Odpowiem tak. Ja mam u siebie dwa inwertery pracujące równolegle, jeden na PV a drugi na turbinę wiatrową. Działa to dobrze. Też instalacja off-grid. Dodam tylko, że nie podałeś parametrów tej turbiny wiatrowej. Z mojego doświadczenia, to aby taka instalacja działała, musisz mieszkać albo nad morzem albo w górach gdzie permanentnie wieje. Nie licz na...
Ja bym jeszcze wydłużył o obrót najwyżej wrócisz do poprzedniego ustawienia bo teraz przeładowuje trochę a potem masz niedoładowanie. Do tego N75 przy nominalnym doładowaniu ma jeszcze dość wysoką wartość.
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Doładowanie raz jest raz nie ma coś mi to pachnie słabą pompą podciśnienia albo dziurą w wężykach. Przepływomierz też do sprawdzenia bo coś słabe ma wartości.
Wygląda na awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego. Wtedy przechodzi na mapę dla wysokości ponad 3000 m na poziomem morza i by chronić turbinę obniża doładowanie. Sprawdź odczyt z blokach pomiarowych. Albo ktoś grzebał w mapie zmieniał czujnik ciśnienienia o wyższym zakresie.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Witam, mam turbinę wiatrową, w/g mnie raczej solidna, niestety nie ma tabliczki znamionowej, chcę nią ładować akumulatory 48 V 225 Ah. Czy jest możliwość sprawdzić jakiej może być mocy i na jakie jest napięcie? Jej waga ok 35 kg, śmigło 3,2 m, szerokość łopat u góry 12 cm, przy wirniku 23 cm, ster długość 2 m, całość waży ok 60 kg. Pomiary. Kręcąc wiertarką...
Witam Ostatnio założyłem temat czym się sugerować w budowie turbiny wiatrowej. Teraz chciałbym dowiedzieć się z ilu części składa się turbina wiatrowa, jaki jest potrzebny dźwig i jaki sprzęt (głównie chodzi mi o koparki) jest potrzebny do wykopu pod taki fundament, i w przybliżeniu ile mieszanki betonowej jest potrzebne na wykonanie takiego fundamentu.
Cześć Mój pierwszy post a tematyka diabelsko obca. Wiec do rzeczy. Od kilku dni mam Ista Breeze 500W. Regulator Hybrydowy na 200W panel i 500W turbinę tej samej firmy. Całość stoi prawie na otwartej przestrzeni. Wysokość masztu 4 metry. Wczoraj turbina pracowała normalnie dziś już jednak nie. Brak wiatru. Akumulator 12V95Ah zwykły samochodowy. Mój kłopot...
Jedź na VAGa i zrób logi, to tak nie działa że porównasz to z innymi. Trzeba patrzeć na przepływkę czy wskazania rosną, wtedy ma też rosnąć doładowanie oraz zmieniać się wysterowanie turbiny, trzeba też porównywać to ile chce doładowania EDC a ile daje turbina. Jeżeli turbina ładuje cały czas a wartości przepływki stoją to wskazuje to na niedomagania...
Podmieniałem bez zmian. O dziwo sprawdzałem już 4 pasaty i każdy ma inną wartość przepływomierza mój ma ok 330 Następne 240, 340, i 440 to dość spora różnica o dziwo wszystkie rozgrzane i te same obroty na jałowym Spalanie też każdy inne na wolnych jeden 0,5 drogi i trzeci 0,6 a mój bez klimy 0.8 skąd taka różnica. ? Dzisiaj założę jeszcze nowy przetwornik...
Na odwrót. Sztanga na górze kierownica zamknięta, sztanga na dole kierownica otwarta. Czyli idąc tym krokiem nie muszę już tłumaczyć dalej co mam na myśli, bo to jest oczywiste ;) Jak masz przeladowanie wtenczas Sztanga jest podciagnieta tym samym zamknięta kierownica. Jak mi nie wierzysz Włącz test turbo i obserwuj wartość doładowanie i w jakiej pozycji...
1 bar= 0,7bar Co to to nie. Powinno być: 1,7bar bezwzględne równa się 0,7bar względne czyli doładowanie. Powinienem napisać, że to jest errata?
dokladnie problem leży w za dużym ciśnieniu doladowania. zakladam że masz pojazd ze zmienną geometrią turbiny. Do sprawdzenia ciśnienia: 01 elektronika silnika 08 blok wartości mierzonych 011 blok wartości na pierwszej pozycji masz obr. na drugiej ciś. jakie ma być na trzeciej jakie jest na czwartej wartości w % 0 to pełne doładowanie 99 to bez doladowania...
Dobry wieczór. Zdiagnozowany brak mocy w pompowtryskach, to nie wina końcówek, tylko całego pompowtryskiwacza. Końcówki wymienia się jak jest moc i dymi! W Stralisach często brakuje mocy przez słabe doładowanie: filtr powietrza, turbina i sterowanie turbiny, zamarznięty intercooler. Ograniczenie mocy może również wypływać z przekroczonej temperatury...
Panowie, zróbmy burzę mózgów, wyjąłem turbo, sprawdziłem gruszkę i klapkę, n75 - wszystko sprawne. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to z momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie...
I...? Odczytane doładowanie rośnie dopiero powyżej 3,5tys, tak samo masa powietrza, ciśnienie paliwa itp. itd... Nic to nie wnosi bo wartości są prawidłowe, sugerujące usterkę mechaniczną, której nie ma...
Czujnik ciśnienie łatwo sprawdzić nawet pompką po prostu kompem na nieodpalonym silniku odczytasz wartość np 980 mbar to jest twoje 0 na manometrze pompki i delikatnie pompujesz do 1,5 bara (nie więcej jak 1,5 bara bo rozwalisz czujnik ) jak od wyniku odejmiesz wartość ciśnienia atmosfery i podzielisz przez 1000 to masz wynik w barach na pompce. Jak...
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Nie prawda że nic nie robić, jeśli jest jaka kolwiek możliwość reakcji, należy ją przedsięwziąć. Kiedyś miałem okazję stać przy urządzeniu w którym silnik rozbiegł się samoistnie przez uszkodzoną turbinę. Dokładnie była to ładowarka samobieżna marki Fuchs-Terex MHL-360 wartości około 1000000PLN, i nie chwaląc się jedynie ja wdrapałem się na pomost naprawczy...
W jaki to sposób chcesz zmienić wysterowanie PWMem? Wejdź w bloki pomiarowe i tam w bloku 11 będziesz miał wysterowanie N75 w procentach, powinno dać się to prosto przełożyć na wypełnienie sygnału tyle że to wysterowanie pokazane w tym bloku pokazuje odwrotnie - czym bliżej 100% tym mniejsze doładowanie, można by powiedzieć że pokazuje tutaj wartość...
jeszcze jedno-nie rozumiem slowa"włącza sie turbo"przeciez turbina pracuje caly czas tylko gdy doładowanie osiagnie wartość krytyczna otwiera sie zawor upustowy ktory wywala czesc doladowania na strone wydechową!!to co mowi sie ze "turbo sie włacza" jest juz powoli wyeliminowywane przez turbosprężarki ze zmienną geometria ktora wlasnie dziala eliminujac...
A wartości powietrza zadana i rzeczywista jak?? Nie robiłem logów kanału 3go ale przypuszczam, że zaniżona ze względu na duże niedoładowanie. Skręciłem właśnie wszystko z powrotem po wsadzeniu zmiennej geometrii z turbiny którą kupiłem na części. Ustawiłem też ogranicznik bazując na zdjęciach jak rozkładałem turbinę. No i ... Nie mam pewności, że to...
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Witam :) Zwróć uwagę na wartość 2 bary w zakresie obrotów 1800-3300. Według mnie to trochę za duża wartość (maksymalne doładowanie to zwykle około 1 bara). Skoro nie ma wtedy doładowania (bo jak mówisz auto przy tych obrotach nie jedzie) to znaczy, że czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oszukuje. Pozdrawiam,
Cześć, czy udało się Wam rozwiązać problem? Mam bardzo podobnie w 1,8T BAM. Nie działa N75 i Zmienne fazy (oba są na jednym +, który jest) sterowane natomiast są minusem z ECU i tego sterowania nie ma według VAGa. Jako, że sterownie jest PWM postaram się podpiąć oscyloskop i sprawdzić co on pokaże. Podmieniany N75 na sprawny - brak poprawy Podmieniany...
Problem doładowania rozwiązałem przez wymianę zaworku sterującego turbiną. Może ktoś spojrzeć czy te wartości przepływu powietrza są poprawne? Dodam, że jak odepnę wężyk od gruchy, to przepływ powietrza wychodzi ok, oczywiście wtedy mam przeładowanie i notlauf. Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-011_003_47MXyB.htm...
Witam Mam T4 z przeszczepionym silnikiem TDI 1Z i (ECU z wirusem takie już kupiłem mam tez serie ECU,) jeździ całkiem fajnie tylko ktoś chyba przesadził z doładowaniem turbo ładuje 2150mBar czy to nie jest za dużo dla tej turbiny ?? w zakresie średnich dawek i obrotów też jest większe doładowanie niż być powinno, dlatego zaciekawił mnie post na forum...
Jak chcesz ją podkręcać, to proponuje najpierw dodmuchać jej np. 1bar (wartość przykładowa, ponieważ nie wiem ile turbosprężarka dmucha w tym aucie) i zacząć dolewać paliwa aż zacznie kopcić. Tylko załóż sobie zegar, żeby nie okazało sie że fura śmiga jak szalona bo doładowana jest 5 razy bardziej niż seria.
Regulacje robiłem jedynie ustawiając sztangę. Pierwsze co zrobiłem to posprawdzałem wszelkie węże, łączenia i zaworki. Następnie zdemontowałem cały dolot, dokładnie go przeczyściłem i precyzyjnie poskładałem sprawdzając każde połączenie czy nie ma szczelin. Co do regulacji sztangi to: ponieważ turbo przeładowywało mi ciśnienie i nie radziło sobie z...
Witam..Passat 2.0 TDI co jakiś czas odcina pedał gazu, dopiero po wciśnięciu sprzęgła odzyskuje kontakt Wszystko sprawdzone zero błędów jedynie grupa 62:2 Carbonn mass wychodzi ponad 120 gdzie wartość krytyczna popiołu jest zapisana na 60 przebieg 400 tys.. I zauważyłem że częściej wypala na postoju przy czym są lekkie szarpania.. Widziałem w internecie...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Słuchaj wybiorę się chyba na tą hamownie ale już jestem zalamany bo zjadl mnie już tyle kasy i dalej nie ma rezultatu i kasy. Powiedz mi jak będę miał wykres z hamownia będzie coś tam widać jak będzie tracił moc będzie można coś wywnioskować co to boli? Dodano po 3 W serwisie mi sprawdzali ja osobiście nie mam kompa ale sprawdzali bez naczepy i bez...
Auto dopóki jest zimne (tak do 1 kreski wskazania temp) pracuje bez zarzutu. Reakcja na gaz natychmiastowa. Po nagrzaniu, przez pierwsze kilka km "puszcza dymka" z wydechu przy każdej zmianie biegu, i bardzo długo buduje doładowanie. Po kilku km z wydechu 0 dymu ale zostaje problem z tym, że długo po wciśnięciu gazu zaczyna osiągać nominalne ciśnienie...
Witam, mam problem z Fiat-em Doblo 1.3 JTD MultiJet z 2006 roku. A dokładnie to auto po odpaleniu pracuje wzorowo, na postoju wchodzi na obroty i równo pracuje. Po podpięciu komputera wszystkie wartości zmierzone pokrywają się z pożądanymi (doładowanie, powietrze, paliwo). Jednak po przejechaniu około kilometra zaczyna dymić na biało z wydechu (spaliny...
Witam po wymianie rozrządu, auto nie ma mocy. Brak błędów w sterowniku silnika. Wartość początku tłoczenie 0-kanał 2pole= 100; na zegarze ustawione było "55". Przepływomierz wporządku. Z odczytu dynamicznego ciśnienia doładowania wynika, że turbina zaczyna ładować dopiero po chwili od pełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Auto pali na dotyk, czy...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam! Auto Espace IV 2003r. 120KM sterownik 0 281 011 101 nie ma wysterowania turbiny. Najpierw opisze łopatologicznie jak sprawa wygląda: w warunkach stacjonarnych wciskając gaz z wolnych obrotów silnik pięknie się wkręca, jeżeli nie zejdzie na wolne obroty i damy w pedał muli. Podczas jazdy jest gorzej niż tragicznie, osiągi zerowe ale nie zawsze,...
Witam niestety co do komputerów jestem laikiem i nie wiem nawet co to jest to elm. Jest podlaczany do komputera na USB, ale specjalnie dla porównania podpinalem ibize 1.9 która była sprawna i tam zarówno sygnał przeplywki jak i doładowanie były takie jak trzeba a ciśnienie turbiny nawet nieco wieksze. Dodano po 1 AA i właśnie skąd to takiego vaga można...
Turbodoładowanie zwiększa moc i zwiększa spalanie, ale obniża sprawność! Wiara kontra wiedza ... Fizyka mówi: "... nic za darmo ..." Zaczniemy od wydechu: jeśli wydech nie jest dławiony (np. turbiną), to cylinder "rozładowuje się" do niższego ciśnienia, niż gdy mu damy "po drodze" jakieś ustojstwo, które ma odbierać część energii z wydechu. Silnik...
Dzień dobry, po mocnym dodaniu gazu silnik wibruje w momencie najwyższego momentu obrotowego, po przekroczeniu tego punktu wibracje ustają. 1900 - 2400obr/min w tym przedziale akurat w mapie jest ustawione 1,3Bar doładowania. Drgania występują na każdym biegu. W samochodzie wymieniłem już pompowtryski, dwumas na jedno mas, całe półosie z przegubami,...
Mam problem że po wymianie słupka 2.0tdi BMP na 1.9tdi ARL silnik nie ma mocy chodzi jak by bez zmiennej geometrii turbiny jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone synchro ustawione na -0.5 czyli całkiem dobrze silnik na postoju nie raz podkapca na biało[ale tak delikatnie...
No wiec tak: Na clipie wyszło że za słabe doładowanie na dolocie czy jakoś tak (ogólnie że turbina kompletnie nie ma ciśnienia), podmieniony został elektrozawór regulacji turbo (ten czarny z dwiema wypustkami) i nadal to samo, sprawdzone cięgna na turbinie itp i nic nowego.Najprawdopodobniej turbina do wymiany. Nie wiadomo czy ktoś jej po prostu nie...
Witam. Ja mam podobny problem ale w Borze 1.9 ASZ. Turbina wyjęta wyczyszczona, VNT chodzi płynnie, aktuator też chodzi płynnie, wymieniona przepływka na nową (stara zdecydowanie zaniżała podawane wartości, turbo też przeładowywało ale nie było notlauf), wyczyszczony zawór N75, zamieniony z N18, sprawdzone przewody podciśnienia i turbo jak przeładowywało...
Silnik na jałowym chodzi równiutenko (obroty na poziomie 800 i nie falują w żadną strone). Dziś go jeszcze raz oglądałem i zauważyłem, że wąż wychodzący od turbiny do intercoolera zamiast puchnąć, to jest miękii a nawet go zasysa. Co dziwne pod vagiem i pod obciążeniem vag pokazuje poprawne doładowanie. Ogólnie sytuacja patowa. A jeszcze jedno, przy...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
W ubiegłym roku miałem regularnie komunikat błędu o przeładowaniu, wymieniłem: -czujnik ciśnienia doładowania (ten w kolektorze przy EGR) -zawór overboost -przepływomierz (na oryginał Bosch) Problemy wróciły w ostatnia sobotę, check engine i samochód przeszedł w tryb awaryjny, po ponownym uruchomieniu silnik działał normalnie do nastepnego odpalenia....
Boxer 2.2HDI 131hp 2013r, po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelnieniu głowicy, wymianie uszczelek na kolektorze dolotowym i EGR. Auto odebrane po naprawie nie przyspiesza tak jak wcześniej. Ciężko pod górę wjechać bez redukcji, mowa tu o małych wzniesieniach. Wcześniej na autostradzie spokojnie 140-150 (załadowanym około 700kg) można było lecieć,...
Witam serdecznie, czytałem wiele tematów, ale nie mogłem odnaleźć odpowiedzi. Jest problem z turbiną, a mianowicie, nie ma mocy od niskich obrotów. Vag pokazuje na biegu jałowym, że jest przeładowany ( wartość proporcjonalnie rośnie różnice specified-1100mbar i actual-1300mbar. Zawór n75 zamieniłem miejscami z n18, gdyż po wyłączeniu silnika wypuszczał...
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
turbina doładować wartość doładować doładować turbina
skoda fabia poduszka silnik zasilacz 300zł korektor audio wzmacniacz
zmywarka whirpool vitodens pokrętło
Acer Aspire V3-315: Wady, Zalety i Opinie Użytkowników Jak używać odkurzacza Zelmer Wodnik Quattro do prania dywanów?