Kolektor dolotowy z silnika 1Z 1.9TDI. http://obrazki.elektroda.pl/9765204900_1... Po oczyszczeniu zbierał się żwawiej ;)
Czyli sprawa sterowania podciśnieniem odpada, zaślepienie też nic nie da bez modyfikacji softu, który jest w pompie wtryskowej PSG16. Zacznij od wyczyszczenia EGRa i kolektora. A czy do wyjęcia EGR-u trzeba demontować znajdującą się nad nim przepustnice ? Czy po wyczyszczeniu EGR-u montuje się go i nie trzeba robić jakiegoś kodowania czy innych czynności...
Sprawdź kolektor dolotowy pewnie się zabrudził. Sprawdź filtry powietrza, paliwa, czujnik położenia wału, potencjometr gazu?
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabity sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka
po prostu wymontuj kolektor dolotowy i "gorącą wodą z detergentem potraktuj " (pod ciśnieniem oczywiście)..
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Zakupiłem kiedyś ładną vectrę 1.8 _ 16 która spaprana była instalacją II generacji i przeżyłem na samym początku w pierwszym dniu użytkowania rozerwanie kolektora ssącego(aluminiowego)....
Witam! Posiadam Vectre c 1.9 cdti 150 12/2006 (angielska wersja gdyz tu mieszkam), EGR wyczyszczony, DPF nie posiada, nowy kolektor dolotowy i rowniez 3 wtrysk bo tak pokazal komputer. Problem jest taki... Samochodzik odpala normalnie, jedzie normalnie do czasu kiedy go zgasze po lekkim nagrzaniu, od tego mometu gdy go odpale ponownie nie moge ruszyc...
Witam wszystkich. Mam pola vectre taka jak w temacie. Auto miało zaniki mocy. Błędy jakie były to EGR i przepływomierz powietrza. Przy okazji wyczyściłem kolektor dolotowy co sie z tym wiąże musiałem odkręcić przewody od wtryskiwaczy. Po złożeniu wszystkiego auto nie chce odpalić. Wymienione wszystkie przewody na powrocie układ jest szczelny i odpowietrzony....
Witam Dwignia przyśpieszenia na linkę czy elektroniczna? Do sprawdzenia błędy mogą być sporadyczne i ich nie wyświetli jako błąd stały dopiero jak będzie się notorycznie powtarzało w Corsie tak miałem : Zawór EGR się nie zawiesza jeśli jest Szczelność układu wydechowego mieszek elastyczny itd. Klapka ciepłe zimne na silniku Kolektor dolotowy Czujnik...
1x denso uniwersalna, 1x delphi dedykowana, 1x bosch uniwersalna. i 2x ori bosch używana - jedna była wyciągnieta ze sprawnego auta. Moim zdaniem problem leży gdzieś wcześniej, bo cały kolektor dolotowy mam już wsadzy. Jaką sonde Twoim zdaniem powinienem kupić?
Witam, czy jak miałem zasyfiony kolektor dolotowy sadzą to i katalizator tez tak wygląda? Bo sądzę, że te sadze wzięły sie z zaworu erg. Może go zablokować? Pozdrawiam
Z reguły zasyfiony egr to także zasyfiony kolektor dolotowy i jemu też przydałoby się czyszczenie. Nie masz możliwości gdzieś porządnie przegonić auta? Może udałoby się to przedmuchać - u mnie w Vectra B 2.0 DTI pomogło z tym że ja je mocno przegazowałem na postoju...walnęła czarna chmura sadzy z wydechu i problem ustąpił.
Witam. Posiadam Vectre B z silnikiem x25xe. Odkąd ją posiadam miała problemy z utrzymaniem wolnych obrotów po zrzuceniu z biegu podczas jazdy. Załóżmy że na jakimś biegu mam 2000obr/min po czym zrzucając na luz Vectra przygaśnie aż do oświecenia sie kontrolki od aku po czym podbije obroty i utrzymuje prawidłowe poniżej 1000obr.min. Zdarza się także...
Nie wiem jak w Viki ale w omedze jest on koło czujnika cieczy na zegary,musisz zwalić kolektor dolotowy żeby się do niego dostać
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabrudzony sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka Mialem to samo i czyszczenie pomoglo
kolektor odkręcony zaraz za sondą i nic a sprawdzę mapa trochę lepiej chodzi jak jest odkręcony kolektor dolotowy za przepustnicą ale nadal brak reakcji na pedał gazu - żadnej reakcji
moze byc jeszcze kolektor dolotowy zapchany tez bym stawiał na to , wszysko pokolei zrob co najtajszym kosztem a poozniej rob pompe
EGR jest sterowany podciśnieniowo, za pośrednictwem elektrozaworu, sterowanego przez ECU. Pierwsza rzecz to wymontowanie zaworu z kolektora, oczyszczenie go z sadzy i sprawdzenie czy swobodnie się porusza, w dalszej kolejności sprawdzenie podciśnienia i elektrozaworu (aktywna diagnostyka). Sam zawór EGR nie ma żadnych czujników elektrycznych, więc jego...
Wszystko zależy od tego jaką wybierzesz instalację. Ja mam Agis'a w swoim c20ne i dałem za założenie 1500zł + moja butla. Jest sporo roboty, bo trzeba kolektor dolotowy ściągać, wywiercić otwory, nowy parownik i wiązka. Pewnie w 1100-1200 byś się zmieścił. Ale sekwencaj to sekwencja, zero problemów, polecam!
Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą. Żeby do odmy się dostać muszę zrzucić tylko kolektor dolotowy wraz z gaźnikiem i nie muszę rozbierać pół silnika "rozrząd, głowicę" ? Pytam się bo jeszcze nie miałem z tym do...
Kolektor dolotowy czyściłeś ? Często bywa tak zawalony, że auto ma problem z oddychaniem. Autko mi na pierwszym biegu pod górkę się cofa nawet po mocniejszym wciśnięciu gazu. Po prostu nie chce wchodzić na obroty. Chcesz powiedzieć, że sprzęgło ci się ślizga ?
W Multec-u obiążenie jest mierzone nie przez przepływomierz a przez MAP sensor. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego. Jeżeli dobrze kojarzę, to w tym silniku kolektor dolotowy jest połączony z korpusem przepustnicy krótkim ok. 2cm odcinkiem plastikowej lub gumowej "rury", które to połączenie często z upływem czasu stawało...
http://obrazki.elektroda.pl/5698540900_1... http://obrazki.elektroda.pl/2291388500_1... Zdj starego silnika hehe. Powodem wymiany silnika był pęknięty pasek, potem nie został wyczyszczony kolektor dolotowy z części tłoka i drugi silnik rozwalony i ten jest trzeci.. Ale ciągły błąd nie pozwala na pełną moc silnika.
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
Kapy uszczelniałem we wrześniu ubiegłego roku i po niedługim czasie zaczęło sie to szarpanie ,do tej pory w gniazdach świec suchusieńko ,żadnych wycieków. Pierwsze co wymieniłem gdy odczułem szarpanie to kable WN NGK, potem świece NGK dwuelektrodowe nr23 (teraz juz jednoelektrodowe BOSCH),cewka podmieniana na nową,czujnik poł.wału podmieniany na nowy...
Jak miałeś problemy z EGR, sprawdź w jakim stanie masz kolektor dolotowy (tak profilaktycznie, bo pewnie będzie przegląd przebiegu :)). Biały dym przy zapalaniu może świadczyć o obecności paliwa lub oleju w rurze wydechowej, natomiast czarny to niespalone paliwo. Możesz mieć problemy z wtryskiem (lub -ami), lub jak pisał poprzednik - zapowietrzający...
Witam, Samochód: Vectra B 1996r 2.0 B+LPG Rozpoczęło się od wymiany magistrali wodnej w warsztacie samochodowym. Rozbierany był kolektor dolotowy i wężę podciśnień.Wcześniej było wszystko w porządku. Problemem jest to, że czasami na wolnym biegu obroty zwiększają się do 2500, natomiast spadają w momencie gdy puszczam sprzęgło i ruszam z miejsca. Problem...
Witam. Jakiś czas borykałem się z błędem P0400. Uszkodzony okazał się elektrozawór. Membranę "załatałem" silikonem, wykasowałem błędy, odpaliłem auto. Wielkie szczęście :) samochód dostał kopa takiego, że nawet nie wiedziałem, że 2.0 dti może mieć taki zryw. Moja radość trwała do 130km/h, gdy nagle zaświeciła się lampka na desce "engine check" i tak...
Sprawdź jakie masz wskazania przepływomierza,na wolnych obrotach powinno być około 520mg\suw. jak dodasz gazu spadnie do około 360 mg\suw i po chwili podniesie się do ponad 600 mg\suw. Sprawdź ciśnienie doładowania-na wolnych będziesz miał wskazanie "sensor barometru 098-1010 bar",jak dodasz gazu poniesie się do około 1470-1500 bar. Sprawdź EGR-techem...
Ja mam taki sam silnik i mam założone Bingo S4, mikser fi 32 i reduktor AG 100HP i powiem tak: podstawa to sprawny układ zapłonowy bo potrafi strzelać i to ostro. Regulacje to przeprowadzałem już kilka razy, no i czysty filtr powietrza, szczelność w układzie dolotowym, to wtedy będzie chodził dobrze. Wydaje mi sie że mam za mały mikser bo powyżej 180...
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
U mnie podobnie było z zafirą z tym silnikiem i w końcu okazało się że na listwie sterującej klapami wirowymi wytarły się plastiki i ona spadła i spokojnie leżała na kolektorze dolotowym. Na allegro 60 zł mosiężne cudeńka do listwa, błąd wykasowany i Zosia śmiga jakby miała rok albo dwa. Taka duperela a wielu nie zauważyło. Zobaczcie u siebie czy wirowe...
ja bym obstawił nieszczelność kolektora dolotowego
W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
Miałem te same objawy i u mnie winna okazała się wtyczka na kablu od czujnika położenia wału. Wtyczka znajduje się w okolicy kolektora dolotowego.
Sprawdź dokładnie szczelność wszystkich wężyków podciśnienia, jeśli ok to pewnie przepływka oszukuje i trzeba ją wymienić. Tylko Bosch. Dodano po 1 A i jeszcze obowiązkowo czyszczenie kolektora dolotowego.
jeśli dzieje się tak gdy auto się toczy np po wyrzuceniu na luz podczas jazdy to jest ok. dopuki sterownik otrzymuje sygnał o prędkości jazdy - obroty biegu jałowego są podniesione - spadną po całkowitym zatrzymaniu. jeśli występuje to na postoju to może to być np nieszczelność w ukl. dolotowym np gumowy łącznik między przepustnicą a kolektorem ale...
sprawdź filtr powietrza i silnik krokowy, jak dobrze rozumiem mapsensor sprawdza ciśnienie w kolektorze dolotowym powietrza.
Na grodzi czołowej i połączony jest z kolektorem wężykiem kostka 3 pinowa + - i sygnał w zależności od wartości podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Czy ma to wpływ na moc silnika? A może wyczyścić kolektor dolotowy?
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Tester-Tech Marelli daje odczyt bez podania kodu błędu. -Zawór kolektora ssącego lub Intake manifold valve. Dodano po 29 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika Dodano po 39 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika
No to zaślep wszystkie króćce kolektora dolotowego i wtedy zobacz.
Witam :) Zwróć uwagę na wartość 2 bary w zakresie obrotów 1800-3300. Według mnie to trochę za duża wartość (maksymalne doładowanie to zwykle około 1 bara). Skoro nie ma wtedy doładowania (bo jak mówisz auto przy tych obrotach nie jedzie) to znaczy, że czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oszukuje. Pozdrawiam,
Rozrząd w 1,8 140 koni na wałkach nie ma klinów i jest montowany na stożek. Może się przestawiać ale wtedy sypie błędami. Trzeba by sprawdzić czy zwory dolotowe szczelne.
Witam, Na wstępie napisze, że na temat błędu P0400 w vectrze c przeczytałem już tyle informacji, że głowa paruje. Nie znalazłem jednak takiego przypadku jak mój. Otóż pojawia mi się wskazane wyżej błąd, oraz kontrolka check engine. Błąd występuje jednak tylko wtedy gdy temperatura ppwietrza atmosferycznego wynosi powyżej 13 stopni. Gdy jest chłodniej...
Sprawdź klapy wirowe w kolektorze dolotowym czy nie mają luzu na sworzniach (widać od góry olej w okolicach dźwigni )
Temat zamknięty, jednak chcę dodać, że udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Okazało się że miałem nieszczelny kolektor dolotowy. Przy samej przepustnicy, nie było to widoczne, dopiero przy demontażu widać pęknięcie kolektora przy opasce (łapał lewe powietrze). Pozdrawiam
kolektor dolotowy nieszczelny kolektor dolotowy czyścić kolektor dolotowy
safari zasilanie ropam sabotaż drukarka brother drukuje czyste kartki
termistor oznaczenie tranzystor bf966
Nowy firmware do kamery sportowej Blow WiFi Zapach palonego plastiku w zmywarce - Bosch, Siemens, Electrolux