I odpala....?
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
Kiedy ostatnio czyściłeś/wymieniałeś flterek gazu?
Nijak odpalasz i już.
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Najlepszym miernikiem jest żarówka.
Albo jakimś cudem przeskoczył rozrząd albo ubiłeś ecm. Bo skąd niby świece mokre? Przy immo takie same objawy ale mruga check, a wydech nie zapchał się w parę sekund też.
A to juz jest dziwne, bo po wyjęciu kluczyka musi odpalać od razu. No więc jednak masz awarię. Niestety, nie wiem czego to awaria może być.
Wymieniłem uszczelki na wtryskiwaczy. Silnik odpala.
Wepnij abs i odetnij CAN od pompy wspomagania.
Pompa, tutaj szukaj. Połączenie pompy ze sterownikiem silnika.
Sterownik silnika za schowkiem pasażera ,dojście do złącza przez zaślepkę w prawym narożu podszybia. Jak się nie mylę sterownik wystawia impuls masy na przekaźnik pompy tylko kiedy silnik się kręci.
:) A jak to się robi? Niestety dziś już nie odpala.
Działa kolego nawet teraz w te mrozy silnik to disel ale jeszcze odpala :)
O alterku zapomnij, bez niego też musi zapalić ,sprawdź rozrząd i kostki elektryki masy wiązki silnika i prawidłowość połączeń
Dobrze odpala czy z opóźnieniem? Może rozrząd
do 3 śrub mam łatwy dostęp od dołu, reszty nie widzę ;) rozrusznik masz na 2 śrubach. Górna ma dodatkowo nakrętke z oczkiem masa. Łatwo nie jest. Przydaje sie za pierwszymi razami lusterko i lampka oraz metoda Macajewa. Zobaczysz jak fajnie się przykręca. :) Przy montażu polecam najpierw dolna prawie dokręcić,przy próbach odwrotnych czasami górna lubi...
A co ma sonda do odpalania?
Kolega zapowietrzył układ paliwowy.
wymień jeszcze pierścienie i będziesz miał po problemie.uszczelniłeś górę i komprecha zwiewa dołem razem z olejem z silnika.dwa razy tak się naciełem na "szybki remont"
Np woda w module AFL/AHL powoduje to, że nie działa szybki CAN, na nim wisi też CIM, ABS, ECM, UEC... Jak jest awaria szybkiego CAN to nie działa rozrusznik, bo ECM nie wysteruje przekaźnika rozrusznika znajdującego się w UEC. Reszta modułów może śmigać, bo lecą po średnio i wolno przesyłowym CAN. Zerknął bym na błędy w BCM, REC, UEC,CIM; zrobił test...
Po wymianie wtrysków auto odpala
Czujnik wału pewno, zrób sobie diagnostykę.
Stacyjka definitywnie do wymiany..
nie wiem czy mrugała ... :/ a czy może być immo jeśli odpala??
Podnieś dawkę paliwa przy odpalaniu.
Najlepsze jest to że czip w tym momencie znajduje się 50m od samochodu a samochód odpala.
są wymuszacze podgrzewania http://allegro.pl/zle-odpala-opel-vectra... pozdrawiam
To właśnie próbujemy ustalić, dlatego poprosiłem o parametry w 10 poście, wtedy postaram się odpowiedzieć na to pytanie.
czy przy odpalaniu zachowuje się tak jak by nie miał paliwa?A po jakiejś chwili on odpala?
A więc nie czułem żeby wężyk zasysał powietrze sprawdziłem czy jest drożny no ale był niby wszystko tak jak ma byc a nie zasysał powietrza nawet przy gazowaniu. może to być przyczyną ciężkiego odpalania?
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
słaba bateria która przy mrozach wariuje Oczywiście że tak
Jeżeli po popchnięciu zapala to nie zapłon a rozrusznik,chyba że ładnie kręci. Po nagrzaniu się blokuje i nie odpala.
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
Taka sytuacja zdarzyła mi się dwa razy. Pierw z tydzień temu i dziś drugi raz rano normalnie odpalił dojechałem do pracy i po pracy już odpalił i zgasł i ostatnio też tak było silnik zimny po nocy i do pracy dojechałem codziennie odpala ładnie
Auto do warsztatu gdzie wiedzą co robią, znaleźć przyczynę problemów "benzynowych" potem brać się za gaz. pozdr
Witam, Wymieniłem rozrusznik na nowy i problem z odpalaniem został wyeliminowany. U mnie problem z odpalaniem spowodowany był również nieszczelnoscia w układzie dolotowym ale na chwilę obecną auto odpala normalnie.
Dodam że sterownik z usuniętą pamięcią lub wsadem z pierwszego postu w statusie immo pokazuje brak blokady lecz auto nie odpala.
A co to za bledy wywala od czego ten 18 i 25?Samochod wogole ci nie odpala?
Pierwszym miejscem które bym odwiedził to kostka przy stacyjce :)
Zobacz na początek świece żarowe, czy działają prawidłowo Tylko po co?! To tak jakby sprawdzić czy bagażnik zamknięty, bo auto nie odpala
Witam Zacznij od tego żeby palił na beznynie To caly problem
Ok tylko , jaki silnik 1.9 , 2.0 , 2.2 czy 3.0 ??? Jakieś błędy ??? Parametry ???
a teraz jak wróciłem z trasy wszystko było normalnie rano sie nagrzał 5 4 sekundy i koniec i za każdym razem jak go odpalałem .
Witam. Mam problem z Vectrą C 1.8 benzyna gaz. Na zimnym silniku długo kręci, żeby odpalić a na ciepłym odpala bez problemu.
To immo daj spokój.
Na 3 cylindrze widać, że kostka juz jest inna, mozna zrobić test przelewów jak auto nie odpala ?
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Nie chcę usuwać systemu zabezpieczeń lecz usunąć usterkę. A co do diagnostyki to robiłem i pokazuje na immobiliser. A co do check engine to w Oplach jeśli jest problem z immo to właśnie miga. I właśnie tak jest silnik kręci ale nie odpala.
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
Opel Vectra B nie odpala, witam, mam taki problem z tym autem, że wieczorem jeździła jak szalona i paliła od strzała, rano przyszło jechać do pracy, to o 5 rano już nie odpaliła, koniec, zero reakcji na gaz, jedynie reagowała na plaka i tyle. Filtr paliwa wymieniany, paliwo w baku jest, bezpieczniki wszystkie dobre, proszę o poradę, co to może być?...
świadomie kupiłem auto które nie odpalało
Mowa o dwóch jednakowych przekaźnikach które są w tym samym rzędzie co ten fioletowy? Jeśli tak to, na tym bliżej fioletowego jest normalnie napięcie i podanie go dalej, natomiast, na pewno nie ma na drugim przekaźniku tym od pompy, ECU nie podaję masy na niego, ale po podaniu jej bezpośrednio z aku i podaniu paliwa bezpośrednio z dozownika, auto kręci,...
Witam. Wiedzę że przerabiacie wszyscy ten sam temat. Nikt z tutaj piszących nie wpadła na rozwiązanie tego problemu. Kolega który pisał o wymianie trawersów był bardzo blisko rozwiązania (ale tylko fizycznie). Dobra nie będę Was męczył :D:D:D PANOWIE zróbcie pewien test. rozmontujcie plastikową obudowę silnika (tą z LOGO), oraz zaopatrzcie się w konewkę...
To idź tam gdzie rozwaliłeś i szukaj transpondera.
Niekoniecznie. Czy mógłbyś to rozwinąć? Może dodam jeszcze, że silnik był konkretnie zalany deszczem a nieświadomy tego szwagier próbował odpalać.
sprawdz zasilanie na ecu, przekaznik główny, zasilanie pompy
Tylko ze ja jeżdżę na LPG na benzynie tylko odpalam
Sprawdź ciśnienie paliwa...jest błąd regulatora więc pewnie tu jest problem.
Najlepiej to zmień sobie soft na nowszy to świece będą grzały już przy +5 i zniknie problem z odpalaniem.
tak, ale rozrusznik kręci a nie odpala..
Po nocy sie zapowietrza - odpływa paliwo. Sprawdź szczelność przewodów. Najpewniejsze jest zamontowanie zaworka zwrotnego (nie pozwoli na odpływ paliwa). Jak by padły wtryski nie palił by niezaleznie od pory dnia, a u ciebie nie pali jak postoi..... pozdrawiam
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
Taki objaw jak opisujesz jest normalny gdyż jak go zgasisz na gazie i od razu chcesz odpalić na benzynie, silnik przez chwilkę ma podane dwa paliwa, tzn jeszcze troszkę gazu ma i dostaje świeżą dawkę paliwa, więc się zalewa, jak chwilkę nim pokręcisz, to resztki tego gazu zostają z silnika usunięte i odpala na benzynie.
Prawdopodobnie padł ci impulsator wału korbowego dlatego ciężko pali, jedz na diagnostyke kompa. Pozdrawiam
Ciśnienie paliwa sprawdzone? Nie interesuje mnie odpowiedź typu "że tryska z przewodu". Dodatkowo szczelność wtryskiwacza. Sonda lambda nie ma tu nic do rzeczy.
Ten czujnik jest od temperatury oleju i niema nic wspólnego z odpalaniem.
Akumulator może powodować takie objawy Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
Twoja sprawa,czy wymienisz w ciemno ten czujnik.Jakby wina była świec to im zimniej tym ciężej by palił.Twój pow. 5*C ma problem.Sterownik nie jest na tyle inteligentny żeby diagnozował się lepiej niż mechanik.Trzeba zobaczyć jaką widzi temperaturę silnika.Może być,że gdy ma te 5*C twierdzi,że jest powiedzmy 17*C i będzie ciężko palił.Czujnik ok. 50pln.
Podaj plusa na 23, 45, 68 i zobacz czy wtedy ruszy.
Jakim prostownikiem ładowałeś akumulator? Winowajcą może być gdzieś zaśniedziałe połączenie, które przy małym prądzie traci kontakt z komputerem. Coś mi tu nie pasuje tak mały prąd i problemy z odpaleniem. Masę na silniku masz dobrą? Rozrusznik po dłuższym postoju kręci wyraźnie słabiej? Czy może rozrusznik kręci bez efektu zwalniania a auto nie odpala?
A iskra jest, odpala po zalaniu plaka np.
no ale pastylka immo siedzi na dole kluczyka, taka mala czarna. po zmianie powroci do normalnej pracy :)
To też jest normalne, chociaż niektórzy robią wyłącznik pompy, żeby ją oszczędzać, ale jak paliwo jest w zbiorniku, to nic jej się nie dzieje. Krótko: tak ma być. I nie jeździć na oparach.
Sprawdź mase przykręcona do karoseri, kwadrotowe bezpieczniki wyjmij i przedzwoń, czujnik załączania wentylatora przedzwoń jak na zimnym ma przejście do wymiany. I musisz dokładnie przejżeć płytke z przekaźnikami w kabinie połaczenia czy jakś wtyczka nie jest luźna, tak samo masy w kabinie.
Sprawdż ustawienie rozrządu,jak pisał kolega może klin obcięty.
zaprowadziłem auto do mechanika i powiedział że poczyścił wszystkie kostki, styki i teraz mi odpala...
mówiłem, przerabiałem ten temat od 7 lat śmigam oplem
Wymień tą cewkę. Ona powinna mieć powyżej 30 Ohm, jak mnie pamięć nie myli to chyba coś ok 39.
panowie są błędy 1631 i 1651, padł sterownik vp? 1631 Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej 1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN co wy na to? zapowietrzony nie jest, klientowi w czasie jazdy zgasł i finito, na plaka odpala
panowie sprawa sie komplikuje modul zaplonowy wymieniony, cewka zaplonowa tez, znajomy sprawdzil cewke impulsowa twierdzi ze ok akumulator siadl tyle bylo prob odpalenia, na hol NIE ODPALA!!!!!! HHEELLPP!!!!
ociz ze schematów widać, że masa jest stała na 7 pinie Rzeczywiście, z przyzwyczajenia już spojrzałem na schemat DTL. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Steruje masą na pinie 9 a na 6 sprawdza pobór prądu przez świece.
Zapodaj plaka w dolot zobaczysz czy zagada.
Napisz jaki masz gaz oraz czy próbowałeś odpalać na gazie.
Kolego sterownik pompy do naprawy i jak filter brudny do połowy to pewnie uszczelniacze na wtryskiwaczach do wymiany jesli tak to będzie zatarty tłok przestawiacza kąta i stąd ta usterka sterownika, zadzwoń to porozmawiamy
Spróbuj podczas mrozów podgrzewać świece żarowe 2-3 krotnie i odpalaj motor.
Wiem to dokładnie. Lecz kolega nic w temacie nie pisze że go odpala :)
Oddaj auto do mechanika bo patrząc po tobie to nie masz zielonego pojęcia bo to najprostszy samochód jaki można sobie wymażyć . Proste sprawdzenie pompy odkręć przewód paliwowy ten z tyłu patrząc na wtrysk umieszczony na kolektorze ssącym .niech druga osoba przekręci zapłon powinno lecieć paliwo jeśli leci to sprawdzić ciśnienie 0,7 powinno być , jeśli...
Witam. Opel Vectra 2002r. diesel, nie odpala już na małym mrozie (-5). Co może się dziać?
Sprawdż czujnik temperatury wody który daje sygnał na komputer,a czy dobrze odpala nazimnym.
Jak wszystkie zasilania i masy ok, to zostaje albo immo albo ubity ster. Co do immo to nie wiem czy czasem nie odpala i nie gaśnie tutaj.
Wtryski po stole i są ok, w sumie nie odpala na planu czyli to nie sprawa syfu w filtrze paliwa. Koledzy pomóżcie ustalić przyczynę. Podczas kręcenia rozrusznikiem kopci ale nie odpala, w aucie jest DPF off.
Żółty do emulatora wtryskiwaczy - do niebieskiego czy czarnego? I co z brązowym przewodem sygnałowym od obrotów? Tak jak pisałem po podłączeniu go do pinu sygnałowego z cewki, samochód w ogóle nie odpala.
Coś jest nie tak w oplu pompa uruchamia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Pytanie dla czego u ciebie działa cały czas? Posprawdzac masy na silniku w górnej części w okolicy głowicy powinno być dwie lub trzy.
Po wymianie czujnika samochód nie chce mi odpalić. Ciągle zapala się błąd silnika czy to jest przyczyną tego że cieżko lub wcale nie odpala Opel vectra b 1.8 16v 1997r
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
vectra odpalaniem problemy odpalaniem vectra odpalaniem skoda
renault scenic gaśnie schemat podłączenia włącznika światła schemat prostownika elektronika
Midnight Commander – wyszukiwanie plików z ciągiem znaków, Alt+F7, grep, ripgrep Renault Master 3 2.3 dCi 125KM 2014 – błąd DF1408, elektrozawór FMV, diagnostyka i objawy