Młotek zadziała ale tylko wtedy gdy kluczyk będzie w pozycji zapłon.
To w takim razie nie czujnik wałka albo wału?
Moduł REC tył, analogicznie jak w Vectra C.
Ogi 12 jesteś w błędzie.przy uszkodzonym czujniku wału silnik odpala z trudem z efektem cofania do tyłu (bardzo przyspieszony zapłon).Padanie czujnika wału i wałka bardzo częste!
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową. A po co? Cóż za pomoc w temacie. Do sprawdzenia czujnik obrotów wału.
sprawdź ciśnienie na garach. przy ciepłym i zimnym. Następnie sprawdź czujnik sutkowy, lub sam zapłon i jego wyprzedzenie.
Witam! Tam jest czujnik indukcyjny, a nie czujnik Halla. Pozdrawiam.
Sprawdż kolego czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za grzanie świec ,a najlepiej to zdejmij wtyczke z czujnika temperatury i wtedy włącz zapłon czy zapali się kontrolka od świec jeżeli sie zapali to może to być wina czujnika .
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Wtryski ok. Już mi ręce opadają A może wiecie jak się grzeje sonda? Po odpaleniu, czy na zapłonie? Tzn: Wiem ,że po przekręceniu stacyjki podawany jest + na grzałkę, a minusem steruje ecu. I plus jest, ale po przekręceniu kluczyka - niema, dopiero jak kręcę rozrusznikiem pojawia się jakieś 4-6V. tak powinno być? Po odpaleniu dopiero 12V na grzałce?,...
Brat ma w VA ten silnik. Jest tam zwykła kopułka, palec itp. Do tej pory żyłem w beztrosce, nie wiedząc, że istnieje tam wynalazek o nazwie Zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym, z zaprogramowaną mapą kąta wyprzedzenia Ok, w takim razie zapłon się nie przestawił :cry:
Od pół roku szukam przyczyny i nikt mi nie potrafi wyjaśnic co to jest Kontrolka wskazuje tylko jeden kod błędu tj. 31 co odpowiada czujnikowi położenia wału korbowego. Ale jak byłby to ten czujnik to odłączony zostałby całkowicie zapłon.
moja vectra jak odłącze ten czujnik podczas pracy to nic sie nie dzieje nadal pracuje a zakładałem nowy bo tez myslałem ze to on nawalił zła była diagnoza a co sie dzieje u Ciebie w aucie bo moje to jak odpalałem to zachowywało sie jakby zapłon szalał był zawczesny bądz odwrotnie wtedy popsuty był ten czujnik od wału
A jaki kolega ma aparat zapłonowy? Z wysoką czy niską kopułką. Bo jeżeli z wysoką to czujnik zapłonu jest w aparacie zapłonowym. Mi to wygłąda na uszkodzenie modułu zapłonowego, lub czujnika zapłonu.
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Vetry B rok 99 kupiłem ja niedawno i mam mały problemik a mianowicie po przekreceniu się kluczyka włącza się sam wentylator i chodzi cały czas.Wygląda jakby był zmostkowany(działa cały czas po włączeniu zapłonu).Po wyjęciu kostki(przekaźnika) wentylator po włączeniu zapłonu się niekreci.Wyjmowałem także wtyczke...
Witam, był podpinany samochód do komputera ?? Bo dla przykładu mi głupiała pompa jak czujnik położenia wału się zepsuł, raz się nie włączała a raz włączała i chodziła aż wyłączyłem zapłon.
Takie objawy w Vectrach to przeważnie czujnik położenia wałka rozrządu . Pytanie czy odpalasz na gazie czy na benzynie. Piszesz o gazie ale nie napisałeś którego paliwa dotyczy ten zapłon. Sam jeżdżę VB..
dziś byłem na kompie u kolegi dalej jest błąd P0703 może nie taki czujnik? Ale czy przy innym czujniku światła stop by działały? Czytałem że są trzy rodzaje takich czujników czy to prawda?I jeszcze jedno po wymianie czujnika tempomat zaczął działać... Dodano po 1 i jeszcze coś przy przełączeniu kluczyka w pozycję zapłon pod maską rozlega się taki dzwięk...
Nie do końca z tą masą. Masa jest na na pinie 29 i jest oznaczona jako ekran. Na pinach 13, 31 i 32 są sygnały (na którymś pinie, nie pamiętam którym, jest zasilanie referencyjne zmiennie z masą referencyjną), obrazek najlepiej to wytłumaczy https://obrazki.elektroda.pl/9777974200_... pin 13 (szary z czarnym) i 31 (szary z czerwonym)...
1- do cewki 2- masa 3- +12V po zapłonie 4- sygnał z czujnika
cewke mierzyłem ma 12 V . a co do czujnika położenia wału to sam komputer mi pokazał taki kod (3*12 i 3*31) więc stąd wnioskuje że właśnie on mi padł .... a pompe mierzyłem miernikiem i podłączając dwa kable miernika do dwóch kabelków pompki pokazywało 0V obojętnie czy włączony zapłon czy nie ...jest 0(jutro spróbuje z żarówką) wcześniej kontrolka check...
czy pompka paliwa się załącza w trakcie kręcenia czy jest wtrysk paliwa? jeśli występuje chociaż jedno to albo instalacja albo sterownik jeśli nie ma iskry, wtrysku i pompka się nie załącza to prawdopodobnie czujnik w aparacie albo moduł (nie mogę jednoznacznie określić bo nie wiem jaką masz wersję zapłonu - były chyba 3) sprawdź zasilanie sterownika...
No cóż coraz więcej usterek dodajesz, no ale poza powietrzem przy którym się upieram to jeszcze zapłon, czyli cewka( w tym silniku wymieniałem już kiedyś przegrzewała się i wypadał zapłon) i nawet czujnik położenia wału w mojej corsie jak się zagrzał to gasła na wolnych obrotach i dopiero po chwili odpalała
Kontrolka do ręki i sprawdź wszystkie bezpieczniki po załączeniu zapłonu i wrzuceniu wstecznego, raczej w środku będzie któryś bezpiecznik.
[/quote]Ńieprawda: http://automatyka.ndl.pl/opel/silniki/ec... Skąd niby brałby się zapłon? W tym silniku aparat zapłonowy to tylko rozdział iskry. Prawdopodobnie wywaliło błąd czujnika dlatego że diagnoza była na zatrzymanym silniku.[/quote] nie to żebym kwestionował co piszesz... ale co masz na myśli pisząc skąd brałby się zapłon? nie bardzo...
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
Nie właśnie o to chodzi, aby ktoś powiedział jak to zrobić, napewno nie będzie tak wprost, tylko trzeba bedzie wpisac inny indeks kodów, o obawiam się, że będzie trzeba PIN. bartek_j -nie tak jest, bo sie pluje o to od razu, na przywitanie, wystarcza włączyć zapłon Dodano po 4 po wyczyszczeniu silniczka krokowego, zresetowaniu kompa, i zrobieniu takich...
za kąt zapłonu odpowiedzialny jest czujnik położenia wałka rozrządu. Jeżeli on nie ma potrzebnych wartości zapłon może być nie w tym momencie co trzeba. No i wczesne odcięcie występuje przy tym. Przerabiałem to w swojej Vectrze aha no i przewody od tego czujnika sprawdź. może to tylko to
To napięcie mierzyłeś w czasie kręcenia rozrusznikiem , czy tylko na zapłonie?
Mam Vectre 1,6 na benzynie , silnik C16NZ. Podczas jazdy zgasł mi silnik. Po wgladzie doszedłem że padł moduł zapłonowy ( miał żółta kropkę). Wymieniłem cały aparat na inny używany. Auto od razu zapaliło. Jeżdzilem 2 dni gdy rano nie odpaliłem już auta. Po rozkreceniu aparatu zapłonowego na module jest żółta kropka , czyli uszkodzony. Co mam sprawdzić...
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
Jeszcze czujnik położenia wału przy kole pasowym potrzebny. Tu masz fotkę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
zapłon jak i cały rozrząd był juz 2 rasy sprawdzany i jest ok . co do czujnika to myślę ze jego wina gdyz po przekręceniu kluczyka na zapłon w kostce czujnika 2 piny na jednym powinien byc prad czyc nie? a nie ma w zadnym bez różnicy czy zimny ciepły odpalony czy tylko na zapłonie jeden z przewodów prowadzi do kompa pod schowkiem sprawdziłem jego ciągłość...
Nie jest zagazowany. Dostałem na priv parę danych i zrobiłem kilka testów w nawiasach dane dla tego przepływomierza wg autodata 2004: Wtyczka przepływomierza styki 2i3 (przepływomierz) -zapłon włączony bez uruchamiania silnika napięcie 0,8v (winno być 0v) - silnik uruchomiony wolne obroty0,86v (winno być 0.6v) -gwałtowne przyspieszenie 0,86v (winno...
Witam. Poniżej opiszę co dzieje się dziwnego z moim wozem. Posiadam Opla Vectra B 1.6 16v 97 rok. Od dłuższego czasu mam problem z temperaturą mianowicie: Nie zależne od pogody, niezależne od przebyciu długości drogi, temperatura na wskaźniku deski rozdzielczej staje pionowo 120'C lub 100'C idzie bardzo szybko w górę, po zatrzymaniu się i odkręcenie...
To jest X18XE1 ? Komputer często w nich leci ale powinien odpalić ci po dłuższym judłaniu z checkiem (błąd czujnik wałka) Jednak to nie czujnik tylko komp i musisz wyłączyć i włączyć zapłon i wtedy pali bez problemu, po 2 albo 3 razie. Ludzie się rzucali wymieniali czujniki i dalej to samo. Kupowali oryginały i dalej ten problem. Winnym jak to w oplach...
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Witam. Jestem mało obeznany w temacie motoryzacji więc wybaczcie jeżeli popełnie jakieś błędy Mam problem z vectrą B, otóż wentylator chłodnicy nie załącza się w trakcie jazdy nawet gdy temperatura dochodzi do 100 stopni. Gdy wyłączę silnik wtedy wszystko jest okej. Gdy tylko przekręcę zapłon wentylator się wyłącza. Czujnik temperatury wody wymieniłem...
Rozrząd sprawdziłem-jest ok.W zeszłym miesiącu wymieniłem czujnik map,bo głupialy mi obroty.Wymieniłem równierz sondę, aparat zapłonowy z modułem,silniczek krokowy,podstawiłem drugi komputer,a zapłon wraz szaleje.Na benzynie chodzi dobrze,a na gazie..szkoda pisać.Jak jest zimny wszystko jest ok.po nagrzaniu i zgaszeniu silnika na jakieś 15min zaczynaja...
Witam wszystkich. Zakładałem już wiele alarmów, ale teraz trafiła mi się vectra jw. (jeździ na benzynie i gazie). Proszę o informację jak lub co najlepiej odciąć, aby nie zmarnować zbyt wiele czasu, nie ciągnąć ekstra kabli do komory silnika. Chcę założyć superfortecę i tylko to jedno mnie zastanawia. Ostatnio zakładałem alarm do astry II i robota szła...
Tak mieliśmy takie przypadki , szarpanie z silnika - (diagnostyka komputerem , sprawdzenie dolotu ,kładu paliwowego , egr , czujniki, zapłon - czy jest gaz itp) , szarpanie z przeniesienia napędu - półosie , przeguby , skrzynia ,sprzęgło ,wyważenie kół,stan opon felg itp , szarpanie - układ zawieszenia - luzy , stan amortyzatorów itp ..... A tak po...
Jak odkręcisz korek to płyn będzie uciekał zanim się zagotuje, ma większą rozszerzalność cieplną od wody. Sprawdź zaworek w korku i go zakręć. Wentylator powinien się włączać dopiero przy ok 95 stopniach. Jeżeli masz nalane tyle płynu ile trzeba to przynajmniej do 100 stopni nie powinieneś się martwić o nadmierny wzrost ciśnienia, nawet przy zepsutym...
Napisz coś więcej o tych przerwach w zapłonach. Czy są przy stałych prędkościach, czy przy przyśpieszaniu, może przy zwalnianiu. Zmiejsz przerwę na świecach i sprawdź jak się zachowuje. Sprawdź zapłon, zmiejsz nawet jeśli będzie dobry i czy będzie poprawa. A tak na koniec w tych silnikach nie wiedząc czemu często siadają uszczelki pod kolektorem ssącym...
CIM masz zamontowany pod kierownica.Sciag kierownice,rozkrec cała reszte wokół manetek,zobaczysz plyte z dziura w srodku i będziesz miał dość. W tym module jest całe immo,klucze itd. itd.Po chłopsku to taki glowny mozg tego pojazdu. Masz tam jeszcze czujnik kata skretu itp. Proponuje samemu się za to nie zabierać jak nie masz odpowiedniej wiedzy bo...
Podaj odczyt z przepływomierza i kąt wyprzedzenia zapłonu w momencie wystąpienia błędu czujnika spalania stukowego.
Błędu nie dało wykasować i check nadal świeci.a w środku wygląda jak nówka :) oan moze być przyczyną takiego ciężkiego palenia??? Dodano po 2 a co dokładnie pokazał to nie wiem bo mechanik podłączył i powiedział ze jest do wymiany .... Dodano po 1 dziś zauważyłem ze gdy po odpaleniu chce go przegazować to ma problem z wejściem na obroty wchodzi tak...
Witam Od pewnego czasu zaczęła mi świecić kontrolka silnika,i zapłon był ograniczony do 4,5tys obr. Po wizycie u mechanika wymieniono czujnik położenia wałka rozrządu,powodem było odczytanie błędu 0340. Niestety po tej wymianie objawy dalej występują. Silnik zapala chodzi równo nie gaśnie ale nie wkręca się powyżej 4,5tys i pali się kontrolka. Po rozebraniu...
Witam panowie. Jestem pewnien w 99% ze mam problem z aparatem zaplonowym.Wiec moze zaczne od poczatku mojej przygody (moze znajdziecie jakies powiazania). Latem zagotowalem auto (czujnik od wetylatora nie zaskoczył - pekla mi chłodnica z wężem i pozalewało mi silnik)auto oczywiscie juz nie odpalilem wiec udalem sie do elektryka który wymienił mi kopułke,...
Witam sprawdzałes sygnał z wyjscia na czujniki dodatkowe na przewodzie zielonym?zamki zamyka gdzies w dwie sekundy po właczeniu zapłonu a mase na czujniki powinien dawac od razu! sprawdz powstawiaj diody zaporowe i moze bedzie ok!jak nie to wymyslimy cos nowego innego.Pozdrawiam
18 System regulacji spalania stukowego - najlepsze jest to że ja nie mam tego czujnika, sprawdzane było kilka razy i to nie tylko przeze mnie. 25 Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie - możliwe że to załapał bo miałem akumulator na wykończeniu, ale już jest nowy, ładowanie ok, więc to odpada. Samochód odpala, tylko że załapuje checka i w tym momencie tnie...
Witam wszystkich i proszę o pomoc gdyż miesiąc temu kupiłem Opla vectre 2.0 16v 136 km i problem jest taki że po wciśnięciu gazu wchodzi na obroty ale tylko do 3000 obr/m i odcina zapłon i na benzynie i na gazie a odpala od strzała i pracuje równo na obu paliwach od razu mówię że wymieniłem już świece przewody zapłonowe i czujnik położenia wałka rozrządu,...
witam w chłodnicy jest czujnik , który załącza wentylator , prawdopodobnie on jest uszkodzony , poszukaj go i złącz na krótko przewody , wentylator powinien chodzić ( przy oplach , o ile się nie mylę musisz mieć włączony zapłon) , sprawdz jeszcze bezpiecznik ( chyba jest - nie pamiętam) jest to dość duży czujnik wkręcony z boku chłodnicy ( w plastiku)...
Wymieniłem cewkę. Oryginalna miała ok. 10om(może być uszkodzona), ja zastosowałem cewkę z astry 1,4 która miała 1,2om i tu kolejne pytanie : Jaką powinna mieć oporność cewka w zapłonie motronic m1.5 (gdzie nie ma osobnego modułu)?
Mam dziwny problem z pompką paliwa. Po przekręceniu kluczyka na zapłon pompka nie zawsze pompuje paliwo i co za tym idzie opel nie odpala.Wydawało mi się, że jeśli sie nie włącza to znaczy że ciśnienie paliwa jest w tym momencie odpowiednie, ale tak nie jest. Mogę wtedy kręcic rozrusznikiem i pompka nie startuje. Po ręcznym załączeniu przekaźnika pompka...
podepnij tester i sprawdź ile ECU widzi temperatury na silniku - moje typowanie na czujnik temperatury . Człowieku, opanuj się.
Witam! Mam problem z vectrą. Auto ciężko odpala jak się rozgrzeje, niema przejścia, szarpie oraz wchodzi tylko do 4500obr/min. Błędy to P0340-czujnik położenia wałka rozrządu oraz P0115 czujnik temperatury.Z tego co wiem to gdy silnik wchodzi tylko do 4500obr/min zapłon automatycznie zostaje przestawiony o 12 stopni oraz zostaje zablokowany układ spalania...
Kupiłem ngk 4 nowe świece tylko że jedno elektrodowe ale cewka i tak się rozsypała na 1 cylindrze bo ta guma i sprężyna wypadła a przed tym auto jeżdziło normalnie a teraz 2 tyś obrótów i dupa na małych obrotach jeżdzi normalnie ale jak sie u tepnie go zacina trzęsie autem jak cholera nawet na wolnych obrotach na kompie wyskoczył tylko bład czujnika...
Witam podczas jazdy wyskakuje błąd i silnik gaśnie. Wystarczy na sekundę wyłączyć zapłon i samochód pracuje dalej. Jak zobaczę zapalający się błąd i ujmę gazu to silnik nie zgaśnie.Błąd pojawia się najczęściej przy dodawaniu gazu.Błędy 1631 1335 0725 .Czy jest to uszkodzenie zwiazane z pompą czy raczej czujnik położenia wału .
Witam.Dzisiaj stało się coś dziwnego z wyświetlaczem.Wszystko pokazuje dobrze oprócz temperatury, objaw jest taki że po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon TID dobrze pokazuje temperaturę a gdy zapalę silnik to temperatura znika i wyświetlają się trzy kreski, po wyłączeniu silnika wyświetlacz znowu pokazuję temperaturę.Wymieniłem czujnik temperatury...
prawdopodobnie będzie uszkodzony modół cewek zapłonowych tu masz jak sprawdzić ale będzie raczej do wymiany
Opel Vectra 1.6i 1991r. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu co jest uszkodzone. Auto na zimnym silniku odpala prawidłowo. Gdy silnik jest rozgrzany ciężko odpala, tzn. w momencie rozruchu coś go hamuje tak jak by miał za wczesny zapłon. Dość często po uruchomieniu ciepłego silnika, zapala się lampka od silnika i wtedy auto podczas jazdy szarpie. Po wywołaniu...
Problem rozwiązany - leżał on po stronie czujnika indukcyjnego, a dokładnie coś nie stykało na wtyczce łączącej czujnik z modułem. Po doginałem styki i teraz jest już ok, samochód odpala. Wszystkim dziękuje za rady ;)
Auto jak wyżej.Problem wygląda tak.Włączam zapłon i tu wszystko ok. Check zapala się na zegarach i nie gaśnie.Diagnoza wykazuje błąd 21 czyli czujnik położenia przepustnicy. Ale tak gościu jeżdził z tym ,nie razi w oczy także luz gdyby nie to że sytuacja się zmieniła na tyle że teraz podczas rozruchu silnika zapalai gasnie silnik i równo z nim check...
Przygasa na lpg czy na benzin? Czytałeś na vectraklub? Jak jeździsz na lpg to polecają emulację sondy lambda. No i niestety jak to nie jest prosty przypadek z przepustnicą/krkowym to zdalnie nie da rady zdiagnozować. Ja np. kiedyś w poldku miałem nierówne obroty jałowe bo ... ośka przepustnicy się wyrobiła! Naprawdę poszukaj na vectraklub tam jest dużo...
Dziś rano jechałem do pracy, auto garażuje, mam tam +6 stopni gdy na dworze było -12, jadąc do pracy myślałem że coś instalacji sie polepszy i się przełączy jednak to się nie stało a już był dobrze nagrzany, zaparkowałem i chciałem odpalić awaryjnie na lpg zgodnie z instrukcją, włączyłem zapłon przy wyłączonym guziku od lpg, trzymałem guzik aż zaczęło...
Sam mam vectre a 1,6 i mam ten sam problem, nie odpala jak jest wilgotno i przerywa podczas jazdy wszczególności przy małych obrotach... mam sasiada mechanika ktory miał astre z tym samym silnikiem i jednoczesnie tym samym problemem, polecił mi wymienić czujnik solenoidalny który znajduje sie w aparacie zapłonowym gdyż wlasnie w ten sposób pozbyl sie...
Jestem świeżo po wizycie w serwisie. Panowie podłączyli swój sprzęt do OBD i stwierdzili że cewka jest ok (na każdej "fajce?" jest po bodaj 2 Hz lub 2 kHz). Dodatkowo stwierdzili że zapłon w 4tym cylindrze jest opóźniony o 4 stopnie. Powiedzieli że przewody podciśnieniowe (jakieś gumowe wężyki) nadają się do wymiany. Dodatkowo stwierdzą że problem może...
czujnik podmieniałem luty sprawdze
Witam. Mój kolega kupił sobie Vectrę z tym samym silnikiem i dał się namówić na test poszczególnych części. Po kolei przekładałem do niego swoje podzespoły i tak: Silnik krokowy, sonda lambda, czujnik temp. działają u niego bez zarzutu. Usłyszałem opinię że powinienem podłączyć lampę stroboskopową i ustawić zapłon, o ile nie przeskoczył mi pasek rozrządu,...
Dobry wieczór, w samochodzie brak plusa po kluczyku do radia ( plus był ale nie zapalił próbówki, po poniższym zabiegu sprawdziłem miernikiem-urok Vectry C) . Rutyna mnie zgubiła ,wyłączyłem zapłon i z racji tego że nie mogłem ich sprawdzić próbówką ponieważ bezpieczniki nie posiadają pól pomiarowych, są od góry zalane, mam nadzieję że wiecie o co chodzi....
W sumie to typowy objaw uszkodzenia czujnika położenia wałka rozrządu ale piszesz że sprawdziłes, hmm, spróbuj podmienić na inny? Druga rzecz to jeśli tylko pod obciążeniem tak się dzieje to stawiał bym na sondę... optymalnie to podejrzeć w parametrach bierzących pozdr
pewnie zwarcie do masy na samym czujniku,lub przetarta izolacja kabla.
Witam posiadam opla vectre b 2.0 dtl i mam taki problem ze po zgaszeniu silnika jesli minie ponad pól minuty samochodu nie mogę odpalić (mozliwy jest zapłon po wtrysnięciu placka i zapali i juz auto sprawuje sie dobrze)na komputerze nie pokazało żadnych błędów.mam pewne podejrzenia na czujnik wałka rozrządu.Ale jeszcze na dole pompy są tam kabelki od...
Dodam tyle że poradziłem sobie z tym już dawno. Okazało się, że trafiłem na ogarniętego gazownika i wystarczyło wymienić czujnik temperatury w instalacji gazowej. Inni partacze wymyślali przeróżne teorie z kosmosu.
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
Niedawno zakupiłem Vectre A 1.8i z 90r. Okazało się że wskaźnik temperatury nigdy nie przekracza 45 stopni oraz nie załącza się wentylator na chłodnicy. W pierwszej kolejności zająłem się tym wiatrakiem i okazało się żę uszkodzony jest ten czujnik co jest w chłodnicy. Wymieniłem go na inny od fiata 125p . Jednak wcześniej sprawdziłem czujnik i załączał...
W oplach ze sterownikiem PSG5 nie ma immobilizera. Zawór kąta wtrysku ma rzeczywiście około 10 Ohm i pobiera amper z groszem. Choć im dłużej pracuje tym bardziej się nagrzewa jego rezystancja rośnie i prąd spada. Po jakimś czasie, kilku minutach nie pobiera już nawet jednego ampera ale za to jest bardzo gorący. Wystarczy włączyć zapłon i zostawić na...
Witam. Mam ogromny problem z moją Vectrą C. Silnik 2.8 turbo. Na zimnym silniku zazwyczaj wszystko jest ok. Jak silnik się nagrzewa przy próbie odpalenia zablokowany jest rozrusznik(nie kręci), zegar poziomu paliwa nie działa i miga żółta kontrolka AFL w prawym dolnym rogu deski. Po podłączeniu kompa wyskakują błędy P0605-błąd wew. pamięci rom sterownika....
Kilka porad: Tego typu zabezpieczenie powinno być wykonane na zasadzie podtrzymania przekaźnika po włączeniu stacyjki na tzw.'15' czyli "zapłon , który nie zanika podczas rozruchu, co powoduje, że nie trzeba pamiętac o uzbrojeniu ustrojstwa przy każdym wyjściu/wyłączeniu silnika- uzbraja sie samoczynnie. Najważniejsze jest "wcięcie " w instalację i...
Witam posiadam opla vectre b 2.0 dtli i mam taki problem ze ciepły po zgaszeniu nie zapala (mozliwy zapłon po wtrysnieciu placka i auto sprawuje sie bez zarzutów auto mam u mechanika komp nie pokazał błędów, mechanik twierdzi ze mam dac pompe do naprawy ale przy bezposrednim podłączeniu do pompy kompa tez nie było błędów.Czy to jest mozliwe ze to jest...
Czujnik jest zamontowany właściwy, z tego co mówił sam mechanik. Strzela w kolektor ssący, otwierając puszkę filtra powietrza. Problem powstał stopniowo - coraz częściej miała problem odpalić, teraz rzadko kiedy odpala prawidłowo. "Check engine" nie świeci w ogóle, nawet po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem żarówkę, ścieżki, kostkę - wszystko sprawne,...
Witam. Ponieważ z tym pytaniem wożę się już przez pół roku i nigdzie nie mogę otrzymać jednoznacznej odpowiedzi. otóż: Czy w Vectra B 16 16v (po lifcie, silnik X16xel ) jest "wstępne pompowanie" paliwa przez pompę paliwa? Chodzi mi o to czy po włączeniu zapłonu pompa powinna przez chwilę zapodać dawkę paliwa i nabić ciśnienie? Czy może pompa powinna...
Witam. Prosił bym o pomoc. Mam problem z vectra B. Silnik 1.8 16V 125 km 2001 R po lifcie. Świeci się ciagle check i tak jak by nie chodziła na jeden cylinder. Pewnego razu po odpaleniu przejechałem jakieś 400m i zgasła mi podczas jazdy. Dodam ze jest to automat. Nie mogłem jej odpalić. Po daniu jej dawki paliwa w przepustnice i plaku jakoś odpaliła...
Sprawdź czy kabel z impulsem cewki jest podpięty i czy czyta impuls (brązowy przewód) sprawdź jego ciągłość.Wciśnij przełącznik zmiany paliwo/gaz i trzymaj, włącz zapłon i słuchaj czy ruszą zawory gazowe (opcja awaryjnego odpalania z gazu) Kabel idzie od cewki przez bezpiecznik do kompa lpg, na wejściu kompa jest +12 po włączeniu zapłonu. Awaryjne...
tak jest , rocznik to 96 Dodano po 2 a jeszcze jedno +12 to jest przy włączonym zapłonie i odpiętej kostce od cewki , a jesli podepnę kostkę to na wszystkich trzech kablach mam po +12
po włączeniu zapłonu i w czasie pracy silnika
Witam, może mi ktoś podsunie jakiś problem bo powoli kończą mi się koncepcje co dalej robić. Problem dotyczy opla vectry c20ne rok 89 sterownik prawdopodobnie ml4.1 skrzynia automat Problem jest taki że po włączeniu zapłonu i próbie odpalenia auta silnik albo ledwo załapuje i gaśnie albo też popracuje chwilkę tak jakby na 3 cylindrach i gaśnie momentalni...
Błędy mogą powstawac statycznie ( np obwód rozwarty, zwarty) lub dynamicznie ( brak korelacji pomiędzy czujnikami). Lokalizacja wypadania zapłonu w poszczególnym cylindrze jest relaizowana różnie: -analiza przebiegu w uzoweniu pierowtnym -fluktuacja przyśpieszenia kątowego wału korbowego
Wymiana pompy,listwy wtryskowej z czujnikami, podmiana czujnika wału nic nie dała, dalej ten sam efekt. Czy da rade sprawdzić jakoś sterownik silnika i skrzyni. i czy podmianka wystarczy czy jest potrzeba ich adoptowania. Wspomnę jeszcze ze przewody idące do czujnika wału korbowego chyba miały zwarcie, przewód był przetarty i zaiskrzył przy podmianie....
Jeśli kupię sterownik to musi być wylogowany i z car passem?immobiliser chyba ktoś wywalił bo nie mam kontrolki na desce na zapłonie.a powinna być?
Witam.Mam problemik i chciałem poprosić was o pomoc.Objawy :Po odpaleniu na wolnych obrotach silnik pracuje nie równo (trzęsie się delikatnie i obroty falują 700 – 900 w takt tych trzęsawek). Po jakiejś minucie obroty wzrastają do 1500 i zaczynają falować 1500-2500.Podczas jazdy po wysprzęgleniu obroty rosną do 3000 i tak zostają, a gdy jadę trzymając...
Tak jest , kostka stacyjki sie przestawiła , jak dokrecał lewą poduszkę zawieszenia silnika! Iskra /jedna/ po właczeniu zapłonu jest zawsze , bo ten typ tak ma! Czujnik położenia wału do kontroli , następnie sprawdzenie czy jest sterowany /kluczowany / moduł zapłonu.
Witam. Co do opelka to bez czujnika wałka (lub jego usterki) odpala i pracuje poprawnie do obrotów 4500/min ,czujniki są podobne ale wtyczka łącząca ma inny ślizg ( jeden centralny lub dwa) czujnik walka łatwo zmierzysz jeżeli jest magneto-indukcyjny są tam dwie cewki które maja po około 14 Ohm .Po dopięciu czujnika walu na sprawnym walka tez odpali...
Jaki masz tam sterownik? bo jak piszesz że nie masz EGR-a to chyba Simtec 71.6 Sprawdziłbym jeszcze czy w blokach nie masz wypadania zapłonów na cylindrach. Sprawdź dodatkowo przewód od czujnika wałka rozrządu :)
Witam! Mam problem z Vectra A 1.6 (c16nz) + LPG BingoM (uruchamianie na benzynie, przełączanie po obrotach). A mianowicie po nocy bardzo trudno jest ją uruchomić. Dopiero za 6-7 razem odpala. Gdy już raz zapali to następnie przez cały dzień nie ma większych problemów z odpaleniem, czasami troche dłużej pokręci ale da się przeżyć, najgorzej jest po nocy....
witam mam mały problem z vectra c z 2006 roku z silnikiem 2.2 direct a mianowicie samochód nie wkręca sie na obroty jego maksymalny zakres nawet na postoju to 3000 rpm podłączyłem go do swojego luncha i wyszło wypadanie zapłonów na 4 cylindrze świeca rzeczywistości lekko okopcona. Natomiast po wymianie cewki zero poprawy wyskoczył kolejny błąd tym razem...
To rozrząd do sprawdzenia ponownie bo jak na plaka nie gada to coś ci się schrzaniło. Zwróć też uwagę jak szybko rozrusznik kręci bo myśle że ładujesz aku jak tak kręcisz. Zobacz czy po przekręceniu zapłonu otwiera ci się przepustnica
Prosty temat, miernik ci nie potrzebny, wystarczy zwykła kontrolka (probówka samochodowa 12v) zacznij od czujnika wału bo w tych autach bardzo często padały najlepiej z kanału się dostać znajdziesz go nad misą z przodu silnika lub z tyłu obok półośki będzie wtyczka do niego z 3 kablami, na dwóch kablach ma być po załączeniu zapłonu plus i masa a na...
zapłon vectra vectra zapłon moduł zapłon vectra
wymiana uchwyt wiertarski odkurzacz uszkodzony electrolux łożysko wymiana
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Strojenie głowicy magnetowidu: porady i kroki Silnik Loncin - problem z ustawieniem wolnych obrotów