Jeśli chodzi o alternatory w tych autach to stały temat, nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą u której alternator się "spalił" Usterka przeważnie występuje po okresie zimowym, a związana jest według mnie z akumulatorem. Dlatego po wymianie alternatora należało by dokładnie sprawdzić akumulator(zdolność rozruchową i tym podobne) Nie należy zapominać...
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
jutro jeszcze chce sprawdzić diody pod obciążeniem. Aleksander_01 gdzie szukać dokładniej tego kondensatora? Strumien swiadomosc... generalnie kupiłem lekko rozbity samochód i już tak było więc ciężko powiedzieć jak to było bo żadne kable nie są uszkodzone ale jutro będę działał
Musisz sprawdzić czy dochodzi plus po zapłonie do alternatora.
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
To raczej koniec alternatora ale łatwo sprawdzić czy sprzęgło jest dobre. Zrzuć pasek wielorowkowy i sobacz powinno zabierać w jedna stronę.
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Podłączyłem B- pod mase o dalej nic. Mam jeszcze jeden alternator od volvo tylko on jest na wtyczkę może podpowie ktoś jak go podłączyć i sprawdzić https://obrazki.elektroda.pl/7787603600_...
Cześć. Mam autobus Volvo i zapaliła mi się kontrolka od ładowania więc chciałem sprawdzić alternator, ale ten autobus ma 3 alternatory, podpowiecie jak najlepiej to sprawdzić?
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
Witam mam problem tak jak wyżej w temacie sprawdziłem ciągłość przewodów wszystkie są dobre gdy podam plus na drugi pin w kostce alternatora kontrolka gaśnie przekaźnik 13 włącza sie dodam że jest to alternator mitsubishi sprawdzony na stole działa prawidłowo. Na czwartym pinie jest napiecie na trzecim i drugim nie ma samochód nie posiada hebla. Co...
Problem leżał w poborze prądu w czasie postoju, sam panel radia z włączonym demo pobiera około 0.15A, opuszczony ale nie zdjęty panel też sporo pobiera, do tego elektroniczny woltomierz następne 0.05A. Po odłączeniu tego wszystkiego pobór wynosi 0.02A, jeszcze muszę tylko sprawdzić ile pobiera alarm. Ważne że wiem gdzie już szukać. I przez to wszystko...
Witam. Mam problemik z Magnumką prezesa-silnik Volvo 480 dxi. Wymieniliśmy w niej akumulatory ponieważ jeden z nich miał upalony słupek i nieszczelną obudowę. Na komputerze wyświetla się symbol akumulatora-na starych bateriach też się wyświetlał. Sprawdziliśmy mu ładowanie-po starcie nie osiąga pełnej mocy. Zaraz po uruchomieniu jest 26 V,po dodaniu...
witam, dorobilem piersien komutatora do wirnika z alter. ford mondeo visteon (rzekomo nie mozna nigdzie dostac) jak zmienilem mostek prostowniczy z alter. ford focus denso (podebralem z volvo V80) mozna to jakos sprawdzic poza autem (pcm) na stole ? hmm czy te moje wypociny cos wartaja ? http://obrazki.elektroda.net/38_12846658... http://obrazki.elektroda.net/59_12846658...
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Z tego co usłyszałem podczas zakupu nowego alternatora sprzedawca powiedział że będzie onładował ale bedzie problem z sygnalizacją (nie umiał wytłumaczyć dlaczego) Sa pewne opcje dlaczego tak powiedzial: 1. Sprzedaje chinczyka 2. Trzeba zmienic ustawienie w odpowiednim sterowniku aby ten Mitsubishi dzialal 3. Musi byc identyczny (nowy altek) jak stary,...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Witam. Ostatnio jak jechałem zapaliła mi się kontrolka od akumulatora. Trochę tam poszperałem i znalazłem jeden zwisający kabel koło alternatora. Czy ktoś mógłby mi pomoc? Co to są za kable? Volvo 460 95r. 2.0 110KM.
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Tak, wiem, że rolki też trzeba sprawdzić, ale już szukam zapobiegawczo firmy do regeneracji alternatora ISG.
wpsowa692 , zauważ, że stało się to po wjechaniu w kałużę, więc podejrzewałbym jakąś usterkę mechaniczną lub przepalenie jakiegoś zabezpieczenia pod wpływem zwarcia spowodowanego przez wodę. Najniżej są rozrusznik i alternator.
Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
Kontrolka ładowania gaśnie, jeżeli uzyskuje ten sam potencjał dodatni od akumukatora i z drugiej strony - od diod wzbudzenia. . Nie w Volvo.Alternator 6-diodowy (Valeo ,rodzina alternatorów A13N).To samo co w Renault.
Odłącz alternator na próbę.
Jeżeli Twoje Volvo zahacza o 1996, to powinieneś wiedzieć, że obrotomierz jest pędzony z alternatora (W). Jak wygląda pasek?
Wystarczy że sprawdzisz wiązkę alternatora- pinologię. Jak było w starej wiązce i jak jest w nowej.
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Uszkadzają się diody a za nimi regulator? Nie mniej jednak nigdy po wymianie Kompletu nie miałem powrotu.
Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
Miałem dokładnie takie same objawy przy takim samym Volvie. Wymieniłem alternator i problem sie rozwiązał Jaki ma przebieg samochód ?
Powinno pomóc
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
na razie sprawdziłem alternator ma zwarcie i kradnie prąd wymienię regulator i zobaczę co dalej a do bezpieczników Jaki regulator ? jak to sprawdziłeś ? W moim Volvo MY2006 alternatorem steruje CEM po K-line. Volvo o kilka lat wyprzedza grupę VAG pod względem zaawansowania elektroniki.
Dokładnie tak jak myślisz.Czy chodzi ci o renault czy volvo?
Po pierwsze jaki silnik i jaki alternator.
Tak jest jeden alternator. To też jest irizar tyle że na podzespołach volvo. Sam alternator ma wyjście na obrotomierz ale jest tylko jeden przewód do kontrolki. Z tego co pamiętam w moim starszym volvo b12 z 94 roku (pompa wtryskowa sterowana alektrycznie) też szedł tylko przewód na kontrolke. Vin autobusu to YV3R2A314XA007356
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Podłóż stycznik elementu grzewczego kolektora ssącego z volva fh12.
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
silnik 2.4 D 163kM rok 2003
Więc tak, nie wiem co tam robi jakiś rezystor oraz gdzie on dokładnie się znajduję więc zacznij od opisania gdzie on jest zamontowany. Druga sprawa to fakt że "wolny" pin na którym jest 7V to nic innego jak pin "W" stosowany w alternatorach diesla do odczytywania prędkości obrotowej silnika. Regulator nie ma żadnego "kalendarza"... W twoim przypadku...
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
(at)Błażej: Nie stawiam na zalęgnięcie się czegoś w alternatorze, ale liczyłem na fachową podpowiedź. Opisałem sytuację, tyle. 20 tyś km, to chyba nie jest dużo. (at)kidu22: zdejmę pasek alternatora, tylko muszę sobie klucz do tego ogarnąć i .. mam sprawdzić czy są jakieś luzy na łożysku? na coś jeszcze zwrócić uwagę? Pzdr
nadal nic konkretnego się nie dowiedziałem ... a co myślicie o daniu tam podwójnego alternatora od volvo ?
Volvo v70 2.4 d D5 jakie łożyska do alternatora 0125811005 30659131
na bank pod zacisk srubowy, tak jest w renault lub volvo
Witam.Może głupie pytanie ale jak stwierdziłeś że akumulator i alternator są ok?
od spodu półki akumulatora.
Ostatnio reanimowane Volvo P-1800, z californi, na wtrysku D-jetronic :D Zresztą przez to do mnie trafiło.
A czy przypadkiem to nie alternator się psuje i zanika ładowanie po prostu?
Panowie Volvo c30 brak świateł postojowych i mijania. Podobno po wymianie alternatora, bezpieczniki wszystkie dobre, bardzo dużo błędów w modułach odnośnie połączenia can, jakieś porady?
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne - ps 2.9L -benzyna Dodano po 4 po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
Pilnie do serwisu Volvo lub do zakładu ze sprzętem diagnostycznym do Volvo "Power system" to nie alternator/akumulator
Należy sprawdzić jakie jest ładowanie, myśle że uszkodzony jest alternator.
Jeżeli zdecydowałeś się na ten model auta poczytaj i popytaj, o zmianie aku lub dokladaniu się nie wypowiadam. P.s. problem z padajacymi bateriami w volvo bardzo znany - problem w alternatorze a raczej w jego wysterowaniu.
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
Dzień dobry . Potrzebuję waszej pomocy . Volvo FLL 240 rok prod. 2006 . Brak ładowania a konkretnie plusa na środkowy pin regulatora napięcia .Alternator mitsubishi .Podpowiedzcie proszę skąd idzie + po stacyjce na regulator napięcia .Wiązka alternator -skrzynka bezpieczników sprawdzona ,bezpieczniki i przekaźniki w porządku. Pozdrawiam wszystkich i...
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
Na próbę pociągnij masę z akumulatora. A jeśli brałeś masę z budy to (-) z aku został podłączony do budy?
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Wiec może idź w stronę alternatora.
Tak jak w tamacie prosye o pomoc w podlaczeniu tego alternatora. Jest on wyjety z volva tak przynajmniej mowia. Na tylnej scianie sa dwie wsuwki szersza i wezsza, oraz dwie sruby zaznaczone kolkami. Z tego co widze to regulator jest taki jak od malucha RNc - 12. Dodatkowo sa jeszcze takie wiadomosciŁ 50A A13N64 Bede bardzo wdzcieczny za pomoc
Napięcia w porządku.Jest OK.
Problem rozwiazany juz dawno, lecz zapomnialem tu wpisać. alternator po regeneracji śmiga i ładuje. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Model alternatora znasz?
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Kolego można założyć dwa alternatory i nic złego nie będzie się dziać.Volvo F12 którym osobiście jeździłem przez parę lat ,fabrycznie miało zamontowane dwa alternatory ze względu na całoroczną jazdę na światłach.Volvo sprowadzone z krajów skandynawskich.
Temat rozwiązany nie dostawał zasilania Alternator gniazdo wypalone bezpiecznika Alternatora 5 A
Witam! Macie wiedzę nt. VALEO D6RA - Volvo + Renault. Jak wyżej chciałbym wymienić, ale najpierw poznać i kupić później wykręcać.. Pozdrawiam! Kacper
Zmień pasek i koło alternatora z wolnobiegiem.
Szukaj czarnego przewodu po lewej stronie ramy , on idzie do połączenia z kabiną i jest solidnie gruby . Sprawdź też połączenie masowe przy alternatorze .
Wymień mostek diodowy alternatora na arc6020 i bd dobrze.
Możliwe że kończą się szczotki w alternatorze.
Alternator Volvo produkowany przez Bosch. Kontrolka po odpaleniu gaśnie a ładuje tylko 23V
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
Jak na 2006 rok to na wiązkę trochę za wcześnie ale możesz sprawdzić na wszelki wypadek .Jeśli ogarniasz schematy to podeślę Ci bez problemu. często występujący problem jest przy wtyczce do alternatora
Cześć wszystkim. Padł mi alternator w Volvie przez co zafiksowały poduszki powietrzne. Potrzebuje odczytać układ MC9S12DG128VPVE maska 1L59W .Wie ktoś czym to idzie odczytać? Ewentualnie przy wymianie modułu SRS trzeba go kodować?
Może i Volvo montuje chińskie alternatory robione dla BOSCHA. Mój ma 80A taki jak zaznaczyłem na zdjęciu. Są też większe montowane przez V. Nie jest to opel z altkiem jak w maluchu na poziomie 35-50A. Napięcie ładowania łatwo sprawdzić. Ale jak sprawdzić wydajność. Czy natężenie jakie daje akumulator ma wpływ?
Jeśli ma być z dobrym zapasem to chyba zostają mi jakieś nowocześniejsze alternatory od volva, mana itd. Ewentualnie od starych autobusów można coś wyrwać taniego, np. za autosana
Wtyczka 3 pinowa. Wspomaganie naprawione wymieniona pompa na inna i dziala, ale chce naprawic tez ten alternator.
Możliwe, że akumulator jest rozładowany. Podmienić/naładować i sprawdzić ładowanie w aucie. Przed próbą odpalenia sprawdzić pasek napędu alternatora, czy nie zerwany!
Alternator 100% sprawny
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
Na kołach sa przeważnie dystanse. Albo wsadzone na ośke alternatora.
Jaki alternator numer.P
Różnica którą podałeś powinna być do zaakceptowania, odnośnie drugiej części pytania to jeśli przekroczysz prąd alternatora, ładowanie plus odbiorniki może się uszkodzić alternator.
Z pierwszego postu wnioskuję, że chce założyć regulator stosowany w Renault/Volvo ( dwie wsuwki) do alternatora stosowanego w PSA. Nie da się, alterantory Renault są 6-cio diodowe, w PSA 9-cio.
Może najlepiej sprawdzić połączenie między alternatorem a sterownikiem silnika Dodano po 2 W załączniku masz schemat tego sterownika
trzeba znależć alternator 150A. Dodano po 2 DENSO ALTERNATOR VOLVO S40 V50 C30 1.6D 2.0D
Witam kupując alternator na sevice Volvo/Renault po regeneracji na wymiane oddając stary masz gwarancje ze wszystko jest wymienione i jest tańszy i po problemie auto jeździ i zarabia Dodano po 2 Witam kupując alternator na sevice Volvo po regeneracji na wymiane oddając stary masz gwarancje ze wszystko jest wymienione i jest tańszy i po problemie auto...
Pytanie brzmi czy się przepalił bezpiecznik ( zasila tylko b+ rozrusznik i alternator ) czy pękł z przyczyn mechanicznych. Zalutowane teraz jest?
ma problem z alternatorem.
Co prawda z Volvo, ale też Bosch: https://obrazki.elektroda.pl/4853585200_...
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
alternator volvo volvo alternator sprawdzić alternator renault
ekspres bosch wyczyść zaparzacz schemat modul zaplonowy odbieranie danych bluetooth
Brak oświetlenia deski, świateł tył i klaksonu w Dacia Duster Jak wyłączyć tryb nocny w Vaillant ecoTEC plus VC 20CS