Ostatnio w zafirze jaką robiłem wystarczyło wygrzać do tego hot i bangla:)
Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada. Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder...
Oficjalnie te pompy są nienaprawialne, nowa kosztuje o ile pamiętam coś koło 3k PLN... sugeruję szukać na szrocie. Astra II 2.0DI miała ten sam silnik i pompę. http://www.vectraklub.pl/forum/viewtopic...
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Pompa jest do gruntownej naprawy - sterowniki same z siebie nie padały - pozostała usterka mechaniczna.
a nie myślisz ze uszkodzonie nastąpiło przez czujnik wału i przez to ze ktoś kręcił nieustanie i przegrzał sterownik pompy? Mysle ze jest taka opcja.. czy w takim wypadku wystarczy naprawa ścieżek czy wiąże się to z naprawą jeszcze jakiegoś podzespołu w sterowniku?
skoro zdiagnozowales ze siadly to wymiana badz naprawa
Dziękuje za wszelakie podpowiedzi był upalony sterownik pompy , nowy nastawnik zatarty , wymiana nastawnika i naprawa sterownika pomogła , prawdopodobna przyczyna to złej jakości paliwo.
Wymieniłem oring pod tą zaślepka. który jak się okazało uległ uszkodzeniu. W moim przypadku nie było pod nią sprężyny tylko jak wyczytałem na googolach zaworek bezpieczeństwa na którym również jest oring. Prosta naprawa i szybka. Pozdrawiam
Witam, Vectra b 2003r 2.0dti. Podczas ruszania auto zgasło i już nie zapala. Z pompy która nie dawała ciśnienia wydobywała się czarna ropa jakby z olejem. Zmieniłem pompę i dalej nie dają ciśnienia. Trzeba ją jakoś zakodować ? Czy może jakiś czujnik np halla padł ? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Raczej bym sie cieszył,że za parę zlotych udało się ożywić auto,prawdziwa naprawa pompy przekroczy wartość auta.
Witam ma poważny problem z moją Viki. Gdy jest zimna zapala od ręki i jedzie bez żadnego problemu. Gdy tylko się zagrzeje gaśnie i nie odpali dopóki nie wystygnie. Po podpięciu do kompa wyświetla błąd elektrozawór pompy wtryskowej. Co mam z tym robić gdyż mechanik straszy mnie wymianą pompy.
Steronik w pompie wtryskowej są wadliwe ,możliwa naprawa wymiana pompy
szarpie wam dieselem podczas jazdy, jest słabe , gasnie ale mozna jedzic po ponownym zapaleniu , komp pokazuje błedy pompy wtryskowej zapala sie check na kompie w aucie i engine , jakby to była pompa to juz bys auta nie zapalił wogule. ja znalazłem super mechanika od dieseli w krakowie i naprawił i to za 300 zł a przyczyna była banalna CZUJNIK WAŁU...
Witam, kupiłem nową pompę hamulcową i chciałem wymienić. Niestety nie udało mi się odkręcić jednej z nakrętek mocujących pompę do serwa. W tym samochodzie jest tak że pompa trzyma się na specjalne nakrętki do serwa, a przez nakrętki przechodzą (luzem) długie śruby mocujące serwo do budy. Rozdłubaliśmy serwo i okazało się że od wewnątrz są zagniecione...
Na aucie koleżanki przerabiałe ten temat 2 tygodnie temu. Naprawa pompy (uwaga są różne modele ale zawsze Bosch) w Boschu to zabawa około 2000-2500 a więc przy wartości auta zabawa nieopłacalna. Koszt używanej to okolo 800-1200 ale ciężko trafić pompę, która byłaby jeszcze zamontowana w samochodzie - np. Angliku ściągniętym na części i zakup staje się...
mam pytanie czy ktos moze mi powiedziec czy warto naprawiac sam sterownik pompy? Samochód kiedy tylko sie zagrzeje nie chce odpalic i diagnostyka wskazuje błąd układu wydatku paliwa i sterownika pompy, kiedy klient schłodzi sterownik polewając go wodą samochód za każdym razem odpala az sie nie zagrzeje. Czy mial ktos podobny przypadek?? pytam czy warto...
Witam ..mam problem z pompą która była remontowana 2 lata temu ,od dwóch miesięcy wyświetla check.Mam op-coma i pokazuje bład 1631 ale przy tym błędzie albo auto powinno być kaput albo mieć muła bo to błąd sterownika.Ja wiem że to może być do czasu ale czy macie jakieś pomysły..może soft w pompie ,może zawór dawki, no oczywiście może być tłoczek zwiększony...
Witam. Właśnie byłem u elektryka i na komputerze wyszło że padł nastawnik w pompie w oplu vectrze B 2,0. Moje pytanie to czy da się to w jakiś sposób zrobić czy jedynym sposobem jest regeneracja pompy i jakie by były koszty takiej regeneracji
czesc wszystkim wymienilem pompe wtryskową w oplu vectrze a samochód dalej nie odpala, co jeszcze musiałbym wymienic bo na tej pompie jest immobilaizer???prosze o odpowiedz
mam pytanko zmieniłem sterownik pompy jak pomyliłem te dwa kabelki od zaworu regulacji dawki paliwa to czy to szkodzi bo nie chce zapalić. sprawdzałem sterownik jest sto procent dobry żarówka świeci jak rozrusznik kręci. na starym sterowniku nie świeciła. na plaku pali ale jak się przestanie psikać to gaśnie co to może być za przyczyna. prosił bym o...
witam posiadam vectre b z 97r 1800 benzyna gaz i mam z nia klopot czasami nie chce zapalic pompka w zbiorniku dostaje wtedy tylko 4,5 volta pradu o co tu chodzi jak to naprawic od czego zaczac????z gory dziekuje pozd to byl jeden problem teraz drugi nie dzialaja mi kierunkowskazy na lewej stronie przekazniki sprawdzilem bezpiecznik awaryjnych tez nie...
witam męczę się z vectrą b rok 99 silnik 2.0 dth . miałem włożyć pompę wtryskową znajomemu co uczyniłem. rozrząd ustawiony według znaków. jak w autodacie. auto odpala elegancko ale nie chce wejść na obroty i do tego dymi na biało nieźle. Inni mówili mi że to wina rozrządu ale 3 dni ustawiania ciągle rozrządu nie dało efektu pompa była wkładana bez trzpienia...
Witam serdecznie. Posiadam w/w autko jakim jest opel vectra. Jak kazdy pewnie uzytkownik tego auta wie, że często sa z nim problemy - zapowietrza się. Wszystko zostało już sprawdzone, szczelność, ciśnienia, pompa wtryskowa jest dobra. Auto stalo już u 4 elektromechaników. Auto po tygodniu jazdy przestaje po prostu palić... Po przepchaniu go ok. 20m...
Naprawiany był sterownik pompy wtryskowej. Próbuję odpowietrzyć pompę wtryskową wyciągając z króćca powrotu paliwa ropę, niestety ciągle wychodzi mi tamtędy dużo powietrza a wyciągnąłem kilka litrów już. Koledzy, co może być przyczyną? Dodam tylko, że droga od zbiornika do zasilania pompy, łącznie z filtrem, jest szczelna. Między regulatorem a pompą...
Witam, problem dotyczy pompy wspomagania a dokładnie tego ze nie działa. Podczas jazdy prosta droga w deszczy zaświeciła mi pomarańczowa kontrolka "kierownica z wykrzyknikiem" i od razy zgasła lecz po minucie znów zaświeciła przy czym tez zauważyłem ze brak wspomagania. Mechanik stwierdził ze pompa wspomagania do wymiany co potwierdził elektronik za...
witam mam problem z autem chodzi o vetre b z 1999r 2,0 dti (dth) 16V 101KM mój problem polega na tym ze autko po rozgrzanniu sie do temp 80-85 stopni szaleje z obrotami a nawet gasnie wystarczy ze zgasze go na 10-15 min i juz koniec,po odpaleniu pojade ok.50meterów i sie zaczyna szarpanie po czym gasnie zazwyczaj i musze czekac az ostygnie.i tak za...
Witam Nietety pompa wtryskowa VP 44 odmowila poluszenstwa.Chcialbym sie dowiedziec kilku zeczy: -czy pokazany element na zdjeciu to zmieniacz kata wtrusku? -jak go wyciagnac z pompy(moj po odkreceniu pokrywki nie rusza sie to normalne czy jest zatarty?) -chcialbym usunac go bez demontazu calej pompy-mozliwe? -czy wymiana palonego tranzystora jest mozliwa...
Pierwszy temat więc nie linczujcie. Dzieki 😃 Mam problem z moją viki. W niedzielę sprobowalem odpalić auto i kręciło bez powodzenia. Nie słyszałem nawet zeby krecila sie pompa paliwa. Odlaczylem akumulator, wyjąlem bezpiecznik pod kierownicą (chyba 18 nr) i przekaźnik pod maską. Zostawilem auto na 5 minut z odłączoną pompką, pozniej poskładałem...
Witam!! Mam mały problem otóż zakładałem alarm w VB rocznik 2000 silnik 1,6 16V po montażu okazało się, że silnik jak jest ciepły znacznie osłabł. Klient był na komputerze i pokazuje się jakiś błąd pompy paliwa. Ciąłem przewód czerwono niebieski w progu. Czy to może być przyczyną?? Samochód ma instalację gazową.
moze EGR zapchany albo przepływomierz, mi pompa siadła przy 190 tyś, naprawa kosztowała 2200 zł
Jestem w trakcie wywalania całej pompy. Silnik przejechał 197 tys km więc niby czas na pompę. Pompę wyślę do pompiarza w Bytowie - naprawa sterownika wraz z regeneracją pompy - 1400 zł. Dodam iż do pompy dochodzi normalnie +12 i masa więc zasilanie ok. A co do naprawy sterownika to rozumiem iż nie jest lekka jego naprawa i nie kończy się to na wymianie...
Może być tak że paliwo schodzi Ci z układu, rano sprawdź czy w pompie jest paliwo. Odkręć króciec przelewowy i zajrzyj czy jest w pompie paliwo. Opel z 1998 roku ma już najprawdopodobniej pompę typu VR pełny elektronik. Jak byś ją chciał wymienić na nową to musiałbyś zapłacić jakieś 15 tyś. zł. A niestety mało jest mechaników którzy mają pojęcie o robocie....
A ile zapłaciłeś mechanikowi bo on może tylko elektronike robił mi taki robił to zrobiłem 45 km i zmowu elektronika wybuchła ale w czasie jazdy nastepna naprawa u innego i śmiga
przyczyną całkowitego braku ciśnienia jest zerwanie rozdzielacza lub sekcji tłoczącej ,więc naprawa tej pompy jest bezcelowa za 600 to kupisz pompe po diagnozie na stole
Ja wiem że to nie jest naprawa ale gdy klient krzyczy ze go nie stać na naprawę całej pompy to co zrobić zawsze trochę pojeździ. Tak samo jest z tranzystorem na sterowniku to też nie jest naprawa bo zostaje usunięty tylko skutek a nie przyczyna.
Odswieżam temat. Sprawa dotyczy Opla Zafiry 2.0 DTH (99r). Auto miało kłopoty z odpalaniem po dłuższym postoju, bez względu na temperature otoczenia. Po odpaleniu i nagrzaniu silnika palił już OK. Niestety dzis silnik nie odpalił. Podłączenie przewodu paliwowego bezpośrednio do butelki z ropą nic nie dało. Pompa wciągła prawie 3 litry ropy a z tłumnika...
Musisz wziąć pod uwagę ile zamierzasz jeździć tym autem bo jeśli długo to regeneracja pompy a jeśli na sprzedaż to albo używka albo naprawa sterownika tylko u sprawdzonych bądz znających temat ludzi, bo mimo znanego tematu to jednak większość bardziej psuje niż naprawia
Witam. Jako że mam rozebrane całe wnętrze auta - deska, licznik i tunel (wymontowanie i naprawa TID). Pomyślałem o odcięciu, auto to Opel Vectra B 1,6 16V. Co odciąć żeby nie mieć problemów z błędami komputera? Odcięcie pompy odpada auto docelowo będzie miało instalację gazową. Odcięcie rozrusznika za proste do wykrycia. Czy odcięcie zapłonu zapłonowego...
Dobry pomysł ale z pompą bądź BARDZO ostrożny bo w tych silnikach elektronika pompy to bardzo słaby punkt.Wystarczy bzdura i pada.A naprawa się zaczyna 2-3tyś.Oczywiście nie w serwisie.(wiadomości od kumpla z serwisu Opla).Nawet marna ropa ją wali.Sąsiad chciał zaoszczędzić ale był 3 koła w tył.
Witam! Również chętnie podzielę się tym co mam,a sam potrzebuje obecnie schemat sterownika silnika 1,8i DELCO AXZU 3314(opel Vectra 90r) Udało mi się do tej pory zlokalizować uszkodzoną diode SMD i podejrzewam uszkodzenie scalaka o oznaczeniu Delco 9103 247H 60904 tylko, że nie wiem co to za jeden i skąd go wziąć. Uszkodzenie objawia się tym, że sterownik...
A czy mogę sprawdzić jakoś napięcie na wtryskiwaczach i na pompie, (da rade miernikiem) 300 atmosfer to nie mam i wydaje mi się ze 30 tez nie powinno tam być, chyba ze mówisz o Psi. Pisałem już wcześniej ze nie mam ciśnienia na metalowych rurkach idących do wtryskiwaczy, na gumowych przewodach ciśnienie tylko z pompy z baku, nawet na zapalonym silniku...
szarpie wam dieselem podczas jazdy, jest słabe , gasnie ale mozna jedzic po ponownym zapaleniu , komp pokazuje błedy pompy wtryskowej zapala sie check na kompie w aucie i engine , jakby to była pompa to juz bys auta nie zapalił wogule. ja znalazłem super mechanika od dieseli w krakowie i naprawił i to za 300 zł a przyczyna była banalna CZUJNIK WAŁU...
Może to pomoże?
Przeczyscilem styki czujnika cisnienia, ten zaraz na przodzie silnika, i jak na razie wszystko dziala ok. Byly troche zasniedziale << jesli mozna to tak ujac. Nadal pali troche wiecej, ale na szczescie w Anglii robi sie juz cieplej i bede mogl ocenic czy czasem nie byla to wina temperatury. Sprawdzilem tez OP-COMem i wszystkie parametry wydaja...
Astra II; 1,6i cat.; klima; typ silnika X16SZR; sterownik Multec Singlepoint; Samochód nie do zapalenia. Po włączeniu zapłonu, na zimnym silniku, bez zapalania silnika, po paru sekundach, zapala się wskaźnik wentylatora i włączają się wentylatory chłodnicy i klimatyzacji (w stanie prawidłowego działania wentylator działał na gorącym silniku, ale nie...
Pompa do naprawy.
tak, stwerownik na pompie do naprawy lub wymiany
A ja nadal obstawiam brud w pompie. Jeśli nie to albo czujnik konta wtrysku, przestawiacz/zawór, lub sam sterownik. Jeśli połączenia elektryczne są ok., to tak czy siak, pompę należy wymontować i dać do naprawy, lub samemu się bawić (nie polecam).
Stań przed samochodem, nad prawym reflektorem masz jeden albo dwa przekaźniki, ten z lewej załącza pompę po uruchomieniu rozrusznika. Rozbierz i napraw, jak się nie da kup na szrocie (bodajże Vectra i Omega 1.8, 2.0 ma ten sam), w serwisie chcą 170 zeta.
(at)darex5 jaki był koszt naprawy?
zbiornik w aucie został wyczyszczony,zawierał tyle brudu że głowa mała to samo z przewodami filtry po wymianie.Auto szarpie,gaśnie zmienia obroty i ciężko zapala.,zapałił sie checki wyskoczył błąd p1220, wiec została jedynie pompa.Szulam warsztatu który bógłby sie tym zając,prosze o pomoc. A po tej wymianie filtrów ktoś opowietrzył układ? Wszystkie...
to częsta przypadłość C20NE (2,0 8V Opla) sam to miałem w moich obydwu Vectrach ale u mnie w obu przypadkach to nie była pompa tylko czujnik położenia wału
Po prostu auto stanie i nie zapali, a co do słabych punktów oprócz pompy to czasem rozszczelniają się simeringi na wtryskach, lepiej od razu je zrobić przy naprawie pompy, wychodzi taniej
Masz problem z przestawiaczem kąta wtrysku - pompa do naprawy.
temat nie aktualny samochod sprzedalem bez naprawy .
Może pokazywać komputer taki błąd że to i to jest uszkodzone napraw pompę i dalej będziemy się martwić
Wraz z pompką poszukaj od razu zapasowego silnika. Jak nie wiesz dlaczego pomyśl co w przypadku nieszczelnych powrotów, pompy wtryskowej. Napraw auto a nie rób druciarstwa.
Moje doświadczenia z Oplem w DIESLU (miałem Vectrę): Super auto gdy temp jest powyżej 0 st. Przy mrozach TRAGEDIA. Moja sąsiadka ma ostatni wypust 2,2DTI - Vectrę C. Co kobita to w zimie hebluje to się nie da opisać. Przypominałem sobie swoje czasy z moją Vectrą. Jeśli chodzi o dynamikę i kulturę pracy - daleko w tyle za silnikami VW/Audi. Silnik Diesla...
Niech Ci nie gadają,że to pompa, tylko dokładnie pomierzą wiązkę silnika, nie tylko na ciągłość ale i na przywarcie. Możliwe, że sterownik silnika będzie do naprawy. Takich błędów pompa nie wygeneruje.
Pompa do naprawy albo przynajmniej sterownik.
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
P1220 to znaczy że zaciera się przestawiacz kąta wtrysku więc pompa do naprawy. Koszt naprawy z gwarancją 2000-3000 zł.
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
Zrobi zrobi,można zmienić soft i jest poprawa.Ale na jakiś mega przyrost mocy to nie licz więc odpuść.Ciesz sie że masz DTH jeszcze w miarę idzie,Bo DTL to katastrofa.Silnik 2.0, 16v ,doładowany,wtrysk bezpośredni a tu tylko 82 ledwo idące konie? 8-O 8-O 8-O Jeszcze ta pompa...Tak samo jak cud francuskich (chyba )inżynierów renault np.laguna 2.2 diesel.Już...
Witam mialem ten sam problem z vectra b ale wkrótce siadła pompa, po naprawie pompy wtryskowej NIE SAMEJ elektroniki i jakichś uszczelniaczy w głowicy bez jej demontażu palila jak ta lala.
Moja przygoda z tym autem i awarią pompy paliwa swego czasu skończyła się u profesjonalnego pompiarza , po naprawie " auto lepszego kopa dostało i mniej paliło". Pozdrawiam.
pompy vectra naprawa vectra vectra naprawa
nagrywanie ekranu android kopiowanie wirtualnej maszyny filtr bezpiecznik pralka
Czy warto kupić pralkę Sharp? Analiza i opinie Sky blue color in HDMI cables and electronics: meaning, standards, and usage