Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Trochę zależy od tego jakie duże masz zabezpieczenia główne i na gniazdo siłowe. Rozruch przy pile(normalnej- 25-30 cm) trwa ułamki sekund, chyba że masz zamiar zakładać dużą 50, lub jeszcze większą, to wtedy bezpiecznik może wyłączyć w trakcie rozruchu.To są wyprowadzenia termika, gdy uzwojenie jest zbyt gorące to wyłącznik ma odłączać zasilanie silnika.
Aby uniknąć powtarzających się tematów o podłączenie silnika indukcyjnego dwubiegowego, podam może prosty algorytm do wyznaczania przewodologii takiego silnika na podstawie pomiarów rezystancji. Algorytm działa dla prawie wszystkich silników tego typu. 1. Weźmy sobie takie wyniki pomiarów (pierwsza kolumna to pary numerów wyprowadzeń, mogą być też pary...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
Dziękuję za odpowiedzi. W tej chwili jestem poza warsztatem. Jeśli tylko coś na naklejce będzie widoczne to jutro zrobię zdjęcie. Mam pytania. Taki silnik ma 2 uzwojenia: główne i rozruchowe. Które z nich powinno mieć większą wartość rezystancji? W Internecie są sprzeczne informacje na ten temat. Główne uzwojenie ma mniejszą rezystancję, a rozruchowe...
https://obrazki.elektroda.pl/3487827000_... Zielone — rozruch: małe uzwojenie nawinięte cienkim drutem. Czerwone — wyłącznik odśrodkowy. Krótkie uzwojenie główne — gruby drut. To sprawdziłem, pomijając wyłącznik odśrodkowy i zasilając na krótko: Na uzwojeniu głównym startuje z pełną mocą. Na rozruchowym ledwo się kręci. Kolejno: Po...
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Po symbolu opisach i schematach w necie wynika że to coś przez kilka sekund podaje napięcie na uzwojenie rozruchowe silnika i przełącza na uzwojenie główne
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
Czy są szeregowo z bramkami rezystory ograniczające prąd bramek? Tak, kilkadziesiąt omów. Tyrystory pośrednie i główne sprawdzone i sprawne. Zastanawiam się, czy przypadkiem ten transformatorek impulsowy zwarcia nie dostał .Rezystancja uzwojeń to ok. półtora oma. https://obrazki.elektroda.pl/6121094300_... Ten transformatorek to szara...
Witam. Borykam się z problemem – mianowicie chodzi o silnik jednofazowy z betoniarki (rok 2008, 1,1 kW). Na silniku brak oznaczeń; widnieje tylko standardowe „230 V”, bez rozpisania podłączenia pinów. Silnik jest jednofazowy z dwoma kondensatorami: rozruchowym (oznaczenia 3, 4) oraz kondensatorem pracy (oznaczenia 5, 6). Ten pierwszy odłączany jest...
Witam. Borykam się z problemem – mianowicie chodzi o silnik jednofazowy z betoniarki (rok 2008, 1,1 kW). Na silniku brak oznaczeń; widnieje tylko standardowe „230 V”, bez rozpisania podłączeń pinów. Silnik jest jednofazowy z dwoma kondensatorami: rozruchowym (oznaczenia 3 i 4) oraz kondensatorem pracy (oznaczenia 5 i 6). Ten pierwszy odłączany jest...
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
Posiadam piłę stołową TOOLS N41-30, wyposażoną w silnik komutatorowy 230V, 2200 W. Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze - mają wspólny początek. Jak one względem siebie pracują? Do czego służy to uzwojenie pomocnicze? Z silnika wychodzą 3 końce i podłączone są do wyłącznika DKLD dz-6-4 pięć pin. Proszę o wyjaśnienie sprawy i jeśli to możliwe...
starscream5 - oto co się stało i dlaczego cewka magneta nadal działa: Uzwojenia cewki magneta - główne (to które zasila CDI) (na rys. niebieskie) i uzwojenie świateł (na rys. białe) w pewnym punkcie łączą się ze sobą. Punkt łączenia tych uzwojeń jest wyprowadzony drucikiem (na rys. czarny) na zewnątrz i połączony lutowaną spoiną ze stalowym rdzeniem,...
Z tego co przy puszczam w silniku są dwa uzwojenia z czego do uzwojenia pomocniczego w jeden koniec uzwojenia są połączone dwa kondensatory z tym że 50uf działa na stałe (i daje od razu przesunięcie fazowe) a 160uf (rozruchowy) rozłącza się po uruchomieniu. Uzwojenie główne nie ma kondensatora. W tym silniku nie ma uzwojenia pomocniczego. Aby silnik...
Dokładnie tak. Ograniczenie to zatrzymuje każdego elektryka, gdy rozpedzony chcesz wjechać pod jaką dłuższą górkę, w jej połowie okazuje się, że pozostała siła rozpędu nie wystarcza aby dojechać na szczyt. Czemu? Bo w połowie drogi rower rozpędzony do 25km/h przestaje wspomagać i wytraca całą nabytą prędkość. Po połowie drogi - zanim elektronika kapnie...
Wydaje mi się że kondensator jest włączany równolegle do uzwojeń, uzwojenia pracują szeregowo, i raczej jest tak jak opisujesz ze po pewnym czasie jest wyłączane uzwojenie pomocnicze(rozruchowe). Wielkie dzięki za pomoc sprawdzę to i dam znać Źle zrozumiałeś. Uzwojenia nie mogą być połączone szeregowo i jednocześnie rozruchowe wyłączane po rozruchu,...
Potrafi mi ktoś połączyć uzwojenia na stojanie z drugiej strony? Tam nie ma żadnych połączeń. Oraz które są rozruchowe uzwojenia a które normalne? Cewki składające się z czterech zezwojow, to uzwojenie główne (robocze). Cewka składająca się z dwóch zezwojow, to uzwojenie pomocnicze. Średnio wychodzi 75 zwojów na każdy złobek całkiem ciasno.I jeszcze...
Dla zabawy możesz zachwiać naturalną symetrię łącząc w szereg uzwojenia 2 faz w sposób konsekwentny - koniec I z początkiem II; koniec II z końcem III a jako wyprowadzenia potraktować początek I i początek III. Powtarzam - dla zabawy. Znaczy w szeregu, ale jedno z uzwojeń z zamienioną polaryzacją? Uzyska coś na kształt jednej fazy (napięcia sumują...
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
http://obrazki.elektroda.pl/7924554000_1... Automatyczny wyłącznik ogrzewania tylnej szyby w samochodzie (kolejny). Po około 10 latach bezproblemowego używania układu czasowego sterowanego wyłącznikiem bistabilnym (opisany tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... ) postanowiłem zmienić układ czasowy na sterowany przyciskiem...
uzwojenie główne silnika jest chyba w porządku Silnik jest spalony, do przezwojenia. tylko czy taki biznes w ogóle opłacalny... pewnie na złomie jakbym miał kupić bym kupił za pół ceny kosztu przezwojenia silnika.. a jak myślisz. Wystarczy przewinąć uzwojenie pomocnicze tylko? czy cały silnik
Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze. Kolego to nie jest silnik jednofazowy. Jedno co go odróżnią od silnika standardowego trójfazowego to to że ma specyfikę pracy przy innych częstotliwościach niż 50 Hz .
Musisz zidentyfikować przewody wychodzące z silnika (uzwojenie główne U1-U2, uzwojenie pomocnicze Z1-Z2, wyłącznik odśrodkowy X1-X2). Tu masz schemat:
https://obrazki.elektroda.pl/6164936800_... Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby z przyciskiem monostabilnym. Jest to rozwinięcie, modernizacja układu z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy z bistabilnym wyłącznikiem ogrzewania szyby...
https://obrazki.elektroda.pl/8986601300_... Macie czytelną rozpiskę tego układu. (at)Krzysztof Reszka Nie tylko, klixonem w USA nazywany jest przekaźnik startowy np. kompresora. 5 i U1 uzwojenie rozruchowe silnika U1 i U2 uzwojenie główne silnika i zarazem zasilanie. Reszta wiadoma - CS Kondensator rozruchowy CR - kondensator pracy....
No teraz już wszystko jasne. Z silnika wyprowadzone są cztery przewody, uzwojenie główne na zaciski W1 i W2, uzwojenie pomocnicze na zaciski V1 i U1. Reszta zacisków nie ma znaczenia, to tylko "kostki połączeniowe". Uzwojenie pomocnicze jest i musi być połączone szeregowo z kondensatorem. Zmiana kierunku obrotów polega na zmianie kierunku przepływu...
U mnie było podobnie więc podłączyłem na ostro do sieci uzwojenie główne ruszyłem silnikiem i ruszył, wcześniej nie pomagało i dopiero teraz wiem dlaczego, kondensator powodował zwarcie, więc blokowało silnik i mnie to trochę zbiło z tropu. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź
To jest silnik 1-fazowy z wykorzystaniem kondensatora rozruchu zapewne masz takie oznaczenia: (Z1 Z2) uzwojenie główne oraz (U1 U2) pomocnicze jeśli niemasz tych oznaczeń to omomierzem sprawdź wartość rezystancjii to które będzie miało największą to będzie pomocnicze a to które mniejsze to będzie główne a później podłącz je wg tego schematu z wykorzystaniem...
1 uzwojenie 13 Ohm 2 uzwojenie 1.6 Ohm Które z uzwojeń potraktowałeś jako główne /robocze ? Czyli ,,zawsze" zasilane. Zastanawiałem się nad tym, ale nie wiem, które jest główne. Wyprowadzenia z silnika nie różniły się średnicą. Założyłem po prostu, że 1.6 Ohm to zdecydowanie zbyt mała wartość, więc "coś" z nim jest nie tak.
Witam, wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Wykonałem pomiary i wyglądają one następująco: - Uzwojenie główne ma rezystancję 15Ω (pomarańczowy kostka-pomarańczowy kondensator na zdj.1) - Uzwojenie pomocnicze ma rezystancję 70Ω (pomarańczowy kostka-niebieski kondensator na zdj.1) - Prąd pobierany podczas pracy to ok. 1A - Prąd pobierany podczas...
Witam ! Nie mam takiego silnika, ale patrząc na schematy silnika na pewno nie można podłączyć kondensatora do Z2, U1 bo po zmianie zworek w pion kondensator będzie zwarty. Schematy pokazują jak blaszkami, zworkami zmieniać kierunek obrotu tego silnika. Jeśli silnik jest nie kompletny ( przewody nie przykręcone do zacisków tabliczki zaciskowej ) trzeba...
Czyli uzwojenie główne jest uszkodzone.Nikt sprawnego silnika się nie pozbywa.Czy jest jakaś oporność między żółtymi a niebieskim lub czarnym?.To 0.5 jest właśnie podejżane.
Oblałeś ten egzamin, bracie. :cry: ....Uzwojenie pomocnicze (kompensacyjne), stosowane jest w maszynach DC szeregowo rownoległych, jako uzwojenie rownoległe (do zasilania wirnika -szczotek), w celu poprawy charakterystyki silnika - ograniczając możliwość ,,rozbiegania się " silnika szeregowego przy braku, lub zbyt małym jego obciążeniu mechanicznym....
Mam prawie identyczną szlifierkę, tyle że w mojej trochę inne są obroty silnika (2700rpm, a nie 3000), https://obrazki.elektroda.pl/9152598500_... i niestety uzwojenie rozruchowe raczej jest spalone, czy w mojej uzwojenie główne z odpowiednim kondensatorem mogłoby wystartować samo?
uzwojenie główne uszkodzone uzwojenie główne silnika silnik uzwojenie główne
android zdalny aparat fotokomórka naprawa samsung printer
bateria macallister śruba spluczki
Bezpiecznik nawiewu kabiny Peugeot 307 – lokalizacja BSM, BSI, wartości, schematy Ariston FAST EVO, NEXT – wymiana baterii LR20 w piecyku gazowym, instrukcja krok po kroku