To chyba za niskie a nie za wysokie co? Zasada jest prosta ,im większa nieszczelność dolotu, to podciśnienie mniejsze. Do tego powinieneś sprawdzić co widzi ECM z MAP na zapłonie,ma być porównywalne z ciśnieniem atmosferycznym.
Witam, w samochodzie podczas jazdy ze stałą prędkością powyżej 3500 obr/min oraz podczas trzymania gazu na postoju również powyżej 3500, następuje losowe wypadanie zapłonów. Podmieniono czujnik położenia wału i wałka rozrządu, Map sensor oraz czujnik spalania stukowego, świece zapłonowe oraz cewkę. Ciśnienie paliwa sprawdzone, łącznie z podmianą całego...
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
Podciśnienie w kolektorze ssącym MAP masz wysokie wg mnie. Ciśnienie gazu może być chociaż lepsze jest w granicach 1 bara .
Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu? Przy obrotach rozruchu podciśnienie w kolektorze dolotowym nie musi być wysokie......
Sondę masz w "open loop" czyli nie ma sprzężenia z komputerem silnika i nie ma korekty map paliwa. Dlatego pali więcej bo ma sztywne czasy wtrysku a temperatura 38 stopni to jeszcze pewnie wzbogaca dawkę. U mnie w SC - sterownik podobny musi być temperatura cieczy 61 stopni kiedy sonda wejdzie w "closed loop" i wtedy czasy wtrysku są korygowane według...
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Jak przepustnica zamknięta a obroty powyżej około 1500 to wtryskiwacze przestają całkowicie podawać paliwo dopóki obroty nie spadną. Na gazie tak samo jak na benzynie. Chociaż w sterowniku gazu może być opcja opróżniania ciśnienia, bo niektóre reduktory słabiej sobie radzą z utrzymaniem właściwego ciśnienia gazu (jest za wysokie) po zamknięciu przepustnicy...
Witam. Mam 307 2.0 16V z 2004 roku. Przedwczoraj założono mi do niej gaz. Jeszcze przed montażem, mechanicy mówili że coś jest nie tak z silnikiem, bo faluje na jałowym. W aucie od czasu do czasu pojawiały się błędy jakości spalin. No ale założyli i auto jedzie w miarę ok, pozatym że gaśnie przy redukcji. Powiedzieli mi że mam strasznie wysokie czasy...
Wymiana czujnika położenia wału rozwiązała problem błędu p0008. Przyczyna wysokiego podciśnienia w kolektorze była sonda lambda nieznanej firmy, którą ktoś już wymieniał
Więc sprawdziłem kompresję ma równo na wszystkich na zimnym po 15 podciśnienie w kolektorze jest takie samo jak pokazuje komputer czyli za małe. Jakieś pomysły?
Witam, Szukam fachowca w Warszawie, który podejmie się zdiagnozowania problemu, który od dłuższego czasu trapi mój samochód. Co jakiś czas występuje błąd pierwszej sondy(obwód sondy rząd pierwszy, sonda pierwsza) auto wtedy przestaje dobrze jeździć, opada z obrotów, dławi sie, nie jedzie, nie reaguje na gaz. Po zmianie sondy na nowa, oryginalna komputer...
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
Zobacz co widać na przewodzie sygnałowym bo ECU krzyczy że w kolektorze jest złe ciśnienie (zbyt wysokie) albo ma zwarcie na przewodzie sygnałowym. Zobacz co jest na odpalonym silniku z czujnikiem i bez czujnika. Mierz do masy. Powinno być 5V gdy silnik nie pracuje. Czym niższe napięcie tym niższe ciśnienie w kolektorze (wyższe podciśnienie). W tej...
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Tu masz opis: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku: http://obrazki.elektroda.pl/6968411400_1...
Sztomel i tu się z Tobą nie zgodzę. W końcu widziałem to na własne oczy a nie opowiadam z drugiej ręki. Po dojściu do około 1500 obrotów, wąż pomiędzy coolerem a kolektorem zapadał się wyglądając jak zassany. Resztę opisałem powyżej. Niby czemu nie ma prawa tam się zrobić podciśnienie?? Gdy silnik podczas pracy zasysa więcej powietrza niż jest podawane...
Napisz jaka to instalacja. Generalnie GOLF na gaźniku bez podłączonego podciśnienia nie powinien wogóle trzymać obrotów a ewentualnie co sie żadko zdarza mieć je bardzo duże. Podciśnienie tak czy inaczej musi być podłączone aby wszystko prawidłowo działało. Najprościej byłoby wywiercić dziurkę w kolektorze i tam poprzez wkręcenie odpowiedniej rurki...
Właśnie widac, że masz nie podpięte podciśnienie z kolektora do reduktora (do tego mosiężnego króćca z otworem fi 4). Połączyć z wężykiem (poprzez trójnik), który łączy prawy króciec MAP na czujniku i idzie do kolektora, oznaczony poglądowo na niebiesko, lub bezpośrednio do kolektora ssącego. Dlatego ciśnienie 1,8 ale i tak w jakimś zakresie powinno...
A jak sprawdzić czy zatkaniny jest jakiś sposób. Bo kicha jak kupie 2 i będzie nadal źle. Mierząc podciśnienie w kolektorze ssącym.
co moze powodowac za małe podciśnienie w kolektorze ssącym map odczytuje 350-400mmHg
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Jest duży problem w samochodzi marki Abarth. Samochód odpala ale nie jedzie, nie może wejśc na wysokie obroty, dusi sie. Dodatkowo pedał hamulca jest twardy oraz na testerach nic nie wychodzi,żadna usterka. Ustaliliśmy, że podciśnienie w kolektorze jest zasłabe i ono gdzieś ucieka. Problem tylko gdzie. Zdemontowaliśmy kolektor i ciężko ustalić gdzie...
cinekk2 ty lepiej zmień gazownika bo ten chyba nie wie co mówi i robi , prawdopodobnie teraz to ty masz coś z rozdzielaczem (o ile tam cos nie opatentowali to tylko brudne szczelinki ) jest jeszcze taka możliwośc ,że z reduktora przez podciśnienie idzie gaz i się po prostu przylewa na wolnych obrotach, sprawdz też przewody podciśnieniowe z reduktora...
Oto kilka zrzutów ekranu: Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze. Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu,...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
dla mnie jeżeli wskazania sondy sa ok to trzeba sie czepić czego innego np. podciśnienie w kolektorze jakie jest jeżeli powyżej 420mbar to zawory podparte lub wypalne gniazda
Sprawdź proszę czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym,przepływomierz. Miałem kiedyś kłopot z nadmiernym spalaniem,bo okazało się że podciśnienie sterujące ssało lewe powietrze.
MAP mierzy zupełnie co innego - masę powietrza można wyznaczyć w oparciu o MAP ale poza jego odczytem konieczna jest znajomość kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i budowy układu dolotowego - dopiero na tej podstawie można obliczyć to co MAF mierzy wprost (no prawie wprost). MAP mierzy tylko podciśnienie w kolektorze dolotowym - a to jest np....
A kto to wie. Nie znamy nawet przyczyny awarii. Rzucił byś jakimiś pomiarami, np podciśnienie w kolektorze dolotowym, na tej podstawie można wiele wywnioskować. Fanie by było też mieć wynik z analizatora spalin.
Objawy wskazywały by na zbyt ubogą mieszankę. Warto by było pomierzyć ciśnienie paliwa na listwie, sprawdzić wtryskiwacze, filtr paliwa. Podłączyć komputer i przeprowadzić diagnostykę a nie tylko błędy. Takie parametry jak wskazania sondy, podciśnienie w kolektorze, temperatura widziana przez sterownik silnika, wyprzedzenie zapłonu i kilka innych podpowiedzą...
Z definicji jest to oczywiście próżnia, ale tak w potocznym rozumieniu to po prostu podciśnienie. Otrzymasz może 1/100 ciśnienia atmosferycznego. Brakuje więc kilku rzędów wielkości do tego żeby taka próżnia się do czegokolwiek nadawała Czy rzeczywiście dopiero tak wysoka próżnia przyzwoicie izoluje cieplnie? Myślę, że 1/100 by wystarczyła.
że sonda ci nie pracuje to nie oznacza ze jest uszkodzona jest duzo powodów takiej sytuacji cisnienie paliwa podciśnienie w kolektorze ssacym lewe powietrzee masa sterownika i sondy zle ustwiony rozrzad a nawet przewody i swiece zapłonowe sprawdz a dopiero wymieniaj
Witam Przy hamowaniu silnikiem jezeli silnik jest wyposazony we wtrysk oszczednosc jest na pewno wieksza niz przy jezdzie na luzie bo paliwo jest calkowicie odciete (z reguly), ciekawi mnie natomiast taka sytuacja jezeli nie ma wtrysku a jest zwykly gaznik. Ilosc pobranego paliwa zalezy od podcisnienia w kolektorze dolotowym do silnika jezeli silnik...
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Nie sądzę, żeby to miało wpływ gdyż widziałem instalacje z naprawdę długim przewodem do mixera i było wszystko OK. Wydaje mi się, że to co opisuje kolega erdaniel (czyli bezwładność układu) bardziej jest odczuwalne w zbyt długim kolektorze/układnie dolotowym (czyli od mixera do zaworów) - np. z OMEGA 2.6i Przy gwałtownym puszczeniu gazu dochodzi do...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Jak na 1.2 silnik to dużo. Tak jak kolega napisał trzeba cały zbiornik wypalić na ciepłym silniku żeby sprawdzić spalanie, najlepiej w cyklu mięszanym. Gazu sie nieda dotankować precyzyjnie, bo zawsze inaczej sie rozpręża i raz ci zatankuje przy prawie pełnej butli a raz odbije i nie wlejesz ani litra, dlatego jedynie spalenie całego lpg daje realne...
Witam wszystkich forumowiczów ponownie. Wracam do tematu bo widocznie jako jedyny ogarnąłem ten problem a telefon dzwoni do mnie bardzo często od tamtej pory. Tak wiec: Wysokie podciśnienie spowodowane jest uszkodzeniem zaworka odpowietrzającego komorę olejową. Stojąc twarzą przed silnikiem, spoglądamy w dół pomiędzy pierwsze a drugie żebro kolektora...
Niema żadnego czujnika cisnienia paliwa na szynie ani nigdzie indziej. po włączeniu kluczyka sterownik podaje mase i uruchamia pompe paliwa na pare sekund poczym czeka aż dostanie sterownik sygnał z czujnika halla w aparacie zapłonowym że obraca się wał to podaje mase na przekażnik tak długo jak długo otrzymuje ten sygnał a zawór na listwie to zawór...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
gaźnik jest przymocowany do krócica ssania a następnie do cylindra. Niech będzie że przez kruciec czy łącznik ale do cylindra a nie do komory spalania , nie ważne . Ale nawet jeżeli jest tam nieszczelność i zasysanie "lewego powietrza" to powoduje to zubożenie mieszanki czyli dużo powietrza i mało paliwa . Może to zakłócać pracę silnika np. przegrzewać...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Samochód odpala i na wolnych obrotach chodzi normalnie, podczas przyspieszania od 1500 do 2500 czuć lekkie przerwania, natomiast powyżej coraz mocniejsze przerwy tak jakby turbo się wyłączało i załączało cyklicznie. Na Biały elektrozawór przychodzą impulsy sterujące załącza się w ich takt, natomiast po odpięciu od zasilania sam dziwnie drga, łączy się...
witam, Chciałem się dowiedzieć jak ma działać zawór egr w opel frontera 2.2 DTI który siedzi w kolektorze ssącym. Czy działa on tak, że jak turbina pompuje powietrze do kolektora ssącego to powietrze przechodzi przez ten zawór i jak przechodzi szybko (na obr. np 3-4tys/min) to ten zawór się zamyka żeby nie było za dużego ciśnienia w kolektorze ssącym,...
Na podstawie tego co na załączonych zdjęciach, sugeruję podnieść wartość ciśnienia na reduktorze (Psys) do wartości 2.15 bara, ustawić tą sama wartość w par. 21 Idle_level, a par. 6 Low_level na 1.6 bara. Przy ciśnieniu 2.15 bara, par. LPG_cor z 36% powinien zejść w okolice zera. Przypuszczam, że zdjęcia były robione przy silniku pracującym na wolnych...
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Witam mam problem z tym autkiem, a mianowicie auto zapala i zdycha a jak załapie to przerywa szarpie i faluje na wolnych obrotach jak i na wysokich, na benzynie i na lpg jest tam instalacja staga. w sterowniku błędów brak, przepustnica umyta i za adaptowana, kolektor szczelny podciśnienie -0,6bar (jak silnik pracował równo) sonda podmieniana i bez zmian....
Ty się chyba z księżyca urwałeś, Common Rail to system wtrysku w silniach diesla, a jak dobrze wiesz piszemy tu o silniku 1,7 z gazem. Napisze Ci jak dla dziecka może zrozumiesz. Na listwie z wtryskami w silniku benzynowym jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe ciśnienie paliwa na listwie (regulator...
W210 2.2 CDI od samego zakupu kolesiowi dymi na czarno.Brakuje mi już koncepcji na to auto! Sprężanie sprawdzone i jest ok,Wtryski wszystkie nowe 4szt. Dolot szczelny i moc prawidłowa, Żadnych trybów awaryjnych itd,przepływka bije od 280 mg/s do prawie 940 na pełnym gwizdku na postoju wię c myśle że ok, klapy w kolektorze "wyłamane" wydech odpinany...
Dwa silniki z tej rodziny M50 bez Vanos i podciśnienie ledwo co tyka 0,48 a średnio 0,45. Jeśli przyjmiemy że 1000mbar to atmosfera a 450 mbar jest w kolektorze to jeszcze jako tako na ten silnik, ale jeśli przyjmiemy ze jest tam 550 mbar to pierścienie żyletki albo zaworów nie ma.
Witam masz układ zasilania gaźnik jednopunkt czy wielopunkt. Jeśli gaźnik to łapie ci lewe powietrze sprawdź przewody. Co do wielo i jednopunktu winy może być silniczek krokowy. Spróbuj go wyczyścić. Jeśli masz przyjeżdrzony silnik (małe podciśnienie w kolektorze ssącym) to komp też będzie wariował spotkałem się z taką usterką. Musisz mieć czysty filtr...
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela wątku do gaziarzy cytuję: "...bo mają analizator...
Zły pomysł - jeśli to będzie szmata to ją wciągnie, ale zanim zdławi silnik to tak wzrośnie temperatura, że Ci przetopi tłoki. Ale bzdura, sam to wymyśliłeś z topionymi tłokami :D Próbowałeś kiedyś przyłożyć rękę do wlotu powietrza turbodiesla? Na biegu jałowym zgasiłem tak dłonią 4.0 diesla, na średnicy jakichś 60mm, maksymalna siła jaka mogła mi...
Na pierwszym (złym odpalaniu) za małe podciśnienie w kolektorze ssącym . Tzn program pokazuje realne ciśnienie w tym wypadku jednostka 568 hPa jest za wysoka (u mnie pokazuje w programie poniżej 400 na zamkniętej przepustnicy) . W Twoim przypadku sterownik zapewne rozpoznaje to jako większe obciążenie silnika - wynikiem czego jest wydłużenie czasu wtrysku...
Witam, mam dokładnie taki sam problem jak autor temat. W aucie wymieniłem kompletny rorząd ( na blokadach) + olej i filtr. Po przejechaniu około 20km przy dojechaniu do skrzyżowania autem szarpnęło i błą p1160. Patrzyłem z testera to dzieje się coś takiego że podciśnienie w kolektorze jadać jest takie jak komputer zakłada że ma być ale przy zwoleneniu...
benzyna nie chodzi. dochodzi do rozdzielacza na wtryski i dalej nie ma benzyny. ale ta rurka siedzi. a ten krokowy czy coś ( ten w gumie na kolektorze ssącym co idzie do dekla z zaworami ) to do czego jest ?. możliwe jest założenie go odwrotnie ? a ten talerzyk nie zaczepia. wo gule nie reaguje na to jak się na parowniku obroty ustawia. tylko jedno...
Podciśnienie w kolektorach benzynowych jest mniejsze niż w dieslach. Czy w takim razie dąży się do zmniejszenia do minimum zawirowań? Czytałem o polerowaniu kolektorów na wysoki połysk celem swobodnego ruchu cząsteczek powietrza, węże prowadzi się optymalnie aby po drodze było jak najmniej "zakrętów". Z kolei I zasada termodynamiki mówi, że przyrost...
Panowie co mi sie udało zrobić to podmienić przewody wysokiego napięcia od cewek do sterownika no i oczywiście to nie było to bo nadal przy pierwszym odpaleniu jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Zaleciłem sie do podanych przez was rad aby zdiagnozować problem i nagrałem pracowanie sond podczas pierwszego odpalenia na zimnym z wypadaniem zapłonu...
Jak będziesz odkręcać bak z gaźnikiem to odkręć też plastikowy kolektorek ssący od silnika, one często pękają i są podobne objawy, jeśli też pęknięty to można umyć i skleić sylikonem lub kupić nowy (są 2 rodzaje - na kwadrat i koło) ale ja bym najpierw nalał benzyny do pełna do baku, popsikał parę razy pompką wstępną (to odpowietrza gaźnik też) i odpalił...
A co powiecie o kolektorze próżniowym płaskim ? Łączy w sobie cechy kolektora płaskiego - wysoka sprawność oraz próżniowego - praca w ujemnych temperaturach....... Pomysł przedni lecz trudny do zrealizowania w warunkach domowych. Konkretnie trudność polega w utrzymaniu próżni. Nawet szczelnie zamknięte (zaspawany kruciec) małe naczynie z metalu z czasem...
On może zwiększac powietrze, ale napewno nie jego wina, bo in przeciez nie chodzi samopas, a jest sterowany. Więc sterownik z jakichś powowdów może cofać trzpień.I masz znajśc ten powód. Przykładowo-sterownik silnika stwierdzi za małe podciśnienie w kolektorze, więc uści trochę powietrza kanałem poietrza dodatkowego. Stwierdzi że temperatura silnika...
byłem u fachowców jeden mówi padnięty silniczek krokowy następny że ciągnie lewe powietrze prawdopodobnie uszczelka pod kolektorem ssącym a jeszcze jeden że podciśnienie jest h,,,, i jak tu wierzyć fachowcom ja byłbym bardziej za tą uszczelką pod kolektorem co wy na to niby słychać jakiś syk w okolicy alternatora a co wy na to
Paliwo do dyszy gaźnika nie jest podawane pod wysokim ciśnieniem, to podciśnienie powstające na skutek przepływu powietrza przez zwężkę zasysa je z dyszy (efekt Venturiego). W przypadku gaźnika LPG (zwanego mikserem) ciśnienie gazu podawanego do miksera jest regulowane przez reduktor w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.
Też się chętnię poduczę i dowiem o wadach Al-700 - takie opinie wcześniej o nim słyszałem, ale nie ukrywam, że dość długo go używam i również spotkałem się z opiniami na jego temat pozytywnymi. Sam jakbym miał go ocenić - nie mając zbytnio porównania to raczej wystawiłbym mu opinię DOBRY - mam go w dość ciężkim przypadku (modelu silnika) i spisuje się...
Turbina pracuje cały czas, w silniku doładowanym powietrze jest wtłaczane do cylindra a nie zasysane przez tłok. Kiedy turbina pracuje to w kolektorze dolotowym jak najbardziej jest ciśnienie i to wyższe od atmosferycznego, nie ma w nim natomiast podciśnienia. Jakąkolwiek "dziurą" w kolektorze będzie wydmuchiwane powietrze pompowane przez turbinę, nic...
Wydaje mi się że temat lewego powietrza przerobiłem dosyć dokładnie, dla pewności zamienię cały kolektor dolotowy gdyż mam drugi. Jeszcze raz sprawdzę podciśnienia chociaż nie wydaje mi sie ze to one są winne. Co do logów to nie wiem czy uda mi się je zdobyć, cieżko u mnie z komputerem diagnostycznym, ale popytam może jakiś znajomy będzie mógł mi pomóc...
Hmm samochód gaśnie podczas hamowania silnikiem , czyli w takiej sytuacji następuje wzrost podciśnienia w kolektorze ssącym {a ukł zajmującym sie tą wartością jest czujnik podciśnienia } masz możliwość go przełożyć na próbę ? , być może to on nawala w chwili jak działa na niego tak duże podciśnienie. WSkazówke podałem ci od tak z głowy :) , na twoim...
witam, tak chodzi mi dokładnie o te przewody w stalowym oplocie,co jak po odkręcać by wyszedł kolektor z przepustnica i w ogóle jak ten układ działa bo o mechanicznym wtrysku szczerze mówiąc nie wiem nic,Wy macie już duuuużo więcej doświadczenia wiec jeśli ktoś mi nakreśli zasadę działania to będę szczęśliwy, coś mi świta samemu ale to nie jest to co...
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
Może ale LPG wprowadza takie anomalie że czasem trudno to racjonalne zrozumieć. A nie ma tam jakiegoś zaworu na magistrali benzynowej co reguluje ciśnienie i upuszcza nadmiar do baku. Często sterowane one są podciśnieniem z kolektora dolotowego i czy tam nie ma jakieś małej nieszczelności. A na wyższych obrotach podciśnienie większe i trzyma. To tylko...
22 - za wysokie napięcie na przepływomierzu 27 - za wysokie napięcie na MAP (czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym) 72 - błąd zaworu EGR (recylkulacji spalin) 71 - błąd zaworu dodatkowego powietrza. Wszystkie te błędy mogą sugerować "dziurę" w układzie dolotowym, poszukam bym nieszczelności- gdzieś "łapie lewe powietrze".
Kat nie zapchany? Jeżeli mam 0,5 bara i dodam gazu i rośnie do 0,7 bara to mam drożny wydech. Dodano po 2 Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot. Luzy ok,...
Po kilku latach nawracających problemów z oryginalnym gaźnikiem Jikov postanowiłem zamienić go na prostszy gaźnik Webera. Szukając informacji na temat gaźników Jikov i Pierburg trafiłem na stronę Classic Carbs UK oferującą zestawy do konwersji z Pierburg na Weber przeznaczone dla VW. Zakupiłem zestaw przeznaczony dla Polo 1.3, pojemność oraz moc porównywalna...
Witam. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zdarza się, że membrana puszcza i do kolektora ssącego dostaje się paliwo przez przewód podciśnienia. Silnik wtedy chodzi na dodatkowej porcji paliwa.
Po długich walkach podpiąłem pod Launch X431 - nagrzałem silnik do około 85*C - wyłączyłem wentylator na chłodnicy( na wszelki wypadek, żeby się nie załączył), zdjąłem bańkę(mambranę) podciśnienia w kolektorze ssącym aby przepustnica zamknęła się do końca, nawet na zgaszonym silniku, odczytałem kroki na biegu jałowym zaworu(silniczka) IACV-AAC - było...
Ciągnąc temat dalej rozebrałem parownik, generalnie membrana wygląda bardzo dobrze więc podejrzewałem, że puszcza na nicie. Nit dobiłem mocniej z ciekawości czy cokolwiek się poprawi i prawdę mówiąc już myślałem że znalazłem bezpośrednią przyczynę bo po złożeniu i przetestowaniu praktycznie bąbelki się nie pojawiały. Rano jednak znów problem z odpaleniem....
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Dobra, to inaczej. Co to jest odma? Inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli wnętrza sinika. Odma jest podłączona do podciśnienia w kolektorze dolotowym. W sprawnym silniku podciśnienie jest wyższe niż przedmuchy z cylindrów do środka silnika, dlatego jak odma jest podłączona, to we wnętrzu silnika powinno być podciśnienie. Nadciśnienie jest przy...
Chyba mój pomysł by się jednak sprawdził ;) Z wtyku i gniazda robisz przelotkę. Masz wszystkie sygnały pod nosem łącznie z zasilaniem dla małego 8 nóżkowego procesorka typu Tiny13 więc go tam instalujesz żeby nie wprowadzać dodatkowego okablowania do przewodów sygnałowych. Procesorek może podjąć decyzję na podstawie sygnału czy diody zapalać/gasić albo...
Pływak jest cały plastikowy włącznie z mocowaniem do zaworka, więc nie ma żadnej regulacji. co do grzebania - nie grzebałem wczesniej przy gaźniku. Robiłem pożądne mocowanie filtra do niego, bo poprzedni właściciel odwalił hałę montując go na taśmę izolacyjną a od strony kolektora ssącego gaźnik był tylko na wcisk bez żadnej opaski. Jedynie obniżyłem...
Jeśli uda mu się podnieś obroty to przy stałym otwarciu IAC podciśnienie wzrośnie/ciśnienie w kolektorze spadnie. Przy stałej średnicy kanału dolotowego im wyższe obroty tym większe podciśnienie.
Zepsute Servo nie wyłącza hamulca. Wtedy tylko pedał hamulca robi się bardzo twardy i trzeba mocno naciskać, ale hamulce działają. Dodano po 3 Jak istotny jest to element w samochodzie mógł się przekonać każdy, kto siedział za kierownicą holowanego pojazdu, w którym nie pracował silnik lub też próbował wyhamować auto, w którym zgasł motor. Wówczas nawet...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Witam, jeżeli przepustnica opuszcza się do końca to albo pęknięty (źle złożony) kolektor ssący, lub zapomniał Pan o jakimś wężyku z podciśnienia.
Sterownik Magneti Marelli 1A(? Zdrapana naklejka) Fiat Marea Weekend 1998r 1.6 16V z gazem rozjechał się chyba, kopci na czarno w odczycie parametrów wszystko w porządku za wyjątkiem czasu wtrysku od 12 do 17 ms na wolnych obrotach przy ciepłym silniku, pokazuje ok 90 stopni i ok 450 mbar w kolektorze - trochę dużo, ale trzeba uchylić lekko przepustnicę,...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Zderzak regulowałem odpinając przewody podciśnieniowe od zaworka i łącząc je ze sobą, tak że do gruszki turbo szło pełne podciśnienie z pompy vacuum. Zaworek zostawiłem podłączony tylko do przewodu elektrycznego żeby nie wywalił błędu na desce. Następnie 2000 obrotów - silnik w pełni rozgrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne i klima - zderzak...
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Witaj "gladiator", na początku tylko napiszę, że wpakowałeś się w BRC i jesteś teraz skazany na ich serwisy, montażystów itp. Z mojej poprzedniej instalacji BRC pozostał tylko reduktor, elektronika sterująca jest "made in poland" i tak już pozostanie bo autko (punto2) ładnie pracuje. A teraz do rzeczy: przyjmując że masz dobrze dobrane elementy instalacji...
Silnik 1,6 i - jednopunkt,typ C1,6NZ Objawy tego typu: Auto odpala ale ma wyczuwalnie słabszą moc - na 2 biegu max 70 i nie wkręca sie na obroty tak jak powinno, poza tym w pewnym przedziale obrotów szarpie, około 2 -3 tyś.obr/min. Po wykręceniu świec widoczne okopcenie- zbyt bogata mieszanka, - wyświetliło raz kod 45. Co zrobiłem: Wymienione przewody...
Witam . Wiem nie jestem specjalistą w temacie ale.... Mam matiza z 2001 roku i taki problem : w czasie kiedy jest matiz w zamkniętej pętli na biegu jałowym to ma czasy wtrysku ok 4,5 ms zamiast ok 2 ms . Kąt wyprzedzenia zapłonu wacha się od 0 do chyba 15 stopni . Powinien trzymać z mojej wiedzy ok 8 do 12 stopni . I teraz zrobione mamy : EGR zaślepiony...
duże podciśnienie kolektorze niskie podciśnienie kolektorze wartość podciśnienie kolektorze
berlingo schemat klimatyzacja motogodzina zetor mruga pomarańczowa kontrolka
ekspres instrukcja serwisowa kocioł kospel
Renault Trafic 2 CD odtwarza mono zamiast stereo Zawór trójdrożny przepuszcza CO i grzeje CWU - przyczyny i rozwiązania