Witam. Z tego co pamiętam to tam jest linka sprzęgła. Dobrze wyregulowana? Łożysko dobrze siadło na tulei prowadzącej? To taka pierwsza diagnoza. A biegi na sucho (bez pracy silnika) wchodzą?. Jedna z linek wybieraka ma regulację. Jeżeli na sucho chce wejść a na pracującym silniku "zgrzyta" to ta regulacja. Pozdrawiam.
Dziękuję za zainteresowanie problemem. Problem wystąpił nagle dzisiaj. Wszystkie inne biegi wchodzą bez problemów.
Witam w swoim seicento 900 mam zmienione sprzęgło kompletne sachs, zestaw naprawczy lewarka biegów, olej w skrzyni na 75w90. Jaki jest problem autem normalnie da się jeździć, biegi nie zgrzytają nie wypadają. Najwiekszy problem jest czasem z jedynką w korku, czasem nie chce wejść i trzeba wyluzować nacisnąć sprzęgło i spróbować jeszcze raz i wtedy zazwyczaj...
Witam Mam problemy z wrzuceniem wstecznego biegu w fiacie seicento 900. Biegi 1-5 wchodzą normalnie i bez problemu. Wstecznego prawie nie da się wrzucić (trzeba sie sporo namachać aby się udało przesunąć dźwignię do tyłu za którymś razem przy czym nie słychać żadnych zgrzytów ). Co do wstecznego, to spotkałem się z podobnym problem w Fiacie Uno, że...
Żebyśmy się dobrze zrozumieli, ten zestaw naprawczy to nie jest wybierak, tylko "osadzenie" dźwigni zmiany biegów, wybierak to jest na skrzyni biegów. Jeżeli to co pokazałem na zdjęciu jest wyrobione, lub być może już nawet pęknięte to dźwignia zmiany biegów dostaje niedopuszczalnych luzów i biegi nie wchodzą tak jak trzeba, po wymianie te luzy "znikają"...
(at)robokop okey, rozumiem. Wiesz może czemu ciężko wchodzą biegi tylko 3 i 4? Trzeba lekko użyć siły aby dobrze weszły.
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1, sprzęgło sterowane linką. Niedawno dałem do wymiany, bo pedał chodził masakrycznie ciężko, a podczas ruszania sprzęgło bardzo mocno szarpało, zwłaszcza po dłuższej jeździe. Niemniej nie ślizgało się do końca i wysprzęglało normalnie. Założone nowe sprzęgło firmy LUK. Przed odbiorem auta przejechałem się po...
Witam Niestety mam problem z moim Fiatem Seicento. Ostatnio gdy dojechałem do skrzyżowania za nic nie mogłem wrzucić pierwszego biegu. Jedyny bieg jaki udało mi się wrzucić to wsteczny, przy czym przy wrzuceniu go skrzynia za skrzybotała. Po zgaszeniu silnika wszystkie biegi wchodzą normalnie. Mam kanał, ale nie rozbierałem nigdy skrzyni biegów w seicencie,...
tzn tam klin to jest jeden odlew z kółkiem zębatym napędzającym rozrząd, dlatego kupiłem to kółko nowe. Myślę że frezu na wale nie wyrobiło, kółko weszło dość pasownie, zresztą gdyby przestawiał się na rozrządzie myślę że nie pracował by tak idealnie równiutko, bo naprawdę po za tym metalicznym stukotaniem fajnie chodzi. No właśnie ten dźwięk mam wrażenie...
Witam. Problem tyczy się auta, które jest potencjalnie do kupienia i nie wiem czy się decydować. Chodzi o Fiata Seicento z silnikiem 1.1 litra. Konkretnie problem tyczy się pracy skrzyni, mianowicie gdy się nim przejechałem to zauważyłem, że ciężko wchodzi jedynka i dwójka. Na postoju biegi wchodzą ładnie i bez problemu, oczywiście z odpalonym silnikiem....
Problem tyczy sie Seicenta 1.1 gdzie sprzęgło jest od nowości, a przebieg to 90 tysiecy, oraz Skody Felicji 1.3, gdzie sprzęgło było wymieniane jakieś 15 tysiecy km temu, tylko w międzyczasie auto długo stało. Problem jest identyczny, po prostu toczka w toczkę w obu autach. Sprzęgła są sterowane linkami. Normalnie sprzęgło bierze w 1/2 wysokości. Czasami,...
W skrzyni biegów a dokładnie synchronizator, o ile on ma na pierwszym biegu takowy, nie wszystkie fiaty miały ale twój już powinien mieć. ewentualnie sprawdź cięgno od drążka do skrzyni to na łączeniu gumowym, jeżeli za bardzo się wygina po prostu drążek go go nie dopycha do końca i bieg nie wchodzi.
Witam Posiadam Fiata Seicento 900, mam problem z 1. biegiem, mianowicie tylko on nie chce wchodzić od niedawna, wszystkie inne wchodzą bez problemu. W ostatnim czasie zmieniałem skrzynię, sprzęgło, linki, i naprawiany był wybierak. Czy to źle linka wyregulowana, czy może coś innego się dzieje? Jeśli to linka, to którą trzeba wyregulować?
Coś już sprawdzałeś ? Sprawdz na początek linki od zmiany biegów jedna jest odpowiedzialna za zmianę biegów a druga od wybierania biegów
podejrzewam że tak jak wczesniej mówiłem spręzynka od tarczy sprzęgłowej wpadła między docisk a tarcze i sprzęgło nie wysprzęgla co powoduje brakiem możliwości wrzucenia biegu. Ostatnio miałem taki przypadek w seicento. Raz biegi idealnie wszystkie wchodziły a raz nie dało sie wajhą ruszyć. po wyciągnięciu skrzyni okazało się że własnie spręzynka wypadła...
Witam. Mam problem z pierwszym biegiem w seicento czasem wchodzi a czasem nie, i zamiast pierwszego biegu wchodzi drugi. Prawdopodobnie są do regulacji linki, tylko nie wiem za bardzo które i jak wyregulować żeby gorzej nie zepsuć. Proszę o Pomoc Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)
witam. mam problem z biegami w seicento, a mianowicie przy redukcji. biegi nie chcą wchodzić dopiero gdy nacisne znowu sprzegło bieg wejdzie. czy to wina sprzęgła?
Witam. Mam pytanie ale zaznaczam , że nie znam się na mechanice samochodowej. Postaram sie opisac o co mi chodzi jak najprościej. Bieg od 1 do 5 wchodzą bez problemu ale wsteczny prawie zawsze wchodzi ze zgrzytaniem ale bez oporów. Gdy odpalę auto i chcę wycofać to wchodzi OK ale gdy np. jadę zatrzymam się i chcę wycofac do tyłu to już bardziej lub...
Witam. Mam problem i nie wiem co robić. Gdy wrzucam biegi np. 1, 2, 3, 4, 5 lub wsteczny, biegi normalnie wchodzą, ale jest luz na gałce co mnie bardzo irytuje i denerwuje. Jakiś pomysł jak to naprawić?
A dokładniej jak spojrzysz na skrzynię - na dźwignię włączającą sprzęgło ponad nią w miejscu gdzie wchodzi jedna z linek z dźwigni zmiany biegów. Wtyczka z dwoma przewodami. Chodzi oczywiście o seicento MPI.
A nie jednak się udało troche trzeba użyć siły aby wrzucić 5 na pierścieniu ale wchodzi dzięki wielkie.
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Witam . czy na benzynie na jałowym biegu wchodzi na obroty bez problemu i czy ruszanie z jedynki też ma problem czy brak mocy? a z 2 biegu ruszy bez problemu?
Podczas mocniejszego przyspieszania, ruszenia, silnik z przerwami wchodzi na obroty. Dodatkowo na biegu jałowym silnikiem trzęsie i zmienia obroty. Świece oraz przewody wymienione.
jak to nie, obroty wyższe to smoli, na 5 biegu obroty mniejsze to i nie ma siły
Skrzynia była remontowana przez mechanika. Miała sie wyrobic ale niestety po poł roku nadal ten sam problem 1 z trudem wchodzi. aby ją wrzucić musze albo mocno szarpać do lewej albo wrzucic najpiew 2 i potem z 2 to łatwiutko mi wchodzi co może być przyczyną ? pozdrawiam
Wysłuchałem nagrania. Zrzuć miskę i sprawdź układ korbowy i regulator ciśnienia oleju czy nie jest zapchany oraz sam rozrząd czy nic tam się nie dzieje. Miałem też przypadek że świeca była słabo dokręcona i pukała. Jednym słowem zdejmij pokrywę zaworów sprawdź, miska sprawdzić, rozrząd i świece. To jest dźwięk metaliczny więc musi być z okolic silnika...
Jakim cudem Ci to wypadło? Odkręcałeś cały wybierak biegów? Po co? Tam są wodziki do wyboru biegów. Biegi wszystkie wchodzą? Tylko wajcha jest ukośnie? Może jedną z linek źle wsunąłeś w tą blachę w której są zamocowane i zabezpieczone takimi zapinkami? A może nie ma zapinki? Ogólnie to łatwiej było odsunąć w lewo i opuścić silnik i wymienić simering...
W autku zrobiłem jeszcze wymianę anteny- nareszcie radio odbiera. Do pełni szczęścia muszę jeszcze ogarnąć skrzynkę biegów. Problem jest w opornym wbijaniu biegów, szczególnie 1 i 2 oraz wsteczny. Objawy są ciekawe- na postoju po parokrotnym włączeniu wchodzą gładko, z właściwym "kliknięciem". W trakcie jazdy, szczególnie na zimnym silniku z wyraźnym...
Witam, mam Fiata Seicento 900 2002 rok, przebieg 115tys km. Miesiąc temu po pracy odpalam samochód(na luzie,sprzegło nie wciśnięte)potem wciskam sprzęgło, chcę wrzucić 1 bieg a tu niespodzianka. Nie mogłem wrzucić rzadnego biegu, wsteczny wszedł ale ze zgrzytem. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko wróciło do normy. Dziś na podwórku chciałem wycofać...
Witam. Ponieważ wczoraj zakupiłem Seicento 1.1, jest to mój pierwszy samochód, będzie to także mój pierwszy post na forum, więc chciałem się przywitać. Z zakupionym autkiem ogólnie wydaje się wszystko w porządku, jednak mam dwa problemy których chciałbym się pozbyć. Pierwszy to szum w kole przy jezdzie. W innych tematach ludzie też rozpisują się na...
Mam problem z fiatem Seicento 900. Odpalony samochód na biegu jalowym terkocze - gdy wcisne sprzeglo dziwny odglos znika.Wszystko zaczelo sie od problemów z wchodzeniem biegów,nie moglem wlaczyc biegów - zadnego poza wstecznym, po wlaczeniu wstecznego zaczely wchodzic inne.Mechanik wymienil sprzeglo,tarcz,docisk,lozysko - w starej tarczy wyleciala sprezynka?...
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem przy pracy silnika delikatne i ciche stukanie/klepanie(ciężko opisać dźwięk). myślałem że to jakiś problem z silnikiem. Co ciekawe dźwięk nie był słyszalny ciągle, pojawiał się często i to zupełnie losowo niezależnie od tego ile czasu już jechałem. Jednak wczoraj pedał sprzęgła zaczął ciężej chodzić(już wcześniej się...
Seicento 900 98r 230tyś km benzyna/gaz Samochód na 3, 4 i 5 biegu zaczyna przerywać i wali w gaźnik Stało się to można powiedzieć z dnia na dzień Na luzie w obroty wchodzi Na jedynce też może wejść na pełne obroty Na dwójce czasami wchodzi na obroty ale bywało że już na tym biegu zaczynał przerywać Na trójce powiedzmy tylko równo chodzi do 3-4tyś obrotów...
Seicento Fiat 900 słaby silnik usterka nie do wykrycia. Witam wszystkich mam fiata seicento 900 rocznik 2001, od jakiegoś czasu mój samochód jest bardzo słaby. Na maxa na piątym biegu poleci 75 na godzinę jakby nie wchodził na obroty. Teraz o tym co było robione i sprawdzane - sprawdzony wydech wymieniony tłumik - naprawiony alternator wymieniony regulator...
Bez kanału będzie bardzo ciężko to wymienić. Instrukcja wymiany innego forum: 1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep. 2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem. 2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej. 4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu. 5....
Witam Potrzebuję kogos kto ma seicento z licznikiem na linkę (stary typ licznik na linkę ok 2000rok) i ma np. wspomaganie kierownicy. W tej wersji była stosowana taka przejściówka - impulsator - do mierzenia prędkości pojazdu. Zakładane jest to pomiędzy skrzynię biegów ( tam gdzie wchodzi linka szybkościomierza) a samą linkę taka przejściówka i podpina...
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ? falowanie tak jak by brał powietrze i pozniej wchodzi na wysokie obroty gdzie 4000 ale tylko to sie dzieje na benzynie . Dodano po 1 Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Niczego...
Ja mam doświadczenie z Ceratec firmy Liqid Moly i muszę powiedzieć że trzeba z tymi środkami uważać. Dałem do silnika i do skrzyni biegów w Seicento. W silniku wszystko O.K. ale ze skrzynią mam problemy. Otóż na stronie producenta wyraźnie napisane jest że środków zmniejszających tarcie nie wolno stosować w skrzyniach gdzie stosowany jest synchronizator...
witam mam seicento 1.1 rok 2006 i od jakiegoś czasu samochód zaczął przerywać przy zmianie biegow, na jedynce sie rozpędzał normalnie, wrzucam dwojke gaz i on mi gaśnie i szarpie, szybko sprzeglo, przegazowalem i na nowo sie rozpędzałem po którejś probie sie udalo i znowu jechal, ale jak znowu trojke wrzucałem znowu bylo to samo, ale później jak juz...
Bezproblemowo można włożyć 700'tke no i po preróbkach 900'tke. Przytych silnikach nie treba likwidować kanapy tylniej, ale trzeba zmodyfikować zawieszenie silnika. Jesli chodzi o wieksze silniki no to inna historia. Przy silnikach większych trzeba poprostu wszystko modyfikować no i malacz nie bedzie miał naturalnych gabarytów. Acha, co do mniejszych...
Witam, mam problem - od jakiegoś bowiem czasu dzieje mi się coś takiego w samochodzie (seicento sporting), że jak mi schodzi z wyższych obrotów na biegu jałowym po całkowitym zdjęciu nogi z pedału gazu wskazówka obrotomierza spada tak jak powinna, ale czasem zdarza się, że przekroczy tą granicę wartości niskich obrotów i samochód tak jakby sie wyłączał,...
Podobny "niby problem" miałem w Seicento 1.1 po zamontowaniu oryginalnego obrotomierza.......na oko wydawało się że obrotomierz zaniża.....np. 3000 obrotów na biegu piątym było dopiero przy 120km/h......ale po wizycie w serwisie panowie uświadomili mi iż to jest prawdziwy fakt!!.....a na dowód prawidłowego działania kazali wcisnąć gaz do oporu aż zacznie...
hm matiz . Tak no wiec . Auto jest średnie . Po pierwsze za mała wydajność hamulców . Auto posiada 3 cylindry i przez to ma troche nie równe obroty . Moc ma niezła . Ma pare mankanentów np łożyska z tyłu . Okładziny szczęk hamulcowych które sie czasami odklejaja . Nierówno biorący ręczny . śmieciowate fabryczne akumulatory i klocki . problemy z impulsatorem...
Decyzja należy do ciebie, to fakt. Po tych poradach co już dostałeś to ja bym popełnił samobójstwo. Chłopie, a co ty wiesz że się za naprawę bierzesz? Co ty rozumiesz w silniku spalinowym? Masz jakieś pojęcie o tym sterowniku? Coś sprawdziłeś? Przemądrzaniem się naprawdę nie pomagasz. Nie jestem mechanikiem, to chyba łatwo wywnioskować, bo inaczej...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
Witam, Mam również problem ze skrzynią biegów w Fiacie SC 900 mojej dziewczyny. Wymieniłem skrzynie biegów, (od kolegi twierdzi , że była dobra) z powodu szumiących łożysk. Po wymianie skrzyni biegów, oraz łożyska wyciskowego, (docisk nie wytarty, tarcza wyglądała ok) pojawił się problem a nawet 2. 1. Biegi wchodzą w porządku nic nie zgrzyta, natomiast...
biegi wchodzą wchodzą biegi lekko wchodzą biegi
wyświetlacz esp32 zmywarka uszkodzić działa elektrozaworu podciśnienia
Uszkodzona membrana w junkersie - objawy i diagnostyka Peugeot 208 2021 – kodowanie BSI, telekodowanie, programowanie kluczy, Diagbox, SGW