W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
Kolektor ssący
siągnij zawór i zobacz czy niejest załadowany sadzą kolektor ssący
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
podejrzewam że masz reduktor uruchamiany podciśnieniem sprawdź cienki przewód podciśnieniowy od kolektora do reduktora
Na allegro masz przewody za około 150 zł .W VB najczęściej rozszczelnia się przewód elastyczny przy kolektorze wydechowym ja osobiście przykręcam kawałek blachy miedzy przewodem a kolektorem.
Ja też polecał bym używany, taniej a efekt może być ten sam. Gwarancji na kolektor i tak prawdopodobnie nikt nie uzna po jakimś czasie.
Można też zerknąc na podciśnienie w kolektorze ssącym.
To tzw. suszarka czyli pompa wtórnego powietrza (secondary air injection pump). Pompuje świeże powietrze do kolektora wydechowego przy zimnym silniku.
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Regulacja luzów zaworowych
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Wymiana kolektora ssącego
Sztangę od turbo wciąga jak odpalisz? Membrany egr i siłownika kolektora szczelne?
Kolego sprawa dosyć prosta, najpierw sprawdz czy sztanga turbiny jest wciągana podczas zapalenia silnika, widać bez rozbierania. Po drugie popatrz co masz w kolektorze.
Przyczyną takich objawów był uszkodzony elektrycznie zawór egr.Po wymianie zaworu mam komunikację,bezpiecznik się nie przepala i vectra startuje.Jeszcze kolektor do zrobienia ale to inna sprawa.Dzięki za pomoc.
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
hmm ja szukalem w w tej vectrze 2.0 przyczyny falowania obrotow i okazalo sie ze kolektor ss jest pekniety pod spodem ... ale przewody i tak byly odlaczone przed zdjeciem kolektora
które uszczelki wymieniłeś?? zapewne pon kolektorem??
witam...masz na mysli kolektor wydechowy??
Tester-Tech Marelli daje odczyt bez podania kodu błędu. -Zawór kolektora ssącego lub Intake manifold valve. Dodano po 29 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika Dodano po 39 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Witam, czy jak miałem zasyfiony kolektor dolotowy sadzą to i katalizator tez tak wygląda? Bo sądzę, że te sadze wzięły sie z zaworu erg. Może go zablokować? Pozdrawiam
Ciężko stwierdzić zdalnie może jakieś nagranie jak to chodzi. Podczas czyszczenia nic ci nie wpadło do kolektora?
Witam .. (at) Jarek ma rację w silniku x20xev nie ma silniczka krokowego tylko zawór obejsciowy dwa imbusy + czyszczenie benzynką ekstrakcyjną . Przy montazu sprawdz usczelkę i przyleganie zaworu czy nie dostaje fałszywego powietrza .. Oczywiscie czyszczenie całego korpusu przepustnicy obowiązkowe . No i ten nieszczęsny kanał powietrza z pokrywy zaworów...
Ja mam taki sam silnik i mam założone Bingo S4, mikser fi 32 i reduktor AG 100HP i powiem tak: podstawa to sprawny układ zapłonowy bo potrafi strzelać i to ostro. Regulacje to przeprowadzałem już kilka razy, no i czysty filtr powietrza, szczelność w układzie dolotowym, to wtedy będzie chodził dobrze. Wydaje mi sie że mam za mały mikser bo powyżej 180...
To co zatem robić z kolektorem metalowym w Oplach? Co radzicie? Jakie zabezpieczenie w przypadku zwykłej instalacji dla tych kolektorów?
Wszystko co kolega wyżej i kolektor ssący
Wyczyść kolektor ssący.
Sprawdz węzykiem i ustami czy masz szczelną membranę EGR i siłownika kolektora. Jak masz wakuometr czy masz odpowiednie podciśnienie z króćca pompy vac.
Wstaw małą blaszkę miedzy zawór a kolektor
jeśli dzieje się tak gdy auto się toczy np po wyrzuceniu na luz podczas jazdy to jest ok. dopuki sterownik otrzymuje sygnał o prędkości jazdy - obroty biegu jałowego są podniesione - spadną po całkowitym zatrzymaniu. jeśli występuje to na postoju to może to być np nieszczelność w ukl. dolotowym np gumowy łącznik między przepustnicą a kolektorem ale...
Witam. Posiadam Vectre B 2.0 z gazem. Zauważyłem że w kolektorze jeden otwór jest biały, a drugi czarny (tak jak na zdjęciu). Co to znaczy i co może być uszkodzone? http://obrazki.elektroda.pl/4787312700_1...
To szukaj czy nie przytopiło wiązki o kolektory, częste. Czasami przecierala się wiązka pod akumulatorem, przecierała się o metalowe rurki klimatyzacji.
Witam.Nie napisałeś jaki typ instalacji .Ale najprawdopodobniej sterownik gazu nie wyłańcza wtryskiwaczy lub stycznik co je rozłancza pada.Posłuchaj czy wtryski pracują.Może który jest otwarty bo się przytarł.Regulator ciśnienia paliwa na listwie przecieka do kolektora sącego .Pole do popisu masz dóże
maja vectra to 91 rok, sonda w kolektorze wydechowym jednoprzewodowa, wnioskuje z twojej wypowiedzi ze moze byc
Witam , Vectra C 2004 2.0 dti otwarłem dekiel z tworzywa i mam jedną luźną wtyczkę w kolektorze i jakby brak czujnika . Dziwne bo wygląda na to że nie mam tego od początku ale nie był żadnych błędów dopiero teraz wywala p105 -i tu podejrzany czujnik ciśnienia atmosfertcznego ale do czego jest ta wtyczka i co tam jest za czujnik? Zdjęcie w załączeniu...
Pewnie mają bardziej opłacalne zlecenia, z tego wynika że spokojnie dniówka mechanika na to zejdzie https://forum.vectraklub.pl/topic/188661... nie chcesz czekać zabierz auto, całe szczęście nie odstawili rozebranego auta, sądzę, że zorientowali się, że roboty będzie więcej niż się spodziewali, a nie...
P1110 to oczywiście chodzi o elektrozaworek od klapek w kolektorze.
dzieki, boje sie ruszac tego rozrzadu... To jak sie boisz to zleć to komuś a inaczej tego niezrobisz bo pompa cr niepozwoli na wyjecie kolektora.
Tak, wydmuchana. Często też jest krzywy kolektor.
Sprawdz Ty szczelnosc kolektora dolotu...
Wyczyść czujnik ciśnienia turbiny jest zasyfialy mialem to samo 2.2dti
ja bym obstawił nieszczelność kolektora dolotowego
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Sprawdź gumowe przewody podciśnieniowe biegnące od trójnika znajdującego się na przewodzie łączącym kolektor ssący i serwo oraz zamocowanie tej rurki na kolektorze
A czy to mu pomoze ?? czyli uszczelke tam pod tym wtryskiem na kolektorze ssacym ??
Wyczyść porządnie zawór egr. I wydmuchaj powietrzem z kolektora.
Jednak okazało się sprzęgiełko od klap wirowych w kolektorze. Problem rozwiązany.
należy wyczyścić kolektor ssący
no a jak wyglądały te świece po wykręceniu a to że nie równo chodzi to czy na pewno wszystko dobrze przy kolektorze ssącym podłączyłeś przewody zapłonowe dobrze podłączyłeś chodzi mi o kolejność.
Cos wpadlo w kolektor po czyszczeniu.
W całości jest
Witam mam problem z poprawnym podłączenie węży podcienienie (tych cieniusieńkich plastikowych) tzn z przepustnicy idzie w lewo (już nie pamiętam gdzie ale zajmijmy się tymi co nie wiem gdzie maja być wczepione... tzn ten co idzie z tego zaworu kolo egr (egr mam zaślepiony i odłączony tzw "odkurzacz") czy on ma iść w kolektor ? tzn tak jak na foto "b"...
Witam. Ten sam problem był w Kadecie 1.6 na jednopunkcie. Powód- wypierdziana uszczelka pod kolektorem ssącym.
z multiplekserem nie pomogę ale ta 10 nóżka ma być połączona z kolektorem
Jaki kolektor??? Co tam siedzi za silnik?
Temat sie zakończył tak,że sprzedałem ten samochód w takim stanie,ale mechanik podczas walki stwierdził,ze na 99% jest pęknięty kolektor
Wykręć EGR zobacz na krótko go jak pracuje 120km maja do siebie, ze często egr się zawiesza bądź pada ja już u siebie 3 wymieniłem .Wyczyść też czujnik map w kolektorze ssącym .
Jutro wezmę się za spawanie kolektora i będę sprawdzał sondę czy się cos zmieni. Jak wykasować te wartości domyślne dysponuje tylko cdif3
ad5 sprawdź szczelność kolektora ssącego
Witam! Jak jeździsz na gazie to normalne że bedzie Ci się paliła kontrolka "check engine". A jeśli chodzi o to gaśnięcie to podejrzewam że masz pęknięty przewód gumowy co łączy filtr powietrza z kolektorem. Mój kumpel miał takie same objawy w swojej Vectrze. Taki przewód gumowy to wydatek ok 70-90 zł. Pozdrawiam ;)
Wg mnie uszczelka pod kolektorem ssącym, ew. kolektor/przepustnica
auto u mechanika, dam znać co zawiniło
Zobacz jak pracuje ze zdjętym króćcem chwytu powietrza, zdemontuj go z obudowy przepustnicy. Zobacz też czy nie rozerwało kolektora ssącego.
za wczesny lub późny KWZ, za uboga mieszanka (głuchy odgłos w kolektorze), zowalizowana krzywka....
Nie wiem czy juz o tym pisalem , ale u mnie powodem była uszczelka pod kolektorem ssacym
czujnik temperatury na zegary A czujnik temperatury dla sterownika? Ten w kolektorze ssącym.
Miałem te same objawy i u mnie winna okazała się wtyczka na kablu od czujnika położenia wału. Wtyczka znajduje się w okolicy kolektora dolotowego.
zdejmij przewód podciśnieniowy z reduktora który idzie od kolektora i go zaślep od strony kolektora. I testuj.
a ta uszczelka sprawdzona ?
Sprawdź czy czujnik ciśnienia w kolektorze nie zalepił się nagarem.
Szczelność membrany egr i siłownika kolektora oraz wężyków.
Witam problem dotyczy samochodu jak w tytule a temat wody z rury wydechowej po naciśnięciu pedału przyspieszenia wylatują krople wody z tłumika i to dość sporo, dodam że płynu chłodniczego nie ubywa, natomiast jest przedmuch na uszczelce kolektora wyd.
A zrób jedna rzecz. Przed porannym odpaleniem wygrzej suszarka sterownik silnika i zobacz jak będzie działało. Stojąc przed maską po prawej stronie na kolektorze ssącym.
Silnik Z30DT - układ wtryskowy denso - brak pompy elektrycznej podawczej - pompa wysokiego ciśnienia CR ma sekcję podawczą .... Dodano po 59 Pompa wtryskowa jest pomiędzy głowicami pod kolektorami ...
Złym, tropem idziesz. Możesz naprawić EGR i będzie lepiej. Po naprawie zobaczyłbym jeszcze w parametry. Pewnie zabite są "na sztywno" kolektory.
Wiesz że w tym silniku kolektor ssący potrafi się zapchać? Błąd EGR może to potwierdzać ze kolektor jest zapchany.
Kolego nie wystarczy wyczyścić sam zawór EGR tylko jeszcze trzeba wyczyścić klapki w kolektorze ssącym.
ja w swoim zwyklym td jak przekladalem walem silnika rowniez kresilem bez wiekszych problemow. ale w aucie juz zachowuje sie normalnie. tylko nie rozumiem, skoro miales zlozony silnik, domniewam ze i uzbrojony, to po co przekladales pompe i kolektor?
Rozrusznik.
Sam tak robię że podpinam kabel od tej sruby co o niej wspominasz,do jednej z nakrętek na kolektorze ssącym. Dalej twierdzę że masz kiepską masę na alternatorze.Ten kabel który wykonasz usunie problem. Pamietaj o grubości kabla-linka minimum czwórka!
witam ! Spotkałem się, że przy padniętym modułe silnik nie chciał zapalić. Dopiero zaskakiwał przy odpaleniu na pych - dlaczego tak - nie wiem. EGR - zamiast fabrycznej uszczelki wycina się np. z blaszki miedzianej uszczelkę bez otworów do kolektorów. pozdro
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
Proponuje również zmienić warszat na inny
Zrób diagnistyke. Odczytaj błędy. Problemów może być wiele. Klapy w kolektorze, egr, przepływomierz itp
Na grodzi czołowej i połączony jest z kolektorem wężykiem kostka 3 pinowa + - i sygnał w zależności od wartości podciśnienia w kolektorze dolotowym.
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
Przyczyn może być wiele, najlepiej byłoby przejechać z testerem i podglądnąć parametry. Takie objawy może na przykład dawać padający przepływomierz lub pękająca guma między przepływomierzem a kolektorem.
Czy ma to wpływ na moc silnika? A może wyczyścić kolektor dolotowy?
Kolektor ssący w Vectrze z silnikiem Fiata...
Mimo wszystko PLak do ręki i sprawdzać...lubi spaść podciśnienie ze srodka kolektora(dołu) po wystrzale...
Jedź do gazownika, niech to opanuje. Ja w oplu miałem założoną taką gumową opaskę bezpieczenstwa na kolektorze wlotowym bodaj, w razie wybuchu ta guma spadała, przez co impet nie szedł z powrotem w kolektor. Wystarczyło ją założyć i auto paliło jak nowe. No ale taki strzał zdarzał mi się czasami, a tu chyba to jest częsty objaw, jedź do gazownika, tylko...
On nie ma czasami plastikowego kolektora ssącego?może jest pęknięty?
sprawdź filtr powietrza i silnik krokowy, jak dobrze rozumiem mapsensor sprawdza ciśnienie w kolektorze dolotowym powietrza.
Przepraszam że zanudzam z tą kompresją, ale to jest punkt wyjścia. Wtryski w silniku X16XEL są dosyć głęboko zamontowane, dużo pracy, demontaż kolektora itp.
Sprawdź dokładnie szczelność wszystkich wężyków podciśnienia, jeśli ok to pewnie przepływka oszukuje i trzeba ją wymienić. Tylko Bosch. Dodano po 1 A i jeszcze obowiązkowo czyszczenie kolektora dolotowego.
to sciagnij go jeszcze raz i zobacz do kolektora pewnie bedzie zaklejony sadza
Nie wiem jaki tam jest kolektor ssący metal czy plastik czy może pół na pół bo nieraz też tak jest ale u mnie w vectra B było podobnie okazało sie ze kolektor ssacy ma dosłownie "Dziure " i było praktycznie to samo co u cb
kolektor dolotowy vectra vectra kolektor czujnik vectra kolektor wydechowy
czerwony samochodzik zmywarka dłużej zmywa zelmer tabliczka znamionowa
device sleep klimatyzacja galanz
Xerox WC6605 Windows 10 – profile koloru, sterownik, ustawienia ICC, problem z zapamiętywaniem Hallotron OFF-ON-OFF: Allegro A1104, AH3360, TLE4905L – wybór czujnika do sterowania