Zacznij od sprawdzenia czy do wtyczki zasilającej cewkę sprężarki dochodzi zasilanie elektryczne (najlepiej podłączyć żarówkę)
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
wada vectr często zdycha kostka przy stacyjce .kosztuje grosze -wymień(przez to uciekło ci zasilanie na cewkę)
No to skoro na A masz 12V to jak pisałem masz tylko dwie możliwości, przewód pomiędzy przekaźniki a sprzęgłem lub samo sprzęgło. Aha informacyjnie równolegle z cewka sprężarki jest wpięta dioda, ważne info przy pomiarze sprzęgła.
Brak zasilania na cewkę i tyle.
Vectra b 1998r wersja cdx typ silnika 20xev zasilanie na cewkę jest -przejście przewodowe jest -znajomego poprosiłem z komputerem i jest taki problem: 1)wypinam czujnik położenia wału 2)wypinam przepływomierz. krece i błędu nie wywala??? zastanawiam sie nad tym komputerem. czy to musi być identyczny czy tylko od typu.XEV Mi już ręce opadają. myślę nad...
A np. uszkodzona cewka, okablowanie, brak zasilania na cewke, sterownik silnika.
Juz mam przekaźnik i przestało piskać ale sam przekaźnik przełącza nonstop. :) Tyle, ze nie wiem jak sie to podłącza? Znalazłem cewkę i tylko prze nią przepościłem zasilanie. Poratujecie wyjaśnieniem jak to powinno być podłączone?
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Sygnał na cewke jest? masz 4 kable +12v , masa i 2 sygnały jesli jest zasilanie sprawdz sygnały najlepiej wepnij tam diode i krec rozrusznikiem jesli dioda pulsuje to cewka do wymiany :)
Witam serdecznie. Zasilanie wtrysków jest na tym samym bezpieczniku co pompa paliwa czyli 20A ( piąty od prawej w górnym rzędzie) . Z tego samego bezpiecznika jest zasilana cewka przekaźnika głównego. Pozdrawiam.
Przepalil sie albo bezpiecznik,albo nie masz masy,albo nie masz zasilania z radia.Powodem moze tez byc spalona cewka przekaznika w antenie lub nadpalone jego styki.Posprawdzaj najpierw zasilanie,czy masz oba plusy i minus.
to są błedy cewki zapłonowej jaki rocznik auta? sprawdz czy masz poprawne zasilanie cewek
Czujnik wału na początek sprawdź, i zasilanie cewki.
Czy jest zasilanie cewki?
No ale chyba do wytworzenia tego pola magn. cewka potrzebuje prądu ? Jeśli bateria całkiem padnie to nie połączy się bezprzewodowo. Nie rozumiesz Pole magnetycznie jest zasilaniem dla transpondera a tam jeszcze są przesyłane dane do i z transpondera, pole magnetyczne to inaczej nośna danych
Zasilanie cewki (czerwony z granatowym) Zasilanie potencjometru, sygnał na ślizgaczu i masa Kluczowanie cewki
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
Cewka WN sprawdz mase i zasilanie a jak nie pomoże a auto jeździ to wtyczke przy kompie i śmigaj dalej. A i napisz co to za silnik bo może to być też cewka wtryskiwacza jeśli są elektroniczne. POZDRAWIAM
Sprawdź bezpieczniki w tej puszce koło akumulatora.Chodzi o tą co jest nad nią ta wiązka co wchodzi (ta wiązka) do okrągłego gniazdka.Obróć wtyczką,wyciąg ją,zdejmij pokrywę puszki,są tam 4 albo 5 bezpieczników Maxi Fuse.Jeden z nich jest 20A-on zabezpiecza cewkę,wtryskiwacze,ECU,i zawór EGR. Sprawdź jeszcze masę sterownika silnika-jest on masowany...
DIesel czy benz?? Jeśli benz sprawdz zasilanie układu zapłonowego (cewka) Czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalić. Czy przypadkiem prąd nie znika z zasilania cewki w momencie włączania rozrusznika (jeśli tak poleciała kostka stacyjki) jeśli diesel sprawdź czy elektrozawór się nie przycina
Miałem podobnie, u mnie usterka leżała po stronie zasilania DIS(cewka WN). Fachowcy od gazu tak polutowali, że się urwał przewód od kostki a na dodatek w gnieździe DIS była kulka z cyny i robiła zwarcie. Sprawdź wiązkę z DIS łącznie z gniazdem. Może akurat ...
B1350-02 Napięcie zasilania czujników parkowania Napięcie za niskie Wygląda na błąd w zasilaniu na wtyczce do modułu PAS. Zajrzyj w okolice REC i zobacz czy nie ma gdzieś zaśniedziałej wtyczki. Bezpiecznik sprawdziłeś? Wymiana trafionego czujnika -włączyć czujniki i opuszkiem palca dotykać czy drgają. Skupmy się tyłem auta bo tu jest problem, przód...
Witam Mama problem z moją vectrą i tym przełącznikiem, gdyż w czasie jazdy przełącznik sam przełącza się z gazu na benzyne, nieraz chodzi normalnie ale zdecydowanie częściej cały czas cyka mi przekaźnik w centralce przełączając gaz, dodam jeszcze że zasilanie centralki jest podciągnięte z cewki zapłonowej a brązowy przewód odpowiedzialny za kontrolę...
dwukrotnie widziałem w vectrze A spaloną +15 na zasilanie cewki od skrzynki beżpieczników, czy stacyjki. I po wymianie na większy przekrój i naprawy wszystkich dookoła było ok
Tak ma być podłącz żarówkę 5W 12v pomiędzy ten plusowy i pod jeden z tych co został i zobacz czy miga przygasa przy kręceniu rozrusznikiem. Cewka zasila 2 cylindry 1 i 4 oraz 2 i 3. 3 przewody jeden zasilanie a dwa pozostałe to sygnał z ECU. Oj widzę iż już z elektryką ciężko u ciebie 😕
czy w trakcie pracy pompy styki przekaźnika są w spoczynku? (cewka prekaźnika nie jest zasilana)
Panowie temat ogarnięty ale mam wątpliwości... mianowicie podczas prześwietlania wiązki na silniku przewód WN który wychodzi z cewki trzymał się na samej gumowj osłonce a pod nią był cały upalony. Podczas tej chwilowej pracy silnika przebijał na zielony (1) sterujący cewkę z kompa! Było to widoczne ale nie zawsze. Może dlatego sterownik tak reagował...
To zacznij od tyłu. Weź zwykły przekaźnik 12 V, taki jak np do sterowania wentylatora czy rozrusznika, cztery nóżki - dwie cewka i dwa wykonawcze. Na cewkę podajesz plus po zapłonie i masę która będzie podawana z przekzanika zasilanego po przekreceniu kluczyka na rozrusznik. Na styk wykonawczy podaj stały plus zabezpieczony bezpiecznikiem, a drugi styk...
"Odpowiedzi" przeczytałem - jak to forum zeszło na psy. Sprzęgło sprężarki klimatyzacji jest załączane poprzez podanie napięcia 12 V na cewkę. Ta cewka wytwarza pole magnetyczne które zamyka się poprzez szczelinę powietrzną i sprężarkę, układ dąży do jak najmniejszych strat i wynikiem tego zjawiska jest zespolenie sprzęgła. Przy każdej klimie równolegle...
nie musisz być chemikiem Nawiązywałem do tego, że nie wiem jakie reakcje chemiczne mogą występować, by zmienić kabel w kondensator. Eenergia pochodziła z wszystkich kondensatorów zamontowanych w aucie i połączonych z plusem zasilania. Nie zaprzeczam, choć nie mogło być ich wiele. Jakieś stare radio + kondensator i cewka zapłonowa. nie wiem co tam jeszcze...
Podmień kompletny aparat zapłonowy. Jeszcze jest możliwość że ginie zasilanie albo cewki, albo modułu.
na nieodpalonym silniku to chyba normalne że jest brak sygnału z tego czujnika Dodano po 12 zamiast pompy paliwa podłącz żarówkę i zobacz czy sie zapali - być może komputer nie dostaje zasilania i dlatego nie odpala Jak żarówka się zapali to proponowałbym sprawdzić czy po przekręceniu stacyjki pojawia się 12V pomiędzy cewką a masa auta Cewka ma +12V...
Witam, Mam taki problem, że auto jak w temacie kręci nie odpala sprawdziłem następujące rzecz; - Pompa paliwa na włączonym zapłonie nie działa, po podaniu zasilania na krótko chodzi - Brak iskry na każdym cylindrze, sprawdziłem zasilanie na cewce są 3 piny i na każdym z nim po zapłonie jest plus (nie jestem pewien czy tak ma być) wysterowałem z komputera...
Witam. Mam taki problem. W samochodzie nie ma iskry. Cewka nowa, moduł nowy(wymienił właściciel ) lecz nic to nie dało bo jak się okazuje w ogóle nie dochodzi prąd do cewki i do modułu. Według schematu, na module po przekręceniu stacyjki, powinno się pokazać +12. Do ECU na pin 4 po przekręceniu stacyjki również prąd nie dochodzi. W stacyjce napięcie...
Witam Dzięki za odpowiedzi, sugestia kolegi Doktorr ,że przekaźnik załącza się przy starcie pomogła, przekaźnik działa, pozostała kwestia cewki zapłonowej na moim schemacie dochodzi plus z 15 po wł. zapłonu, minus i dwa sterujące, a faktycznie mam 6-ć przewodów i zasilanie zaczyna dochodzić dopiero przy rozruchu, cewkę sprawdziłem, wykręciłem wpiąłem...
Witam. Z okazji że dysponuje ostatnio czasem i z nudów postanowiłem zmienić kolor podświetlania z bursztynowego na niebiesko-biały w aucie Vectra C co uczyniłem oraz zamontować neonowe podświetlanie LED ( Paski światłowodowe). W przednich drzwiach zastosowałem zestaw z pojedynczym Led i do tego zasilacz USB 12V by to zasilić jak na zdjęciach. Podpiąłem...
Przyłączę się do tematu. Mam teraz u siebie taką samą vectrę. Problem właściwie identyczny. Właściciel wymienił już dwa moduły, cewkę, kopułkę, palec, świece i kable, był podmieniany też cały aparat. Efekt był taki że chodziła góra dwa tygodnie i koniec. Teraz auto trafiło do mnie. Pierwsze co zrobiłem to kazałem wymienić moduł na oryginał. Dwie podróby,...
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. To to ja wiem, dlatego zacząłem od sprawdzenia czujnika obrotów wału korbowego i on był faktycznie uszkodzony. W pewnym położeniu w jego korpusie pojawiała się przerwa w cewce, prawdopodobnie w trakcie hamowania przy jeździe z górki. Wymiana nie pomogła, tzn. wystąpiła równolegle...
Witam. Posiadam instalacje gazową STAG2-W, oraz Opla Vectre B 2.0 16V. Poprawiałem wiązke od przewodów gazowych, zrywałem taśme, wymieniałem niektóre niepewne podłączenia itd. Po złożeniu wszystkiego według schematu, nie przełącza się na gaz. W momencie gdy próbuję uruchomić rozgrzany silnik awaryjnie na gazie, słychać tylko cyknięcie w centralce i...
Jeśli po wyciągnięciu przekaźnika żółtego gasną to znaczy że przekaźnik je zaświeca. Idąc tym torem sprawdzamy zasilanie cewek. Jak jest to multitimer zepsuty.
Sterownik sprawdzasz , czy jest kluczowanie na cewki , ale pierw sprawdz to co masz napisane.
cewki nie wybuchaja tylko sie nagrzewaja i puchna/pekaja ok 3min.-4min- jesli chodzi o zasilanie cewki to jak sciagne przewód plusowy ten co idzie po stacyjce i włacze zapłon i go przyłoze do zasisku +12v i trzymam to czuc jak robi sie dosc ciepły/iskrzy zachowanie jak przy zwarciu jesli chodzi o modółek który jest w aparacie to jest wymieniony na nowy...
I mam pytanie czy sprężarka ma bezpiecznik? Sprężarka często ma dwa zabezpieczenia: - bezpiecznik zasilania tego sprzęgła, sprzęgło bywa sterowane ze sterownika klimatyzacji przez przekaźnik ale tu by wypadało postarać się o schemat własnego pojazdu. - presostat (przełącznik ciśnieniowy) lub dwa zabezpieczające przed za niskim i za wysokim ciśnieniem...
Na wszelki wypadek odciąłem ekran od masy-dalej nic! Ale zauważyłem coś ciekawego: po odpięciu czujnika wałka rozrządu i włączeniu zapłonu obrotomierz sam podskakuje chaotycznie, nawet na ful w tym czasie co jakiś czas przeskakuje iskra! Sprawdzałem w tych momentach masy i zasilania na sterowniku-wszystko stabilne! Sprawdziłem na pinach sygnałowych...
Najlepiej odciąć zasilanie do cewki zapłonowej /czarny przewód /.
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Aby sprawdzić czy to jest przez zapłon wystarczy odłaczyć zasilanie cewki zapłonowej. Jak będzie blokowało tak samo to winy należy szukać w rozruszniku.
Dawki, początku tłoczenia nie sprawdzałem. Nie chcę wprowadzać w błąd, diagnozowałem taką pompę ostatni raz pewnie z 5 lat temu, ale na 95% było zasilanie po podaniu na wtyczkę.
Hej, Mam taki problem, zmieniłem wiązkę złącza X2(odpowiada za oświetlenie auta, czujnik poziomu płynu hamulcowego, obsługę ABS+TC, czujniki zużycia klocków itd) w Opel Vectra B 2.5 99r. z komputerem prawdopodobnie jest to Motronic 2.8 w mojej wersji komputera posiadałem pompę powietrza wtórnego, która po swapie nie była zamontowana. Zmieniłem wiązkę...
Ten silnik wygląda mi na C20NE stosowany w Vectra A, w pierwszej kolejności sprawdź to co radzi Kol. elektrit nr. tego przekaźnika 90 225 811 - zasila on wtryski i pompę paliwa (lubi mieć wewnątrz zimne lyty). Cewkę możesz sprawdzić omomierzem, ale muszę wiedzieć jaki to typ cewki - chodzi mi o jej kształt. Nr. tego sterownika to ten 90.... i do podstawienia...
Witam, Na wstępie jeżeli robię coś źle bardzo przepraszam, ewentualnie proszę o wyrozumiałość oraz stosowne uwagi. Jeżeli temat jest w złym dziale proszę o przeniesienie. Przejdźmy do sedna, Mam vectrę z silnikiem x25xe, niestety ostatnio miałem zwarcie w instalacji na jednym z głównych zasilań doprowadzających napięcie na ECU, ale może po kolei. Na...
problem dotyczy samochodu Opel Frontera rok 1993 kod silnika C20NE (taki sam jest w Astra, Calibra, Vectra, Omega) Silnik nie odpala,brak iskry. Sprawdzilem i nie dochodzi wysokie napiecie do rozdzielacza. Sprawdziłem - Cewka jest zasilana napięciem - 12V jak sprawdzić cewkę? Sterowanie iskrą w tym typie silnika odbywa się przez rozdzielacz, czy jest...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
Domyślam się że chodzi o silnik X18XE, bo nie napisałeś! więc w kostce 3- zasilanie (15) 2- sygnał z ECU pin 38 1- sygnał z ECU pin 39 4- ekran GND
Prosty temat, miernik ci nie potrzebny, wystarczy zwykła kontrolka (probówka samochodowa 12v) zacznij od czujnika wału bo w tych autach bardzo często padały najlepiej z kanału się dostać znajdziesz go nad misą z przodu silnika lub z tyłu obok półośki będzie wtyczka do niego z 3 kablami, na dwóch kablach ma być po załączeniu zapłonu plus i masa a na...
Jeśli jesteś pewien, że brakuje iskry w momencie, gdy silnika nie da się uruchomić to sprawdź zasilanie na cewce zapłonowej, zasilania i masy sterownika silnika, podłącz pod komputer i sprawdź czy widzi obroty na rozruszniku.
Witam.Nie pamietam jak jest w tym typie ale w oplach ogrzewanie tylnej szyby działa tylko z silnikiem.Przekażnik sterowany jest masą a jego cewka jest zasilana z obwodu wzbudzenia alternatora.Masę włączasz tym przyciskiem.Sprawdż czy do niego dochodzi.Sygnał też jest sterowany masą.
Witam mam problem z xenonami opel vectra 2000r, problem polega na tym że prawa lampa raz świieci raz nie Podmienilem przetwornice nic nie pomoglo, palnik też sprawdzony, moje podejrzenie padlo na cewki WN zasilające lampę ale że są w obudowie lampy nie da się do nich dostać . Moje pytanie czy ktoś mial taki problem i może ma schemat instalacji tych...
najprostsza sprawa - szukasz ale nie tam gdzie trzeba .... (nie powinien działać po wyjęciu bezpieczników wszystkich, ale to inna sprawa) - zlokalizuj przewód zasilający od cewki wysokiego (po przekręceniu zapłonu stale 12 V (chociaż nie ma to aż takiego znaczenia od czego wypniesz - czy zasilanie czy sygnał przerywacza) 0 przecinasz go i wpinasz alarm....
Ok, już powiem skąd ci się to wzięlo lameruniu-pin 1 to kluczowanie jednej gałęzi i robi ci się szpila w czasie komutowania, podepnij oscyloskop to będziesz widział. Musisz mież naprawdę porządny miernik że to przezył, tam w przepięciu jest 350V Poza tym widzę że totalnie nie czasisz tematu, jak ta cewka jest zasilana a jak kluczowana. Tyle się mówi...
vectra cewka cewka vectra cewka zapłonowa vectra
naprawa krzyżak pralka bosch antena cyfrowej telewizji naziemnej ogrodzenie słupek
ekspres delonghi ecam22 samsung wf70f5e0w2w
Lokalizacja przekaźnika ogrzewania szyby w Sirion 1.3 2008 Kalibracja podnośnika w Massey Ferguson 8240