a włącznik od AC nie załącza Tobie nawiewu?
Z przodu, lewej strony pod deską. Trzeci od lewej strony
Tam są 2 żarówki 1,2W. Jeśli dobrze pamiętam musisz odkręcić/wyjąć plastik pod licznikiem. Tam po prawej masz 2 śrubki od panelu. http://obrazki.elektroda.pl/4950565100_1... Odkręcasz je i odchylasz panel. Jest ciasno i mi akurat nie chciało się bawić w wyjmowanie bo trzeba odczepiać linki. Musisz włożyć palce i wyciągnąć mocowania żarówek...
od komory
Ja myśle że szczotki się kończą
Napięcie sprawdzaj żarówką bo może miernik pokazuje ale pod obciążeniem znika. Skoro jest plus na opornicy to może brakuje Ci masy? Którą masz opornicę?
Ten temat przerabiałem trzy razy w opelku i stosowałem te drugie MJ11.....wszystko działa poprawnie i są mocniejesze BDX66C 100V 16A 150W MJ11015G 120V 30A 200W Masz kolego materiał tak jak ci podałem wiec działąj sobie w temacie,pozdr.
Pokaż mi Vectrę B z dmuchawką w środku. Dostęp do dmuchawy jest od strony silnika, demontujesz wycieraczki, plastiki, filtr kabinowy, potem obudowę filtra, jeszcze trochę, szarpiesz za zardzewiałe kable i już go masz na wieszchu :)
Wychodzi że masz zwarcie na kablach od silnika.
Tak obydwa węże są gorące tak, że nie da się ich dotknąć. Płyn w zbiorniczku normalnie się przelewa nie jakoś szybko ale się przelewa. Pod maską jest tak gorąco a w zbiorniczku jak odkręcę korek to płyn aż się gotuje, ale w kabinie leci trochę cieplejsze powietrze i nie uruchomił mi się w ogóle wentylator od chłodnicy. Już nie wiem co to może być, może...
Więc sprawdź na obydwóch, to jakiś problem?
a wszystko to nieprawda. Vectra B z climatecontrol nie ma zadnego opornika a moduł regulacji na tranzystrorach. Siada to tak, że wiatrak dmucha całym cugiem non stop. Ten objaw o którym autor pisze przypomina mi wuczepine wielozłącze z tyłu panelu.
Witam serdecznie Proszę o pomoc w sprawie mojej Vekrty 1996. Ja już nie mam pieniędzy na mechaników. Historia jest taka: Zepsuł się mechanizm od kluczyka i nie można było odpalić, bo mechanicznie kluczyk nie pociągał mechanizmu na sprężynce co daje zapłon i prąd na rozrusznik. Podłączyłem odpowiednie kabelki, odpaliłem i podjechałem do mechanika Piotrków...
Na 4- tym biegu działa jak dotychczas - z maksymalna prędkością.
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Zwarte tranzystory
Powietrze mi się wydaje jakby buchało ciepłym z silnika ogrzewaniem klapy te sprawy , bo jest za ciepłe nawet na pogodę która panuję, nawet jak jest chłodno to i tak leci bardzo cieple powietrze
128 stopni
Delikatnie płaskim wkrętakiem po bokach?
Ma ktoś może schemat instalacji do nawiewu?
Zapewne masz jednak problem z tym nieszczęsnym rezystorem. Zobacz kawałek schematu z załacznika - jest to schemat z audi ale chyba regulacja prędkości wentylatora jest zrealizowana w ten sam sposób. Myślę, że Ci to pomoże. Powodzenia !
schemat instalacji elektrycznej vectra cz.2 (150dpi)
robiłem już to kilka razy i nic. Chyba ze masz jakis odpowiedni sposob na to??
witam miałem podobny problem musisz zdemontować cała konsole od regulacji nawiewu itp. musisz przelutować środkowy enkoder bo czesto łapie zimne luty do menu klimatyzacji wchodzisz wciskajac go poprostu
Problem z regulacją nawiewu wewnątrz samochodu.Regulacja odbywa się przyciskami.Jest tylko największy bieg przy nadmuchu,przy mniejszych zakresach cisza.Autko z klimą .opel vectra B z 1999roku.Proszę o pomoc w tej kwestii
Nie wiem za bardzo jak to polaczyc rownolegle... :/ Wolalbym jednak szeregowo.
Tak to ten sam silnik od nawiewu.
Tak przy orginalnym.
Może komuś jeszcze przyda się rozwiązanie problemu. Zacząłem od wyjęcia bezpiecznika F40, który bezpośrednio zabezpiecza sterowanie przekaźnika klimatyzacji R6. Wyeliminowałem w ten sposób zwarcie w wiązce między stacyjką a przekaźnikiem. Ponieważ po wyjęciu bezpiecznika przekaźnik był dalej zwarty, a wentylator dalej chodził, stało się jasne, że zwarcie...
Hej, mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Od kilku miesięcy mam Vectre B, rocznik 98. Nie świecą mi się pokrętła od nawiewów. Wymieniłem wszystkie 3 żarówki od podświetlenia pokręteł. Niestety nic to nie dało. Radio mi świeci, wszystkie inne kontrolki również. W czym może być problem?
Zajrzyj pod ten adres http://vectra-unlimited.7net.pl/
Przełącznik nawiewu.
Mam vectrę b z klimatronikiem. Nie działa mi podświetlenie od nawiewu ten elektroniczny, który wskazuje siłę nadmuchu. Wie ktoś jak tam się dostać, żeby to wymienić?
Dziś sprawdziłem, scenic dwójka, wsadzona karta i przycisk start stop wciśnięty tak, że świeci się deska. Wszystko inne powyłączane, ręczny zwolniony, wiatrak nawiewu na zero, radio zgaszone. Szło 7A. Vectra C cdti- 9A.
Hasło klucz: "Regulator wentylatora vectra b"
witam jestem w prawdzie nowy:) dam CI rade:) jedź na kompa i niech zrobi adaptacje klimy, przywróci ustawienia pierwotne>> powinno pomóc
Hej mam problem ze sterowaniem nawiewu w vectrze b z 99r 1,6 Wiatrak od nawiewu w ogóle nie działa na 1 i 2 działa natomiast na 3 i 4 Wystarczy wymienić przedni panel z pokrętłami czy może gdzieś indziej jest jakieś sterownie ?? Czekam na odpowiedz i pozdrawiam speców !!
Czy dźwięk od razu się wycisza po wyłączeniu klimy czy z opóźnieniem?
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
no wydaje mi sie ze normalnie dziala. a jak nie to jak sprawdzic?
Juz sie uporalem z klopotem dzieki za checi:)
Tak dokładnie te.
Bezpiecznik sprawdź.
tam nie ma żarówki to jest wyświetlacz
Sorry za to niedopatrzenie, Vectra C. Jutro zobaczę, co tam się z kablami dzieje. Dziękuję :)
Z klima to normalna rzecz ze nie mozna jej zima uruchomic,chyba ponizej 4 stopni ale jesli chodzi o nawiew o jest dosc dziwna sprawa. pozd
Obieg masz czy nie? Opisywane z 1000 razy.
Automatyczna klimatyzacja, 9-cio stopniowy nawiew. Jednakze pozycje 0-8 nawiewu nie powoduja jego wlaczenia, natomiast na dziewiatce jest maksymalny nawiew, ale tez nie zawsze, czasami trzeba chwile poczekac na zalaczenie dmuchawy. Co z tym zrobic? Moze ktos ma schemat tej klimy?
Otwórz klapkę od bezpieczników - są opisane.
https://obrazki.elektroda.pl/3171852500_... Do czego może być ten przełącznik w Vectra C, ktoś może wie? AI: Gdzie dokładnie znajduje się ten przełącznik w Oplu Vectra C? W schowku pod pokrętłami od nawiewu. AI: Czy na przełączniku są jakieś symbole lub napisy, które mogłyby pomóc w jego identyfikacji? Nie.
Witam .mam problem z oświetleniem zegarów i panelu nawiewu(vectra b 1.6 16v z 1997 roku)po kontroli wszystkiego czego można się czepić,nic nie znaleziono,elektryk który się tym zajmował poddał się.Wyszukałem na forach że prawdopodobnie uszkodzony jest multimetr.MOJE PYTANIE:Czy muszę kupić drugi z tym samym kodem czy jest to mało ważne.ma to związek...
Jak dla mnie problem z klapami rozdziału powietrza. Tam trzeba zajrzeć.
Nowe wentylatory nie są drogie.no ale jakość już nie ta.pozdr.
Możliwe, że panel klimatronika ma "zimne" luty trzeba to sprawdzić....
Masz zwykła klimatyzację, klimatronika czy zwykły nawiew z ogrzewaniem?
W vectrze trzeszczy plasti nawiewu powietrza po prawej stronie.Trzeba zdemontować schowek i włożyć gume między rurę nawiewu a deskę to pomaga.
Bez sprzętu nie da rady, trzeba mieć pomiar ciśnień i ocenę szczelności i trochę testów komputerem, co kolwiek, więc zakładanie tematu... bez sensu. I co to znaczy wszystko dobrze skoro nie działa? Więc bez sensu "We dwóch nie damy rady..." widze,że można liczyć na niektórych specjalistów co bez specjalistycznego sprzętu poradza"bez sensu..."
Na przykładzie Vectry C wiem, że jest po stronie pasażera za schowkiem przy wentylatorze nawiewu, steruje on obiegiem zew./wew. więc musi być przy dolocie świeżego powietrza do układu nawiewu. W Vectra C schowek odkręca się kilkoma śrubkami a wspomniany zespół silniczka klapy na 2 lub 3 śrubki. Z tym, że nie ma tam za wiele miejsca i dobrze odkręca...
Najlepiej to odłączaj sobie po jednym obwodzie, wtedy dojdziesz gdzie jest zwarcie. Tak właśnie robiłem i wiesz co...nic nie zostało do odłączenia. Wypiąłem całą elektrykę łącznie z manetkami od migaczy i nadal pali ten cholerny bezpiecznik. Pozostało chyba tylko podświetlenie nawiewu.
No niestety ale trzeba to wszystko demontować by zdjąć panel i dostać się do żarówek.
Elektrocarbon: http://www.elektrocarbon.pl/ Ale nie wiem, czy robią o takiej średnicy.
Myślałem o rezystorze dmuchawy
Darligton PNP o Ic powyżej 15A. W katalogach dobierzesz.Częsty problem w Vectrach z Climate control.
Najpierw napraw problem z czujnikiem temp. zewnętrznej (sprawdź instalację, ew. wymień czujnik). Potem testuj klimatyzację/ogrzewanie, manualna nie ma czujników temperatury w nawiewach tylko dwa serwomotory ustawcze do rozdziału powietrza i mieszalnika ciepło/zimno + jedno połączenie z BCM (możliwe że to sygnał temp. zewnętrznej - ale brak info o tym...
Dziękuję = wciskam "pomógł".:-) Dobrze ,że obyło się bez szkód. Pozdrawiam.
sprawdz stan oleju czy go nieprzybywa i czy niejest siny? A jak ci intensywnie paruja szyby i jest to kłopot podczas gdy nawiew działa to nagrzewnica
Potencjometr...ale w tedy będzie regulacja nie zależna. Osobne zegary i osobno nawiew... A mi chodzi o to by ( móc regulatorem podświetlenia wskaźników tym co jest przy przełączniku świateł ) ustawiać jasność zegarów i nawiewu równolegle :))
A to co jest koło nich? Masz gdzieś przerwę w instalacji.
Dowiedziałem się. Bezpiecznik był/jest od nawiewu. Wymieniłem, narazie bezproblemowo.
ok dziękuję temat rozwiązany
Zerknij na przekaźnik, może przypalone złącze
lepsze 180st ale nie pamiętam jakie mają tam być wydaje mi się że takie jak do nawiewu tylko razem z plastikową oprawką
Prawdopodobnie masz uszkodzony potencjometr w nastawniku klapy ciepło/zimno. Dla pewności lepiej zrobić jakąś niewielką diagnostykę testerem.
Wymienić nagrzewnice. Żona miała to samo w swoim fiacie nie raz w lato nie dało się jechać bo nie dało rady nadążyć wycierać szyb! A teraz zima jesień deszcz śnieg i ani śladu parowania szyb! A z nawiewów śmierdzi podobnie do zapachu magi ;-) Dodano po 2 Do Fiata tańszy zamiennik kosztował 100zł.
A pracuje na najwyższym biegu? Sprawdź bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy, oraz podstaw regulator nawiewu. (to pokrętło regulujące moc)
Wymieniłem przekaźnik - działa nawiew. Czy to możliwe że np cewka się rozłącza po jakimś czasie?
... nie działa nawiew w kabinie, chyba coś z silnikiem nawiewu... http://obrazki.elektroda.pl/8325295500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7220895800_1...
Trochę rozkręcania masz, by się do tego dostać. :( Na początek zdjąć trzeba górny schowek po stronie pasażera - po bokach są wkładki z plastiku które trzeba podważyć, a następnie pociągnąć za schowek. Po wyjęciu odkręcasz dolny schowek (4 śruby). Po zdjęciu schowka należy odpiąć trzy linki nawiewów - są dokładnie za konsolą środkową - dość niewdzięczna...
mam problem w oplu vectra spalily sie zarowki podswietlenia galek konsoli dolnej (wentylator,nawiew ogrzewania ).chce wymienic zarowki i nie wiem jak tam sie dostac ,co trzeba rozebrac. szukalem w necie i nie znalazlem moze ktos wie lub ma jakis link do strony :cry:
Nagrzewnica do wymiany i tyle, ale jak zastosujesz zamiennik to i tak z środkowych nawiewów nie będzie leciało ciepłe powietrze, a jedynie letnie.
ale on jest dobry i co jest przyczyną tego ze nawiew wcale nie działa na żadnym biegu Po pierwsze sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego sterowanie. Na cienkim przewodzie , zmienia się napięcie wraz z nastawami na panelu. Dodano po 40 Regulator niema biegów on działa płynnie tylko panel tak go steruje.
a którą stroną powinien być do rozrządu bo nie wiem czy dobrze włożyłem ponieważ teraz cały czas się grzeje a jak włączę ciepło i nawiew na maxa to spada ?
Witam czy wie ktos jaką wartość ma mieć bezpiecznik termiczny w dmuchawie (nawiew wnętrza samochodu) Pozdrawiam Piotr
Witam. Po przekręceniu zapłonu załancza sie wnetylator klimatyzacji i chłodnicy ale tylko na wyłączonym nawiwiewie kabiny oraz na 4 biegu. Na odlączonym włączniku klimatyzacji to samo. Jakies sugestie?? Gdzie układ wentylatora chłodnicy i wentylatora nawiewu jest ze sobą połączony i dlaczego??? pozdrawiam
Witam. Posiadam Opla Vectre A bez klimatyzacji. W kabinie są 3 kratki nawiewu (pomijając nawiew na szybę i na nogi). Mój problem polega na tym, że z każdej kratki leci powietrze o innej temperaturze: lewa-zimne, środkowa-troszkę cieplejsze niż to z lewej strony, prawa-ciepłe (zależnie od temperatury silnika). Co może być przyczyną takiego działania...
Witam Szukałem na forum i znalazłem kilka linków z tematyką związaną z diodami, ale odpowiedzi na mój problem niestety nie znalazłem. Mianowicie podświetliłem sobie w Oplu Vectra pokrętła regulacji nawiewu/ogrzewania niebieskimi diodami. Połączyłem szeregowo 4 niebieskie diody do gniazda żarówki 12V. Wykonałem takie 3 zestawy w tym że do jednego dodałem...
Witam. Na wiosnę postanowiłem zamontować klimatronik w miejsce standardowej nagrzewnicy. Nie polecam nikomu takiej zabawy, ale do rzeczy. Po nagrzaniu pojazdu i ustawieniu temperatury na ,,HI" z nawiewów leci lekko ciepłe powietrze. Przewody aluminiowe idące do nagrzewnicy znajdujące się w przedziale pasażerskim są piekielnie gorące. Wyjąłem nagrzewniczkę...
Nic sie nie podświetla....... to zobacze miejmy nadzieje że tylko żarówki padły Dodano po 3 A jeszcze do tego padł ciepły nawiew leci tylko zimne powietrze....
Mi brakuje doslownie 1 - 2 cm mysle ze taka przejsciówka zalatwilaby sprawe a otworu zabardzo nie moe wywiercic bo tam są juz jakies urszadzenai od nawiewu :/
Gdy silnik jest rozgrzany i pracuje na wolnych obrotach a z nawiewu dmuch zimne powietrze to sprawdz czy reduktor jest gorący czy zimny?
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Wczoraj dokonałem wymiany chłodnicy i pomogło. Stara chłodnica była niedrożna. Niepokoi mnie jeszcze to że ogrzewanie w środku nie grzeje jak trzeba, podczas gdy silnik jest rozgrzany, temp na wskaźniku około 97 st. w środku z nawiewu zaledwie letnie powietrze dmucha.
Sa to wyłączniki umieszczone na pokrętłach sterowania nawiewem i temperaturą. Sterują elektrozaworami S121-odcięcie dopływu cieczy chłodzącej, S131-sterowanie klapami obiegu wewnętrznego.
Witam wszystkich. Jestem tu nowy i mam problem z klimatyzacją w moim Oplu. Wymieniłem podświetlenie panelu sterowania klimatyzacją i mimo tego, że pokazuje 27 stopni i nawiew jest na 7, temperatura silnika odpowiednia "klima" nie grzeje. Co mogę zrobić? Bardzo proszę o pomoc.
Witam, wczoraj przestał mi działać nawiew w Vectrze B 1.8 climatronic. Sprawdziłem wentylator i nie dochodzi do niego napięcie, na krótko działa. Bezpieczniki ok, zdjąłem panel sterujący, wszystkie kostki podłączone dobrze. Nie działa na żadnym biegu. Gdzie dalej szukać?
W Vectrach tego rocznika cały nawiew na środku wieje zimnym. Chodzi o to aby kierowca mógł sobie puścić w okolice twarzy świeże/chłodniejsze powietrze,w trakcie jazdy z włączonym ogrzewaniem pojazdu. Po prostu albo wieje zimnym,albo wcale. A Vectra i Calibra to siostry.
Mam mały problem. Wymieniłem silnik w opel vectra B i od tego czasu nie mam ogrzewania. Nawiew jest, ale ciepłego powietrza brak. Z początku myślałem, że układ jest zapowietrzony, ale to chyba nie jest przyczyna. Czyściłem nagrzewnicę i też brak efektu. Dodam, że po dłuższej trasie, kiedy przekręcam pokrętło na kolor czerwony ciepło się pojawia ale...
Witam posiadam vectre C po zapaleniu włączył się nawiew, po zgaszeniu silnika nadal chodzi oraz po wyciągnięciu kluczyka też chodzi..Co zrobić?
a ja bym chcial zapytac .... ostatnio zakupilem panel klimatyzacji elektroniczny (dokladniej to chyba klimatronik autko vectra A) ... poszukuje schematow do tego ukladu. tak na marginesie chcialem zamienic manualny na elektroniczne sterowanie ... nadmieniam iz nie posiadam w tym aucie klimatyzacji. tylko podstawowe nawiewy. http://img706.imageshack.us/img706/4677/...
Jak wlaczam nawiew zaczelo mi smierdziec gazem lecz raczej nie ubywa go nie wiem czy to tego przyczyna. I czasem gasnie podczas jazdy
Banalna sprawa: zdejmujesz osłonę kolumny kierowniczej, wyciągasza wszystkie nawiewy, wyłącznik świateł, przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek, odkręcasz plastikową osłonę licznika potem licznik i po krzyku. Pozostaje wymiana żaróweczek i składamy pudełko. Pozdrawiam
nawiew vectra schemat nawiew vectra panel nawiew vectra
dioda zenera mostek livebox router bezprzewodowo podłączenie wtyczki kolory
czujnik strat ziarna czujnik strat ziarna
Długa instalacja Windows 7 - przyczyny i rozwiązania Renault Scenic 2: Sterowanie przy kierownicy - rezystancyjne czy cyfrowe?