Popieram Daro122. Ja bym zaczął od wydłużenia gruchy ale tylko 1-1.5 mm czyli jeden obrót śrubą.
Drodzy, dzisiaj przypadkiem zdiagnozowałem dziwny objaw w przekładni kątowej przy skrzyni. Mianowicie podczas kręcenia na podnośniku prawy kołem słychać dziwne „szemrzenia- jakby coś przesypywało się” co jakiś obrót kół. Oczywiście na biegu N i tylko przy kręceniu do przodu. Jeżeli kręcę kołami do tylu cisza. Ogólnie podczas jazdy nie ma...
Witam, dopiero teraz piszę, bo wczoraj udałem się na przyspieszenie zapłonu. JAK RĘKĄ ODJĄŁ!! Nawet teraz, przy plusowych temperaturach po nocy auto odpalało tak sobie, dzisiaj wyszedłem, przekręciłem kluczyk, rozrusznik wykonał jeden obrót i fura zaczęła do mnie przemawiać :D Całą zimę się z tym pieprzyłem, nie miałem nawet czasu umówić się z moim...
Witam to wiem prawie wszystko:)) sprawdzałem dane tego enkodera i wygląda na apls EC11J0920802 lub EC11J0920602 ten enkoder orginalny nie ma przycisku a i ilość skoków by się zgadzała bo plastykowe pokrętło w panelu obudowy ma taką jakby zębatkę , która dociskana jest kulką ze sprężynką i jeden obrót tego pokrętła o 360 stopni to 18 skoków .Próba nie...
No dobrze, ale one powinny sie pokrywać co 2 obrót wału korbowego.
A to mnie zdziwiło, jak dwukierunkowo? "Okienka" w żadna stronę nie wypatrzyłem, bo zasłania go tuleja ośki jak w zdjęciu z linku na dolę, ale jak go odłączę w pozycji otwartej to swobodnie mogę przez niego dmuchać, następnie wkrętakiem delikatnie obracam go w drugą stronę do oporu i wtedy przepływ powietrza jest całkiem zdławiony http://obrazki.elektroda.pl/4543579700_1...
Najlepiej jest zrobić własne znaki przed zdjęciem paska. A na znaki trzeba też uważać bo 1 obrót wałka rozrządu nie jest równy obrotowi wału korbowego. Dla pewności załóż klucz na wał korbowy po założeniu paska i przekręć całym tym interesem. POZDRO
Ta forma sprawdzenia nie przyniesie pożądanej odpowiedzi . Bo nadal nie będziesz wiedział czy amplituda sygnał nie jest modulowana (poprzez bicie koronek) i czy ilość impulsów na obrót jest taka sama na jednym i drugim kole. Ja zaopatrzyłem się w przyżąd który potrafi zliczyć impulsy na obrót dzięki niemu mogę być prawie pewien że jest ok. W serwisówkach...
Za wczesny kąt wtrysku, za duże ciśnienie na wtryskiwaczach itp. Tam się chyba kąt wtrysku przez obrót pompy ustawia, jako że to chyba francuski silnik. Bez specjalistycznego zegara nic nie zrobisz.
Skrzynia biegów składa się z wielu kół zębatych . Przełączanie biegów to zazębianie ze sobą różnych kół zębatych co powoduje zmianę przełożenia . Zęby kół nie zawsze pasują ze sobą więc zmiana biegów powoduje minimalny obrót kół zębatych jeżeli sprzęgło nie jest wciśnięte to ten minimalny obrót jest niemożliwy bo musiałby się także ruszyć , wciśnięcie...
A nie kręcisz czasami kierownicą na zgaszonym silniku :?:W takim np:Fordzie Windstarze wystarczy jeden obrót kierownicą na zgaszonym silniku by wyrzuciło połowę płynu ze zbiorniczka. Mogą być też nieszczelności i układ "łapie lewe powietrze". Wymień także płyn,bo dość często w celu wyeliminowania wycieków dolewane są różne uszczelniacze wspomagania,które...
Jaka masz skrzynie biegów manual czy automat
jesli dobrze zrozumiałem to twoje volvo nie wkręca się na obroty volvo ma bardzo czuły układ paliwowy w pierwszej kolejności wymień filtr palwa sprawdź czy w pompie paliwa - zasilającej - nie wyrobił się plastikowy grzybk sprawdź smok w zbiorniku paliwa powinien mieć w rurce ssącej włożoną siatkę na koniec odpowietrz układ paliwowy powyżej opisane usterki...
na 100% masz do regulacji luz zaworow w szczegolnosci wydechowych
Przespustnica jak się kończy to albo naprawa albo wymiana, nie ma żadnego silniczka krokowego!!!!!!! KOszt nie mały zresztą jak wszystko w tym aucie.
Temat stary jak świat, a odpowiedzi brak. Panowie, ratunku, mam taki sam problem. Wszystko, co możliwe, podmienione z drugiego Volvo, również 1.8 100% sprawnego, a obroty falują. Czy ktoś znalazł przyczynę?
Volvo v 60 gaśnie na wolnych obrotach
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
Jakie to Volvo? Jaki silnik? Instalacja gazowa której generacji? Jakie podzespoły instalacji gazowej?
kody tyczą się pojazdu z lat 94-98, wymień pedał gazu pozdrowienia
PTO - przystawka, jest napędzane z wałka pośredniego skrzyni, wysoka/niska grupa (1-3/4-6), nie ma znaczenia ale połówki tak. Górna połówka, to wyższe obroty PTO.
Dmuchnij dymem z papierosa do układu dolotowego i będzie odpowiedź. Najczęściej odma.
Nie wiem czy to Ci pomoże, mam nadzieje że chociaż częściowo zinterpretujesz gdzie szukać błędu... http://pages.infinit.net/mvlr/fich/LISTE...
Obroty robocze 300-500KPa Obroty biegu jałowego min 150KPa
Całkowity brak napięcia na 4 spowoduje zupełny brak ładowania lub ładowanie około 26V. Inaczej sprawy wyglądają jak na 4 jest np 20V bo gdzieś styku jak trzeba nie ma, albo przewód przegnił. Regulator "myśląc" że to napięcie na bateriach chce za wszelką cenę je podciągnąć i ładuje na max. POWIEDZ KIEROWCY ŻEBY ZAKUPIŁ SPORĄ ILOŚĆ WODY DESTYLOWANEJ I...
Witam, mam podobny problem z ciśnieniem. Pomoże ktoś?
Możliwe, że wadliwy jest czujnik ciśnienia. Z tego co pamiętam w niektórych modelach był z tym problem.
Ja bym zaczął od odmy.
Oleju sam nie wymienisz. Olej w automacie wymienia się metoda dynamiczną, przy pomocy specjalnej pompy. Do wymiany potrzeba około 8-10 litrów oleju. Można wymienić statycznie ale nie ma gwarancji, że stary olej zostanie całkowicie usunięty ze skrzyni. Koszt wymiany oleju około 400 zł.
Emulator kosztuje 40 - 45 zł, popytaj w jakiejś hurtowni instalacji gazowych. Sam podłączysz bez problemu, w zestawie powinna być instrukcja.
Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
Witam, w moim volvo s40 98r. nie działa prędkosciomierz. Sprawdziłem multimetrem wszystkie cztery czujniki. Wszystkie mają opór około 1.7ohma (pomiar na wtyczce czujników bez obracania piastą) ale tylko w tylnych podczas obracania piastą pojawiają się Volty. Na przednich nie pokazywały się Volty więc wymieniłem narazie prawy i okazuje się że nowy też...
Witajcie . Ja bym był skłonny przewietrzyć pompowtryski
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
No niestety na to niema lekarstwa, ta sonda może się pojawiać bo termostat może nie dogrzewać silnika(ale nie powiedziane) normalnie trzyma temp. 90stopni? są jakieś jeszcze objawy? falowanie? wysokie wolne obroty, szarpanie? cokolwiek?
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
Nie może ten silnik pracować poprawnie na komputerze od Turbo. Silnik turbo, nawet jeśli ma takie same wtryski, przepływkę itd to musi mieć inną mapę wtrysku i zapłonu. Hardware może być taki sam ale soft na pewno jest inny.
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Na początek sprawdź ciśnienie oleju.
Pompa wisi na trzech śrubach i bardzo łatwo ją odsunąć zęby dostać się do tego zabieraka,a wtedy i wałek można będzie ocenić. Co do spalin to z tyłu masz również egr,tak czy inaczej musisz się pobrudzić żeby ocenić skąd kopci.
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
Witam mam problem z koparką volvo ew160c po rozgrzaniu spada z obrotów A na wyświetlaczu wyswietla się czerwony wykrzyknik i pisze, błąd silnika
Kolego, czy wykonana została diagnostyka? Jak wygląda stan EGR? Jest zamknięty? Czy palą się jakieś kontrolki błędu na desce ?
To nie problem vovlvo ma takie wolne obroty.
Witaj kolego, czy rozwiązałeś problem z brakiem mocy twojego volvo?
Zobacz jakie ma żądane a jakie rzeczywiste obroty, tutaj widze że albo nieszczelność albo jakiś fałszywy sygnał.
Zrób najpierw test na CO2
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
Mnie się wydaje ze mieszanka powinna dążyć do optymalnego poziomy czyli lambda powinna wskazywać ok 0.5 V a skoro zatrzymuje się to cos jest nei tak, . Rzeczywiście ok. 0,5V to mieszanka stechiometryczna, ale charakterystyka w okolicy λ=1 (0,5V) jest tak stroma, że napięcie długo się nie utrzyma. http://us1.webpublications.com.au/static...
Jak tak podryguje tak jak byś szybko dodawał gazu to wina pompowtrysków, któryś daje za dużą dawke paliwa i skaczą obroty.
Witam mam volvo s90 t5 2017r 2.0 250 koni Na zimnym silniku gdy obroty wskakują na 1200 aby nagrzać silnik wystepuje metaliczny dźwięk mniej więcej przez 30 sekund gdy obroty opadną problem zanika całkowicie i tak mam za każdym razem gdy rano odpalam samochód. Proszę o pomoc dzięki
Wiem o czym mówisz. Ogrzewanie wraca ale nie takie jak było. Raz wieje ciepłej przy większych obrotach raz slabiej
Witam Czy poleci ktoś z Was osobę lub firmę, która by zregenerowała alternator 48 V Volvo V60 hybryda 36050655? Ogólnie alternator pracuje prawidłowo, brak błędów, natomiast na wolnych obrotach słyszalne szumy jak przy hałasujących łożyskach. Dodano po 7 Nikt nic nie wie ?
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
To jest kompresor. Podobny schemat działania jak w 1.4 tsi. Kompresor podnosi moment na wolnych obrotach a turbina na większych. Taki patent na turbodziurę
Pokazuje 0.5 bara na wolnych obrotach ,a tak przy 1600-1700 obrotach 3,5 bara
lewy luft
czujnik obrotu wałem, albo przepływomierz
Po bloku silnika grubym peszlem(rurą plastykową karbowaną)idą kable do sterownika umocowanego na silniku.Między innymi kable sygnałowe od pedału gazu i wystarczy,że wewnątrz peszla na skutek drgań zostanie ponadcierana izolacja kabli(nie muszą wcale się stykać w tych miejscach ze sobą) co powoduje zakłócanie sygnału i takie cuda.Sprawdz czy jak jedziesz...
Czy ja powiedziałem że nie mam?? Pytam czy ktoś miał taki przypadek. Diagnostykę komputerową zrobię jutro. Mimo wszystko proszę o rady i sugestie. Dziękuję.
Witam najpierw diagnostyka,potem pomoc jak wygląda kąt wtrysku i czy się zmienia zależnie od obrotów silnika,i jaka dawka paliwa,
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
podłączyć pewnie trzeba komputer diagnostyczny i w pamięci będzie dlaczego ograniczone były obroty
Spróbuj przeczyścić czujniki obrotów. Jeśli pomogłem zaznacz pomocny post. Na falowanie obrotów może mieć także wpływ luz na kołach rozrządu jak również nierówna wydajność na tłokach. Jeśli masz dostęp do urządzenia diagnostycznego sprawdź test zrównoważenia cylindrów.
Mam starą lancię 1.9TDS, świece zaraz po odpaleniu grzeją nawet 4-5 minut, do osiągnięcia ok 50°C. W czasie jazdy, wiadomo, szybciej wyłącza grzanie. A świece pobierają u mnie ok 60A, na wolnych obrotach bieda z ładowaniem ±13.5V
problem z odpaleniem Za mało danych, aby sensownie odpowiedzieć. rzeba 4-5 razy kręcić żeby zapalił 1. Stan akumulatora. 2. Stan wtryskiwaczy. 3. Stan świec żarowych. 4. Aktualne ciśnienie sprężania. 5. Stan filtra powietrza. 6. Stan filtra paliwa. 7. Zapchany smok w zbiorniku. I wiele innych. To kluczowe parametry, decydujące o poprawnym rozruchu....
Wymieniłem zawór wysokiego ciśnienia w pompie wtryskowej
700 800 obrotów
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Hej Podepne się pod temat, u mnie szwankuje wskaźnik obrotów silinika( Volvo FH 2008 r), nie zawsze ale zdaża mu się przywiesić, za chwilę się odwiesi,zazwyczaj po zgaszeniu silnika mu przechodzi,czasami zacznie zawyżać obroty silnika o jakies 200-500 obr/min Ktoś przerabiał? podpowie coś ? Dzięki z góry
W dieslu przepustnica,na jakie obroty się wtedy wkręca,dymi wtedy jak tak to na jaki kolor.
Witam. Moze masz prozaiczny problem z Twoim samochodem. Piszesz ,że zatankowałes gaz i po jakimś czasie zaczęły sie problemy. Może to jest wina samego zatankowanego gazu co teraz w warunkach zimowych jest nagminne. Postaraj sie go wypuścić ze zbiornika lub tak jeździć i po trosze dotankowywać na innej stacji np. Statoil lub BP.
Problem rozwiazany
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;) Trochę niejasno napisałem. Nie miałem zamiaru ustawiać kąta zapłonu za pomocą obrotomierza/multimetru, tylko chciałem ustawić obroty silnika aby potem za pomocą lampy stroboskopowej ustawić kąt. Niestety multimetr podaje mi dziwne wartości obrotów.
Jeszcze sensor obrotów wentylatora visco jest na tym zasilaniu.
A jak wygladaly cisnienia na wolnych obrotach,hp oraz lp na zegarach?
Problem rozwiązany zapchany dpf. Pali się błąd FCIOM CI04411 od czego to może byc
Tak, takie obroty szkodzą silnikowi.
Który rok tego Volva?
Po pierwsze gdzie masz mikser, czy czasem nie za rurą wlotu nastawnika wolnych obrotów.
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
szukając informacji na temat 3.2FSI , w zeszycie ćwiczeń wynikało, że zmienna faza układu wydechowego jest w zamian zaworu egr, do niczego więcej nie używana, co by oznaczało, że pracuje do 2500 obrotów, idea chyba dotyczy innych silników, to takie sobotnie, luźne przemyślenia...
Tak, na takich samych obrotach.
ten element jest sterowany elektrycznie ? odłacz go w jakieś pozycji i zobacz czy będą falować obroty
czy jest jakaś mozliwośc regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach w czasie pracy na benzynie volvo v40 2.0 16v marek
a mocowanie silnika czy naped moze miec cos wspolnego z obrotami ?? pozdrawiam
Witam. Jak uruchomię silnik na biegu jałowym obroty są w normie (10-15 obr). Jednak jak ruszam i zmieniam biegi np z 2 na 3 obroty nie spadają do końca utrzymują się na poziomie 20obr dzieje się tak tylko przez pierwsze 5min jazdy. Późnej jest już ok. Nawet jak zostawię auto na 2-3h ( jak nie mam mrozu nie ma tego problemu) ten problem nie występuje....
Możesz zacząć od bezpieczników. Wycieraczki działają? Zgasł nagle czy powoli schodził z obrotów
Wymienić "mechanika" na mechanika. Kolega nie podał jednej rzeczy do sprawdzenia na początku gmerania przy samochodzie.
Niestety problem nie rozwiazany
zasilania na czujniki obrotów? reszta parametrów? błędy w innych modułach?
Tak na początek skąd weźniesz sygnał obrotów i pewnie jeszcze can.
Witam Brak możliwości regulacji dawki paliwa w granicach tolerancji dawek. Pompowtrysk daje za dużą dawkę niż obliczona i zasterowana. Lub za małą ilość paliwa i zwiększa aż obroty nagle zaczną wzrastać. Cała przyczyna...
Tak tylko trzeba na uruchomionym silniku obroty Ok 1500 itp nie pamiętam Dokladnie
Ja mam podobny problem na zimnym odpala od strzala i zaczynaja falowac obroty (jak by chodzil na 3 gary) i do tego dymi na biala szaro, elektro zawor kata wtrysku wymieniony na nowy na gwarancji i nic to nie dalo, wyjety z innego auta ktore chodzi idealnie tez nic nie dalo, co to moze byc ???????
Problem rozwiązany, winowajca okazał się zawór EVAP czyli od oparów benzyny ze zbiornika. Wymieniłem go i problem znikną w moim przypadku :gitara:
Witam serdecznie, Zastanawiam sie czy w tym temacie cos sie rozwiazalo? Jak skonczyla sie sprawa z falujacymi obrotami na zimnym silniku?
Miałem bardzo podobny problem z zamiennikami pedałów gazu do volvo fl6 .Rozwiazałem ten problem rozwiercajac troszke szersze otwory na mocowanie potencjometru i ustawiłem przełacznik wolnych obrotów minimalnie dalej.Poprostu nie zawsze stykał ten przełacznik po odpuszczeniu gazu i wywalało bład .Nie wiem jak jest w dafie zbudowany ale moze podobnie.
Niech ci ktoś w końcu podepnie vide i zobaczy jakie są żądane obroty biegu jałowego bo możliwe że wszystko jest ok tylko sterownik zadaje takie obroty.
obrót volvo wysoki obrót volvo klimatyzacja obrót volvo
ekspres bosch wyczyść zaparzacz astra ładowanie blokada windows
arduino canbus schemat podłączenia silnika pralki
Błąd E01 w piekarniku Siemens - przyczyny i diagnostyka Bateria Sparta: Rowery, Hulajnogi, Telefony - Specyfikacja i Problemy