To dobrze, teraz zajrzyj tam gdzie napisałem. Rurka do zaworka wchodzi w górny kruciec. Tą rurkę wyciągnąłeś, czy tak już sobie leżała ? Połowa daewoo jeździ z odłączonym zaworem EGR, a jedyny błąd który może pokazać się od EGR powstaje przy odłączeniu elektrozaworka sterującego egieerem. Samoodłączenie wtyczki wydaje mi się wątpliwe. Check się zaświecił...
Jest od instalacji LPG, jeden wężyk jest do pomiaru ciśnienia gazu, drugi podciśnienia w kolektorze ssącym i takie efekty mogły być. "Wcisnąłeś", to i skręć opaskami. Przewód paliwa ma numer katalogowy 1,5 8V > 96352102 1,5 16V > 96350574 Nie dziaduj, w tym wężyku jest kilka bar ciśnienia, wymień przynajmniej na używany, bo to obecne równie łatwo może...
Jak prawidłowo podłączyć wszystkie przewody podciśnieniowe do kolektora ssącego w Daewoo Lanos 1.4/1.5/1.6 SOHC/DOHC? Opis króćców: serwo, MAP, EVAP, PCV, EGR.
Carrot już Ci napisał jaka jest przyczyna, a ja Ci napisałem jak sie upewnić czyli odłączyć wężyk z powrotu i wtedy zmierzyć ciśnienie na listwie. Oczywiście poleci z niego paliwo więc włóż go do np. butelki na czas pomiarów.
Czy przed remontem silnik brał olej na to nie zwróciłem uwagi ponieważ po przejechaniu około 300 km padła mi właśnie uszczelka pod głowicą. Wycieków z silnika nie mam ,odma nie jest zapchana ale zbiera się w niej jakiś biały syf, silnik może delikatnie jak jest zimny dymi na niebiesko a jak złapie swoją temperatur to już nie.
Odłącz jeszcze wężyk od egr-a i go zaślep. Tam z tyłu za głowicą lecą cienki wężyki sprawdź czy całe i nie wypadły.
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
Generalnie paliwo w baku po postoju zamienia się w obrzydliwą, kleistą substancję, która w niczym (nawet w zapachu) nie przypomina benzyny. Z tym tylko, że: - nie po pół roku, raczej po 3 latach - nieraz takie świństwo spuszczałem z baku w Polonezie, po prostu odpinając wężyk przy wtrysku i zwierając przekaźnik pompy paliwa - pompa nie uszkodziła się...
Witam, Falują mi obroty w lanosiku, sprawdzałem wężyki itp sprawy, ale odkryłem wężyk cieniutki przyczepiony z boku z prawej strony przepustnicy(po lewej jest silnik krokowy) stojąc przodem do silnika. Gdy ten węzyk przytkam falowanie obrotów znika, odetkam powraca. Co to jest za wężyk czy ma on być przytkany?
Wtyczka na rurze od filtru powietrza cała, tylko ten filtr paliwa musiałem przełożyć w inne miejsce bo wężyk musiałem skrócić
Odma czysta wymieniłem wężyk dla pewności. Ciśnienie sprawdzałem około 8,5 na każdym.
No to jak dogadaliście się że to od EGR, to gdzie idzie wężyk z EGR ?? https://obrazki.elektroda.pl/1209266400_... 96350594 jakbyś chciał nowy.
Po lewej stronie masz od góry wężyki, ale również powinny być tam zaślepki na króćcach, również po lewej stronie między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wężyk od odmy. Po prawej stronie masz wężyki z boku kolektora. Żaden nie może być popękany.
Nowe kable, nowe świece, nowy reduktor. A odma i rura dolotu polepiona taśmą ? Weź to wymień, dużo nie kosztują. Masz jakieś błędy ? Świeci się kontrolka silnika ? Błędy możesz sam odczytać. Co to za gaz i czy powinien być na śrubie ? Strzela, nie spadł żaden wężyk podciśnienia, nie uszkodziło gumowych kolanek ?
Zmierz ciśnienie na listwie paliwowej, filtr paliwa wymieniony. Reduktor ciśnienia paliwa na magistrali, wężyk podciśnieniowy na reduktorze paliwa, wyjdzie jak zmierzysz ciśnienie paliwa na chodzie auta.
To ty nie wiesz o czym mówisz kolego. Albo nie rozumiesz, co ja do ciebie piszę. Trudno. To ty masz problem, nie ja. Wiem o czym piszę i w pierwszym poście dość dokładnie wszystko wyjaśniłem. Z zaworu wychodzi wężyk i jest podłączony do elektrozaworu, którym steruje ECM, dalej wężyk jest podłączony do kolektora ssącego. Zawór EGR będzie się otwierał...
Witam kolegów mam problem z lanosem silnik 1.5 , silnik trzyma obroty na poziomie 1500 . Silniczek krokowy wymieniłem .Zauważyłem że po odpięciu rurki podciśnienia która wchodzi w czujnik na ścianie grodziowej obroty wyrównują się ale wymiana tego czujnika nie pomogła. Wężyk ten wchodzi jeszcze w kolektor obok przepustnicy. Silnik po odczycie błędu...
Pompa buczy ale czy podaje paliwo? Odkręć wężyk od paliwa przy silniku i zobacz czy pompa poda paliwo (końcówkę wężyka włóż jakąś butelkę lub słoik żeby nie oblać paliwem silnika). Ja w swoim lanosie muszę mieć min 10 litrów benzyny żeby odpalał :)
Chodzi chyba o zmienną długość kolektora, wężyk ma być podłączony do elektrozaworu sterującego tym układzie.
No i gdzie ten wężyk ma drugi koniec? VGIS u Ciebie nie występuje, natomiast czujnik temperatury powietrza ,tak.
jest jedna jak chodzi w prawo pompuje na przód a jak chodzi w lewo to pompuje na tył sprawdz wężyk tylny i spryskiwacz
Wyjmij bezpiecznik lub przekaźnik. Sprawdzałeś czy leci z regulatora ? Wężykiem podciśnienia, lub powrotem ? Jak ściągniesz wężyk podciśnienia czujesz zasysanie z króćca/rurki z kolektora ssącego ? Na końcu rurki powrotnej masz złącze do plastykowego przewodu, ściskasz białe, ciągniesz i ściągasz za czarny przewód. Jak przy pompie. Skąd bierzesz te...
Rozrząd sprawdź po prostu czy zgadzają się znaczniki na kołach pasowych... MAP - tylko nie bijcie, ja nawet nie wiem czy w tym silniku jest MAP - wypadało by sprawdzić na komputerze ale "na oko", jest taka możliwość o ile jest na zewnątrz przepustnicy połączony z nią wężykiem, to można go odpiąć na włączonym silniku, zatkać palcem króciec na przepustnicy...
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Odłącz wężyk podciśnieniowy i sprawdź czy nie leci tamtędy paliwo(nie powinno). Później sprawdź czy po zagnieceniu powrotu czy coś się poprawi
Mogła też w skutek zamarznięcia uszkodzić się pompka spryskiwacza. Jeśli możesz rozłącz gdzieś pomiędzy pompką a dyszami wężyk i sprawdź jak z niego leci płyn (po uruchomieniu pompki oczywiście) Pozdrawiam
Wtyczki sa jasno niebieskie, błekitne. Zasilanie 30 pin B1 i C16. 15 po zapłonie pin C4 i masy A12, B10, C12, C13, D1 wszystko jest. Listwe wtryskową odkreciłem i patrzę czy wtryskuje paliwo i wtryskuje tak samo jak i iskrę czyli sporadycznie. Gdy raz na kilkadziesiąt razy zatrybi i podaje paliwo iskra też wtedy jest. Sprawdziłem napięcie według schematów...
Filtr raczej nie zatkany bo tak jak mówiłem rozpiąłem wężyk za filtrem i paliwo Cisło gdy było podłączone na krótko. Natomiast gdy było rozpięte i przekręciłem to pompa zaskoczyła na 2 sekundy i staneła ale to tak jest ponieważ niby musi wyrównywać Ciśnienie, ale skoro ma wyrównywać to czemu nie kręci cały czas skoro układ otwarty ? Czemu jak kręcę...
Witam. Ostatnio po wjechaniu na ośnieżoną górkę na większym gazie, po wrzuceniu na luz samochód miał dziwną pracę silnika, chodził nierówno jakby przerywał. Jak tylko ruszyłem to już poczułem totalny brak mocy, ponieważ już pod najmniejsze górki samochód zwalniał. Przeczyściłem świece, ale to nie było rozwiązanie (iskry są w porządku), a samochód nadal...
Witam, Po każdej wizycie u mechanika (remont silnika , regulacje itp.) zauważyłem, że za każdym razem mam pozmieniane podłączenie wężyków ciśnieniowych. Raz silnik pracuje równo innym razem (tak mam teraz ) szarpie i powoduje straszne wibracje karoserii na wolnych obrotach. Stwierdziłem, że to wina podłączenia wężyków. I teraz moje pytanie. Jak prawidłowo...
A może czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym - tam chyba jest taki GM-owski z wężykiem?
Jest to wężyk od podciśnienia - do regulatora ciśnienia paliwa. Należy go tam podłączyć , sprawdzając , czy nie jest popękany.
myslałem ze lanos to jak wsk Daj spokój, 16 cha lanosa jest bardzo skomplikowana, jaki masz wtrysk gazu? Jakie wkrętki i wężyki?
witam swiece i kable nowe. powiedz mi gdzie dokładnie znajduje sie to podcisnienie?? to nie jest czasami taki cienki wezyk???
Przepustnica przeczyszczona, wężyki podciśnienia sprawdzone - szczelne. Lanos dalej szarpie jak się rozgrzeje. Może coś z lambdą jest nie tak? Jak ją wyeliminować? Zapomniałem dodać, że mam wyrzucony katalizator (nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie).
Prawdopodobnie Map sensor ewentualnie dostaje się gdzieś lewe powietrze za przepustnicą. :) sprawdz szczelność wszystkich wężyków które wychodzą z kolektora ssącego (ten co idzie di map sensora i do serwa ) .
kod 53 - moduł ECM usterka w układzie imobilizera kod 25 - czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - poniżej 38,5 stopni Celsjusza. Masz problemy z imobilizerem, posprawdzaj przewody idące do niego. Prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik MAP i trzeba wymienić na nowy, czujnik MAT jest przykręcony do ściany...
A więc przepustnica przeczyszczona, lewego powietrza nie łapie, doszczelniona do tego wężyki które wyglądały na zużyte wymienione a problem nadal pozostał także szukam dalej. Ktoś wspomoże ?
Dziękuję za odpowiedź :) Problem okazał się błahy-zsunął się gumowy wężyk, z którego dmuchało powietrze, i nie trafiało tam gdzie trafiać miało (wystarczyła włożyć go w odpowiednie miejsce i problem zniknął).
Latem też nie działała - pewnie przepalona żarówka. Mógłbym wpuścić kamerkę na przewodzie (endoskop). Ale to ryzykowana sprawa. Kamerka może się gdzieś o coś zaczepić. Kamerka jeszcze się rozpuści od benzyny. W Corsie zrobiła mi się dziura w baku i chciałem wężykiem spuścić paliwo. I tak się nie udało odzyskać benzyny, a uszkodziłem wskaźnik poziomu...
Ewentualnie (nie wiem czy jest taka możliwość w lanosie) wjedź na kanał, lub podnieś auto na lewarku i zamontuj ten zbiornik tak, aby był lekko przechylony w odpowiednią stronę (w stronę wężyków idących do pompki bądź po prostu silnika, nie wiem jak jest pompka w lanosie) U mojej matki w espero było podobnie, więc z ojcem wymontowaliśmy zbiornik i zamontowaliśmy...
Autoryzowanego montera w pobliżu niestety nie ma. Wczoraj znalazłem jeszcze zagięty wężyk gumowy (łączący chyba pokrywę zaworów z kolektorem powietrza czy przepustnicą). Wymieniłem na nowy, ale nie wiem czy to pomoże w strojeniu :( http://obrazki.elektroda.net/92_12682155...
Witam, mam następujący problem z moim Lanosem 1.5 w gazie. Gdy jest ciepło na dworze, niezależnie od rodzaju paliwa, po minimalnym rozgrzaniu auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła / szarpie w trakcie jazdy, zwłaszcza przy jeździe typowo miejskiej z częstymi stopami, wolną jazdą. Gdy jest zimno (najlepiej jeszcze deszczowo) auto chodzi w porządku (zrobiłem...
Jeżeli eksploatacja też ma być tania to poszukaj Lanosa, Matiza, Cinquecento, Seicento, właściciele tych samochodów, żyją w innym lepszym świecie jak chodzi o ceny części. Miałem Cinquecento, za wymianę całego układu hamulcowego, czyli rurki stałe, wężyki gumowe, tarcze klocki, szczęki okładziny i inne duperele dałem mniej niż 1000zł, wiem że to wartość...
Witam. Samochód to lanos 1.3 z 2003 roku z instalacją gazową II generacji, kod silnika A13SMS. Od pewnego czasu mam problem z pracą silnika w tym samochodzie. Otóż gdy silnik pracuje na benzynie i nagle puszczę gaz i wcisnę sprzęgło (np. przy redukcji biegu) to silnik gaśnie. Natomiast innym razem silnik nie chce zapalić i zaskakuje dopiero gdy kręcąc...
Witam wszystkich gorąco! Ciąg dalszy mojej historii z lanosikiem. Przyszły mrozy i oprócz falujących obrotów przy zimnym silniku ponownie pojawił się problem z zapalaniem, więc zgodnie z poradą postanowiłem najpierw wymienić czujnik cieczy a nie szukać problemu u "fachowców". Na początku pierwszy warsztat odmówił że nie mają teraz czasu może w przyszłym...
Dzwoniłem do mechanika ( dobry znajomy ) i powiedział że to jest jak najbardziej prawidłowe, bo inaczej ciekło by przez wężyk do środka kabiny. Mam się nie przejmować to jest jak najbardziej prawidłowe. No bo przed tym miałem Lanosa 1,5 16 V bez klimy i przyznam że objawów nie znałem. Ale uspokoił mnie że to jak najbardziej prawidłowe, bo spostrzegłem...
Poziom 17 a taka bystra odpowiedz.DZIĘKI panie misiugogo68 napięcia są ale ta pompa sterowana przypadkowo sterowana jest masą. Jest tam ta masa? czy nie ma ? na takim grubym czarnym przewodzie obok tego zasilania 12 V ? masa wyzwalana przez sterownik. pzdr. EDIT: a tak w ogóle to co z nim jest nie tak? jak pompa paliwa sprawna to znaczy że albo nie...
Spax poradzę ci jeszcze sprawdzenie po wymontowaniu silnika krokowego od benzyny umyj go dokładnie / WD40 ale tylko trzpień / umyj także gniazdo które przymyka tenże trzpień. Falujące lub utrzymujące się wyższe obroty biegu jałowego mogą również świadczyć o nieszczelnościach kolektora ssącego / sprawdż wszystkie wężyki i podłączenia do kolektora.Następna...
Witam spaliła się pompka paliwa ( brat jeździł na gazie bez benzyny a pompka chodzi ), zamówiłem w sklepie sam wkład, uważnie sprawdzając czy jest identyczna jak orginał, oczywiście był to zamiennik ale wymiary mocowania itp się zgadzały. Na jednym z forum przeczytałem że należy nalać paliwo do zbiornika pompki(tej obudowy) i tak zrobiłem. Kręce kluczykiem...
Witam Koledzy mam problem z moim lanosem,jest to silnik 1.5,ben+gaz Chodzi o taka rzecz,instalacja ma 10lat,podczas dojeżdżania do skrzyżowania ,badz hamowania auto spada z obrotów i gaśnie ,i przeważnie tylko na cieplym silniku. Wymieniłem swiece ,ustawiłem strzeline na świecach 0.8(tak jak podaje książka) wymieniłem kable na sylikonowe(lepsze podobno,przepływ...
Twoj to full group moj na 99% pełna sekwencja bo czas wtrysku na wolnych rpm 2.6ms a na wot wskakuje na 12ms wiec typowo japonskie sterowanie - z głową a nie do 18ms. Sprawdze czy wykrywa cutoff ale raczej tak bo ladnie hamowal silnikiem. Masz może info jak prawidłowo ustawić położenie przepustnicy? W fiacie ustawia sie na ilość krokow silniczka zaworu...
Czytałem Twoją odpowiedź, tylko sugerowałem się tym, że mechanik kilka tygodni temu przeglądał silnik, stwierdził że zatkał dziurę w dolocie. A potem postanowiłem zabrać się za przegląd dolotu sam. Dotarłem póki co do przepustnicy, znajdując po drodze: - kanał dolotowy który wypadł z filtra, - wspomniany dziurawy wężyk, - brak jednej śruby na przepustnicy....
Witam kupiłem lanosa z gazem autronic na gazie jest wszystko ok, ale na benzynie rano przy pierwszym odpaleniu pali dobrze ale jak chce wcisnąc gaz to sie tak dusi nie umie wejsc na obroty.Auto miało jeszcze jedną usterke gasło przy skrecie w lewo jak byl poziom paliwa poniżej połowy uszkodzona okazała sie pompa paliwa pozatym głosno pracowała takze...
podziele sie moim przypadkiem i jak go rozwiazałem. to samo jak opisał gran76 moj lanos 1.6 16V LPG przebieg jak go kupiłem 140tkm. kupiłem tanio w stanie "podziadku" od goscia który chyba miał go dość , ja orazu wiedzialem ze to musi być cos prostego ;) poszarpywał miedzy 2-3 tys. niewazne czy bezyna czy gaz. czasem poniżej 1000 obrotów zadławiał się...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Dzis rano na zimnym troche pokręcił zanim odpalił. Jakie oznaki sa zuzytej pompki paliwa? Tak mysle ze trzeba tam powymieniac wezyki podcisnien. Jakie zastosowac? Silikonowe tylko jakiej srednicy? Dodano po 16 Mam zamiar wymienić olej silnikowy chce zalać 10w40.
wężyk podcisnienia wężyk spryskiwacza wężyk pokrywa
volvo silnika zassać powietrza kabel drzwi kierowca
electrolux plyta indukcyjna electrolux plyta indukcyjna
DTR podnośnika Stenhoj 426C Major nr 005240 Makita wkrętarka - zawieszający się silnik, przyczyny i naprawa