Regulacja luzów zaworowych
Kolektor ssący
siągnij zawór i zobacz czy niejest załadowany sadzą kolektor ssący
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Ja mam taki sam silnik i mam założone Bingo S4, mikser fi 32 i reduktor AG 100HP i powiem tak: podstawa to sprawny układ zapłonowy bo potrafi strzelać i to ostro. Regulacje to przeprowadzałem już kilka razy, no i czysty filtr powietrza, szczelność w układzie dolotowym, to wtedy będzie chodził dobrze. Wydaje mi sie że mam za mały mikser bo powyżej 180...
Pewnie mają bardziej opłacalne zlecenia, z tego wynika że spokojnie dniówka mechanika na to zejdzie https://forum.vectraklub.pl/topic/188661... nie chcesz czekać zabierz auto, całe szczęście nie odstawili rozebranego auta, sądzę, że zorientowali się, że roboty będzie więcej niż się spodziewali, a nie...
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
Po co miał to sprawdzać ? A po to że przy nieszczelności tych przewodów silnik procuje nierówno na wolnych obrotach i jest słabszy niż normalnie. A to dlatego że w oplach przewód podciśnieniowy kolektor ssący -serwo zaczyna się tuż przy samej głowicy na 4 cyl. i przy zasysaniu lewego powietrza w tym miejscu nie podnoszą się obroty jak w innych silnikach...
Rozumiem, że "check" się nie świeci. Sama kontrolka oczywiście sprawna ? Jaką prędkość maksymalną obecnie auto jest w stanie osiągnąć ? Ja to bym najpierw skasował stare błędy (jeśli są) i odczytał biężące. Pisałeś, że przepływka była czyszczona, ale to nie oznacza, że jest sprawna. Często ludzie odłączają wtyczkę przepływomierza i robią jazdę testową....
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Deomontaz rozrzadu,pompy cr,i mase innych elementow.Demontaz i montaz przy mojej wprawie to ok 4 godzin,ale jak niemiales z tym do czynienia to demontaz ci zajmie tzw.dniowke. Robiłem to chyba juz kilkadziesiat razy.
Osobiście nie polecam wymiany reduktora na inny. Zapłacisz kasę za reduktor, zapłacisz za przeróbki i nadal nie będziesz wiedział, co jest zepsute. Proszę o kontakt e-mail: napraw.lpg(at)superkasa.eu. Podam ci procedurę testowania Koltec i podpowiem co naprawdę jest zepsute. Pozdrawiam.
Proponuje również zmienić warszat na inny
To było tak że zaślepiłem kolektor ssący usunąłem klapy wirowe później zaślepiłem EGR i odpiąłem wtyczkę, 8 miesięcy auto jeździło normalnie a odcina była przy 5.5 tysiąca obrotów czyli wszystko idealnie, oczywiście do tej pory nie wylogowałem z komputera EGR ani klap wirowych, czy jest duże prawdopodobieństwo że to przez to że nie wylogowałem tych...
Witam koledzy, dziś jadąc samochodem nagle zaczął kuleć, szarpie wchodząc na obroty, jakby nie chodził na jeden cylinder, po wykreceniu świec są czarne, miałem jakiś czas temu taki przypadek tylko kilku krotnie gorszy ponieważ wypadł mi metalowy wac z kolektora ssącego, sprawdziłem jest na swoim miejscu, objawy są podobne tylko słabsze noi strzały z...
witam...masz na mysli kolektor wydechowy??
W 150KM na kolektorze ssącym od góry ( między nim a pokrywką zaworów) jest listwa sterująca przepustnicami. Sprawdź czy nie spadła. Jeżeli tak to nowy kolektor około 800zł, tylko pierburga i nie żadna używka. Ktoś tam gdzieś regeneruje ale moim zdaniem nie warto się pier..lić.
Tester-Tech Marelli daje odczyt bez podania kodu błędu. -Zawór kolektora ssącego lub Intake manifold valve. Dodano po 29 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika Dodano po 39 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika
Gdzie w tym silniku jest separator oleju ? Po zdjęciu kolektora ssącego sporo jest oleju który spływa po głowicy i bloku silnika w dół, na przeglądzie technicznym zasugerowano wyciek oleju spod głowicy ale tył silnika jest suchy. Strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie wpada olej w kolektor ssący.
Kolektor dolotowy z silnika 1Z 1.9TDI. http://obrazki.elektroda.pl/9765204900_1... Po oczyszczeniu zbierał się żwawiej ;)
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
hmm ja szukalem w w tej vectrze 2.0 przyczyny falowania obrotow i okazalo sie ze kolektor ss jest pekniety pod spodem ... ale przewody i tak byly odlaczone przed zdjeciem kolektora
Sam nie wiem,zakładać ten nowy regulator MFR czy ten oryginalny z bosch i olać ten temat.Nie mam już chęci co chwilę demontować ten kolektor ssący i alternator tylko po to by wymienić głupi regulator...grzebania jednak trochę jest...
Przyczyną takich objawów był uszkodzony elektrycznie zawór egr.Po wymianie zaworu mam komunikację,bezpiecznik się nie przepala i vectra startuje.Jeszcze kolektor do zrobienia ale to inna sprawa.Dzięki za pomoc.
Wszystko co kolega wyżej i kolektor ssący
Pojawił się nowy problem. Po wymianie pompy wtryskowej samochód bardzo ciężko wchodzi na obroty, dopiero przy 2500rpm zaczyna ciągnąć. Zakładałem, że to może być kwestia ECU więc kupiłem ECU od tego samego samochodu co była pompa wtryskowa. Samochód nie jeździ lepiej, w dodatku Check Engine nie gaśnie przy 2000rpm tylko bardzo losowo, ale zakładam,...
Na pewno torxy nasadowe. Odkręcasz przewody paliwowe od wtrysków i pompy. Pod pokrywą kolektora masz nakrętki trzymające kolektor 13 tylko trzeba je odkopać nie wiem jak u ciebie. Nie radzę czyścić kolektora na silniku można sobie narobić roboty i kłopotów. Klapki można wywalić i zdejmujesz cięgno z siłownika lub zaślepiasz przewód podciśnienia i wywalasz...
Witam mam problem z poprawnym podłączenie węży podcienienie (tych cieniusieńkich plastikowych) tzn z przepustnicy idzie w lewo (już nie pamiętam gdzie ale zajmijmy się tymi co nie wiem gdzie maja być wczepione... tzn ten co idzie z tego zaworu kolo egr (egr mam zaślepiony i odłączony tzw "odkurzacz") czy on ma iść w kolektor ? tzn tak jak na foto "b"...
Zawór EGR podmieniony membrana szczelna, podciśnienia założone dobrze, kolektor czyszczony, podciśnienie jest ok sprawdzane miernikiem, elektrozawory też podmieniane i nic
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabity sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka
Witam, czy jak miałem zasyfiony kolektor dolotowy sadzą to i katalizator tez tak wygląda? Bo sądzę, że te sadze wzięły sie z zaworu erg. Może go zablokować? Pozdrawiam
U mnie powodem takiego błędu była luźna masa któa pozostała po przeniesieniu przepustnicy wyżej na kolektor mantzla. Podłożyłem oczko pod cewkę i problem znikł.
Sprawdź kolektor dolotowy pewnie się zabrudził. Sprawdź filtry powietrza, paliwa, czujnik położenia wału, potencjometr gazu?
Wstaw małą blaszkę miedzy zawór a kolektor
należy wyczyścić kolektor ssący
Ok ta zrobię. Tylko gdzie ja wsadzić miedzy egr a kolektor czy egr a chłodniczke spalin(turbo)??
Witam, Na wstępie napisze, że na temat błędu P0400 w vectrze c przeczytałem już tyle informacji, że głowa paruje. Nie znalazłem jednak takiego przypadku jak mój. Otóż pojawia mi się wskazane wyżej błąd, oraz kontrolka check engine. Błąd występuje jednak tylko wtedy gdy temperatura ppwietrza atmosferycznego wynosi powyżej 13 stopni. Gdy jest chłodniej...
zdwjmij sobie kolektor ssacy i poczysc to wszystko włacznie z recwlkulatorem jak zdejmiesz to zobaczysz co tam jest
Masy w ilosci 2 szt. przykręciłeś???/ Dodano po 8 Jak kolektor ssący sciągnąłeś cały to masz tam 2 masy
Witam. Tak jak w temacie ,kilka dni temu wyprowadziłem auto z garażu pochodziło chwilę na gazie (2-gen) nagle potężny strzał, auto zgasło, po odpaleniu tylko strzały w kolektor, jak się okazało rozwalony w "strzępy" kolektor dolotowy. Kolektor wymieniłem, jednak auto dalej nie pali. Sczytałem więc błędy z kompa, o to co wyrzucił: 0120-czujnik położenia...
Temat sie zakończył tak,że sprzedałem ten samochód w takim stanie,ale mechanik podczas walki stwierdził,ze na 99% jest pęknięty kolektor
no tak. Zapomniałam napisać, że wydech też był wymieniony bo to oczywiście według mechanika jego wina była :D kolektor pospawany bo była jakaś mała nieszczelność . tydzień temu wymieniłam też końcowy i nic. to samo
Odkopuje temat,wiem,ale auto nadal nie jest niesprawne.Wymieniona została sonda lambda,poniewaz komputer pokazywał ją jako martwą.Po wymianie zero poprawy.Wymieniona kolejna pompka paliwa poniewaz tamta ponoc dawala slabe cisnienie,udroznione przewody paliwowe,zero poprawy.Teraz jeszcze doszła kolejna kwestia,ze podczas jazdy niezaleznie czy na lpg...
Witam mam taki problem moja vectra nie jeździ jak powinna dolot szczelny swiece nowe kable ok. Mam pytanie czy jak mam bo mam pęknięty kolektor wydechowy to sonda będzie klamac? Wykres jednej sondy od 0.2 do 0.9v a na drugiej sondzie praktycznie stale 0.2 0.28 0.18 strasznie wąski zakres czy peknity kolektor wydechowy może być tego przyczyną? Czy sonda...
Cos wpadlo w kolektor po czyszczeniu.
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Zakupiłem kiedyś ładną vectrę 1.8 _ 16 która spaprana była instalacją II generacji i przeżyłem na samym początku w pierwszym dniu użytkowania rozerwanie kolektora ssącego(aluminiowego)....
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
Nie wiem jaki tam jest kolektor ssący metal czy plastik czy może pół na pół bo nieraz też tak jest ale u mnie w vectra B było podobnie okazało sie ze kolektor ssacy ma dosłownie "Dziure " i było praktycznie to samo co u cb
Wczoraj wyczyściłem kolektor i EGR. Przy tym zająłem przewody wysokiego ciśnienia i przelew. Uszczelki zostały stare. Po złożeniu nie chciał długo zaskoczyć. Zadziałał po długim czasie przy pomocy sprayu z samostartem. Nie odpowietrzałem go, bo silnik pracował równo. Przejechałem 20km. Wszystko chodziło bez zarzutów. Nagle stracił moc i zapalił kontrolkę...
kolektor dolotowy vectra vectra kolektor czujnik vectra kolektor wydechowy
elektrotechnika ogólna książka przecinarka betonu czujnik ciśnienie atmosferycznego
zasilacz antenowy wzmacniacz zasilacz antenowy wzmacniacz
Schemat elektryczny klimatyzacji manualnej VW Caddy IV 2015-2020 – Climatic, J301, N9, G65 Renault Captur UPC Pin-Outs: Connector Layouts, Models, and Wiring Details