Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
według mnie alternator do sprawdzenia na stole
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Wystarczy że sprawdzisz wiązkę alternatora- pinologię. Jak było w starej wiązce i jak jest w nowej.
wpsowa692 , zauważ, że stało się to po wjechaniu w kałużę, więc podejrzewałbym jakąś usterkę mechaniczną lub przepalenie jakiegoś zabezpieczenia pod wpływem zwarcia spowodowanego przez wodę. Najniżej są rozrusznik i alternator.
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
na razie sprawdziłem alternator ma zwarcie i kradnie prąd wymienię regulator i zobaczę co dalej a do bezpieczników Jaki regulator ? jak to sprawdziłeś ? W moim Volvo MY2006 alternatorem steruje CEM po K-line. Volvo o kilka lat wyprzedza grupę VAG pod względem zaawansowania elektroniki.
Kontrolka ładowania gaśnie, jeżeli uzyskuje ten sam potencjał dodatni od akumukatora i z drugiej strony - od diod wzbudzenia. . Nie w Volvo.Alternator 6-diodowy (Valeo ,rodzina alternatorów A13N).To samo co w Renault.
Musisz sprawdzić czy dochodzi plus po zapłonie do alternatora.
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
To pisze jak masz wyciągnięty to go sprawdź na zewnątrz obudowa, śruba prądowa.
Cześć. Mam autobus Volvo i zapaliła mi się kontrolka od ładowania więc chciałem sprawdzić alternator, ale ten autobus ma 3 alternatory, podpowiecie jak najlepiej to sprawdzić?
Może być łożysko, bo teraz inna siła naciągu. Rozumiem, że alternator stary? A obroty falują lub maleją przy dojeździe do skrzyżowania? Może też gaśnie na światłach? Najperw sprawdź ładowanie.
Witam. Ostatnio jak jechałem zapaliła mi się kontrolka od akumulatora. Trochę tam poszperałem i znalazłem jeden zwisający kabel koło alternatora. Czy ktoś mógłby mi pomoc? Co to są za kable? Volvo 460 95r. 2.0 110KM.
To raczej koniec alternatora ale łatwo sprawdzić czy sprzęgło jest dobre. Zrzuć pasek wielorowkowy i sobacz powinno zabierać w jedna stronę.
Należy sprawdzić jakie jest ładowanie, myśle że uszkodzony jest alternator.
Szukaj czarnego przewodu po lewej stronie ramy , on idzie do połączenia z kabiną i jest solidnie gruby . Sprawdź też połączenie masowe przy alternatorze .
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora, prawdopodobnie masz zatarte.
(at)Błażej: Nie stawiam na zalęgnięcie się czegoś w alternatorze, ale liczyłem na fachową podpowiedź. Opisałem sytuację, tyle. 20 tyś km, to chyba nie jest dużo. (at)kidu22: zdejmę pasek alternatora, tylko muszę sobie klucz do tego ogarnąć i .. mam sprawdzić czy są jakieś luzy na łożysku? na coś jeszcze zwrócić uwagę? Pzdr
Skoro są błędy przekaźników to idź w tą stronę. Sprawdź też połączenia masowe Sprawdź też włącznik świateł
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
Poza pojemnością silnika, reszta to bzdury. Oddaj auto do kogoś kto ma pojęcie. Nawet tak prostej wiązki nie sprawdziłeś. albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora? My to mamy wiedzieć? Ty masz auto i możliwość sprawdzenia.
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Więc tak, nie wiem co tam robi jakiś rezystor oraz gdzie on dokładnie się znajduję więc zacznij od opisania gdzie on jest zamontowany. Druga sprawa to fakt że "wolny" pin na którym jest 7V to nic innego jak pin "W" stosowany w alternatorach diesla do odczytywania prędkości obrotowej silnika. Regulator nie ma żadnego "kalendarza"... W twoim przypadku...
Cześć Mam problem z volvem s40 II 2.5T 2004r Od początku było bardzo słabe ładowanie nim. Alternator poleciał do regeneracji, a po założeniu dalej to samo. Włączone grzane fotele, nawiew na full światła i jest 12.5v Kostka trzy piny, dwa pony są ze sobą połączone a jeden skrajny idzie jako wzbudzenie. Na tym wzbudzeniu miernik pokazuje 5v. Czym tutaj...
Witam. Mam problem z obrotomierzem w autobusie Volvo B12 1999 rok. Alternator sprawdzony przez profesjonalna firmę, ładuje i daje impuls na obrotomierz. Problem w tym, że wiązka w samochodzie ma tylko jeden przewód do podłączenia kontrolki ładowania a drugiego na obrotomierz brak. Sam zegar zmieniałem i taki sam efekt (stary typ deski jak w Volvie F,...
Możliwe, że akumulator jest rozładowany. Podmienić/naładować i sprawdzić ładowanie w aucie. Przed próbą odpalenia sprawdzić pasek napędu alternatora, czy nie zerwany!
Dzień dobry . Potrzebuję waszej pomocy . Volvo FLL 240 rok prod. 2006 . Brak ładowania a konkretnie plusa na środkowy pin regulatora napięcia .Alternator mitsubishi .Podpowiedzcie proszę skąd idzie + po stacyjce na regulator napięcia .Wiązka alternator -skrzynka bezpieczników sprawdzona ,bezpieczniki i przekaźniki w porządku. Pozdrawiam wszystkich i...
Ten alternator od Volva bez problemu zadziała, nie trzeba zmieniać regulator na śrubkę. Szczegóły na P.W.
Miałem dokładnie takie same objawy przy takim samym Volvie. Wymieniłem alternator i problem sie rozwiązał Jaki ma przebieg samochód ?
Pisze że sprawdził ale nie napisał jak. Jaki rocznik też nie wiadomo ale pewnie alternator w modułem i komunikacja z CEM po LIN.
Zdemontuj alternator i oddaj do sprawdzenia komuś, kto ma do tego narzędzia.
Wszystkie bezpieczniki dobre, przewody też na razie jeździ bo potrzebny ale daje radę jakoś. Sprawdzę jeszcze w tym tygodniu. Czy coś się zmieniło.
sprawdź połączenia śrubowe alternator- rozrusznik - akumulator. Dokonaj też pomiaru na samym B+ alternatora.
Regulator napiecia lub alternator do sprawdzenia ewentualnie pasek ślizga
Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
Z tego co usłyszałem podczas zakupu nowego alternatora sprzedawca powiedział że będzie onładował ale bedzie problem z sygnalizacją (nie umiał wytłumaczyć dlaczego) Sa pewne opcje dlaczego tak powiedzial: 1. Sprzedaje chinczyka 2. Trzeba zmienic ustawienie w odpowiednim sterowniku aby ten Mitsubishi dzialal 3. Musi byc identyczny (nowy altek) jak stary,...
Alternator sprawdzony na warsztacie, ładuje napięciem 14,5. Po zabudowaniu do samochodu 13,7
Regulator w alternatorze ma tylko jeden zacisk pomocniczy Dodano po 11 Na jeden. Dodano po 7 Dziś jeździłem trochę autem , nie pochylając się nad ładowaniem. Krótkie przejazdy dom,sklep... Po trzecim odpaleniu ładowanie już się nie świeci. Kontrolnie sprawdziłem multimetrem i jest ok tzn14,2-14-4 .....mierzone na zacisku przy nadkolu
Jak na 2006 rok to na wiązkę trochę za wcześnie ale możesz sprawdzić na wszelki wypadek .Jeśli ogarniasz schematy to podeślę Ci bez problemu. często występujący problem jest przy wtyczce do alternatora
Dokładnie tak jak myślisz.Czy chodzi ci o renault czy volvo?
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
No i co alternator ma do rzeczy? Sprawdź błędy to na pewno będzie Ci łatwiej.
Kolego to sprawdź jeszcze ten kabelek od alternatora (czerwono biały), bo on lubi gnić na zgięciu :)
Może to być wina regulatora, ale też w alternatorze są małe diody, chyba od wzbudzenia, trzeba by je sprawdzić.
Może najlepiej sprawdzić połączenie między alternatorem a sterownikiem silnika Dodano po 2 W załączniku masz schemat tego sterownika
Może i Volvo montuje chińskie alternatory robione dla BOSCHA. Mój ma 80A taki jak zaznaczyłem na zdjęciu. Są też większe montowane przez V. Nie jest to opel z altkiem jak w maluchu na poziomie 35-50A. Napięcie ładowania łatwo sprawdzić. Ale jak sprawdzić wydajność. Czy natężenie jakie daje akumulator ma wpływ?
gasną zegary i nic, A jaki rok tego FH? Czy akumulatory są z tyłu czy z boku pojazdu? Sprawdź KLEMY, czy są dobrze dokręcone? Sprawdź akumulatory czy oby są naładowane? Sprawdź przewody na rozruszniku. Sprawdź przewód plusowy i masowy na kabinie i na alternatorze.
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Jeżeli Twoje Volvo zahacza o 1996, to powinieneś wiedzieć, że obrotomierz jest pędzony z alternatora (W). Jak wygląda pasek?
Miałem to samo. Padła zenerka w przerywaczu. Sprawdź od razu regulator napięcia alternatora. Przerywacz pierwszy od lewej poz.3 na załączniku
Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności pomierzyłbym napięcie na zaciskach alternatora (napięcie ładowania, było sprawdzane i jest w normie) i sprawdziłbym czy jest w nim składowa zmienna (nie powinno jej być). Następnie zmierzyłbym prąd pobierany z alternatora i porównałbym z jego prądem znamionowym. Jeżeli byłby mały w stosunku do znamionowego,...
Alternator jest raczej wodoodporny, jak wjedziesz w kałużę, to dostaje niezły prysznic. Sprawdź napięcie bezpośrednio na śrubie B+ alternatora, może kabel jest zaśniedziały i stąd taki spadek napięcia pod obciążeniem
witam jak w temacie... nie mogę się uporać z problemem a mianowicie: Radio Kenwood DNX882 SUB JBL Wzmak Crunch Kondensator + głośniki tylnne Clarion Problem powstaje jak z radia do wzmaczniacza idzie RCA do subwoofera i RCA z radia do wzmaczniacza do głośników tylnych. Jeżeli gra jakikolwiek jeden element czyli sam subwoofer czy głośniki problemu nie...
Samochód ma przejechane około 400 000 km, przynajmniej w teorii. Nic jutro sprawdzę mase, a jak nie pomoże to wyciągam alternator. Jak ktoś ma jeszcze jakąś rade to proszę.
Zanim zabierzesz się za alternator jeszcze raz sprawdź stałe zasilanie na 4 pinie,najlepiej żarówką reflektorowa.Napięcie to stanowi odniesienie przez to jest doprowadzone przewodem 2,5mm i nie może tam być spadków .W alternatorze do sprawdzenie pierścienie komutacyjne wirnika czy nie są nadmiernie wyeksploatowane.
Witam. Świta mi taki przypadek sprzed 8 lat, padł sterownik EDC. Napięcie kontrolne podlaczylem pod zacisk B+ jak w Volvo, ale nie można było pozbyć się komunikatu, i w końcu trzeba było wymienić sterownik EDC.
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Mam chyba dość poważny problem. Auto to Volvo S80 2,0 D3. Auto odstawione na wieczór do garażu - zero problemów. Rano cała deska praktycznie na czerwono, nie ma możliwości uruchomienia auta. Na desce "pilny serwis" praktycznie wszystkiego, nawet czujników parkowania. Pierwsza myśl, że jakieś zwierzątko pogryzło kable, obejrzałem całą komorę silnika,...
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Uszkadzają się diody a za nimi regulator? Nie mniej jednak nigdy po wymianie Kompletu nie miałem powrotu.
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
Dobra. Wszystko ładnie, pięknie. Opis bardzo szczegółowy. Ale... No właśnie, napisałeś, że wymieniłeś akumulator, który padł po tygodniu. W sumie nie ma się co dziwić, bo jak wycyckałeś go do pusta poprzednimi jazdami... Wymieniłeś alternator. Została przeprowadzona jakakolwiek procedura sprawdzenia? pomiar prądu, pomiary ładowania, odczytanie błędów,...
nadal nic konkretnego się nie dowiedziałem ... a co myślicie o daniu tam podwójnego alternatora od volvo ?
na bank pod zacisk srubowy, tak jest w renault lub volvo
silnik 2.4 D 163kM rok 2003
Witam Dzięki za podpowiedz tak myślałem z tą podstawą tylko co najgorsze szef zakupił 20 sztuk renówek dxi i prawie w każdej ucieka powietrze podstawą osuszacza z oklic płyty a znając życie to padnie gdzieś w trasie ale co tam serwis też chce żyć tylko najgorzej jak na ukrainie raz że kiepskie są tam serwisy po drugie części drogie i długo trzeba czekać...
Odłącz alternator na próbę.
Dlatego w ładowarkach jest jedno napięcie które sprawdzi się przy +35 stopniach i -10 . Zabawa w kompensację temperaturową ma sens w urządzeniach stacjonarnych i to przy dużych pakietach akumlatorów bo tam koszt szybszego zużycia przez za wysokie napięcie ładowania liczony jest w tysiacach albo dziesiatkach tysięcy złotych . Ta korekta temperatury w...
Szanowni koledzy czy może któryś z Was borykał się z brakiem ładowania w tym aucie ? Alternator nowy i nadal brak ładowania, na wyświetlaczu pokazuje 24V po odpaleniu i świeci kontrolka ładowania. Koledzy czy któryś z Was posiada schemat połączenia od kostki 5 pinowej z alternatora, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, oraz alternator nowy był na sprawdzeniu...
Podłóż stycznik elementu grzewczego kolektora ssącego z volva fh12.
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Volvo v70 2.4 d D5 jakie łożyska do alternatora 0125811005 30659131
jak masz 23 V na bateriach to niee laduje baterii i kropka sprawdzales baterie ?? sprawdz ladowanie na alternatorze a nie na bateriach .... poza tym sprawdz czy przekaznik alternatora nie szwankuje, i bezpiecznik sprawdz jaki masz typ alternatora i czy nowy odpowiada parametrom starego jak nie wiesz ktory przekaznik, bezpiecznik czy tym alternatora...
Powinno pomóc
Jutro będę na bazie to sprawdzę czy faktycznie nie ma jakiegoś zwarcia na kablach przy alternatorze ,strasznie kijowy tam dostęp ale spróbuję coś obkukać ! A czasami nie idzie wzbudzenie przez jakiś przekażnik ???
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Pilnie do serwisu Volvo lub do zakładu ze sprzętem diagnostycznym do Volvo "Power system" to nie alternator/akumulator
14.4 to nie jest prawidłowe napiecie dlatego sie pali kontrolka sprawdź alternator czy nie zablokowało si sprzegło alternatora jeżeli licznik gaśnie to jest do naprawy koszt 300 zł pozdrawiam jakby coś to na pazo1976(at)o2.pl
Witam potrzebuję pomocy volvo 850 po awarii alternatora nie mam świateł drogowych żarówki wymienione bezpieczniki sprawdzone tylko nie wiem który to jest przekaźnik i gdzie go szukać zaznaczam że kontrolka na tablicy po załączeniu zaświeca się ale świateł brak
Miałem podobny przypadek w Volvo. Winny był mostek prostowniczy. Dla u Ciebie dla pewności zacząłbym od pomiaru prądu i sprawdzenia, lub podmianki samego akumulatora. Czasami, gdy aku jest uszkodzone alternator szaleje i zapala kontrolkę ładowania.
to sprawdź na zacisku alternatora a konkretnie na śrubie alternatora tam gdzie masz gruby przewód ,podejrzewam że to będzie m8. Przy dużym poborze prądu z alternatora może pojawić się spory spadek np. na niepewnym łączeniu przewodów.
Jeżeli zdecydowałeś się na ten model auta poczytaj i popytaj, o zmianie aku lub dokladaniu się nie wypowiadam. P.s. problem z padajacymi bateriami w volvo bardzo znany - problem w alternatorze a raczej w jego wysterowaniu.
U mnie problem rozwiązany. Okazało się że wyleciał przewód z alternatora i to była przyczyna tej awarii . Do smpsmok sprawdź u siebie bo możesz mieć luźną wtyczkę lub przerwany przewód gdzie dalej, u mnie jest izolowany w dwóch miejscach czyli chyba komuś się przerwał. Sprawdź również czy alternator dobrze ładuje bo u mnie przy spadku napięcia gasł...
Tak jak w tamacie prosye o pomoc w podlaczeniu tego alternatora. Jest on wyjety z volva tak przynajmniej mowia. Na tylnej scianie sa dwie wsuwki szersza i wezsza, oraz dwie sruby zaznaczone kolkami. Z tego co widze to regulator jest taki jak od malucha RNc - 12. Dodatkowo sa jeszcze takie wiadomosciŁ 50A A13N64 Bede bardzo wdzcieczny za pomoc
Wiec może idź w stronę alternatora.
Jestem właścicielem tego silnika w V50 - i jedyne co w nim robiłem to wymiana alternatora i czyszczenie wtrysków [nie służy mu długotrwała po mieście]. Silnik jest konstrukcja PSA. Niezawodna sprawdzona konstrukcja z Forda Focusa. Polecam to autko. Jak masz jakieś pytania to służę pomocą.
Napięcia w porządku.Jest OK.
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
Możliwe że kończą się szczotki w alternatorze.
Kolego można założyć dwa alternatory i nic złego nie będzie się dziać.Volvo F12 którym osobiście jeździłem przez parę lat ,fabrycznie miało zamontowane dwa alternatory ze względu na całoroczną jazdę na światłach.Volvo sprowadzone z krajów skandynawskich.
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Wtyczka 3 pinowa. Wspomaganie naprawione wymieniona pompa na inna i dziala, ale chce naprawic tez ten alternator.
Pozwólcie,że się wtrącę. Może to się wydawać nie za bardzo możliwe, ale tego typu drgania może powodować tzw wolne koło na alternatorze. Gdy się zwali silnik wpada w drgania na wolnych obrotach. Miałem tak w audi z silnikiem awx i w volvo s80 d5. Samemu mi było ciężko w to uwierzyć ale po wymianie alernatorów w tych autach, problem zniknął. Łatwo to...
Na kołach sa przeważnie dystanse. Albo wsadzone na ośke alternatora.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem. Ładowanie na jałowym jest 14,2V, pod obciążeniem spada do 14V (światła, dmuchawy 4st, radio), może trochę poniżej. Przerobiłem wzbudzanie na przekaźnik, by wyeliminować regulator w regenerowanym altku. Aku nowe kupione w październiku,...
volvo alternator alternator volvo sprawdzić alternator renault
front panel audio kalibracja belki tensometrycznej volvo silnika
ekspres delonghi zmywarka bosch schemat
Audi A4 B7 – podłączenie przewodów instalacji haka, wiązka, moduł J345, kodowanie VCDS Jimmy JV85 Pro, H8 Pro, H10 Pro – kod F5, przeciążenie silnika, objawy i naprawa