Wartość dyferencjału/histerezy ustala różnicę ciśnień pomiędzy włączeniem a wyłączeniem styków. Czyli jak ustawisz na tłoczeniu 18 bar i histerezę 4, to sprężarkę powinno wyłączyć przy 18 barach a ponownie załączyć przy 14 barach. Ciśnienie 18 barów na tłoczeniu, latem będzie wartością bez problemu osiąganą, także można zwiększyć np do 22 co by nie...
W sumie to masz komp diagnostyczny na desce. Wejdź w MR do pozycji mw18 to jest ciśnienie doładowania i zaobserwuj w czasie jazdy jaka jest wartość max i porównaj do mw 19 . to jest wartość ciśnienia atmosferycznego. Różnica to doładowanie. Napisz jak jest.
Czujnik ciśnienia spalin, czujnik powietrza doładowanego, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik powietrza zasysanego powinny przy zgaszonym silniku pokazywać tą samą wartość +/- 75hPa Dotyczy motora 651 w Sprinterze.
1417 Czujnik ciśnienia doładowania, wartość mierzona nieprawidłowa Sprawdź doładowanie i stan zaolejenia chłodnicy powietrza. Sprawdź sam czujnik, czy nie jest zalepiony zasuszonym olejem.
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Nie posiada. Ogólnie silniki niedoładowane jak mają przepływomierz to nie mają czujnika ciśnienia w kolektorze i odwrotnie.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Ktoś ci źle przetłumaczył .Chdzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Który mierzy ciśniemie jakię występuje w danej chwili. Taki czujnik znajduje się w sterowiku lub na przewodach dolotowych. Napewno czujnik jest dobry chdzi tu o coś zupełnie innego. poprostu jest niewłaściwe doładowanie układu i trzeba w wartościach sprawdzić czy i jaki ciśnienie...
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Po diagnostyce błąd ciśnienia doładowania. W jakim kontekście? Niedoładowanie, przeładowanie? Wartość ciśnienia doładowania w momencie występowania usterki- jaka? Zadana i oczekiwana. To nie forum wróżbitów dane z diagnostyki proszę podać.
Wygląda na awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego. Wtedy przechodzi na mapę dla wysokości ponad 3000 m na poziomem morza i by chronić turbinę obniża doładowanie. Sprawdź odczyt z blokach pomiarowych. Albo ktoś grzebał w mapie zmieniał czujnik ciśnienienia o wyższym zakresie.
W OBD powinna być wyświetlana wartość absolutna (bezwzględna) ciśnienia w milibarach. Na biegu jałowym 100–300 mbar, przy niepracującym silniku 1000 mbar, przy pełnym doładowaniu i otwarciu przepustnicy 1700 mbar (jeśli doładowanie wynosi 0.7 bar).
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia : doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar Dodano po 23 Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? A co się stanie...
Pomiary rób na podpiętych wtyczkach a nie odpiętych. Na schemacie widać że EGR ma raczej 2 pinową wtyczkę czyli raczej EGR podciśnieniowy ale coś tutaj nie pasuje bo pisałeś coś o elektromagnesie. Przy podciśnieniowym EGR nie ma zazwyczaj sygnału zwrotnego a na schemacie go nie widać. W jaki sposób sterownik silnika miałby regulować doładowanie jeżeli...
brawoleon każdy swoje klepie i to jest tak że jest od 0,17 do 0,20 dla zs ja przyjąłem najniższą wartość i wyszło nie całe 30 wspominałem wyżej ze dla takiego silnika 18bar to tragedia Dodano po 1 nom muj błąd powinno byc 1z4 2z3 Dodano po 7 ten punciak jest doładowany ciśnieniem wartości 1,2 bara wiec wytworzenie ciśnienia rzędu 30 bara przez ten silnik...
Dokładnie. Pamiętaj tylko ,że ciśnienie odczytane z testera jest podane od zera bezwzględnego i trzeba od tej wartości odjąć ciśnienie atmosferyczne. Np. ciśnienie w parametrach 1500mbar - ok. 1000mbar atmosferyczne =500mbar doładowanie i na manometrze też powinno być około 500mbar
I...? Odczytane doładowanie rośnie dopiero powyżej 3,5tys, tak samo masa powietrza, ciśnienie paliwa itp. itd... Nic to nie wnosi bo wartości są prawidłowe, sugerujące usterkę mechaniczną, której nie ma...
Nie przecież możesz wejśc w listę parametrów zmierzonych i zobaczyć jakie masz ciśnienie, będziesz miał wartość oczekiwaną i wartość zmierzoną. Pod jaki komputer podpinałeś?
Pokaż wartości z przepływomierza i ciśnienia doładowania (zadane plus rzeczywiste). Te parametry są pokazane w linkach Log 2 i Log 3 Log 2 doładowanie grupa 011 Log 3 przepływ grupa 003
1. Prąd ładowania zalecany jako "standard" przez wielu producentów, to "C/10" przez 14 godzin, a więc przy pojemności 2300mAh prąd ładowania "wychodzi" 230mA. Wiele ładowarek, zwłaszcza szybkich, przekracza ten prad nawet kilkakrotnie, ale wtedy muszą być kontrolowane 2 inne parametry: napięcie i temperatura ogniw. 2. Napięcie końcowe ładowania podawane...
Górna granica ale czego? Pewnie ciśnienia powietrza - ale tego nie napisałeś. Sprawdź w warunkach drogowych jakie jest doładowanie. Powinno dochodzić do 2,4 - 2-6 bara (taki odczyt jest z ekranu Star Diagnozy) Wypalanie DPF pod komputerem nie zawsze pomaga - sprawdź w wartościach aktualnych (zwłaszcza czujnik ciśnienia różnicowego i czujnik ciśnienia...
podaj kod błędu N75 jaki pokazał sterownik podczas diagnostyki, na jakiej podstawie stwierdzono słabe doładowanie - była robiona diagnoza dynamiczna ? jeśli tak to jakie były wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 a jakie wartości pokazywała przepływka w grupie 03 - wklej logi w tym temacie.
Przed wymianą turbo i przed sprawdzeniem wtryskow na maszynie była zrobiona pełną diagnozę w serwisie i też komputerowo sprawdzali ciśnienie i doładowanie i wtryski lecz doładowanie było sprawdzane bez naczepy. Ten czujnik o którym wspomniałeś dziś zakupiłem nowy na ryzyko fizyk na po zmianie bo gdy na serwisie się pytałem to powiedzieli jeżeli był...
dokladnie problem leży w za dużym ciśnieniu doladowania. zakladam że masz pojazd ze zmienną geometrią turbiny. Do sprawdzenia ciśnienia: 01 elektronika silnika 08 blok wartości mierzonych 011 blok wartości na pierwszej pozycji masz obr. na drugiej ciś. jakie ma być na trzeciej jakie jest na czwartej wartości w % 0 to pełne doładowanie 99 to bez doladowania...
Przepływkę sprawdzę jutro i dam znać. Trochę dziwi mnie, że sterownik mimo niedoładowania nie próbuje wymusić większych wartości dla N75 (szara linia)
Witam Mam na warsztacie Fiata ducato 2014r 3,0 hdi samochód przyjechał z brakiem mocy i check na liczniku po podpięciu pod kompa DELPHI okazało się ze jest coś nie tak z doładowaniem. lecz kiedy włączyłem wartości zadane i rzeczywiste doładowanie okazało się ze na postoju cisnienie doładowania jest na minusie. wymieniłem czujnik cisinienia doładowania...
Czujnik ciśnienie łatwo sprawdzić nawet pompką po prostu kompem na nieodpalonym silniku odczytasz wartość np 980 mbar to jest twoje 0 na manometrze pompki i delikatnie pompujesz do 1,5 bara (nie więcej jak 1,5 bara bo rozwalisz czujnik ) jak od wyniku odejmiesz wartość ciśnienia atmosfery i podzielisz przez 1000 to masz wynik w barach na pompce. Jak...
Witam. Nie gwarantuję, że moje przypuszczenia są prawidłowe ale wydaje mi się, że mogło to wyglądać tak: Twoja myszka najprawdopodobniej jak to już powiedział safbot1st jest przystosowana do pracy z bateriami a nie akumulatorkami i przy spadku napięcia który dla akumulatorków jest normalny, ale dla baterii jest już stanem rozładowania wyłączała się,...
Panowie, zróbmy burzę mózgów, wyjąłem turbo, sprawdziłem gruszkę i klapkę, n75 - wszystko sprawne. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to z momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie...
Powiem Ci z glowy. Podczas gdy w samochodzie występuje usterka czujnik ciśnienia powietrza pokazuje 1,4 bar, a wartość wymagana jest 2,0 bara. Turbo po regeneracji :)
Oddaj auto komuś, kto to ogarnia. Czujnik mierzy ciśnienie atmosferyczne zaraz po włączeniu zapłonu, później czeka na doładowanie. Każde następne włączenie zapłonu to sprawdzenie ciś. atm. kolego przeczytałeś wątek od początku? jeżeli mierzy ciśnienie zaraz po włączeniu zapłonu to wytłumacz dlaczego w clipie ciśnienie atmosferyczne jest 970mbar a ciśnienie...
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
Jest pewna tolerancja mocy tego reduktora dla silników wolnossących. i on sie w niej mieści. Co innego z doładowanym silnikiem. Natomiast oznaczenia na filtrze fazy lotnej oznaczają ,że sensor ciśnienia gazu odczytuje ciśnienia do wartości na nim podanych. W programie PRINSA jest możliwość wyboru od 2,5 do 4,0 MPa.
Silnik posiada egr oraz zmienne fazy rozrządu, być może mają one wpływ na wartość ciśnienia. Na pewno ten silnik posiada EGR? Mam podobny silnik A 14XER i tam nie ma zawory egr gdyż są zmienne fazy rozrządu i to one przejmują tą funkcję. Ważna jest membrana co znajduje się w pokrywie zaworów ale ona siada głownie w doładowanych silnikach NET
Witam :) Zwróć uwagę na wartość 2 bary w zakresie obrotów 1800-3300. Według mnie to trochę za duża wartość (maksymalne doładowanie to zwykle około 1 bara). Skoro nie ma wtedy doładowania (bo jak mówisz auto przy tych obrotach nie jedzie) to znaczy, że czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oszukuje. Pozdrawiam,
Dodałem numer VIN. To od początku. Pusto auto jakoś jedzie,ale załadowane nie ma siły,sprawia wrażenie jakby się zapowietrzał. Doładowanie na kolektorze nie przekracza 1bar. Układ dolotowy powietrza szczelny, sprężarka bez luzów, czysta wydaje się sprawna, i co istotne jest bez tej klapki( wastegate czy jakoś tak). Skupiłem się zatem na układzie paliwowym,...
Temat wałkowany 1000 razy. Po pierwsze notlauf ma dwa typy niedoładowanie lub przeładowanie. Komputer ma zadana wartość doładowania do której dąży. Trzeba by podpiąć VAG/VCDS i dokładnie określić który to z nich. Choć coś czuje że problem z niedoładowaniem tzn turbo nie daje ciśnienia zakładanego. W ciemno nic nie wymieniaj bo rzadko kiedy trafisz....
Sztomel, a co myślisz o tym moim podłączeniu? połączyłeś dobrze (jak dla N75 ciśnieniowego) ale teoretycznie przy takim podłączeniu N75 (podciśnieniowego) od momentu uruchomienia silnika ciśnienie z części sprężającej turbosprężarki (o ile przejdzie przez króciec VAC do króćca OUT N75) ciągle powinno powodować wypychanie sztangi a co za tym idzie uchylać...
Już jak kupiłem było poprzekręcane. Turbo wstawało przy 2 tysiącach obrotów, poniżej totalny zamuł. Poprzednik przyznał się że kręcił bo przeładowywało i wchodził w tryb awaryjny. Mi też robił przeładowania i odcinał moc, ale odkryłem że winny był zaworek n75. W Stilo jest on zamontowany nisko przy zderzaku i dostaje się do niego woda, błoto, sól. Rozebrałem...
Czy to się opłaca w związku z tymi trzema kompresorami?? Ceny nowych kompresorów są "zaporowe", np. z VW G60 kosztuje używany w stanie dobrym (według sprzedającego) coś koło 1500 zł - za tą cene mogę mieć turbosprężarkę o większym potencjale, Eatony z mercedesów są w podobnych cenach. Oczywiście wszystko to zależy od sprzedającego i jego opini o podzespole....
mapa Duration jest tylko wyznacznikiem bezpiecznej wartości dawki paliwa dla danego systemu , tak jak dla turbo svbl wszystkie zmiany ponad te wartości nadwyrężają osprzęt i nie ma mowy już o bezpiecznym modzie na seryjnych podzespołach .... Dokładnie , aby przyrost był na przyzwoitym poziomie wcale nie trzeba sypać w mapie czasu wtrysków jak i ciśnienia...
Zaczynam myśleć ze coś źle złożyłem po czyszczeniu turbo ale jak pracuję dźwignia kierowniczek to chodzi idealnie I jak dam do góry(jak bym zdjął wężyk) to pokazuję 996 mbar a jak na dół to 1020-1035 mbar. Co do tolerancji to 20-30 też bym machnął ręką ale 200 mbar to już dużo i cięcie doładowania zanim dojdzie do wartości żądanej przez komputer. Jutro...
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
W jaki to sposób chcesz zmienić wysterowanie PWMem? Wejdź w bloki pomiarowe i tam w bloku 11 będziesz miał wysterowanie N75 w procentach, powinno dać się to prosto przełożyć na wypełnienie sygnału tyle że to wysterowanie pokazane w tym bloku pokazuje odwrotnie - czym bliżej 100% tym mniejsze doładowanie, można by powiedzieć że pokazuje tutaj wartość...
Jeżeli pompa wytworzy tylko 3 bary to co dalej? Sprawna pompa bez problemu daje ponad 5bar, żeby się o tym przekonać wystarczy zacisnąć szczypcami wąż powrotu paliwa i obserwować manometr. Co do wzrostu ciśnienia w doładowanym silniku, to masz rację, regulator jest połączony z kolektorem ssącym wężykiem, ciśnienie w nim panujące oddziałuje na membranę...
Korekty na poziomie +/- 1 mg więc jak na 250 tyś. oraz 18 lat całkiem nieźle. Z tego co wiem dawka jest ograniczana przez trzy mapy w ATD rządzenia kierowcy ,ograniczana momentu i dymienia. Wybierana jest wartość najniższa i tak realizuje sterownik. Doładowanie jest tylko sprawdzane w cross checku ale to od serii Bxx silników. W serii Axx tylko ma osiągnąć...
Witam! Auto już po którymś warsztacie. Objaw jest taki że trzymając gaz do podłogi na 3im biegu auto normalnie się wkręca, doładowanie, ciśnienie paliwa itp wszystko ok, a gdzieś około 3 tys ogranicza moc. Jedziemy nadal z pedałem w podłogę minimalnie przyspieszając i moc po chwili wraca i za 1-2sek znów jej brak. I znów wraca itp. W momencie jak obcina...
Witam! Auto Espace IV 2003r. 120KM sterownik 0 281 011 101 nie ma wysterowania turbiny. Najpierw opisze łopatologicznie jak sprawa wygląda: w warunkach stacjonarnych wciskając gaz z wolnych obrotów silnik pięknie się wkręca, jeżeli nie zejdzie na wolne obroty i damy w pedał muli. Podczas jazdy jest gorzej niż tragicznie, osiągi zerowe ale nie zawsze,...
wartość doładować ciśnienie doładować wartość doładować turbina
układ resetu atmega stabilizator impulsowy iskrownikiem piecyku
bateria milwaukee mediatek mt6765
Prawidłowy montaż zaworka zwrotnego w VW Passat B3 Glikol etylenowy i propylenowy – temperatura utraty właściwości, degradacja, stężenia