Trochę danych o alternatorach: http://obrazki.elektroda.pl/2677123200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8406414300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6249179800_1...
Ogniwa litowo- jonowe kupisz tanio na Forum Arbiter tam też dowiesz się jak zrobić akumulator jak podłączyć BMS itp http://forum.arbiter.pl/ jak dobrze pójdzie w 1000 zł powinieneś się wyrobić zdobyte umiejętności i doświadczenie bezcenne.
jak daleko jesteś z budową wiatraka? Chodzi o maszt, no i to co na tym maszcie. Witam, Chwilowo jestem "w lesie" gdyż pracuję w mieście a do tematu wracam urlopami. Rozważałem kwestię alternatora gdyż zwyczajnie nie wymaga on zbytniego nakładu prac. Jedyne co martwi to mała moc przy sporym zapotrzebowaniu na wiatr. Chwilowo rozważam konstrukcję przypominającą...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
A skąd wiesz, że ta informacja nie płynie w dwie strony, np. zwieksz ładowanie bo grzeją świece, zwiększ bo włączy się wiatrak chłodnicy, bo kierowca był uprzejmy włączyć grzanie tylnej szyby? Do takich rzeczy służą inne złącza w alternatorze np. SiG, COM. DFM jest sygnałem wyjściowym.
witam.mam duży wiatrak,alternator od transita, i pytanie jak zrobić żeby wytwarzało mi prąd bez żadnych akumulatorów ,dodam,że zastanawiałem sie nad wiertarką jak zrobić,żeby kręcąca sie głowica wytworzyła prąd,jestem laikiem,lub alternator ale bez akumulatora ile to mi wyciągnie min i max(zawsze można dołączyć jakiś opornik)
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
Elektrownia wiatrowa na nieprzerobionym alternatorze samochodowym - może jednak warto. Oczywiście od razu zakładam przypadek kiedy stosujemy odpowiednio mocny rotor i przekładnię. Wpadł mi do głowy pewien pomysł, który zamierzam przetestować w mojej, powstającej dopiero konstrukcji, ale do sedna. Wiadomo, że przeciętny alternator z osobówki potrzebuje...
witam mam takie pytanie jak powinno wyglądać mocowanie wiatraka od strony tej grubej rury z tyłu bo mam taki problem jak tam z tyłu za mocno dokręcę nakrętkę to nie chce się kręcić wiatrak i to całe uzwojenie w alternatorze jak ma wyglądać to mocowanie proszę o odpowiedzi z góry dzięki
Kolego kekon dobrze ze tu jesteś i prostujesz nasze pomysły, na razie to próbuje rozeznać się w temacie czy to wogule ma sens, jak już powiedziałeś nie ma sensu, mam jeszcze jeden pomysł na wiatrak może ocenisz czy ma to sens, więc myślałem jeszcze o wiatraku na zwykłym alternatorze samochodowym do ładowania akumulatorów (wiem jak nie będzie wiało to...
Zobacz czy ci nie ślizga pod obciążeniem, po prostu kręcąc za wiatrak alternatora musisz zakręcić wałem silnika.
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
http://obrazki.elektroda.net/42_12012657... http://obrazki.elektroda.net/23_12012675... Po naładowaniu starego akumulatora podłączyłem biegun ujemny do masy alternatora natomiast dodatni na chybił trafił próbowałem bo nie wiem co znaczą te oznaczenia okazało się że tylko na wejściu "BRAK OZNACZENIA" otrzymywałem napięcie no i chciałem sprawdzić...
1. Na alternatorze od malucha jest zamontowany regler, on zapewnia, żeby akumulator był ładowany właściwym napięciem. Sprawdź, czy regler jest, jak nie - to za butelkę piwa dostaniesz na "szrocie". 2. Aby alternator dawał 350W trzeba go dość dobrze kręcić, jakieś 3000 obr/min, wiatrak bezpośrednio tyle nie da, potrzebna jest przekładnia. Tu masz charakterystyki...
Widzisz generator działa i ma się dobrze wiec nie narzekam i ma tę moc która chciałem osiągnąć przy sensownych kosztach. Wiesz chciałbym dorwać łopaty AIR-X ale cena swoje robi ( trzeba je sprowadzić). Co do grubosci stojana ( długosci żłobków pracujacych) to jak to widzisz?? Jesli przymujemy : Grubość stojana 25mm ( to jest długość zlobka) ok. Zwiekszamy...
Witam, czy myślicie że siła wiatru może napędzić alternator samochodowy? Wiem że dział nie ten ale ciężko było znaleźć coś gdzie to pasuje :) Pozdrawiam.
Chciałbym zbudować mini elektrownie wiatrową. Chciałem przymocować alternator ma dachu garażu.Do alternatora chciałem przymocować śmigło.Wystarczy mi napięcie 12V. Zastanawiam się czy tak można zrobić. Czy otrzymam energię 12V?
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Cześć! Chcę zrobić małą elektrownie wiatrową na działkę. Oglądałem w internecie dużo takich domowej roboty elektrowni, i zastanawiam się jak zrobić alternator do tego. Wiem że potrzebne są cewki. I tu pojawia się pytanie: ile tych cewek i jak dużo mają mieć zwojów. Następnym pytaniem jest jak je połączyć, żeby można było wykorzystać je do zasilenia...
Witam Zbudowałem sobie elektrownie wiatrową a za prądnice posłużył mi alternator. Ale gdy akumulator był już naładowany alternator dalej ładował. Więc potrzebuje mechanizmu który wyłączy alternator gdy akumulator będzie już naładowany. Dobrze by było też gdyby był mechanizm regulacji napięcia.
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Witam, mam taki problem, a mianowicie w mojej jawie świszczy alternator (dzwtęk podobny do turbiny samochodu) i nawet mi to by nieprzeszkadzało, gdyby nie robił się bardzo gorący. Instalacje podłączyłem zgodnie ze schematem, ładowanie mam, ale gdyby tak jawcia pochodziła z parę minut to czuję że na bank coś by się spaliło. Proszę o pomoc:cry:
Moc P=U*I= 720W Moc skuteczna prądu przemiennego, bo alternator S= 1/2*720W=360W To co kolega policzył to jest chyba jaka moc oporu wewnętrznego jaka będzie potrzebna aby to działało, a więc chyba trzeba to odjąć. Jeżeli dobrze myślę to moc będzie się zmieniać liniowo zależnie od prędkości. Nie znam się na alternatorze i nie mogę znaleźć parametrów...
Witam. Mam problem z wyciekiem oleju w dwóch miejscach nie wiem dokładnie co się stało podejrzewam że jakaś uszczelka poszła ale pomóżcie mi potwierdzić to. Pierwszy wyciek jest zaraz po lewej stronie silnika dokładnie jak jest ten wiatrak gdzie zamocowany alternator to za nim wybija mi olej w tamtym miejscu. Drugie miejsce jest to przy gaźniku tam...
Z alternatora czy z amerykanki dostaniemy mniej wiecej tyle pradu ile mocy włozymy w kręcenie wirnikiem. Kwestia sprawności zalezy już od tego jak dobrze zbudujemy naszą amerykankę. Jednak nic nie zmieni faktu że alternator potrzebuje wysokich obrotów lub przekladni. Alternator trzeba kupic a amerykankę można zbudować. Oba rozwiązania maja swoje wady...
No wiesz - cos za coś : przy holcgazie wszystko zależy od Ciebie a nie kaprysów pogody - "za darmo" to skrót myślowy . Tak naprawdę to znaczy z dodatnim bilansem ekonomicznym tj. zarabiasz kasiore na tym.. Zabawa w wiatrak - ok to juz polecam na alternatorze samochodowym - masz mocy max ok 1kW - gotowy układ stabilizacji parametrów napięciowych , przekładnie...
Witam. Mam problem z alternatorem, gdy odpalam go na zimnym silniku to strasznie piszczy coś w alternatorze z początku myślałem ze to wina dwóch łożysk które znajdują sie na alternatorze po wymienieniu ich okazało się ze znowu jest ten sam uciążliwy pisk .... oczywiście po nagrzaniu sie silnika przestaje piszczeć. dla stu procentowej pewności żeby sprawdzić...
TechExpert napisał: „W praktyce urządzenia instalacji PV w pierwszym etapie synchronizują się z siecią miejską, po pomyślnym zakończeniu synchronizacji urządzenie dostarcza nieco większe napięcie niż z sieci miejskiej, zmieniając rozpływ prądów w instalacji elektrycznej.” (at)TechExpert Szanowny p.t. Kolego w twojej wypowiedzi zakradł się...
W tym alternatorze wirnik wyglada jak na zdjeciu nizej: http://img156.imageshack.us/img156/9995/... Jest to widko tego wirnika od storny mostka prostowniczego, czyli od tyłu. Od strony rolki napędowej jest identyczny wiatrak. Rzeczywiscie wiatrak ma łopatki pod pewnym kątem. Standardowo ten alternator kręci sie w prawo patrzac od przodu...
jeśli chcesz zbudować wiatrak , napędzany wiatrem do produkcji prądu to pomyśl o lepszym i bardziej wydajnym źródle prądu , na przykład jakimś alternatorze , zawsze to będzie lepsze niż pradnica od malucha , do tego musisz mieć jakis akumulator , napięcie z prądnicy jest zbyt niestabilne , aby zasilać tym od razu przetwornicę , do tego UPS komputerowy...
Tyle by wystarczyło mocy , tylko nie wiem czy znajdę taki alternator. FAVORIT99 a w jaki sposób zwiększasz obroty
Byłem właśnie teraz zmierzyć ładowanie na super zimno i wyniki takie na akumulatorze 14.1V, a na alternatorze 14.4, więc 0.3V idzie w kosmos. Włączyłem światła "długie", wiatrak na max., ogrzewanie tylnej szyby i zapalniczkę. Ładowanie na akumulatorze spadło do 13.1V, ale wyraźnie było słychać jak pasek klinowy się ślizga. Pasek wymieniałem rok temu...
Samochód jechał, zapaliła się kontrolka od akumulatora i napis "awaria układu ładowania akumulatora" i zgasł. Po włożeniu nowego akumulatora (poprzedni rozładowany do zera) i włączeniu zapłonu włącza się wiatrak na maxa, nie zapala się kontrolka świec żarowych, brak komunikacji z ECU, samochód nie odpala na środku zegarów pali się czerwona dioda......
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka.
dupa wszystko dalej lipa :( wymontowalem dzis alternator bo mialem zalozyc drugi ale sie okazalo ze nie pasuje (od innego modelu) .. wiec mowie wlacze silnik bez altka i popa3e ... popracowal az sie nagrzal i dupa ... zapalila sie lambda i potem jak chcialem kierunki czy cos wlaczyc to stycznik napierdzielal jak szalony i wszystko zdychalo ... wydaje...
pozwolcie ze dodam swoje 3 grosze. -Jesli chodzi o gaznik to kol DOHC (o ile sie nie pomylilem) slusznie zauwazyl ze gaznik powinien byc nadcisnieniowy zwykly gaznik nie wytwozy mieszanki nie zadziala (poytrzebuje podcisnnienia z cylindrow) -Jesli chodzi o skrzynie biegow musial bys miec druga zrobiona na ideal bo skrzynka z luzami bedzie powodowac...
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Jeśli na alternatorze dasz Φ30 to na wiatraku Φ360. Jednak odradzam stosowanie alternatora. Poczytaj o pralkowcu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... http://rysiny.ovh.org/pradnica.htm
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Podobne, jak w alternatorze.
A mógł by być taki mały silniczek z napędu od dvd? Na forum nie zajmujemy się zjawiskami nadprzyrodzonymi! Temat wyczerpany- zamykam.
Alternator warto przewinąć na klasę napięciową 230V. Nie ma takiej potrzeby. Wiatrak i tak najlepiej jak pracuje na magazyn. Napięcie zgodnie z nim wystarczy. Tak jak wyżej kolega (at)michals napisał, nie ma miejsca. Nawijanie drutem grubości wlosa sensu pozbawione jest. Dodano po 15 W sprawie śmigieł to zgłoś się do dobrego producenta Juz sama w sobie...
Założeniem było zrobienie tego tanim kosztem z tego co jest, typu wiatrak, alternator, regulator napięcia też jest taki pod fotowoltaikę. Pewnie inne rzeczy też by się znalazły. Panel pod pastucha mogę kupić w kwocie do 200 zł żalu osprzęt, więc to bardziej takie kombinowanie czy się da. Z ciekawości, bo zawsze zrobić coś samemu to frajda.
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
Jesli chodzi o spr. tech. to alternator samochodu osobowego wystarczy. - próbowałeś zrobić wiatrak na alternatorze, czy tylko "mniemasz" na zasadzie: w aucie daje prąd, to i tytaj będzie. Jeszcze nie spotkałem się z opisem wiatraka z alternatorem samochodowym.
zapalała a Albo pasek ci slizga albo masz cienkie przewodyi niskie obroty podczas pomiaru. Dodano po 46 Pasek ma byc tak napiety zebys łapiac za wiatrak alternatora pokrecił walem silnika.
Wszystkie marelli miały takie same łozyska, zależnie czy kompaktowy czy z wiatrakiem na zewnątrz. I tyle.
Na alternatorze jest tylko i wyłącznie napisana nazwa firmy, nie ma żadnych innych oznaczeń. Napisz mi z której strony mam zrobić zdjęcie i co ew powiększyć to zrobię i zamieszczę
mam ups 3000 wat z akumulatorami 17Ah. Ups na wejście na dodatkowe akumulatory,myślę o podłączeniu akumulatora conajmniej 180Ah,który ma być ładowamy wiatrakiem
To lepszy jest najmniejszy agregat prądotwórczy, albo wiatrak z alternatorem lub baterie słoneczne.
chcę go napędzać wiatrakiem Jeszcze jedna kwestia, alternator musi się kręcić z odpowiednią prędkością, ok 3000 rpm, zatem potrzebuje sporej przekładni pomiędzy śmigłem wiatraka a swoją osią
Haha :) no oczywiście, w 100% się zgadzam. Ale gdyby podpiąć już 4 suszarki to jeden pokój czy nawet dwa po jakimś czasie by się nagrzały :) A to już jest plus :) Nachodzi tylko pytanie... jaką to musi mieć moc i przepustowość grzewczą by faktycznie działało :P Np 2-3 wiatraki-alternatory do grzałek i bezpośrednio w obieg wpiąć? :P
Jak bym puścił z filtra powietrza to by sie mogło okazac że by wciągało do silnika poprzez alternator , który zreszta nie miał by chłodzenia. Bo silnik w jedną a wiatrak alt, w drugą by ciągnął. Lepiej dodatkowy filtr, nawet stożkowy by wystarczył.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Opory startowe "amerykanki" są minimalne - tyle co opór łożyskowania (dla wersji z cewkami powietrznymi). Właqśnie dlatego ja osobiście nie widzę innej alternatywy dla małego wiatraka.
Obawiam się że się mylisz 45,55,65A miał zestaw 6203 i 6201 90A miał 6303 i 6201 To w alternatorze z zewnętrznym wiatrakiem
to zależy jaki alternator chceż zamontować im większa moc alternatora to musi być wieksza moc wiatraka moim zdaniem alternator 12v 55a to jest jeden z mniejszych czyli o mocy 660W ale nie powinien dużego oporu stawiać
kondensator alternatorze lozyska alternatorze oznaczenia alternatorze
japoński radio czujnik zaplonu zmywarka ciepłą wodę
ładowarka makita ładowarka makita
Wymiana sanek w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM - krok po kroku Schemat zwrotnicy Pylon Diamond 25 - szczegóły