Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Każdy azjatycki samochód w obwodzie ładowania ma bezpiecznik,norma. Przeważnie ma wartość od 70A wzwyż,albo to jest standardowy bzpiecznik Maxifuse,albo tzw fusible link. Oznaczany bywa jako ALT lub Charge.
Jeśli po 12 godzinach ładowania prąd nie spada, nie jest bliski lub równy zeru, a jest na tym poziomie co na początku to A jeśli po 12 godzinach wartość prądu spada i jest bliski równy zeru to i tak akumulator może być do wymiany. Ja bym sprawdził najpierw instalację bo ewidentnie coś rozładowuje akumulator, oraz ładowanie alternatora bo jeśli: Dopiero...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Lepszy będzie nowy automatyczny prostownik z Lidla czy ten mój staroć? Prostownik z Lidla możesz kupić i podłączać kiedy tylko masz okazję. Jest fajny bo jest bezpieczny i doładowuje malutkim prądem co jest bardzo zdrowe dla akumulatora (choć ładowanie moze trwać dłużej - ale wtedy możesz wykorzystać kilka nocy). Podłączasz na noc i idziesz spać spokojnie....
ie odwracaj kota ogonem i nie mieszaj pików napięcia alternatora obciążonego i nieobciążonego ze średnim napięciem ładowania akumulatora tymże alternatorem. O jakich pikach piszesz, bo ja wspopmniałem że alternator to generator napięcia przemiennego, trójfazowy który na myjściu ma 6-diodowy mostek proatowniczy. Wszystkie książki i doktoraty o ładowaniui...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Ładowarek dla akumulatorów samochodowych istnieje mnóstwo, ale w większości są to zwykłe prostowniki z nieskomplikowaną automatyką i wyświetlaczem. Nie każdy pozwala ocenić pojemność akumulatora i zaplanować jego ewentualną wymianę na nowy. Opisana poniżej konstrukcja daje taką szansę oraz ma inne przydatne funkcje. Teraz możliwe jest dokładne określenie...
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
OK, ale jaką wartość należy przyjąć za "napięcie spoczynkowe"? Bo mądre źródła podają 12,5-12,8V, więc maksymalne napięcie ładowania wyniosłoby (dla górnego progu) 14,6V, a standardowo alternator "pakuje" 14,4V... W dodatku "wapniaki" potrzebują jeszcze wyższego napięcia, by osiągnąć "nirvanę" :P Ale, jak na wrzuconym przeze mnie w innym wątku [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Ok to czy to normalne aby tak spadało napięcie przy rozruchu na aku średnio do 7V. I jak mogę sprawdzić jaka wartość daje alternator ( alternator jedno kablowy )
Zgadzam się z twoją wypowiedzią, kiedyś szacowałem, że akumulator powinien się doładować po przejechaniu 12-15 km a praktyce okazało się, że nawet po przejechaniu 30 km nie był w pełni doładowany choć nie wymagał doładowywania prostownikiem. Zastanawiam się jak to oszacowałeś. Bo wiadomo że choćbyś i 100km przejechał to przy napięciu 14,4V alternatora...
Nie powiem układzik UC3906 całkiem przyjemny, tylko dodać dwa tyrystory do prostownika z początku tematu i przebudować układ multiwibratora zamiast tranzystorów szeregowych na schemacie powyżej , swoją drogą widziałem gdzieś taki gotowy prostownik był chyba z pomocą rozruchu czego ja nie uznaje bo dobry prostownik naładuje akumulator w 10 min, co jest...
Ta, widzę sporo tu znawców. Tak mnie tylko ciekawi który ma chociaż prawo jazdy. I czy wie jak alternator w samochodzie obsługuje akumulator. Ja mam prawo jazdy od ponad 50-ciu lat i doskonale wiem jak to wyglądało z 20 lat temu. Było to jasne i spójne i nie obowiązywała tam zasada ładowania akumulatora prądem Q/10. Akumulator brał nadwyżkę prądu dawanego...
Wzorowałem się na tych prostownikach . Fajny link. Dobrze wiedzieć co fanego robi... komercja i... udoskonalić ;) >>>>>> 10.- automatyczną regulację prądu ładowania podczas stabilizacji napięcia akumulatora, sterownik zmniejsza prąd ładowania tak, aby nie przekroczyć stabilizowanej wartości napięcia, 15.8 V ( "Ca") albo 14.5 V ( "Gel"),...
Ludzie, po kiego grzyba te kombinacje z przetwornicami, kontrolerami ładowania itd? 12 woltowy akumulator kwasowo-ołowiowy podpięty do 12 woltowej instalacji elektrycznej samochodu, może być ładowany bezpośrednio przez alternator bez żadnych kontrolerów ładowania. Kupujesz wtyczkę do gniazdka zapalniczki za parę złotych, kawałek przewodu Lgy 2x1.5 mm2...
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć? przeciez może alternator dawać 14V i np tylko 100mA zamiast np 5A Np mamy rozładowany akumulator 12V jak ładujemy prostownikiem to na początku...
Po pierwsze trzeba zacząć od tego że wartość prądu podana na alternatorze określa jego wydajność, nie jest to informacja ile prądu płynie z alternatora. Jest to jedynie informacja, że do obciążenia maksymalnego X amper, alternator zachowa napięcie znamionowe 14,4V. To ile amper popłynie z alternatora, zależy od tego ile amper potrzebują podłączone do...
ale zagmatwane dochodzenie do diagnostyki problemu , ktoś zamieścił dość cenną wskazówkę żeby podać na wzbudzenie alternatora D+ masę przez amperomierz , trzeba by jeszcze dołączyć schemat jak to zrobić w tym przypadku jak najbardziej powie nam czy prąd wzbudzenia z układu dochodzi (z licznika) i jaka jest jego wartość powinno w/g mnie być około 200mA...
Czyli wartość 13.7-14v w upały jest normalna? A już mi chcieli alternator wymieniac spece... A przy alternatorze 140A niema problemu gdy ładuje 2 podłączone do siebie akumulatory równolegle każdy po 80Ah Czy jest możliwość zamontowania klimatyzacji postojowej typu split dach tak aby na postoju szła z jednego 80ah a po odpaleniu I jeździe tak Jak wyżej...
Jak większe jak przy 14.2 ladowarka kończy pracę a alternator daje nawet 14.6? Wydaje mi się że ladowarka powyżej 14v laduje już o wiele mniejszym pradem niż na początku Prad idzie najpierw 10a 5a 2a i potem coraz mniej powyżej 14v tak było pokazane na yt w filmiku oceniającym ta ładowarkę Kolego, przy napięciu 14.2 następuje przerwanie ładowania,...
Akumulator najlepiej wsadzić możliwie duży, jaki tylko się zmieści do zasobnika. Jeżeli standardowo jest 45 Ah a zmieści się 60 Ah to lepiej taki właśnie założyć (oczywiście jak przeszkodą nie jest nieco wyższa cena). Duży akumulator będzie mniej obciążony, ma większą wytrzymałość i trwałość niż mały. Zwykle większe baterie są lepiej wykonane niż małe....
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez to będzie spadał prąd ładowania. Przyjmuje się, że...
Witam! Po wymianie alternatora (oryg. Volvo) na nowy (tańszy zamiennik Mitsubishi) ładowanie jest ok. (28,5 V) ale komputer pokładowy na desce wyświetla komunikat braku ładowania i sygnalizuje to brzęczkiem. Oryg alternator jak i nowy posiadają takie same złącza 5 pinowe. Z tego co usłyszałem podczas zakupu nowego alternatora sprzedawca powiedział że...
Muszę znaleźć jakiś schemat, żeby namierzyć kable z 3-pinowej wtyczki alternatora. Tak jest w Transicie 2,0 tdci - ten sam silnik, może przez analogię...: - Prądowy gruby czerwony przewód oznaczony B+ idzie do akumulatora (poprzez dwa równoległe przelotowe bezpieczniki-łączniki), - drugi cienki czerwony oznaczony 3 idzie do bezpiecznika 3A na szynie...
Czyli z opisu wynika że jednak nie kradnie prądu 👍 Wartość napięcia baterii z ładowanim no jest jakaś taka nie bardzo 12,3V podczas gdy nominalne napięcie baterii bez ładowania to oczywiście 12,6V. Muszę pomyśleć 😎 Na zagraniczneej grupie DS3 ludzie pisza ze maja pod maska przy wlaczonym silniku 13.5 13.6 v jednak wiekszosc grupy ma...
Mając 2 akumulatory x - 50Ah i y - 100Ah Każdy z nich rozładowujemy z pełnego naładowania (umówmy sie 12.5V) o 20Ah czyli zostało nam dla x - 30 Ah i dla y - 80 Ah. Co stanowi dla x 60% energii i dla y - 80% energii Rozumiem ze akumulator mniejszy x przy stanie naładowania 60% bedzie miał mniejsze napięcie niż większy y w stanie naładowania 80% Mimo...
1. Na alternatorze od malucha jest zamontowany regler, on zapewnia, żeby akumulator był ładowany właściwym napięciem. Sprawdź, czy regler jest, jak nie - to za butelkę piwa dostaniesz na "szrocie". 2. Aby alternator dawał 350W trzeba go dość dobrze kręcić, jakieś 3000 obr/min, wiatrak bezpośrednio tyle nie da, potrzebna jest przekładnia. Tu masz charakterystyki...
klimatyzacja wykorzystuje fakt obracania się silnika spalinowego (nic nie pobiera dodatkowo z akumulatorów!) jedynie stanowiąc niewielkie obciążenie dla silnika Nie takie niewielkie. Klimatyzacja jest w stanie zwiększyć zużycie paliwa o jakieś 1,5 l/100 km czyli dla współczesnych osobówek będzie to wzrost o jakieś 25%. odzyskiwanie energii z obracającego...
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
Miałem problem z ładowaniem.Nawet roczny aku reklamowałem 😉.Okazało się ( banalna sprawa) Rozkręciłem przewód masowy od aku do karoserii( w dwóch punktach) i od silnika( przy skrzyni bieg).Wyczyściłem styk i z ładowania 13.6v uzyslałem 14.15v.Należy najpierw sprawdzić wartość napięcia ładowania bezpośrednio z alternatora( niestety od spodu,...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
kąt ustawiony po ustawieniu przestał kopcić jak jest zimny pali na dotyk silnik chodzi równo jak się rozgrzeje nie odpala dopiero jak ostygnie odpala a i zapaliła mi się kontrolka braku ładowania pomimo że ładowanie jest na poziomie 14V alternator wymieniona 2 dni temu niestety woda też go załatwiła. Odłączyłem czujnik temperatury pali bez problemu...
Witam Posiadam Citroena c3 z 2004 r 1.1 benzyna w lpg i podczas jazdy wyłącza mi się wspomaganie, wskazówka obrotomierza spada poniżej wykresu i nie widać ile ma obrotów, wskaźnik temperatury silnika spada z 3 kresek na 1, podczas jazdy zauważyłem także ze prędkościomierz na ok 5 sekund z 60 km/h pokazuje 0 km/h oraz zapala się kontrolka na ok 3 sekundy...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
Jak świeci się kontrolka ładowania to albo w ECU silnika albo w PCM lub BCM musi być błąd, nie ma innej opcji. Wygląda na to że Twój fachowiec Cie zbywa. Te 14V które masz w instalacji jest to wartość "awaryjna" sterownik jej nie kontroluje.
Witam pacjent to r420 2005r. Od poniedziałku walczę z ładowaniem. Zaczęło się od mrugania błędu ładowania na desce , po sprawdzeniu okazało się, że dziwne skoki napięcia są. Podmienialem trzy regulatory, dwa alternatory, wymieniłem pasek , wymieniłem napinacz paska,a ładowania nadal nie ma. Wczoraj gdy zjezdzalem nią do warsztatu pokazywało się ładowanie...
Napięcie ładowania może wahać się od od 13V do 15,8V Dopiero powyżej tej wartości jest uznawany jako usterka obwodu ładowania. Tak to sobie Renault wymyślił :D Renault mógł tak sobie wymyślić, ale zalecenia producentów akumulatorów są zupełnie inne i to ich moim zdaniem powinno się trzymać. Faktem jest, że długotrwałe działanie napięcia ok. 15,8V zwłaszcza...
Witam wszystkich,dodam coś od siebie,może przydatnego... W mk1 alternator pracuje już pod dyktando fordowskiego bsi-regulator napięcia alternatora wykonuje polecenia sterownika auta,nie jak dotychczas sam reaguje na zmiany obciążenia,obroty,itedeitepe. 14,6v to skrajna dopuszczalna wartość napięcia ładowania. Klemy,kable aku-alt-rozr-masa-to podstawa.Kable...
Czy ta różnica ładowania lato-zima wynika rzeczywiście z jakiegoś układu, który wykrywa temperaturę, czy może po prostu z samego zachowania się złącz krzemowych p-n w tymże regulatorze - pytanie laika, czysto teoretycznie? Taka różnica jest celowa i wynika z rozwiązania układowego regulatora. Bowiem, napięcie ładowania winno zależeć od temperatury...
Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi. Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać...
Uszkodzony alternator na 100%.Kontrolka wody w paliwie i poziomu oleju są powiązane z kontrolką ładowania i zapalają się razem z nią.
Co do gazowania. Jedni piszą, że to oznacza koniec procesu ładowania, inni, że jeśli temperatura nie rośnie powyżej 45 stopni to potrzymać pare godzin.... Człowiek już nie wie co prawda a co mit. To prawda, że gazowanie oznacza, że akumulator jest w pełni naładowany, ale gazowanie to również utrata wody z elektrolitu. Im intensywniejsze gazowanie,...
Dla uzupełnienia dyskusji pozwolę sobie zwrócić uwagę na aspekt który jak widzę jest pomijany. Chodzi o parametr który można by określić jako "stopień wzmocnienia" regulatora napięcia. W skrócie: przypadkowo wyszły mi kiedyś róznice przy sprawdzaniu działania regulatorów w pewnej marce pojazdów. Regulator drogi, z drogiego modelu, utrzymywał pełny prąd...
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
Witam Na 99% nie jest to akumulator żelowy – zrób zdjęcie , abym go zobaczył. Taka ładowarka w zupełności wystarczy. Trzeba jednak sprawdzić w samochodzie , czy układ ładowania akumulatora jest sprawny. W tym celu należy sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora , a następnie włączyć silnik ( samochód musi być na zaciągniętym hamulcu i biegi...
Witam, problem z Clio II po lifcie 2002 rok 1.2 16v. Brak ładowania akumulatora, wymieniony drugi alternator ze sprawnego samochodu. Po Pomiarach wartość pokazuje 12.4V przy odpalonym silniku (przy zwiększaniu obrotów nic się nie zmienia) i przy zgaszonym silniku tak samo. Moje pytanie w tym przypadku brzmi, czy może być inna usterka niż alternator,...
Odepnij klemy i sprawdź napięcie akumulatora i podaj wartość napięcia. Bez tego nikt nie jest Ci w stanie pomóc. Chyba wyraźnie napisał ile było. Masz brak ładowania na 90% alternator do roboty. Akumulator trzyma nie może jak nowy ale gdyby nie to ładowanie prostownikiem nic by nic dało, a Ty jednak pojechałeś i wróciłeś.
Witam forumowiczów. Mam problem z moim samochodem mam Mazdę xedos v6 2.L Kupiłem alternator po regeneracji po wymianie okazało się że się świeci kontrolka ładowania ,napięcie ładowania wynosi przy wolnych obrotach i bez urządzeń pobierających prąd 15,3 a przy włączonych wynosi 12,2 przy większych obrotach rośnie wartość do ok 15 ,03 I tu przechodzę...
5) Wartość napięcia ładowania przez alternator Ten punkt budzi we mnie chyba najwięcej emocji. Ile źródeł i osób, tyle opinii. Dla przykładu w książce Dietera Korpa jest podany zakres 13.5 - 14.8V. Inni twierdzą, że napięcie powyżej 14.5V jest zabójcze dla akumulatora. W wielu współczesnych samochodach ten punkt zależy od tego co sobie elektronika...
Witam. Mam problem w moim Fordzie. Otóż nie było ładowania i kontrolka się lekko żarzyła, w dzień słabo widoczne. Podejrzenie padła na regulator, więc go wymieniłem, założyłem alternator i ładowania dalej nie ma. Na mierniku pokazuje stałą wartość bez względu na obroty silnika. Kontrolka od ładowania po włączeniu zapłonu świeci słabiej niż wszystkie...
Witam sprawdziłem miernikiem czy nie masuje ten czujnik i jest ok . To jest c 330M i orginalnie ma "-" na masę ale dziękuje za uwagę i u mnie do tego czujnika będzie dochodził + . Po podłączeniu miernika i ustawieniu go do pomiaru oporu po wyluzowaniu traktora nie pojawił się żaden odczyt. Wykręciłem ten czujnik i po ręcznym wciśnięciu wystającego bolca...
Z własnego doświadczenia wiem, że dioda to nie jest dobry pomysł, jeśli chcesz ten dodatkowy akumulator mieć ładowany "do pełna". Spadek 0,8V na samej diodzie. Do tego spadek na przewodach i z 13,8V które daje alternator robi nam się poniżej 13V. A to nie wystarcza nawet na "podtrzymanie" pełnego naładowania. Jedno zdanie i kilka nieprawdziwych stwierdzeń!...
Ten VSR to przekaźnik sterowany napięciem - w skrócie - jeśli napięcie na wejściu sterującym przekroczy zadaną wartość to zwiera styki prądowe. Prostownik stacjonarny powinien być włączony tak samo jak alternator (przed przekaźnikiem), bądź jeśli posiada układ balansowania akumulatorów - może być podłączony bezpośrednio do nich. Innymi słowy wszystko...
zastanawiam się ostatnio po co w aucie montowane są alternatory po 100A i więcej. Nawet zakładając że mamy diesla gdzie akumulator jest dużej pojemności powiedzmy 70Ah to i tak do jego ładowania potrzebuje 7A (tak wyczytałem że ładuje się 10% z wartości pojemności). A zatem gdzie ucieka reszta prądu? Nigdzie nie ucieka. 100A to maksymalny prąd oddawany...
Zmniejszając wartość rezystora, zwiększysz prąd wzbudzenia, i nie jest to rezystor "na diodzie" tylko równolegle do niej. Jeżeli alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej to nie zacznie ładować, choćbyś nie wiem jak zwiększał prąd wzbudzenia, z pustego w próżne...
Witam. Sytuacja wygląda następująco: Wrzucam do auta akumulator (w stanie spoczynku 12.24V), przekręcam kluczyk - grzeją się świece (napięcie spada do jakichś 11.xxV), kręcę rozrusznikiem (napięcie spada do chyba 9.xxV - nie pamiętam dokładnie), silnik odpala i... na multimetrze pokazuje się jakieś powiedzmy np. 11.67V i stopniowo, bardzo powoli rośnie...
Witam. Proszę poczytać instrukcję obsługi akumulatora. Nie spotkałem się z taką, w której by nie było napisane, że wymagana wartość napięcia ładowania wynosi 13,9- 14,4V. Moim zdaniem uszkodzony jest alternator bądź regulator napięcia, ale stawiam na to pierwsze (zakładam, że instalacja elektryczna alternator-akumulator jest sprawna).
rafbid napisał: tomus2k napisał: 1. rozładujemy go głęboko , kręcąc długo rozrusznikiem lub pozostawimy sam. na światłach na noc i nie możemy już uruchomić pojazdu. Jak ktoś spieszy do pracy to ładuje 10-20min aby tylko uruchomić pojazd dalsze ładowanie alternatorem też jest nie zdrowe sytuacja nagli Poczytaj sobie o ładowaniu stało prądowym i stało...
Kupiłam autko ( audi a6c6 (4F2 2005 rok 3.0 bbj quattro ) dwa tygodnie temu póki jak na tutejszy klimat było zimno ( temperatura poniżej 30 stopni) wszystko było cacy teraz gdy ciepło zaczęły się schody gdy auto się nagrzeje podczas jazdy wszystko się resetuje, skrzynia przechodzi w tryb serwisowy ostatnio nawet wyskoczył błąd Airbag . czy to regulator...
Poniżej cytat ze strony JAK KUPOWAĆ: Parametry Niezależnie od tego, jaki typ akumulatora wybierzesz, musisz wiedzieć, jakie ma on parametry. W tej części artykułu wyjaśnimy, jakie informacje zawarte są na etykiecie produktu oraz przedstawimy najważniejsze parametry akumulatorów i ich wpływ na użytkowanie. Oznaczenie na etykiecie może wyglądać następująco:...
Prostownik jest zbędny. Wystarczy sobie podejrzeć w FR (FMR) wartość MW24 (napięcie zasilania). W czasie pracy silnika powinno być 28(V), jeśli mniej, to alternator nie doładowuje, jeśli więcej, to nie polecam dalszej jazdy-alternator do regeneracji (nie regulator napięcia) najczęściej. Przy sprawnych bateriach Actros przejedzie bez ładowania ponad...
Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje prąd (jaki) po włączeniu odbiorników (ilu i których) Oj to chyba tylko w starym maluchu i to wyposażonym w prądnicę a nie alternator. :D...
Witam. Wykonaj więcej pomiarów: przy włączonych światłach, po dłuższej jeździe itp.Wtedy pomiar będzie miarodajny. Napięcie powinno mięć wartość około 14,0V. Pozdrawiam.
Witam. Po postoju kilku dniowym nie mogłem odpalić mojego Passata. Postanowiłem posprawdzać parametry. Test ładowania jest bardzo dobry, zatem alternator sprawny. Z powodu głębokiego rozładowywania akumulator słabo trzyma prąd. Na wyłączonej stacyjce pobór prądu jest ogromny 7,62A. Zacząłem szukać gdzie ucieka prąd. SKRZYNKA PRZY SILNIKU: - po rozłączaniu...
Witam, Wczoraj musiałem wymienić akumulator gdyż poprzedni padał co chwilę (w sumie miał już 8 lat i nie trzymał napięcia). Przy wymianie w sklepie sprzedawca pomierzył wszystko i stwierdził na koniec, że alternator jest sprawny ale do wymiany regulator napięcia gdyż nie ma ładowania pod obciążeniem. W domu na spokojnie samemu multimetrem zrobiłem pomiary...
..... Tj. regulator i tak nie poda np. 100A na ładowanie akumulatora gdy on jest mocno rozładowany - to oczywiste. Prąd ładowania to zazwyczaj 3 - 8 A ..... Alternatory nie mają ogranicznika prądu ładowania więc wartość tego prądu może być większa. Co prawda raczej nie osiągnie takich wartości rzędu kilkudziesięciu A ale te kilkanaście A przy rozładowanym...
Witam, Mam problem z moją skodą octavią z 1999r. - silnik 1.6 8v AEE - 75KM. Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika, a objaw był jakby na jeden cylinder nie działał. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy, palec i samochód zaczął pracować trochę równiej. Sprawdziłem błędy na komputerze diagnostycznym i wyszło, że jest za małe...
Auto jak w temacie silnik chyba 1,2 z resztą nie ważne alternator bosch DZiwne piki napięcia występują. Przy dużym obciążeniu ładowania brak (12,5 na wolnych do 13V przy 3000 obr/min) Wartość napięcia czasami na woltomierzu skoczy nawet do 15,9 Na oscyloskopie piki w górę i w dół w różnych odstępach. Co najczęściej leci w tych alternatorach?
Witajcie. Mam dziwny problem z moim Seatem Toledo. Mam wersję Seato Toledo 2, 99r, 1.9TDI AHF. Ostatnio zauważyłem, że podczas przekręceniu kluczyka w ogóle nie świeci się lampka akumulatora. Po włączeniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi 12V. Po dodaniu gazu wskakuje na prawidłowe napięcie czyli ~14V. Alternator był wymieniany ok. roku temu....
Jesli fabrycznie jest 1,2W to musi być i opór, sprawdź go. Jeśli alternator był wymieniany na większą moc, wartość tego oporu należy zmniejszyć.
Witam. Niedawno spotkała mnie przykrość ze strony alternatora. Postanowił zakończyć swój żywot przepalając diodę prostowniczą w mostku i dalszą drogę powrotną do domu (100km) pracować na zwarciu smażąc uzwojenia stojana tak abym nawet nie miał co myśleć o jego regeneracji. Zajechałem do domu podłączyłem kompa - kodów błędów brak ale ... wartość napięcia...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi z których udało mi się dużo dowiedzieć, aczkolwiek ciekawi mnie jeszcze jeden fakt A jaki masz? YUASA GT12B-4 Absorbed Glass Mat (AGM) MF Najważniejszy parametr - maksymalne napięcie ładowania . Tak dla współczesnych nie obsługiwanych samochodowych akumulatorów to napięcie nie musi przekraczać 14.2V. O ile siła elektromotoryczna...
Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie do wartosci 13,6V(przy wyłączonych odbiornikach...
Regulatora napięcia jest prawdopodobnie gdzieś w środku a nie rozkręcałem alternatora. Na zewnątrz zaś są tylko 2 styki. Jak podłączona jest żarówka to dokładnie nie wiem ponieważ jest tam bardzo dużo przewodów i mało miejsca. Nie bardzo da się coś rozkręcić już więcej. Wszystkie obudowy co mogłem to zdjąłem. Alternator nie jest oryginalny, jest od...
Witam, ...... sprawdzilem ladowanie okazalo sie iz przy wylaczonym silniku napiecie wynosilo 12.3V a po uruchomieniu silnika 11.2V. sprawdzilem bezpiecznik i kabel arternatora, wszystko ok. ... od kiedy prąd ładowania ma być 11,2V Mnie uczyli że poprawna wartość to 13,8-14,2V altek na stół
Jaka powinna być wartość ładowania akumulatora ? Bo pokazało mi 13.10 a wydaje mi się , że powinno być o jakies 1 więcej ... Naładowałem akumulator w domu i auto odpaliło bez problemu . Czy możliwe jest , że paradoksalnie im więcej jedziłem , ale fakt że i na światłach i z klima , tym bardziej akumulator niedomagał , aż rozładował się całkowicie ? Zawiozłem...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
Myślę nad rozwiązaniem z opornikiem. Czy jest jakiś wzór aby prawidłowo wyliczyć potrzebny opornik? Przejrzałem trochę to forum i widzę że ludzie radzili sobie właśnie za pomocą opornika. Znalazłem ciekawy artykuł w sieci. Cytuję: Coraz częściej stosuje się jako źródło informacyjne diody LED (oczywiście z odpowiednim rezystorem - czasem wbudowanym w...
Witam, jeśli dobrze rozumiem posty poprzedników co do ładowania aku to nasuwa mi siętaki model i proszę o podsumowanie czy dobrze kombinuję: Aku 74Ah bezobsługowy 1. bezobsługowy - ładowanie stałym napięciem () 2. napięcie ładowania 14,4V (tyle ile podaje mi alternator w samochodzie) 3. wraz z naładowaniem aku rośnie jego rezystancja czyli wartość prądu...
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
Korzystałem osobiście z pomysłu opisanego na forum o podwyższeniu napięcia ładowania za pomocą diody shotki w altku boscha. W starych sztruclach ładujących 13,8v zabieg trwający 15 min podnosił wartość napięcia o około 0,5v .
Nie mam właśnie sprzętu, żeby wpiąć mocny amperomierz tak aby odpalić na nim samochód i zobaczyć co pokazuje A wcześniej: Mam miernik cęgowy, Aczkolwiek: jednak nie bardzo wiem co to mogłoby dać, cokolwiek on nie pokaże to przecież nie wiadomo ( chyba ) czy to będzie prąd ładujący, czy rozładowujący więc sam tego nie opanujesz. Kolega się chyba zagubił,...
Witam Po nocy odpalam auto i ładowanie 14,2V przy włączonych światłach. Po rozgrzaniui silnika (w tym alternatora) ładowanie systematycznie spada i osiąga wartość 13,6 V z włączonymi światłami i tak sie utrzymuje niezależnie od prędkośći obrotowejk silnika. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje ?? Pasek?? Auto to Escort 89 1.3 benzyna Pozdrawiam
Czy ktoś zastanawiał się już nad wdrożeniem czegoś takiego w swoim samochodzie? Chodzi mi po głowie ten temat od jakiegoś czasu. W czasie hamowania silnikiem podbić napięcie ładowania, a w czasie, gdy jest potrzebna największa moc silnika (ruszanie, przyśpieszanie, wyprzedzanie) napięcie ładowania obniżyć, lub całkowicie wyłączyć (można by również wyłączać...
otóż ten ,,słaby" akumulator zamontowałem do w 100% sprawnego samochodu i żadnego problemu nie ma (auto stoi na dworze) po 3-4 dniach odpala bez problemu. auto które sprawia problemy jest garażowane i po 1-2 dniach ledwo kreci, Test poboru prądu przeprowadzałem bez przerywania obwodu, po 30 minutach po godzinie po 8 godzinach, wartość zawsze była miedzy...
wartość ładować alternator alternator ładowania peugeot alternator focus ładowania
przetwornica miernik obciążenie dzielnika testy akumulatorów
krzywe ściany polecane lutownice
Siłownik otwierający nie wsuwa się: przyczyny i diagnostyka Buczenie zmywarki Bosch podczas pracy - przyczyny i rozwiązania