jakie masz ustawione ciśnienie na reduktorze w trakcie kalibracji ? sprawdź ciągłość przewodów między steronikiem LPG, a listwą. Sprawdź stan wężyków między kolektorem ssącym, a parownikiem i MAP sensorem. Dodaj zdjęcie wartosci cisnienia w trakcie pracy na biegu jałowym na LPG.
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/1570592100_... Witajcie, zapraszam na relację z konstrukcji zegara na PIC18F2550 napisaną w formie tutoriala, wszystko krok po kroku. Pokażę tu jak i z czego tworzyłem prosty projekt DIY na prośbę jednego z czytelników. Wykorzystamy tu wyświetlacze 7-segmentowe, rejestr przesuwny, obsłużymy przyciski a...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
https://obrazki.elektroda.pl/3952759000_... Bywa, że od realizacji do opisu urządzenia upływa kilka lat. Tak jest i tym razem, bowiem poniżej opisuję urządzenie, które sobie złożyłem około 5 lat temu. Użytkownik i konstruktor układów próżniowych staje często przed zagadnieniem sprawdzenia, czy układ próżniowy jest szczelny. Nierzadko...
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Na podstawie tego co na załączonych zdjęciach, sugeruję podnieść wartość ciśnienia na reduktorze (Psys) do wartości 2.15 bara, ustawić tą sama wartość w par. 21 Idle_level, a par. 6 Low_level na 1.6 bara. Przy ciśnieniu 2.15 bara, par. LPG_cor z 36% powinien zejść w okolice zera. Przypuszczam, że zdjęcia były robione przy silniku pracującym na wolnych...
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu i mam pytanie do czego zajrzeć w przypadku takich błędów. Błąd pojawił się przy wyprzedzaniu, przeciągnąłem auto z samego dołu do górnych obrotów w pełnym obciążeniu(gaz w podłogę), 4 bieg. Check engine zapalił się na wysokich obrotach, czuć było szarpnięcie silnikiem, zapalił się check i potem zaczął mrugać z...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
17964 - Charge Pressure Control Zrób poprawne logi turbo i przepływki bo te nic nie wnoszą !!! Wartość obrotów masz sugerowaną 2850-3150 obr/ min a u Ciebie 1407 Logi robiłem na 3 biegu od 1500 obr i pedal gazu w podłogę... Znam tylko ten sposób... Jak inaczej? Dodano po 5 Z logów widać dwie rzeczy. Turbo daje tylko 1400 mbar a powinno 2200 mbar. Druga...
Przecież na zimnym silniku zawór powinien być zamknięty. Nie do końca. Zawór EGR pracuje cały czas, otwiera się i zamyka przy stałych obrotach , natomiast po dodaniu gazu zamyka odcinając gazy wylotowe od kolektora ssącego. Temperatura spalin nie powinno być stała i mierzy to jeden z czujników bodajże przed filtrem i w przypadku usterki tego czujnika...
Co do silnika w W211- trudno mi się wypowiedzieć, jak do mieszanej jazdy nie bałbym się diesla. Sporo informacji możesz wygrzebać na forum W211 (bez rejestracji też da się poczytać) http://www.w211.eu/viewforum.php?f=29 P407 dla pańci... 2,0 HDI na Siemensie, w sedanie, fajna rzecz, ale: - zależy jaki przebieg (rzeczywisty) i stan techniczny i optyczny....
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Wypaliło pomiędzy cylindrami. Może być, nikt nie mówi że nie. To oderwane od rzeczywistości podciśnienie w kolektorze dolotowym świadczy o tym, że część wytworzonego ciśnienia sprężania niejako cofa się do kolektora dolotowego. Taka wartość może też powstać w takiej sytuacji jak niedrożny wydech bądź znacznie przesunięty kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ja to rozumiem, dlatego pytam. Skoro wartość ciśnienia atmosferycznego (wartość 0) to wartość 1000mbar dla czujnika to dodając na plusie ciśnienie z turbiny w wysokości 2bar dla czujnika wartość ta będzie wynosiła 3000mbar. Wiem co to ciśnienie i podcisnienie i jak się zachowuje...
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
Podpięty drugi komp i błędy te same P0193 i P2017 wysoki sygnał czujnika FPR ( ciśnienia paliwa na szynie) wysoki sygnał zaworu długości kolektora dolotowego. Czujnik ciśnienia wcześniej podmieniony, czy jest wpięty czy wypięty cały czas w parametrach 180MPa, wnioskuję że to wartość domyślna. Przewody sprawdzone na ciągłość i zwarcie między sobą tzn....
Czy jeżeli podłącze zasilanie do czujnika powiedzmy mpx4250 z serii absolute bez podawania zewnętrznego ciśnienia to na wyjściu odczytam cos około 2V tj. wartość odpowiadająca ciśnieniu atmosferycznemu? A jeżeli będzie to czujnik gauge to na wyjściu będzie 0V? Dobrze rozumuje ?
Jeżeli występują zmiany ciśnienia paliwa w zakresie 3.0 - 4,2 MPa. To są dwie opcje: pompa lub regulator (ameryki nie odkryłem). Moge się mylić,ale... (przyznaje się, że nie pamietam dokładnie). Masz chyba pompę wysokiego cisnienia napędzaną bezpośrednio od wałka rozrządu, jest ona przykręcona jakby nad skrzynią biegów. Napęd przenoszony jest poprzez...
Podaj wartość ciśnienia paliwa na zasilaniu wtrysku.
Dodam dla potomności, w silniku 16V błąd "regulator ciśnienia paliwa- wartość zbyt niska" (numeru nie pamiętam). Okazało się, że uszkodzony był zespół dodatkowych przepustnic w kolektorze ssącym, po wymianie kolektora na nowy wszystko wróciło do normy. Więc tego typu błędy nie zawsze wskazują jednoznacznie na układ paliwowy.
Pod kodem 78 kryje się kilka doków literowo cyfrowych i wszystkie związane są z paliwem i jego wartością ciśnienia. Przede wszystkim filtr paliwa i jego jakość. Zawór odcinający paliwo (ten czerwony) jest używany tylko przy gaszeniu pojazdu, ale nie jest powiedziane że nie ma wpływu. Jeżeli będzie zanieczyszczony, przycięty oring to będzie puszczał...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Prawdopodobnie ktoś zmieniał pasek rozrządu i nie zwracał uwagi zbytnio na koło od napędu urządzeń pomocniczych myśląc, że "podkręci" zapłonem na koniec. A tu niestety zonk, bo zapewne sterownik/komputer nie był zablokowany, więc mechanik "swoje" a komputer "swoje". Wpisz w wyszukiwarkę "timing adjusting Digifant" i powinieneś coś znaleźć. Po Polsku...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia : doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar Dodano po 23 Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? A co się stanie...
Prawidłowo dobrane naczynie przeponowe powinno mieć taką pojemność aby przejąć pojemność wszystkich kolektorów. Dotyczy to sytuacji ekstremalnych gdy instalacja przegrzewa się w wyniku braku prądu bądź gdy nie ma możliwości oddania ciepła do odbiornika. Powstająca para wypiera czynnik grzewczy w kolektorów - czynnik ma zostać przejęty przez naczynie,...
Z danych podanych przez kolegę jacur w innym zamkniętym temacie próbowałem wyliczyć jak dobrać słabszy silnik do kompresora WAN AW... ale za Chińskiego boga się nie mogę doliczyć już... Najpierw dane katalogowe aktualnego fabrycznego silnika: Model silnika: Sg160 M4 Liczba biegunów: 4 Moc znamionowa: 11 kW Znamionowy prąd dla silnika przy 230 V w układzie...
Zakupiłem E61 525D 177 KM 2004 r. Po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15 minut i ponowne odpalenie. Kroki dotychczas podjęte przeze mnie: - wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary...
Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładny pomiar bazując na pomiarze czasu wtrysku to trzeba jeszcze wymierzyć statyczny wydatek wtryskiwacza i teoretyczny czas otwarcia ww. wtryskiwacza. Problem jest jak ma sie regulator cisnienia na listwie paliwa sterowany podcisnieniem. Wtety nie ma sie stalego cisnienia w calej skali obrotow i koncepcja w lep :) Za...
Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić Jeżeli masz wtryskiwacze Keihin'y, to dla tej mocy powinieneś mieć wtryskiwacze żółte (górny zakres 38-45 kM/cyl) lub brązowe (dolny zakres 46- KM/cyl). Wydajność znaczona je kolorową kropką na obudowie. Po wartości ustawionego RC_inj przypuszczam, że masz wtryskiwacze żółte...
No to jak robiłeś to VAG-COM -em to pewnie w wersji angielskiej. Wyświetla on kody błędów w języku angielskim, a Ty pewnie przetłumaczyłeś to na polski. Jeżeli pokaże Tobie się jeszcze raz ten błąd to zwróć uwagę czy jest tam napisane czy ciśnienie jest za niskie czy za wysokie. Lub prościej zrób diagnostykę w blokach wartości (08) kanał 11: 2 okienko...
Od tak zapisanych logów można dostać oczopląsu ale ciśnienie doładowania jest OK, nie odbiega od zadanego i nie faluje nadmiernie czyli jest OK, z początku trochę małe ciśnienie ale to pewnie wina tego, że nie od razu wcisnąłeś pedał gazu w podłogę bo wtedy i wartość zadana ciśnienia jest niska. Z logów nic niepokojącego nie wynika, więc może masz nieszczelność...
Czujnik nadal poszukiwany! Do elektrit: Konstrukcja silnika powinna spełniać normy EURO-3. Wg mojej skromnej wiedzy jest to system HFM. Nie dochodzi żadna rurka do sterownika (BTW co to jest PSM?) Problem ma źródło w odczycie ciśnienia w polu "Intake Mainfold Sensor" carsofta (Live Data -> ME) tj. stałym wskazaniu ok 1337 mbar (130 kPa), bez względu...
Witam, od dłuższego czasu mam problem ze swoim golfem, mianowicie podczas jazdy autko często słabo się zbiera (ma często momenty przymulenia). Jeśli lekko przytrzymam pedał gazy podczas jazdy a później docisnę mocniej auto zbiera się można to nazwać normalnie choć miałem już 2 autka z identycznym silnikiem i było o wiele lepiej mimo iż były starsze...
Wg mnie dobrze masz podłączona w wydech. Blisko kolektora więc spaliny szybko ją ogrzewają .Prawie 1 bar to dużo różnicy w ciśnieniu paliwa jeśli jest tak jak pisze tzok i powinno być około 3 barów a Ty masz 2.1 to sporo. U mnie w SPI ciśnienie wynosi tylko 1 bar . Tak myślę że to ma wpływ na zachowanie sondy która pokazuje na podwyższonych obrotach...
Witam. Mam problem z C5 hpi. Samochód przyjechał na lawecie z innego warsztatu.Problem jak w temacie. Ktoś stwierdził brak ciśnienia paliwa i pompa wysokiego ciśnienia została w tym warsztacie zregenerowana.Samochód jak nie zapalał tak nie zapala. Ja zacząłem diagnostykę od początku.Komputer itd........ defekty we wtrysku. komunikacja w sieci CAN defekt...
Pierwszy problem. Nie udało mi się obniżyć ciśnienia poniżej 1,67 bara mim, że śrubę praktycznie wykręciłem w całości. Próba autokalibracji na tym ciśnieniu zakończył się porażką, próbowałem kilkukrotnie (silnik zgasł). Faktem jest, że silnik był już rozgrzany a temperatura parownika doszła w ostatniej próbie do 80C. ??? Dodano po 3 Chyba jest gorzej...
Coś było robione przed wystąpieniem usterki ? Układ paliwowy sprawdzony ? POdgląd w 13 grupę robiłeś ? korekcje są wg minimalne wahają się między 0,14 a 0,26 Co jeszcze mam sprawdzić w układzie paliwowym? Wymieniony tylko filtr ale bez zmian. Dodano po 6 Gdyby oszukiwał Ci czujnik ciśnienia - zaniżał - to auto by jeździło. Pokaż jakie wartości pokazuje...
Mimo, iż sterownik silnika jest dedykowany dla silnika o oznaczeniu ASV to logi na to nie wskazują. Zaniżona jest wartość zadanego ciśnienia doładowania - 1999,2 mbar to max, kiedy ta wartość dla ASV powinna wynosić 2040 mbar przy wciśniętym do oporu pedale gazu (co widać w logu grupy 010 i dawce paliwa zarówno w grupie 001 jak i 008) ale wskazanie...
Nic nie kombinuj. Sprawdź podciśnienie. Jaki masz czujnik 1 czy 2. Na czujnikach jest wszystko opisane, musi być podłączone tak jak sztuka każe inaczej nie będzie auto jeździło. Jeżeli wartość podciśnienia się nie zmienia to jak może zachodzić sterowanie dawką rozprężanego gazu w reduktorze. Z kolektora ssącego przewód podciśnienia idzie do czujnika...
Zacytuje to z nieistniejącej już stronki: " Ile zyskamy montując w benzynowym silniku turbodoładowanie? Ten tuning jest najbardziej spektakularnym sposobem "rasowania" silnika. Zyskujemy nawet do 75% dotychczasowej mocy maksymalnej. Oznacza to wzmocnienie jednostki napędowej PLe$niaka z nominalnych 100 KM do 175 KM! Jednocześnie znacznie podnosi się...
No ja Ci kolego spróbuję pomóc bo właśnie montuję sobie Eatona M62 do 1.8 zamiast G60, tylko w tym opisie to zakręciłeś jakoś, że ogarnąć trudno o co chodzi. Na początek czy masz już kompresor? Bo kilka fotek rozjaśniłoby temat. Może zacznę od tego, gdzie te wężyki do sterowania się podłącza - ano do kolektora ssącego za przepustnicą. Dlaczego za? No...
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
16490 P0106 Cisnienie w kolektorze ssacym i cisnienie powietrza - niezrozumiala wartosc cisnienia !6622 P0238 Czujnik G31 cisnienia doladowania, za wysoka wartosc sygnalu 16990 Po606 Uszkodzony komputer sterujacy 17796 P1388 j.w 18047 P1639 Czujnik polozenia pedalu przyspieszenia G79+G185 za wysoka wartosc sygnalu 18042 P1634 j.w G185 Wyglada na padniety...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Witam potrzebuje sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i jakie ma mieć wartości mam bmw 530d e-39 2002r 193km w automacie
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Nie posiada. Ogólnie silniki niedoładowane jak mają przepływomierz to nie mają czujnika ciśnienia w kolektorze i odwrotnie.
Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
MAP podaje wartości ciśnienia w kolektorze ssącym do sterownika silnika. To nie żadne 0/1 tylko konkretne wartości w całym przedziale ciśnienia w kolektorze. Kopcenie na czarno to zazwyczaj zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza. Wystarczy że masz gdzieś nieszczelny dolot, MAP zawyża podawane wartości lub turbina nie pompuje to będzie kopcił na czarno....
Zasilanie czujnika ciśnienia kolektora, przepływomierza i zaworu EGR : Napięcie zasilania za niskie sprawdz co do wartości ile wynosi na którymś złaczu ww podanych elementów, ma być 5V+/-0,25 oraz zasilania i masy sterownika + bezpieczniki
mam problem z moim stilo 1.6. Mianowicie komputer pokazywał błąd map sensor Jaki dokładnie błąd? Komputer może pokazywać błąd MAP-Sensora nie tylko z powodu jego usterki ale również gdy odczyt z czujnika jest poza zakresem/znacząco różni się od oczekiwanej wartości - ale możliwe, że z jakiegoś powodu ciśnienie w kolektorze rzeczywiście jest nieprawidłowe.
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
Cześć. Mam dokładnie taki sam problem z 2.3 2017 rok. Na razie wymieniłem tylko czujnik ciśnienia na kolektorze, bez zmian. Zastanawiają mnie odczyty ciśnienia atmosferycznego: -31779 mbar, ciśnienia doładowania -30983. Dlaczego te wartości są na minusie? Żadnych błędów poza p0238 nie ma. Obcina mu moc na trójce/czwórce z butem w podłodze przez dwie...
Wiem powinienem zmierzyć ciśnienie na listwie ale chwilowo nie mam czym i nie wiem jaka wartość powinno mieć 3.3 bar.
No do sprawdzenia wartości ciśnienie atmosferyczne , ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze. Ewentualnie jak czujniki wskazują poprawnie to szukać dziury w dolocie.
Ten błąd odnosi się do EGR . Przyjrzyj się wartością przepływomierza i ciśnieniu w kolektorze. Porównaj z wartościami zadanymi.
Witam:) mam mały problem z kalibracją instalacji gazowej w moim autku. "gazownicy" założyli mi dysze 1,5mm i przy kalibracji wyskakuje błąd że dysze są za małe mnożnik wynosi wtedy wynosi 1,8 i spada do 1,6. Przy szybszej jeździe wywala mi błąd Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciąŜeniu – nastąpiło...
Nadal powtarza się co kilka dni . Odczytane diagboxem Podczas wystąpienia błędu: -Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) -Stan regulacji wzbogacenia. Pętla otwarta (warunki do przejścia do pętli zamkniętej jeszcze nie spełnione) - ciśnienie w kolektorze benzyny 14bar - Wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny 90bar Za to po wykasowaniu błędów....
Przyjmuje sie ze srednie cisnienie atmosferyczne na poziomie morza wynosi 100 kPa. I niech taką wartość zmierzy czujnik ciśnienia atmosferycznego. Teraz czujnik w kolektorze stwierdzi wartość 102kPa. Bo np uszkodzony, bo coś innego. System wtedy stwierdzi błąd korelacji ciśnień, rozumiesz już teraz?
Wartością "normatywną" ciśnienia w kolektorze dolotowym jest 30-35kPa na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Odpowiada to podciśnieniu 65-70kPa.
Błąd wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym No a jakie jest? Podaj wartość.
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Ktoś ci źle przetłumaczył .Chdzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Który mierzy ciśniemie jakię występuje w danej chwili. Taki czujnik znajduje się w sterowiku lub na przewodach dolotowych. Napewno czujnik jest dobry chdzi tu o coś zupełnie innego. poprostu jest niewłaściwe doładowanie układu i trzeba w wartościach sprawdzić czy i jaki ciśnienie...
rozmawiałem teraz z kierowcą który akurat był tym autem na komputerze i wartość ciśnienia w kolektorze ssącym wynosiła na biegu jałowym 1,2 bara, a po wcisnieciu gazu do oporu skoczyła na 2,0 bara.ponoć taka wartość jest za wysoka i słyszałem że prawdopodnie coś jest pogrzebane bo powinna byc wartośc na biegu jałowym 0,5 bara a gdy pedał gazu jest w...
Instalacja musi byc zaopatrzona w odpowietrznik. Jakie to kolektory podaj szczegóły firma model i storne. Dodano po 4 Pompa mieli, na kolektorach 130-140 stopni, a na powrocie 20 stopni. Ni jak przywrócić obiegu. Instalacja powinna się wyłaczyć przy tak wysokich temperaturach juz przy 99 C zatrzymuje sie pompa. Dobrze działajacy solar powinnien pracować...
Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest...
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło: Stan kalkulatora: MED17_4_2 Oznaczenie 1: 922159 Oznaczenie 2: Obecne błędy : 6 P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) Charakterystyka : Cylinder nieokreślony Status : stały błąd Umiejscowienie : miejscowy Zmienne przypisane do usterki stan regulacji wzbogacenia : pętla...
Witam. W/g tabeli kodów SCANTOOL kod P1327 nie powoduje zapalenia kontrolki MIL (diagnostyki silnika). Skupiłbym się na tym drugim błędzie, mimo, że jest przejściowy, a na pewno powoduje zapalenie się kontrolki i ogólną niesprawność silnika. Jaka jest wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym w momencie wygenerowanie się błędu? Ilu pinowy jest czujnik...
Wartość map przy ciśnieniu atmosferycznym 1000mBar, OK, po odpaleniu spada do 300mBar, czyli realna wartość podciśnienia w kolektorze to -0,7Bar, oj coś za dużo
Ludzie jaki egr,jaki gorący drut??????? Dzizus w E34?? Ciśnienie paliwa nie może spadać po dodaniu gazu a ma rosnąć o wartość różnicy podciśnienia w kolektorze a ciśnienia atm na WOT.
Generalnie chciałbym uniknąć akumulatora, bo przecież pompa obiegowa ma tylko działać, gdy jest słońce. W zasadzie słuszne założenie ale Zastanawiam się czy można by użyć Panela PV (około 100W) + przetwornica na 230v. Czy coś takiego ma prawo w ogóle zadziałać? Z jaką przetwornicą? Taką DC 12V na 230V? Być może będzie działać chwilowo ale raczej wcale....
Witam polo 9n 1.2 12v 64km map sensor na zapłonie pokazuje 967 mbar a na biegu jałowym 275mbar 295mbar czy to prawidłowe wartości na biegu jałowym.nie są za niskie?
Zapewne PDE bosch ms 6.2 czujnik ten mierzy i ciśnienie doładowania jak i temperaturę powietrza w kolektorze ssacym dla ciśnienia doładowania 0,5 V, około 0,5 bar 1,0 V, około 1,0 bar 1,5 V, około 1,4 bar 2,0 V, około 1,8 bar 2,5 V, około 2,2 bar 3,0 V, około 2,7 bar 3,5 V, około 3,1 bar 4,0 V, około 3,6 bar dla temperatury 4,7 V, około -20 stopni Celsjusza...
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Tutaj nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze więc nie można podejrzeć w blokach doładowania. Wedle sterownika silnika to powietrza i paliwa jest ok ale z pomiaru sondy wychodzi że jest zbyt bogato bo powietrze ucieka bokiem przez co ECU zuboża mieszankę. Może też przepływomierz zawyżać ale to bym odrzucił z powodu "świstu" który słychać.
Witaj, szczerze ci powiem, że podciśnienia nie sprawdzałem i zaworka też nie... Powiedz mi, jakie wartości podciśnienia by musiały być... Pedał hamulca jest twardy... EGR zaślepiony...
tak w sequencie są wyszczególnione ciśnienia i nie jest tam jedno. jest ciśnienie parownika i ciśnienie (które jest różnica ciśnienia parownika i ciśnienia panującego w kolektorze ssącym) delta P . Więc doszedłem że wartośc 1200 ma być ustawiona w delta P.
Kod 33 - nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym MAP. Sygnał czujnika ciśnienia odpowiada wartościom przekraczającym 84kPa. Przyczyna: uszkodzony czujnik, wadliwe jego podłączenie elektryczne lub niesprawny przewód podcisnieniowy łączący czujnik z kolektorem (zatkany lub nieszczelny)
Ładne ciśnienie :) Sprawdź na wyłączniku jakie wartości masz w grupie 10. Chodzi o ciśnienie atmosferyczne i aktualne w kolektorze ssącym.
Żeby doprecyzować: do sprawdzenia za pomocą komputera diagnostycznego wartości czujników temp. powietrza, wody i ew. ciśnienia w kolektorze jeśli taki występuje. Do tego proponuje od siebie sprawdzić wartości sondy lambda. Myśle, że pierwszy lepszy mechanik z komputerem ogarnie ten problem.
P0070 — czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale on jest w przepływomierzu P1105 — tu nie jestem pewien, bo to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, lub czujnik ciśnienia atmosferycznego który w niektórych wczesnych wersjach był montowany oddzielnie (wg. schematu wraz z przewodem od przepływomierza). Trzeba sprawdzić jaki wartości...
Nie można skorzystać z cudzej mapy benzyny. każdy samochód nawet z tym samym typem silnika ma inne parametry choćby z powodu przebiegu i dodatkowego wyposażenia (np. klimatyzacja). Lepiej poprawnie zebrać swoją mapę. Zdejmij klemę na dłuższy czas na ciepłym silniku. Po ok 20min. odpal na pb i nic nie dotykaj dopóki nie włączą się wiatraki. Potem włącz...
Podpięcie do VW_Toola sprawę wyjaśni.Jak będzie miał "ciśnienie w kolektorze dolotowym-wartość doregulowana" to do roboty turbo.
Czy jest w ogóle możliwość odczytu bloków pomiarowych przez ELM327 ? Konkretnie zależy mi na ciśnieniu doładowania, blok 011 w TDI PD. Próbowałem aplikacji Torque na androida ale brak w niej odczytu ciśnienia w kolektorze, wisi na jednej wartości. W kilku innych darmowych aplikacjach pod androida to samo, albo brak odczytu ciśnienia albo stała błędna...
P0106-obwód czujnika cisnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub czujnika ciśnienia atmosferycznego-nieprawidlowy zakres wartości sygnalu
wartość ciśnienia oleju wartość ciśnienia doładowania czujnik ciśnienia kolektora ssącego
aliexpress esp8266 dodanie filmu youtube konwersja float
wideodomofon commax przesyłanie dźwięku
Sterowanie silnikiem trójfazowym: obroty lewo-prawo Wymiana łożyska w pralce POLAR WA 1512 - krok po kroku