Witam, Na wstępie napisze, że na temat błędu P0400 w vectrze c przeczytałem już tyle informacji, że głowa paruje. Nie znalazłem jednak takiego przypadku jak mój. Otóż pojawia mi się wskazane wyżej błąd, oraz kontrolka check engine. Błąd występuje jednak tylko wtedy gdy temperatura ppwietrza atmosferycznego wynosi powyżej 13 stopni. Gdy jest chłodniej...
Na grodzi czołowej i połączony jest z kolektorem wężykiem kostka 3 pinowa + - i sygnał w zależności od wartości podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Ja mam taki sam silnik i mam założone Bingo S4, mikser fi 32 i reduktor AG 100HP i powiem tak: podstawa to sprawny układ zapłonowy bo potrafi strzelać i to ostro. Regulacje to przeprowadzałem już kilka razy, no i czysty filtr powietrza, szczelność w układzie dolotowym, to wtedy będzie chodził dobrze. Wydaje mi sie że mam za mały mikser bo powyżej 180...
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Silnik 1,6 ma chyba prawie taki sam kolektor. W tych silnikach potrafią szwankować cewki zapłonowe i wtedy w dolocie robi się kanonada jak przy forsowaniu Odry przez ruskich w 1945....
Czy ma to wpływ na moc silnika? A może wyczyścić kolektor dolotowy?
Witam :) Zwróć uwagę na wartość 2 bary w zakresie obrotów 1800-3300. Według mnie to trochę za duża wartość (maksymalne doładowanie to zwykle około 1 bara). Skoro nie ma wtedy doładowania (bo jak mówisz auto przy tych obrotach nie jedzie) to znaczy, że czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oszukuje. Pozdrawiam,
Panowie chcę ponowić ten temat, jakiś czas moja VB sprawowała się dobrze, po tym jak znalazłem pęknięcie na kolektorze dolotowym. Obecnie silnik szarpie na wolnych obrotach i dławi się przy przyśpieszaniu, na benzynie jest gorzej na gazie znacznie lepiej ale daleko od ideału (brak mocy). Czyściłem przepustnice i EGR, wymieniłem filtr powietrza i świece....
Witam. Tak jak w temacie ,kilka dni temu wyprowadziłem auto z garażu pochodziło chwilę na gazie (2-gen) nagle potężny strzał, auto zgasło, po odpaleniu tylko strzały w kolektor, jak się okazało rozwalony w "strzępy" kolektor dolotowy. Kolektor wymieniłem, jednak auto dalej nie pali. Sczytałem więc błędy z kompa, o to co wyrzucił: 0120-czujnik położenia...
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Temat zamknięty, jednak chcę dodać, że udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Okazało się że miałem nieszczelny kolektor dolotowy. Przy samej przepustnicy, nie było to widoczne, dopiero przy demontażu widać pęknięcie kolektora przy opasce (łapał lewe powietrze). Pozdrawiam
Robiłem tę sztukę cały dzień, ale zrobiłem. Rano wyjąłem EGR (ledwo co wyszedł, tyle było syfu). Oczyściłem grzybek i gniazdo (podczas czyszczenia gniazda EGR pokruszyłem trochę sadzy, w efekcie czego samochód całkowicie przestał odpalać. Silnik zassał ten cały oderwany syf który podszedł pod zawory.....i du.a blada. Ja na rozrusznik a silnik pracuje...
W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
Z kodów usterek wyświetla mi się kod 19 czyli zły sygnał czujnika położenia wału korbowego. Wymieniałem czujnik na chodzący z innej Vecty i dalej to samo. Wymieniłem sterownik silnika (oryginalnie 90 351 650 motronic 1.5) na 90 351 648 i nie chodzi mi wogule na paliwie na gazie w zasadzie dobrze, ale dalej strzela w tłumik. Po wymianie komputera nie...
Na początek sprawdź szczelność kolektora dolotowego powietrza i kolektora wydechowego oraz przewodów podciśnieniowych wspomagania. Proponuję aby ktoś naciskał hamulec na uruchomionym silniku i słuchaj czy nie słychać ssania. Podobny objaw miałem gdy przewód podciśnieniowy był niedokładnie dokręcony opaską (utrata sprężystości). Powodzenia
Witam Mam problem z samochodem dokładnie z jego uruchomieniem, Samochód jeździł normalnie, przyjechałem jak zwykle na parking zostawiłem auto na 30min ruszyłem i po 100m samochód zgasł, Spróbowałem go ponownie odpalić, odpalił bez problemu i przy próbie ruszenia znów zgasł. Ponowna próba odpalenia kręciłem rozrusznikiem z 30s mimo kręcenia nie odpalił...
Mam ten silnik i podobne objawy. Nie zbiera się z dołu. Sprawdziłem: 1.Dolot - wymyty, czujniki oczyszczone, po złożeniu test szczelności i jest mały przeciek w okolicy dźwigni klapek wirowych (większy luz osi klapek). Tak zostawiłem. 2.Głowica - tyle ile udało mi się to wyskrobałem i wyssałem odkurzaczem z miedzianą rurką. Nie jest idealnie, 2-3mm...
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Może masz nieszczelność w kolektorze dolotowym. Jak nie to jedź jeszcze raz do gościa od gazu, aby poprawił parametry. Instalacje firmy STAG bardzo ingerują w pracę komputera samochodowego i nie cieszą się dobrą opinią.
A skąd pobierane są dane do czasu wtrysku?? czy to na ciepłym czy to na zimnym przygasa na biegu jałowym, trzeba go przytrzymać na gazie, ale wtedy chodzi na wysokie obroty, nieraz nie chce z wysokich obrotów wogóle schodzić, jakby coś sie zacieło. Przy gwałtownym dodaniu gazu silnik strzela nie wkręca się do końca , Ja bym poszukał właśnie w układzie...
Bzdury. Totalne bzdury. Ma on za zadanie dopalać spaliny w których jest jeszcze trochę nie spalonej mieszanki. Generalnie ma zadanie obniżenie temperatury w komorze spalania, pośrednio dzięki temu spada zawartość tlenków azotu w spalinach. powinien się otwierać przy mocniejszym nacisnięci pedału gazu. Strategia działania EGR jest trochę inna kolego....
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Ogólnie to nie zgadza się z oczekiwaniami przepływ powietrza przez kolektor dolotowy... co jest tego powodem to zadanie dla diagnosty, samo odczytanie błędów to za mało.
Witam wszystkich Zwracam się z prośbą do szanownych kolegów z takim problemem że moja Viki 2,2 DTI Automat do około 3000 obr/min jedzie normalnie niezależnie na którym biegu czy w automacie czy na tiptronicu,po minimalnym przekroczeniu 3000 obr.turbina doładowuje nagle trochę powyżej 2 bar i od razu check i auto z kluczem się zaświeca.Po pominięciu...
Witam. Posiadam Vectre B z silnikiem x25xe. Odkąd ją posiadam miała problemy z utrzymaniem wolnych obrotów po zrzuceniu z biegu podczas jazdy. Załóżmy że na jakimś biegu mam 2000obr/min po czym zrzucając na luz Vectra przygaśnie aż do oświecenia sie kontrolki od aku po czym podbije obroty i utrzymuje prawidłowe poniżej 1000obr.min. Zdarza się także...
Panowie, sprawa wygląda tak. Vectra wyłączyła mi się w trakcie zjazdu z górki, dosłownie 4km od rozpoczęcia jazdy. Jakoś zjechałem na pobocze ale już jej nie odpaliłem - rozrusznik kręcił, nie było zapłonu mieszanki. Po paru godzinach przyszedłem ją przepchnąć nieco dalej, ale auto odpaliło. Szybko pojechałem w stronę domu. Auto znowu zgasło akurat,...
Witam, czy jak miałem zasyfiony kolektor dolotowy sadzą to i katalizator tez tak wygląda? Bo sądzę, że te sadze wzięły sie z zaworu erg. Może go zablokować? Pozdrawiam
Opel Vectra B X 1,8XE 1 Przy czytaniu błędów Tester Tech- Magneti Marelli wyświetlił -zawór kolektora dolotowego i pytanie o jego lokalizacje. Słabo znam Opla a tester ma kiepskie tłumaczenie na polski i brak kodu błędu, a silnik pracuje tak jakby dostawał dodatkowe powietrze.
Witam Na wstępie silnik: 1.8 benzyna 16V rok97 X18XE Niedawno wymieniłem silnik (gotowy z głowica, blokiem bez osprzętu dookoła) osprzęt założyłem swój który chodził na starym silniku (pompa wspomagania kolektory itp itd). Wszystko podłączone na swoim miejscu jak należy. Problem jest przy odpalaniu, szarpie silnikiem, nierówno pracuje, a jak dodam gazu...
Witam, Samochód: Vectra B 1996r 2.0 B+LPG Rozpoczęło się od wymiany magistrali wodnej w warsztacie samochodowym. Rozbierany był kolektor dolotowy i wężę podciśnień.Wcześniej było wszystko w porządku. Problemem jest to, że czasami na wolnym biegu obroty zwiększają się do 2500, natomiast spadają w momencie gdy puszczam sprzęgło i ruszam z miejsca. Problem...
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabrudzony sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka Mialem to samo i czyszczenie pomoglo
Dzisiaj wsłuchałem się w cykanie i na 100% dźwięk wydobywa się z kolektora dolotowego. Pamietam jak mechanik mówil mi że miał problem z klapkami w kolektorze. Czy to może mieć jakiś wpływ. Czy mogą sie one nie otwierać, blokować czy coś takiego przez co problemy z pracą silnika?
Witam, vectra c 2.2dti 2003r vc 2.2 dti 2003r Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym...
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
Objawy uszkodzenia EGR mogą być różne w zależności od rodzaju awarii. Jako, że najczęściej dochodzi do mocnego zanieczyszczenia i problemów z przepływem spalin do układu dolotowego, zwykle pojawia się stosowny komunikat w postaci kontrolki check engine na tablicy wskaźników. Pojawiają się również problemy z uzyskaniem pełnej mocy silnika , ponieważ...
kolektor odkręcony zaraz za sondą i nic a sprawdzę mapa trochę lepiej chodzi jak jest odkręcony kolektor dolotowy za przepustnicą ale nadal brak reakcji na pedał gazu - żadnej reakcji
Po pierwsze zobacz jakie masz błędy ( poszukaj info o kodzie migawkowym w vectrze) - zrobisz to w domu. Po 2 sprawdź kolektor dolotowy( któryś silnik miał plastikowy) oraz cały dolot powietrza czy gdzies nie jest pęknięty. Dodatkowo napisz jaką masz instalacje gazową.
EGR jest sterowany podciśnieniowo, za pośrednictwem elektrozaworu, sterowanego przez ECU. Pierwsza rzecz to wymontowanie zaworu z kolektora, oczyszczenie go z sadzy i sprawdzenie czy swobodnie się porusza, w dalszej kolejności sprawdzenie podciśnienia i elektrozaworu (aktywna diagnostyka). Sam zawór EGR nie ma żadnych czujników elektrycznych, więc jego...
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
Z reguły zasyfiony egr to także zasyfiony kolektor dolotowy i jemu też przydałoby się czyszczenie. Nie masz możliwości gdzieś porządnie przegonić auta? Może udałoby się to przedmuchać - u mnie w Vectra B 2.0 DTI pomogło z tym że ja je mocno przegazowałem na postoju...walnęła czarna chmura sadzy z wydechu i problem ustąpił.
Dzień dobry, przeszukując fora nie byłem w stanie znaleźć podobnych usterek jak moja więc piszę z prośbą o poradę/pomoc jak to bywa tutaj :) Mój samochód (jak w temacie) ostatnimi czasy dziwnie się zachowuje i zauważyłem kilka niepokojących objawów. Mianowicie: 1. Przy pierwszym uruchomieniu, w momencie ruszania ( jeszcze na benzynie ), gdy dodaje gazu...
Witam wszystkich zainteresowanych, posiadam Vectre B w dizelku 2.0 82KM z roku '97. Oczywiście z przybyciem mrozów zaczęły się problemy z odpalaniem, auto z rana odpalam na plaka później przez cały dzień pali bez zarzutu co sugeruje zapewne nieszczelność w układzie paliwowym. Około 1,5 roku temu miałem podobny problem i po sprawdzeniu całego układu...
Czyli sprawa sterowania podciśnieniem odpada, zaślepienie też nic nie da bez modyfikacji softu, który jest w pompie wtryskowej PSG16. Zacznij od wyczyszczenia EGRa i kolektora. A czy do wyjęcia EGR-u trzeba demontować znajdującą się nad nim przepustnice ? Czy po wyczyszczeniu EGR-u montuje się go i nie trzeba robić jakiegoś kodowania czy innych czynności...
Rozrząd w 1,8 140 koni na wałkach nie ma klinów i jest montowany na stożek. Może się przestawiać ale wtedy sypie błędami. Trzeba by sprawdzić czy zwory dolotowe szczelne.
Wezystko zależy od kolektora dolotowego. Jak plastik to wtrysk. Jak alu to moze być wolnoss.. Ale wtrysk jest lepszy - dynamika,zużycie gazu itp. Pozdr. J.
Witam Mam komunikat z diagnozy "EVAP control sys" ale żadnego zaworu ani czujnika na wężyku z parami paliwa od samego zbiornika przez filtr z węglem aktywnym do samego kolektora dolotowego nie widziałem. W parametrach przy wyłączonym silniku odczytałem EVAP=99% (nie wyskakuje błąd) , a po włączeniu silnika =0% (błąd jest) Gdzie powinien w takim autku...
Sprawdź szczelność dolotu, uszczelkę na kolektorze dolotowym przy głowicy i uszczelkę przy monowtrysku poniżej przepustnicy. Najlepszy sposób to moczenie pędzelka w Pb i smarowanie miejsc połączeń elementów. Jeśli zmienią się obroty to masz nieszczelność. Pozdrawiam Marek
Sprawdź jakie masz wskazania przepływomierza,na wolnych obrotach powinno być około 520mg\suw. jak dodasz gazu spadnie do około 360 mg\suw i po chwili podniesie się do ponad 600 mg\suw. Sprawdź ciśnienie doładowania-na wolnych będziesz miał wskazanie "sensor barometru 098-1010 bar",jak dodasz gazu poniesie się do około 1470-1500 bar. Sprawdź EGR-techem...
Jak miałeś problemy z EGR, sprawdź w jakim stanie masz kolektor dolotowy (tak profilaktycznie, bo pewnie będzie przegląd przebiegu :)). Biały dym przy zapalaniu może świadczyć o obecności paliwa lub oleju w rurze wydechowej, natomiast czarny to niespalone paliwo. Możesz mieć problemy z wtryskiem (lub -ami), lub jak pisał poprzednik - zapowietrzający...
czujnik temp. wody jest z tyłu na kolektorze dolotowym ,kostka chyba koloru niebieskiego,ten co rozłączałeś to pokazuje temp. na zegarach i nie ma nic wspólnego z pracą silnika.
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabity sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka
moze byc jeszcze kolektor dolotowy zapchany tez bym stawiał na to , wszysko pokolei zrob co najtajszym kosztem a poozniej rob pompe
W jakich okolicznościach gaśnie na LPG czy na benzynie?? Musisz go gazować aż do rozgrzania - czyli jak sądze silnik pracuje na LPG wtedy?? Ja to widze tak: masz już starą twardą membranę w parowniku i kiedy silnik zimny to parownik słabo ogrzany a tym samym membrana sztywna. Silnik dostaje tak dużą dawke LPG że się zalewa i gaśnie. A dlaczego nie chce...
Miałem te same objawy i u mnie winna okazała się wtyczka na kablu od czujnika położenia wału. Wtyczka znajduje się w okolicy kolektora dolotowego.
Nie wiem jak w Viki ale w omedze jest on koło czujnika cieczy na zegary,musisz zwalić kolektor dolotowy żeby się do niego dostać
wszystkie świece żarowe grzeją, nie ma przedmuchów na wlewie oleju, nie ma żadnych oznak uszkodzonej uszczelki pg. Jeszcze nie zbadano wtrysków ani zaworów bo termin mam za kilka dni. Ale jak auto stoi (rozgrzane) i się fest przygazuje to dymi kłębami sadzy jak z autosanu. To chyba będzie coś z wtryskami lub końcówkami i taką mam nadzieję - zobaczymy....
nie, to musi być odbiornik. maiałem kiedys opla i był tam układ podgrzewania kolektora dolotowego do osiągnięia przez ciecz 40 stopni - czyli kilka minut w lecie naście w zimie.układ miał zwarcie do masy. nim znalazłem z akumulatora zostało wspomnienie alternator przeżył. wypnij kolejno przekaźniki albo zobacz na schemacie
Wszystko zależy od tego jaką wybierzesz instalację. Ja mam Agis'a w swoim c20ne i dałem za założenie 1500zł + moja butla. Jest sporo roboty, bo trzeba kolektor dolotowy ściągać, wywiercić otwory, nowy parownik i wiązka. Pewnie w 1100-1200 byś się zmieścił. Ale sekwencaj to sekwencja, zero problemów, polecam!
Sciągnij niebieską wtyczke z czujnika na kolektorze dolotowym za alternatorem i powinny obroty podskoczyc. Napisz czy tak sie stało.
I znowu pierwsze: Nie napisałeś jakim testerem czytasz, czy bezgranicznie mu ufasz? Drugie: Nie robiłeś pomiarów oscyloskopowych przebiegu wysokiego napięcia, podmieniłeś cewkę i dalej wiesz tylko tyle że nie pali. Trzecie: Zastanów się (czysto teoretycznie bo nie pamiętam jak wygląda kolektor dolotowy) co się stanie jeśli zrzut egr będzie przy 4 garze...
Mam zamontowaną instalację II generacji bez silnika krokowego (tylko pokrętło) na doprowadzeniu gazu do miksera. Chciał bym zakupić używaną instalację sekwencyjną i przełożyć co trzeba, oczywiście z dokupieniem niezbędnych elementów. Wiem że powinny być wtryski magic jet, a nawet matrix xj 544 czy hd344, ale nie mam pojęcia jaka jeszcze elektronika...
napisz ktorej generacji masz gaz wydaje mi sie ze drugiej a jesli tak do radze wyminic swiece przewody ewentualnie sprawdz zaplon i jestem pewny ze to naprawi problem z moca a jesli chodzi o strzelanie w filtrze powietrza to rada jest jedna kup sobie filtr stozkowy to juz nigdy nie bedzie ci szczelac poniewaz gaz ktory nazbiera sie w filtrze szybciej...
Witam wszystkich. Mam pola vectre taka jak w temacie. Auto miało zaniki mocy. Błędy jakie były to EGR i przepływomierz powietrza. Przy okazji wyczyściłem kolektor dolotowy co sie z tym wiąże musiałem odkręcić przewody od wtryskiwaczy. Po złożeniu wszystkiego auto nie chce odpalić. Wymienione wszystkie przewody na powrocie układ jest szczelny i odpowietrzony....
Witam. Jakiś czas borykałem się z błędem P0400. Uszkodzony okazał się elektrozawór. Membranę "załatałem" silikonem, wykasowałem błędy, odpaliłem auto. Wielkie szczęście :) samochód dostał kopa takiego, że nawet nie wiedziałem, że 2.0 dti może mieć taki zryw. Moja radość trwała do 130km/h, gdy nagle zaświeciła się lampka na desce "engine check" i tak...
zawór klapek w kolektorze dolotowym? kolory czarny i brązowo-zielony , odwiń trochę tej taśmy, minimum wysiłku.
spalanie stukowe jest blee ,silnik ma pracować na granicy spalania stukowego. sprawdź umyj przepływomierz?, ciśnienie na listwie wtryskowej ,może nie trzyma ciśnienia .miałem taki przypadek: na wolnych zdycha , przy wyższych obrotach jedzie (wprawdzie to był diesel ale zasada może być taka sama)U mnie 1.6 16V DAEWOO jest jakieś ufo które zdaje się robi...
Sprawdź dokładnie szczelność wszystkich wężyków podciśnienia, jeśli ok to pewnie przepływka oszukuje i trzeba ją wymienić. Tylko Bosch. Dodano po 1 A i jeszcze obowiązkowo czyszczenie kolektora dolotowego.
Kapy uszczelniałem we wrześniu ubiegłego roku i po niedługim czasie zaczęło sie to szarpanie ,do tej pory w gniazdach świec suchusieńko ,żadnych wycieków. Pierwsze co wymieniłem gdy odczułem szarpanie to kable WN NGK, potem świece NGK dwuelektrodowe nr23 (teraz juz jednoelektrodowe BOSCH),cewka podmieniana na nową,czujnik poł.wału podmieniany na nowy...
Witam! Posiadam Vectre c 1.9 cdti 150 12/2006 (angielska wersja gdyz tu mieszkam), EGR wyczyszczony, DPF nie posiada, nowy kolektor dolotowy i rowniez 3 wtrysk bo tak pokazal komputer. Problem jest taki... Samochodzik odpala normalnie, jedzie normalnie do czasu kiedy go zgasze po lekkim nagrzaniu, od tego mometu gdy go odpale ponownie nie moge ruszyc...
Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą. Żeby do odmy się dostać muszę zrzucić tylko kolektor dolotowy wraz z gaźnikiem i nie muszę rozbierać pół silnika "rozrząd, głowicę" ? Pytam się bo jeszcze nie miałem z tym do...
ja bym obstawił nieszczelność kolektora dolotowego
Kurna, na początku myślałem, że coś skrzypi, a to psisko :D Mnie to wygląda na świst zasysanego, lewego powietrza. Ustaje dopiero chwilę po zgaszeniu silnika. Obsikaj z atomizera wodą obszar wokół EGR-a, uszczelkę kolektora dolotowego i elementy w których panuje podciśnienie. Jak usłyszysz odgłos siorbania, to masz przeciek. Testowo możesz wyjąć drugi...
Zdj starego silnika hehe. Powodem wymiany silnika był pęknięty pasek, potem nie został wyczyszczony kolektor dolotowy z części tłoka i drugi silnik rozwalony i ten jest trzeci.. Ale ciągły błąd nie pozwala na pełną moc silnika.
Przepraszam długo mnie nie było (urlopik) tak powracając do tematu po zdjęciu dzisiaj kolektora dolotowego, przyjrzałem mu się dokładnie i zauważyłem w środku są dwie klapy którymi sterują dwa osobne podciśnienia, tylko że one nie zamykają bezpośrednio do lotu jak przepustnica, tylko przelot z prawej strony do lewej. postaram się jeszcze w tym tygodniu...
chodzi o ten czujnik na kolektorze dolotowym? a czy jestem w stanie sam go jakoś zdiagnozowac czy musze miec drugi na podmiane ?
No to zaślep wszystkie króćce kolektora dolotowego i wtedy zobacz.
Witam wszystkich! To mój pierwszy post tutaj. Posiadam Opla vectre C 1,9CDTI, 120KM, 2005r. Auto zakupiłem 3 lata temu z Belgii. Chciałbym się podzielić swoimi działaniami jakie przeprowadziłem w aucie jakis czas po zakupie, gdyż miałem objawy jakie jak są tu oraz na innych forach opisywane. Może komus pomogę. OBJAWY 1. Auto gasło przy ruszaniu. 2....
nagrzewnica demontowana płukana wręcz powiem, że stan jej jest nowy dodam, że przed wymianą płynu i termostatu grzało wszystko prawidłowo, pózniej miałem awarię kolektora dolotowego ( wywalilo dziurę od strony zaworu podciśnieniowego) wymieniony jest drugi z klapkami w środku - jak sprawdzić działanie " gruszki" ?
1x denso uniwersalna, 1x delphi dedykowana, 1x bosch uniwersalna. i 2x ori bosch używana - jedna była wyciągnieta ze sprawnego auta. Moim zdaniem problem leży gdzieś wcześniej, bo cały kolektor dolotowy mam już wsadzy. Jaką sonde Twoim zdaniem powinienem kupić?
W takim razie, zasyfiony kolektor dolotowy, zasyfiony EGR - to normalne w tych silnikach. Problem z potencjometrem pedału gazu, problemy z pompą (elektronika PSG5).
Witam Dwignia przyśpieszenia na linkę czy elektroniczna? Do sprawdzenia błędy mogą być sporadyczne i ich nie wyświetli jako błąd stały dopiero jak będzie się notorycznie powtarzało w Corsie tak miałem : Zawór EGR się nie zawiesza jeśli jest Szczelność układu wydechowego mieszek elastyczny itd. Klapka ciepłe zimne na silniku Kolektor dolotowy Czujnik...
Sprawdź klapy wirowe w kolektorze dolotowym czy nie mają luzu na sworzniach (widać od góry olej w okolicach dźwigni )
Sprawdź kolektor dolotowy pewnie się zabrudził. Sprawdź filtry powietrza, paliwa, czujnik położenia wału, potencjometr gazu?
Za ten błąd odpowiada uszkodzony EGR, który się otwiera, kiedy nie potrzeba (czyli, kiedy stoimy w miejscu, albo mamy lekko wciśnięty pedał gazu) . W dużej mierze syf w kolektorze dolotowym, brudny MAPsensor i ewentualnie zawór sterowania turbiną. Mi się tego nie chce robić, bo to za dużo roboty, a wóz mi jest potrzebny, kiedyś to zrobię. Sprawdziłeś...
Witam może komuś to pomoże zafira b 1.9cdti dth - Obiawy miałem coś takiego że przy rozpędzeniu auta i puszczeniu gazu (nie zawsze) wybijało błąd 2279 nieszczelność w układzie dolotowym po przytrzymaniu auta obojętnie na jakim biegu 2000 tys obrotów błąd sam znikał auto spowrotem miało moc. Zaczełem od uszkodzonych klap wirowych - wymiana kolektora...
jeśli dzieje się tak gdy auto się toczy np po wyrzuceniu na luz podczas jazdy to jest ok. dopuki sterownik otrzymuje sygnał o prędkości jazdy - obroty biegu jałowego są podniesione - spadną po całkowitym zatrzymaniu. jeśli występuje to na postoju to może to być np nieszczelność w ukl. dolotowym np gumowy łącznik między przepustnicą a kolektorem ale...
Napisz dokładnie jaki to silnik. Jeżeli jest to 2.0 16V Eco-TEC to wykręć wstawkę pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym (aluminiowa około 3cm grubości) i dobrze ją wyczyść. Zajrzyj jeszcze w kanały dolotowe, tam też będzie sporo "miodu" To na początek. Pozdrawiam
Kolektor dolotowy czyściłeś ? Często bywa tak zawalony, że auto ma problem z oddychaniem. Autko mi na pierwszym biegu pod górkę się cofa nawet po mocniejszym wciśnięciu gazu. Po prostu nie chce wchodzić na obroty. Chcesz powiedzieć, że sprzęgło ci się ślizga ?
sprawdzić na szczelność i planować. Do tych czynności najlepiej jest głowicę rozbroić do "gołego".. Przepraszam że pytam, ale jak sprawdzisz szczelność komory sprężania jak są wymontowane zawory? I po co wymontowywać zawory do operacji wyrównywania czoła głowicy? No chyba, że owo " gołego" wiąże się tylko do kolektora wydechowego, ale chyba byś tak...
A wiec tak: Cały dolot sprawdzony-szczelny Egr podmieniony- nie pomogło Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje Przeplywka zmieniona- nie pomogło Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z wyjątkiem lepszego sterowania turbiny ) Grucha turba podpięty...
Panowie odgrzebuje temat czy ktoś się uporał z tym nieszczęsnym błędem. U mnie ta sama historia dane z zamrożonej ramki identyczne jak w tym poście jak bym je skopiował. Świece nowe egr wyczyszczony wydech szczelny przepustnica czysta i cały czas to samo nie mam już pomysłów mało tego auto jeździ jak złoto nie szarpie nie przerywa nie ma żadnych braków...
Czesc! Mam poloneza 1,6GLI '96 - mono wtrysk, bez gazu. Od pewnego czsu silnik zachowuje sie bardzo dziwnie. Po uruchomieniu samochodu silnik wchodzi na okolo 1500 do 2000 obr. Wiadomo, zimny. Po rozgrzaniu go do temp. okolo 70 do 80 stopni obroty powinny spasc do minimalnych. Ale to dzieje sie bardzo powoli. Podczas jazdy gdy staje na swiatlach na...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Miałem kilka dni temu podobną sytuację w Vectra 1,9 CDTI 150 KM, Okazało się że brał lewe powietrze przez klapy wirowe na kolektorze dolotowym. Bez podpięcia pod komputer nikt z fusów nie będzie wróżył. Wydaj te 50 zł i dowiesz się co 'zjada' Ci moc w silniku.
Czy czujnik dpf wymieniłeś na nowy Boscha? Na vectraklub forumowicze piszą o konieczności przeprowadzenia wymiany czujnika przy użyciu op-com lub tech2, żeby ECU brało pod uwagę to że czujnik jest nowy. Jakie masz wskazania temp. spalin z dwóch czujników? Przewody gumowe do czujnika raczej też warto by wymienić. U mnie zaczęło się od kontrolki silnika...
Witam Przeczytałem wszytskie chyba posty, sprawdziłem prawie wszystko w aucie i nadal nie wiem dlaczego moja omega '95 jest jakby słaba. Ma przejechane 230 tysięcy i mam wrażenie że od początku chodzi tak chodzi. Oczywiście mam gaz, sekwencyjny brc, pali ~11 l LPG, ~10l PB ale mam wrażenie że słabo wkręca się na obroty .... i to od zawsze występujący...
przednia część silnika jeden na środku kolektora dolotowego na metalowej bańce(zawór EGR) drugi z lewej strony kolektora u mnie szary w Vectra 20DTH idą do elektrozaworów przy lewym błotniku podłączenie tak jak wcześniej kolega opisywał
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
Ja w Vectrze B do Z16XE władowałem słupek od X16XE. Z różnic to w innym miejscu był czujnik położenia wału, w Z16XE jest w bloku a w X16XE przy kole pasowym. X16XE miał zawór EGR w kolektorze wydechowm, w Z16XE w głowicy otwory wydechowe są połączone cienkimi kanałami z zaworem EGR który znajduje się w kolektorze dolotowym (u mnie to nie robiło różnicy...
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
Jeżeli chodzi o LPG to ten objaw występuje w 16V lecz nie zawsze, zwłaszcza w upalne dni i na bardzo rozgrzanym silniku, przerabiałem to - vectra 97r oraz ( 3 szt. 99r. gdzie jest silnik po modernizacji i droga w kolektorze dolotowym jest znacznie krótsza ) przyjąłem to jako normalny objaw w tych - silnikach; urok LPG.
Witam, Odpowiadam na kilka powyższych pytań: 1. Nie chodzi tu o problem, czy świeca daje iskrę, czy nie. Iskra jest podawana. 2. Przed założeniem instalacji gazowej wymieniłem (na markowe) świece i przewody WN, zatem wykluczam problem po ich stronie. Wymieniony został również filtr powietrza. 3. Jazda na benzynie - mam wrażenie, że na benzynie te szarpnięcia...
Jeśli naprawdę chcesz coś modzić to moja rada : zajmij się jednym . Na tuning kasa idzie workami no i teraz zależnie od decyzji . Calibra Szukasz skrzyni chyba miski i pompy oleju oraz z tego co pamiętam kolektor dolotowy od 2.5 montowanego poprzecznie czyli vectra/calibra kupujesz mv6 wsadzasz do calibry masz 211 koni (szczegółów musisz się sam doszukać...
Sprawdźcie sobie zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej Zalecana wymiana chyba co 50tyś km Oraz czy lewego powietrza nie łapie na wężykach również Trójnik pod cewką Można również wyje.. ERG. (ZAŚLEPIANIE zaworu recyrkulacji spalin EGR w silniku) Przepływomierz odłączyć podłączyć sprawdzić jak chodzi (Wyczyścić druciki delikatnie!!! bo nowa przepływka...
tak te weżyki mogą być przyczyna zapowietrzania się i jest to bardzo częsta przyczyna A czy może wymieniałes filter paliwa ?? robiłeś coś wcześniej przy ukłądzie paliwowym A swoją droga to dobry fachowiec ze sprawdził swiece za 80 zł i czy podpiął autko pod komputer nie wykazało żadnych błedów?? I co do tego odpowietrzania to bardziej szegółowe inforamcje...
mi sie wydaje ze byly montowane X16Xel. ale ze zmodyfikowanym kolektorem dolotowym stąd wyższa moc niż w vectrze. X16XE wyszedł chyba dopiero w 1999r
Ja mam jakieś doświadczenie z blosem. Mianowicie używam go od ponad 2 lat i bardzo sobie chwalę. Najpierw zamontowałem go w Vectrze A 1,8 monowtrysk, która została pół roku temu sprzedana, a teraz mam Leganzę 2,0 16V, do której przełożyłem blosa. Vectrą na blosie przejechałem nie pamiętam dokładnie, ale chyba ponad 20 tys. km, a Leganzą na razie 10...
Usterka okresowa niepozostawiająca po sobie żadnych śladów w kompie to jest troche problem. W takim przypadku rozrząd zostawił bym raczej w spokoju. Tak sobie przypominam i opiszę 2 przypadki związane z brakiem mocy a w których nie było żadnych błędów w kompie choć sprawny diagnosta napewno by coś zauważył. Odrazu zaznaczam że mechanik ze mnie żaden...