Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Musisz zidentyfikować przewody wychodzące z silnika (uzwojenie główne U1-U2, uzwojenie pomocnicze Z1-Z2, wyłącznik odśrodkowy X1-X2). Tu masz schemat:
Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Witam. Jeśli zanik obrotów rewersyjnych powoduje ilość wsadu do bębna w takim przypadku może być winny silnik główny, uszkodzone uzwojenie prania.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Musisz znaleźć przewód wspólny prawdopodobnie ten pojedynczy i do niego mierzyć pozostałe. Uzwojenia wolne(2uzwojenia) około 60Ω, uzwojenie pomcnicze wirówki około30Ω ,uzwojenie główne wirówki około 20Ω. Powodzenia
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
Witam ! Oto Twój schemat połączeń silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1020583300_... Tu mnie zastanawia czy to Twoja pomyłka czy fabryki ? Chodzi mi przewody: pomarańczowy U3 zielony U3 kawowy R2 niebieski R2 ( kolory przewodów mnie nie interesują ). Powinny mieć oznaczenia: R1, R2, U3 i U4. Zasilanie podłącza się na S-S. ( sieć)...
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
Silnik ma 6 wyprowadzen (dwa od kondensatora i 4 z uzwojeń), przesyłam, wyniki pomiarów: 1-2 : 65,5R 1-3: brak połączenia 1-4: brak połączenia 1-6: 0,5R kontakt 2-3: brak połączenia 2-4: brak połączenia 2-6: 65,6R 3-4: 59,4R 3-6: brak połączenia 4-6: brak połączenia 6-7: połączone 5 nie jest wyprowadzone. http://obrazki.elektroda.pl/4196294300_1...
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Moim zdaniem jest to wyłącznik Watta. Silnik oprócz uzwojenia głównego ma jeszcze uzwojenie pomocnicze wraz z kondensatorami. Uzwojenie główne podłączone jest na stałe do przewodu zasilającego, a uzwojenie pomocnicze przez tenże wyłącznik. Gdy silnik rozkręci się wyłącznik ten odłącza uzwojenie pomocnicze które jest niepotrzebne przy pracy bo służy...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Czy jeśli ręcznie poruszę wirnikiem i dopiero potem podam napięcie na uzwojenie główne, to silnik będzie się kręcił i nie ulegnie spaleniu? Podłączenie na schemacie. Z tego rozwiązania byłbym też zadowolony – ostrzałka ma być dla mnie. Moim zdaniem ten silnik powinien jednak pracować z na stałe podłączoną fazą pomocniczą przez kondensator. Tak...
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
Witam! Twój silnik ma uzwojenie główne o oporności 275Ω włączone wprost do 230V i uzwojenie pomocnicze 335Ω, które powinno być łączone z szeregowym kondensatorem - w tej konfiguracji też do 230V. Zamiana końcówki uzwojenia pomocniczego dołączonego do kondensatora zmienia kierunek obrotów. Tu schemat: Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Mnie się wydaje, że jeżeli ten silnik pracował na bieżni i był zasilany przez falownik, to będzie to silnik trójfazowy, może nie taki typowy. Przemawia za tym to co podał autor - jednakowe oporności wszystkich trzech uzwojeń. Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze.
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A. To nic nie da. Oba końce uzwojenia rozruchowego będą wtedy przyłączone do tego samego potencjału i prąd nie popłynie przez kondensator i połączone z nim szeregowo uzwojenie. Pole magnetyczne w silniku zamiast wirować będzie pulsowało i brak będzie momentu rozruchowego. Samym manipulowaniem w puszce zaciskowej...
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
Witam, mam problem z silnikiem głównym Diany. Po wymianie łożysk silnik nie kręci. (podanie napięcia powoduje "złapanie" wirnika i silnik buczy). Dowiedziałem się że silnika nie można po prostu skręcić ponieważ wirnik musi być centralnie w osi i trzeba wyregulować szpilkami mocującymi obudowę. Ponieważ po zabudowaniu jest to dość trudne chciałem podłączyć...
Czy silnik OKC2-2/12DK ma identyczne uzwojenia główne i pomocnicze? Nie, i różnice są znaczne. Wystarczy pomierzyć.
Witam ! Silnik na zdjęciu to SOFe 90L4 Wiefamel-Poznań. Silniki z kapą kołnierzową były produkowane do hydroforów z Grudziądza. 1,1kW, 1470obr/min. Przewody czerwony i czarny to uzwojenie główne, pozostałe dwa to uzw. pomocnicze. Ze silnika powinny wychodzić jeszcze dwa przewody, z wyłącznika odśrodkowego. Schemat jet na forum, jak go znajdę, wkleję....
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Kondensatory do silników mają pewną tolerancję pojemności tak, że może być 8 do 10 mikrofaradów zamiast 9. Jeżeli posiadasz omomierz, to zmierz oporności pomiędzy tymi trzema konektorami. Będzie łatwiej zgadnąć które jest uzwojenie główne a które rozruchowe. A pod pokrywką nie ma przypadkiem schematu podłączenia?
Jakieś 3-4 kilo, może mniej. W silniku. Uzwojenie główne jest aluminiowe. Nie ty pierwszy się napalasz na tę wielką kolubrynę. :) No, chyba że wydłubiesz klepki z komutatora. To konstrukcja z okresu promowania tegoż metalu w elektrotechnice. Władza właśnie pobudowała wielkie zakłady produkujące aluminium i zastępowali nim deficytową miedź. Obecnie to...
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
A jak to sprawdzić? Ten silnik ma 2 rodzaje uzwojeń - główne i rozruchowe, opisane objawy wskazują na brak działania uzwojenia rozruchowego. Najczęściej spotykaną przyczyną jest przegrzanie/spalenie uzwojenia rozruchowego. Najlepiej i najpewniej można to sprawdzić rozbierając silnik. Uzwojenie rozruchowe jest nawinięte cieńszym drutem, jeśli jest przebarwione...
https://obrazki.elektroda.pl/8986601300_... Macie czytelną rozpiskę tego układu. (at)Krzysztof Reszka Nie tylko, klixonem w USA nazywany jest przekaźnik startowy np. kompresora. 5 i U1 uzwojenie rozruchowe silnika U1 i U2 uzwojenie główne silnika i zarazem zasilanie. Reszta wiadoma - CS Kondensator rozruchowy CR - kondensator pracy....
Pierwszy powód uszkodzenia to wyłącznik odśrodkowy, ale to nie powód główny, prawdopodobne uszkodzone jest też uzwojenie rozruchowe teraz się ujawniło rozłączaniem zasilania. Dobry przewijacz to potwierdzi, jeśli tak to przewinięcie ale wpierw możesz wyciąć rozruchowe byle nie uszkodzić głównego i używać jak poprzednio.
Witam. Czy silnik dałeś kondensatorem do serwisu?. Serwis mając sam silnik bez kondensatora(przezwajając go),z pewnością mógł stwierdzić ,z jakiej przyczyny silnik się spalił .Czy uzwojenie główne i rozruchowe było spalone ,czy tylko rozruchowe.
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Witam Mam problem z silnikiem jednofazowym tzn. z identyfikacją uzwojeń ,które jest główne ,a które pomocnicze [tabliczka jest rozłączona] ,które z uzwojeń ma większą oporność Pozdrawiam
Witam wszystkich potrzebuje wartość rezystancji uzwojeń silnika Dalii konkretnie chodzi o wirówkę uzwojenie rozruchowe i główne z góry dziękuje
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
uzwojenie główne silnika jest chyba w porządku Silnik jest spalony, do przezwojenia.
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
Witam . Silnik taki powinien posiadać kondensator rozruchowy. Uzwojenie 8Ω będzie uzwojeniem głównym ,natomiast uzwojenie 15Ω będzie uzwojeniem pomocniczym (rozruchowe).Jak wygląda ten silnik?.
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Może ktoś ma namiary na zakład, gdzie przewiną taki silnik z oboma uzwojeniami?. Może będzie się to nawet opłacać. Pytałem już w innym zakładzie i też zrobi tylko uzwojenia główne.
Zworkę wyjąłeś ale czy przewody zasilające odpiąłeś do pomiarów rezystancji uzwojeń silnika? Tak, wszystkie przewody (tzn zasilanie i zworkę) w puszce silnika- odpiąłem. W puszce były też trzy "luźne", zaizolowane, niepodłączone do zacisków- wychodzące z silnika przewody- tak zostawił po sobie przezwajacz silnika. Do wczoraj- nie miałem kontaktu z...
Nie wiem jak sygnał sprzężenia zwrotnego umieścić w programie. Do Załączenia silnika mam zamiar wykorzystać przerzutnik SR Jeżeli jest to rozruch bezpośredni to bym dał potwierdzenie ze stycznika + wyłącznika silnikowego. Jeśli robisz rozruch gwiazda trójkąt to z stycznika trójkąta + stycznika głównego + wyłącznika silnikowego. Masz 100% pewność że...
Zmiana kierunku takiego silnika, polega na zmianie podpięcia do zasilania jednego z uzwojeń. Może to być uzwojenie rozruchowe lub główne.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
W pierwszej kolejności sprawdź te połączenia bo makabrycznie wyglądają ,potem pomierz uzwojenie rozruchowe jego oporność i na koniec uzwojenie główne .
Z tego co przy puszczam w silniku są dwa uzwojenia z czego do uzwojenia pomocniczego w jeden koniec uzwojenia są połączone dwa kondensatory z tym że 50uf działa na stałe (i daje od razu przesunięcie fazowe) a 160uf (rozruchowy) rozłącza się po uruchomieniu. Uzwojenie główne nie ma kondensatora. W tym silniku nie ma uzwojenia pomocniczego. Aby silnik...
Silniki z kondensatorem mają 2 uzwojenia główne- zasilane bezpośrednio i drugie z przesunięciem fazowym za pomocą kondensatora w szeregu ( to jakby 2 fazy) drugie jest jednak mniejsze ,. Wiec jeżeli zmienisz uzwojenia silnik będzie się grzał i będzie słabszy > gdyż główne uzwojenie będzie pracowało na słabszym prądzie z kondensatora a pomocnicze będzie...
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Witam. Sprawa dotyczy silnika 1f z kondensatorem pracy. Tabliczka znamionowa nieczytelna. Po włączeniu i zakręceniu wirnikiem, aby uruchomić silnik, prąd uzwojenia głównego bez kondensatora 2,8A. Z wyliczeń przyjmując coś fi na poziomie 0,7, to silnik ma 0,45kW. Zrobiłem pomiary na kondensatorach 12mikro/450V i 16mikro/450V. Prąd w uzwojeniu pomocniczym...
Dziękuję za odpowiedzi. W tej chwili jestem poza warsztatem. Jeśli tylko coś na naklejce będzie widoczne to jutro zrobię zdjęcie. Mam pytania. Taki silnik ma 2 uzwojenia: główne i rozruchowe. Które z nich powinno mieć większą wartość rezystancji? W Internecie są sprzeczne informacje na ten temat. Główne uzwojenie ma mniejszą rezystancję, a rozruchowe...
Podaj nazwy sterownika i silnika. Zmierz rezystancje między wiązkami przewodów wychodzących z silnika. zazwyczaj przewody uzwojeń są najgrubsze i mają jednakową rezystancję między sobą, bo oczywiście zużywają najwięcej mocy, ale reszta też do czegoś służy więc nazwa silnika będzie bardzo przydatna. Myślę że możesz nie podołać z podłączaniem poprawnie...
Podłącz na chwile napięcie stałe na uzwojenia główne silnika. Możesz wykorzystać napięcie 230V i wyprostować przez mostek prostowniczy.
Witam. Silnik ten jest klatkowy z kondensatorem pracy. Posiada dwa uzwojenia fazę główną (rezystancja mniejsza)i fazę pomocniczą (rezystancja większa). Fazę główną przyłącza sie do napięcia 230V.Natomiast fazę pomocnicza też przyłącz sie do napięcia 230V ale w szereg włącza sie kondensator. Zmiana przewodów początku z końcem którejkolwiek z faz daje...
Witam. Silnik z fazą rozruchową i kondensatorem czyli silnik ma dwa uzwojenia . Czy są jakieś metody na sterowanie prędkością takiego silnika ? Chodzi mi żeby był moment w pełnym zakresie . Z tego co pamiętam to uzwojenie rozruchowe potrzebne jest tylko przy starcie . Gdyby tak zasilać tylko jedno uzwojenie tego silnika ? ( główne ) Pozdrawiam
Do sprawdzenia złącza na programatorze jak również uzwojenia wirówki silnika głównego, czy nie mają upływności do masy OK?.Pozdrawiam.
taki silnik nazywa się poprostu silnikiem inducyjnym jednofazowym. Jedno uzwojenie główne + uzwojenie rozruchowe włączane na czas rozruchu. Wirnik klatkowy. regulacja takiego silnika mozna realizować na trzy sposoby: - zmiana liczby par biegunów. - zmiana częstotliwości zasilania, - zmiana poślizgu, więc regulacja prędkości w twoim przypadku podejrzewam...
Witam serdecznie. mam problem z silnikiem jednofazowym. Otóż uzwojenie główne ma 1ohm, pomocnicze 6,3ohma, kondensator ma 4 mikro Farady. Po włączeniu silnik nie osiąga nominalnej prędkości obrotowej ( 1400obr/min ) oraz wyrzuca topik 20A. Dodam, że jest to silnik z UK. Macie Panowie jakieś pomysły? O podłączeniu nie pisałem, bo jest dobrze na bank.
Witam . Tu masz schemat proszę[url=https://www.elektroda.pl/rtvf... U1-U2 uzwojenie główne(3,1Ω) V1-V2 uzwojenie rozruchowe(5,6Ω)
Jest to typowy silnik do pralki wirnikowej. Dwa przewody to uzwojenie główne następne dwa to uzwojenie rozruchowe a kolejne dwa to wyłącznik odśrodkowy i tak jak pisali przedmówcy bez przyrządu nic nie sprawdzisz. Te silniki były robione bez kondensatora(chyba,że ktoś przerabiał).
Mam ten sam problem. Pralka nie obraca bębna na wolnych obrotach (pranie) ani w lewo ani w prawo. Żona mówiła, że usterkę poprzedził głośny stuk (hałas, uderzenie). Wirówka chodzi czasem bez problemu, a czasem po ok 3-5 sek. nagle staje. Mechanicznie wszystko jest OK. Kondensator wydaje się OK, ma po zmierzeniu 16uF i zero upływności. Silnik: - kostka...
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
No teraz już wszystko jasne. Z silnika wyprowadzone są cztery przewody, uzwojenie główne na zaciski W1 i W2, uzwojenie pomocnicze na zaciski V1 i U1. Reszta zacisków nie ma znaczenia, to tylko "kostki połączeniowe". Uzwojenie pomocnicze jest i musi być połączone szeregowo z kondensatorem. Zmiana kierunku obrotów polega na zmianie kierunku przepływu...
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
Czy oba uzwojenia są takie same ? Ilość zwojów, średnica drutu ? Tego nie wiesz, nawet nie sprawdziłeś oporności uzwojeń, nie pokazałeś uzwojeń. Mam wątpliwości bo schemat pokazuje jedno uzwojenie główne i dwa uzwojenia pomocnicze połączone szeregowo, dlaczego producent tak narysował schemat ?
Witam Wygląda na to że silnik spalony.Sprawdź oporność uzwojeń (główne ,rozruchowe),oraz oporność izolacji tych uzwojeń względem korpusu silnika.
No, to stary silnik, jutro będę mierzyć. Ale najpierw poszukam w pracy tego przekaźnika w lepszym stanie, co do uzwojenia, to mierzyłem to, ale już nie pamiętam wyników, ale na pewno przejścia między uzwojeniami nie było. Uzwojeń też nie mogłem pomylić, bo zmieniałem kable od uzwojeń i wiem które było od cieńszego uzwojenia, a które od głównego.
(at)degster Sprawdź kolejność podłączenia uzwojeń silnika krokowego, główny objaw jak drży.
Ok. Zmierzone. Zielony i czerwony 11,2 Ohm'a - czy to uzwojenie główne? Biały i żółty brak przejścia - więc uzwojenie spalone. Mam więc pytanie czy silnik może pracować przy podpięciu sieci do zielonego i czerwonego? Przy starcie trzeba będzie zakręcić ręką aby odpalił.
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Jedno uzwojenie ma 42Ω, drugie uzwojenie ma 22Ω. Żadne uzwojenie nie ma przejścia do masy. Więc silnik jednofazowy klatkowy? Kondensator 8µF wystarczy? Zatem 22 Ω uzwojenie główne, 42 Ω pomocnicze. Nie, nie wystarczy, powinno być ok. 16 µF / 400 VAC
Witam . Pojemność kondensatora 100µF /320V ,według tabliczki znamionowej . Oczywiście wskazany pomiar uzwojeń by określić uzwojenia (rozruchowe i główne).
Proszę o podanie jakie uzwojenia silnika głównego podłączone są do poszczególnych końcówek oznaczonych numerami od 1 do 5 (6 to masa). Proszę o przesłanie instrukcji serwisowej tej pralki na adres rzajac(at)aiut.com.pl bo nie mam punktów do pobrania. Mam podstawowy schemat wklejony się w pralce.
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Niestety robiłem próby z 85 uf (dość leciwy) więc nie wiem ile tam na 100% ma ale silnik nie ruszy tylko burczy. Sprawdziłem opór uzwojeń uzwojenie główne 3,6 ohm rozruchowe 8 ohm.
Witam ! Do pracy ten silnik nie potrzebuje kondensatora, chyba że był przewijany ? Normalnie ten silnik ma jedno uzwojenie główne i jedno uzwojenie pomocnicze odłączane wyłącznikiem odśrodkowym widocznym na fotografi z lewej strony. proszę sprawdzić wyłącznik odśrodkowy. Jedna część na ośce wirnika powinna pod wpływem narastających obrotów odłączyć...
Chciałem zauważyć że jest to silnik 3-fazowy a nie jedno. Przewody masz pokolorowane jak podłączyć. Szary czarny i brązowy masz fazy, niebieski zerowanie zielono-żółty uziemienie a te dwa białe przewody są to przewody sygnałowe Dobrze, dobrze, co !!! Bez bzdur proszę! Musisz rozrysowac nam te połaczenia, bo w tej chwili nic nie widać w tym spaghetti....
Nie znam tej pralki ale sprawdz jeszcze termostat, grzałkę i uzwojenie "impulsatora" na silniku głównym.
Sprobuj podłączyć falownik 220VAC do wyprowadzeń stojana tak jak by to był silnik trójfazowy, po odłączeniu kondensatora i wył. odśrodkowego. Przy stosunkowo małej różnicy impedancji uzwojeń głównego i pomocniczego powinno to działać. Żaden inny regulator, np fazowy nie nadaje się do tego silnika.
uzwojenie główne uzwojenie główne silnika uzwojenie główne pomocnicze
licznik energii optyczne moduł programator pralka indesit kontrolki mazda
częstotliwości nasłuchu warszawa multiroom canal
Epson L455 – sączek tuszu, wymiana absorberów, reset licznika, external waste tank Nice RBA2 – jak wyłączyć fotokomórkę w sterowniku bramy ROBO/RB?