Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
A po co chcesz odkręcać tą belkę? Jej się nie rusza, z wyżej wymienionych powodów. W tej belce niema czego regenerować, odkręcasz sobie wahacze od belki normalnie i możesz wymienić wszystkie zużyte tulejki w tych wahaczach (lub dla leniwych wymienić całe wahacze) oraz sprężyny jeśli któraś pęknięta (jeśli będziesz wymieniał sprężyny to kup z seicento...
To, że Nakrętka się kręci wraz ze śrubą w kółko, nic się nie wykręca Bardzo często spotykany przypadek. skoro się tak kręci to już po nim czy jednak nie? Nic wielkiego się nie stało, i wszystko jest ok. O ile dobrze rozumiem trzeba tylko odkręcić nakrętkę? Weż wahacz na dół a później młotkiem energicznie dobij do góry może się zaklinuje na stożku Dobry...
Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora. Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną...
Przez to na styk ostatnio mi śruty z przegubu wyleciały.... robiłem to w kij razy, a najszybciej odkręcić tylny dolny wahacz "banan" i skręcić kierownicę by drążek się wysunął w tę stronę co jest robiony przegub .
TOYOTA AWENSIS T27 jak wyjąć wahacz z lewej strony brak miejsca aby wykręcić śrubę jak w załączniku czy trzeba odkręcać sanki czy tą pokrywę oleju skrzyni odkręcić da to coś?? ktoś przerabiał taki temat proszę o pomoc https://obrazki.elektroda.pl/7435523500_...
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
Zdołałem zaczepić jedną śrubę ale dalej wahacz nie idzie jest za mocny https://obrazki.elektroda.pl/3326227800_... https://obrazki.elektroda.pl/5998051400_... Co mam zrobić obluzować śrubę na drugim obrazku żeby wahacz się poddawał ? Odkręcić amortyzator ? czy coś innego ?
Witam. Trzeba zdemontować pompę wody, wahacz tylny razem z walem Kardana i dopiero odkręcić przekładnię kątową, ponieważ w niej jest ten uszczelniacz
Takie czynności to użytkownik powinien potrafić zrobić na drodze, jak złapie 'gumę'. Prostymi narzedziami, które powinien mieć w schowku. Oczywiście plus klej i łatki, tudzież pompka. Jak ktoś chce zrobić na tym doktorat, to niech robi. A wyważanie koła w skuterze to przerost formy nad treścią. Akurat w skuterze to koła łatwo zdjąć nie idzie, szczególnie...
Witam serdecznie. Pacjent to vw t4. 2.4D Chce wyjąć prawa półos, jarzmo mam odkręcone i leży obok więc dojście niby bajka. Prawa półos wchodzi w element aluminiowy i dopiero do skrzyni. Górny wahacz mam uniesiony wysoko, lecz nie dotyka on odbojnika więc trochę może by jeszcze poszedł wyżej. Blokuję mnie właśnie ten wahacz bo wewnwetrzy przegub się...
Instrukcji nie znalazłem. Była tylko krótka informacja, jak to zrobić. Opiszę jak to zrobiłem - nie jestem fachowcem od maszym, opis może zawierać niefachowe określenia, na dodatek piszę z pamięci. Podstawowy problem to ściągnięcie paska z górnego wałka. W tym celu trzeba go wysunąć w stronę igielnicy. Czyli: 1. wymontować większość mechanizmów po lewej...
o ile mnie pamięć nie myli wahacz wchodzi w belkę i jest z nią przykręcony do ramy właśnie ta śrubą wiec ciężko tez będziesz miał ja odkręcić
czyli trzeba odkręcić półoś ,łącznik stabilizatora, końcówke drążka , wahacz i tą śrubę u góry pod maską.szykuje się ciężka praca zwłaszcza że śruby pewnie od nowości nie ruszane...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Najpierw odkręć śrubę od przegubu, odkręcić zacisk hamulcowy,łącznik stabilizatora, śruby od wachacza,górne mocowanie amortyzatora. I wyciągasz całość .
Wcale, że nie.:D Można odkręcić wahacz od podwozia i końcówkę drążka, McPherson na tyle się podda, że półoś wyjdzie ze skrzyni.:D
Stara szkoła: Kto smaruje ten jedzie! Weźmie się manuale napraw starych samochodów (śrub od wieków są zbudowane tak samo, zarówno w nowych i starych samochodach - w zakresie gwintów, różnice są co najwyżej w łbach śrub i nakrętkach) to jest napisane, że przed założeniem śruby posmarować smarem np, ŁT4. Zatem w starej szkole mechaników wszyscy smarowali,...
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Witaj. Zero filozofii. Podnieś tył samochodu, zdejmij koła, podstaw podnośnik pod wahacz i ściśnij amortyzator. Teraz trzeba odkręcić dwie śruby mocowania amortyzatora, mogą być zapieczone. Zamontuj w odwrotnej kolejności i po sprawie. Nie potrzeba nawet kanału.
Stilsonem dojdziesz jak wahacz wyjmiesz :D Nie rozumiem dlaczego akurat grupa VW? W niektórych innych markach jest jeszcze gorsze dojście.
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
a jak odkręcić te drążki jak są całkowicie zardzewiałe? bo ja próbowałem, bo wymieniałem wahacz i nie mam zbieżności, a na siłe boję sie co rozwalić, dzieki
Pokrywa przekładni końcowej jest uszczelniona - dość nietypowo jak na Piaggio - uszczelką. Całość jest opluta, sądzę że raczej wyciek będzie właśnie spod uszczelki, aniżeli ze śruby spustowej. Widać że wyciek był dosyć spory, więc oleju w przekładni może być mało. Z tego względu odradzam dalszą jazdę skuterem - inaczej może dojść do zatarcia łożysk...
Amortyzatory są ok, na stacji mówił facet ze dobre są, sprawdzał mi facet wszystko, sam wchodziłem pod samochód i patrzyłem. Powiedział że sworzeń i stabilizator do wymiany. Muszę odkręcić macphersona i sprawdzę jak tam z góry sytuacja wygląda ale teraz znów nie mam kiedy. Do soboty to musi czekać. Śruby wahacza sa ok, wczoraj cały wahacz ściągałem...
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Można jeśli masz prasę, wyciskarkę, kanał. Wszystko najlepiej robić na kanale, osadzić na kobyłki. Z tyłu trzeba opuścić belkę i bodajże odkręcić przewód hamulcowy.
Magiel musisz odkręcic od sanek a wahacze utrzymają sanki i nic im nie będzie
Najpierw odłącz akumulator :) Musisz rozpiąć wahacze, spuścić olej ze skrzyni, wyjąć przeguby ze skrzyni, odkręcic mechanizm zmiany biegów od skrzyni, podwiesić silnik, odkręcić poduszkę i wsporniki (lepiej odkręcić kilka śrub niż później przeklinać), nie wiem czy masz linkę czy hudraulikę, ale tez trzeba to rozłączyć, odkręcić wszystko dookoła i wyjąc...
Którego przedniego czy tylnego ? Tylny, mocowanie górne jest od strony nadkola ukryte pod plastykowym nadkolem. Przedni to już więcej zabawy należy rozłączyć kolumnę od zwrotnicy czyli co najmniej dwa górne wahacze, odkręcić dolne mocowanie od dolnego wahacza, odkręcić trzy śruby pod maską i wymontować całą kolumnę zawieszenia.
Witajcie!! Mam problem Nie potrafie odkrecic sruby ktora trzyma tuleje wachacza tylnego. Moje pytanie brzmi- Jak Ja odkrecic? Czy belka musi byc lozna czy musze ja podniesc na lewarku?
Witam! Golf IV, jeden wahacz+ kolumna mcphersona. Wymieniałem tulejki w wahaczach. Odkręciłem stabilizatory, 3 śruby od sworznia, dwie śruby od wahacza i jakoś wyszło. Podczas tej operacji często skręcałem kołami(nie kierownicą). Po wymianie wszystko skręciłem na 100% dobrze. Kierownice ustawiłem prosto a samochód jedzie w lewo. Kierownicę odkręciłem...
A odkręciłeś nakrętkę na sworzniu?
to spóbuj odwrotnie.nie trzeba wtedy odkręcać końcówki wahacza,którą nieraz ciężko odkręcić.Myśle ze mój sposób jest prostszy...
Jak się pogimnastykujesz to wymienisz amortyzator bez wybijania śruby - przerabiałem. coś więcej? Odkręcić dolne wahacze od sanek? Myślałem o tym ale chyba trzeba by odkręcić jeszcze półoś i wybić końcówkę drążka która też za nic w świecie nie idzie...
Witam Zabrałem się za wymianę przednich wahaczy w moim fiacie seicento i niestety mam problem z jedną śrubą od obejmy, która trzyma wahacz. Śruba odkręciła się możne z 3 mm, a potem urwałem niestety nitonakrętkę i teraz nie mogę ani wkręcić, ani wykręcić tej śruby. Udało mi się jakoś zdemontować wahacz i mysle że nowy też uda się włożyć w obejmę, ale...
Raczej na pewno tuleje belki popatrz czy śruby w tulejach znajdują się na środku.Ewentualnie odkręć amor wyjm sprężynę i wtedy poruszaj wahaczem.No chyba że coś po bagażniku ci lata.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Samo wypięcie półosi nie powinno wpływać na zbieżność. Ale odkręcenie wahacza, sanek by wyciągnąć skrzynię już wpływa na zbieżność i całą geometrię.
Witam. W ostateczności możesz odkręcić z całym wahaczem;-). Pozdrawiam.
spróbowałem bez demontażu wahacza i nie poszło nawet z palnikiem:(( musiałem wyjąć cały wahacz z bębnem. Przy czym dodatkowo urwałem miedziany przewód hamulcowy:(( nie szło odkręcić. ( wie ktoś czy w motoryzacyjnym dostane taki przewód??) po wyciągnięciu wahacza nadal nie mogę wycisnąć tulei :( a szkoda mi kasy na ten ściągacz. Są jakieś inne sposoby...
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
licznik wiec chciałem go sprawdzić zwierając przewód masowy z sygnałowym Przewody te zwierałeś przy liczniku? Czy na wahaczu w kostce do czujnika? Spróbuj powtórzyć, zwierając przewody w kostce do podłączenia czujnika. jak wskazówka licznika będzie się podnosić to odkręć czujnik i sprawdź czy jak najeżdzasz nim z różną prędkością na tarczę hamulcową...
Niestety przynajmniej lewarek jest potrzebny i kobyłka podporowa żeby zabezpieczyć jakoś,po to żeby nam auto na głowę nie spadło jak będziemy tam grzebać, musisz przecież koło podnieść żeby je zdjąć i żeby wachacz wymontować bo jak inaczej, nie da rady, widziałem takich co uniesli lewarem o potem jakieś cegły podkładali ale stanowczo odradzam, jak cegła...
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Koledzy czy ktoś podrzuci zdjęcie sciągacza lub link na pw (chyba, że mozna tu) którym mógłbym rozpiąć sworznie dwóch dolnych wahaczy od żeliwnej/stalowej zwrotnicy w audi a6 c5 Chodzi o to aby zdjąć zwrotnice do wymiany łożyska. Nie chciałbym zniszczyć tych wahaczy. Górę udało się odkręcić zarówno słynną śrubę spinajacą dwa gorne wahacze jak i śrubę...
Nic nie opadnie, silnik ze skrzynią zawiśnie na podłużnicach. Sanek też nie trzeba całkiem wywalać, mogą wisieć na wahaczach.
W beemce. miałeś łatwiej bo skrzynia wzdłużna, brak półosi do wymontowania itd. Tutaj trzeba odkręcić półosie, odłączyc zwrotnice od wahaczy, podwiesić albo podeprzeć silnik. Nie wiem jak w Nemo, w niektórych autach trzeba zdemontować sanie bo inaczej skrzynia nie wyjdzie.
Zgadzam się wyjmij z Macphersonem, albo odkręć sworzeń, wahacz w dół i wyjmij półoś ze skrzyni.
Tak własnie planuje jak tu zrobić żeby zrobić a się nie narobić :) stąd te pytania... Mam jeszcze jedno pytanko na szybko - czy jest możliwość wyjęcia półosi ze skrzyni nie demontując ich od strony koła ( widziałem na filmiku że można odkręcić jedną śrubę z wahacza i można lekko odgiąć w bok całe koło z tarczą - tylko filmik dotyczył innego auta też...
sworze wahacz sworze wahacz sworzeń wahacz sworzeń wahacz wahacz punto
zdjąć obudowę pieca junkers zacinać papier simple oscillator
bateria macallister reset pieca buderus
Spotify na QLED Samsung Tizen – instalacja aplikacji spoza sklepu, sideloading, alternatywy Mercedes W140 – przebieg wiązki alternatora, schemat, przewody, usterki izolacji