Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Po symbolu opisach i schematach w necie wynika że to coś przez kilka sekund podaje napięcie na uzwojenie rozruchowe silnika i przełącza na uzwojenie główne
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Witam ! Oto Twój schemat połączeń silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1020583300_... Tu mnie zastanawia czy to Twoja pomyłka czy fabryki ? Chodzi mi przewody: pomarańczowy U3 zielony U3 kawowy R2 niebieski R2 ( kolory przewodów mnie nie interesują ). Powinny mieć oznaczenia: R1, R2, U3 i U4. Zasilanie podłącza się na S-S. ( sieć)...
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Czy jeśli ręcznie poruszę wirnikiem i dopiero potem podam napięcie na uzwojenie główne, to silnik będzie się kręcił i nie ulegnie spaleniu? Podłączenie na schemacie. Z tego rozwiązania byłbym też zadowolony – ostrzałka ma być dla mnie. Moim zdaniem ten silnik powinien jednak pracować z na stałe podłączoną fazą pomocniczą przez kondensator. Tak...
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Musisz znaleźć przewód wspólny prawdopodobnie ten pojedynczy i do niego mierzyć pozostałe. Uzwojenia wolne(2uzwojenia) około 60Ω, uzwojenie pomcnicze wirówki około30Ω ,uzwojenie główne wirówki około 20Ω. Powodzenia
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
uzwojenie główne silnika jest chyba w porządku Silnik jest spalony, do przezwojenia.
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Podłącz na chwile napięcie stałe na uzwojenia główne silnika. Możesz wykorzystać napięcie 230V i wyprostować przez mostek prostowniczy.
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
W pierwszej kolejności sprawdź te połączenia bo makabrycznie wyglądają ,potem pomierz uzwojenie rozruchowe jego oporność i na koniec uzwojenie główne .
Wydaje mi się że kondensator jest włączany równolegle do uzwojeń, uzwojenia pracują szeregowo, i raczej jest tak jak opisujesz ze po pewnym czasie jest wyłączane uzwojenie pomocnicze(rozruchowe). Wielkie dzięki za pomoc sprawdzę to i dam znać Źle zrozumiałeś. Uzwojenia nie mogą być połączone szeregowo i jednocześnie rozruchowe wyłączane po rozruchu,...
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Witam. Jeśli zanik obrotów rewersyjnych powoduje ilość wsadu do bębna w takim przypadku może być winny silnik główny, uszkodzone uzwojenie prania.
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
Może ktoś ma namiary na zakład, gdzie przewiną taki silnik z oboma uzwojeniami?. Może będzie się to nawet opłacać. Pytałem już w innym zakładzie i też zrobi tylko uzwojenia główne.
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/8986601300_... Macie czytelną rozpiskę tego układu. (at)Krzysztof Reszka Nie tylko, klixonem w USA nazywany jest przekaźnik startowy np. kompresora. 5 i U1 uzwojenie rozruchowe silnika U1 i U2 uzwojenie główne silnika i zarazem zasilanie. Reszta wiadoma - CS Kondensator rozruchowy CR - kondensator pracy....
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A. To nic nie da. Oba końce uzwojenia rozruchowego będą wtedy przyłączone do tego samego potencjału i prąd nie popłynie przez kondensator i połączone z nim szeregowo uzwojenie. Pole magnetyczne w silniku zamiast wirować będzie pulsowało i brak będzie momentu rozruchowego. Samym manipulowaniem w puszce zaciskowej...
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Witam ! Silnik na zdjęciu to SOFe 90L4 Wiefamel-Poznań. Silniki z kapą kołnierzową były produkowane do hydroforów z Grudziądza. 1,1kW, 1470obr/min. Przewody czerwony i czarny to uzwojenie główne, pozostałe dwa to uzw. pomocnicze. Ze silnika powinny wychodzić jeszcze dwa przewody, z wyłącznika odśrodkowego. Schemat jet na forum, jak go znajdę, wkleję....
Musisz zidentyfikować przewody wychodzące z silnika (uzwojenie główne U1-U2, uzwojenie pomocnicze Z1-Z2, wyłącznik odśrodkowy X1-X2). Tu masz schemat:
Mnie się wydaje, że jeżeli ten silnik pracował na bieżni i był zasilany przez falownik, to będzie to silnik trójfazowy, może nie taki typowy. Przemawia za tym to co podał autor - jednakowe oporności wszystkich trzech uzwojeń. Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze.
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Witam, mam problem z silnikiem głównym Diany. Po wymianie łożysk silnik nie kręci. (podanie napięcia powoduje "złapanie" wirnika i silnik buczy). Dowiedziałem się że silnika nie można po prostu skręcić ponieważ wirnik musi być centralnie w osi i trzeba wyregulować szpilkami mocującymi obudowę. Ponieważ po zabudowaniu jest to dość trudne chciałem podłączyć...
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
U mnie było podobnie więc podłączyłem na ostro do sieci uzwojenie główne ruszyłem silnikiem i ruszył, wcześniej nie pomagało i dopiero teraz wiem dlaczego, kondensator powodował zwarcie, więc blokowało silnik i mnie to trochę zbiło z tropu. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź
Chciałem zauważyć że jest to silnik 3-fazowy a nie jedno. Przewody masz pokolorowane jak podłączyć. Szary czarny i brązowy masz fazy, niebieski zerowanie zielono-żółty uziemienie a te dwa białe przewody są to przewody sygnałowe Dobrze, dobrze, co !!! Bez bzdur proszę! Musisz rozrysowac nam te połaczenia, bo w tej chwili nic nie widać w tym spaghetti....
Witam . Pojemność kondensatora 100µF /320V ,według tabliczki znamionowej . Oczywiście wskazany pomiar uzwojeń by określić uzwojenia (rozruchowe i główne).
Witam! Czy silnik OKC2-2/12DK ma identyczne uzwojenia główne i pomocnicze? Jeżeli tak, to mógłbym ten silnik uruchomić na duzych obrotach, ale w drugą stronę. Dołączam schemat.
Podaj nazwy sterownika i silnika. Zmierz rezystancje między wiązkami przewodów wychodzących z silnika. zazwyczaj przewody uzwojeń są najgrubsze i mają jednakową rezystancję między sobą, bo oczywiście zużywają najwięcej mocy, ale reszta też do czegoś służy więc nazwa silnika będzie bardzo przydatna. Myślę że możesz nie podołać z podłączaniem poprawnie...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
No, to stary silnik, jutro będę mierzyć. Ale najpierw poszukam w pracy tego przekaźnika w lepszym stanie, co do uzwojenia, to mierzyłem to, ale już nie pamiętam wyników, ale na pewno przejścia między uzwojeniami nie było. Uzwojeń też nie mogłem pomylić, bo zmieniałem kable od uzwojeń i wiem które było od cieńszego uzwojenia, a które od głównego.
Do sprawdzenia złącza na programatorze jak również uzwojenia wirówki silnika głównego, czy nie mają upływności do masy OK?.Pozdrawiam.
Witam . Silnik taki powinien posiadać kondensator rozruchowy. Uzwojenie 8Ω będzie uzwojeniem głównym ,natomiast uzwojenie 15Ω będzie uzwojeniem pomocniczym (rozruchowe).Jak wygląda ten silnik?.
Zmiana kierunku takiego silnika, polega na zmianie podpięcia do zasilania jednego z uzwojeń. Może to być uzwojenie rozruchowe lub główne.
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Witam Mam problem z silnikiem jednofazowym tzn. z identyfikacją uzwojeń ,które jest główne ,a które pomocnicze [tabliczka jest rozłączona] ,które z uzwojeń ma większą oporność Pozdrawiam
Nie wiem jak sygnał sprzężenia zwrotnego umieścić w programie. Do Załączenia silnika mam zamiar wykorzystać przerzutnik SR Jeżeli jest to rozruch bezpośredni to bym dał potwierdzenie ze stycznika + wyłącznika silnikowego. Jeśli robisz rozruch gwiazda trójkąt to z stycznika trójkąta + stycznika głównego + wyłącznika silnikowego. Masz 100% pewność że...
Witam, mam silnik jednofazowy od rosyjskiej heblarki. Ma on 3 przewody biały, niebieski i czerwony. Oporności pomiędzy przewodami to: biały - niebieski = 4 omy biały - czerwony = 8 omów czerwony - niebieski = 12 omów. Dodatkowo w obudowie jest kondensator 50 mf i 40 mf połączony przez wyłącznik chwilowy. Jak to podłączyć. Gdy użyje przewodu niebieskiego...
Moim zdaniem jest to wyłącznik Watta. Silnik oprócz uzwojenia głównego ma jeszcze uzwojenie pomocnicze wraz z kondensatorami. Uzwojenie główne podłączone jest na stałe do przewodu zasilającego, a uzwojenie pomocnicze przez tenże wyłącznik. Gdy silnik rozkręci się wyłącznik ten odłącza uzwojenie pomocnicze które jest niepotrzebne przy pracy bo służy...
Czyli uzwojenie główne jest uszkodzone.Nikt sprawnego silnika się nie pozbywa.Czy jest jakaś oporność między żółtymi a niebieskim lub czarnym?.To 0.5 jest właśnie podejżane.
Z tego co przy puszczam w silniku są dwa uzwojenia z czego do uzwojenia pomocniczego w jeden koniec uzwojenia są połączone dwa kondensatory z tym że 50uf działa na stałe (i daje od razu przesunięcie fazowe) a 160uf (rozruchowy) rozłącza się po uruchomieniu. Uzwojenie główne nie ma kondensatora. W tym silniku nie ma uzwojenia pomocniczego. Aby silnik...
Specem od silników nie jestem, ale wnioskując po fotografiach schemat tego gramofonu wygląda mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/15_12615339... Silnik nie posiada uzwojenia rozruchowego (do którego normalnie podłącza się kondensator) - posiada dzielone uzwojenie główne. Podobne silniki były stosowane np. w krajowych magnetofonach szpulowych...
Zworkę wyjąłeś ale czy przewody zasilające odpiąłeś do pomiarów rezystancji uzwojeń silnika? Tak, wszystkie przewody (tzn zasilanie i zworkę) w puszce silnika- odpiąłem. W puszce były też trzy "luźne", zaizolowane, niepodłączone do zacisków- wychodzące z silnika przewody- tak zostawił po sobie przezwajacz silnika. Do wczoraj- nie miałem kontaktu z...
Witam. Silnik z fazą rozruchową i kondensatorem czyli silnik ma dwa uzwojenia . Czy są jakieś metody na sterowanie prędkością takiego silnika ? Chodzi mi żeby był moment w pełnym zakresie . Z tego co pamiętam to uzwojenie rozruchowe potrzebne jest tylko przy starcie . Gdyby tak zasilać tylko jedno uzwojenie tego silnika ? ( główne ) Pozdrawiam
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Ten wyłącznik pozwala na pracę kompresora tylko w jednej pozycji ( prawidłowej dla pracy z czynnikiem chłodniczym). Obydwa metalowe słupki wewnątrz rurki muszą być w rtęci. Poza stłuczeniem trudno taki element uszkodzić. Można spróbować uruchomić silnik i bez układu startowego tyle że należy zachować szczególną ostrożność. Należy oznaczyć uzwojenie...
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
Witam wszystkich potrzebuje wartość rezystancji uzwojeń silnika Dalii konkretnie chodzi o wirówkę uzwojenie rozruchowe i główne z góry dziękuje
Kondensatory do silników mają pewną tolerancję pojemności tak, że może być 8 do 10 mikrofaradów zamiast 9. Jeżeli posiadasz omomierz, to zmierz oporności pomiędzy tymi trzema konektorami. Będzie łatwiej zgadnąć które jest uzwojenie główne a które rozruchowe. A pod pokrywką nie ma przypadkiem schematu podłączenia?
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Nie znam tej pralki ale sprawdz jeszcze termostat, grzałkę i uzwojenie "impulsatora" na silniku głównym.
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
A jak to sprawdzić? Ten silnik ma 2 rodzaje uzwojeń - główne i rozruchowe, opisane objawy wskazują na brak działania uzwojenia rozruchowego. Najczęściej spotykaną przyczyną jest przegrzanie/spalenie uzwojenia rozruchowego. Najlepiej i najpewniej można to sprawdzić rozbierając silnik. Uzwojenie rozruchowe jest nawinięte cieńszym drutem, jeśli jest przebarwione...
Pierwszy powód uszkodzenia to wyłącznik odśrodkowy, ale to nie powód główny, prawdopodobne uszkodzone jest też uzwojenie rozruchowe teraz się ujawniło rozłączaniem zasilania. Dobry przewijacz to potwierdzi, jeśli tak to przewinięcie ale wpierw możesz wyciąć rozruchowe byle nie uszkodzić głównego i używać jak poprzednio.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
(at)degster Sprawdź kolejność podłączenia uzwojeń silnika krokowego, główny objaw jak drży.
Witam. Czy silnik dałeś kondensatorem do serwisu?. Serwis mając sam silnik bez kondensatora(przezwajając go),z pewnością mógł stwierdzić ,z jakiej przyczyny silnik się spalił .Czy uzwojenie główne i rozruchowe było spalone ,czy tylko rozruchowe.
Czołem!Z opisu stawiam na silnik główny ,a dokładnie uzwojenie wirówki.Sprawdz jeszcze kondesator. Silnik ma 3 uzwojenia 2 rewersy lewo - prawo ,1 wirówka. pozdrawiam TFX
Przeciez, napisalem co trzeba zrobic we wczesniejszym poscie. Oszacuj te parametry, zaloz cos co sobie poradzi. Prawdopodobnie zasilanie cewki jest 230V AC a obciazalnosc stykow 10 A wystarczy. potrzebujesz jedna pare stykow NO. NIE. to tak nie pracuje: Jak wspomniałem wyżej, jest to cewka prądowa z uzwojeniem grubym drutem , właczona w szereg z uzwojeniem...
Sprawdz omomierzem -może są tylko 2cewki(może to silnik 1 fazowy) czy te kable wychodzą ze stojana?, jaki to silnik ,gdzie chcesz go zastosować .Rozruch silnika indukcyjnego klatkowego można zrealizować na kilka sposobów np kondensator,wyłącznik zwierający na chwilę uzwojenie rozruchowe(jak w agregatach od lodówki) lub nawet na "popych"-ręcznie (po...
Witam . Tu masz schemat proszę[url=https://www.elektroda.pl/rtvf... U1-U2 uzwojenie główne(3,1Ω) V1-V2 uzwojenie rozruchowe(5,6Ω)
(at)JESIOTR1 Pięknie się broni Kolega :D , tylko zapomniał, jak to jest z tym kondensatorem, impedancją uzwojenia z nim współpracującego no i całość w rezonansie dla 50 Hz. Dlatego też silniki asynchroniczne klatkowe do pracy z kondensatorem, czyli jednofazowe maja różne impedancje uzwojenia głównego i pomocniczego.
Dlaczego uważasz, że uzwojenie 50 Ω jest główne. W/g mnie nie.
Czy oba uzwojenia są takie same ? Ilość zwojów, średnica drutu ? Tego nie wiesz, nawet nie sprawdziłeś oporności uzwojeń, nie pokazałeś uzwojeń. Mam wątpliwości bo schemat pokazuje jedno uzwojenie główne i dwa uzwojenia pomocnicze połączone szeregowo, dlaczego producent tak narysował schemat ?
Witam. Silnik ten jest klatkowy z kondensatorem pracy. Posiada dwa uzwojenia fazę główną (rezystancja mniejsza)i fazę pomocniczą (rezystancja większa). Fazę główną przyłącza sie do napięcia 230V.Natomiast fazę pomocnicza też przyłącz sie do napięcia 230V ale w szereg włącza sie kondensator. Zmiana przewodów początku z końcem którejkolwiek z faz daje...
WITAM KOLEGÓW Silnik z kserokopiarki; bezszczotkowy; zasilanie 230V / AC; z kondensatorem 6uF; bez automatu i uzwojenia rozruchowego; ... Zbigniew 400 , zgadzam się, że z przebiegu dyskusji wynikało, że chodzi o silnik asynchroniczny a nie komutatorowy. Ale niestety nie masz racji. Uzwojenie rozruchowe to takie, które załączane jest tylko na czas rozruchu....
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
Temat archiwalny. Dziwne dla mnie jest, że na schemacie nie ma termika. Nie spotkałem jeszcze takiego przypadku aby termik był wbudowany w sprężarkę, ale nie zbadane są ... Zasada działania jest prosta. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez dwa uzwojenia silnika. Główne i pomocnicze(startowe). Ptc jest zimny, więc prąd uzwojenia startowego jest duży...
Proszę o podanie jakie uzwojenia silnika głównego podłączone są do poszczególnych końcówek oznaczonych numerami od 1 do 5 (6 to masa). Proszę o przesłanie instrukcji serwisowej tej pralki na adres rzajac(at)aiut.com.pl bo nie mam punktów do pobrania. Mam podstawowy schemat wklejony się w pralce.
Witam! Twój silnik ma uzwojenie główne o oporności 275Ω włączone wprost do 230V i uzwojenie pomocnicze 335Ω, które powinno być łączone z szeregowym kondensatorem - w tej konfiguracji też do 230V. Zamiana końcówki uzwojenia pomocniczego dołączonego do kondensatora zmienia kierunek obrotów. Tu schemat: Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków...
Bez pomiaru rezystancji między wyprowadzeniami się nie obejdzie, żeby ustalić które jest uzwojenie główne, a które pomocnicze (rozruchowe). Ciekawe, że silnik jest na napięcia 220V i 110V. Tak na pierwszy rzut oka to do przewodów w białej izolacji powinien być podłączony kondensator, a czarne przewody to wyprowadzenie zasilania z odczepem na 110V, ale...
Zaciski X1-X2 sprawdzaj na wyłączonym silniku z zasilania(230V),najlepiej miernikiem (multimetrem pozycji Ω). Uzwojenia; główne i pomocnicze ,zwłaszcza to drugie ,również Multimetrem.
zmiana przewodów połączeniowych szczotek nie spowodowała zmiany kierunku obrotów. Rozebrałem częściowo silnik i to co zobaczyłem narysowałem i umieściłem w załączonym pliku Word. Podejrzewam, że mam tu do czynienia z silnikiem z uzwojeniem pomocniczym (zielony przewód). Z obudowy wychodzi jeden zielony, ale drugi jest zapewne połączmy z uzwojeniem głównym...
taki silnik nazywa się poprostu silnikiem inducyjnym jednofazowym. Jedno uzwojenie główne + uzwojenie rozruchowe włączane na czas rozruchu. Wirnik klatkowy. regulacja takiego silnika mozna realizować na trzy sposoby: - zmiana liczby par biegunów. - zmiana częstotliwości zasilania, - zmiana poślizgu, więc regulacja prędkości w twoim przypadku podejrzewam...
uzwojenie główne uszkodzone uzwojenie główne silnika uzwojenie główne pomocnicze
nagrać teledysk zablokować silnik krokowy enkoder radio
obciążenie rezystancyjne regulowane obciążenie rezystancyjne
Dawka startowa pelletu przy rozpalaniu pieca: ile? Jak naciągnąć pasek alternatora Citroen C5 1.6 HDI?