Witaj! Masz w załączniku troche o silnikach komutatorowych, proponuję prześledzić dobrze google.pl - znajdziesz napewno informacje na ten temat... :wink: aha, jakość jest taka sobie, dodaje, że są to informacje ze starszej książki "Zarys elektrotechniki" rok. 1974 :lol:
Silnik elektryczny, komutatorowy. Na 3 zdjęciu, jest chyba tabliczka znamionowa. Spróbuj ja przetrzeć np. olejem, być może coś uda się przeczytać. Wiek ? obstawiam lata około 2 wojny światowej.
Do sprawdzenia wirnika służy specjalne urządzenie którego ty nie będziesz miał. To urządzenie znajdziesz kolego w warsztacie gdzie naprawiają rozruszniki , koszt sprawdzenia niewielki.
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Zobacz na aukcjach np to: AVT1007 B Regulator obrotów silnika elektrycznego ważne aby był do silników komutatorowych.
Komutatorowe
Ten symbol oznacza silnik elektryczny komutatorowy.
A silniki elektryczne np przy pile tarczowej? Silnik komutatorowy przy mniejszym napięciu pracuje na mniejszych obrotach i oczywiście z mniejszym momentem obrotowym. Silnik indukcyjny działa trochę inaczej, i może się uszkodzić. Ale powinien on mieć odpowiednie zabezpieczenia.
Witam, Eurotec BG202 1200 W - wydaje mi się ze ta szlifierka pracuje z silnikiem klatkowym a "AVT1007 sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych, więc ten układ raczej nie będzie pracował tak jakbyś pragnął. Będzie się rozpędzał do dużych obrotów przy małych obciążeniach i zwalniał pod większymi obciążeniami...
Masz rację kondensator powinien mieć dwa zaciski. Ale przypatrz się dokładnie czy czasem te zaciski nie są zdublowane, tzn. czy między jakimiś zaciskami nie ma połączenia elektrycznego.
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Smarowania nie potrzeba w tym rozwiązaniu , tylko zamknięte łożyska kulkowe ze smarem wewnątrz. a uszczelnienia z teflonu lub grafitu podobne do szczotek węglowych w silnikach elektrycznych komutatorowych które nie potrzebują smarowania. Zastosowanie takich uszczelnień nie ochroni przed działaniem popiołu węglowego.
Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
Mirosław ma rację jak będzie zwarcie miedzy kolejnymi zwojami i tylko 2 druty w zyciu miernik ci nie pokaże usterki.Trzeba elektromagnes i żyletkę lub inną cienką blaszke.
5000 obr/min to nic specjalnego silniki komutatorowe mają nawet 12000 obr/min i są firmy które przyzwoicie je nawijają
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Tak, jest, np pompa z samochodu Renault Kangoo, Peugeot 106, Citroen Saxo. Zwykły silnik komutatorowy bez żadnej elektroniki napędzający pompę hydrauliczną.
Jak chcesz żeby ten silnik działał to doszkol się w wiedzy na temat silników elektrycznych. Bo to jest silnik komutatorowy, do którego nie potrzeba kondensatora. Wrzuć więcej zdjęć kostki.
Ja to widzę tak: przewód L idzie do pierwszej cewki statora, od pierwszej cewki statora do szczotki 1, przez wirnik do szczotki 2 i do drugiej cewki statora (szergowe połączenie) i do przewodu N. Jeżeli teraz zamienisz szczotke 2 z 1 przy czym ich połączenia do cewek statora się nie zmieniają to prąd w wirniku będzie płynął w "drugą" stronę (niż w pierwszym...
... stare wiertarki b. dekera ... . Jeżeli potrzebujesz większej mocy niż wiertarki to silniki komutatorowe " do wyciągnięcia" znajdziesz w np. podkaszarkach elektrycznych, myjkach ciśnieniowych. mniejszej mocy wentylatorach, blenderach. Slawek
Wszystkie kosiarki, które mają ponad 3000 obr/min to silniki komutatorowe.
Tam nie ma hamulca, to silnik komutatorowy(szczotkowy), a kosiarki z takimi silnikami hamulca nie mają, przekładnia stanowi wystarczający opór. Zapewne stanęły łożyska.
Zasadniczo obowiązuje zasada odwracalności maszyn elektrycznych - to znaczy, że każdy silnik może pracować jako prądnica. A skoro masz silnik komutatorowy to myślę, że nie byłoby większego problemu przystosować go do pracy jako prądnica.
W warsztacie silników elektrycznych mam montowane w silniku komutatorowym 1500W 25000rpm (silnik od odkurzacza) zwykłe łożyska bez luzu. Czy nie powinny tam być montowane łożyska z luzem ( C3 )?
Aha. a czy takie 2 silniki mogly by sie nadac ? http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php... i co do tego pakietu to mam go w lodce ale lodke mam na gwarancji wiec musze jakis identyczny zamiennik kupic? i czy bedzie dzialac tak ze: 1 gasienica sie zatrzyma np lewa to skreca w lewo a jak prawa to w prawo ? i myslalem o podlaczeniu tego...
Nie ma co dumac. Maszyny indukcyjne to wlasnie silniki elektryczne, prądnice. A ich zastosowanie jest jak ci wiadomo szerokie. Mozna je jescze podzielic na komutatorowe, bez komutatora, pradu stalego, pradu zmiennego i pod tym wzgledem ich zastosowanie tez sie rozni
Lub sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych. w załączniku schemat. AVT1007
Nieśmiertelny A.Plamitzer "Maszyny Elektryczne", i wszystko w temacie.
Witam mam problem z silnikiem elektrycznym komutatorowym, jest to silnik od mini wiertarki, problem jest taki, ze trochę dałem zbyt duże obciążenie na nią i nagle coś zaiskrzyło, oprócz szczotek przy komutatorze (to nie były szczotki), rozebrałem wiertarkę i zauważyłem, że jeden z drucików idący do uzwojenia na silniku jest urwany (najprawdopodobniej...
A. Plamiter "Maszyny elektryczne"
Uszanowanie! Wg mnie (tak na 98%) są to zakłócenia emitowane w postaci fali elektromagnetycznej, którą zbierają anteny. Obrazy tych zakłóceń przypominają mi, te które też czasami pojawiały się u mnie w OTV lub OR, ale na krótko, gdy ulicą przejechał motorower-grat czy nawet samochód z np. nieekranowanymi świecami. Tak więc generowane są one przez iskry...
WITAM(at)!! cO SĄDZICIE O TYM : KDSF06 jest scalonym układem fazowej regulacji napięcia zmiennego. Wykonany jest w technologii hybrydowej z wbudowanym triakiem. Przy obciążeniach o charakterze rezystancyjnym wymaga zastosowania filtra przeciwzakłóceniowego.Działanie polega na regulacji wartości skutecznej napięcia poprzez opóźnione włączanie triaka...
Dzięki za odpowiedz Polo2.Wydawać by się mogło że moc będzie większa nawet przez analogie do silnika dwubiegowego-prąd około 4A na wirowaniu przy mniejszych obrotach max 600 na min. Chodzi mi o zastosowanie silnika komutatorowego od pralki do napędu pojazdu elektrycznego,coś w rodzaju elektrycznego roweru.Chciałbym dostosować taki silnik(przezwojenie)dlatego...
Potrzebny schemat elektryczny pralki Whirpool AWM 6091. Nie chodzi o naprawę pralki, tylko o wykorzystanie silnika do innych celów i uruchomienie go ze sterownikiem obrotów. Silnik jest komutatorowy. Pytanie jest takie: jakie elementy układu elektrycznego są potrzebne do sterowania obrotami tego silnika a które nie są potrzebne? Gdzie i co trzeba zmostkować...
Jak regulować wydajność w pompie membranowej 230V,150W(do cieczy) ? Czy wystarczy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych oparty na układzie scalonym U2008 (AVT-1007) ?
Pompa jest elektryczna, ale to żaden silnik komutatorowy lub coś takiego. To silnik bezszczotkowy, z przekształtnikiem.
Do czego wykorzystujesz tą swoją płytkę? Te regulatory z aukcji mają opisane zaciski jako IN - wejście, OUT - wyjście, L - przewód fazowy, N - przewód neutralny. Zaciski IN - to wejście zasilania 230V AC, zaciski OUT - to wyjście obciążenia, tradycyjna żarówka z włóknem żarowym, silnik komutatorowy, grzałka elektryczna, itp. Obydwa regulatory z aukcji...
Przede wszystkim zapoznaj się z dyrektywą maszynową. Ten żuraw jest elektryczny czy spalinowy? Posiada sterowanie elektroniczne, silniki komutatorowe?
Wtedy bym odpiął całkowicie elektronikę producenta, może nawet wymontował i wprowadził jakiś własny regulator obrotów. Przecież tam na bank siedzi jakiś zwykły 1-f silnik indukcyjny. nie da rady, Zestaw AVT 1007, Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych. Silnika indukcyjnego ten kit nie ruszy.
Witam poszukuję sprzętu do przewijania silników elektrycznych prosze o pomoc Sprzętu konkretnie jakiego rodzaju? Do silników klatkowych, komutatorowych czy jeszcze innych? Nawijarki automatycznej ? Wyważarki ?. Spawarki do łączenia komutatorów ? . Bo tu już co niektórych fantazja widzę zaczyna ponosić.
Sorki, źle zrozumiałem sens twojej wcześniejszej wypowiedzi. Myślałem, że chodzi ci o to co zrobiłem, że nie działa. Tak wiem, że na własną odpowiedzialność pracuje z takim napięciem. Swoją ubogą wiedzę nabyłem z bogatego źródła czyli internetu, gdzie jeśli się mądrze z niego korzysta można naprawdę dużo wiedzy przyswoić. A więc tak. Umiem rozpoznać...
Przede wszystkim jaki to jest silnik, komutatorowy czy indukcyjny 1 fazowy? Jak komutatorowy to sprawa jest stosunkowo prosta, gorzej z indukcyjnym. Budowa falownika to już trudniejsza sprawa. Jest to silnik komutatorowy ;)
tylko kosiarka "Ania" była produkowana w latach "80" i proszę porównaj dzisiejsze silniki... No więc problemem chyba nie jest jednak rodzaj silnika? Rok produkcji raczej też nie? To wszędzie pakowana tandeta, oszczędności na wszystkim na czym się da oraz polityka planowego postarzania produktu. A wciąż działające "Anie" jednak dowodzą, że da się zrobić...
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj - Mam wentylator kanałowy wyposażony w - trzybiegowy asynchroniczny silnik elektryczny 1~230V 50Hz /tak jest w karcie katalogowej/ Jak sprawdzić czy to silnik komutatorowy czy indukcyjny? Wikipedia podaje, że silnik asynchroniczny i indukcyjny to jest to samo ale wolę się upewnić :-)
Przecież pompka to zwykły, komutatorowy silnik elektryczny, żadne przepięcia czy skoki napięcia mu niestraszne. Pompa pada z 2 przyczyn: jak się jeździ na gazie z minimalną ilością paliwa w baku, na zakrętach chodzi na sucho. Druga przyczyna to chrzczone paliwo, pompa się zwyczajnie zaciera
Zwracam się z kilkoma pytaniami do fachowców, którzy znają ten model samochodu. Jak w temacie samochód zamarzł. Wyjechał nim mój ojciec z garażu w czasie gdy mróz na dworze osiągał 20 stopni. Zatrzymał się i gdy po półgodzinie wrócił i chciał ponownie odpalić, samochód już nie zapalił. Stoi teraz w nieogrzewanym garażu. Ze zbiornika było spuszczone...
Silniki asynchroniczne są w tych dużych (stacjonarnych) wiertarkach - w przemysłowych są zwykle trójfazowe. W wiertarkach elektrycznych ręcznych (czyli trzymanych w rękach, przenośnych) stosowane są silniki komutatorowe, gdyż te ostatnie są przy tej samej mocy znacznie lżejsze i mniejsze niż synchroniczne czy asynchroniczne. owszem, wiercenie nie wymaga...
Zasilacz prądowy do diod elektroluminescencyjnych (bardzo trudne słowo, więc można posługiwać się angielskim skrótem LED, albo polskim dioda świecąca) jest dobrym wyborem pod warunkiem, że pozwala regulować prąd wyjściowy. Można do tego celu użyć regulatory mocy potocznie zwane ściemniaczami (ang. dimmer) i dołączanymi w obwód z diodami. Fazowy regulator...
W tym akurat zmienia, bo to silnik komutatorowy prądu stałego.
Jeśli chcesz rzetelnych porad na temat Twojgo obwodu elektrycznego, to koncentrując uwagę na tranzystorze (o symbolu?), bądź uprzejmy nie zasłaniać pozosałej części obwodu i podaj podstawowe informacje o silniku (np. komutatorowy z magnesami trwałymi, czy szeregowy, a może bezszczotkowy) i zasilaniu obwodu (np. zasilacz transformatorowy, przetwornica...
Zacznijmy od tego jaki silnik posiadasz? Komutatorowy czy klatkowy? Wrzuć parę zdjęć to zobaczymy co można zrobić.
Wirnika pewnie nie kupisz cały silnik z 250zł, kosiarki komutatorowe nie nadają się do niczego te tanie.
Przy 2800 ob/min na silniku alternator ma 5600 ob/min. za mało ? Testowałem na nim kilka alternatorów 150A obroty malały ale trzymał napięcie stabilnie. Silnik komutatorowy od piły elektrycznej 1,5 kw 5000 ob/min , szajbe wytoczyłem. Mam nowy silnik trójfazowy z falownikiem 2,2 kw niestety nie mam czasu żeby zamienić je miejscami.
Dwa rezystory, na pewno jeden, na zdjęciu, są przysmarzone. Proponuję wywalić ten zabytek do kosza i kupic kit regulatora do silnika. Trzeba tylko sprawdzić jaki tam zamontowano silnik. Podejrzewam komutatorowy.
Witam Czy zdradzisz jaki to silnik robi takie zakłócenia. Czy to jest silnik komutatorowy jak przy wiertarce? Pozdrawiam
Mam podobny problem z Nice Wingo 230v. Zakupiłem Fideltronik Ares 700 (700VA/420W), nowe akumulatory i niestety też nie działała brama (raz na jakiś czas włączył się tylko kogut) Napiszcie jaki rodzaj silnika jest w takim mechanizmie? Z blogu wyczytałem że: Moc agregatu dla urządzeń wyposażonych w silniki elektryczne powinna być: Co najmniej 1,2 razy...
Po paru programach "wiruj", nie ma błędu. Zróbiłem próbne pranie, wydaje się że odwirowane jest OK, Musiały się dotrzeć szczotki do komutatora, Sprawdzenie elektryczne silnika komutatorowego w pralkach. - elektroda.pl 2015.11 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... Sam komutator czyścimy naturalnym pumeksem. Nigdy papierem ściernym który zawiera...
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
czy na pewno dobrze dobrałem ściemniacz do W/W zadania? Nie. co może być przyczyną nieprawidłowego działania? Nieprawidłowy dobór osprzętu do zastosowania :) A na poważnie, zapewne masz do czynienia z silnikiem indukcyjnym, a wskazany ściemniacz nadaje się do obciążeń rezystancyjnych (żarówki) (ew. silników komutatorowych). Powinieneś zaopatrzyć się...
https://obrazki.elektroda.pl/7059975200_... https://obrazki.elektroda.pl/5158454600_... https://obrazki.elektroda.pl/2019385400_... https://obrazki.elektroda.pl/8800978400_... https://obrazki.elektroda.pl/4275163800_... https://obrazki.elektroda.pl/1572737400_... https://obrazki.elektroda.pl/1614509700_...
Na schematach i w instrukcji jest podany sposób podłączenia silnika indukcyjnego (z uzwojeniem pomocniczym z kondensatorem). Przedstawiony przez Ciebie silnik to silnik komutatorowy, Nie spełni on Twoich oczekiwań.
Jest jeszcze inna możliwość uzyskania odpowiednio solidnego masztu dla anten. Odpowiednio długi maszt aby jego dolny koniec sięgał poziomu balkonu i drugiego uchwytu mocującego dolny koniec masztu do balkonu/tarasu. Górne mocowanie masztu do drewnianej belki. Samo opuszczanie masztu nie na drabinie tylko stojąc na balkonie z możliwością łatwego korygowania...
Silnik prądu przemiennego może jak najbardziej być, byle był komutatorowy. Zastosuj zwykłą wiertarkę. Do silnika masz gratis przekładnię i regulator.
I czy w takim wypadku jest tu jakaś różnica czy użyję silnika wolno czy wysokoobrotowego ? W jakim zakresie i do czego? Inny jest silnik do pily tarczowej a inny do kompresora. I mówimy tu tylko o silnikach asynchronicznych trój i jedno fazowych. Silniki komutatorowe uniwersalne, np. od pralek automatycznych to zupełnie inna grupa silnikow.
100 m² w sumie nie dużo. Tylko to stwierdzenie? nierówny Nie równy, bo pagórkowaty, czy też nie równy, bo jest wiele dołków? Ja podejrzewam, ze raczej chodzi o te dołki. Bo na stu metrach kwadratowych raczej trudno o pagórki. ... Tak dokładnie, nie wiedziałem jak to opisać a to chyba dość istotne, bo jednak kosiarkę się inaczej... gorzej prowadzi na...
Chcesz zrobić dla samej idei ? czy raczej traktować ten post jako żart ? Jaki to ma być silnik? na prąd stały, samowzbudny, obcowzbudny, silnik krokowy, na prąd zmienny jednofazowy, trójfazowy, komutatorowy... itd. Określ co chcesz.
Bez przesady - to radziecki sprzęt, wystarczy mu ok. 3000 obr. Powinien być silnik indukcyjny 2800 obr/min. Ponieważ to radzieckie na wszystkim powinna być czerwona gwiazda, napis zdjełano w USSR i cena we w-rublach. Dość fajnym rozwiązaniem jest silnik od elektrycznej kosiarki (silnik indukcyjny), zwykle pada obudowa (rozbita kamieniami) a silnik jest...
Nie ma byś bo ma ślinik elektryczny urządzenie domowe mikser wytwarza zakłócenia sieci energetycznej.
To i tak nie pomogło mi w rozwiązaniu problemu. Już do tego dotarłem jednak nie znalazłem, żadnej konkretnej odpowiedzi z Twojej strony. Silniki komutatorowych silników elektrycznych - kupujesz AVT 1007 i po sprawie. Tu jest inny problem bo to silnik indukcyjny i zastanawiałem się nad najprostszym rozwiązaniem, wręcz najtańszym. Zastanawiałem się czy...
Tu masz co nieco na temat zasady działania silników elektrycznych i ich podziału http://fiona.dmcs.pl/~piotrowi/enelc/EnE... Twój silnik to silnik komutatorowy prądu zmiennego .
Wymieniłem już kondensator który odpowiada za rozruch urządzenia. Jedsteś pewien,że to konensator rozruchowy silnika indukcujnego klatkowego? Znane mi podkaszarki miały silniki komutatorowe, ten kondensator to był przeciwzakłóceniowy tylko. Daj zdjęcia sinika.
Zasada jest taka, że moc silników elektrycznych podaje się jako moc dostępna na wale silnika. Nie wiem czy dyrektywy unijne dotyczą także elektronarzędzi, że podaje się moc znamionową jako moc dostępną na wale narzędzia. Moc pobierana z sieci energetycznej jest zawsze większa od mocy znamionowej silnika, o współczynnik sprawności silnika. W tej pilarce...
Jaki to jest silnik.Jeśli komutatorowy to przełącznik.Na 3/4 lub 1/2 regulacja na triaku.
Kol. > średnio wyszkolony < ja napisałem ogólnie tak dla zobrazowania tego o co chodziło autorowi. W dodatku napisałem też ( gdybyś czytał dokładnie ) że należy jeszcze wziąć pod uwagę > sprawność <. Co do silnika to silnik KOMUTATOROWY MA SIĘ NIJAK do SYNCHRONICZNY ( poza tym że to są silniki elektryczne ).
Jeśli to wiertarka z silnikiem komutatorowym to nic nie trzeba przerabiać, to silnik uniwersalny.
Zobacz sobie dowolny inny schemat połączeń w silniku komutatorowym jest tam tylko stojan wirnik wyłącznik połączone w szereg, jaki masz problem? Nie wiesz który kabelek do czego służy?
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
(at)15kVmaciej Widzę, że Kolega niestety nie zna tej maszyny. Jest w niej 6 (sześć) silnikow. Silnik główny, właśnie ten zmieniony o mocy 5kW i sterowany przez falownik, poprzednio silnik AC/DC o prędkości obrotowej zmienianej zmianą położenia szczotkotrzymacza, przestawianego tzw. silnikiem pilotującym. Następnie widoczny po prawej stronie na górze...
Po drugie nawija się tyle samo zwojów na każdy ząb więc wagowo różnicy nie będzie (jęśli nawet to tak znikoma, że pomijalna)... po pierwsze od kiedy masa drutu np 0,3 jest taka sama jak np 0,5 po drugie ani Ty ani ja nie wiemy o jaki chodzi silnik , ja miałem na myśli ( mały gabaryt ) te np z zabawek , cd-rom itp i nie powiesz mi że przewinięcie takiego...
Silnik komutatorowy jest w tej pralce? Zdejmowałeś go i oglądałeś + podstawowe pomiary?
Komutatorowy, indukcyjny? I po co projektować coś co istnieje i jest sprawdzone?. Przykład - Alle...
Zasilanie siłownika elektrycznego do Zapewne z silnikiem komutatorowym. To teraz poczytaj jaki jest prąd startu takiego silnika albo po prostu zmierz jego rezystancję i z niej wylicz dla 36V. Zasilacz impulsowy z nawet dwukrotnie przewymiarowaną mocą wyłączy się zanim siłownik drgnie. Celuj raczej w klasyczny transformator i mostek. Cudów tu nie potrzeba
ale ten model to ma dzialac czy moze byc z byle czego zrobiony tak aby pokazac tylko na jakiej zasadzie to dziala ?? pozatym silnikow elektrycznych jest baaaardzo duzo ale prawdopodobnie chodzi o komutatorowy zreszta samodziellna budowa silnika to chyba nie takie proste zadanie bo zuzo z tym zabawy.
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
Witam, proszę o pomoc, mam następujący problem: Pilarka łańcuchowa, elektryczna firmowa, silnik jednofazowy komutatorowy 1800 W, bez soft startu. Po jej załączeniu albo w trakcie pracy (dokładnie nie wiem) psują się inne urządzenia podłączone pod tą sama fazę. Zdążyłem popsuć dwie "żarówki LED" i jedną ładowarkę na układzie VIPER22A. Żarówki LED proste...
Dobrze w takim razie wszystko już wyjaśnione i jeszcze raz dziękuje za pomoc. Będzie to z dala od wszelkich urządzeń elektrycznych także kondensator nie będzie potrzebny :)
jest sens bawić się tymi silnikami Raczej nie bo to są silniki prądu stałego - tak mi powiedziano I tak jest napisane na tabliczce znamionowej tylko cyrylicą. Dlaczego tak sądzę: 1. Zakładam, że dla Ciebie generator prądu to urządzenie które wytworzy prąd elektryczny o parametrach zgodnych z tym co jest dostępne w gniazdku elektrycznym (230V, 50Hz,...
W elektrycznych kosiarkach jak jest deklarowana moc? Jako maksymalna moc pod względem zużycia energii elektrycznej, czy jako moc osiągana na wale silnika? Bo jak to pierwsze, to na wale może być co najwyżej 60% mocy przy silniku indukcyjnym i jeszcze mniej przy silniku komutatorowym. W elektronarzędziach sieciowych podaje się moc silnika znamionową...
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Ja w sprawie formalnej - ci entuzjaści nie mogli "dłubać w garażach" - mogli dłubać w wozowniach, stajniach czy tak jakoś Garaże utarły się z kazki montażu komputerów, dużo później. ...W 1882 roku Daimler założył własny warsztat doświadczalny w Cannstatt celem opracowania projektu małego silnika benzynowego dużej mocy, który by zastąpił powszechnie...
w jaki sposób sobie z tym poradzić? Zmienić fotel na sprawny. Generalnie są normy określające dopuszczalna emisje promieniowanie elektromagnetycznego przez urządzenia ale mało kto ma odpowiednie przyrządy pomiarowe wiec nie wiadomo co produkuje twój fotel. Jak ma zwykłe silniki komutatorowe to iskrzenie generuje fale radiowe o szerokim zakresie częstotliwości...
Witam. Potrzebuję regulatora napięcia w zasilaczu złożonym z trzech transformatorów toroidalnych połączonych szeregowo [3x (230/12V; moc 250VA) ]. Obciążeniem układu zasilającego jest drut oporowy. Regulacja napięcia ma za zadanie zmianę temperatury drutu. Obecnie zastosowany jest triak AVT 1007, który reguluje napięcie wejściowe (sterownik prędkości...
Do moderatora to jest forum Techniczne proszę czytać ze zrozumieniem , Julita wyraźnie napisała o trzecim stopie na tylnej szybie. Skąd te zegary? Dodano po 12 Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku komutatorowych maszyn elektrycznych (silników prądu stałego i generatorów prądu stałego zwanych także prądnicami).
Witam. W sprzęcie AGD stosuje się następujące typy silników: 1. silnik indukcyjny z kondensatorową fazą rozruchową 2.silnik indukcyjny z pomocniczą fazą kondensatorową 3.silnik z fazą pomocniczą zwartą 4. szeregowy silnik komutatorowy 5. silnki komutatorowe prądu stałego wzbudzane magnesem trwałym. Informacje o budowie i zasadzie działania znajdziesz...
Witam Jest to prawdopodobnie silnik komutatorowy bocznikowy trófazowy. Literatura - "Maszyny elaktryczne" Antoni M. Plamitzer ; "Zarys maszyn elektrycznych" W. Latek Pozdrawiam
Witam, Jeżeli był już podobny temat to przepraszam ale nie znalazłem. Pytanie w sumie teoretyczne, czy silnik komutatorowy powiedzmy 1kw będzie mniejszy i tańszy od silnika indukcyjnego o takiej samej mocy? Z tego co zauważyłem silniki komutatorowe są stosowane we wszelkim sprzęcie AGD i mają małe rozmiary przy stosunkowo dużej mocy czy obrotach. Porównując...
Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych. czyli np. silnik od odkurzacza, wiertarki... Skoro przy frani masz 3000/1400 to mozesz zrobic ukladzik, ktory powiedzmy na sekunde załączy 3000 (lepszy rozruch), potem 1400 obrotow. A moze powiesz jaka duza brama, jak zaczepiona ? Trzeba pomyśleć o paru...
Możliwe że na stojankach takie gdzieś używają ale ... nie znam realiów konstrukcyjnych awiacji. Na stojankach oczywiście, bo z czego są zasilane teleszki, czyli wózki rozruchowe? W samolotach takich częstotliwości się nie spotyka i już o tym pisałem. Ależ Ty męczący jesteś. :cry: W samolocie liczy się waga ! Masa ! Czyli większa częstotliwość, to mniejsze...
Chyba jedyną przyczyną 'zablokowania' silnika może być podłączenie obu połówek uzwojenia stojana w przeciwne strony. Spróbuj przełączyć jedną odwrotnie. Kiedyś podłączyłem taki stary, prosty (bez żadnej elektroniki) odkurzacz do transformatora od kolejki elektrycznej (FZ1) i na 12V wyprostowanego napięcia silnik ruszył - było słychać jak chodzi, aczkolwiek...
Regulator oświetlenia może się nie nadać. Żarówka to obciążenie rezystancyjne, a silnik indukcyjne. Jeśli to silnik komutatorowy, to możesz użyć regulatora od wiertarki, jak kolega wspomniał lub zrobić sobie. Schematy znajdziesz na elektrodzie.
uzwojenia silniki komutatorowe małe silniki elektryczne silniki elektryczne pomiary
rezystor cewka zapłonowa makro przycisk access dioda selenowa
stabilizator lm7812 polar cz340
Kod P0000 w Peugeot - brak aktywnych błędów Punkt masowy prawych przednich drzwi Passat B5 1.9 TDI kombi 90KM