no ze 2 tyg temu, musisz bacznie obserwować allegro i pojawi sie smt6 na licytacji na pewno, ja tak kupiłem No to mi kurczę coś wyszukiwarka nie działa tak jak powinna. Dostaję codziennie maila z raportem nowych aukcji na SMT i od jakiegoś czasu nie było nic.
A jak byś tak przeczytał jak działa aparat zapłonowy. A jakbyś tak przeczytał jak działa wariator zapłonu. Korona by z głowy spadła?
Witam. Zakupiłem niedawno wariator zapłonu wspomniany w temacie, lecz bez interfejsu do komunikacji. Jako, że już posiadałem 'przejściówkę' z USB na RS232 na układzie FT232RL postanowiłem wykorzystać nią do podłączenia się do wariatora zapłonu. Ponieważ moja przejściówka na wyjściu ma złącze DB9 z poziomem napięć RS232 trzeba było wlutować się w odpowiednie...
Bzdury do kwadratu. Dobrze wyregulowana instalacja LPG podwyższa temperaturę od 50-80°C, a jak dołożysz do tego wariator zapłonu to schodzisz z temperaturą o 30-50°C. Więc materiału te same. Mi chodziło o silnik przystosowany do mocno zubożonej mieszanki.
witaj możesz podłączyć pod plusowy elektrozaworu gazowego
Pudrujesz syfa. Napraw i wyreguluj układ lpg. Te silniki chodzą na lpg jak złoto.
Koledzy mam taki problem, pomozcie mi go rozwiazac. Auto: Fiat Panda 1.2 60KM Poniewaz auto jest nowe aby nie utracic na nie gwarancji musialem zalozyc LPG w ASO Fiata. Tak zrobilem - zalozono sekwencje ELPIGAZ STELLA ze sterownikiem AE 2001PCS. Postanowilem zalozyc wariator zaplonu. Poprzednio mialem zalozony wariator w daewoo nubira 2.0 ale tam mialem...
nie jestem pewien czy to zda egzamin ponieważ silnik aby pracował równo potrzebuje odpowiedniego wyprzedzenia do odpowiednich obrotów. jeżeli wyprzedzenie będzie stałe silnik nie osiągnie żądanej mocy ani nie będzie też uzyskiwał wysokich obrotów
co to jest wariator zapłonu??? ZApłon mam przyśpieszyć czy opóżnić??
Witam. Dołączam sie do pytania. Sam chciałem troszkę pomodzić przy tym opóżnieniu zapłonu podczas nagrzewania sie silnika w aucie. Mam tylko problem z ustaleniem charakterystyki tej sondy :)
wariator zapłonu - takie urządzenie elektroniczne przeznaczone do zmiany (zwiększenia) kąta wyprzedzenia zapłonu silnika pracującego na gazie
Wielu użytkowników widzi taką potrzebę. Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, potrzebny jest wczesniejszy zapłon. Polecam wygooglać sobie hasło ,,wariator zapłonu".
Cześć Znalazłem firmę która produkuje coś w rodzaju wariatora zapłonu jeśli kogoś interesuje to link do tej strony http://elektronika-motocyklowa.pl/ Pozdrawiam.
mixer mam ten sam co na zdjęciach z Poloneza przeszlifowany do 34 mm ale ze względu na to, że jesienią wstawiłem wariator zapłonu i by go dobrze przetestować, zaślepiłem tymczasowo dodatkowy otwór który zrobiłem. Nie chciałem w razie problemów z wariatorem zgadywać co by mogło być przyczyną gdyby wystąpiły jakieś problemy więc zostawiłem fabryczny otwór...
Określ dokładniej kiedy występuję te strzały, czy podczas przyspieszania, cz pozdjęciu nogi z gazu. Jak chodzi na benzynie? Czy masz wariator zapłonu?
Problemem sa nie zawory tylko gniazda ,a tak wogóle to rozmawiamy o sekwencji więc i tak sterował będzie ilość gazu ECU bezyny (oczywiście dorze zmapowany) .Co do wariatora zapłonu to tylko narazie Brc widziałem w komplecie ,a tak wogóle to az takowej potrzeby nie widze przy IV gen.
Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
W instalacjach CNG dość często stosuje się wariatory zapłonu. Być może gazownik go zostawił ( i słusznie ) w twojej instalacji ale go poprzestawiał lub jest ustawiony niepoprawnie od jakiegoś czasu a może jest też uszkodzony i powoduje zakłócenia. Przerobili ci na sekwencję czy na II gen.?
Witam zamierzam założyć turbo do VR6 mam już wszystko oprócz regulatora zapłonu. Chodzi mi o to że musze opóźnić zapłon żeby nie było spalana stukowego,Szukałem wszędzie ale nic nie znalazłem. Podobno nazywa się to wariatorem zapłonu tak ??? Znalazłem ale tylko do wyprzedzenia zapłonu,a ja potrzebuje opóźnić a komputer tyle nie opóźni. Najlepiej był...
Witam Nie bawił bym się w sekwencję w tym silniku. Porządny sterownik, dołóż do wariatora zapłonu, dobry gazownik, parownik trochę droższy i bez problemu śmigasz na II generacji. Pakowanie sekwencji do tego silnika to przerost formy nad treścią, szczególnie jakiś drogich wtryskiwaczy, a SGI2 to już w ogóle pomyłka do tego silnika
No i potwierdzily sie moje przypuszczenia na temat tego emulatora. Bylem u gaziarza i twierdzi, ze ludzie montuja sobie te emulatory. Jak ktorys nie zachce to pozniej podobno i tak przyjezdza, zeby mu zamontowac. Gaziarz twierdzi, ze emulator ten ma za zadanie przyspieszyc troszke zaplon przy pracy na gazie. Dziala podobnie jak wariator zapłonu. Pozdro.
do wyprzedzania kąta zapłonu służy wariator. Cena urządzenia - ok 300zł.
Jak jeździsz na benzynie. A jeśli na LPG, to po co? Jak to po co? Dla gazu sobie wystroje osobno z wariatorem żeby nie było wiochy że na gazie koników mniej. :)
do wariatora
Obciążenie silnika nie wpływa w żaden sposób na napięcie łańcucha.Nie wpływa też na jego obciążenie. Obciążenie ma za to wpływ na punkt zapłonu i przestawienie fazy wariatora. Czyli? Moze słychać spalanie stukowe? Moze przy wymianie rozrządu powinny być wymienione KZFR?
Wariator, regulujesz sobie jak chcesz. http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-...
Podstawki pod wtryskiwacze nie wejdą bo listwa by się oparła o cięgno przepustnicy. Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu też warto by było dołożyć.
Witam, zakupiłem dziś urządzenie zwane wariatorem kąta zapłonu stagg tap-01. Wszystko jest ok, lecz brakuje mi interfejsu komunikacyjnego z tym urządzeniem. Od strony wariatora mam tylko wtyczkę samochodową z 4 kablami: czarnym, białym niebieskim i czerwonym. Wedle instrukcji można tam niby podłączyć RS232 lub USB. Moje pytanie jest następujące, czy...
Jakiej hamowni ??? I co to by miało mieć na celu ??? Zakładając gaż w dobrym warsztacie nie powinno być roznicy w osiągach ,no może z tym wyjątkiem że trochę dłuzej trwa przyspieszenie ale minimalnie .Gdyby zastosować emulator MAP sensora albo wariator zapłonu to osiągi na LPG były by lepsze niż na PB. Co do hamowni to można tam stroić instalacje IV...
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
Witam. Posiadam Forda Focusa Mk1 1.6 100KM skrzynia automat + Stag 4 plus Auto Strasznie duzo Pali 10-11L nie to ze cos jest uszkodzone czy mapa zle wyregulowana poprostu ten typ tak ma od poczatku. Ford wgrał taka mape Paliwa ze Sonda zawsze jest na poziomie 0,7-0,8V. czyli w strone Bogatą. Chciałbym zrobic modyfikacje polegajaca na oszukaniu sondy...
Mam mechaniczny z czujnikiem Halla jak pisał kolega morze to być urządzenie do opóźniania zapłonu ale fachowo to się nazywa wariator i on przyspiesza zapłon proszę o schemat jak ktoś ma.
Witam pozwolę się włączyć do tematu. Hej. Kąt zapłonu (mieszanka i inne wartości) jest możliwy do ustawienia w trybie : ADAPTATIONS . Czyli sterownik musi być połączony z programem lub sztucznie wprowadzony w tryb adaptations. Misza chce mi stworzyć autonomiczny układ który na starcie wprawadza ten sterownik w tryb adaptations bez laptopa i sam wysyła...
Może być do wymiany kompletny rozrząd. Rozrząd jest założony kompletny nowy razem z wariatorem i zaworem regulacji kąta zapłonu. Skoro już się szarpnąłem na nowy silnik, to nie będę oszczędzał na rozrządzie, który wiadomo, że może być dobrze wypracowany... ZS
Przy pomocy SMT6 można zmieniać kąt zapłonu w sterownikach nowoczesnych silników.
Witam Przechodzę to samo tylko z Citroenem ax 1,1. monowtrysk bosch. Oprócz MAP sensora i zaworu EGR których u mnie niema wymieniałem wszystko. Obroty wieszały się na gazie ok. 3200 i zauważyłem że silnik krokowy podąża za przepustnicą i tam zostaje. Nie pomagała regulacja potencjometru przepustnicy (jak masz fabrycznie nie ruszaj). Pomogło wymiana...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Jak już doradzono - sprawdź ustawienie zapłonu i luzy zaworowe. Myślę, że zerwany pasek mógł spowodować chwilowe zablokowanie wariatora i dlatego sprawdź również, czy koło magnesowe nie ścięło klina i nie przestawiło zapłonu. Ponadto do demontażu wariatora i koła magnesowego stosuje się specjalne blokady. Czytałem gdzieś, że ci co stosują do tego celu...
nie popatrzyłem na datę, f...ck. Szukam postów o regulacji LPG w dużych motorach. Wybrany sterownik Versus - super, po prostu lepiej się nie da i nie ma co szukać. Wtryskiwacze planijet to samo. Kłopot jest tylko z wyprzedzeniem zapłonu. Staram się rozwiązać problem wariatora i stąd wykopaliska. Pozdr
Oczywiście wszystko można, ale zbyt uboga mieszanka (mało gazu a dużo powietrza) to wyższa temperatura spalania a to już krok do...remontu głowicy i głównie mam na myśli gniazda zaworowe i zawory. Gaz który spala się w silniku ma i tak wyższą temperaturę spalania niż benzyna zubażając mieszankę powodujesz jeszcze jej wzrost, podsumowując to co zaoszczędzisz...
problem w NA jest taki że ta woda z kolektora niekoniecznie zostanie zassana :) oczywiście to kwestia dobrania odpowiednio małej ilości wody, dlatego pisałem o sterowaniu w zależności od obciążenia .. Ooo.. to mnie zaskoczyłeś.. a dlaczego miałaby nie zostać zassana..?? Przecież skoro zasysana jest mieszanka to i rozpylona w niej parę wodną albo mgłę...
Przecież tam się tylko impulsami steruje i ewentualnie mape ustawia. Nie ma opcji wyprzedzania zaplonu w sterowniku. Bez problemowo sterowniki w większości obsługują zmianę kąta wtrysku o 90, 180, 270 stopni. Do zapłonu służą wariatory. Tylko trzeba mieć pojęcie i rozróżniać pojęcie zapłonu od sekwencji wtrysku czytaj kąta wtrysku. Funkcja jak dla...
Kolego, uszczelniacze są za wariatorem o drugi za zapłonem jeśli dobrze kojarzę da się wymienić bez rozpoławiania, tylko mała uwaga, z własnego doświadczenia wiem że bardzo często uszkodzone uszczelniacze to efekt zużytego tłoka i przedmuchy na pierścieniach. Kilka razy wymieniłem simmeringi i za jakiś czas znów to samo po wymianie tłoka i szlifie było...
Przyczyny samozapłonu są takie same, jak w wielu innych autach z LPG I/II generacji: albo za długi układ dolotowy LPG i silnik dopala na zasadzie samozapłonu (żarzący się nagar na denku tłoka) resztki gazu z w/w, albo zanieczyszczony elektrozawór odcinający w reduktorze, co powoduje jego powolne zamykanie. Ponieważ gaz ma większą "liczbę oktanową" w...
auto pali tyle samo gazu co benz. a w dodatku silnik ma większą moc na LPG oznacza raczej wydatki na remont bądź wymianę silnika użytkując auto dłuższy okres. W gruncie rzeczy prawda. Chyba, ze założymy wariator zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu. Wtedy jak dobrze jest wszystko ustawione, to dokładnych pomiarów trzeba, żeby dostrzec różnice pomiędzy...
Do tej pory wydawało mi się że ten czujnik wpływa tylko na wzbogacenie dawki paliwa i zwiększone obroty biegu jałowego (wartość wymagana obrotów - ta do której obroty sa regulowane) Jeżeli wpływa na zapłon to przy instalacji II generacji ma to jaknajbardziej sens. Były też w sprzedaży takie elementy dodatkowe instalacji, nazwywały się wariatory i służyły...
czy winda z hamulcem awaryjnym jeździ wolniej? Gdy lina się zerwie to jedzie wolniej, tylko co to ma do omawianego problemu? różnice na pewno są, jednak bez znaczenia dla pracy silnika.. w przeciwnym przypadku samochód przystosowany do benzyny 95 nie jeździłby tak samo na shellu v-power 99 ;) W takim razie po co w samochodach tzw korektory oktanowe?....
Sprawdź czy nie zaciąga lewego tzn. połączenie króciec -> gaźnik -> filtr powietrza a także simeringi na wale od strony wariatora pod pokrywą tu gdzie jest starter nożny oraz od strony zapłonu.
Zawory takich silników wymagają dodatkowej ochrony w postaci lubryfikacji, czyli podawania do układu dolotowego specjalnego środka, który wytwarza na przylgniach zaworów i ich gniazd twardą powłokę zapobiegającą nadmiernemu zużyciu. Czasami zamiast lubryfikacji stosuje się dotrysk benzyny lub wariator kąta wyprzedzenia zapłonu ATy stosujesz lubryfikacje?...
A widzisz jaki tam jest błąd?Spójność.Także być może coś na rozrządzie albo coś z wariatorem.Co do gaśnięcia to sprawdź parametry przepustnicy i samą przepustnicę.Jak długo stał to możliwe że i wtryski zapieczone.Tak teoretycznie ,i stąd też nierówna praca i wypadanie zapłonu.A ciśnienie to manometrem nie na oko.
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Masz tam dwie sondy więc katalizator musi być, inaczej będzie chodzić w trybie awaryjnym. Przez jazdę z niedrożnym wydechem adaptacje pewnie wyleciały w kosmos. Jak strzela w wydech to albo ma dużo za dużo paliwa, albo coś nie tak z zapłonem (tam chyba jest wariator, jego uszkodzenie może dawać takie objawy). Świeci się kontrolka - trzeba podpiąć komputer...
W końcu udało mi się zrobić manualny wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli nastawne koło pasowe. Przestawienie koło do przodu o 3 zęby dało diametralną różnice w pracy silnika ale i tak muszę jeszcze sklecić stroboskop by to porządnie wyregulować. W załącznikach daje zdjęcia mojego patentu i rysunek z wymiarami. https://obrazki.elektroda.pl/1153608800_...
Rozrzad napewno dobrze bo rozbieralem i sprawdzalem 2 razy Na dole klin i znak tlok na 1 w gorze i na walki wchodzi blokada po zdjeciu pokrywy zaworow wariatory tez ustawione znakiami do siebie. Wiec szukamy dalej ;)
zaraz zaraz przyspieszenie zaplonu na gazie nie pomoze a nawet zaszkodzi dynamice pojazdu Ja tam jestem innego zdania (golf gti 16v), przyspieszenie zapłonu na gazie daję radę , ale dzwoni silnik na benzynie (ja nie mam "stukowych") a z wariatorem to by można było zróżnicować zapłon zależnie od paliwa.Ale te 250zł to troszkę dużo a układ pewnie jest...
Winny jest moduł zapłonowy. Ten co kolega ma ma złe wyprzedzenia zapłonu. Silnik nie wkręca się do końca na obroty nie ma siły przerywa gaśnie. Trzeba założyć moduł z tym oznaczeniem co podałem powyżej i będzie po sprawie. Wiem bo już kiedyś przerabiałem identyczna sytuacje i teraz mi się przypomniało to Dodano po 4 A co do rolek od wariatora to jak...
po pierwsze odblokowany skuter potrafi 100 spokojnie pogonić, po drugie: Po odkręceniu wydechu powinna być zwężka w miejscu połączenia z cylindrem, po drugie dysza główna w gażniku, po kolejne tulejka na wariatorze,po ostatnie cpi ma zazwyczaj klon silnika motori minarelli ze zmienionym układem zapłonowym-inny kąt wyprzedzenia zapłonu...
Wyczytałem gdzieś, iż SGS Thompson produkuje układ scalony służący do "przesuwania" zapłonu. Szukałem na stronie producenta (może niezbyt dokładnie) i nie znalazłem sybolu. Jak by ktoś coś wiedział na ten temat to proszę o info. Chodzi mi o zrobienie prostego wariatora do przestawiania zapłonu (autogas). Być może udało by się to stwprzyć przy niskich...
To i tak jest 100 cc więc nie ma powodów by miał jakiekolwiek blokady... trudno nazwać dobór przełożeń blokadą. Moc silnika ani zakres obrotów nie jest sztucznie ograniczony, nie ma też elektronicznego odcięcia zapłonu po przekroczeniu prędkości. Blokady mogą mieć motorowery do 50 cc, na Vmax=45 km/h. Blokada to może być dodatkowa zwężka w dolocie,...
W meganie ii sport siedzi F4Rt ktory jest na pasku, a nie na łańcuchu. Sam mam ten silnik, ale w CC, więc zestrojony na 165KM. W moim silniku nie ma VVT (zmienne fazy rozrzadu), nie wiem jak u Ciebie. Podaj VIN to mozna sprawdzić. Co do przyczyny.. Jesteś w stanie wrzucić loga podstawowych przebiegów jazdy i biegu jałowego z CLIPa? Olej, filtry wymienione?...
Kolega napisał 2,5 V6 - w tym silniku nie ma wariatora ani dwóch świec na cylinder, przewodów WN. Objaw wygląda na problemy z zapłonem i jak koledzy pisali sprawdzić należy cewki, komp. świece. Czasem nowy rozrząd może ulec przestawieniu i takie efekty murowane.
Wariator w tym tygodniu bedzie wymieniony, napiszę czy pomogło. Na ostatniej diagnostyce stwierdzono że wyprzedzenie zapłonu osiąga duże watrości przed GMP, na wolnych obrotach dochodzi czasem nawet do 14 stopni. Wydaje mi się że to trochę za dużo, czy mam rację? Dodam że nie łapie żadnych błedów. Ostatnio sprawdzałem świece i są prawie białe, więc...
witaj twój problem jest na pozór bardzo prosty masz nieodpowiedni kąt zapłonu .ty sam tego nie zmienisz bo czujnki wału silnika są na stąłe przytwierdzone a siatki zapłonu w ecu na pewno nie zmienisz potrzebny jest ci tzw. wariator jest to urządzenie elektroniczne które zmienia zapłon na gazie nie zmieniajac go na benzynie .różne firmy różnie mają spośób...
Witam, trafiła mi się ostatnio mała zagadka. Citroen C4 2006 1.4 (KFU). Klient zgłosił problemy z odpalaniem gdy jest zimny(trzeba było pokręcić dłużej żeby zapalić) i od czasy do czasy lubi zgasnąć na postoju. Pierwszy z problemów przy nas jednak nie wystąpił ani razu, czasem jednak sam potrafi gasnąć. Można zrobić długą trasę nie ma problemu, jednak...
"Strasznie zabija się syfem na dolocie w okolicy zaworów ssących. Trzeba też w nim sprawdzić ciśnienie sprężania na ciepłym silniku." na wielu forach widzę, że diagnoza przy tych objawach to albo rozrząd albo zanieczyszczone kanały dolotowe upss. Judi tylko czy wyłączenie i ponowne włączenie silnika zmieni coś w zanieczyszczeniu tych kanałów ??? Biorąc...
Czesc! Sa na rynku dostepne urzadzenia nazywane wariatorami (po naszemu) lub timing advance processor. Stosuje sie je w np do poprawy osiagow na LPG (gaz wolniej sie spala wiec mozna spokojnie przyspieszyc zaplon). Wpina sie to podobno miedzy hallotron a ecu. Sprawdz http://www.aeb.it/uk_c%20gen%20detail.as... .
(at)żałosna udręka Lakier zdjęty tylko przy tranzystorach i tylko tam były smarkane luty. Wg stroboskopu jest w okolicy 20° (ciężko dokładnie bo skala jest tylko na części przed górnym martwym punktem a mój znacznik "mruga" dalej) a a jak podłączam się pod złącze diagnostyczne to na parametrach bieżących jest widoczne też w okolicy 20° (zmienia się...
Chciałbym poruszyć temat wyprzedzenia zapłonu w samochodach przy zasilaniu gazem. Kiedyś już poruszyłem ten temat , ale z łaski miłościwie nam panującego pana moderatora znalazł się w koszu (temat dużymi literami). Ja w swoim samochodzie <renault espace 2> zrealizowałem to w ten sposób że obok czujnika zapłonu znajdującego się nad kołem zamachowym...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Witam ponownie.No i jestem po wymianie rozrzadu,wymieniłem wszystko poza wariatorem czyli koło dolne ,koło górne łancuch napinacz i slizgi.Wiec po wymianie wszystko było dobrze do czasu.Najpierw znów zaczeły powoli pojawiac sie błedy z wypadaniem zapłonów,na zimnym silniku po rozruchu na chwilę słychac było tyrkotanie i nierówną pracę po czym cichło...
Do diagnozy lub wymiany takie rzeczy jak: wtryskiwacz /zamień miejscami i zobacz czy nie jest zalany paliwem 1 cylinder/ nastawnik hydrauliczny wariatora, skoro napinacz łańcuszka rozrządu oraz łańcuszek rozrządu już wymieniałeś. Niestety kod silnika CDNB mówi sam za siebie: Ciąg Dalszy Napraw Bieżących, nie ja to wymyśliłem i nie jesteś pierwszy który...
bo do działania potrzebuje czujnika wału, wałka, no i stosownych kół fonicznych na nich. No i wtedy miałbym problem z kątem wyprzedzenia zapłonu. Chyba, że wysteruję za pomocą ECU-mastera, co w sumie nie byłoby większym problemem, bo DETII jest już zamontowany i służy jako wariator dla LPG. Rzeczywiście może być taniej wymienić kopułkę i palec :) Ale...
To prędzej mogło paść łożysko wału od strony wariatora, po ok. 6 000 km już odczuwa się jego luz. Trudno jest wymienić samo łożysko więc pozostaje wymienić cały wał. PS. luz zaworów sprawdzać co 1000 km - luz 0.05 - 0.07mm na obu zaworach. Gaźniki są bardzo czułe na wolnych obrotach, lecz główną przyczyną jest zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu pomiędzy...
Witam. Wyrobił mi się półksiężyc i kopka opadała bardzo zgrzytało więc pojechałem do sklepu po części kupiłem półksiężyc sprężynę oraz dźwignię kopniaka. Wszystko ładnie pięknie działa bez włączonego zapłonu. Lecz gdy przekręcę kluczyk i kopnę bardzo zgrzyta tak jakbym kopał cały czas podczas pracy silnika. Wymiana nie usunęła problemu ze zgrzytaniem....
między pinem 4tym we wtyczce, a plusem jest 12v ciągle nawet bez zapłonu Tu jest dobrze. W tym modelu masa na grzałkę jest stała , nie jest sterowana z ECU. natomiast przy 3cim (pomaranczowym) napiecia nie ma I tu jest problem. Zasilanie grzałki idzie z przekaźnika (engine control relay) przez bezpiecznik. Tą samą linią zasilany jest między innymi...
Planuję jeszcze, być może pojedyncze wtryski i wariator. Ponoć dobre efekty można uzyskać wyprzedzając zapłon o kilka stopni. Natomiast nie mam pojęcia jak efektywnie to wystroić bo nie mam punktu odniesienia.
Auto gasło co jakiś czas błąd P0011 błąd synchronizacji oczywiście jak zwykle w takim autku diagnoza łańcuch. Wymieniłem cały komplet wraz z napinaczem i prowadnicami (ten stary był dłuższy prawie o 1 ogniwo). Niestety pojawiły się schody ., Teraz c zapala tylko od czasu do czasu statycznie po podłączeniu testera pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu 110...
Pacjent: MTD SE 135A z 2003r , silnik B&S 12,5 KM / 13BA508E678 Objawy - rozłączenie zapłonu przy próbie załączenia napędu kosiska/jak silnik zgaśnie nie ma możliwości uruchomienia silnika i zapala się kontrolka (jakiegoś kółka zębatego i kreseczka pod nim) - po cofnięciu dźwigni załączenia napędu silnik uruchomi się i działa prawidłowo. Tymczasowo...
Ja mam problem z instalacją gazową szkoda że nie napisałeś nic blizszego na temat auta i zamontowanej instalacji Po jeździe na gazie zawiesza mi sie komputer i na benzynie nie działa za dobrze, dusi się itp. rozumiem ze komp silnika pokazuje błąd krytyczny i zapala sie kontrolka check engine Jeden facet (gazownik) ustawił mi na stałe reset komputera...
Dzień dobry, W maxiskuterze stuka w silniku na wolnych obrotach występują stuki. Nasłuchując wychodzi po stronie rozrządu, ale ścieżko namierzyć czy góra czy dół. Po głowie chodzą opcje : 1. Łożysko/a główne wału korbowego (luz i miarowe stukanie) 2. Łańcuszek rozrządu/ napinacz ( minimalne falowanie obr na jałowym) Stukanie występuje na wolnych obrotach....
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Więc co proponujecie, jaki zapłon? I tak zmieniłem gaźnik, tłok, cylinder, wszystko na 70. Mam nowe sprzęgło, wariator itd., ale osiągi zbytnio się nie zmieniły, więc zostaje mi moduł, albo niech ktoś napisze, co mogę jeszcze zrobić.
Przyznam że nie mam wielkiego doświadczenia z instalacjami II generacji. Sam miałem I gen, a teraz blosa. Mulenie na niskich obrotach i niskich obciążeniach może być spowodowane zbyt słabym zasysaniem gazu. Czy w trakcie tego mulenia odczyt z sondy lambda normalnie oscyluje? Ciekawi mnie twój mikser 36mm. Dla silnika 1,4 na wielopunkcie to dość spory...
witam wszystkich posiadam wariator zapłonu stag-tap-01 sam moduł (wiązka spłonęła w poprzednim samochodzie ) schemat z neta natomiast problem z rozszyfrowaniem kolejności pinów czy ktoś z was posiada rozpiskę jak liczyć piny ewentualnie zdjęcie wiązki kolorów kabli z oryginalnej wtyczki wiązkę odbuduje sobie tylko porzeba opisu który pin z wtyczki do...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Siemanko Jest to mój pierwszy temat, ale stwierdziłem, że będę szukał pomocy wszędzie. Samochód to Fiat Bravo 2.0 20V HGT VIS, rocznik 1999 Co się stało: Wariator faz rozrządu cały czas dostaje napięcie takie jak na akumulatorze (ustalmy że 12V). Napięcie pojawia się już w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon. Mierzone na wtyczce wariatora, w drugim...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Witam Almera n16 1.5 benzyna polift + podtlenek LPG Zaczęło się od tego, że na desce zapaliła się kontrolka check. Samochód jeździł normalnie przez dłuższy czas, sprawdziłem ten błąd i wyskakuje 0340 czyki czujnik połozenia wału. Po jakimś czasie oprócz samej kontrolki doszedł kolejny problem tzn samochód jakby stracił na mocy na ciepłym silniku, zrobił...
Ja mam identyczny problem w hyundaiu lantra 1.6 16V instalacja leonardo 2 gen. jak jest zimny wszystko ok jak silnik się nagrzeje zaczyna go mulić (na lpg), podobnie u mnie gazownik stwierdził ze nic się lepszego nie zrobi i że to jest gaz i musi być słabszy. Proponował założenie wariatoray zmieniającego kąt zapłonu .
Żeby wyczyścić wtrysk trzeba całego wymontować z głowicy, jest to dość kłopotliwe i należy delikatnie się z nim obchodzić. Możliwe że to moduł, spróbuj podmienić na inny inaczej się nie dowiesz. Odczytywałeś błędy z komputera ? Tu instrukcja: Poniższe informacje dotyczą trybu warsztatowego dostępnego w skuterach Scarabeo 50 Ditech oraz SR 50 Ditech....
witam Czy ktos z szanownych forumowiczow wie moze jaki wariator nalezy zamontowac do chryslera voyager 3,8 l z 96 roku??? Musze przyspieszyc zaplon przy instalacji CNG a nikt kto sprzedaje wariatory nie ma zielonego pojecia jaki do tego auta trzeba zainstalowac. Krzys
Witam. Mam taki dziwny problem. Auto wyłącza dwa cylindry 1 i 3 po ostrzejszej jeździe. Trzeba przejechać z 2 kilometry z prędkością z 140km/h. I tylko wtedy. Można jeździć spokojnie i nic się nie dzieje. Na benzynie i gazie to samo. Wymieniona cewka zapłonowa i świece. Podmieniony sterownik gazu. Nie mierzyłem jeszcze kompresji, ale jak kręciłem z...
W maluchu strzelało się wyłączając w czasie jazdy zapłon kluczykiem Dokładnie,to gaźnikowiec. To nie o tłumik chodzi. Dokładnie właśnie o tłumik.Strzelanie z wydechu stało się ostatnio konkurencją.Zeby było głośniej to w gaźnikowcach tłumik nie może doprężać gazów ,a dobrze skonstruowany wydech musi to robić.Zwiększa się też jego pojemność. Jeśli chodzi...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Witam Mam problem z moją Alfą 156 2.0 ts 98r , coś w silniku zaczyna głośno stukać po przekroczeniu 2 tyś . obrotów , stuki dobiegają raczej z góry silnika , objawy to jeszcze gaśniecie przy zmianie biegów ( wciśnięcie sprzęgła ), oraz gdy auto zgaśnie to ciężko kręci rozrusznik , tak jakby był źle ustawiony zapłon , lub miał by za ciężko . Czy wariator...
Nie rób na wariata. Sterownik silnika żyje i ma zasilania skoro na chwilę odpala. Tester powinien się połączyć po K-line. Problemu szukaj w szybkim CAN. Być może zasilanie zegarów leży o czym świadczył by brak kontrolek. Schematy w dłoń i jazda. Zmierz też rezystancję między CAN - H i CAN -L. Powinno być koło 60 omów.
witam a mnie to wyglada na zly zaplon, do cng powinien byc od 12 do 16 stopni szybszy, kiedy zamontowalem instalacje cng i nie mialem wariatora to tez powyzej 3200 obrotow nie jechal Krzys
Tak Rozrzad kompletny zmieniony oprócz wariatora Błędów nie ma teraz żadnych Usterka jest na ciepłym i zimnym Objawy identyczne jakby łańcuszek był rozciagniety Wszysko ustawilem na znaki tak jak z auto daty Tylko ten wariator się nie rusza I zastanawiam się czy go zmienić czy nie A jest możliwość komputerem sprawdzić zaplon? Jak Wszedłem w parametry...
Witam Obudowy zapewne wyglądają podobnie, ale z tego co wywnioskowałem z opisy działania tego sprzetu to w srodku jest jakieś źródło napięcia odniesienia ( może być to nawet zwykły dzielnik napięcia ), które podaje w trybie TEST ( rozwarty obwód sprzeżenia zwrotnego - sonda lambda odłączona od kompa ) napięcie około 0,5 V, co symuluje optymalny skład...
Pacjent jak w opisie, błędy P0018 i P0019, czyli brak synchronizacji wałków z wałem. Czujnik wału wymieniony w ciemno, po zamianie czujników wałka bez różnicy. https://obrazki.elektroda.pl/6687859600_... [/left] powyżej wykresy z czujników wałków z odpiętymi wariatorami: 1 i 2 - głowica od chłodnicy ta która generuje błędy 3 i 4...
odkręcić wariator wariator gaźnik wariator traktorka
czujnik krancowy podłączyc kondensator silnika cewka kluczyk peugeot
najlepszy wybór pralki aparat tnący
Funkcja głosowa nie działa w robocie Philips Trudności z wyjęciem pojemnika na mleko w DeLonghi