Za wczesny wtrysk paliwa, może być jeszcze zapchany filtr powietrza lub jego osprzęt. Po prostu przekręć pompę aż zacznie kopcić na biało, potem ją ustaw po środku i wszystko.
Tak zrobiłem , użyłem rurki własnej roboty, tylko ustawiłem pierwszą krople na 23st i mówisz że to za wczesny wtrysk , dlatego zapytałem czy wiesz przy ilu powinna spadać żeby trafić w czas ? Ustawiasz początek wtrysku , czyli w momencie kiedy sekcja ZACZYNA podawać paliwo powinno być 23 st.
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Najlepiej ustawić lampą stroboskopową z czujnikiem piezo zakręcanym na przewód paliwowy w takich konstrukcjach. Kąt idealny to taki że maxymalne ciśnienie w cylindrze jest idealnie w GMP. Czyli pompa musi skończyć wtrysk. Typowo dla bezpieczeństwa ustawia się trochę później. Za wczesny wtrysk to ryzyko uszkodzenia silnika raz że płomień z rozpylanego...
Silnik diesla jak nie spala ropy to z niego wylatują białe spaliny. Problem może występować na jednym cylindrze lub kilku. Jeżeli nie jest spalana ropa to podnosi się poziom oleju w silniku. Jak dostaje za dużo ropy a za mało powietrza to wylatuje czarny dym. Niewłaściwy kąt wtrysku też MOŻE powodować zmiany zabarwiwenia spalin, przeważnie w starszych...
dziwny dźwięk czy przypadkiem to nie sterownik ? bo coś spowodowało awarie silnika a chodzi tak jakby miał zbyt wczesny wtrysk bo go aż szarpie. Zrób dokładny wywiad jak doszło do awarii.
właśnie u mnie wtrysk jest za wczesny te dwie kreski na kole zamachowym wypadają powyżej tej kreski na obudowie sprzęgła czyli wtrysk jest za wcześnie duze nie brakuje ale jednak brakuje... czyli mówisz ze przez to nie odpali ? Na starej pompie zapalał a jak jest teraz zrobiona po regeneracji nie odpala za diabła wiedziałem ze rozrząd jest cos nie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Regulacja ta służy do ustawiania kąta wtrysku paliwa. Na początek ustaw pompę na środku , odpal silnik i obserwuj jak pracuje. Gdy będzie pracował zbyt twardo (metalicznie) to jest za wczesny wtrysk paliwa i wtedy odsuń pompę od silnika. Gdy praca będzie zbyt "miękka" i będzie biały dym to masz za późny wtrysk paliwa . Wtedy pompę przekręć w stronę...
wymiana wałka rorządu nie pomogła dalej silknik jak nie palił tak nie pali kiedy jest gorący.Wiele osób wspomina o pompie wtryskowej o zacieraniu się.Za bardzo tego nie rozumiem jaki to ma wpływ na to że wału nie można obrócić?????? tylko rozrusznik się zatrzymuje. Zbyt wczesny zapłon powoduje cofnięcie się tłoka to znaczy za wczesny wtrysk paliwa...
Albo pierścień albo tłok. Pierścień do sprawdzenia luz na zamku. Tłok (ślady na nim) czyli pasowanie tłok -cylinder (za małe źle , za duże też bo powierzchnia styku będzie za mała i takie ślady też zrobi). Co to za silnik? Z duża temperatura tłoka też może powodować takie uszkodzenia (np za wczesny wtrysk w dieslu ,czy zapłon w benzynie). Jak ślad jest...
nie napisałeś czy ciśnienie oleju się pojawiło stuki może powodować zbyt wczesny wtrysk
Witam, Prawdopodobnie ustawiłeś zbyt wczesny kąt wtrysku. Przestaw na kółku wielootworowym albo na śrubach regulacyjnych z podłużnymi otworami, jeśli nie chcesz zdejmować wlewu oleju. W tym drugim przypadku, żeby opóźnić wtrysk trzeba przekręcić pompę w kierunku od bloku silnika na zewnątrz. Pozdrawiam vper
W dzisiejszych silnikach gdzie iskra i wtryski są sterowane razem bardzo trudno o regulacje, bo za puźny i za wczesny wtrysk psują całą zabawę. :(
Moim skromnym zdaniem, jest za wczesny wtrysk i za duża dawka rozruchowa. Co o tym sądzicie? Sądzimy, że jednak bladego pojęcia nie masz o co chodzi. Może byś tak w końcu przestał sam grzebać i dał komuś zarobić?
Jedynie to zostaje w takim razie. Krzywy popychacz może albo coś też może być...no i wtrysk za wczesny ale jak mówisz że jest oki to odpada
A więc miałem rację - za wczesny wtrysk , ale minimalnie...
ewidentnie za wczesny wtrysk wg mnie pompa wtryskowa DELPHI co dalej mozna poradzic?
Właśnie kompresja była ok na wszystkich cylindrach, luzy zaworowe ustawiałem przy okazji wyjęcia wtrysków i też nic nie pomogło. Silnik to 300TDI 98 rok, poszukam jakiegoś oznaczenia na silniku, ale przy ustawianiu luzów zaworowych wszystko wydawało mi się funkcjonować prawidłowo. Czy pompa w tym aucie ma zwiększanie dawki lub zmianę kąta na zimnym...
o to chodzi ze ciezko na obroty wchodzi, a powyzej 3000tys slychac metaliczne stuki ( jakby za wczesny wtrysk )
Witam serdecznie Poszukuje informacji i pomocy na temat ustawienia pompy wtryskowej w w/w samochodzie. klopot moj polega na tym, ze wydaje mi sie, ze ma za wczesny wtrysk, gdyz przy niskich obrotach jest spoko, a przy wyzszych strasznie kopci na czarno. i nie wiem jak to wyregulowac. sprzedajacy mi ja czlowiek powiedzial, ze trzeba wyregulowac, bo ma...
Witam. Jak cofa wał, to -za słaby akumulator -zbyt wczesny wtrysk Odnośnie słabopalenia na gorącym, to sprawdź, czy wystarczy ostudzić pompę. Jak pomaga to kończy się sekcja.:cry:
Nie slysze, wiec nie moge powiedziec. Zbyt wczesny wtrysk bedzie powodowal "twarda", chalasliwa prace silnika na wszystkich obrotach. Pompa sama sie nie przestawi; Jesli sprawdziles rozrzad, to pompa powinna byc dobrze ustawiona. Zlokalizuj dokladniej halas. Wez kij od szczotki (lub stetoskop) i osluchaj silnik, aby zlokalizowac zrodlo problemu.
Czy sa jakies błędy? Klekotał bo za wczesny wtrysk. Po prostu raczej trzeba pokręcić pompą i sprawdzac aż linia wtrysku bedzie miedzy niebieska linia a zieloną.
Witam Tak jak kolega powiedział ZA wczesny wtrysk pompę z wielkimi bólami przestawiłem w lewo (na zegarze około 0.9 mm, teraz jest ) i autko pali pięknie choć dalej nie wiem jakie jest wyprzedzenie statyczne i jak je dokładnie sprawdzic lecz to już w tej chwili drugorzędna sprawa ( chciałbym wiedzieć tak dla siebie) zimny Kopci dalej lecz podejrzewam...
W konkretnym modelu sterownika jest stosowany konkretny tranzystor i nie ma tu czego indywidualnie dobierać. Dla prawidłowej pracy elektromagnetycznego i sterowanie dawką paliwa jednak trzeba dobierać, w innym przypadku można uszkodzić sterownik lub źle sterującej dawki paliwa. Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty...
też myślałem że to rozrząd ale po cały zdarzeniu sprawdzałem wszystkie znaczniki i były w prawidłowych pozycjach :/ Dodano po 2 pasek też pozostał na miejscy nie było żadnych przesunięć Dodano po 3 Problem rozwiązany. Przy ustawieniu pompy trzeba przestawić było o jeden ząbek, za wczesny wtrysk był. pozdrawiam i dzięki za rady
Jutro rozbieram osłony i sprawdzę oznaczenia rozrządu... Nie wiem czy nie warto też zerknąć na klin na kole od strony vacumpompy ,tyle że nie wiem czy w jeden dzień podołam :( Dziwi mnie jednak bo posiadam dokumenty z Wałbrzycha iż przedmiotowy pojazd miał wymieniany rozrząd na oryginalnych częściach przy przebiegu 176000 a obecnie ma 224000 czyli przejechane...
Skoro rozruch jest dobry nawet przy niskich temperaturach do najprawdopodobniej zapowietrza ci się układ paliwowy. Poprowadź od filtra paliwa do pompy przeźroczysty przewód paliwowy i zaobserwuj przed odpaleniem zimnego silnika czy nie uciekło paliwo. Podczas pracy silnika możesz zobaczyć czy nie lecą bańki powietrza. Jeżeli mechanik ustawiłby ci zbyt...
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
Problem polega na zbyt wczesnym zapłonie na wolnych obrotach.Jest powyżej 16 stopni a powinno być 10.Mój silnik to LJF z katalizatorem poj.1,6l wtrysk wielopunktowy.Moduł EDIS4 był podstawiany,ale bez efektu.A może ktoś wie jaki powinien być moduł EECIV.Chodzi mi o jego numer.Oporność czujnika położenia wału korbowego 340 OHM,czyli OK. Skutek jest taki...
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
namierzyłem wtrysk sterujący za 150 zeta podmienię i zobaczę czy coś się zmieni, za diagnostykę zapłacę więcej niż za wtrysk, opisze finał zmagań, ewidentnie źl3e jest wysterowywany dynamiczny kąt wtrysku , jak odepnę elektr zmianę kąta pracuje owszem twardo-kąt max wczesny ale za to równiutko bez przerw i kopceń.pozdrawiam
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Witam w tym temacie. Niedawno rozwiązałem ten problem w Partnerze II 2.0 Hdi -Siemens- tzn. nierówna praca na wolnych obrotach, szarpanie w czasie przyśpieszania do około 1500 obr. Powodem okazały się wtryski. Test na przelewy wykazał że dwa przepuszczają nawet bez wysterowania. Po wymianie oczywiście na używki (bo nowe to cena prawie auta), problem...
Jeżeli strzela ci w tłumik to masz za wczesny zapłon spróbuj go wyregulować. Ciekawe jak wyreguluje zapłon, nie pisz bzdur, bo będzie nagroda
W tych zetorach kat na znaki sie nie ustawia tak jak ty to robisz ,czyli z gazem na max.Pompa podaje wtedy pod mniejszym kątem i po uruchomieniu wychodzi za wczesny wtrysk.Ustaw go na około 10stopni.
jurekk55 dzięki za zainteresowanie i już tłumaczę . Jakiś czas temu też podejrzewałem podciśnienia i zostały zmienione wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnienia wszystkie złączki przejścia na nowe. co do dawki też próbowałem stopniowo zwiększałem i próba coraz wyżej z dawką. w momencie przekroczenia 5,8 mg/cykl silnik na zimnym minimalnie nierówno...
dziękuje koledze macvir za chęć pomocy,więc odpowiadam-pompa lucasa (na linkę) pisałem w poscie ze pompa była sprawdzona u pompiarza przy okazji wymienił końcówki wtryskiwaczy. Dodam ze luzy zaworowe również sprawdzone, Odnośnie zapłonu,mechanik który ma mi sprawdzić zapłon zwodzi mnie z tygodnia na tydzień więc próbuję.Cofnięcie zapłonu powoduje to...
Gość pokasował powiedział że ustawiał rozrząd i pompę na jakiś zegar i że zamiast wartości 0,9 była 1,6 wiec ustawił prawidłową Z tego wynika żę on opóźniał moment wtrysku, aty masz za wczesny, chyba że zrobił odwrotnie co bardziej prawdopodobne. ale mówił że jak zmniejszy na 50 to znów będę miał problemy z odpalaniem zimnego silnika. Bzdura. Moim...
za wczesny wtrysk. trzeba opóźnić tak jak to kolega na początku ładnie zilustrował i będzie cykał jak złoto:) te pompy są strasznie delikatne jeśli chodzi o regulacje ale za to nie do zajechania. A co do vaga 4.9 to możesz nim sobie inspekcje serwisową kasować choć i to nie zawsze sie udaje. pozdro
Nie no Panowie - jeden paprok grzebie bez pojęcia, a stado doradza mu, każąc kręcić czym popadnie. Zamieściłem zdjęcie pompy VE Bosch strzałką czerwoną zaznaczona śruba regulacji dawki. Nie ruszaj tego, sprawdż czy ktoś tym nie kręcił. A to już jest mistrzostwo świata. Kręciłeś kiedy tą śrubą i widziałeś co się dzieje? Jasny dym, to zawsze niedopalone...
Witam, Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu. Pozdrawiam vper
Hym.... nie wiem o czym mowa nie słyszałem, mam zrobione 250tyś i nic się nie dzieje. W prawdzie wcześniejsze wersje na wtryskach Boscha były żywotniejsze i tam były bodajże dwa wałki a tu jest jeden, ale sporo bolączek usunięte z tamtych wersji - przecieki, tu ich brak.
Jeśli maksimum pompy wynosi 150atm to wtryskiwacze nie powinny być ustawione na taką sama wartość proponuje 140atm. Niebieski dym spowodowany jest zbyt wczesnym wtryskiem paliwa należy opóźnić początek wtrysku, falowanie obrotów zwykle spowodowane jest przycinaniem się listwy zębatej zwykle przy "w miarę" zrobionej pompie ustaje po kilku mtg.
Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze. To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra. W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym...
W tych latach modele 2,4D nie miały Vag-a. Ustawia sie według znaków. W razie ewentualnych błedów (zbyt wczesny-pozny wtrysk- dozuje pompa paliwa!!!) robi sie korekte poprawiajac ustawiajac wedlug znakow.
Zbyt wczesny wtrysk.
Powiem krótko - błądzisz waść, aż miło. Po pierwsze - kąt wtrysku ustawia się nie na oko, tylko przy użyciu np. czujnika zegarowego. Wiadomo czego wtedy się czepić, oczywiście pod warunkiem że reszta rozrządu ustawiona jest poprawnie. Skoro pracuje twardo, to pewnie ów kąt jest zbyt wczesny - ale jak to stwierdzić na oko, skoro nie wiadomo czy wcześniej...
Tak mimochodem jak mechanik stwierdzenia że za szybko podaje paliwo, chociaż powinien powiedzieć za wczesny kont wtrysku. W co akurat powątpiewam. To patrząc na pompę bez problemu widać jak się ją reguluję.
wtrysk wczesny wczesny zaplon wczesny zapłon
resetować bateria laptop kontrolka lewej stronie menedżer rozruch
interfejs diagbox bateria milwaukee
Wymiary o-ringów pompy paliwa 4B0919051E Satel Integra: Czułość Wejścia 0 ms - Znaczenie