W sumie to masz komp diagnostyczny na desce. Wejdź w MR do pozycji mw18 to jest ciśnienie doładowania i zaobserwuj w czasie jazdy jaka jest wartość max i porównaj do mw 19 . to jest wartość ciśnienia atmosferycznego. Różnica to doładowanie. Napisz jak jest.
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Na biegu jałowym nie będziesz miał ciśnienia doładowania, a czujnik będzie wskazywał wartość ciśnienia atmosferycznego.
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
Sprawdź wartości rzeczywiste ciśnienie doładowania może regulacja turbo pada.
Witam,mam taki problem.a4 b7 2005r bgb 200km 2.0 tfsi, quattro,tiptronic. Co może być przyczyną? Na zdjęciach jest o co mi chodzi. Pierwsza wartość to : wartość wzorcowa ciśnienia doładowania a druga wartość to poprostu: ciśnienie doładowania.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Zadane = wartość, którą woła ECU, sterując turbo. Ciśnienie = aktualna wartość doładowania, którą wykrzesał. Odchylenie na poziomie 0,2 bar raczej nie jest powodem do niepokoju, ale odchył może byś spowodowany zaworem "wastegate", bądź błędem czujnika.
(at)daras41 sugerujesz aby wpiąć się manometrem między dolot a MAP SENSOR i na pracującym silniku porównać wskazania wartości "Ciśnienie doładowania" jak na moim filmiku poniżej [youtube]http://youtube.com/watch?v=3fOp... ze wskazaniami manometra? Skoro to MAP-sensor informuje silnik o tym jakie jest ciśnienie doładowania, to nie może...
Miało tak wielu. Jakie są wartości doładowania i ciśnienie paliwa w momencie występowania problemu?
Ktoś ci źle przetłumaczył .Chdzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Który mierzy ciśniemie jakię występuje w danej chwili. Taki czujnik znajduje się w sterowiku lub na przewodach dolotowych. Napewno czujnik jest dobry chdzi tu o coś zupełnie innego. poprostu jest niewłaściwe doładowanie układu i trzeba w wartościach sprawdzić czy i jaki ciśnienie...
No i bardzo dobrze osiąga na 5 biegu 2.8bar - atmosferyczne czyli realne ciśnienie doładowania na poziomie 1.8, błąd masz ewidentnie ciśnienie za niskie i takowe potwierdzenie dostajesz w wartości rzeczywistej ~2.4bar, jak dla mnie ewidentnie problem z doładowaniem, jeżeli układ jest szczelny to posprawdzałbym regulację na sztangach
Pomiary rób na podpiętych wtyczkach a nie odpiętych. Na schemacie widać że EGR ma raczej 2 pinową wtyczkę czyli raczej EGR podciśnieniowy ale coś tutaj nie pasuje bo pisałeś coś o elektromagnesie. Przy podciśnieniowym EGR nie ma zazwyczaj sygnału zwrotnego a na schemacie go nie widać. W jaki sposób sterownik silnika miałby regulować doładowanie jeżeli...
jeśli brak błędów to trzeba sprawdzić wartości rzeczywiste - ciśnienie doładowania i ciśnienie paliwa , filtr PDF i zawartośc sadzy oraz ciśnienia przed i za filtrem a potem sprawdzić dawkowanie wtryskiwaczy na przelew chyba że masz zatkany wydech skoro inaczej buczy
Czyli jakiej wartości nie powinno przekraczać ciśnienie doładowania w przypadku silnika A20DTH z Insignii ?
W stanie spoczynku pokazuje : Cisnienie doładowania wartość wyliczona 1060,8 milibar Ciśnienie doładowania wartość chwilowa 983. Wczoraj w czasie jazdy zauważyłem, że przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu pokazało ciśnienie 2600 milibar. Cięgno gruszki ustawiłem tak jak miałem. Niestety nie mam możliwości wysterowania podzespołu z poziomu komputera....
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Kompletny brak ciśnienia doładowania, ale przepływomierz pokazuje prawidłowe wartości. Czyli turbosprężarka dobrze zasysa, ale ciśnienie nie dociera do czujnika. Masz gdzieś nieszczelność
Najpierw bym sprawdził/podpiął komputer bo jak świeci się kontrolka to znaczy że sterownik silnika wykrył błąd wypadało by poznać jaki. Dwa można zrobić próbny przejazd i sprawdzić jakie wartości ma ciśnienie doładowania szczególnie w korelacji z zakładanym ciśnieniem doładowania. Dwa jak się potwierdzą "podejrzenia" to turbo na stół i weryfikacja czy...
EGR odetkałem bo ktoś go zatkał i wartości powietrza się zrównały a ciśnienie doładowania jest większe niż wymagane zaślepiony egr Ty w ogóle wiesz co robisz i jak to działa? Bo póki co, to żartem mi to zalatuje...? Na gorącym silniku na biegu jałowym wartość rzeczywista powietrza zasysanego to 588 mg/skok a wartość zadana to 266 mg/skok Wpadłeś na...
Czy po magistrali CAN samochodu wartości parametrów np. ciśnienie doładowania, prędkość, obroty, położenie pedału gazu itd są transmitowane cały czas Tak ale nie wszystkie.
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Kopci ? Utrudniony rozruch? Dawka, synchronizacja, ciśnienie doładowania, wartość podciśnienia, przepływka. To do sprawdzenia.
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Trzeba podpiąć pod kompa, sprawdzić błędy i wartości rzeczywiste, szczególnie ciśnienie doładowania. Najprawdopodobniej to będą problemy z turbiną, ale nie koniecznie.
Witam, proszę o podpowiedź. Atego 1223 WDB97022581K473246. Brak mocy. Wyskakuje błąd MR 1 1818. Szczelność układu doładowania sprawdzona. Nowy czujnik ciśnienia doładowania bosch 0 281 002 244. Wartość mierzona MW18 (ciśnienie doładowania) pokazuje podczes jazdy maks. 1400 mbar. minus ciśnienie atmosferyczne to daje tylko 0,4 bar. Dlaczego tak mało?
Zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia paliwa, zobaczyć co ecu chce a co ma. Druga sprawa w wartościach sprawdzić ciśnienie doładowania, nie kojarzę w mercedesie ale z reguły auta wchodziły w tryb awaryjny i traciły moc. Bardziej stawiał bym na problem z ciśnieniem paliwa... Jeśli ciśnienie paliwa jest za małe lub za duże ecu odcina, żeby czegoś nie uszkodzić...
DPF oczywiście był wyprogramowany z sterownika, kolektor wydechowy jeden był wymieniony, ten po którym było widać, że jest dziurawy. Sprawdzając programem na telefonie pokazuje mi przy pełnym obciążeniu ciśnienie doładowania maksymalnie 1.45. Moim zdaniem nie jest to dobra wartość. Kiedyś, przed wymianą ostatniej turbiny, ciśnienie osiągało nawet 1.55....
Będę musiał pomierzyć, tylko muszę znaleźć w moich szpargałach manometr od 1 do 0 bara. Zastanawia mnie dlaczego ciśnienie na MAP wynosi 60 barów, atmosferyczne to samo, a gdy wypnę wtykę z MAP to atmosferyczne ciśnienie ma wartość 1,02 a ciśnienie doładowania 0 bar. Czujnik jest nowy i oryginalny.
Jakie wartości powietrza przy zasterowanym EGR i bez? Jakie ciśnienie doładowania turbosprężarki? Jakie wartości z odczytu przepływomierza? Jakie kody błędów? Piszesz ze wszystko jest sprawdzone a jednak widać nie do końca.
Jakie podciśnienia? O jakim ty czujniku piszesz? Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania. PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM. Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli...
Potrzebuje dokładnie do budowy wskaźnika doładowania. Na pewno mierzą podciśnienie. 1000mbar czyli 100kpa to jest wartość zero (ciśnienie atmosferyczne) poniżej to podciśnienie a powyżej ciśnienie. Ale potrzebuje dokładnych wartości.
Sprawdź wartości przepływomierza. Oczekiwane i rzeczywiste.
mam pytanie czy czujnik map to to samo co czujnik doładowania? Zadałeś kolego świetne pytanie Bo MAP Sensor to czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym. Jego zadaniem jest dostarczanie informacji na temat pracy jednostki napędowej. A konkretniej: pewnego wąskiego zakresu informacji dla ECU A Czujnik ciśnienia doładowania mierzy ciśnienie...
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Witam, na jakim bloku (ach) jest podane ciśnienie doładowania w A4 1.9TDI AFN 1999r? W jakich wartościach jest to podawane? za info serdeczne dzięki. Pozdrawiam, T.
Witam, Mam problem z Mitsubishi Canter 7C18 VIN: TYBFECX1GLDB02367, silnik 4P10T6 euro 6. Po wymianie korasa turbiny (stary miał luzy i lał olej, nr. turbiny 5801951700) wywala błąd "wartość zmierzona ciśnienie doładowania za wysoka". W związku z tym moje pytanie: Jaka powinna być wartość ciśnienia doładowania w tym silniku? Jaka jest prawidłowa procedura...
Ja bym zaczął od tego czy przepływomierz podaje wartość prawdziwą oraz czujnik ciśnienia doładowania. Druga sprawa to ciśnienie doładowania bez odpowiedniej wartości nie uzyskasz przepływu. Co do dziury w dolocie to jeszcze obejrzałbym EGR czy czasem tamtędy nic nie ucieka/dostaje się. W tych silnikach często też jest problem z łańcuchem miedzy wałkami...
Diagnostyka dynamiczna silnika, podgląda parametrów pracy, ciśnienie doładowania, wartość przepływomierza, zrobić logi wrzucić na forum.
Przepływomierz dobrze dobrany? Masz dwa błędy: 1. Wartość z przepływomierza nie pasuje z resztą odczytów 2. Turbo nie osiąga zadanego ciśnienia. Teraz wypadało by albo przejrzeć parametry live data ,albo zrobić loga. Szczególnie ciśnienie doładowania (rzeczywiste/zmierzone) oraz wartość z przepływomierza którą widzi sterownik. Bo albo jest za duży przepływ...
Witam! Mam problem z prawdopodobnie elektryką w Insignii Z28NET z 2010 r. Komputer diagnostyczny na zapłonie, bez odpalania silnika, już pokazuje 0,4 bara doładowania, tak samo przepływomierz 1,7 g/s. Obie części są na pewno sprawne, bo po podmianie na inne sprawne, odczyt na komputerze jest taki sam. Auto ma LPG, odłączyłem sterownik LPG myśląc, że...
Elektroniczne czujniki ciśnienia "Manifold AIR Pressure" wymyślono już dawno temu - mierzą zarówno wartości poniżej, jak i powyżej wartości ciśnienia atmosferycznego.
1417 Czujnik ciśnienia doładowania, wartość mierzona nieprawidłowa Sprawdź doładowanie i stan zaolejenia chłodnicy powietrza. Sprawdź sam czujnik, czy nie jest zalepiony zasuszonym olejem.
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
MID 128 PID 102 Ciśnienie doładowania FMI 2 Sporadyczny zanik sygnału lub niewłaściwy sygnał. Warunki wygenerowania kodu usterki: Napięcie na EA22 leży poniżej ustawionej wartości granicznej. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika. Reakcja jednostki sterującej silnika: Wygenerowanie kodu usterki. Polecenie zapalenia lampki MIL. Zauważalne objawy zewnętrzne:...
Temat do zamknięcia. Przyczyna jednak leżała w czujniku ciśnienia doładowania, który pod obciążeniem zaniżał wartości pomiędzy atmosferycznym a doładowaniem. Było tylko 30 hPa różnicy, ale pod pełnym obciążeniem już zaniżał 300 hPa około. Pozdro
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Wyjąłem i dmuchałem w niego - widzę że ciśnienie się zmienia. Raczej pokazuje też poprawne wartości bo jak przyłożę palec w miejsce wyjęte go czujnika to czuje lekkie podciśnienie - więc to 0.8bara pokazuje raczej ok.
Grupa 003 wartości z przepływki, 011 - ciśnienie doładowania, 008 i 010 dla pełniejszego obrazu. Sztangę mam nadzieję sprawdziłeś, czy porusza się w całym zakresie. Szczególnie, czy cofa się do końca. Jak nie, to ją rozruszaj - najlepiej mechanicznie i zobacz, czy nastąpiła jakaś zmiana.
W oryginalnym sofcie sterownika dla silnika ALH maksymalna wartość zadana ciśnienia doładowania (odczytana vagiem) to 1948 mbar a nie 2,2 mbar - to jedno a po drugie to jak może to nie być kwestia softu skoro w wartościach zadanych pokazuje ciśnienie rzędu 2,3 mbar przy niby oryginalnym sofcie ? Wartość rzeczywista ciśnienia doładowania to oczywiście...
Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia : doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar Dodano po 23 Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? A co się stanie...
Czujnik ciśnienia spalin, czujnik powietrza doładowanego, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik powietrza zasysanego powinny przy zgaszonym silniku pokazywać tą samą wartość +/- 75hPa Dotyczy motora 651 w Sprinterze.
Jak masz dostęp do grup pomiarowych to 11 grupa i patrz na ciśnienie doładowania - będą 2 wartości, zadana i osiągnięta. Ale w ten sposób tego nie znajdziesz, nieszczelność w dolocie zazwyczaj najłatwiej jest usłyszeć ;)
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
przejdź do czynów - przerób mapę N18 na N75 i zobacz czy będzie banglać :smoke: Czyli co mam rozwalić silnik ?? Ja zacznę a Ty dokończysz Moja teoria oparta na mapach: Pierwsza mapa to EGR 13x16 którą proponujesz zamienić na ?? co ?? jakie wartości ?? http://obrazki.elektroda.net/86_12348618... Opisałem osi X (paliwo)i Y (obroty) pozostaje...
A może sprawdź ciśnienie doładowania. Pewnie Twój MAF jest dobry i wskazuje wartości rzeczywiste, tylko tyle że to sprężarka bierze mniej niż powinna i daje mniej. Auto rozwija moc dopiero powyżej 3tys obrotów ponieważ dynamika gazów wylotowych jest dopiero wystarczająca by napędzić łopatki sprężarki i dać wymagane ciśnienie. W skrócie: do sprawdzenia...
Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Spokojnie z tymi wymianami najpier diagnoza później naprawa ewentualnie wymiana. Co pokazują wartości rzeczywiste po zapaleniu checka? Jakie jest ciśnienie doładowania, egr nie uchylony?
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Witam. C3 1,4 16V na Delphi. Początkowo miałem problem z przepływomierzem był błąd którego nie można było skasować, okazało się że był uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny. Autko jedzie dopóki się nie nagrzeje, tryb awaryjny i wyskakują błędy P 0105 Czujnik ciśnienia doład nieprawdopodobne, oraz P0609 Napięcie zasilania czujników 5V poza zakresem....
Ciśnienie ok. ile oleju łyka na 1000km?
Przed kat. 2-3 tyś. ppm Za kat kilkaset ppm, do około 1 tyś ppm. Najlepiej zrób test dozowania, sprawdź wnętrze katalizatora czy na ma skrystalizowane mocznika. Z przeciwciśnieniem spalin nie pamiętam dokładnie wartości, sprawdź jakie daję ciśnienie doładowania. Jeśli jest min. 1,8-2 bara, zazwyczaj jest ponad 2 bary, samochód ma moc to powinno być...
Witam Jakie są wartości przepływu powietrza z przepływomierza gdy jest podłączony? Sprawdź też ciśnienie doładowania podczas jazdy. Pozdrawiam
Sprawdź raczej ten czujnik ciśnienia doładowania bo widać że błąd był aktywny 39 razy. Widać że masz SPD3 także z diagnozą nie powinno być problemów 4416 Ciśnienie atmosferyczne Ciśnienie powietrza doładowującego pokazane na wyświetlaczu nie jest wiarygodne w porównaniu z ciśnieniem atmosferycznym. Ciśnienie atmosferyczne i ciśnienie powietrza doładowującego...
Logi faktycznie są tak skompresowane, że można oczopląsów dostać ale z tego co mi się udało odczytać to fakt : pedał gazu wdepnięty prawidłowo bo widziałem wskazanie 100%, ciśnienie barometryczne trzyma równo jedną wartość 1000 mbar i czujnik ciśnienia doładowania wskazuje wzrost liniowy więc czujnik G71 jest OK, pedał gazu również OK, wartość ciśnienia...
nie załączała się turbina. Kolego, jakie jest ciśnienie doładowania, wartość zmierzona i oczekiwana? Wtedy pogadamy o awarii zasilania silnika w powietrze. Poza tym o znaczy "nie załączała się turbina"? Co co zbaczy? Co czasu aż leca spaliny i turbina fizycznie nie jest zablokowana musi się kręcić. Co to znaczy nie załącza się?
Regulator jest - sprawdzony tylko przez odczyt bieżących parametrów w programie... poprawnych wartości nie znam, więc mogę stwierdzić tylko że zmienia wartość ustawienia. Jakiś inny sposób sprawdzenia poza jego podmianą? Dodatkowo dziś pojawił się kolejny objaw - podczas jazdy silnik stracił moc, chodzi równo, ale jest bardzo słaby. Reakcja na gaz z...
Panowie jaka jest wartość max ciśnienie w 308 cdi . Mi wyszło manometrem max 1.5 bara czy nie za mało ? A i jeszcze jedno jaka jest max wartość doladowania dla sprintera 311 i 313 cdi ?
Wartości z przepływomierza grubo zaniżone przy doładowaniu zakładanym 1950 mbar masz 2200 mbar ale przepływomierz widzi wartość przepływu na poziomie 750 mg/suw a powinien coś około 950-1000. Albo jest dziura w dolocie przed turbo albo EGR jest zablokowany w pozycji delikatnie otwartej lub też intercooler jest przypchany albo dolot czasem wałek rozrządu...
Problem z Suzuki Grand Vitara 2. Wydaje się że ma dość mało mocy tak poniżej około 2500-2700 obr/min. Powyżej tej granicy już zaczyna ładnie ciągnąć a także bez wciskania gazu na biegu jałowym (800obr/min) wydaje mi się że też nie jest najgorzej z mocą bo da się ruszyć z miejsca spokojnie na biegu jałowym. Od około 2000 obr albo może nawet mniej już...
Zapewne PDE bosch ms 6.2 czujnik ten mierzy i ciśnienie doładowania jak i temperaturę powietrza w kolektorze ssacym dla ciśnienia doładowania 0,5 V, około 0,5 bar 1,0 V, około 1,0 bar 1,5 V, około 1,4 bar 2,0 V, około 1,8 bar 2,5 V, około 2,2 bar 3,0 V, około 2,7 bar 3,5 V, około 3,1 bar 4,0 V, około 3,6 bar dla temperatury 4,7 V, około -20 stopni Celsjusza...
Na diagnostyce masz też parametry oczekiwane... patrz na różnicę między oczekiwanym a zmierzonym, bo to też jest kryterium CHECKa. Nie mogę w tej chwili znaleźć dokładnych danych ale chyba 1,5 bara jest wartością graniczną ciśnienia doładowania (1,5 bara ponad ciśnienie atmosferyczne, czyli bezwzględne około 2,5 bara).
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD. Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze...
Ta przepływka wartość sterownika 850 to jest maks i tego ma nie przekraczać czy stan bieżący ma być również 850 Przepływomierz powinien wskazywać wartość równą 1/4 pojemności skokowej silnika pomnożoną przez ciśnienie doładowania (rzeczywiste) Czyli dla 1,9l pojemności silnika na wolnych obrotach (bez ciśnienia doładowania) i z zaślepionym EGR normalna...
Ale tak jak mówię ciśnienie doładowania idzie bardzo równo z zadanym jedynie to wartość z czujnika położenia turbiny skacze i zastanawiam się czy szukać nowej gruszki (500zl) czy sam czujnik czy próbować ten wyczyścić tylko nie wiem czy da się go zdemontować bo ciasno tam trochę
I...? Odczytane doładowanie rośnie dopiero powyżej 3,5tys, tak samo masa powietrza, ciśnienie paliwa itp. itd... Nic to nie wnosi bo wartości są prawidłowe, sugerujące usterkę mechaniczną, której nie ma...
Nie oblicza, a podaje wartość z czujnika MAP, czyli manifold absolute pressure. Te 1.3 ciśnienia absolutnego to tylko 0.3 doładowania. W ELM skala jest dziwna, bo od -1 w górę, na wolnych obrotach ciśnienie jest wskazywane na poziomie -1, więc na chłopski rozum dmucha 2.3-1 bara, czyli 1.3? To chyba niemożliwe, albo czegoś nie rozumiem. Poza tym doładowanie...
Nie przecież możesz wejśc w listę parametrów zmierzonych i zobaczyć jakie masz ciśnienie, będziesz miał wartość oczekiwaną i wartość zmierzoną. Pod jaki komputer podpinałeś?
Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek...
Jaki to silnik dokładnie, ten z mercedesa 2.8 na CR czy 2.5 tdi? Jeśli z przepływką i bez idzie tak samo, to warto by było ją podmienić, na komputerze wyjdzie ci masa powietrza pod obciążeniem i ciśnienie doładowania, musisz te wartości zdobyć i przedstawić.
Z tego co widziałem to nad kolektorem idą przewody paliwowe metalowe do wtryskiwaczy. Po ich demontażu trzeba odpowietrzać pompę ? Jeśli tak to czy to skomplikowane i jak to sprawnie zrobić ? Dodano 21.01.2019 Dziś podłączyłem Zafire pod kompa. Interfejs DS150. Takie parametry zauważyłem na biegu jałowym: - Przepływomierz powietrza 299 mg/suw (podczas...
Witam. Podrzuciłem wcześniejszy link bardziej ku przestrodze i aby lepiej zapoznać się z tematem problemów z pompami VP a nie by zachęcić do takiej przeróbki ;) Sterownik pompy nie steruje bezpośrednio "całym silnikiem" ale jest niezbędny do prawidłowej pracy całego osprzętu silnika-to tak w wielkim skrócie. Wartość doładowania 1 bar na postoju jest...
korzystam z kts.które parametry podać.Temperatury silnika paliwa powietrza ok. Przepływka ok,egr ok potencjometr gazu też,Ciśnienie doładowania w porządku inne parametry i dokładne wartości przybliżę w poniedziałek
90 km. Ciśnienie doładowania podglądałem na trasie i rzeczywistym wartościom trochę z początku brakuje, ale to by przecież tak nie szarpało. Poskładam wszystko i dam znać.
17964 ciśnienie doładowania nie osiągnęło wartości zadanej. Jak orginalny zawyża a pod niego była wydłużona sztanga to turbo nie ma prawa dobrze chodzić. Sprawdź ten czujnik bez tego szkoda regulować co kolwiek. Druga sprawa to ten nieszczęsny EGR zaślep wężyk od sterowania od niego bo tylko pewnie powoduje że ucieka przez niego podciśnienie które jest...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
Witam mam takie pytanie czy od czujnika ciśnienia doładowania może turbina źle pracować. Turbo po regeneracji, wężyki dobre, zawory sprawne słychać świst turbiny ale auto nie ma tego kopnięcia. Po równym terenie jest okej autko się zbiera ale tylko mała górka czy trzeba coś wyprzedzić i już nie ma czym jechać. Po podłączeniu do komputera ciśnienie żądane...
Kolego ten silnik nie ma czujnika doładowania turbo, a wartość o której mówisz to tylko ciśnienie atmosferyczne, które wynosiło nieco poniżej 1hpa. pozdr
Zaczynam myśleć ze coś źle złożyłem po czyszczeniu turbo ale jak pracuję dźwignia kierowniczek to chodzi idealnie I jak dam do góry(jak bym zdjął wężyk) to pokazuję 996 mbar a jak na dół to 1020-1035 mbar. Co do tolerancji to 20-30 też bym machnął ręką ale 200 mbar to już dużo i cięcie doładowania zanim dojdzie do wartości żądanej przez komputer. Jutro...
Niekoniecznie się z tym spotkałem, ale powiedz jakie ciśnienie atmosferyczne widzi sterownik w chwili jak gaśnie, i jakie ciśnienie doładowania? Ma to DPF, jaki stopień zapełnienia, jakie wartości z czujnika różnicy ciśnień?
siwyy2012 napisał: Ciśnienie za kolektorem wydechowym: bar Ciśnienie za turbiną: bar O tym raczej zapomnij, po za tym w jakich warunkach ? Przecież przy takich parametrach można by wykreślić mapy 3D w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia. Dochodzi jeszcze działanie WG, który to skutecznie zaburzy przy maksymalnych parametrach. chodzi własnie...
Witam serdecznie, chciałbym zapytać, czy wartość zadanego ciśnienia doładowania, musi być niższa od ciśnienia doładowania? Znajomy pierwszy raz widzi, aby zadana wartość była niższa od doładowania. Z góry dziękuję za pomoc. Auto Audi a4 b6 v6 2.5 tdi 120kw (163km) https://obrazki.elektroda.pl/4637052800_... https://obrazki.elektroda.pl/2950448700_...
To Autocom,odczytuje ciśnienie atmosferyczne z czujnika doładowania,po przekręceniu zapłonu pokazuje aktualne ciśnienie,np.0,98 bar.Po odpaleniu na wolnych obrotach również tą samą wartość,no i ruszam i w trakcie jazdy rośnie ciśnienie,przy dynamicznym rozpędzaniu do 2,80 bar.Ten odczyt jest w sekcji sterowanie jazdą,instrumenty.Natomiast w sekcji silnik,edc,jest...
No jak co należy? Musisz sprawdzić w wartościach czy wartości aktualne odpowiadają wartościom wymaganym. Na biegu jałowym jak się nie mylę ciśnienie doładowania powinno się pokrywać z obecnym ciśnieniem atmosferycznym. Zrób też testy podczas jazdy i dopiero opisz co jest.
paliwa zawsze pełen bak lub 3/4 baku sterownik nie był kombinowany temperature widzi poprawnie ciśnienie doładowania było sprawdzone w salonie też podobno ok (ale wartości nie pamiętam)
wartość doładować ciśnienie doładować wartość doładować turbina
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot moduł sterować pioneer p2055 folia
naprawa sterownika salda naprawa sterownika salda
Synchronizacja danych CapCut z serwerem po połączeniu z internetem Kod błędu DF135 w Renault - przyczyny i diagnostyka