a klasa 1.6 zaplon 40stopni przed ot, rozrzad na znakach, 2bledy czujnik walka rozrzadu brak sygnalu,sygnal nieprawdopodobny, czujnik dobry wyciagniety ze sprawnego auta rozrusznik az ma ciezko obrocic tak jest wczesny zaplon w koncu zapali ale nie ładnie pracuje da sie jechac ale bardzo dzwoni silnik tak jak ze wczesnym zaplonem wczym problem spotkal...
moze byc ze to za wczesny zaplon (spalanie stukowe )powoduje ze silnik głosno pracuje i dochodzi do strzału
Ustawiałeś gaźniki pod wakuometrem ? Jest to przyrząd do synchronizacji gaźników. Dzięki niemu ustawisz także skład mieszanki.
Zawory nigdy nie stukaja.Jesli je slychac to klepia bo sa zle wyregulowane.To twoje stukanie to zbyt wczesny zaplon.
No wlasnie objawy wskazuja jakby zaplon byl za wczesny
Witam, jeśli dobrze zrozumiałam, to jak dla mnie zbyt wczesny zapłon. Jaki powód, to nie wiem, nie znam maszyny.
Witam, jesli 'kopka odbija' przy probie odpalenia - to albo jest ustawiony zbyt wczesny zaplon, albo trzeba odpalac calkowicie 'bez gazu', zeby tlok nie mial 'co sprezac'. Nie dotykac w ogole manetki 'gazu', tylko odpalac silnik na tak malej ilosci 'gazu' - ile tlok moze zassac do cylindra przez szczeline 'wolnych obrotow' pod przepustnica - wtedy nawet...
Rycho- jak nie jestes pilarzem to moze jestes motocyklista i pamietasz Junaka? jak miales wczesny zaplon to kopiacego starter odbicie potrafilo wrzucic na kierownice :) dzieki 4jerry za podzielenie sie doswiadczeniem i podniem powodu :))
Witam, wygląda na zbyt wczesny zapłon, nie napiszę dla czego ponieważ nie znam maszyny.
problem w zasadzie rozwiazany . proponowalem nowy aparat z ALLEGRO za 270 ale kupil gosc modul za 300 . i chcial sam zalozyc i zalozyl odwrotnie tarczke perforowana , efekt ?? ,iskra jest ale odbija nie zapala jakby mial za wczesny zaplon lub zle zalozone kable , wykrecilem aparat tarczke przelozylem rano zamontuje . i w zasadzie to wszystko .Dzieki...
Za wczesny zapłon, rozrząd do poprawy,przestaw wałek.
dawno mnie tu nie bylo, szarpanie naprawilem, wszystko przez zbyt wczesny zaplon, ustawilem go i jest super, wymienilem olej w silniku i szkrzyni, a ze szkrzynie to sie wylal przez uszkodzony simering na polosi. teraz juz zostala mi korozja z ogarniecia ;)
Możliwe uszkodzona świeca, zbyt wczesny zapłon...
silnik 2.0 td4 na common railu i rok 2000. problem polega na tym ze silnik przy 2200 obr\min zaczyna przerywać jakby na jednym cylindrze byl za wczesny zaplon, dzieje sie tak nie regularnie, czasami takze autko samo gasnie w czasie jazdy ale po ponownym odpaleniu mozna jechac dalej jakby nigdy nic.
[quote="kwok"]ustaw na pierwszą kreske i tak najlepij chodzi - to jest 10 stopni i kaszle "na żółtą" tak miały jak kręcisz wałem w prawo to na tej kresce przerywacz ma się zacząć otwierać 10 stopni to troche za wczesny zaplon,wedle uznania ale ksiazkowo jest 8 i ja rowniez uwazam ze na 8 jest to najlepsze ustawienie
Stalo sie to nagle: sprawidzilem swiece zarowe wszystkie sa dobre, sprawdzalem czy nigdzie nie bierze lewego powietrza z baku lub szlałfu i nigdzie nie ma usterek....jak krece z rozrusznika to leci z rury tylko szary dym i nie chce odpalic, a z popychu pali na dotyk...czy mozeliwe ze to jest za wczesny zaplon ? mozliwe ze sie przestawil ?
zbyt wczesny zaplon jak i zbyt pożny powoduje zwiększony apetyt na paliwo,co się tyczy łańcucha to wyciągnięty jest wyrażnie słyszalny na wolnych obrotach jako ,,szeleszczenie,,i normalny mechanik bez trudu to wyslucha.a jakie były wyniki analizy spalin szczególnie na podwyższonych obrotach i jeszcze coś-w tych gażnikach lubiło się zaciąć automatyczne...
Nie spalone cząstki paliwa, wczesny zapłon , chłodzenie
Tak jak napisali wyżej, za wczesny zapłon - opużnić, możliwe spalanie stukowe. Pozdr.
Posprawdzaj też wszystkie połączenia elektryczne, a zwłaszcza masę silnika. Najlepiej poodkręcaj i poczyść. Sprawdź też czy nie masz zbyt wczesnego zapłonu.
Witam, to raczej w miare nowoczesny motocykl, to nie nastepuje tu 'rozdzwiek / LO dzisiejszego paliwa - do zaplonu', jak przy 'zabytkowych', o niskim stopniu sprezania 5 - 7 : 1 [ ktore byly skonstruowane na 68 - 72 Oktany ]. To najprosciej ustawic tak, jak jest w instrukcji podane, no chyba - ze sie chce 'dostrajac silnik / zaplon' bardzo precyzyjnie...
Witam .zapewne byl w tym silniku kiedys wymieniany pasek rozrzadu i nie zostal wyregulowany zaplon ,podlacz skaner wejdz w silnik kanal ,,00,,druga wartosc ma wskazywac w podziale 65/70 jesli sie rozni to koniecznie skorygowac jesli jest zamala to pompe krecic w kierunku silnika jesli za duza to od silnika, musi byc poprawa jesli sa zle wskazania zaplonu...
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
Zbyt ciepła świeca nie bedzie "chodzić" bo będzie ją spalać na czarno, zbyt zimna również nie - bo nie będzie się oczyszczać i będzie mostki łapać. Problemów może być kilka - od powyłamywanych żeberek głowicy, czy dorobionej tulejki redukcyjnej gwintu, źle odprowadzającej ciepło, do złej regulacji silnika - zbyt wczesny zapłon, mieszanka zbyt uboga...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
tlok niestety jest lekko uszkodzony ale kompresja wydaje sie w porzadku przy probie odpalania kicha w gaznik co by wskazywalo na za wczesny(przestawiony )zaplon mozna go jakos ustawic?
Ktoś wie w czym może być problem? Rozrusznik nie dawno był wymieniany. Rozrusznik nowy czy ze szrotu? Jak ze szrotu to do przeglądu(szczotki-tulejki) Takie obiawy jak opisujesz,mogą też być spowodowane za wczesnym zapłonem,do sprawdzenia.
Jesli o zaplon to rzeczywiscie efekt jest dokladnie jakby za wczesny zaplon, jednak nie jest to to! Co dokladnie mialbym spradzic w polaczeniu Sprawdź połączenie od akumulatora do rozruszika, a potem z masą. czy nie ma zwarcia, otoz jak odepne od klemy "+" ten braz. kabelek ktory idzie do stacyjki to NIE MA! Jak sa razem braz. + od rozrusz. to jest...
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
Witam. Przestaw zapłon na wcześniejszy.Pozdrawiam. Powiedz. I kolego jak ustawic zaplon? U mnie ustawienie gaźnika praktycznie nic nie daje strzela w gaznik tłumik się przegrzewa a czasem bywa i tak że lecą z niego iksry piła ma już x lat i nigdy z nią nie było najmniejszego problemu paki ładnie Lecz na maks obrotach przerywa kupiłem nowa swiece poprawiłem...
Witam mysle ze 84ah to lekka przesada ja w golfie 1.8 mam 36ah i daje rade mysle ze ok.50 ah spokojnie wystarczy przyczyna moze byc rozrusznik koniecznie sprawdz kat wyprzedzenia zaplonu (moze byc za wczesny).
Georges twoja pomoc jest nieoceniona , dziekuje bardzo, fakt jest taki jak sam to ujoles bardzo prosto 3 znaki, gora walek nie ma innego otworu dolne kolo blokada poprzez otwor i drugi otwor w kole zamachowym([sprawdzilem gdy mialem silnik na zewnatrz ze tylko jeden otwor jest w kole, no i dodatkowy znak na pompie w miejscu ktory pokazales na fotce,ponizej...
Gdy zaplon jest zbyt wczesny wystepuje spalanie stukowe, utrata mocy, gdy zaplon za pozny silnik bedzie chodzil bardziej miekko, lecz moc spadnie a spalanie wzrosnie. Przegrzewanie zaworow ma miejsce glownie wtedy gdy mieszanka bedzie zbyt uboga.
Jest iskra i paliwo to musi palić, zostało jeszcze powietrze, ale nie odpalasz go na księżycu. Ustaw przewody na 1342 i kręć aparatem aż zapali, chyba że "wyskoczyłeś" poza zakres regulacji to zmień przewody o 90° i znowu reguluj. Teraz masz zbyt wczesny zapłon.
Mechanik samochodowy pyta o taką rzecz.
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Witam, wygląda na zbyt wczesny zapłon.
Jak podają poradniki kierowców z lat 60-ych strzał w gaźnik (tzw. kichanie) jest spowodowane zbyt wczesnym zapłonem. Twoja kosiarka może mieć ustawiony zapłon na sztywno bez możliwości regulacji. W takim wypadku trzeba sprawdzić czy coś się nie poluzowało w układzie zapłonowym i przy połączeniu silnika z gaźnikiem.
Na gazie nie mają takiego wpływu poza tym gaz lepiej toleruje wczesny zapłon. Pracować mogą ale nie koniecznie dobrze, jeśli parametry są w zakresie pracy ale są złe - to nie pokaże błędu ale chodzić nie będzie ;) , nie komputer stawia diagnozę tylko mechanik. Odpal silnik z odłączonym map, powinien się uruchomić w trybie 'awaryjnym' nawet na Pb.
jaki rozrząd założyłeś? mam nadzieję, że nie KAZ? bo to jest zrobione z gównolitu, można brzeszczotem przepiłować łańcuch jak i koła... a łańcuch niema nawet oczek, tylko tam są takie zawijane blaszki do okoła... no ale raczej powinien zrobić więcej nić 800km tak czy inaczej, ale wszystko możliwe strzelanie i hamowanie rozrusznika wskazywało by na zbyt...
Zależy jak zapłon jest ustawiony ale po odpaleniu raczej chodzi dobrze, zawory były sprawdzane i są ok. Przy chodzącym silniku nie słychać ich żeby stukały.
Cofnąłeś tzn jest teraz wczesny zapłon czy za późny. Bo za wczesny mimo większej mocy może powodować zwiększenie temperatury i pękanie porcelany.
na silniku jw\est czujnik wykrywajacy stukanie w silniku (wyglada jak gruba podkladka przykrecona na polowie wysokosci bloku) co pozwala ecu na ustawienie konta wyprzedzenia zaplonu, przy zbyt wczesnym zaplonie wystepuje spalanie stukowe, króre wlasie ten czujnik ma wykrywac i gdy jest oberwana poduszka pod silnikiem czujnik ten odbiera podobne sygnaly...
Myślę że nie bo iskra musi być z wyprzedzeniem więc sterownik powinien mieć sygnał przed najwcześniejszym możliwym wyprzedzeniem zapłonu.
Problem polega na zbyt wczesnym zapłonie na wolnych obrotach.Jest powyżej 16 stopni a powinno być 10.Mój silnik to LJF z katalizatorem poj.1,6l wtrysk wielopunktowy.Moduł EDIS4 był podstawiany,ale bez efektu.A może ktoś wie jaki powinien być moduł EECIV.Chodzi mi o jego numer.Oporność czujnika położenia wału korbowego 340 OHM,czyli OK. Skutek jest taki...
Tak wlasnie, zaplon jest za wczesny, a gdy jest za pozny to strzela w tlumnik.
Rozrząd sprawdzany, założony idealnie, co jeszcze ewentualnie proponujesz sprawdzić w związku z Twoimi przypuszczeniami, że to za wczesny zapłon? Dziękuję z góry za pomoc
Możliwe, że w tym moim silniku ktoś już dawno poszerzył te "fasolki regulacyjne" do ustawiania dużo wcześniejszego zapłonu - bo już na przełomie lat 60/70-tych benzyna "żółta 94 oktan" była dostępna na "CPN". Albo z kolei na przełomie lat 80/90-tych ktoś to rozpiłował, poszerzył, bo wtedy zaprzestali produkować tą benzynę "niebieska" 78 oktan - na której...
Witam, skoro sie szybko przegrzewa i jest slaby, to moze byc objaw nie 'zbyt wczesnego zaplonu' - tylko odwrotnie : bardzo poznego zaplonu - sprawdz, czy plytka przerywacza nie jest przypadkiem 'luzna - slabo przykrecona', bo to typowy objaw - jak ktos zle ustawil zaplon do dzisiejszego paliwa, czyli np. 'na zero' - zaplon w punkcie 'ZZ' [ GMP ], bez...
Witam!!! Zauważyłem że jest tu troche osób znających się na temacie troche tych mniej. Ja jednak mam pytanie troszke z innej beczki i liczę że ktoś udzieli mi sensownej odpowiedzi. Mam VW Passat 1.8t silnik apu rocznik 1999 zasilany gazem dokladnie jest to etagas jak ktos wie co to jest... Przechodzac do mojego pytania czy jest mozliwosc wplyniecia...
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze zbyt bogatej mieszanki za wczesnego zapłonu itd. Spróbuj...
mi sie ostatnio trafił monowtrysk w fordzie (f6f) który chodził również po odłączeniu prądu od wtryskiwacza...
Punkty 1-3 zgadza się Punkty 4-5 tu już bym się kłócił czy na pewno ma to wpływ, no chyba że zbyt wczesny zapłon, ale to musiało by nastąpić po ingerencji w ten układ Punkt 6 łatwo sprawdzić zakładając klucz na wał i próbując przekręcić wałem ręcznie Co do Zużytego rozrusznika to dodałbym jeszcze zużyty (wypalony) styk w elektromagnesie
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
a kopułka nie mozesz troche cofnac zapłonu? to niewykonalne... sprawdz rozrząd ,a błąd RPM TDC sensor będziesz miał przy każdej diagnostyce chyba,że silnik będzie pracował.
Nie mogę zapalić silnika, objaw k= jak wczesny zapłon zaraz odbija. Jak regulować?
Zbyt wczesny zapłon.
Fakt, widać zdecydowanie wcześniejszy zapłon. Można by przedłużyć czas grzania kombinując przy kondensatorze zapłonowym. Masz multimetr? Zmierz jaką rezystancję ma PTC w temp. pokojowej. Jakie kondensatory masz w układzie zapłonowym rury (pojemności)?
Strzelanie w gaźnik to za wczesny zapłon.
Strzelanie w gaźnik to zbyt wczesny zapłon i tyle.Zrób eksperyment, poluzuj śrubę od aparatu i podczas pracy silnika opóźniaj zapłon i zobacz czy będzie lepiej. Przecież w pierwszym poście napisał, że jest ustawiony idealnie. Proponuję sprawdzić lampą stroboskopową albo chociaż sprawdzić czy nie ma luzu na rozrządzie. Nadal sie upieram przy fałszywym...
Cisnienie sprerznia 23. Zaplon troche wczesny. Po przestawieniu na pozniejszy nie chcial sie wkrecac w obroty. Pompa do regeneracji , ma luz na panewkach. Na filmiku pokazalem jak chodzi na panewkach.
Witam! "Ok. Więc w moim zdaniem, silnik ma wówczas zbyt wczesny zapłon i słyszysz zawory w głowicy. Zacznij od diagnostyki komputerowej." A jak bedzie zbyt niskie cisnienie (rozgrzanego) oleju to bedzie mialo wplyw? Zaplonem to raczej juz ECU steruje.Pozdrawiam.Stefan.
Witam, jeśli dobrze zrozumiałam, to wygląda na zbyt wczesny zapłon. blokuje silnik Przy odkręconej świecy, to normalne. wypluwa chyba paliwo, bo czuć etylinę
Co klekocze? Zawory? Spalanie stukowe? Zbyt wczesny zapłon?
Mniejsze ciśnienie otwarcia wtrysku to wcześniejszy zapłon.
No i super, bajer wiecej to ustarka wiecej. Zrobilem to samo u siebie i jezdze na srubie. Jesli problem dotyczy tylko jalowych obrotow to 1.czy gdzies ci nie ciagnie lewego powietrza i na wolnych masz za uboga mieszanke 2.niestety bedziesz musial pomeczyc sie z regulacja wolnych. Niektore parowniki mialy osobna regulacje do wolnych obrotow. Wiem ze...
I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
Podaj więcej informacji. Czy zalewa świece? Wygląda na problem z iskra lub za wczesny zapłon.
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Za wczesny zapłon. Trzeba jeszcze raz sprawdzić czy nie doszło do przesunięcia momentu zapłonu.
Masz kolego za wczesny zapłon . Paliwo powinno zaczynać się podnosić w momęcie pokazania sie pierwszych znaków na kole , ponieważ te drugie oznaczają GMP czyli tłok w górnym martwym punkcie .
Napięcie nawet 15V będzie OK. Mam ten sam motocykl i po naładowaniu akumulator miał ponad 14V, a ładowanie na uruchomionym silniku to prawie 14V. Rozbierzności rzędu kilku V nie zrobią motocyklowi żadnej różnicy, oczywiście jeśli napięcie nie spadnie znacząco poniżej 12V.
Witam! Wydaje mi się, że może być to wina zbyt wczesnego zapłonu. Możnaby też sprawdzić ustawienie rozrządu.
jaclac26- Mam pytanie, bo trochę słabo się znam, napisałeś że zbyt wczesny zapłon powoduje że silnik nie chce zapalić, i to rozumiem, ale nie rozumiem jak to się dzieję że rozrusznik nie ma siły przekręcić silnikiem i zatrzymuję się (czyli działa tak jakby za mało prądu dostawał), czy zbyt wczesny zapłon może spowodować że rozrusznik nie będzie kręcił,...
Moze byc o tyle 'problem', ze dla mnie 'stary motor' - to lata 1910 - 20, kiedy istnialy konstrukcje 1-cylindrowe 750 - 800cc nawet, w tym juz byly silniki OHV i OHC - osiagajace przy jezdzie sportowej obroty rzedu 5 - 6 tys.obr./min. I to przy bardzo malym stopniu sprezania, rzedu 4,5 - 5 : 1, dla ktorych wystarczyly paliwa max '60 Oktan'. I wlasnie...
Zapłon musi być dosyć wczesny. Mam weterana z benzynowym silnikiem (OHV), gdzie w instrukcja w sekcji dotyczącej nastawy zapłonu uczy: tak ustawić, aby najlepiej chodził i nie przejawiał spalania stukowego. I jest tam zapłon dosyć wczesny (sprawdzam go lampą stroboskopową). Jeszcze taka uwaga, jeżeli nie zależy koledze na 100% oryginalności to polecam...
wielkie dzięki samochód już pali ale tak jakby chodził trochę za głośno na wyższych obrotach (za wczesny zapłon?)
Zbyt wczesny zapłon.
Zapłon zbyt wczesny. Już zaglądałeś kręciłeś. :D
Wreszcie jakieś konkrety, u mnie też jest podobnie, z tym że wygląda na to że mam jeszcze za wczesny zapłon na pompie, bo ecu prawie cały czas próbuję go opóźnić, bo tak na oko :D widzę podłączając próbówkę że ecu nawet na obrotach daje wypełnienie sygnału ok 70-80 procent, i w sumie by to się zgadzało bo zapłon opóźniłem ale jeszcze chodzi trochę za...
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Za wczesny zapłon.
Dzień dobry, potwierdzam u mnie też to pomogło (zamiana przewodów od iskrownika) czy jak go tam zwał. Kupiłem używkę w marnym stanie, nieudolnie naprawianą przez przednich właścicieli. Przez ostatni tydzień walki z "zbyt wczesnym zapłonem" w końcu trafiłem na ten wątek i to był strzał w dziesiątkę. Teraz bażant pali na dotyk z zimnego, ciepłego, letniego....
witam. mam takie pytanie...w przypadku obcinania klina na wale co dzieje sie z zaplonem? staje sie on wczesny czy spozniony?
Do awarii w tym samochodzie doszło w taki sposób, że kierowca jechał na trasie i po prostu zatarł mu się wał korbowy, bo złapało na panewce bez powodu si nie zatarł, mnie to wygląda na zbyt wczesny zapłon ale film nie oddaje w pełni dźwięku ja słyszę stuki jakby młotkiem.
Może być to spowodowane zbyt wczesnym kątem wyprzedzenia zapłonu , mówiąc po ludzku :-) za wczesny zapłon
Twarda praca silnika to wczesny zapłon i łatwiejsze palenie , przy niewłaściwym kącie wtrysku obojętne czy wczesnym czy późnym zużycie paliwa zawsze rośnie .
Założyć nóż ;P Nóż działa jak koło zamachowe bez tego kosiarka ma "za wczesny zapłon" i odbija.
Z tym urywaniem ręki, to nie daj się! A powód rzeczywiście może być w przestawieniu zapłonu (za wczesny).
To chyba nie kompresja , tylko zapewne za wczesny zapłon. Ale jaka jest tego przyczyna sam musisz odnaleźć. Sprawdź czy po zdjęciu fajki że świecy kręci normalnie.
Za wczesny zapłon raczej. Spróbuj opóźnić próba nie strzelba.
witam, jezeli nawet dwa aku-ry maja problem z rana to jest po prostu duzy opor, moze gesty /stary/olej ,moze go za duzo, oczywiscie trzeba uruchamiac z wcisnietym sprzeglem , /na pewno nie jest to wina aku-ra/,sprawdzilbym tez zaplon -zbyt wczesny wywoluje podobne objawy szczegolnie na zimnym silniku/,pozdrawiam Zdzislaw ps. nowy aku-r czesto trzeba...
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Za wczesny zapłon,uszczelka pod głowicą lub pompa wody/cieczy chłodzącej/.
Ty go już nie odpalaj bo słychać że zapłon za wczesny i widać po tym co leci z rury. No nie zgadza się odczyt czujnika z pozycją wału.
No cóż "tą pracą dyplomową" jak dowcipnie zauważyłeś - też troszkę leczę swoje kompleksy, jak robi to większość ludzi... Koledze wpadła mała podkładka przez otwór od świecy ale tylko drasneła cylindr i wyleciała przez wydech! I jest OK. Pamiętam Twoje walki z zza długim korbowodem... Też miałeś przeboje :) Ciesze się bardzo, że dalej Ci to mimo wszytko...
Być może się mylę, ale coś jest nie tak z ustawieniem rozrządu. Myślę że jest za wczesny zapłon, dowodem jest wyższa temp cieczy chłodzącej czyli 97 stopni, może to być związane z tolerancją czujnika temp. Jeśli jest za wczesny zapłon dochodzi do spalenia stukowego, sterownik różnie opóźnia w zależności od spalania stukowego i stąd ta kiepska kultura...
Przy tak wczesnym zapłonie to i tak dziwne że chodzi. Raczej go nie "katuj" bo wał lub korbowody mogą nie wytrzymać. To wskazuje na źle zmontowany zespół pompy
Przeważnie 0,22uF/600V. Wyrywanie rozrusznika to zbyt wczesny zapłon, okopcona świeca świadczy albo o jej złym dobraniu, albo o innych wadach silnika - źle wyregulowany zapłon, zła mieszanka.
Po kolorze świecy to albo za ubogo, albo za wczesny zapłon.
wczesny wtrysk wczesny turbo zapłon wczesny
komunikat drukarki brother instrukcje kalkulatora czarna lista sprzedawcy
instrukcja obsługi wybór lodówki samsung
Jak uszczelnić szczeliny 5 cm między płytami prefabrykowanymi przed zalaniem betonem? Maksymalna temperatura tranzystora przy Uce 12V i Ic 1A