Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
Witam Miałem dziurawą chłodnicę, napełniłem powietrzem do 5 bar, nieszczelność była mała, ale przez dzień ubywało. Jak miałem nabite powietrzem, to klima ruszała, po naciśnięciu guzika załączał się kompresor. Wymieniłem chłodnicę, napełniłem czynnikiem i teraz nie rusza kompresor. Po obu stronach, niska i wysoka mam 5 bar. Czujnik przy chłodnicy ma...
Możliwe, że padł czujnik chłodnicy i załącza wiatrak.
Zedytowałem pierwszy post. Sterownik jest w postaci aluminiowej puszki przed chłodnicą. Do sterownika dochodzą dwa grube kable masa i +12, dwa grube kable które zasilają wiatrak i dwa cienkie kable. Kolorów nie pamiętam ale jeden idzie gdzieś do kabiny a drugi do ECU. Po odłączeniu tego od ECU wiatrak dalej się kręci a po odłączeniu tego co idzie do...
Witam Dziś byłem nabić dawno nie używaną klimę. Okazało się ,że układ jest raczej szczelny ale został wpuszczony czynnik z barwnikiem. Kompresor się załączył ale Panowie w serwisie stwierdzili że ciśnienie w układzie wynosi 16 bar a wiatraki klimy się nie odpalają i może rozsadzić chłodnice. Po zdjęciu wtyczki z czujnika na osuszaczu wiatraki na chwilę...
Witam, mam jak w tytule problem z „wiatrakami” chłodnic, wcześniej wywalało bezp. 20A w tym roku zauważyłem przegrzane(nadtopione) bezpieczniki ale po wymianie silniki went. nie pracują choć „na krótko” jest OK. Kable od nich giną pod nadkolem (w innych mercedesach jest tam przekaźnik – sterownik wiatraków, w moim uciekają...
Wiatraki mam sprawne w 100%. Daje się je odpalić z komputera no i na krótko też próbowałem przed podłączeniem kompa. Czynnik jest,olej jest. Chłodnice i kompresor zmieniłem , a chłodniczki ani nie zmieniałem ani nie płukałem. Może więc faktycznie są w niej i w skraplaczu te opiłki i coś blokuje przepływ. Chłodniczka zamarza i wtedy nadmuch wewnętrzny...
Pewnym jest natomiast że ze względów ekonomicznych 1500 obr/min jest bardziej atrakcyjne W założeniu że konstruktor tego silnika przewidział długotrwałą pracę ze stałą prędkością obrotową. Kwestii smarowania silnika bałbym się mniej niż chłodzenia. Trzeba będzie dobrać odpowiedniej wielkości chłodnicę. Której fabryczny wiatrak może nie podołać ;) Masz...
"Sprzęgło" wentylatora sprawne? Czujnik tego "sprzęgła" sprawny? Możesz go zmostkować na próbę. Moim zdaniem to normalne, że na wolnych obrotach temperatura NIECO wzrasta. Wolniej kręci się wentylator, wolniej działa pompa wody, jeśli zalany jest płynem, to wszystko w porządku. Te silniki są mało odporne na przegrzanie, praktycznie to jedyne co może...
może wiatrak, może sterownik wiatraków ( za lewym przednim nadkolem)
Jak już chcesz montować ic to polecałbym dać go na przód, przed chłodnice, tak aby omywało go zimne powietrze sprzed pojazdu. Według literatury strata ciśnienia na dobrym ic to 1 - 2 psi, czyli 0,068 - 0,137 bara. Montując wedny ic pasowało by zastosować dodatkową chłodnice wody, pompe, etc. Chłodzenie powietrze - powietrze jest tańszym rozwiązaniem,...
Witam Odświeżę temat, ponieważ nie ma jego rozwiązania a problem jest taki sam. Przewałkowałem już internet i nie ma mądrego na tą zagwostkę. A więc VW LT 2.5TDI rok 2005 klima oczywiście manualna. Objawy są następujące: Na zimnym silniku klimatyzacja chodzi na wolnych obrotach jak i podczas jazdy. Jak tylko auto zaczyna łapać temperaturę klima się...
Witam Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Mercedes W168 rok 2000 benzyna 1,6. Wentylator podczas jazdy się włączył i nie chciał się wyłączyć nawet po zgaszeniu silnika. Działał aż bateria padła. Mechanik sprawdził styki, bezpieczniki , podłączył kompa ( brak błędów) sterował z komputera wiatrakiem. Wymienił mi sterownik wentylatora ten co jest przy...
Sterownik wiatraków jest na lewej podłużnicy, za lewym nadkolem, dystęp od strony koła
Witam, jakiś czas temu kupiłem auto z 2004 roku z całkiem realnym przebiegiem 277.000 km. Silnik 3.2 CDI. Dzień po zakupie o pokonaniu 140 km, kiedy wsiadłem do auta, okazało się, że skrzynia biegów szarpie, auto straciło dynamikę i jadąc ze stałą prędkością falują obroty. Sytuacja się poprawia, kiedy silnik złapie chociaż 60 stopni. Ostatnio były wymieniane...
a kolego jorge83 ta chłodnica na pezdzie przed ta od silnika nic sie niebedzie dzało bo merc ma wiatrak tak ze sie cały czas kreci i ma sprzegło wiskozowe czy cos takiego w nim a np brat w golfieIII jak załączy klime to wentylator od chłodnicy od silnika sie kreci cały czas i niewiem własnie czy niebedzie przegrzewac diesla musze gdzies zobaczyc diesla...
nie wiem, czy zasada jest taka sama, ale ja tak miałem przy c klasie...wentylator powinien zalączać sie przy temp ok 90-95°, a załącza go ojejowe sprzęgło visco(wisko) go którego przykrecony jest wiatrak. w moim przypadku byl to wklad 135zł, a przełożyć mozna samemu.
Udało mi się wynaleźć jakiś wiatrak na szrocie, dzisiaj przyszedł i już zamontowany. Ciśnienia teraz są 3/11.5 bara. O tyle to trochę dziwne, że powierzchniowo wiatrak zajmuje raptem z 1/3 powierzchni skraplacza a chłodnice mają jeszcze jeden, duży wiatrak ze sprzęgłęm wiskotycznym, teoretycznie powinno włączać się po nagrzaniu silnika, w praktyce kręci...
Witam wszystkich! Mam pewien problem... Posiadam Mercedes Vito w638 v280 czyli silnik 2.8 Vr6 z grupy VW. Problem polega na tym, że padł mi czujnik od wentylatora chłodnicy... Nie działa wiatrak. Po odpieciu czujnika wiatrak sie uruchamia... Udalem się do sklepu motoryzacyjnego (chyba już 10tego z koleji) i chcialem dokupić czujnik... I tu się pojawia...
Witam Wszystkich użytkowników i proszę o pomoc. Jestem posiadaczem Vito 2.3 td 97r. 110 . Mam taki problem;moje Vito ma klimę, chyba dokładaną i kilka tygodni temu zaczęło się coś psuć, tzn. raz załączyła, raz nie i teraz już wcale nie chodzi i trż przestał chodzić wiatrak chłodnicy. Klima jest szczelna, nabita. Wyjąłem przycisk załączający klimę, mieszczący...
Witam, mój problem dotyczy Mercedesa MB100, W631 z 1993 roku z silnikiem 2,4D. Uszkodzone jest sprzęgło wiskotyczne wiatraka chłodnicy. Wiskoza po prostu stoi na zimnym silniku, dodam, że pompa wody sprawdzona pracuje poprawnie, płynnie bez luzów. Problem polega na tym, że zupełnie nie wiem jak powinienem stare sprzęgło zdemontować. Wiskoza nie jest...
wiatrak chłodnica chłodnica mercedes czujnik wiatrak chłodnica
hyosung moduł ctcss radmor demontaż pokrywa
multimetr aneng ekspres nespresso
Hulajnoga elektryczna - wyświetlacz zgasł, akumulator naładowany, co sprawdzić? Firmware v4.03.r11.851b024v.12001.128100.0000005 for Device