Pierwsza kolumna, wskazanie 5 (podciśnienie w kolektorze)- wartość zła. Tym się zajmij wpierw.
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Podaj wartość podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a na biegu jałowym. Może być źle ustawiony rozrząd...
No do sprawdzenia wartości ciśnienie atmosferyczne , ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze. Ewentualnie jak czujniki wskazują poprawnie to szukać dziury w dolocie.
17961-Sygnał czujnika wysokości n.p.m. / podciśnienie w kolektorze ssącym, niedopuszczalna wartość sygnału.
Analiza wartości rzeczywistych w czasie jazdy to podstawa! Do tego co kolega napisał warto dodatkowo sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, podciśnienie z pompy vacuum, zmienną geometrię turbiny. Powodzenia w wymienianiu;)
A nie był to czasem wakuometr, czyli ustrojstwo pokazując podciśnienie w kolektorze ssącym? Wartości te czyli podciśnienie w kolektorze jak i chwilowe zużycie paliwa są powiązane ze sobą (jeszcze w grę wchodzą obroty silnika). A czy przypadkiem w silniku benzynowym zużycie paliwa nie ma związku ze stopniem otwarcia przepustnicy? Bo mnie się zawsze wydawało,...
Podciśnienie wytwarzane przez kolektor to podobno jakieś 18-22 psi, Czy czasem ta wartość to nie nadciśnienie?
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Kolego to raczej chce sprawdzić nadciśnienie , a nie podciśnienie.
Rozbawiłeś mnie . Że zacytuję kwestię z jednego znanego filmu:"poznać głupiego, po śmiechu jego". To Forest Gump bodaj. A działa to na prostej zasadzie - im większe obroty silnika tym większe podciśnienie występuje w filtrze powietrza bądź gardzieli gaźnika. Jeżeli silnik będzie chodził na określonych obrotach podciśnienie będzie miało określoną wartość....
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
Wartość map przy ciśnieniu atmosferycznym 1000mBar, OK, po odpaleniu spada do 300mBar, czyli realna wartość podciśnienia w kolektorze to -0,7Bar, oj coś za dużo
Wygląda tak jakby cut-off nie działał. Błędów może nie być, ale czujnik źle wskazuje. Zobacz na żywo wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, oraz inne parametry.
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
To jest silnik na osprzęcie Bosch, wartość przepływki sprawdzałem przez OBD, ale mogłem coś pokiełbasić dlatego zmierzę jeszcze raz. Pamiętasz może jaki powinien być kąt na wolnych i czas wtrysku?
Za dużo. podciśnienie w kolektorze ssącym ma wynosić między 320 a 370 milibarów licząc wartości bezwzględne. tyle ma być.
Na grodzi czołowej i połączony jest z kolektorem wężykiem kostka 3 pinowa + - i sygnał w zależności od wartości podciśnienia w kolektorze dolotowym.
A sprawdziłeś czy jest prawidłowe podciśnienie w układzie, czy zaworek zwrotny na weżykach podciśnienia działa prawidłowo i jest szczelny ? Jak się zachowuje wartość podciśenienia gdy używasz hamulca, trzymając wciśnięty pedał, czy kilka razy go naciskając. Jak już tak szukasz to silnik pewnie ma z 500tys przebiegu, warto zaślepić też od razu zawór...
Przy podłączeniu kompa można by jeszcze zwrócić uwagę na parametry. Sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, wskazania temperatury silnika i powietrza oraz odczytać wartość obrotów przy próbie rozruchu najlepiej rano na zimnym silniku.
Mają podobne napięcia, ale jeden mierzy objętość powietrza, a drugi podciśnienie w kolektorze dolotowym, a te wartości nie są równoważne niestety. Sygnał z map sensora trzeba by było powiązać z informacją o obrotach silnika. Oczywiście informacja o temp. powietrza też jest ważna. Tak czy inaczej uP będzie tu na miejscu.
Te wartości musisz odczytywać z uwzględnieniem, że ciśnienie atmosferyczne to załóżmy 1000mbar, więc ciśnienie niższe to już podciśnienie.
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
nie chodzi mi o to ze na juz ma mi ktoś powiedzieć czy też tłumaczyć co i jak.. czytałem o tym troche. błędy wszystkie sobie odnalazłem , odczytałem. tylko wyczytałem że czasami jedna rzecz może sprawic ze wyskoczy pare błędów, a nie moge sobie na to pozwolić żeby wymieniać wszystko po kolei tylko ten błąd z czujnikiem mnie zastanawia ; (17961 -Sygnał...
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Nic nie sprawdziłeś, wątek nie prowadzi do żadnego sensownego rozwiązania. Prosze wkleić wartości parametrów bieżących rozgrzanego silnika- konkretnie widzianą przez sterownik temperaturę silnika, wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym i stan położenia przepustnicy.
jak wywala mi błąd nieszczelność w układnie dolotowym Sterownik rejestruje zbyt małą wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, czy faktycznie jest nieszczelność, czy przestawiony rozrząd generuje taki błąd ? Weź jakiegoś plaka albo lepiej zmywacz do hamulców, popsikaj w okolicach uszczelek kolektora przy pracującym silniku
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
Trzeba podłączyć urzadzenie diagnostyczne i odczytać w parametrach pracy silnika wartość podciśnienia przekazywaną przez czujnik w kolektorze czyli MAP SENSOR.
Witam. Dziś podjechał klient jeszcze raz i na spokojnie usterkę zlokalizowałem. Przyczyną powyższego stanu było za małe podciśnienie na MAP (przytkany kruciec w kolektorze ssącym). Sprawę załatwił sztywny drut. Podciśnienie od razu spadło do wartości około 350 mmHg a czas wtrysku do 0,7 ms, sonda lambda zaczęła wreszcie dobrze działać. Samochodzik zapala...
Wykasuj wartości wyuczone, zrób jego adaptacje. Może masz tak zawalone rurki od EGR że ECU widzi po podciśnieniu w kolektorze że pomimo otwarcia EGR podciśnienie w kolektorze się nie zmienia tak jak powinno.
Sprawdź kąt przepustnicy w jakim stanie w odczytach komp. czy całkowicie zamknięta, stan jałowy czy częściowo otwarta. Jaka wartość podciśnienia w kolektorze ssącym (możesz w stagu sprawdzić). Dziwne że pierwsza sonda widzi ubogo a druga bogato. Może trochę nieszczelny wydech przed pierwszą sondą albo sonda do wymiany.
Jest nieszczelność w kolektorze ssącym. Kto ci dał spec od samochodów? Nieszczelność w kolektorze dolotowym to podwyższony bieg jałowy, ale możesz nie mieć uszczelki pod kolektorem a ono i tak osiągnie swoją wartość. To podciśnienie jakie jest to (zakładam, że mierzone wakumetrem) to zła praca układu rozrządu, za uboga mieszanka, zatkany wydech bądź...
Jak pisze andrzej20001 ciśnienie sprawdzane przy nie pracującym silniku ma wynosić 3 bary,po odpaleniu ma spaść o wartość podciśnienia w kolektorze ssącym czyli będzie około 2,4-2,5 bara.Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy ma wzrosnąć chwilowo do 3 barów po czym znowu spaść.
Więc z tego co rozumiem to czujnik map w Merivie to jest też czujnik doładowania ? Czujnik MAP mierzy ciśnienie w kolektorze to wszystko. Czy jest to czujnik doładowania czy podciśnienia oba są MAP, tylko że jeden mierzy podciśnienie a drugi ciśnienie . Oba "startują " z pozycji ciśnienia atmosferycznego około 1000hpa. Dlatego na samym zapłonie masz...
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Zakładam że to silnik x18xe1 .Trzeba by sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Jak nie to ubierz grubą gumową rękawiczkę rozkręć dolot między przepływomierzem a filtrem powietrza i na pracującym na wolnych obrotach silniku zatkaj dolot. jak silnik nie zgaśnie od razu to szukaj fałszywego powietrza. Trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa....
Zatykałem jeszcze przed założeniem tematu, auto oczywiście gaśnie. Jak zgasnie to podciśnienie się długo utrzymuje, nie słychać by gdzieś była nieszczelnośc. Tam jest taka odma z podgrzewaczem i membarama ją też odpiałem na próbe jest to samo. Dziś jeszcze zrobiłem ecu restet wartości wyuczonych całkowity testerem grupa 00 w adaptacjach i po 10km błędu...
cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza To jedno mamy z głowy. Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było....
"Co do sprzężenia, to przecież komputer sterujący silnikiem nie mierzy ile faktycznie paliwa wtrysnął " niestey komputer wie ile nasikał ,bo co to by był za komputer jak by nie wiedział Lodoo wątpie czy ci sie uda obrobić to wszystko jednym prockiem mi sie to nie udało a łatwiej jest dać dwa procki (ja tak mam) i podzielić sie "robotą". U mnie PIC mierzy...
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Takie objawy daje nie otwierający się EGR lub zapchane kanały EGR. Wtedy przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin przez EGR (próbuje zmniejszyć wartość z przepływomierza do zadanej - ilość świeżego powietrza) ,ale przez zatkany/nie otwarty EGR brak w to miejsce spalin i silnik się dławi ma niskie ciśnienie w kolektorze. U mnie np jakiś geniusz wymienił...
Witam! Analizując ten przypadek sądzę, że wspomniany jednoczesny wtrysk prawdopodobnie występuje tylko dwukrotnie podczas pełnego jednego cyklu pracy silnika,t.j. podczas suwu sprężania na 2 i 4 cylindrze. Stąd praca silnika tylko na dwóch cylindrach. Gdyby wtrysk występował cztery razy na cykl pracy, silnik prawdopodobnie byłby całkowicie zalewany...
Zarzucają mi ze tworze nowa fizykę (śmiechu warte, niektórzy myślą chyba że są nieomylni :)), Nie, nie sądzą że są nieomylni, tylko że Ty nie masz pojęcia o czym piszesz i powielasz jakieś bzdury wyczytane nie wiadomo gdzie. . Po pierwsze instalacja I generacji posiadała wiele wad w porównaniu do instalacji II generacji. W jej wypadku musi być dobrze...
Najogólniej ten czujnik mierzy wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym i przetwarza je na wartość elektryczną. Na tej podstawie jest realizowane wyprzedzenie zapłonu i ew. zwiększenie dawki paliwa. Nie wiem jak działa taki emulator ale sądzę, że sygnał wyjściowy jest jakimś "przekształceniem" sygnału z czujnika otwarcia przepustnicy (TPS) i ew....
Nie przełączenie obwodu zasilania wtrysku na obwód z rezystorem ,prawdopodobnie jest spowodowane błędem mapa . Skombinowałem od kolegi wakuometr ,pomierzyłem podciśnienie na kolektorze dolotowym,w miejscu wężyka podciśnienia. wartości : 18-20in.HG co odpowiada około 65kPa. Wskazówka trochę skacze ,co jest normalne ,tłoki zasysają mieszankę. Poniżej...
W ostateczności moża byłoby pokusic się o wykorzystanie czujnika z jakiegoś samochodu np. seicento(allegro ok 50zł).Podejrzewam że będą zastosowane te układy(MPX lub coś podobnego),w literaturze trzeba byłoby sprawdzic jaka jest zależnośc napięcia wyjściowego od ciśnienia a dokładniej zakres zmian napięcia. Dodano po 13 W kolektorze odpada,opary paliwa,oleju...
A jaką "sądę" ma padniętą? Bo chyba nie sondę lambda. W momencie wykrycia że coś nie tak w obrębie sondy sterownik wchodzi w tryb open loop ( praca w obwodzie otwartym) , bez sprzeżenia ze sonda, poza tym wali kod 13. Pasuje podpiąć po tester i zonaczyć jak ecu widzi pozycje przepustnicy, temperaturę, podciśnienie w kolektorze i pozycję regulatora biegu...
Slyszalem a nawet widzialem takie podobne cudo co sie Wakuometr nazywa. 2kabelki + i -, wezyk podcisnienia wbity w przewod podcisnienia z kolektora ssacego do serwa.To bedzie chyba najprostrze rozwiazanie. Nie wiem tylko czy do silnikow wtryskowych sie nadaje, ale chyba tak. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym ma się nijak do zużycia paliwa: silnik...
Zadaj jeszcze jedno takie głupie pytanie, a wątek przeniosę do Hyde Parku. Co z tego że wymieniałeś to i tamto i coś tam na twoje oko? Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym silnika ma być sztywno 340-350mBar, wartość powyżej tego to oznaka że silnik albo ciągnie zbyt dużo powierza poza przepustnicą, albo ma zatkany wydech, albo ma...
Przez pokręcenie śrubką podpierającą przepustnice zmieniłeś wartość podciśnienia w kolektorze ssącym a co za tym idzie sterownik silnika przymknął nastawnik biegu jałowego ,jego reakcja jest teraz opóźniona bo jest zamknięty , przymknij przepustnica i pozwól aby nastawnik sam podniósł te obroty . Napięcie na TPS powinno być od 0,5 do 0,6v podłącz woltomierz...
Zdecydowanie skupił bym się na pomiarze podciśnienia na wejściu do serwo i na wyjściu z kolektora dolotowego (ssącego). Miałem taki przypadek, że wąż przyłączeniowy (z zaworkiem) rozwarstwił się. Dopiero po jakimś czasie podciśnienie w serwo osiągało wartość umożliwiającą satysfakcjonujące działanie wspomagania. Podłącz wakuometr przed pierwszym uruchomieniem...
Pytanie jest nieścisłe,bo urządzenie wystepuje jako Tech 1 i Tech 2.Pierwszy obsługuje modele od 1987 do 1997,drugi od 1997. Tech 1 jest urządzeniem przypominającym roztyły kalkulator,tech 2 wygląda poważniej.Co te urządzenia potrafią?To co przewidział producent oprogramowania sterownika .Oczywiście takie cechy jak "odczytaj kody,skasuj kody" pomijam...
Tak coś koło tego, dzisiaj zrobię wydruk, i napisze. Wartość na rozgrzanym silniku do 80 stopni: http://obrazki.elektroda.net/67_12724365... Czy wie ktoś jaka wartość podciśnienia ma być w tej skodzie? Po podpięciu vakuoemtra pod kolektor ssący, mam wartość ok 0.5 mbar na biegu jałowym, tylko że trzęsie troszkę wskazówką. Na obroty wchodzi bez problemu....
witam ponownie, sprawdziłem czujnik płynu w kolektorze i wydaje mi sie że jest dobry-napięcie zasilania jest 4,96V (chyba dopuszczalny spadek), dokładniej to sprawdziłem i tak: przy ok 50°C napiecie jest tak ok 3,5V a przy ciepłym tak ok 95°C napięcie wynosi 2,3V czyli prawidłowo bo w czujniku ma maleć oporność ze wzrostem temperatury, więc to napiecie...
przeglądałem książkę Instalacje zasilania gazem Marek Flekiewicz i tam jest opis iż w instalacjach gaźnikowych wypływ gazu z reduktora jest uzależniony od podciśnienia panującego w dolocie. Czy to by się zgadzało? Zbyt duże uproszczenie, które może wprowadzać w błąd. Wypływ gazu jest uzależniony od podciśnienia w mikserze gazu. Podciśnienie w dolocie...
Witam, Czasy wtrysku gazu i benzyny nie muszą być do siebie zbliżone, zbliżony do siebie ma być czas wtrysku benzyny przy pracy na benzynie do czasu wtrysku benzyny przy pracy na gazie. Jeżeli chodzi o map sensor, to podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach nie może wynosić 0, jeżeli przewody do map sensora są ok to najlepiej na próbę podmienić...
Nic nie kombinuj. Sprawdź podciśnienie. Jaki masz czujnik 1 czy 2. Na czujnikach jest wszystko opisane, musi być podłączone tak jak sztuka każe inaczej nie będzie auto jeździło. Jeżeli wartość podciśnienia się nie zmienia to jak może zachodzić sterowanie dawką rozprężanego gazu w reduktorze. Z kolektora ssącego przewód podciśnienia idzie do czujnika...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Według mnie problem z falowaniem obrotów może mieć ścisły związek z nieszczelnością kolektora dolotowego . Aby to sprawdzić wystarczy założyć zegar na podciśnienie na kolektor . Wartośc mierzona powinna wynosić około 400 mili barów podciśnienia i powinna być stabilna . Druga sprawa to czy przepustnicz jest czysta - przemyj ją od weenątrz benzyną ( dokładnie...
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
W kolektorze ssącym jest map sensor, czujnik podciśnienia, jak egr otwiera się, to podciśnienie maleje, stąd sterownik "wie" o jego pracy (sam egr ma w sobie czujnik położenia) Teraz w przypadku jakiejś anomalii, np przytkany filtr powietrza lub w drugą stronę, nieszczelność kolektora wartości odczytane z map-a nie mieszczą się w mapie zapisanej w pamięci...
Na podstawie tego co na załączonych zdjęciach, sugeruję podnieść wartość ciśnienia na reduktorze (Psys) do wartości 2.15 bara, ustawić tą sama wartość w par. 21 Idle_level, a par. 6 Low_level na 1.6 bara. Przy ciśnieniu 2.15 bara, par. LPG_cor z 36% powinien zejść w okolice zera. Przypuszczam, że zdjęcia były robione przy silniku pracującym na wolnych...
Nie znam tego silnika ale nie bardzo wyobrażam sobie dlaczego z powodu sondy silnik miałby wchodzić na wysokie obroty. Najczęściej winę za coś takiego ponosi awaria czujnika położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia (i jest to tryb awaryjny na okoliczność braku lub niestabilnego odczytu tego parametru), nastawnik obrotów biegu jałowego (jeśli jest),...
Jeszcze myślę, czy to nie jest tak, że te wężyki: 1) podciśnienia V i 2) ciśnienia P nie są ze sobą łączone po takim SP w czujniku ciśnienia AEB 013. No bo po co byłby doprowadzony wężyk V do AEB 013 skoro on nie mierzy podciśnienia? Inna możliwość to taka, że to jest czujnik podciśnienia typu: Jest podciśnienie/nie ma. Ma ktoś może opis do tego AEB...
Cześć. Mam problem. Samochód Megane 3 RS turbo . Borykam sie z brakiem wskazania podciśnienia w kolektorze. Mam drugi taki sam samochód na testy i przez to wiem ze cos nie gra. Są 2 MAPsensory od cisnienia i doladowania turbo. Po podpięciu do torque wskazania cisnienia wynoszą 97kpa wiec atmosferyczne. w drugim samochodzie tak samo. A po uruchomieniu...
Ale jak wypaliło zawór to będzie robić fałszywe podciśnienie w kolektorze i dobrze to chodzić nie będzie Romuś. tyle że wypalają się zawory wydechowe. Do tego piłują się krzywki na wałku rozrządu, na okrągło, co też daje niższą wartość ciśnienia sprężania. Te silniki bezpośrednio po remoncie, potrafiły mieć 13 -14atm.
Hmm samochód gaśnie podczas hamowania silnikiem , czyli w takiej sytuacji następuje wzrost podciśnienia w kolektorze ssącym {a ukł zajmującym sie tą wartością jest czujnik podciśnienia } masz możliwość go przełożyć na próbę ? , być może to on nawala w chwili jak działa na niego tak duże podciśnienie. WSkazówke podałem ci od tak z głowy :) , na twoim...
Witam. Mam pytanko dotyczące wyświetlaczy 192x64. Jak jest z ich szybkością i podtrzymaniem? Chodzi mi tu o sterowniki KS0108B (HD61202/3). Też wątpiłem w ich prędkość, ale po korekcie czasu oczekiwania przy sterowaniu ENA (zatrzaskiwanie danych) mogę z czystym sumieniem polecić KS'a. Niestety zaczynając pisać procedury do obsługi podobnego LCD (128x64)...
a czy na pewno jest tam czujnik? Przypadkiem nie ma tam zaworu westgate? Wydaje mi się ,że jest ten zawór a steruje nim układ ciśnieniowy gdzie w przypadku przeładowania silnika, podciśnienie powoduje wciągnięcie dźwigni i otwarcie zaworu upustowego. Zawór ten znajduje się w kolektorze wydechowym i często się zapieka na ośce.Myślę,że to jest ta przyczyna....
Zobacz na wężyk łączący kolektor ssący z serwem hamulców, takie gumowe kolanko zaraz przy kolektorze To cudo pękło 3 lata temu, wymieniłem. Generalnie podciśnienie sprawdziłem dość dokładnie, lecz bez jego pomiarów. Dziś zasysając mroźne powietrze silnik chodził nieco gorzej, tak jakby rozrząd się przestawił. Na LPG; napięcie sondy na wolnych leży...
W wykazie parametrów bieżących, na biegu jałowym pokazuje różnie, 3, 4, 5 % uchylenia przepustnicy. Ale przy bardzo powolnym naciskaniu gazu wartość najpierw spada, prawie do zera, a dopiero potem rośnie. Dlatego tak się dopytuję o tą przepustnicę, bo działa trochę dziwnie, ale może tak ma być. Czegoś się tak uparł na tę przepustnicę? Bo tak w internecie...
1️⃣ Ciśnienie paliwa – pompa tandemowa Silnik BMN nie ma klasycznej pompy CR, lecz pompę tandemową, która dostarcza paliwo do pompowtryskiwaczy i generuje podciśnienie dla układu wspomagania. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie – jeśli pompa tandemowa nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtryski mogą nie pracować poprawnie. 2️⃣ Problem z uszczelnieniem...
Witam. Chciałbym przedstawić swój problem z hamulcami, ponieważ nie potrafię zlokalizować usterki. A problem jest według mnie bardziej skomplikowany. Mam słabe hamulce w aucie. Były one odpowietrzane i hamują, lecz nie tak ostro jak kiedyś. Nie rzuca do przodu, gdy depnę lekko w pedał hamulca. Płyn ma dopiero niecały rok. Podejrzewam serwo. Sprawdziłem...
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
No ja Ci kolego spróbuję pomóc bo właśnie montuję sobie Eatona M62 do 1.8 zamiast G60, tylko w tym opisie to zakręciłeś jakoś, że ogarnąć trudno o co chodzi. Na początek czy masz już kompresor? Bo kilka fotek rozjaśniłoby temat. Może zacznę od tego, gdzie te wężyki do sterowania się podłącza - ano do kolektora ssącego za przepustnicą. Dlaczego za? No...
Przydał by się vacuometr, czyli prościej taki odwrotny manometr prezentujący wartość podciśnienia. Zaślep EGR przy wejściu na kolektor ssący, oraz odłącz i zaślep połączenie z servem hamulcy /uszkodzone servo = "lewe powietrze"/. Ogólnie połączenia, powinno pozostać 1 i na nim wpinamy czujnik oraz mierzymy wartość podciśnienia. nie powinno nadmiernie...
Poprzez pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym i porównanie go z wartością wzorcową, jeśli nie chce się koledze czytać.
Szukając informacji dla czujnika PS-CCT5 stosowanych w instalacjach gazowych spotykamy się z szumem informacyjnym. Te zamieszanie informacyjne oraz przekłamania umieszczone w różnych źródłach internetowych było impulsem do napisania tego artykułu dotyczącego czujników ciśnienia absolutnego stosowanych w naszych instalacjach LPG. Artykuł nie opisuje...
Dzisiaj jeszcze raz się przyglądałem na spokojnie wartościom mierzonym i chyba znalazłem usterkę. Czujnik podciśnienia kolektora dolotowego przy -2C pokazywał +115C Ciekawe czy to jest cała przyczyna, za co on odpowiada?
Ok, na wstępie dzięki za "Pomocnika" :) Ten "mój" był więc młodszy. A to dobry znak. Możliwe, że nie będzie potrzeba ani reduktora dodatkowego, ani fopperów i innych bajerów. Reduktor na wolnych obrotach ma mieć...... 1,34 ustaw 1,4. Regulacja od nowa ;) Masz rozkręcony reduktor na maks, albo problem z podciśnieniem. Sprawdź podciśnienie reduktora....
Witam! Problem dotyczy Diego/AKME ze sterownikiem w zabytkowej wersji 1.3; w instalacji jest czujnik PS-CC2, wiązka przewodów el. instalacji jest nowszego typu więc z prostokątną wtyczką pasującą do w/w czujnika. Odczyt danych za pośrednictwem programu KME ujawnia dość osobliwe zachowanie czujnika - wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym przy zgaszonym...
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
O co Ci chodzi z tym pinem 5. Nalezy sprawdzić podcisnienie w kolektorze ssącym i napiecie na pinie 19 od przepustnicy. Nie rozumiem sytuacji. Ktoś Ci odczytał błędy i dalej nie umie sobie poradzić? - sprawa jest b.prosta do diagnozy co zepsute - podciśnienie, czujnik podcisnienia, a jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy to napisałem wcześniej...
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego (stare wklejone na dirko) i uszczelki pod wtryskiwacze (założone były za małe) ale nic to nie dało. Podmieniłem MAP i także jest to samo. Mierząc podciśnienie wakuometrem i odczytując z testera, osiągnąłem prawidłową wartość dopiero gdy przytkałem przepustnice i silnik zgasł. Wydaje mi się że sterownik silnika...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Tworzenie sie podciśnienia o takiej wartości dla wolnych obrotów w kolektorze ssącym jest niedopuszczalne. Podaj numery z czujnika ciśnienia doładowania.
Szczyrkanie, różnie możemy sobie nazwać takie odgłosy, może być spowodowane i też mechanicznie, wtryskiwacz, jakiś zaworek, i nieszczelnością układu dolotu/wydechu. Efektem złego spalania. Internetowo to ciężko określić i trafić. Może tu, przy dzisiejszej technice nagraj dźwięk, i udostępnij. Może ktoś coś bardziej sobie skojarzy ? Są na pewno, tylko...
No co do VGiS To jest taki kolektor w moim silniku. Kolektor się skraca przy wysokich obrotach (ponad 4,500 obr/min) aby poprawić parametry silnika. Lanosami jeżdżą zazwyczaj dziadki i nie przekraczają takich obrotów wiec działa im dobrze:) Zapewne zmiana długości kolektora wpływa na zmianę wartości podciśnienia. Może dealer miał nadzieje że po zmianie...
Tak silnik jest turbodoładowany Robię wyjątek od wcześniejszej decyzji. Przy silniku z turbodoładowaniem ciśnienie na pokazywane na manometrze jest zmienne, bo ciśnieniem odniesienia dla reduktora jest ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze ssącym i w odniesieniu do niego będzie stałe, natomiast w manometrze ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne....
Spadku mocy nie ma. Sam EGR działa bo jak dodam do kostki pełną masę to EGR się otwiera, a więc podciśnenie jest dobre i wężyki szczelne. Kolektor ssący czyściłem z osadu. Wszystko jest czyste i drożne. Jeżeli chodzi o błedy to nie pokazuje żeby ten czujnik był uszkodzony. Ale jak ściągne kostkę zasilająca z tego czujnika doładowania to w opisie błędu...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
ja z problemem gasnięcia przy zatrzymywaniu walczę od 6 m-cy. Instalacja na gwarancji i ani warsztat ani producent (elpigaz) nie potrafi zdjagnozowac problemu. Najdziwniejsze jest to że przez miesiąc potrafi chodzić idealnie a potem przez tydzień gaśie codziennie na każdym skrzyzowaniu. Nie mam już pomysłów - myślę o zmianie auta... Włączę się do dyskusji...
Wrzuć plik osc z procesu kalibracji oraz pracy na rozgrzanym silniku na pb i odczytaj ciśnienie gazu i podcisnienie po odlaczeniu czujnika od wezy.
Ciągle wywala mi błąd 17549 i 16555. Fabia z instalacją gazową. Na gazie pracuje i jeździ ok, na benzynie wolne obroty szaleją, czasami nawet gaśnie, szarpie przy zmianie biegów. VAG pokazuje dziwne wartości ciśnienia w dolocie. Na wyłączonym silniku wskazuje niecałe 1000 mbar czli prawidłowo, na biegu jałowym wartości szaleją od 320 do ponad 400 i...
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego, więc nie da się dokładnie określić podciśnienia, ale jest...
duże podciśnienie kolektorze niskie podciśnienie kolektorze wysokie podciśnienie kolektorze
koszt roboczogodziny zmiana napisów niski temperatura lodówka samsung
zelmer regulator obrotów zelmer regulator obrotów
Błąd P1198 w Peugeot 407 2.0 HDI - Diagnostyka i Naprawa Zakłócenia wyświetlacza w Acer One - przyczyny i diagnostyka