Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Wykorzystałbym to uzwojenie 2x8V gdyż to jest główne uzwojenie.
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Przełożyłem kable na kondensatorze pracy. Zielony przewód uzwojenia pomocniczego zamieniłem z czarnym przewodem uzwojenia głównego, co skutkuje zmianą obrotów. Skutkuje również spaleniem uzwojeń jak będziesz dłużej takie doświadczenia przeprowadzał. Czy silnik może w ten sposób pracować? Nie.
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Witam Lodówka ma typowy indukcyjny 1-fazowy ,lub 3-fazowy,odkurzacz komutatorowy ,całkiem inna konstrukcja niż tych do lodówek.Silniki 1-fazowe w lodówkach mają oprócz uzwojenia głównego ,uzwojenie rozruchowe włączane za pomocą takiego przekaźnika rozruchwego,nie kondensatorem.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Musisz znaleźć przewód wspólny prawdopodobnie ten pojedynczy i do niego mierzyć pozostałe. Uzwojenia wolne(2uzwojenia) około 60Ω, uzwojenie pomcnicze wirówki około30Ω ,uzwojenie główne wirówki około 20Ω. Powodzenia
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Silnik ma 6 wyprowadzen (dwa od kondensatora i 4 z uzwojeń), przesyłam, wyniki pomiarów: 1-2 : 65,5R 1-3: brak połączenia 1-4: brak połączenia 1-6: 0,5R kontakt 2-3: brak połączenia 2-4: brak połączenia 2-6: 65,6R 3-4: 59,4R 3-6: brak połączenia 4-6: brak połączenia 6-7: połączone 5 nie jest wyprowadzone. http://obrazki.elektroda.pl/4196294300_1...
Transoptor do podstawienia i i DP142 do sprawdzenia uzwojenie główne trafa ,zasilanie dostał chyba z nieba skoro dławik przepalony, ciekawe jak ruszy +B to co z szyną.
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Kondensatory do silników mają pewną tolerancję pojemności tak, że może być 8 do 10 mikrofaradów zamiast 9. Jeżeli posiadasz omomierz, to zmierz oporności pomiędzy tymi trzema konektorami. Będzie łatwiej zgadnąć które jest uzwojenie główne a które rozruchowe. A pod pokrywką nie ma przypadkiem schematu podłączenia?
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
42 ohm to uzwojenie główne a 53 ohm to rozruchowe które jest zasilane poprzez kondensator - moze jest przebity lub ma przerwę spróbuj go podmienić na inny na krótkotrwały test możesz dać o zbliżonych pojemnościach niedokładnie tych samych ale napiecie msi miec to samo lub wyższe
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Witam ! Oto Twój schemat połączeń silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1020583300_... Tu mnie zastanawia czy to Twoja pomyłka czy fabryki ? Chodzi mi przewody: pomarańczowy U3 zielony U3 kawowy R2 niebieski R2 ( kolory przewodów mnie nie interesują ). Powinny mieć oznaczenia: R1, R2, U3 i U4. Zasilanie podłącza się na S-S. ( sieć)...
Musi kolega tak uregulować by najpierw zębatka się zazębiła a potem wirnik dostał prąd z "elektromagnesu". Wygodnie jest to robić żaróweczką kontrolną zasilaną z akumulatora a podpiętą zamiast grubego kabla zasilającego; chwila zaświecenie żaróweczki oznacza włączenie. Powyższe postępowanie jest poprawne gdy jest to prosty układ, gdy jest uzwojenie...
Jeżeli silnik ma coś napędzać poprzez pasek klinowy wystarczy obrócić silnik o 180 stopni.( tzn. jego mocowanie do podstawy)
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Tv Toshiba 2812DD po wymianie tafopowielacza jest obraz ale po bokach pozostaja pasy szerokości 4cm . W trybie serwisowym mimo rozszerzenia na max nie da się tego zlikwdować. Najbardziej prawdopodobne, że indukcyjność uzwojenia głównego jest za mała. Zwiększ wartość kondensatora powrotu, zmniejsz kondensatora S. Przy tym kontroluj wartość WN i Uż.
moc odbierana jest poprzez szczotki z wirnika. Nie, przez uzwojenie główne trójfazowe stojana :D To jest prądnica synchroniczna czy asynchroniczna ?
Z problemem wyłącznika 230-400V można poradzić sobie zamieniając go na łącznik krzywkowy Łk15 - 4-ro segmentowy. Czyli taki który ma wszystkie styki rozwarte na "0" cztery zwarte na Lewo i cztery(inne)zwarte na Prawo. Uzwojenie główne transformatora to 3-4 . Oczepy "5" i "6" przedłużają uzwojenie główne w celu zmniejszenia prądu. Ale to przedłużenie...
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
A właśnie, stwierdziłeś rezystancję ok. 3 Ω, a pomiędzy następnymi przewodami (∞ ). Nie daje Ci to do myślenia?. Pomijając schemat są tylko dwie sugestie: jedna to rezystancja jak na uzwojenie główne za mała (spalony, robi zwarcie), albo to uzwojenie gł. z uzwojeniem rozruchowym równolegle poprzez zwarty (gotowy do rozruchu) wyłącznik odśrodkowy....
Pytanie czy wtedy układ przełączania będzie działał? Będzie działać. Dało by się nawet wykorzystać uzwojenia głównego zasilacza, jak się chwilę pomyśli.
Chińskie agregaty to istny totolotek i musisz ustalić jaki uklad uzwojeń ma prądnica . Typ 1 3F +N /gwiazda/ uzwojenie główne twornika z odczepami do pomiaru napiecia + uzwojenie wzbudne /niebieskie/ + uzwojenie do ladowania aku .Każde z tych uzwojeń są niezależne Typ 2 podobnie jak w pierwszym ale dwa niezależne uzwojenia 3 fazowe w gwiazdę .Reszta...
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Witam ! Silnik na zdjęciu to SOFe 90L4 Wiefamel-Poznań. Silniki z kapą kołnierzową były produkowane do hydroforów z Grudziądza. 1,1kW, 1470obr/min. Przewody czerwony i czarny to uzwojenie główne, pozostałe dwa to uzw. pomocnicze. Ze silnika powinny wychodzić jeszcze dwa przewody, z wyłącznika odśrodkowego. Schemat jet na forum, jak go znajdę, wkleję....
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
Myślę że podłączenie według mojego rysunku jest prawidłowe jak zauważył kolega Sp3ots .Kondensator musi być podłączony do zacisków (U,Y),wówczas przez przełączanie zworek uzyskamy zmianę obrotów silnika.Schemat jest na kartce na dekielku,który zacisk jest który. Dodano po 19 Na rysunku jest zaznaczone do których zacisków jest podłączone uzwojenie główne...
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
To zadziałał wyłącznik termiczny. Popłynął za duży prąd i podgrzał bimetal, a ten rozłączył styki i tak w koło. Po rezystancji widać, że uzwojenie główne ma zwarte zwoje i przez to płynie większy prąd i wyłącza zabezpieczenie termiczne.
Witam ! Co dokładnie jest spalone : przedwzbudnica , wzbudnica czy uzwojenie główne ? Mostek prostowniczy sprawdzony ? Jakie są powody konieczności przezwojenia prądnicy ? W centralnej Polsce może mógłbym pomóc .
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
A styki załączające uzwojenie pierwotne trafa głównego? w tym migu podajnik jest zasilany z trafa głównego.
Stara zasada. Uzwojenie główne ma ok, dwa razy mniejszą rezystancję niż rozruchowe. Poszukaj na "elektrodzie" temat był ćwiczony kilka razy...
Zmień trafo - przynajmniej na HG. Przypuszczam, że na tym trafie masz problem z impulsami ssc i z właściwym odchylaniem w pionie. To się zgadza. Najczęściej problem polega na nieprawidłowym poziomie impulsów na uzwojeniu kontrolnym, które służą m.in. do wytwarzania SSC. W razie reklamacji w sklepie, dowiadujesz się, że trafo jest zamiennikiem, ale...
Uszkodzony tranzystor w przetwornicy 2SK2699 sterowanie wykonane jest na TDA 16846, bezpiecznik przepalony na czarno , po wstawieniu IRF40 uszkadza się . Pomiar miernikiem rezonansowym wykazuje zwarcie uzwojenia głównego, pomiar miernikiem indukcyjności na zakresie 2mH i tu uwaga w tym trafie są dwa uzwojenia główne połączone równolegle wykazuje 0,006...
Czy oba uzwojenia są takie same ? Ilość zwojów, średnica drutu ? Tego nie wiesz, nawet nie sprawdziłeś oporności uzwojeń, nie pokazałeś uzwojeń. Mam wątpliwości bo schemat pokazuje jedno uzwojenie główne i dwa uzwojenia pomocnicze połączone szeregowo, dlaczego producent tak narysował schemat ?
Elektromagnes rozrusznika posiada dwa uzwojenia, główne i podtrzymujące, oba ich początki są podłączone do zacisku uruchamiającego rozrusznik, koniec głównego jest podłączony do śruby łączącej elektromagnes z silnikiem rozrusznika, koniec podtrzymującego do masy. W momencie uruchamiania rozrusznika stacyjką pracują oba uzwojenia, wciągają rdzeń do środka...
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Kolory przewodów od miernika nie mają znaczenia, ale niech kolega kobert łączy tak jak napisałem ;) Skoro jest "1" to jest przerwane uzwojenie główne cewki magneta, cewka świateł jest sprawna - opór około 5 omów (zakładam że kolega dokonuje prawidłowo pomiarów). Cewka świateł nie nadaje sie do zasilania CDI.
Witam . Prądnica to taka sama jak w agregacie PAD16 . Podstawa to rezystancja izolacji . Na wirniku masz dwa uzwojenia . Uzwojenie główne 3 fazowe i uzwojenie dodatkowe prądu stałego które zasila poprzez rezystor nastawny uzwojenie wzbudzenia znajdujące się na stojanie . Rezystor nastawny to jakieś 4 omy. . Poniżej schemat . https://obrazki.elektroda.pl/5921468000_...
Uzwojenie rozruchowe nie jest aktywne w czasie startu - może jest przerwa na wyłączniku odśrodkowym. Same uzwojenie główne przy rozruchu może powodować start, ale z przypadkowym kierunkiem obrotów.
Pokaż tabliczkę zaciskową. Wykonałem pomiary rezystancji na zaciskach : uzwojenie główne A1-A2 5,1 Ohma rezystancja pomiędzy T2 -A1 23,4 Ohma rezystancja pomiędzy T2-A2 18,5 Ohma Po rozwarciu styku wyłącznika odśrodkowego pomiędzy T2 i A1 lub A2 przerwa. Gdzie w Twoich pomiarach podział się zacisk T3? Dodano po 1 A powinno być 20 bo to 740W czyli 1...
No to teraz (teoretyzując) sprawa jednak skłania mnie ku tezie o przebiciu z uzwojenia głównego 230V do uzwojenia podającego 105V na AVR-a, bo trudno czym innym tłumaczyć ,,wybuchowe'' zachowanie AVR-a po zasileniu ze stojana, skoro przedtem /będąc zasilany z zasilacza/ pracował poprawnie....
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
Witam ponownie ! Ten regulator kontroluje 3x 18 V międzyfazowo z odczepów uzwojenia głównego i ma większe wymiary montażowe tzn 140 mm między otworami.
Najlepiej byłoby odseparować zasilanie przedwzmacniacza. Osobne uzwojenie na transformatorze głównym, lub osobny (małej mocy) transformator i zasilacz.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
Oczywiście kolega E2rd.o ma rację,nie doczytałem dokładnie wypowiedzi kolegi Osiniak75 ,uzwojenie główne ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego.
Praktycznie wszystkie elektromagnesy rozruszników posiadają 2 uzwojenia: główne i podtrzymujące
Uzwojenia masz dwa - główne i pomocnicze nawinięte cieńszym drutem, oraz zaciski bezpiecznika termicznego 1 i 2 (zwarcie 0 Ω). Zasilanie do uzwojenia 22 Ω, kondensator do uzwojenia 29 Ω. Czyli: Zasilanie 1 i 5 2 i 3 zmostkowane 4 i 5 zmostkowane 2 i 7 kondensator.
Jeśli nie masz "krzywych rąk" (czytaj: jeśli masz odrobinę smykałki do majsterkowania) to z powodzeniem sam nawiniesz dodatkowe uzwojenie 2x17VAC na toroidzie 300VA. To niewielka ilość drutu w emalii fi ok. 0,2-0,3mm przewiniętego na proste "kopytko" o średnicy takiej oby swobodnie mieściło się w oknie toroidu, kilkanaście minut roboty, trochę taśmy,...
Agregaty lodówkowe miały i pewnie nadal mają rezystancyjne fazy rozruchowe. Występują tam dwa uzwojenia: -główne - robocze, -rozruchowe rezystancyjne wykonane cieńkim drutem, częściowo bifilarne, odłączane po dokonaniu rozruchu przekaźnikiem prądowym umieszczonym na zaciskach w puszce na obudowie agregatu. Wygląda na to, że stosowanie softstartów jak...
To jest silnik wielofazowy. Cały układ pracuje impulsowo. T1305 podają impulsy napięcia na wszystkie cztery driver-y, ale wysterowany jest tylko jeden albo dwa, ponieważ po drodze do baz są układy (1-8) - hallotrony?, dodatkowe uzwojenia? - które zajmują się komutacją tych impulsów na poszczególne elementy. Uzwojenia główne (9-13) generują SEM samoindukcji....
Uzwojenie główne z odpowiednim kondensatorem nie wystartuje samo.
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Ja to bym od razu sprawdził uzwojenia pierwotne głównego transformatora. Jest 3.3V na przycisku Power On/Standby?
To co opisujesz to może być przetwornica pomocnicza i ona może pracować na 150kHz i to jeden mały transformator. Drugi mały to transformator separujący sterowanie tranzystorami mocy oraz duży główny. Na tych transformatorach wypełnienie się zmienia, natomiast częstotliwość raczej nie bo jest dobrana do indukcyjności rdzenia i uzwojenia głównego. Nie...
prądnice do agregatów prądotwórczych zrobione są przeważnie z silników indukcyjnych które przy agregatach pracują przy trochę wyższych obrotach niż mają znamionowe to z kolei powoduje zmianę kierunku przepływu prądu i tym samym wytwarzanie go. tak więc zacznij od wymiany kondensatora wzbudzenia który wpięty jest między uzwojenie główne a uzwojenie wzbudzenia....
Witaj ponownie ! Podaj jakie są rezystancje obydwu uzwojeń , w tym sprawnym i w tym uszkodzonym. Podaj jakie jest napięcie na końcówkach uzwojenia głównego i jaka jest częstotliwość pulsowania tego napięcia. Jaka jest wartość kondensatora wydrukowana na obudowie ?
Pozwolę sobie na chwilę dedukcji. Trafo pochodzi ze wzmacniacza tranzystorowego więc zapewne główne uzwojenia zasilające to te 72V. 20V to zasilanie pomocnicze o znikomej wydajności prądowej. Więc jak najbardziej się nie nadaje
Bez pomiaru rezystancji między wyprowadzeniami się nie obejdzie, żeby ustalić które jest uzwojenie główne, a które pomocnicze (rozruchowe). Ciekawe, że silnik jest na napięcia 220V i 110V. Tak na pierwszy rzut oka to do przewodów w białej izolacji powinien być podłączony kondensator, a czarne przewody to wyprowadzenie zasilania z odczepem na 110V, ale...
Tak mi też pasują najbardziej... - Według twojej fotografii ten zestaw jest spięty równolegle do uzwojenia głównego transformatora wiec to jest obwód gaszący impulsy szpilkowe powstałe w wyniku oddziaływania indukcyjności podczas otwierania "klucza" - Transil + dioda szybka.
ale zastanawia mnie to trzecie wyprowadzenie. Może to ekran ? Pomierz rezystancję do uzwojenia głównego.
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
W tym modelu nie da się zmienić obrotów bez ingerencji w uzwojenie. Musiały by być 4 przewody, a są tylko 3. Uzwojenie główne, pomocnicze z kondensatorem i wspólny. Chyba, że obydwa uzwojenia są takie same. Da się zrobić zdjęcie z wnętrza silnika?
Witam . Tu masz schemat proszę[url=https://www.elektroda.pl/rtvf... U1-U2 uzwojenie główne(3,1Ω) V1-V2 uzwojenie rozruchowe(5,6Ω)
Łapki są sterowane dużym silnym elektromagnesem z ruchomym rdzeniem. W jednych są dwa uzwojenia-jedno główne powodujące ruch, a drugie słabsze powodujące trzymanie łapy. Normalnie to słabsze uzwojenie trzymające jest zwarte stykiem i zasilanie wchodz po nacisnięciu guzika na cewkę główną, po zadziałąniu styk sprzężony z łapą rozwiera się i w szereg...
Witam. Silnik ten jest klatkowy z kondensatorem pracy. Posiada dwa uzwojenia fazę główną (rezystancja mniejsza)i fazę pomocniczą (rezystancja większa). Fazę główną przyłącza sie do napięcia 230V.Natomiast fazę pomocnicza też przyłącz sie do napięcia 230V ale w szereg włącza sie kondensator. Zmiana przewodów początku z końcem którejkolwiek z faz daje...
Nie jeden. Cała sekcja przekaźników do obwodu AVR. Uzwojenie główne (robocze po stronie niskonapięciowej) nie jest odpinane.
https://obrazki.elektroda.pl/5496555500_... 1 - uzwojenie główne, wysokonapięciowe. 2 - uzwojenie pomocnicze. 3 - uzwojenie wtórne. Kondensator - 100 nF lub więcej. Zwykły, nie elektrolityczny, Dioda "szybka" - impulsowa. Miejsca wyprowadzeń uzwojeń 1 i 2 mogą się różnić od tych na rysunku. Trzeba je zlokalizować omomierzem. 1 ma największą...
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Kondensator służy do stabilizacji napięcia i wzbudzenia uzwojenia na wirniku. Generator ma wyjście niskonapięciowe na ładowanie akumulatorów, ale nie wszystkie agregaty są w nie wyposażone. Przy użytkowaniu trzeba zwracać uwagę na to, że uzwojenie stanowi jedynie odczep głównego uzwojenia, na punkcie środkowym lub na końcu jednej z faz. Galwaniczne...
uzwojenie główne silnika uzwojenie główne pomocnicze uzwojenie rozruchowe główne
wgrywanie firmware tplink ferrytowa antena nadawcza uszczelki karcher
falownik fotowoltaiczny regulacja chwytacza
Służebność mediów a przyłącze prądu Tauron Normalizacja kąta w Arduino: x = proper_ang(x);