W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
Dziękuje. Wychodzi że to taki alternator: https://as-pl.com/pl/p/A3129(VALEO) Ale jak teraz dobrać regulator napięcia?? Znalazłem taką listę ale nie ma tam niestety regulatora Valeo https://as-pl.com/pl/u/AV6N10300HA
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Czy te regulatory to to samo: A. https://as-pl.com/pl/p/ARE3201P B. https://www.rozrusznik-alternator.pl/7/1... ??
Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. https://as-pl.com/pl/u/0124325139 Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Alternator VALEO klema podmieniona i regulator napięcia na alternatorze także.
No wlasnie,wszystkie elementy sa jak i obudowa taka jak Delco ale naklejki na obudowie sa z napisami Valeo
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
On powinien zastartować bez niczego sam. Tam leci info po COM . Trzeba raczej sprawdzić mostek. Te regulatory valeo nie padają.
No właśnie na aukcji regulatora Valeo są podane symbole obydwu tych alternatorów. Więc po co wydawać 240 zeta skoro mam za free.
coś nie tak z regulatorem napięcia
Jak to części nie pasują?? Jesteś zawodowcem a nie amatorem i patrząc na otrzymane od klienta części chyba od razu wiadomo czy pasują czy nie. Każda część ma numer, więc w przypadku wątpliwości można dość łatwo zweryfikować. Mówimy o przypadku, w którym klient zamawia części, co z tego, że ja od razu zobaczyłem, że część jest nie taka? I tak samochód...
raczej nie ma alarmu... Szczerze mówiąc to nie patrzyłem czy obroty wzrastają... Narazie dałem na reklamacje regulator zobaczymy co odpisze producent w końcu to i to jest firmy Valeo.
Ze starego knuta Espace. Ma ktoś mumery zamiennika regulatora napięcia; ewentualnie oryginału Valeo? Zdaje się, że katalog Cargo ma błąd, bo sugeruje 131146, ale jest dopisek for 9 diode alternators; co akurat nie jest prawdą w tym alternatorze.
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje. Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8. Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu....
Lekkie wachania napięcia to nie tragedia, zakres napięcia w normie, wiadomo oryginał to oryginał. Tylko nawet oryginał będzie miał problem jak doszło do uszkodzenia uzwojeń. Jak jest zwarcie międzyzwojowe to czasem potrzebuje wyższych obrotów żeby osiągnąć poprawny poziom ładowania. Jeżeli jest uszkodzone uzwojenie to i tak padnie, ja w takim przypadku...
I jeszcze regulator napięcia...
Jeśli miernik jest w porządku, to praktycznie pewne jest że wina regulatora. Tak, wiem że nowy, ale już kilka razy miałem do czynienia z nowymi - niesprawnymi. EDIT: A sorry, nie jest nowy. Ale i tak wszystko wskazuje na regulator.
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
zobacz czy po podłączeniu kabla od alternatora (tego cienkiego) do masy na włączonym zapłonie zapali się kontrolka, jeżeli tak to padł ci alternator, jeżeli jest VALEO, to poszły diody i regulator napięcia - standard, no i jeszcze może posypać żarówke od ładowania.
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Napięcie po naładowaniu 12 godz na klemach akumulator 12,8 V no i jeszcze pobierał 3 A. Po 24 godz bezczynności samochody spadło do 12,36 (akumulator wpięty obciązony odbiornikami). Znajomy mówi że możliwe że jedna z diód w regulatorze jest uszkodzona i obciąża układ, miał ktoś doświadczeni z regulatorami napięcia w tych alternatorach Valeo są zamawialne...
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
Regulator padł valeo czy bosch?
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu łożyska lub plastikowego pierścienia osadczego może...
To może regulator napięcia skoro wszystkie bezpieczniki wyjęte i nadal takie kwiatki.
Zregenerowałem ślizg na wirniku Zamieść zdjęcie tego zregenerowanego pierścienia oraz zdjęcie regulatora napięcia. Zmierz rezystancję szczotki oryginalnej i "dorabianej"
Regulator napięcia w alternatorze. Uwaga: musi być orgniał Valeo, sterowanie z komputera i tylko org. działa poprawnie.
Podróbka z Cargo tak. Ale 99% usterek to rozwarty wirnik. Dokładnie, w tym Valeo wirniki siadają (uzwojenie), sprawdź zanim wymienisz regulator.
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Ok. Panowie to rozwinę temat. Wymieniłem sam regulator na oryginalny wg. numeru bo wyskakiwał mi błąd ładowania. Nic to nie zmieniło. Błąd wyskakiwał nadal. Poddałem się i oddałem samochód do ASO. Tam stwierdzili, że regulator założyłem dobry i alternator też dobrze działa więc muszę wymienić całą instalację. Znając system naprawy ASO nie zgodziłem...
Znalazlem dane tego alternatora Alternator - oryginał VALEO nr VALEO OE: 252168 nateżenie 105 A napięcie 14 V
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Nie ma spadku napięcie pomiędzy masą silnika a masą auta ;) Naładowałem akumulator i bez obciązenia altek daje 13,5 ale po włączeniu swiateł i szyby ogrzewanej napiecie spada ponizej 13 voltów . I teraz nie wiem czy ten typ tak ma czy uszkodzone są diody albo regulator napięcia ??
problem w tym że nie wiem czy ten sam typ. Ten co go kupiłem nie ma żadnej tabliczki, tylko na regulatorze jest napisane valeo. U mnie ze stojana wychodzi 6 przewodów a w tamtym 3.
Jak siedzę od lat w autach 20+ to problem jest bardzo powszechny szczególnie przy francuzach, japońcach i klasykach z bajerami i car audio na pokładzie gdzie przyjemność jazdy jest kosztem akumulatora. Patent z diodą jest super i chwalę autora. Słyszałem o tym ale nie spotkałem. Sam rozwiązuje problem ten problem kablami 16mm2 jak "big 3" w car audio....
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
witam wszystkich mam problem z Reno scenikiem a mianowicie w moim aucie z skończyły się szczotki kupiłem nowy regulator napięcia zamiennik za Valeo Po zamontowaniu okazało się alternator rozładowuje mi akumulator na postoju w czasie pracy ładuje książkowo gdy na noc odłączyłem kabel plusowy przy alternatorze akumulator rano był w porządku pytanie brzmi...
Znalazłem przyczynę szumów radia. Wyciągnąłem bezpiecznik nr 10 od podgrzewania tylnej szyby i radio odbiera ok. Co do Battery protection jest jeszcze opcja flashowania modułu po zmianie na inny mimo tego samego nr części. W tygodniu zamówię regulator z nr takim jak na Ori alternatorze Valeo i dam znać
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Jest to część regulatora napięcia, byś dał zdjęcia alternatora.
Witam. Zakładam, że jest to 307 z silnikiem HDI jeśli tak to problem tkwi w regulatorze napięcia. Z tego co się orientuje problem występuje w alternatorach firmy VALEO nie ma go w BOSCH-ach, tak więc wymiana regulatora w VALEO może nic nie dać trzeba zamontować alternator BOSCH-a. Powodzenia.
Witam Mam problem z alternatorem TG15C012, problem polega na tym że przymrugują światła itp. Zmierzyłem napięcie i jest prawidłowe 14,2V , ale na oscyloskopie widać przysiadanie napięcia i reakcje regulatora w postacie przesterowania ( podwyższenia chwilowego napięcia). Z uwagi że bardzo często padają regulatory zakupiłem nowy oryginalny VALEO i problem...
zauważyłem ostatnio że wszelkie żarówki jak i wyświetlacz w liczniku strasznie mi mruga domyślam się że to ładowanie. ale nie wiem czy to regulator napięcia czy szczotki, próbowałem wyjąć alternator ale okazuje się że to problem bo jest przykręcony razem z pompą wspomagania alternator to valeo ile może kosztować regulator i czy jest on razem ze szczotkami?...
Zapewne ma padnięta baterię w mierniku napięcia, ale cóż na takich się zarabia tj nudzi się to grzebie, jak pogrzebie to na sznurku trafia na warsztat i bez sentymentu się takiego kasuje.
WITAM nie cztery tylko dwa TEMATY ELEKTRIT chodzi mi o regulator obrotów nadmuchu który jest przy wentylatorze z radiatorem typu ;jeż: do którego dochodzi kostka z czterema kablami 2 grube na których jest 12v i dwa cienkie . oraz dwa kable które idą do wentylatora chodzi mi jak wysterować regulator żeby go sprawdzić lub jakie napięcie powinno nim sterować
zamieniłem na prawidlowy mostek ale tu niespodzianka ciagle brak ladowania ... 12.4 V czy moglem uszkodzic regulator napięcia podłączając ten nieprawidlowy mostek z zamienionymi stronami + i - ?? Czy jest możliwość sprawdzenia czy regulator jest sprawny?
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują? Altek otrzymał regenerowany wirnik, nowe łożyska i regulator napięcia. Chciałem by reszta była też nowa. Zakupiłem więc nowy mostek z diodami dodatnimi i zaniepokoiła mnie różnica w ich ilości. Interesuje mnie technika, więc też zaciekawiło...
Kupiłam autko ( audi a6c6 (4F2 2005 rok 3.0 bbj quattro ) dwa tygodnie temu póki jak na tutejszy klimat było zimno ( temperatura poniżej 30 stopni) wszystko było cacy teraz gdy ciepło zaczęły się schody gdy auto się nagrzeje podczas jazdy wszystko się resetuje, skrzynia przechodzi w tryb serwisowy ostatnio nawet wyskoczył błąd Airbag . czy to regulator...
Wymień regulator napięcia bądź posprawdzaj czy czasami nie ma śniedzi w nieodpowiednich miejscach.
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Mój altek ma już 7 lat .tak więc wymiana na trochę ponad roczny za 200.- i tak się opłaca( rok prod. kwiecień 2007)mam go już i wiem ,że jest w stanie idealnym. A te 14.5 V zmierzone dobrym multimetrem minutę po wyłączeniu silnika alternator Valeo 150 Amper
Podłączyłem multimetr do klem akumulatora na biegu jałowym (tj. ok. 700obr/min) wyświetlało mi 12,43V i stopniowo rosło do 12,55V przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie spadało. Przy max obrotach (tj. 2700 obr/min) napięcie spadło do 12,05V. Lampka kontrolna po odpaleniu silnika od razu zgasła nie jarzyła ani też się nie zapaliła. Może do tego alternatora...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Co jakiś czas w VW Golf 3 muszę doładowywać akumulator (74Ah)prostownikiem. Gdy uruchamiam samochód świeci kontrolka akumulatora i obrotomierz ani drgnie. Silnik pracuje natomiast by wzbudzić alternator i obrotomierz potrzeba solidnie przygazować. Wówczas pojawia się napięcie na akumulatorze 13,9V, a jak włączę światła 13,8. Czy to wina regulatora napięcia?...
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
Myślę, że masz cosik nie tak albo z regulatorem napięcia, albo z alternatorem. Na dłuzej to właśnie te elementy bym prześwietlił. pzdr
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
Udało mi się kupić podobny mostek z 6cioma wyprowadzeniami . Założyłem , następnie zmieniłem uwalony regulator napięcia i altek ruszył i ładuje . Wszystko jest dostępne z zamienników .
Jak Valeo to tylko leciały szczotki w regulatorach i pierścienie na wale. Moja dobra rada - oddaj to do porządnego warsztatu, wyjdzie taniej.
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
028 919 803 F i taki ma być do Valeo stosowanych w Golfach 3 bez względu na moc altka - od 70 do 90A. I popieram Kolegę SEED_29 - zmienić sklep lub chociaż sprzedawcę...
Witam, mam problem z ładowaniem alternatora w Twingo II. Na wolnych obrotach jest po odpaleniu około 14,8V później stabilizuje się na 14,7. Alternator to Vaelo 8200654541C i jedyny dostępny regulator napięcia to AS ARE3094 z dopiskiem Valeo taki też kupiłem i wymieniłem, jednak napięcie pozostało bez zmian. Dodam, że po odłączeniu ujemnej klemy na chwilę...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Ładowaniem steruje regulator napięcia, który jest w alternatorze. Więc skoro wymieniłeś na nowy, to raczej powinien on być dobry. Sprawdź przewody masowe silnika i akumulatora. Najlepiej odkręcić wszystkie przeczyścić, przesmarować pastą miedzianą.
Witam wszystkich Posiadam wv jette 1,6 z 1991r...Mam w niej alternator valeo 65 A...Nie dawno wymieniałem w nim regulator napięcia na nowy oraz szczotki...Akumlator wymieniany na nowy na jesieni...Noi po 3 dniach stania bez uruchamiania akumlator siedzi....Akumlator napewno trzyma ponieważ po odłączeniu klemy się nie rozładowywuje...Badałem ją miernikiem...
Ale ty kolego Motronic nie raz już robileś alternator więc Valeo to dla ciebie nie problem. A autor tematu ma lutownicę bo trzeba raz rozlutować mostek by się dobrac do uzwojenia, dwa trzeba odpowiednio spasować stojan bo ma małą szparkę stojan-obudowa. Komutator jest obudowany plastikami i bardzo łatwo uszkodzić ośkę, co spowduje duże bicia na szczotkach....
Od poloneza diesla (XUD9) sie nie nada,bo Valeo A13N95 stosowane w Polonezie jest 9-cio diodowy,w renault 6-cio. Dało by się to przerobić,ale czy to sie opłaca?
Jak alternator orginalnie jest bosh to i taki regulator kupię. Audi swoich alternatorow nie montowalo jest bosch lub valeo ale to bede wiedzial jak mi mechanior wyciągnie
Mam stary regulator , na którym był ten sam problem. Zrobię zdjęcie i wrzucę. Szukałem regulatorów tego typu,i nie doszukałem się informacji,żeby tego typu regulator występował w kilku różnych odmianach. Do naprawy poszedł , bo nie ładował. Tam stwierdzono ,że uszkodzony regulator. Dodatkowo wymienili łożyska. Nic więcej Alternator Valeo z jednożyłowym...
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Witam, mam mały problem, w Matizie dzwoni alternator, przy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd dzwonienie narasta, jak również podczas wilgotnej pogody. Pomyślałem od razu łożyska, kupiłem skf zamontowałem i to samo. Łożyska wymieniałem w lato, jak było ciepło to jakoś szło jeździć,ale teraz wilgoć to dzwoni jak czort. Czytałem w necie że może regulator...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Witam, zacznę od tego, że zregenerowałem (a przynajmniej tak myślę) alternator Valeo 70A. W tym: nowe łożyska 6202 i 6303, regulator napięcia, komutator (możliwe, że podłączyłem odwrotnie, ale podobno to nie ma znaczenia). Po podłączeniu alternatora brak ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci, obrotościomierz nie działa, kontrolka od ciśnienia...
Witam, Po jakimś czasie zdecydowałem w końcu zażegnać problem czyli oddałem samochód do mechaników celem naprawy alternatora, gdyż podejrzewałem usterkę regulatora napięcia bądź szczotek. Za demontaż zapłaciłem 200, za regulator valeo 400. Poskładali, odbieram auto, podłączam woltomierz i nadal to samo ;). Po odpaleniu silnika nadal 11V i spada... Mina...
Witam Mam problem z ładowaniem w Kia rio 2 sedan 1,4 ładowanie dochodzi nawet do 15,9V na wolnych obrotach, zależnie czy akumulator jest bardziej naładowany to napięcie rośnie, przy rozładowanym 14,8, przy świeżo odłączonym od prostownika i włożonym do auta 15,9 Napięcie mierzone na akumulatorze. Alternator valeo a000 2655023 dochodzą do niego tylko...
regulator napięcia valeo regulator napięcia alternatora valeo valeo regulator
przycisk touran uruchomić kompresor lodówka termet miniterm elegance
licznik volkswagen caddy schemat przekaaźników
Zmiana języka komunikatów w VIRONE VDP-67 Błąd Pre-Crash Safety w Toyota Avensis T27