tak jak piszesz tak jest ,tylko nie piszesz czy obrót ręką powoduje pracę silnika ,czy po wymianie kondensatora (jeżeli taka nastąpiła)brak dalej pracy silnika-buczenie to oznaka braku momentu rozruchowego -uszkodzone uzwojenie rozruchowe ,kondensator ,przerwy itp. zastosuj się do rady kolegi wyżej,pisz precyzyjniej na postawione pytanie odpowiedż otrzymałeś...
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
To jest termik - wyłącza obwód jak temperatura sprężarki jest zbyt wysoka / płynie zbyt duży prąd. Kompresor ma trzy końcówki uzwojeń. Wspólne (tam gdzie termik jest podłączony, uzwojenie pracy i trzeci uzwojenie rozruchowe (często łączone do kondensatora rozruchowego). Wszystkie te uzwojenia mają przejścia? Kondensator sprawny? Wszystko jest prawidłowo...
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Oryginalny ma chyba 8 uF i jest on w kształcie kostki.
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
Ja mam pytanie czy gdy byś nadał jej pęd ręcznie [ mocno zakręć wirnikiem w kierunku pracy silnika] i czy wtedy będzie chodził . Jeżeli tak to jak kolega wcześniej wspomniał kondensator lub uzwojenie rozruchowe . Pozdrawiam
W silnikach z jednym kondensatorem, uzwojenie rozruchowe było po rozruchu odłączane. Później zastosowano drugi kondensator włączony tak jak opisałem i w ten sposób podczas pracy wykorzystano uzwojenie rozruchowe jako uzwojenie pomocnicze, dzięki temu wzrosła moc silnika. Schemat kolegi sp3ots jest prawidłowy dla silnika z jednym kondensatorem, Twój...
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym z kondensatorem zgodnie z tabliczką. Zmierz dobrze uzwojenia.
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Jeśli wirnik obraca się lekko a uzwojenie rozruchowe jest wpięte z kondensatorem a silnik obraca się gdy obrócimy wałek to wymień kondensator (możesz wpiąć na chwilę innej wartości aby wykluczyć że jest uszkodzone uzwojenie rozruchowe).
Witam. Jest samo PTC. Jednak są kompresory (sprężarki), że oprócz wyłącznika rozruchowego mają dodatkowo kondensator.
3.8Ω środek - lewy - uzwojenie rozruchowe tutaj daj szeregowo kondensator. 2.2 Ω środek - prawy - uzwojenie robocze. Schematy są na elektrodzie i w Googlach :P Pozdro Marcin
Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
Indukcyjna ma kondensator rozruchowy i uzwojenie wokoło stojana , magnetyczna ma kwadratową cewkę i bez kondensatora.
Można jak najbardziej na 450V. Pokombinuj i sprawdź gdzie masz główne uzwojenie. Po zakręceniu wirnikiem i podaniu na nie napięcia wirnik powinien się obracać bez uzwojenia rozruchowego z kondensatorem. Poszukaj w necie może będzie schemat połączeń i szybko rozjaśni wszystko. Może to coś rozjaśni: http://www.saga.info.pl/files/file/Pompy...
Kierunek obrotów spokojnie możesz zmieniać. Uzowjenie robocze ma punkt wspólny z rozruchowym. Drugi koniec rozruchowego jest podłączany do kondensatora. Zamień końce uzwojenia rozruchowego tzn koniec który był podłączony do kondensatore podłącz do uzwojenia roboczego a koniec który był podłączony do roboczego podłącz do kondensatora. Chyba załapiesz...
Tabliczki brak, napisałem wszystko co posiadałem. Problem juz rozwiązałem samodzielnie, wystarczyło odświeżyć trochę wiedzy :) temat zamykam Dodano po 2 Niebieski 1 i niebieski uzwojenia rozruchowe ( kondensator) Biały i szary uzwojenia robocze
Sprawdź obwód uzwojenia rozruchowego, czyli od zasilania, poprzez wyłącznik odśrodkowy , uzwojenie rozruchowe, kondensator, z powrotem do zasilania. Na moment sprawdzania omomierzem końcówki kondensatora zmostkuj. A jak wyglądają styki wyłącznika odśrodkowego? w pozycji wyłączonej powinny być zwarte.
W tym silniku nie stosuje się kondensatora, nawet uzwojenie rozruchowe jest inaczej wykonane niż w silnikach z kondensatorem. Zasilanie 230V z sieci podajemy na terminale Tak właśnie jest. Przewody niebieskie prowadzą do wyłącznika odśrodkowego wewnątrz silnika.
Może to być wina kondansatora ,ale należy jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
Uzwojenie główne jest uzwojenie pracy.Natoniast uzwojenie rozruchowe podłączone równolegle do uzwojenia pracy.Uzwojenie rozruchowe dodatkowo jest w szereg podłączone z kondensatorem.Tak więc całość uzwojenie rozruchowe+ kondensator łączymy równolegle do uzwojenia pracy.
Jeśli uzwojenie rozruchowe jest podłączone do silnika tylko na czas rozruchu, pojemność kondensatora wybierana z obliczenia -7uF na każde 100W jego mocy. Jeśli uzwojenie rozruchowe pozostaje podłączone przez cały czas pracy, pojemność kondensatora wybieramy 2,3 - 3,5 uF na 100W . Wieksza pojemność używana przy pracy silnika przez cały czas z obciążeniem....
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
Czy jest możliwość, podłączenie tego uzwojenia rozruchowego, przez jakiś kondensator dla sprawdzenia, czy właściwie ten agregat jest sprawny? Należy odłączyć przewody z przekaźnika, a zasilanie zewnętrzne przyłączyć na N i C.
to urządzenie przy wiatraku to wyłącznik odśrodkowy który odłącza kondensator rozruchowy po osiągnięciu określonych obrotów przez silnik.kondensator jest na pewno do wymiany ale sprawdź ten włącznik czy nie zawiesiły się styki bo może to być powodem uszkodzenia kondensatora albo uzwojenia rozruchowego w silniku.
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Czyli na żółtych masz dodatkowe uzwojenie rozruchowe jak z tego wynika i może być potrzeba zastosowania dwóch kondensatorów do uzwojenia rozruchowego jak i do pracy?
Witam ! Jest to silnik 1,1kW, jedno fazowy 220V 50Hz, produkcja ( na 99% ) EMA Wiefamel Poznań. Silnik ten był wyprodukowany w latach 70tych 20 wieku. Do prawidłowej pracy potrzebuje kondensatora 100uF, może być też 125uF na 450V. W silniku umieszczony jest wyłącznik odśrodkowy który po nabraniu przez silnik odpowiednich obrotów odłącza "fazę rozruchową"...
A do którego uzwojenia chcesz dodać kondensator? do uzwojenia rozruchowego, jak ma przerwę, to jaki sens?, a do roboczego też bez sensu, bo by silnik startował, to musi być dwa uzwojenia.
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
w linku który podałem pada jego nazwa , dokładnie jest to kondensator rozruchowy ..... do silnika jednofazowego jako uzwojenie pomocnicze rozruchowe. Możesz mieć 2 oddzielne pod warunkiem , że nie będzie przeszkadzała Ci ich wielkość zajmowanego miejsca
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Zaraz, zwiększyć pojemność? Zakładając że przy zwiększeniu częstotliwości z 50Hz do 60Hz uzwojenie pracy zwiększy reaktancję o 20% to przesunięcie fazowe prądu zwiększy się (o ile nieważne). Podobnie musi być z uzwojeniem rozruchowym. Za to zmiana kondensatora na pojemniejszy znacząco zmniejszy jego reaktancję (raz, z powodu częstotliwości, dwa z powodu...
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Kolega, trance123! Ten silnik jest przeznaczony dla puszczenia za pomocą rozruchowego uzwojenia, a nie rozruchowego kondensatora . Należy mieć na myśli specyfikę użycia silnika - puszczenie bez obciążenia . Przy puszczeniu z obciążeniem mogą powstać problemy . Moc silnika 550W 2900 obr/min. Dla puszczenia takiego silnika wykorzystuje się specjalny przycisk...
Może to być silnik S Fe-90L4 . Piszę może,bo jest podobny do tego co posiadam,ale nie mam całkowitej pewności,czy jest identyczny. Silnik posiada dwa uzwojenia : -uzw. robocze -uzw. rozruchowe. Oba łączy się równolegle. Uzwojenie rozruchowe jest wpięte szeregowo z kondensatorem o pojemności (z tabliczki) 125-150µF i wyłącznikiem odśrodkowym (to...
A nie pomyliło Ci się z uzwojeniem rozruchowym? Jest i uzwojenie rozruchowe i kondensator rozruchowy ale nie w tym silniku.
Silnik gorący tzn że albo uszkodzone uzwojenie rozruchowe albo kondensator jeśli jest.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
witam jeżeli tam jest kondensator to pomierz omomierzem uzwojenia i to które ma większą oporność po podłącz przez kondensator jako rozruchowe a to drugie jako uzw główne Dodano po 12 witam jeżeli tam jest kondensator to pomierz omomierzem uzwojenia i to które ma większą oporność po podłącz przez kondensator jako rozruchowe a to drugie jako uzw główne
To jest silnik posiadający 3 uzwojenia przystosowany do pracy na 1 fazie. Jeden z kondensatorów jest do poprawy cosφ silnika (wpięty równolegle do zasilania) a drugi jest kondensatorem rozruchowym. Z tego co widzę to uzwojenia są połączone w gwiazdę. (zwarte końce uzwojeń niebieskim przewodem). Podłącz kondensator rozruchowy (to jest prawdopodobnie...
W takim razie cały silnik przy Twoim poprzednim podłączeniu chciałbyś puścić przez ten kondensator... raczej się nie uda. I czy to czasem nie będzie bezpośrednie zwarcie poprzez uzwojenie rozruchowe (żółte)? W oryginalnym rozwiązaniu kondensator jest w szeregu z dość duża rezystancją rozruchowego. W Twojej propozycji kondensator w szeregu z niską rezystancją...
Musisz połączyć dwa przewody ze sobą na zaciskach kondensatora. Niestety nie wiem który jest rozruchowy, trzeba by było znaleźć omomierzem uzwojenie o większej oporności to będzie rozruchowe i trzeba go podłączyć do sieci szeregowo poprzez kondensator.
Pomierzyłeś, ale ja nie wiem w jakich jednostkach. Domyślam się, że 5-6 to uzwojenie pracy, które podłącza się bezpośrednio pod napięcie zasilania. 6-7 to uzwojenie rozruchowe, które łączy się szeregowo z kondensatorem. Z tego wygląda, że zacisk 6 jest wspólnym, który trzeba podłączyć do jednej strony zasilania, zacisk 7 połączyć z jednym z przewodów...
Moim zdaniem występujący w urządzeniu kondensator jest kondensatorem rozruchowym, chociaż włączonym na stałe. Silnik indukcyjny jednofazowy nie ma żadnego momentu rozruchowego ( uzwojenie jednofazowe nie wytwarza wirującego pola magnetycznego tylko pulsujące, bez kierunku, można je sobie wyobrazić jako dwa jednakowe pola wirujące w przeciwnych kierunkach)...
Większy kondensator to większy prąd płynący przez uzwojenie silnika. Większe grzanie się silnika, szlifierka nie pracuje długo ale jeśli jest 5 to taki trzeba zamontować. Ten ostatni będzie wyśmienity.
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Oczywiście że jest kondensator rozruchowy. Pierwsze co sprawdziłem, to stan kondensatora i prąd płynący w uzwojeniu rozruchowym (ok. 1,5A). Już podejrzewałem spalone uzwojenie, uszkodzony kondensator itd. Pomierzyłem oporność i indukcyjność uzwojeń, sprawdziłem kondensator. Pomierzyłem prądy i napięcie zasilające. No i napisałem reklamację linii zasilającej.
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Jeśli poprawnie przeczytałeś moc silnika to dla 400 W opór uzwojeń co najmniej do 10 razy powinny być mniejszy. To jest silnik jednofazowy z rozruchowym uzwojeniem i rozruchowym kondensatorem. Robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Zmierz jeszcze raz opór. Czy znasz pojemność rozruchowego kondensatora?
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Przecież ŁK15 to właśnie typ łącznika. ŁK15 to ŁK- Łącznik krzywkowy 15 - Prąd znamionowy ciągły In=16A Koledze rybakm jest potrzebne dalsze oznaczenie typu tego łącznika. Wszystkim nadal radzę pytać przy zakupie o silniki jednofazowe zasilane z jednej fazy 230V a w celu osiągnięcia momentu rozruchowego mające dodatkowe uzwojenie rozruchowe nawinięte...
To jest silnik na 220V zmierz oporność uzwojeń.
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Nie działa uzwojenie pomocnicze (rozruchowe), być może jest przerwa na w obwodzie -uszkodzony kondensator.
ciekawa teoria- wzrost mocy silnika, poprzez dodanie kondensatora do uzwojenia rozruchowego.
A ja troche z innej beczki. Mam silnik jednofazowy który zasilał piłę stołową( krajzega czy jak jej tam) nie mam tabliczki na nim ale ma ze 2.2kW i jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym wewnątrz. Ma też kondensator do uzwojenia rozruchowego jak i do uzwojenia pracy. Czy jest opcja aby podpiąć go pod jakiś falownik tak by...
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
Witam uszkodzeniu uległ mi wyłącznik odśrodkowy w silniku 1,1 1-fazowym "Poznań" na forach ten temat był poruszany. Wymyśliłem takie coś żeby zastąpić wyłącznik odśrodkowy przełącznikiem który będzie miał dwie pozycje 0-1-2 0-wszystko wyłączone 1- załączanie uzwojenie pracy i uzwojenia rozruchowego + kondensator 2- dalej załączone uzwojenie pracy i...
Uzwojenie rozruchowe nawet takie z kondensatorem może pracować cały czas, nie ma problemu, wyłącznik odśrodkowy to dla nowych technologów zbyt skomplikowane urządzenie i w zasadzie zbędne kondensator jest wystarczajacym rozwiązaniem. Odłazcanie to względy oszczędnościowe. Kondensator dobiera się w zależności od mocy i ciężkości rozruchu silnika z ogólnie...
Z tych danych dotyczących silnika, domyślam się, ze jest w nim urządzenie rozruchowe( czy wyłącznik odśrodkowy? tego nie wiem). Zatem to mogło ulec uszkodzeniu, lub spaliło się uzwojenie rozruchowe. Jest też możliwość, że kondensator rozruchowy się uszkodził.
1 Odpowiedź- Sugestia- kondensator. 2 Odpowiedź- uszkodzony kondensator Kolejne 4 usunąłem- o treści: uszkodzony kondensator... Ludzie, jeśli już taka odpowiedź padła, to po jasną ch....e piszecie ponownie to samo! Jeśli już taka odpowiedź padła, to nie będę tolerował nabijania postów! Ani w tym temacie, ani w każdym innym! P.S. Jeśli kondensator jest...
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
PFF czytam czytam przypadkiem . To jest normalne ze silnik 230 który posiada osobne uzwojenie - pracy, oraz uzwojenie - rozruchowe . Każdy tego typu silnik będzie uruchamiał się w dowolna stronę , albo w ogóle nie ruszy . Jeżeli nie jest podłączone uzwojenie rozruchowe przez kondensator - który wprowadza przesuniecie fazowe . W zależności na która stronę...
Do sprawdzenia silnik, należy pomierzyć jego uzwojenia oraz sprawdzić kondensator rozruchowy jeśli występuje (przy silniku)
odłącz kondensator i sprawdź oporność uzwojenia pracy i uzwojenia rozruchowego.
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
Witam. Przewróć zmywarkę na tylną ścianę ( plecy ) rozkręć dolną część zmywarki i tam właśnie ją znajdziesz. Największy silnik. Zmierz uzwojenia stojana, zmierz pojemność kondensatora rozruchowego tej pompy, a jeśli brak przyrządu to wymień go na nowy ok. 5zł.
Witam. Pierwszy jest kondensatorem pracy,zasilającym uzwojenie rozruchowe silnika. Pojemność 8 mikrofaradów, tolerancja pojemności 20%. Drugi podzespół to wejściowy filtr napięcia zasilania. 0.5 mikro pomiędzy wejściami + 2x 5n w szeregu, środkowe połączenie do masy+2x dławiki 1mikroHenr w torach głównych + rezystor 680k pomiędzy torami. Schemat połączeń...
Witam !! Kolega wyraźnie napisał że chodzi o silnik jednofazowy. Ciekaw jestem jak w tym wypadku falownik poradzi sobie ze zmianą kierunku :D Zwykle w silnikach jednofazowych są dwa uzwojenia - robocze i pomocnicze (rozruchowe). Uzwojenie robocze jest podłączone bezpośrednio do zacisków L i N sieci, natomiast uzwojenie rozruchowe jest podłączone jednym...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
Witam Ktoś tu faktycznie nagmatwał bo uzwojenie rozruchowe ma zawsze WIĘKSZĄ rezystancje a kondensator służy nie do zmiany kierunku wirowania lecz tworzy przesunięcie fazowe między uzwojeniami rozruchowym i pracy,oraz do zwiekszenia momentu rozruchowego i sprawności silnika. Silniki bezkondensatorowe też mogą wirować w lewo lub prawo .
pewnie uszkodzone uzwojenie lub kondensator rozruchowy.Podałeś trochę mało danych (ew. zdjęcie ) bo piszesz że to starszy typ więc może mieć także wyłącznik rozruchowy.Dlatego na tej podstawie trudno powiedzieć coś o kosztach. Pozdrawiam Są dwa typy silników jedofazowych: z fazą rozruchową odłączaną wyłącznikiem odśrodkowym, lub z fazą rozruchową stałą....
Sprawdź styk od uzwojenia rozruchowego i kondensator
Odwrotnie wsypane jest uzwojenie rozruchowe.
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
est zamysł co by podłączyć wyzwolenie rozruchowe na stałe poprzez mały kondensator tak jak to było w silnikach 1.5kW gdzie uzwojenie rozruchowe pracowało z kondensatorem 20uF Nic z tego nie będzie. Uzwojenie rozruchowe jest ( z samej nazwy)tylko do rozruchu. Przy dłuższym zasilaniu tego uzwojenia, ulegnie ono przegrzaniu i spaleniu. Na próbę podłączyłem...
Uszkodzony przekaźnik rozruchowy. Zwierający pod napieciem kondensator pracy. Uszkodzone uzwojenie silnika.
Cb to kondensator na stałe połączony z uzwojeniem rozruchowym. Ca to kondensator rozruchowy, dołączany do uzwojenia rozruchowego tylko na czas rozruchu. Jeżeli silnik nie ma wyłącznika odśrodkowego to może on być dołączany np. przez przekaźnik (jak w agregatach chłodniczych ) lub przekaźnikiem elektronicznym.
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Regulator musi być na tyrystorze, nie na triaku. http://www.dospel-comfort.pl/Product/pro... Jakiej mocy ten wentylator? Czy posiada uzwojenie rozruchowe, kondensator? Przydatny link http://elektronika_10.republika.pl/regfa... Tego typu silniki nie dadzą się regulować od "zera"
Uzwojenie główne ma pracować cały czas a uzwojenie rozruchowe kondensator rozruchowy tylko przez chwilkę. Natomiast wyłącznik odśrodkowy nie nie załącza kondensatora rozruchowego tylko go nie wyłącza. Tak właśnie może się dziać przy niższych obrotach wirnika. A rozwiązanie jest dość proste i wystarczy zmniejszyć siłę docisku wyłącznika do styków poprzez...
Uzwojenie rozruchowe 2-2" i kondensator są włączone stale, a prędkość regulowana przez zmianę ilości biegunów stojana i zwojów uzwojenia roboczego. Zamiast AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. https://allegro.pl/oferta/regulator-obro... https://obrazki.elektroda.pl/7445404600_... https://obrazki.elektroda.pl/3679893700_...
Witam. Kondensator rozruchu w miarę rozumiem, ale w zamieszczonym układzie, tak jak piszesz, faza pomocnicza z kondensatorem jest na stałe, to jest to dalej kondensator rozruchu czy już pracy? Jest to silnik z fazą pomocniczą. Z fazą rozruchową jest wtedy, gdy obwód uzwojenia wspomagającego rozruch, jest po rozruchu przerywany. Kondensator do fazy pomocniczej...
Silnik taki ma 3 wyprowadzenia. jedno wspólne, uzwojenie robocze i rozruchowe. Najpierw zidentyfikuj je przy pomocy omomierza. Rozruchowe ma mniejszą rezystancję. Ja agregat z lodówki odpalam tak, że mam przełącznik i przycisk. Przełącznikiem doprowadzam napięcie do uzwojenia roboczego i przycisku, po czym na chwilę wciskam przycisk, który doprowadza...
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
uzwojenie rozruchowe spalone uzwojenie rozruchowe uzwojenie rozruchowe pomiar
klawiatura myszka blokuje accord wyświetlacz czujnik zalania telefonu
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Equivalent for 6208A Transistor, PLC, or Bearing Peugeot 306 - Kontrolka ładowania świeci po wyjęciu kluczyka