Nie ma tam fasolek do regulacji. Każda śruba ma luz w otworze więc przez to trzeba ustawiać zbieżność. Dodatkowo wymieniałeś tuleje w wahaczach.
Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
Można jeśli masz prasę, wyciskarkę, kanał. Wszystko najlepiej robić na kanale, osadzić na kobyłki. Z tyłu trzeba opuścić belkę i bodajże odkręcić przewód hamulcowy.
Magiel musisz odkręcic od sanek a wahacze utrzymają sanki i nic im nie będzie
Rant nie ma znaczenia.Ale sposób montażu już tak(chodzi o właściwe wprasowanie)
Przecież widać że wahacz pęknięty/złamany.....
Wymień obie strony, to nie są kosmiczne pieniądze,
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
A wahacze mają otwory do regulacji :|
Ale jeśli masz wspomaganie hydrauliczne to czujnik nie wpływa na ściąganie w trakcie jazdy. Ani na ustawienie kierownicy. Żadna kalibracja nie naprawi mechanicznego uszkodzenia. Skoro ci ściąga to masz coś nie tak w zawieszeniu, a skoro po ustawieniu geometrii i tak pochylenie koła jest poza zakresem to pewnie masz krzywy samochód, albo coś z wahaczem.
To pozostają jeszcze sworznie wahacza.
Sprawdz tuleje wahaczy
Wymiana sworzni wahaczy i końcówek drążków we własnym Golfie II to była pierwsza rzecz jaką robiłem ucząc się mechaniki samochodowej, za czasów gdy miałem kilka kluczy marki Topex i jeden spadający z trzonka młotek. Robota nie jest jakaś strasznie ciężka, możesz sobie poszukać książki Sam Naprawiam i poczytać jak krok po kroku się to robi. Płacić za...
Witam posiadam golfa II 90r. silnik 1.6 PN benzynka 2/3 drzwiowy i chciałem wymienić wahacze lecz nieda się odkręcić śróby (obkręca się do okoła własnej ośi) tej która wchodźi od dołu pionowo w tuleje od str. kabiny. Myślałem że znajdę ją gdźieś w podłodze jak wytnę troche wykładźiny ale okazało się że nie wychodzi nigdzie w środku auta. Podejrzewam...
Wybite tuleje metalowo gumowe wahaczy.
Wina była przez rozwalone tulejki na wahaczach.
Witam, czy naprawiając zawieszenie w golfie IV lepiej kupić taki zestaw? allegro.pl/oferta/febi-zestaw-wahaczy-go... czy takie same akcesoria naprawcze starczą? allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-wahac... tak samo np tylne zawieszenie, bardziej takie coś: allegro.pl/oferta/belka-tylnego-zawiesze...
Oddać do mechanika.
wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a...
Jaki masz profil opony ? Im większy balon tez przy przyśpieszeniu będą się jaja robić. Ja bym się przyjrzał maglowi bo może już jest noo. Jak przyśpieszasz koła się rozjerzdzają któraś strona magla puści i się jaja zaczynają dziać. Zobacz gumy na sankach czy są ok i trzymają dobrze magiel. Tuleje wahacza masz pełne ? Czy normalne ?
Dałem smar na wahacz i na gumę. Muszę gdzieś chyba na prasę skoczyć. Pozdrawiam i dziękuję za szybką odpowiedź i pomoc.
Ustaw zbieżność i sprawdż stan gum na wahaczach.
Jaki dokładnie rozmiar był? jaki dokładnie rozmiar jest? Po przejściu z wysokiego profilu na niski (powiedzmy z "70" na "50") ujawniają się wszelkie braki w zawieszeniu, dotychczas "maskowane" pracą wysokiej gumy na wysokim profilu. Sama wymiana kół nie potrafi spowodować takich objawów, może poza podnoszeniem auta za drążek kierowniczy lub wahacz...
I co to było? Pewnie któryś z tych elementów nawalił. Jest ich tam trochę. https://allegro.pl/oferta/wahacze-zestaw...
Zapieka się przeważnie przy górnym końcu. Ja wyciągam cały element i rozwiercam około 10mm w głąb materiału. Po tym śróba wukręca się prawie palcami. Ważne, aby noe molestować jej zbytnio jeśli czuję, że nie chce się poddać. Piszę o wymianie tulei wahacza w g5, touranie, skodzie itp.
Zbytnio tutaj zawieszenie się nie różni od G II. Tam jest tylko po jednym wahaczu na stronę. Sprawdzić ich tuleje - szczególnie te tylne w przednich wahaczach. Sprawdzić końcówki drążka stabilizacyjnego i gumki które trzymają go do wózka. Sprawdzić łożyska obsady amortyzatora. Toledo 2 czy Golf 4 Variant to to samo zawieszenie (może inne sprężyny) ale...
Tylko Lemforder
I dla tego bite samochody powinny od razu trafiać na złom. :) Wahacze we wszystkich dwójkach takie same, nr "191 407 151 B".
Witam. W ostateczności możesz odkręcić z całym wahaczem;-). Pozdrawiam.
zaskoczyłeś mnie że to może być wahacz, klikanie słychać tak jakby w kierownicy.
W każdym mk2 sanki były identyczne. Jedynie w niektórych były stabilizator który możesz z powodzeniem zamontować pasuje P&P. Pasują także z golfa 3 tyle że tam była inna poduszka silnika i wtedy musisz zmienić jeszcze łapę na silniku oraz wahacze muszą być z mk2 bo w mk3 są dłuższe. Generalnie ława pasuje też z vento, toledo, ibizy, jetty i jeszcze...
Audi a8 4e np.Tuleje wahaczy przednich.Można na naprężonym czy nie?Tuleje belki tylnej golf 3, golf 4 np.
wartości z czujników sprawdzalem i są takie same po odpaleniu silnika jak i na samym zaplonie (auto stoi w miejscu wiec nic sie nie zmienia). Na przednim czujniku mam okolice 1V (ten czujnik ma regulacje na fasolce i serwisówka kazala go ustawić w okolice 1V gdy auto stoi na równym podłożu). Wartość tylnego czujnika powinna zawierać się w przedziale...
B4 jest na płycie golfa III. Tematy o swapie z różnych modeli przesuwały się nie raz na forach VW. Z tego co pamiętam da się na customowych łapach, sworzniach i zwrotnicach z III, wahaczach z II. Do tego trzeba dobrać półosie i przeguby, gdzie mieli różne patenty (TDI itp). A jakbym włożył wózek z golfa 3 i reszta czyli wahacze, półosie , piasty i...
Witam wszystkich, zamiezam w swoim Golfie IV wymienic drazek kierowniczy, koncowke drazka kierowniczego i sworzen przedniego wahacza, i waham sie miedzy 2 firmami, Lemforder a TRW. Ktory jakosciowo jest lepszy??
Co z ustawieniem zbieżności kół? Jakie opony(rozmiar), jakie ciśnienie w oponach? Jaki stan wahaczy(elementy gumowe na wahaczu, sworzeń wahacza) może tam są luzy???
Witam mam pytanie odnośnie tematu wyciek mi płyn od wspomagania i widzę że puściło na maglownicy z prawej strony. Pytanie czy jak chcąc opuścić sanki muszę ściągać wahacze, koła, czy idzie to obejść jakoś???
Wyrywające się talerzyki tylnych amortyzatorów w Vectrze A, blacha gnije wokół mocowania, a nadkole zdrowe. Do tego mocowanie wahaczy tył. Temat schodzi na psy. A czego oczekiwać po tak starym samochodzie? Równie dobrze można przytoczyć Golfa II, III, VW Vento i inne, gdzie po 15 latach coś "zgniło". Ludzie, chodzi o wpadki, a nie o rzeczy "normalne"...
Dlatego fajnie by było zobaczyć wydruki. Czy na pewno wszystko jest poprawnie. Krzywy wahacz, drążek, amor, będzie na wydrukach widać.
A gdyby tak zastosować wahacze od renault, o takie http://obrazki.elektroda.pl/9920696000_1... tylko ze wtedy pewnie dlugość wahacza renault będzie krótsza od golfa i będzie trzeba jakoś go wydłużyć czy się mylę ?
Do ksenonow trzeba mieć spryskiwacze reflektorów i czujniki pochylenia na wahaczach, które będą regulowały kąt świecenia. A takich raczej nie posiadasz;) Takie przepisy, ale pewnie nie raz mijaleś samochód z przeciwka, który Cię bardzo oślepiał. Tak, on pewnie miał dokładane ksenony.
Sprzedaj golfa , kup astrę, jeszcze Ci zostanie... :D Tak po prostu są zrobione, wystarczy, ze wahacze są krótkie, inna charakterystyka amortyzatorów itd.
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Śruby wahaczy nie zamienione miejscami?
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
Panowie ale się chyba nie rozumiemy, ja nie mam życzeń żeby to była S-klasa tylko żeby jeździł jak normalny kompakt, jak Astra G. Peugot 307, Stilo a nie jak zdyzylowany Fiat CC od 18 latka z 93 roku który wozi pizze po drodze szutrowej pędząc 50 km/h No kumpel sam powiedział że moc jest konkretna (po sofcie ok 180 ps) ale jeździ jak by był rozklekotany...
Witam, mam takie pytanie czy jak się wymienia tuleje w Audi A3 (czyli płyta Golfa IV) w wahaczach z przodu to warto dokupić sworznie? To jest przecież jedna robota czy nie? Bo mam tulejki ale nurtuje mnie fakt że mógłbym dokupić sworznie i mieć komplet naprawczy jak już mechanik będzie ściągał wahacze to wymiana sworzni to formalność czy się mylę? Bo...
Sworzeń wahacza, tuleje wahacza, łożysko kolumny, luz na łożysku piasty. Sprawdziłeś te elementy?
Mogą to byc tez luzy w zawieszeniu, np sworzeń wahacza po wjechaniu w specyficzną przeszkodę łapie luz.
No ciekawe jest co tu piszecie. W poniedziałek wymienie te łożyska bo je kupiłem i zobaczymy czy to to. Tulejki w wahaczach wymienione na nowe.
Temat zamykam, dziękuje za pomoc i zaiteresowanie. dodam iż sworzeń wahacza firmy "maxgear" się rozleciał po 5tys km
Witam. Może dział nie odpowiedni ale proszę o pomoc. Jak w Golfie 3 z 1993 roku ustawia się pochylenie kół? Tego nie ustawia się na sworzniu wahacza? Więc gdzie trzeba to przestawić? Jak ktoś ma do tego jakieś fotki to też chętnie obejrzę. Dzięki wszystkim za informacje!
Opaski do „plastikowych” osłon są wykonane z solidnej taśmy stalowej co wymusza użycie dużej siły przy zaciskaniu , przerobionymi kleszczami tego nie zaciśniesz a jeśli nawet będziesz myślał że tak to w bliskiej przyszłości opaska z osłoną zjedzie z przegubu . Co do wymiany tulei wahacza to bywa różnie , zdarza się że śruby wychodzą z gwintem . Tulejka...
Najpierw odłącz akumulator :) Musisz rozpiąć wahacze, spuścić olej ze skrzyni, wyjąć przeguby ze skrzyni, odkręcic mechanizm zmiany biegów od skrzyni, podwiesić silnik, odkręcić poduszkę i wsporniki (lepiej odkręcić kilka śrub niż później przeklinać), nie wiem czy masz linkę czy hudraulikę, ale tez trzeba to rozłączyć, odkręcić wszystko dookoła i wyjąc...
I tu właśnie się wypowiadają osoby które nie mają tych aut i tym bardziej ich nie naprawiają i nie muszą płacić za naprawy. Które auto jest tańsze w naprawie dajmy na to na głupi wahacz lub przegub? Sonata czy Golf IV? pomyślcie co wy mówicie. Kolega się pyta o coś a wy odrazu wsiadacie na auta niemieckie. każde auto ma swoją zaletę i wadę, tak samo...
Witam .Panku sprawdź sobie wahacz, czy są gumy całe i poduszki silnika ,to podstawa.
Zależy, gdzie rozpinane było zawieszenie. Jak na sworzniu to OK, ale jak sworzeń z wahacza wyjmowali to już kupa ( ale raczej nikt rozsądny tak nie robi)...
Czyli zdania ekspertów są podzielone 😁, może ktoś jeszcze dorzuci swoje "trzy grosze", Dodano po 3 Bardziej od zmian chodzi mi o to czy w przypadku pompy jest wprowadzona różna numeracja, bo np. podpora wahacza w VW ma kilkanaście numerów oznaczeń, a pasuje i do golfa 5, 6, audi, skody - a to ciągle ten sam kawałek aluminium o tych samych wymiarach.
1. Doszedłem do takiego samego wniosku iż coś tu było "rzeźbione" - dlatego wolałem zapytać o takie niby oczywiste pierdoły doświadczonych. :D Wychodzę z założenia iż "lepiej zapytać i wstydzić się przez 5 minut, niż nie zapytać i wstydzić się przez resztę życia". 2. Foto ostatnie = dwie osobne i różne wtyczki/wiązki, na końcu każdej z nich powinny...
zauważyliśmy pęknięta gume od przegubu wewnętrznego, ma ja wymienic a przegub nasmarować na nowo. Weź zaprowadź to do kogoś kto wie co robi. Wibracje jak najbardziej mogą pochodzić od przegubu wewnętrznego, a mając to na uwadze on i tak musiał go zdemontować aby założyć osłonę. Biorąc pod uwagę ile jest przy tym roboty oraz różnice cen samej osłony...
Na 99% sworzeń wahacza. Ciężko go sprawdzić, gdy zawieszenie napina sprężyna, a robi dość sporo hałasu gdy ma już luzy.
Witam Zakupiłem golfa III 2.8 VR6 mam z nim taki kłopot ze: Podczas postoju lub podczas ruszania obracając kierownica cos strzela w przednim zawieszeniu. Powymieniałem wytłuczone gumy na wahaczach, końcówki drążków, przeguby i nadal słychać ten trzask. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem w golfie????? Proszę o pomoc i jakieś sugestie gdzie jeszcze...
Okazało się że była urwana śruba od lewego wahacza, podczas jazdy geometria się rozjezdzala i czujnik wariowal, po nagwintowaniu i wymianie śruby problem ustąpił.
Jak nie chcesz niszczyć rantów to taka żabę możesz podkładać w miejsce dokręcenia ramy zawieszenia do nadwozia, pod wahacz, pod belkę zawieszenia. Ja korzystam z tych miejsc podnosząc Golfa 4, Leona, przedtem Felicię. Albo możesz sobie zrobić/kupić nakładkę (z gumy/drewna) tak żeby dało się podłożyć pod rant progu nie niszcząc go.
Witam! Chciałbym prosić o pomoc, ponieważ w samochodzie VW Golf V, wystąpił problem taki, że w trakcie nawet najmniejsze ruchu (prędkość ok. 5-10 km/h), słychać stukanie w okolicach prawego przedniego koła. Wymieniane były przeguby, łącznik stabilizatora, wahacz też O.K. Nie ma żadnych luzów... Proszę o pomoc.
Tylne tuleje przednich wahaczy się poddają i stąd zbieżność i rozbieżność przednich kół podczas jazdy w różnych kierunkach
Końcówkę wymieniłeś a sworzeń wahacza do piasty nowa czy ta cobyla? Jeśli nie może zgięła sam drążek Jeśli nie to zostaje wspomaganie
Witam wszystkich Mam takie oto następujący problem z moim golfem. Mianowicie podczas hamowania bije mi pedał hamulca (a nie mam ABS-u). Pojawia się to przy każdej próbie hamowania auta z obojętnie jakiej prędkości. Wymienione w aucie zostały: tarcze, klocki, gumy na wahaczach, sworznie, opony, felgi wyważone ponownie i temat dalej nie znika. Golf III...
Jest to zawieszenie wielowahaczowe wiec moga byc zuzyte gumy wahaczy . mocowanie amortyzatorow , jest jakis stabilizator , Bez wizyty i sprawdzenia przez jakiegos majstra i jakis narzedzi sie nie obejdzie .
nie kombinuj z zawieszeniem, nie polecam ci tego ja mam obniżone i do tego sportowe amortyzatory - co roku wymiana tulei na wahaczach, polskie drogi się do tego nie nadają lepiej załóż zobie za ta kasę jakieś ładne alusy o rozmiar większe
witam serdecznie mam problem z tylnymi kołami nie wiem czy to wina zawieszenia czy bębnów,ale mogę napisać tylko że tylne hamulce są słabsze od przednich a po za tym jak zaciągam ręczny, wsiadając do auta słychać okropne stukanie.Bębny rozkręcałem i jeżeli chodzi o łożyska to były całe nie tknięte,więc nie wiem czy to wina bębnów czy zawieszenia a może...
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Miałem identyczny efekt przy tylnej tulei przedniego wahacza. W czasie wjeżdżania na krawężnik czuć lekkie szarpnięcie i uskok auta. A łączniki stabilizatora?
Potrzebuję tani przyrząd do demontażu tej poduszki na zdjęciu i do jej zamontowania. Jak w tytule Golf V. https://obrazki.elektroda.pl/3811026200_... Jest coś na Allegro ale to chyba do tylnych tulei wahacza? https://allegro.pl/oferta/sciagacz-tulei... https://obrazki.elektroda.pl/9064173100_...
Super sprawa ale .. brak homologacji, brak automatycznej regulacji poziomu zależnie od obciążenia auta (potrafią się położyć pod auto i sprawdzić obecność czujnika na wahaczu) a w konsekwencji brak dowodu przy pierwszym kontakcie z rozgarniętym patrolem.
Witam. Mam pewien problem. Momencie kiedy puszczam sprzęgło w swoim Golfie 2 w pewnym momencie czuję gwałtowne "uderzenie". Samochód rusza bardzo gwałtownie pomimo delikatnego zwalniania pedału sprzęgła. Wymieniłem w nim sprzęgło i przednią poduszkę zawieszenia silnika. Pojechałem na warsztat: po wjechaniu na kanał okazało się, że gumy na wahaczach...
Zawieszenie jest wielowahaczowe i aluminiowe. Słyszałem jednak opinie, że jak jeździ się z głową i wkłada elementy dobrych firm, to można spokojnie zrobić tyle co na normalnych stalowych wahaczach. Można też rozważyć zakup audi a3. Tam zawieszenie jest już zwykłe, jak np. w golfie 4.
To że poduszki nowe nie znaczy że warsztat przyłożył się do pracy i wykonał solidnie . Zerknij na poduszki . Miałem podobny przypadek i winowajcą był wytłuczony wahacz . Był taki luz że przy dodawaniu gazu autko zmieniało tor jazdy .
Temat jest mi znany ale z tej dyskusji nie mogę wywynioskować o czym dyskutujecie. Bowiem rozwiązania konstrukcyjne łączenia elementów ruchomych są różne i w każdej wypowiedzi jest kawałek prawdy tylko te kawałki nie dadzą się połączyć. Rozumem, że trochę sprawę utrudnia gwara techniczna. A więc mamy sworznie wachacza, które mogą być stsowane po obu...
Witam. Mam do wymiany tuleje w Vw Golf 3 i zastanawiam się nad zakupem śruby hydraulicznej z firmy Yato o nr kat. 0609, gdyż chciałbym ją zastosować jako mini prasę. I tutaj moja prośba o podpowiedzi, czy taka śruba o nacisku 5 ton będzie odpowiednia, żeby wciskać tuleje belki lub wahaczy przednich?
Ja już jestem po wymianie kompletnego sprzęgła i tez coś mi szoruje trwa to kilka sekund i koniec.I z każdym odpaleniem auta coraz głośniejsze jest to szorowanie w tym autku.ale już znalazł się następny problem w momencie skrętu w prawo lub jazdy prosto to coś mi bije w prawym przednim kole nie wiem co to może być.Kierownicy mi nie szarpie wiec odpada...
Luzów nie ma Kto tak stwierdził? Przykład z dziś. Skoda Octavia, klient sobie zażyczył wymianę sworznia wahacza bo jakiś diagnosta na SKP stwierdził że ma luz a po za tym wszystko w zawieszeniu jest w porządku. Sworzni nie ruszałem bo były jak nowe, za to wymieniłem wytłuczone tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora. To nie był odosobniony przypadek....
Przy przebiegach które maja (realnie) to wszystkie. Popatrz sobie na koszt 1 wtryskiwacza. Czy dwumasy plus wymiana. 1.9 tdi to będą PD czyli padające wałki i rozjechane gniazda pompo-wtrysków. Stare 1.9 tdi na pompach rotacyjnych są już na złomie lub blisko im tam. Ja bym szukał golfa 5 czy octavi 2 1.6 mpi. Tylko dokładnie przyjrzał by się silnikowi...
Byłem jeszcze raz na diagnostyce i jedyna wada zawieszenia to lekko wybite tuleje na wahaczach. Gość twierdzi że są tylko lekko oddzielone gumy od metalowej tulei i nie powinno mieć to wpływu na szarpnie no chyba że podczas hamowania ale nie podczas jazdy.
Dzisiaj zrobiłem jazdę próbną i stwierdziłem że czasem słychać delikatne skrzypienie gumy. Także problem nie jest całkowicie rozwiązany, ale za to kierownica teraz lżej chodzi. 6 maja musze zrobić przegląd więc zobaczę przy okazji jak tam gumy na wahaczach , czy czasem któraś się nie kończy. Z tymi końcówkami drążka to akurat nie wiedziałem że mają...
Na dziurach czuję nienatualny stuk przedniej osi -głównie w okolicach lewego koła. Czuję też drgania i luz na kierownicy. Co to może być? Dodam że byłem na diagnozie zawieszenia i nic niepokojącego nie znaleziono. Również mechnik u którego byłem stwierdził że w zawieszeniu wszystko ok. Dodano po 2 Wymieniłem ostatnio: łożysko, amortyzatory, tuleje wahacza,...
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Cześć Od dłuższego czasu po puszczeniu pedału gazu, tak żeby samochód zaczął hamować silnikiem, przy gwałtownym dodaniu gazu autko bardzo szarpie, im niższy bieg tym efekt oczywiście silniejszy. Samochód to Golf 4 1998r. 1.6 AKL Zostało wymienione: - wszystkie poduszki silnika (skrzyni też) - oba lewe przeguby - cały zestaw sprzęgła - obie końcówki...
A jak to nie łatwa?, hehehe I myślisz że taki wąski łatwo równomiernie nabić? Podałem jako ciekawostkę sposób z tą butelką pcv ;) . Jakbym się zdecydował to zrobię dwie tuleje, prowadzącą i osadzającą i wejdzie jak w masło :) ale trochę mnie frapuje sugestia kolegi (at)shegipl z tym wytartym rowkiem i mogę faktycznie namieszać. Dopóki nie rozbiorę...
Przy mocnym przyśpieszeniu golfa V ściąga w prawo, najbardziej czuć to na 2-gim biegu, po spuszczeniu nogi z gazu samochód dalej pozostaje na lekkim skręcie w prawo, po wyprostowaniu kierownicy na luzie autko leci równo. Wymienione tulejki wahacza, pozamieniane koła we wszystkie możliwości, robiona zbieżność , niestety : Oś przednia , pochylenie koła...
Witam, takie pytanie mnie naszło, załóżmy że mamy 20 letnie auto, ogólnie stan w porządku, ale przeważnie taki samochód jest nieczynny z uwagi na jakieś usterki w elektryce/elektronice, jedziemy na przegląd na SKP czy na serwis, wszystko wiemy o zawieszeniu, hamulcach, ogumieniu itd No ale skąd wiadomo ile życia zostało w rozruszniku, czy alternator...
Wim, że u nas diesle w modzie ale mi osobiście nie pasują. Silnik ma być wolnossący w LPG bez udziwnień jak 1,6 8V SR z golfa (jak dobrze kojarzę bezkolizyjny rozrząd). Szukam młodszej alternatywy dla golfa IV, który w lubelskim ceni się wyżej niż passat B5 czy audi A4 b5. Ludziom widocznie wychodzą bokiem aluminiowe wielo-wahacze na polskich drogach....
abia kojarzy mi się z dziadkiem w kapeluszu jadącym w niedziele na działkę. Silniki benzynowe do kitu. 1,2 3 cylindry masakra, skodoski 1,4 bez szału, 1,4 16V drogi w naprawach (wymiana rozrządu na kolana powala) Nie moge pojąć co nasi rodacy widzą w grupie VW. Niestety w kwocie 5000 zł, ciężko pozwolić sobie na brak skojarzeń. Mi wszystkie auta w...
No nie wiem czy S-klasa..dzisiaj wracałem z roboty z kolegą Golfem V 2006 rok, nawet nie wiedziałem że ma takie auto, ogólnie wersja mizerna 1,4 75 km, klima ręczna, 3drzwi itd..ale wybieranie nierówności i ogólnie najazdy na wertepy to bajka, cichutko, ładnie trzyma, bez jakiś uderzeń jak w ciągniku. Czyto s-klasa? wątpię, o takie zawieszenie właśnie...
Oryginalne dane pochodzą z książki obsługi (sam naprawiam itd. oraz dodatkowo instrukcje z neta) porównywane z golf IV , audi , itp. 30Nm + 40^ była też wersja 30Nm + 90^ :) Też uważam że 70Nm jest ok , ale czemu tak producent podał ? Może tu chodzi tez o rozciągniecie i dociśniecie materiału (śruba - podkładka , blacha tarczy kotwicznej , ramiona czopa...
Wymieniać trzeba prawie wszystko - w zależności od stanu i zużycia. Uniwersalna porada: Zacznij od rozrządu (w zależności od przebiegu bo stan ciężko stwierdzić na oko), napinacze, pompa wodna (przebieg i przy okazji rozrządu) Sprawdź: inne paski, tarcze, klocki (ogólnie hamulce), linki (ręczny itp.), elementy metalowo gumowe zawieszenia (np. przy wahaczach),...
Octavia z tych lat czyli O1 jest zbudowana na płycie podwoziowej Golfa4 / Audi A3 i wykorzystuje zarówno zawieszenie jak i zespoły napędowe Golf/A3. Reszta czyli wyposażenie , elektryka itd. jest też taka sama. Rożnica polega tylko na rodzaju nadwozia hatchback/liftbackh. Zawieszenie w O1 jest oparte na stalowych wahaczach z Macphersonem, a z tyłu na...
Witam przygotowuje sie do małej modyfikacji golfa Mk2 a mianowicie golfik z roku 91 z silnikiem 1.3 3 drzwiowy . Mam w planach założyć gwint nowe końcówki na wahacze po prostu zawieszenie zrobić na tip top z tym nie będzie problemu mam kilka pytań może ktoś już to przerabiał i coś mi doradzi . Silnik 2.0 16v od passata i tu jest moje pierwsze pytanie...
Z tego pięknego filmu wynika tyle do tematu co stwierdzenie że wszystko samo się zrobi. Amor wymieniany z lewej strony nie równa się z wymianą z prawej... poza tym na tym filmie wiele rzeczy pominięto z którymi miałem problem ale już sobie sam poradziłem. Także poradniki z google odpuszczam bo szukałem. Teraz pytam osoby które miały styczność z budową...
Kurczę, zapomniałem sprecyzować. "Podczas jazdy dość mocno koła przenoszą wibracje na auto i wszystko także czuć na kierownicy" dzieje się tak tylko i wyłącznie na dziurach. Jadąc po prostej drodze bez nierówności problem nie występuje. Zbieżność, geometria 3D oraz wyważenie kół było. Na stalówkach i oponach zimowych jest taka sama sytuacja. Co do reszty...
sworze wahacz sworze wahacz sworzeń wahacz sworzeń wahacz lemforder wahacz
płyta indukcyjna schemat amica nissan primera rozrusznik z18xe wymiana silnika
roomster schemat elektrozawór zmywarki ariston
Kompatybilność wiązki RD4 z radiem RNEG w C4 Picasso Moment dokręcania nakrętki koła napędu pompy wtryskowej John Deere 4045TL052