadają też uzwojenie stojana (wzbudzenia), mają też wirnik (twornik). W maszynach tych prąd wzbudzenia jest równy prądowi twornika, czyli twornik jest szergowo...
Niestety nie znam jeśli jest silnik klatkowy to mało prawdopodobne by spaliły się 2 uzwojenia(pranie jedno uzwojenie wirowanie inne)w tym przypadku może być uszkodzony kondensator Jeśli jest silnik komutatorowy to zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Może niejasno napisałem, przepraszam. Dokładniej: odłączenie końcówek uzwojenia stojana od szczotek i zamiany ich miejscami.
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to możesz mieć przerwę na jednym z uzwojeń na wirniku dlatego i efekt jest taki jak opisujesz lekki obrót wirnika i silnik "załapuje". Tak, jest to silnik komutatorowy. Ale jak sprawdzić ciągłość uzwojeń? Podejrzewam, że na bieżni komutatora miernikiem sprawdzić pętle uzwojeń - ale który styk z którym? Ponadto ponawiam...
Wiec moze od poczatku: zapewne nie mowisz o silniku komutatorowym tylko zwyklym silniczku na 12V. Sklada sie on z uzwojen i magnesow trwalych. Uzwojenia jak zapewne wiesz stawiaja (jak kazdy przewod) jakis opor przeplywajacemu prodowi. W zaleznosci od tego jaki opor stawiaja, tyle pradu poplynie. Nie mniej jednak ilosc popranego pradu ze zrodla zalezna...
przewijacze raczej przewijają silniki indukcyjne, tam się uzwojenia w obudowie układa, nie trzeba tego wyważać, niema komutatora itd, a taki komutatorowy silnik jest dużo gorszy do przewinięcia bo często trzeba nowy komutator żeby pozagniatać druty w nim (można lutować do starego ale to się prędzej czy później urywa) do tego zwykle szczotkotrzymacz...
nie jest to silnik komutatorowy ma wirnik i kupe uzwojeń stojana z którego bezpośrednio wychodzi piec kabli
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Witam. Małe sprostowanie to nie jest silnik komutatorowy. Najprościej rozetnij czoła uzwojeń i policz zwoje oraz zmierz średnicę przewodu nawojowego. Niezależnie od tego policz poskok uzwojenia. W silniku tym są dwa uzwojenia 2p=2 i 2p=12.
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
Z jednej strony kolega pisze że zna zasadę działania silnika szeregowego zaś z drugiej strony pyta o podłączenie uzwojeń wraz z wirnikiem, pomijam fakt różnicy napięć.
Ta pralka ma włoski silnik komutatorowy. Uszkodzenie uzwojenia wirnika objawiło się brakiem mocy tzn beben z praniem nie mógł się obrócić. Po przezwojeniu wirnika okazało się, że silnik jest aż "za mocny" tzn wchodzi od razu na wysokie obroty powodując wylewnie wody z pralki, również poprzez wąż odpływowy oraz "rzucanie" pralką. Co jest tego przyczyną...
Witam. ... właśnie, komutator i szczotki - tu może być to źródło problemu. Tak to silnik wygląda jak standartowy asynchron. Zasilane uzwojenia są w obracającym się stojanie. Mój post dotyczy silników pierścieniowych. Z komutatorowymi nie eksperymentowałem.:D
Dzieki za szybka odpowiedz. Na poczatke zeskanuj to : Praca równoległa transformatorów- str. 53 (caly rozdzial) Rozruch silnika indulcyjnego- str. 156 (caly rodział) Zmiana kierunku wirowania i nastawianie predkosci wirwania silnika indukcyjnego- str. 164 (caly rodział) Uzwojenie twornika maszyn komutatorowych pradu stalego- str. 289 (caly rodział)...
W którym miejscu napisałem że bez kondensatora silnik nie będzie działać ? Można spowodować ruch silnika bez żadnego uzwojenia,oprócz roboczego, kiedy ? Dodano po 7 Od kiedy silnik komutatorowy jest silnikiem synchronicznym ? Kto tu plecie bzdury ?
Witam Kolego Dzięki za zainteresowanie. Co masz na myśli mówiąc o "specjalnym przyrządzie" ? Jest to silnik klatkowy, nie komutatorowy. Pytam się oczywiście o opory uzwojeń silnika w 100 % sprawnego. Dodano po 2 Dla pewności dodam że chodzi mi o oporności uzwojeń stojana!
Ja bym zaczął od próby z regulatorem na triaku. Silnikowi komutatorowemu nie robi różnicy czy ma 120V czy poucinane 230V. Lakier na drutach ten sam w stanach czy u nas, a w skutek komutacji i tak uzwojenie doznaje większych udarów napięciowych. Co najwyżej słabsze triaki mogą skrócić żywot, ale takie regulatory są tanie.
Ja jakoś słabo widzę te silniki w twoim zastosowaniu . Uzwojenia nie osłonięte, musiałbyś zrobić jakieś dobre osłony. Silniki z pralki nie są przeznaczone do pracy ciągłej, a sądzę że ten twój bęben będzie nieraz pracował godzinami. Nie lepiej zastosować inny typ silnika?
Pytanie jaki silnik w pralkach były najpier zwykłe indykcyjne z przełączanymi uzwojeniami. Potem komutatorowe ze szczotkami ,a obecnie indukcyjne przstosowane pod falownik , w miedzyczasie lg mial i ma jeszcze bldc tzw directdrive.
Sprawa silnika w okapie nie jest prosta bo to nie jest silnik komutatorowy tylko indukcyjny i aby w nim zmienić obroty trzeba by przewinąć jego uzwojenie .Zwykły regulator obrotów silnika się tu nie sprawdzi . Chyba że zmienisz napięcie jego pracy tematów tego typu na forum były dziesiątki trzeba poszukać i poczytać .
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
To zależy jaki silnik. Silniki komutatorowe bez magnesów stałych, a z uzwojonym stojanem pracują tak samo przy prądzie stałym jak i zmiennym. Inne silniki ulegną uszkodzeniu.
1.Zużycie szczotek 2.Nadpalenie powierzchni komutatora 3.Brak styku na zaciskanym łączeniu uzwojenia z komutatorem 4.Zatarte łożysko Inne uszkodzenia występują niezmiernie rzadko.
W silnikach asynchronicznych z elektronicznym regulatorem obrotów silnik ma oddzielne uzwojenie wolnych i szybkich obrotów a więc 5 połączeń plus tachometr 2 poł.. Silniki komutatorowe bardzo różnie ale przeważnie uzw.stojana,szczotki i tacho razem 6.Tak w uproszczeniu- kondensator w silnikach powoduje wzrost momentu rozruchowego. W pierwszej kolejności...
Praw fizyki nie zmienisz, pamiętaj, że w przypadku zasilania prądem zmiennym mamy również do czynienia z opornością indukcyjną to raz ponadto każdy silnik komutatorowy można zasilić napięciem stałym lub zmiennym z wyjątkiem silnika, który w statorze ma zamiast uzwojenia magnesy trwałe. Pozdrawiam.
Jeśli to silnik indukcyjny(nie komutatorowy) to może zastosować hamowanie dynamiczne polegające na podłączeniu uzwojenia do małego napięcia DC.
Gdyby tam był silnik komutatorowy to obniżenie napięcia było by dobre, ale w pompie jest silnik indukcyjny. Obroty bardziej związane z częstotliwością prądu i rozkładem uzwojeń.
Witam ! Ten silnik ma służyć do krajzegi ma bardzo duże obroty jak podłącza brązowy i niebieski i ma też bardzo dużą moc Ale nie wiem czy czasem tymi kabelkami nie można zmieniać obrotów dlatego piszę jak podłączyć ten silnik. Napisz to jeszcze raz. Zastosuj krótsze zdania, albo powstawiaj kropki, przecinki. Dopisz też; Jakim napięciem zasilasz silnik...
silniki elektryczne komutatorowe silniki pomiary uzwojenia wirniki komutatorowe
gniazdka angielskie zaczernienie wydruku baterie rowerowe połączenie
zgrzewarka transformatorowa mikrokomputer cobra1
Jak podłączyć magnetowid Panasonic NW-HD635 do telewizora Samsung DV3 HD SRS? Peugeot 207 - Lokalizacja i Wymiana Obudowy Filtra Paliwa