Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
Czasem wystarczy naciąć nakrętkę jak jest dostęp.Zanim skatujesz młotem ten wahacz i zwrotnicę.Nawet jak odkręcisz to i tak by się przydało przegwintować sworzeń i dać nową nakrętkę.
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Którego przedniego czy tylnego ? Tylny, mocowanie górne jest od strony nadkola ukryte pod plastykowym nadkolem. Przedni to już więcej zabawy należy rozłączyć kolumnę od zwrotnicy czyli co najmniej dwa górne wahacze, odkręcić dolne mocowanie od dolnego wahacza, odkręcić trzy śruby pod maską i wymontować całą kolumnę zawieszenia.
Można jeśli masz prasę, wyciskarkę, kanał. Wszystko najlepiej robić na kanale, osadzić na kobyłki. Z tyłu trzeba opuścić belkę i bodajże odkręcić przewód hamulcowy.
Witam! Golf IV, jeden wahacz+ kolumna mcphersona. Wymieniałem tulejki w wahaczach. Odkręciłem stabilizatory, 3 śruby od sworznia, dwie śruby od wahacza i jakoś wyszło. Podczas tej operacji często skręcałem kołami(nie kierownicą). Po wymianie wszystko skręciłem na 100% dobrze. Kierownice ustawiłem prosto a samochód jedzie w lewo. Kierownicę odkręciłem...
Witam posiadam golfa II 90r. silnik 1.6 PN benzynka 2/3 drzwiowy i chciałem wymienić wahacze lecz nieda się odkręcić śróby (obkręca się do okoła własnej ośi) tej która wchodźi od dołu pionowo w tuleje od str. kabiny. Myślałem że znajdę ją gdźieś w podłodze jak wytnę troche wykładźiny ale okazało się że nie wychodzi nigdzie w środku auta. Podejrzewam...
Zdołałem zaczepić jedną śrubę ale dalej wahacz nie idzie jest za mocny https://obrazki.elektroda.pl/3326227800_... https://obrazki.elektroda.pl/5998051400_... Co mam zrobić obluzować śrubę na drugim obrazku żeby wahacz się poddawał ? Odkręcić amortyzator ? czy coś innego ?
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
A po co chcesz odkręcać tą belkę? Jej się nie rusza, z wyżej wymienionych powodów. W tej belce niema czego regenerować, odkręcasz sobie wahacze od belki normalnie i możesz wymienić wszystkie zużyte tulejki w tych wahaczach (lub dla leniwych wymienić całe wahacze) oraz sprężyny jeśli któraś pęknięta (jeśli będziesz wymieniał sprężyny to kup z seicento...
Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora. Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną...
Witajcie!! Mam problem Nie potrafie odkrecic sruby ktora trzyma tuleje wachacza tylnego. Moje pytanie brzmi- Jak Ja odkrecic? Czy belka musi byc lozna czy musze ja podniesc na lewarku?
Znaczy się chodziło mi to czy muszę odkręcić wahacze i całkiem je wyjąć czy nie muszę ich w ogóle ruszać bo nie bardzo rozumie...
Najpierw odłącz akumulator :) Musisz rozpiąć wahacze, spuścić olej ze skrzyni, wyjąć przeguby ze skrzyni, odkręcic mechanizm zmiany biegów od skrzyni, podwiesić silnik, odkręcić poduszkę i wsporniki (lepiej odkręcić kilka śrub niż później przeklinać), nie wiem czy masz linkę czy hudraulikę, ale tez trzeba to rozłączyć, odkręcić wszystko dookoła i wyjąc...
Witam Zabrałem się za wymianę przednich wahaczy w moim fiacie seicento i niestety mam problem z jedną śrubą od obejmy, która trzyma wahacz. Śruba odkręciła się możne z 3 mm, a potem urwałem niestety nitonakrętkę i teraz nie mogę ani wkręcić, ani wykręcić tej śruby. Udało mi się jakoś zdemontować wahacz i mysle że nowy też uda się włożyć w obejmę, ale...
jest jeszcze jeden sposób ale sam muszę to sprawdzić z ciekawości bo zawsze rozpinałem górne wahacze.. przegub odkręcić i skręcić w jedna stronę na maxa i ktoś musi przytrzymać kierownice do końca ...muszę to sprawdzić hyhy a jak nie będzie sie dalo to półośkę sobie wyjmę no chyba ze to prawa to nie hyhy bo jest osłonka i ciężko dojść do śrubek od niej...
A odkręciłeś nakrętkę na sworzniu?
Jak się pogimnastykujesz to wymienisz amortyzator bez wybijania śruby - przerabiałem. coś więcej? Odkręcić dolne wahacze od sanek? Myślałem o tym ale chyba trzeba by odkręcić jeszcze półoś i wybić końcówkę drążka która też za nic w świecie nie idzie...
Samo wypięcie półosi nie powinno wpływać na zbieżność. Ale odkręcenie wahacza, sanek by wyciągnąć skrzynię już wpływa na zbieżność i całą geometrię.
Wcale, że nie.:D Można odkręcić wahacz od podwozia i końcówkę drążka, McPherson na tyle się podda, że półoś wyjdzie ze skrzyni.:D
Witam. Trzeba zdemontować pompę wody, wahacz tylny razem z walem Kardana i dopiero odkręcić przekładnię kątową, ponieważ w niej jest ten uszczelniacz
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
Witam. W ostateczności możesz odkręcić z całym wahaczem;-). Pozdrawiam.
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Zgadzam się wyjmij z Macphersonem, albo odkręć sworzeń, wahacz w dół i wyjmij półoś ze skrzyni.
Mam pytanie jak wymienić wahacz i kolumnę zawieszenia. Od czego najlepiej zacząć. Przy wahaczu które śruby najpierw odkręcić ...czy potrzeba wymontowywać przegub?? Możecie jakoś pokierować?? Dzięki Dodano po 32 seat ibiza II FL
https://obrazki.elektroda.pl/7722913700_... zaznaczone strzałką Dodano po 7 na YT dostałem odpowiedź w tej sprawie od kogoś, kto się na tym zdecydowanie lepiej ode mnie zna: " Jest to dość skomplikowana naprawa wiążąca się z wysunięciem wału głównego górnego trzeba wypruć wszystko z lewej strony maszyny igielnice wraz z całym wahaczem,...
TOYOTA AWENSIS T27 jak wyjąć wahacz z lewej strony brak miejsca aby wykręcić śrubę jak w załączniku czy trzeba odkręcać sanki czy tą pokrywę oleju skrzyni odkręcić da to coś?? ktoś przerabiał taki temat proszę o pomoc https://obrazki.elektroda.pl/7435523500_...
W beemce. miałeś łatwiej bo skrzynia wzdłużna, brak półosi do wymontowania itd. Tutaj trzeba odkręcić półosie, odłączyc zwrotnice od wahaczy, podwiesić albo podeprzeć silnik. Nie wiem jak w Nemo, w niektórych autach trzeba zdemontować sanie bo inaczej skrzynia nie wyjdzie.
Raczej na pewno tuleje belki popatrz czy śruby w tulejach znajdują się na środku.Ewentualnie odkręć amor wyjm sprężynę i wtedy poruszaj wahaczem.No chyba że coś po bagażniku ci lata.
A jak to nie łatwa?, hehehe I myślisz że taki wąski łatwo równomiernie nabić? Podałem jako ciekawostkę sposób z tą butelką pcv ;) . Jakbym się zdecydował to zrobię dwie tuleje, prowadzącą i osadzającą i wejdzie jak w masło :) ale trochę mnie frapuje sugestia kolegi (at)shegipl z tym wytartym rowkiem i mogę faktycznie namieszać. Dopóki nie rozbiorę...
Koledzy czy ktoś podrzuci zdjęcie sciągacza lub link na pw (chyba, że mozna tu) którym mógłbym rozpiąć sworznie dwóch dolnych wahaczy od żeliwnej/stalowej zwrotnicy w audi a6 c5 Chodzi o to aby zdjąć zwrotnice do wymiany łożyska. Nie chciałbym zniszczyć tych wahaczy. Górę udało się odkręcić zarówno słynną śrubę spinajacą dwa gorne wahacze jak i śrubę...
spróbowałem bez demontażu wahacza i nie poszło nawet z palnikiem:(( musiałem wyjąć cały wahacz z bębnem. Przy czym dodatkowo urwałem miedziany przewód hamulcowy:(( nie szło odkręcić. ( wie ktoś czy w motoryzacyjnym dostane taki przewód??) po wyciągnięciu wahacza nadal nie mogę wycisnąć tulei :( a szkoda mi kasy na ten ściągacz. Są jakieś inne sposoby...
Musisz odkręcić sworzeń wahacza zbić go by piasta z całym osprzetem( hamulcami, drążkiem kierowniczym trzymało się na amortyzatorze) z 2 osoba teraz juz to zrobic jedna osoba trzyma półoś i celuje nią do skrzyni a druga trzyma piaste i pomaga nakierowac. nastęmnie skręćic sworzeń by był tak jak przed demontażem go i później wlać olej do skrzyni i to...
Tak własnie planuje jak tu zrobić żeby zrobić a się nie narobić :) stąd te pytania... Mam jeszcze jedno pytanko na szybko - czy jest możliwość wyjęcia półosi ze skrzyni nie demontując ich od strony koła ( widziałem na filmiku że można odkręcić jedną śrubę z wahacza i można lekko odgiąć w bok całe koło z tarczą - tylko filmik dotyczył innego auta też...
Wiem, bo zbieżność była ustawiana ok. miesiąca temu. Autem jeżdżę tylko ja więc również wiem że nie wjechałem w krawężnik ani w większą dziurę. To są fakty. Auto jedzie na wprost a kierownica lekko skręcona. Przed wymianą tujei wahaczy i łożyska koła wszystko było ok. Z ustawianych części odkręciłem tylko wahacz - 3 śruby - i w taki sam sposób przykręciłem....
Kolego wiem że należy ustawić zbieżność i kont pochylenia koła. Ja pytam jakie mogą być przyczyny tego że koło ociera o nadkole,jest przesunięte w tył. A myślę że amortyzator nie trzyma go tak z tyłu,bo po odkręceniu wahacza amortyzator daje się przesuwać w przód i tył swobodnie,ale sprawdzę go jutro dokładnie. Proszę o jeszcze jakieś rady. Dodam ze...
Jutro odkręcę ten dolny wahacz i jeżeli będzie do wymiany to kupie komplet na obie strony z firmy, które kolega wymienił wyżej. Moje kolejne pytanie, jak sprawdzić czy to aby na pewno luz w układzie kierowniczym? Jest sposób na sprawdzenie tego?
Nic nie opadnie, silnik ze skrzynią zawiśnie na podłużnicach. Sanek też nie trzeba całkiem wywalać, mogą wisieć na wahaczach.
licznik wiec chciałem go sprawdzić zwierając przewód masowy z sygnałowym Przewody te zwierałeś przy liczniku? Czy na wahaczu w kostce do czujnika? Spróbuj powtórzyć, zwierając przewody w kostce do podłączenia czujnika. jak wskazówka licznika będzie się podnosić to odkręć czujnik i sprawdź czy jak najeżdzasz nim z różną prędkością na tarczę hamulcową...
czyli trzeba odkręcić półoś ,łącznik stabilizatora, końcówke drążka , wahacz i tą śrubę u góry pod maską.szykuje się ciężka praca zwłaszcza że śruby pewnie od nowości nie ruszane...
Obstawiam uszkodzone łożysko. Jestem przekonany że złą stroną je wcisnął. Zawsze można odkręcić półoś i rozpiąć wahacz,w celu weryfikacji.
Witam, niedawno zauważyłem pękniętą manszetę na przegubie z prawej strony. Czy aby ją wymienić muszę zdemontować całą półoś?? czy wystarczy odkręcenie nakrętki przegubu, wahacza odchylenie całości i wymiana???
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Takie czynności to użytkownik powinien potrafić zrobić na drodze, jak złapie 'gumę'. Prostymi narzedziami, które powinien mieć w schowku. Oczywiście plus klej i łatki, tudzież pompka. Jak ktoś chce zrobić na tym doktorat, to niech robi. A wyważanie koła w skuterze to przerost formy nad treścią. Akurat w skuterze to koła łatwo zdjąć nie idzie, szczególnie...
Albo klocki hamulcowe w jarzmach mają zbyt duży luz, albo coś Odkręcone w zawieszeniu (wahacz, sworzeń, itp.), albo wyrobione np. tuleje wahacza... Kto to wie? Byłeś gdzieś z tym (mechanik/warsztat, ścieżka diagnostyczna)? Chcesz nas zmusić do wróżenia?
Niestety przynajmniej lewarek jest potrzebny i kobyłka podporowa żeby zabezpieczyć jakoś,po to żeby nam auto na głowę nie spadło jak będziemy tam grzebać, musisz przecież koło podnieść żeby je zdjąć i żeby wachacz wymontować bo jak inaczej, nie da rady, widziałem takich co uniesli lewarem o potem jakieś cegły podkładali ale stanowczo odradzam, jak cegła...
Komu by się chciało zbijać drążek kierowniczy, skakac po rurze aby odkręcić centralną nakretkę półosi, odpinać kolumnę McPhersona od wahacza...
Instrukcji nie znalazłem. Była tylko krótka informacja, jak to zrobić. Opiszę jak to zrobiłem - nie jestem fachowcem od maszym, opis może zawierać niefachowe określenia, na dodatek piszę z pamięci. Podstawowy problem to ściągnięcie paska z górnego wałka. W tym celu trzeba go wysunąć w stronę igielnicy. Czyli: 1. wymontować większość mechanizmów po lewej...
Witaj. Zero filozofii. Podnieś tył samochodu, zdejmij koła, podstaw podnośnik pod wahacz i ściśnij amortyzator. Teraz trzeba odkręcić dwie śruby mocowania amortyzatora, mogą być zapieczone. Zamontuj w odwrotnej kolejności i po sprawie. Nie potrzeba nawet kanału.
mam takie pytanie, muszę wymienić tuleję metalowo gumową na której trzyma się tylni wahacz w astrze. czy jeśli odkręcę obie śruby które przechodzą przez te tuleje to bez problemów będę mógł wymienić tuleję czy może sprężyny mi odbiją i stracę połowę zębów. czy może muszę to zrobić w jakiś inny sposób??
Szukam klucza udarowego elektrycznego do pracy przy aucie w garażu. Wybieram pomiędzy Makitą TW0350 (400W/350NM) a Hitachi WR16SA (480W/360NM). Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi kluczami? Dadzą rade odkręcić np.piastę lub śruby od sanek, wahaczy, jarzma zacisków? Czy może lepiej dołożyć trochę i kupić Makitę BTW450RFE (440NM) na akumulator? Pozdrawiam
Wymieniłem sobie całe wahacze i dało się z poziomu podłogi. Odkręciłem obie uchwyty tego drążka no i niby się uchwyt przegina otwiera ale nie mogę go po prostu wyjąć z sanek jest tam takie L wkładane w sanki. Także dostęp do śrub i uchwytów jest ok tylko nie wiem czy jest to tak zaprojektowane że kształt stabilizatora pozwala na takie jego ułożenie...
Tak wyjąłem silnik z powodu fatalnego dojścia do śrub głowicy, nie było mowy o kręceniu grzechotką w takich pozycjach. Dodatkowo dojście psuje zamontowany bak paliwa. Do wyjęcia silnika wykonałem następujące czynności: Na stacyjce w pozycji OFF, ale z podłączonym akumulatorem; Odkręciłem stopkę centralną, spod niej odkręciłem rozrusznik (jest tam schowany)...
Stwierdziłem w końcu że wymienię całe wahacze z dobrymi tarczami kotwicznymi. Tylko po takiej operacji zaś warto by jechać na ustawienie geometrii zawieszenia...
Mechanik, który prowadzi zakład mechaniki pojazdowej japończyków, z częściami orginalnymi koszt za dwie szt to 560zł, z częściami typu podróbki 320zł. Nie wiem czy warto w te podróbki iść, ale z drugiej strony jak mu udowodnię że założył te części niby orginalne i zapłacę ponad 200zł więcej. Wymiana tulei u mechanika zakończyła się niepowodzeniem-urwane...
Witam tak jak w temacie , muszę wymienić u siebie półoś prawą . Odkręciłem półoś , koło, wyciągnąłem wahacz bo i tak musiałem wymienić tuleje. Wysunąłem półoś z piasty lecz dalej nie mogę wyciągnąć jej ze skrzyni . Półoś przechodzi przez wspornik półosi. Co muszę jeszcze zdemontować? Proszę o pomoc .
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Policz śruby.... Poduszka dół - 1, poduszka Góra - 4, parę cm do przodu i już. A u Ciebie - sanki 4? maglownica ile? wahacze ile? Każdy orze jak może. Po swojemu zrobiłem to w 20 min, po wcześniejszym odkręceniu tubosprężarki, ale jak ktoś woli krzaki... Ja robiłem to w czwartek (02.08) Ty rok temu. Ja się uczyłem Aty myślisz, że umiesz
Zamierzam kupić elektryczny klucz udarowy ( nie mam kompresora ) czy możecie polecić sprawdzony model. Nie profesjonalny, dla siebie - czasami trzeba się namęczyć, aby odkręcić śrubę :( , np . sworznia czy wahacza. Na jakie parametry trzeba zwrócić uwagę? Na Allegro największą popularnością cieszy się LEX- 800NM (2000W), ktoś go może używa?.
to spóbuj odwrotnie.nie trzeba wtedy odkręcać końcówki wahacza,którą nieraz ciężko odkręcić.Myśle ze mój sposób jest prostszy...
po prostu weż mały młoteczek i dopukaj je. Po prostu sie poluzował. . Ten mały młoteczek to chyba do pukania się po głowie , bo chyba nie miałeś kontaktu wzrokowego z czujnikiem w VW . Najczęściej tak jest gdy wymieniasz koło, lub wahacz, czasami od pukania młotem aby wyjąć wahacz przeniosią sie drgania i poluzni sie z uchwyty czujnik abs przy kołach....
Witam serdecznie. Pacjent to vw t4. 2.4D Chce wyjąć prawa półos, jarzmo mam odkręcone i leży obok więc dojście niby bajka. Prawa półos wchodzi w element aluminiowy i dopiero do skrzyni. Górny wahacz mam uniesiony wysoko, lecz nie dotyka on odbojnika więc trochę może by jeszcze poszedł wyżej. Blokuję mnie właśnie ten wahacz bo wewnwetrzy przegub się...
Chyba podkładkami między tuleją wahacza a gniazdem w nadwoziu się reguluje. W moim maluchu z 1974 roku, regulację zbieżności tylnych kół robiło się przez poluzowanie trzech śrub mocujących wahacz od strony koła do nadwozia - wiem to na pewno, bo się gimnastykowałem z odkręceniem tych śrub. W końcówce wahacza otwory przez które przechodziły śruby mocujące...
Witam. Potrzebuję pomocy, próbuję wymienić wahacz w Citroen Jumper 2.2HDI 2004 rok. W sumie wszystko już odkręciłem tylko nie mogę wybić jednej śruby wahacza. Ta śruba jest od strony wewnętrznej i jest w pozycji poziomej. Poluzowałem dużą nakrętkę (klucz 27) Nie wiem czy ta śruba jest tak mocno zapieczona, waliłem dosyć mocno, choć z wyczuciem ażeby...
Jestem jestem praca mnie pochłonęła i spędzam całe dnie w garażu a co do tych wahaczy to zamieniłem je na kayaba 120zł podobno trochę lepsze. Pojawił mi sie problem właśnie z wymiana wahacza a mianowicie nie wiem jak wybić. odkręciłem wszystkie możliwe śruby i nakrętki i trzyma sie w miejscu koło tarczy hamulcowej. Biłem w tamtym miejscu młotkiem ale...
Stilsonem dojdziesz jak wahacz wyjmiesz :D Nie rozumiem dlaczego akurat grupa VW? W niektórych innych markach jest jeszcze gorsze dojście.
Żeby wymienić tuleję w wahaczu należało by (inaczej się nie da) opuścić belkę. Po wymianie tulei zaleca się regulację zbieżności, tak samo jak po odkręceniu belki. Więc czy opłaca się założyć tani zamiennik, który może pojeździ rok, a może nie?
a jak odkręcić te drążki jak są całkowicie zardzewiałe? bo ja próbowałem, bo wymieniałem wahacz i nie mam zbieżności, a na siłe boję sie co rozwalić, dzieki
Witam serdecznie, chciałem zapytać czy ktoś ma dobry patent na wymianę przednich wahaczy w Megane 3. Kupiłem nowe oryginalne i chciałbym jak najmniej się urobić, (podobno śruby z tyłu się nie da wyciągnąć bez odkręcenia jakiś sanek). Napisze mi ktoś jak to zrobić najszybciej, bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich.
Witam, przy wymianie tylnego amortyzatora trzeba odkręcić wachacz? Odkręciłem śruby na górze i jedną przy wachaczu, ścisnąłem sprężyne śrubą ale nie można wyjąć tego elementu- amortyzatora.Proszę o info. Dzięki
Witam mam ten sam problem w S320 zawiozłem do lakiernika żeby zrobił konserwacje przed zimą i porobił drobne poprawki lakiernicze(dopieścił go) ale jak go odebrałem od niego auto siadło zapalił sie napis taki sam Airmatic, stop car, to loo. podejrzewam że mógł mi zapchać konserwacją wlot do tej pompy czy kompresora. jak można sprawdzić i gdzie to szukac?...
Witam Wczoraj zabrałem się za wymianę przednich amorków w moim Polo 9n z 2002r. Odczepiłem drążek kierowniczy od zwrotnicy, odkręciłem wahacz i śrubę która ściska amorek w zwrotnicy. Niestety zatrzymałem się gdy odkręciłem nakrętkę półosi. Otóż nie mogę za nic wyciągnąć półosi z wieloklinu. Najpierw lekko młoteczkiem przez drewienko próbowałem wybić...
Najlepiej podnieść przód auta. Wypadało by odkręcić łączniki stabilizatora które trzymają stabilizator do wahaczy. Żeby wymienić gumy na stabilizatorze to potrzebny będzie klucz 13 - najlepiej nasadowy i to o odpowiedniej długości (ok 5cm). Z tego co kojarzę to są dwa wymiary średnicy drążka więc lepiej zmierzyć go przed zakupem gum. Dojście do gum...
Co tak naprawdę chcesz wymienić?jeśli półoś(bo tak to się nazywa)to musisz odkręcić śruby spline które trzymają przegub wewnętrzny przy skrzyni. Od zwrotnicy odkręcasz nakrętkę 30 mm dwunastokątną .Odkręcasz jeszcze sworzeń od wahacza ,odchylasz amortyzator i gotowe.
Wahacze wymienione. Zawieszenie jest identyczne, po prostu to dwie metody podejścia. Moim zdaniem sposób z odkręceniem podstawy chłodnicy jest szybszy i łatwiejszy. Drążka kierowniczego zrzucać nie trzeba, łatwo można sobie poradzić z zamocowanym drążkiem, wystarczy tylko skręcić kierownice aby drążek był jak najdłuższy z naszej strony.
Ja bym spróbował poszukać tych informacji może na forum dyskusyjnym opla , może bym sobie kupił książkę o naprawie tego pojazdu , może w necie znajdą się jakieś tutoriale z naprawy zawieszenia w tym modelu. Kołyski , sanki ? ......wydaje mi się że to chodzi o ramę pomocniczą . Jak spojrzysz i stwierdzisz że do śrub nie ma dojścia , to rama pomocnicza...
Tu masz opisy https://www.skrzynie.com.pl/poradnik-skr... Np. skrzynia DKF jest nowsza i zamienna na DQW Do Polo Classic z silnikiem 1.4 były montowane następujące skrzynie zależnie od kodu silnika: silnik AEX - skrzynie DCA, DCJ AKV - DCJ, DXK, DYF, ERA ANX - DCJ, DXK, ERA APQ - DCA, DCJ, DWY, DXK, DYF, ERA Skrzynia DCJ...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Tuleje założone. Podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami. Założyłem oczywiście te od Cupry- 6LL407183. Ciężko było zrobić to, ale udało się. Było to bardzo pracochłonne i dużo siły trzeba było w to włożyć. Z jednej strony miałem problem z wyciągnięciem śruby, która mocuje wahacz. Opierała się ona o miskę olejową. Próbowałem na początku odchylać troszkę...
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
To jest losowe zdarzenie , tig ma kilka kV napięcie wcz. które indukuje napięcia we wszystkim. To jest zrozumiałe. Sam jestem spawaczem z zawodu. Ale wracając do tematu dziś bylem u kolesia co się zajmuje naprawa elektroniki i diagnostyka aut powiedział że prawdopodobnie padł tranzystor w pompie abs jutro mam podjechać odebrać pompę wiec się zobaczymy...
Na tylnym stabilizatorze jest czujnik poziomu zamocowany obejmą, pewnie na warsztacie została ona odkręcona i po montażu nie trafiła na stare położenie. Do poprawki.
Taki ściągacz zazwyczaj uszkadza gwint więc zastanów się czy lepiej puknąć młotkiem w zwrotnice czy uszkodzić gwint i kupić nowy wahacz. Taki ściągacz to sie przydaje w BMW jak nie ma dojścia by puknąć lub jak końcówka jest do wyrzucenia. Nie zdejmiesz nakrętki by nie uszkodzić gwintu, sworzeń wyjdzie z piasty ale teraz nie odkręcisz nakrętki bo sworzeń...
Pokrywa przekładni końcowej jest uszczelniona - dość nietypowo jak na Piaggio - uszczelką. Całość jest opluta, sądzę że raczej wyciek będzie właśnie spod uszczelki, aniżeli ze śruby spustowej. Widać że wyciek był dosyć spory, więc oleju w przekładni może być mało. Z tego względu odradzam dalszą jazdę skuterem - inaczej może dojść do zatarcia łożysk...
Zwracam się z pytaniem do Kolegów, czy ktoś wie jak wymontować alternator z tego "auta". Jest to model 2005r z klimą.Problem polega na tym że po odkręceniu alternatora nie mam jak go wyjąć. Od góry zasłania go sprężarka klimy,natomiast od dołu wahacz i półoś napędowa.Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Wczoraj i dziś robiłem chińską 125, cross Loncin (to ponoć solidniejszy silnik od standardowego, nawet nie chcę wiedzieć jak wygląda standard). Sprzęt ma przejechane może 500km a już są luzy na wahaczu. Jakość śrub powalająca... twardsze mam łyżeczki do herbaty. Ze wszystkich śrub w całym motocyklu odkręciły się bez problemu może ze cztery. Czop wału...
Witam, Zakupiłem klucz z tematu z serii Performance, o momencie obrotowym 1356nm, zrywającym 1898. Problem z tym, że jestem praktycznie pewien, że klucz nie osiąga tej mocy (może nawet jej połowy), co na to wskazuje: - problem z odkręceniem zapieczonych śrub kół na klucz 17 (20 sekund pracy zanim poluzował) - nie odkręcił w A8 śruby półosi - nie odkręcił...
Radzę wstawić silnik bez demontażu przegubów, ponieważ będzie konieczność uzupełniania oleju w skrzyni biegów, a pracy bedzie duż więcej.Jak silnik wyszedł bez oporów to musi wejść. W Astrze f jest duż miejsca w komorze silnika. Dodano po 10 Należy zdjąć koło, odkręcić przegób kluczem 32,odkręcić dolny przegób wahacza od zwrotnicy , pociągnąć zwrotnicę...
Amortyzatory są ok, na stacji mówił facet ze dobre są, sprawdzał mi facet wszystko, sam wchodziłem pod samochód i patrzyłem. Powiedział że sworzeń i stabilizator do wymiany. Muszę odkręcić macphersona i sprawdzę jak tam z góry sytuacja wygląda ale teraz znów nie mam kiedy. Do soboty to musi czekać. Śruby wahacza sa ok, wczoraj cały wahacz ściągałem...
50l nie pociągnie często udarowego klucza. Wiem to po sobie :-) więc szkoda kasy. Zresztą, on nie wyrabia nawet przy pistoletach z najniższej półki a z podłączoną polerką Boscha (wymaga 190-220L/min i 4-4.5bar) kompresor 50L pracuje non stop. Szukaj czegoś co ma na wyjściu 8barów, baniak 100L i wydajność minimalną 220-230L/min. Te tanie klucze udarowe...
Bardzo dziękuję za wszelkie porady i odpowiedzi. Sam z chęcią bym zrobił ale naprawdę się boję, boje się, że coś źle zrobię, za słabo zakręcę lub rozgrzebie i czegoś nie będę potrafił odkręcić. Tu niestety nie ma żartów ponieważ ta usterka jest rzeczywiście poważna i niebezpieczna. Szukam w dalszym ciągu jakiegoś niedrogiego mechanika no i żeby zbieżność...
No faktycznie jest trochę zabawy z tym, ale specjalistycznych narzędzi raczej nie trzeba. Najważniejsza jest długa nasadka o nr. 32, czy coś takiego do odkręcenie przegubu. Zapinkę otwieram szerokim płaskim śrubokrętem i uderzam kołkiem drewnianym. Trzeba jeszcze uważać przy ściąganiu sworznia wahacza, by nie rozwalić gumki na nim ani gwintu... Dla...
Róznica 50 zł w częściach - serio warto się nad tym w ogóle zastanawiać? Jasne, że śruby mogą byc stare, jeśli się odkręcą. Poza tym śruby to pewnie na warsztacie mają bo kupują na kilogramy. Skoro jeden wahacz jest do wymiany, a liczysz każdy grosz to wymień tylko jedną strone. Nie ma sensu wymiany dobrego na dobre. Jak pieniądze są ważne to czy potrzebujesz...
Mózg możecie sobie wycisnąc tą prasą jak chcecie. Do tego celu potrzebny jest zestaw prostych sciągaczy do łożysk lub troche oleju w głowie. Dodano po 1 Chłopaki ode mnie z serwisu chcą właśnie w renault master wymienić łożysko. I pytają czy byś nie pożyczył tego ściągacz do łożysk albo trochę oleju do głowy. No i się pytają jak to zdemontować żeby...
Jak kolego sprawdziłeś że sworzeń nie ma luzu? Objawy były identyczne i po wymianie sworznia po kłopocie ale jak go sprawdzałem to ewidentnie miał luz. Odkręć go i zwal z piasty i próbuj, musi wykazywać dość duże opory w poruszaniu. Sprawdź sobie tulejki metalowo gumowe na wahaczu (poprzeczną i wzdłurzną) na 99% problem to sworzeń.
sworze wahacz sworze wahacz sworzeń wahacz sworzeń wahacz toyota wahacz
rozmiar czcionki wymiana taśmy zegarów wzmacniacz stk4241v
generator radiowy generator radiowy
Jak wymontować panel klimatyzacji w Peugeot 1007? Jak przyśpieszyć kursor myszki w Windows 10?