Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
Każdy azjatycki samochód w obwodzie ładowania ma bezpiecznik,norma. Przeważnie ma wartość od 70A wzwyż,albo to jest standardowy bzpiecznik Maxifuse,albo tzw fusible link. Oznaczany bywa jako ALT lub Charge.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
ale jak tam jest bezpiecznik to co to znaczy ze jak ładowanie będzie wyższe niz napięcie znamionowe bezpiecznika to go przepali Przepali ale po jakim czasie to zależy od tego o ile % prąd ładowania będzie wyższy od znamionowego prądu bezpiecznika. Jeżeli będzie niewiele wyższy to może naładować a bezpiecznik się nie przepali. Przykład z karty charakterystyki...
Które alternatory od niskiej wartości obrotowej mają pokaźny prąd ładowania ?
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
OK, ale jaką wartość należy przyjąć za "napięcie spoczynkowe"? Bo mądre źródła podają 12,5-12,8V, więc maksymalne napięcie ładowania wyniosłoby (dla górnego progu) 14,6V, a standardowo alternator "pakuje" 14,4V... W dodatku "wapniaki" potrzebują jeszcze wyższego napięcia, by osiągnąć "nirvanę" :P Ale, jak na wrzuconym przeze mnie w innym wątku [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Ale mierzyć miernikiem plus od jednego aku a minus od drugiego ? I miernik ustawiony na wartości 20 czy więcej ?
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Czyli na razie nie ma potrzeby grzebać przy alternatorze?? a przy jakich wartościach powinienem go "zregenerować"
Jak słusznie zauważył autoelektryk, spadek napięcia nie możwe być efektem obciążenia, lecz słabego styku, np w którymś przekaźniku, jak ktoś wcześniej wspomniał, albo kostka stacyjki. Spadek napięcia do wartości napięcia aku jest wynikiem pełnego obciążenia alternatora, a nie braku ładowania. Nie wiem czy dotykałeś którykolwiek przekaźnik, bo onich...
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
Najlepiej połącz cztery w mostek i podłącz pod 12V. Szybkie gotowanie akumulatora świadczy albo o jego małej pojemności, albo o zbyt dużym napięciu ładowania.
Miałem problem z ładowaniem.Nawet roczny aku reklamowałem 😉.Okazało się ( banalna sprawa) Rozkręciłem przewód masowy od aku do karoserii( w dwóch punktach) i od silnika( przy skrzyni bieg).Wyczyściłem styk i z ładowania 13.6v uzyslałem 14.15v.Należy najpierw sprawdzić wartość napięcia ładowania bezpośrednio z alternatora( niestety od spodu,...
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Kostka b 29 w liczniku gdzie ma dochodzić prąd z alternatora jest masa. Po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania ma tam być +12V
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
http://obrazki.elektroda.pl/3854031300_1... Opornik trzeba dobrać tak, aby przy maksymalnie wyładowanym aku 12V/18Ah i napięciu alternatora 14,4V prąd ładowania nie przekroczył 2A. Diody Schottky dobierz na wartość prądu pobieraną przez elektronikę - 5A ? Pytajnik, bo chyba coś kręcisz. Jeśli pobór prądu wynosi 5A to akumulator 18Ah...
Czujnik temperatury zewnętrznej w porządku? Temperatura wpływa na wartość napięcia ładowania i na komunikat "over voltage".
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Ok to czy to normalne aby tak spadało napięcie przy rozruchu na aku średnio do 7V. I jak mogę sprawdzić jaka wartość daje alternator ( alternator jedno kablowy )
Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania? Czy mierzyłeś kiedykolwiek ładowanie takiego akumulatora z instalacji samochodowej? To może następne pytanie będzie nie o 15A, a o 150A - lub inną wysoką wartość, której też nie zaobserwujesz? Przy okazji: żarówka 10W/12V przy napięciu 3V (taka jest różnica między napięciem z alternatora,...
Witam. Jaka powinna być poprawna wartość napięcia ładowania akumulatora w oplu astrze I przy alternatorze Delco-Remy i regulatorze też tej firmy. Byłem u kilku elektryków i każdy mówi co innego, a nie mam książki serwisowej. z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Ok, a jak sie okaże że i przy alternatorze wartości są zbliżone czyli słabe ładowanie? Tzn że alternator do roboty tak?
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
wartość napięcia ładowania należy sprawdzić bezpośrednio na przyłączu alternatora, to wiele wyjaśni, można na próbę podmienic akumulator
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Jeśli po 12 godzinach ładowania prąd nie spada, nie jest bliski lub równy zeru, a jest na tym poziomie co na początku to A jeśli po 12 godzinach wartość prądu spada i jest bliski równy zeru to i tak akumulator może być do wymiany. Ja bym sprawdził najpierw instalację bo ewidentnie coś rozładowuje akumulator, oraz ładowanie alternatora bo jeśli: Dopiero...
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Znowu jak pojadę do tych "speców" to nic nie wskóram. Odpowiedz będzie taka sama. Znająć życie to z nimi się nie dogadam. A może by dać na próbę jeszcze jeden przewód od zacisku alternatora (+) do aku i wtedy mierzyć wartości na akumulatorze?
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Po zmierzeniu miernikiem aku po odpaleniu pokazywał koło 12,8V Tak niska wartość napięcia ładowania podczas pracy alternatora oraz samoczynne rozładowywanie się akumulatora podczas postoju może być oznaką, uszkodzenia diody prostowniczej. Diagnozę tej usterki w najprostszy sposób można wykonać z wykorzystaniem oscyloskopu. Innym sposobem, jest demontaż...
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
Na pracującym silniku, zmierz sobie jeszcze napięcie między: obudową alternatora oraz minusem aku (fizycznie ołowianym kołku, nie klemą z kablem) oraz między + alternatora (śruba) i + aku (j.w. ołowiany kołek) I napisz tu. Wartości powinny być małe, rzędu ułamka wolta.
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Napięcie 14.5V podczas pracy silnika jest jak najbardziej poprawna. Akumulator może być już zużyty. Sprawdź napięcie na akumulatorze "po nocy". 12.6V będzie poprawną wartością. Dodatkowo sprawdź w warsztacie akumulator pod obciążeniem. Będziesz wiedział, czy go wymienić na nowy.
Sprawdziłem ładowanie na alternatorze. Tj plus z alternatora i masa z silnika. Te same wartości co mierzone przy aku.
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Pozostaje sprawdzić regulator napiecia alternator.
Ta, widzę sporo tu znawców. Tak mnie tylko ciekawi który ma chociaż prawo jazdy. I czy wie jak alternator w samochodzie obsługuje akumulator. Ja mam prawo jazdy od ponad 50-ciu lat i doskonale wiem jak to wyglądało z 20 lat temu. Było to jasne i spójne i nie obowiązywała tam zasada ładowania akumulatora prądem Q/10. Akumulator brał nadwyżkę prądu dawanego...
Jaką moc pobiera pompka? Podłączając zasilanie z akumulatora, możesz nabawić się problemów z ładowaniem akumulatora. Chyba bardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie wyprostowanie napięcia mostkiem Graetza i podłączenie pod alternator (zasilanie świateł). Napięcie skuteczne RMS będzie wynosić w granicach 12V, mimo że wartość szczytowa może być kilkakrotnie...
5) Wartość napięcia ładowania przez alternator Ten punkt budzi we mnie chyba najwięcej emocji. Ile źródeł i osób, tyle opinii. Dla przykładu w książce Dietera Korpa jest podany zakres 13.5 - 14.8V. Inni twierdzą, że napięcie powyżej 14.5V jest zabójcze dla akumulatora. W wielu współczesnych samochodach ten punkt zależy od tego co sobie elektronika...
To normalne , napięcie alternatora musi przekroczyć pewną wartość by zgasła lampka ładowania .
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
oto opis układu ładowania w nowych samochodach Najmniejsza możliwa wartość zadana napięcia alternatora wynosi 12,2 V, natomiast maksymalne napięcie ładowania wynosi między 14,5 a 14,9 V. Podczas fazy odświeżania akumulatora napięcie może wyjątkowo wynosić nawet do 15,2 V. Fazy odświeżania są konieczne, ponieważ akumulator przez długi okres znajduje...
Poprawka , uruchomiłem i jeszcze raz pomierzyłem i na 67 pokazuje 0,73 a na 15 - 0,3 V Wreszcie uczyniłeś to co należy. Znajdź może także bezpieczniki i tam sprawdź i pomierz napięcie. Nie jest wykluczone, że w okolicy owej stacyjki źle się dzieje. A przy takim regulatorze lampka tzw ładowania uruchamiana/odłączana jest dedykowanym przekaźnikiem, który...
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
Regulator napięcia stabilizuje je do odpowiedniej wartości. Również on wysterowuje kontrolkę ładowania.
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Po pierwsze trzeba zacząć od tego że wartość prądu podana na alternatorze określa jego wydajność, nie jest to informacja ile prądu płynie z alternatora. Jest to jedynie informacja, że do obciążenia maksymalnego X amper, alternator zachowa napięcie znamionowe 14,4V. To ile amper popłynie z alternatora, zależy od tego ile amper potrzebują podłączone do...
Inna sprawą jest to, że nawet sprawny rozrusznik nigdy nie naładuje akumulatora w 100%, gdyż 14,5 V jest do tego wartością za małą. Aby akumulator odzyskał 100% ładunku I wszystko jasne w kwestii ładowania akumulatorów . To nie alternator robi robotę :D Pozdrawiam kolegę .
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Witam forumowiczów. Mam problem z moim samochodem mam Mazdę xedos v6 2.L Kupiłem alternator po regeneracji po wymianie okazało się że się świeci kontrolka ładowania ,napięcie ładowania wynosi przy wolnych obrotach i bez urządzeń pobierających prąd 15,3 a przy włączonych wynosi 12,2 przy większych obrotach rośnie wartość do ok 15 ,03 I tu przechodzę...
Miałem taką usterkę. Normalnie pobór idealny, około 0,01 A. Aż podczas któregoś pomiaru wartość około 4 A. Oczywiście winowajcą okazał się alternator. Ładował idealnie a przywierał "kiedy mu się chciało. Moja rada na tę usterkę - odepnij tylko energetyczny od alternatora i zobacz wówczas co się stanie.
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Ten wskaźnik wstaje po włączeniu zapłonu a potem się nie rusza, i ledwo jest 9 V a czemu to ja nie wiem. Ale znalazłem podobny temat https://marlow.pev.pl/wj_00_4_7_problem_... też ten wskaźnik się nie ruszał i uszkodzony był sterownik silnika. Dodano po 4 Mam też informacje check gages na zegarach. Dodano po 2 A masz jakiś manual...
Robiłeś adaptację EGR-a ? Bo masz "wartość nieznana" jakby błąd natury adaptacyjnej. Podpowiedź #4 sprawdź wiązkę, zasilanie komputera oraz EGR-a i przy okazji ładowanie alternatora.
Odepnij klemy i sprawdź napięcie akumulatora i podaj wartość napięcia. Bez tego nikt nie jest Ci w stanie pomóc.
Akumulatory "bezobsługowe" - czyli o aktualnej konstrukcji, mogą być ładowane do napięcia 14,4V (aku 12V), które jest granicą, powyżej której zaczyna się gazowanie, utrata elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Poniżej tego napięcia można ograniczyć początkowy prąd ładowania, np. do wartości "C10", choć w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych - gdy...
Sugestia Kybernetesa odnosi sie do tego 3 minutowego okresu kiedy nie laduje (jesli rzeczywiscie nie laduje). Jak już pisałem na alternatorze i na akumulatorze multimetr pokazuje te same wartości ładowania! Niczego nie znajdzie ! Tej mocy alternator na biegu jałowym nie podniesie napięcia do nominalnego. Interesująca teza, bo po 3 minutach podnosi...
Niestety parę razy "udało" mi się rozładować akumulator. Ładowałem kilkadziesiąt minut, odpalałam i resztę zrobił alternator. I do następnego rozładowania.
Witam. Proszę poczytać instrukcję obsługi akumulatora. Nie spotkałem się z taką, w której by nie było napisane, że wymagana wartość napięcia ładowania wynosi 13,9- 14,4V. Moim zdaniem uszkodzony jest alternator bądź regulator napięcia, ale stawiam na to pierwsze (zakładam, że instalacja elektryczna alternator-akumulator jest sprawna).
Sym posiada bardzo wydajny alternator i początkowy prąd ładowania "małego" akumulatora przekroczyłby dopuszczalne wartości, dlatego "Charge Control Unit" ogranicza ten prąd do dopuszczalnej wartości.
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
A jaka może być tego przyczyna? Wartość faktycznie wydaje się być niska, bo jak mierzyłem w innym samochodzie (Mondeo) to było ponad 15V...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Czyli normalnie podpinam +do+ -do- i sprawdziam miernikiem jakim prądem ładuje? I jakie powinny być wartości takie jak pod alternatorem czyli koło 14v i jak sprawdzić ile ma amper
Regulator wymieniany na nowy Helli i tak samo było, wie ktoś jakie wartości oporu ma uzwojenie twornika i stojana w takim alternatorze??
Witam. Mam problem w moim Fordzie. Otóż nie było ładowania i kontrolka się lekko żarzyła, w dzień słabo widoczne. Podejrzenie padła na regulator, więc go wymieniłem, założyłem alternator i ładowania dalej nie ma. Na mierniku pokazuje stałą wartość bez względu na obroty silnika. Kontrolka od ładowania po włączeniu zapłonu świeci słabiej niż wszystkie...
Chyba nic nie wiemy o okolicznościach. Jaki pojazd (układ), akumulator, instalacja. W starych instalacjach/samochodach napięcia osiągały wartość rzędu 12,5 - 12,8 V ale to były raczej instalacje z prądnicą. Z racji rozwoju technologii produkcji akumulatorów napięcie podnoszono przez 13,5 - 13,8 V do obecnie stosowanego 14,2 -14,7 V i więcej. Ogólnym...
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
Jestem na etapie rozbierania alternatora . Znalazłem przykręcony cylindryczny element który jest chyba kondensatorem ale niestety niema na nim opisu jakiej wartości powinien on być
Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Byłem zmierzyłem jeszcze raz. Odciąłem diodę całkowicie z kabli- jak ustawie miernik na 20om to z jednej strony daje 16,54 ,a jak zamienia kable to 19,1 -oczywiście na zgaszonym silniku. Natomiast podłączając sam alternator(bez diody) pokazuje mi w dwie strony zamieniając kable wartość 0. Czyli alternator jest...
Witam, problem z Clio II po lifcie 2002 rok 1.2 16v. Brak ładowania akumulatora, wymieniony drugi alternator ze sprawnego samochodu. Po Pomiarach wartość pokazuje 12.4V przy odpalonym silniku (przy zwiększaniu obrotów nic się nie zmienia) i przy zgaszonym silniku tak samo. Moje pytanie w tym przypadku brzmi, czy może być inna usterka niż alternator,...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Dodam jeszcze że napięcie na klemach akumulatora jest takie samo jak na wyjściu alternatora. Jednak ciekawą rzeczą jest że pomiar ten był sprawdzany na gorącym silniku jeżeli pomiar wykonywany jest zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to wartość napięcia wynosi 14,35V.
Tak więc tylko dla potwierdzenia proszę o opinie. Podłączyłem wg. Schematu plus z akumulatora do b+ masę z akumulatora do masy alternatora, żarówkę wspiąłem między b+ a d+, miernik do klem akumulatora. Kręciłem wirnikiem alternatora za pomocą wiertarki i z tego co się orientuję żarówka powinna gasnąć a prąd na mierniki powinien rosnąć. Niestety wartość...
Przerabiałem podobny przypadek u siebie, kontrolka ładowania się nie paliła, nawet na nie pracującym silniku. Na niskich obrotach ładowania nie było, natomiast po przekroczeniu około 2,5 tys. obrotów pojawiało się i miało prawidłową wartość. Przyczyną był urwany czy też upalony jeden przewód wychodzący z alternatora. Sprawdź dokładnie wszystkie przewody...
Podane przez Ciebie wartości napięć ładowania są niewystarczające.Prawdopodobnie niesprawny regulator napięcia,ale możliwe że alternator też nie jest w najlepszej kondycji(trzeba sprawdzić). Pozdrawiam.
A może LM723 jako regulator ładowania? Napięcie ustala się przy użyciu dzielnika, łatwo na nim uzyskać charakterystykę CC-CV... Ale do włączania ładowania wypada użyć jeszcze TL431 i tranzystora PNP - LM723 tego nie załatwi. I TL431 przy braku ładowania będzie zużywał prawie 1mA z głównego akumulatora. Zamiast TL431 można użyć tranzystora NPN i mieć...
Granica początku gazowania jest nieco powyżej 14,4V, więc dopóki akumulator nie osiągnie takiego napięcia, to nic się nie dzieje złego. Alternator współpracuje z regulatorem napięcia, który standardowo ogranicza napięcie wytwarzane przez alternator do wartości 13,8 ... 14,4V. Wydajność prądowa alternatora 100A nie oznacza, że akumulator "dostanie" właśnie...
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Kolego kris2 - na pytanie czy w czasie ładowania akumulatora odkręcać korki, odpowiem pytaniem - czy w samochodzie jak alternator ładuje akumulator korki są odkręcone?. Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem (prądnicą)? - tylko tym, że alternator ładuje przy stałej wartości napięcia 14.2-14.4V przy którym nie powinno dochodzić...
statyczny kąt wtrysku jaki masz? podaj Ah i A akumulatora jakie jest napięcie ładowania na akumulatorze a jakie na alternatorze, podaj wartość bez obciążenia i z obciążeniem wiec cztery przypadki może uszkodzony rozrusznik..
wartość ładować alternator alternator ładowania corsa alternator układ ładowania
zakładanie nowych tematów epson ecotank papier gniazdka angielskie
stabilization position miele w5877
Universal App for Accessing Bulb Cameras? Jak odczytać wychylenie ramienia serwomechanizmu? Metody i narzędzia