dzięki i pierwszy cylinder w GMP??
Chodzi mi o wieniec czujnika położenia wału, nie rozrusznika. Tak dla ścisłości :)
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Kiedyś dawno temu bo w latach 90 borykałem się z podobnym problemem a wiadomo jak było wtedy z podzespołami elektronicznymi. Problem rozwiązałem wstawiając w stopień końcowy przekaźniki i silnik był zasilany napięciem bez żadnych spadków. A jeśli to ma być do sterowania panelami to nie można zapomnieć o powrocie do do pozycji startowej wiec bez czujnika...
w innym temacie koledzy podpowiedzieli że "czujnik na przewodzie zasilającym z rozdzielacza, wieniec, czujnik na wieńcu, potencjometr jazdy" Czujnik podmieniony na inny ,wieniec wygląda ładnie, czujnik położenia wału nowy,potencjometr nowy-podobno zostało tylko skalibrować potencjometr jazdy bo może nie mieć neutralnej pozycji wózek to linde 350-03...
Mam problem z Sharan 1.9 TDI AFN- silnik nie ma mocy, podczas próby regulacji Vag-comem na drugim polu jest 0 (w trybie serwisowym) a normalnie ok-54-60, temperatura paliwa 60st. płynu 90. Próbowałem ustawić w trybie serwisowym przy 30 silnik strasznie się trzęsie, za samochodem jest zasłona dymna, w polu drugim grupy zero jest 30 i skacze na 255. Ustawiłem...
Przyczyna !!! . . kółko od wałka rozrządu było luźne wiec czujnik położenia wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego się nie zgrały więc samochód zgasł . następna przyczyna zamarzła odma od tej odmy zapiekł się kanałek smarujący wałek rozrządu oraz jeden tłok . panewki wszystkie porysowane ale całe . więc kupiłem inny silnik koszt wszystkiego ok 1800...
Czujnik położenia wału był przekładany z identycznego samochodu który jeździ, normalnie odpala i właściciel jest zadowolony ze nie ma problemów z autem, wiec czujnik położenia wału odpada, nawet nowy był podstawiany. Jest możliwość jednak taka żeby np koła zębate rozrządu się przestawiły i np czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego się nie...
Bez diagnostyki komputerowej to można tylko zgadywać, problemem może być czujnik prędkości obrotowej jednego z kół, tzw. wieniec przy piastach który wysyła impulsy do w/w czujnika, czujnik położenia kierownicy, pompa ABS.
Tak więc późno piszę ale temat rozwiązany... Uszkodzone było koło 2-masowe. Chłopaki którzy zmieniali sprzęgło musieli je uszkodzić przy zakładaniu... Zgięty był wieniec z którego czyta czujnik położenia wału... Wyprostowane poskładane i śmiga jak nowy...
Potrzeba mi po prostu samego czujnika, sterownik będę sam robił gdyż jest to do projektu wiec dlatego potrzebny jest mi czujnik ze schematem
Ja mam błąd u siebie p0335 Kalkulator sterujacy silnikiem, blad przejsciowy ,sygnal obrotow silnika, braksygnalu lub sygnal bledny, (Obwód czujnika położenia wału korbowego A wadliwe działanie) wiec podejrzewam czujnik położenia wału. Auto czasami szarpie więc chyba czujnik Pada (peugeot 307 1.6 HDi 110km) Panowie Proszę o pomoc gdzie znajduje się ten...
Wieniec impulsatora 60-2 przykręcony do przeciwwagi wału. Prawdopodobnie gubi synchronizację i nie pali na obu czujnikach. Raczej nie ma możliwości, aby coś się stało z wieńcem bez demolki silnika. Na czujniku położenia wału bez oscyloskopu powinieneś być w stanie sprawdzić przebieg sygnału kręcąc powoli wałem i mierząc napięcie między pinami 2 i 3.
czujnik na przewodzie zasilającym z rozdzielacza, wieniec, czujnik na wieńcu, potencjometr jazdy - pewnie czerwona kontrolka na displayu sie swieci? Czujnik położenia wału na wiencu nowy, wieniec wygląda ladnie-jak wysune trochę czujnik to wozek gasnie więc chyba ok.potencjometr jazdy przy pedalach nowy. Nie ma u mnie wyświetlacza tylko normalny zegar-...
Prawdopodobnie przestawił się wieniec na kole zamachowym od czujnika położenia wału korbowego. Miałem 2 lub 3 takie przypadki kiedy pracowałem w serwisie KIA. Zawsze uważałem, że jest to niemożliwe, ale ten samochód zweryfikował moją wiedzę. P.S. Jesli bedziesz zdejmował skrzynię biegów to uważaj na wiązkę nad nią. Przewody są tak słabe, że może się...
Witam Potrzebuje pomocy a mianowicie chodzi o czujnik położenia walków. A wiec zaczeło sie to tak iż wyświetlała mi się awaria wiec pojechałem na podpiecie pod komputer: "czujnik położenia wałków" a wiec zakupiłem taki czujnik używany założyłem i nic po 4 odpaleniu błąd wyskoczył wiec pojechałem znów na komputer żeby go skasować, po każdym kasowaniu...
Bo wtryskiwacze są sterowane przez komputer. Komputer musi wiedzieć w jakim położeniu jest silnik żeby otworzyć wtryskiwacz. A bez informacji z czujnika nie zrobi tego. Bo wymieniłeś uszkodzoną rzecz, wiec czemu ma nie działać? To nie człowiek, że po operacji jeszcze tydzień boli wszystko i kuleje.
Według mnie powinieneś szukać w okolicach kola pasowego wału lub na skrzyni biegów bądź kadłubie w miejscu położenia kola zamachowego. Z reguły są to czujniki Halla wiec muszą z czegoś" brać "sygnał.
Ja tez już swój problem rozwiązalem, u mnie po wymianie czujnika położenia walka rozrządu na Boscha nadal auto gasło po zapłonie i wywalało błąd czujnika położenia walka rozrządu, mechanik nie wiedział co zrobić, sprawdzał już wszystko i nadal nie było odpowiedzi. Pojechałem wiec do sklepu i kupiłem najtańszego chinczyka na probe na podmianę i sukces...
Zmieniałem bieguny na nowej i starej instalacji, stary czujnik nie miał wcale oporności założyłem nowy kupiony w serwisie i błąd jest dopiero aktywny po odpaleniu samochodu może nie widzi obrotów koła? Raz też miałem przypadek że był oberwany wieniec na kole zamachowym.
Na benzynie chodzi dobrze tylko na gazie te obroty są do kitu wiec niewiem czy ruszać ten czujnik położenia przepustnicy skoro na benzynie jest dobrze
Przyczyną mogą być wspomniane w moim poprzednim poście drgania styków. Rozwiązanie kolega znajdzie [url=http://mirekk36.blogspot.com/2012/1... W przypadku kontaktronu mogą być znaczne - drgania te powodują zliczenie kilku impulsów zamiast jednego.
Mi się wydaje że nie tylko aspekt czujnika położenia, to są pompy tłoczkowe wiec jest potrzeba synchronizacji z wtryskiwaczami by na listwie nie dochodziło do dużych spadków i wzrostu ciśnienia i niepotrzebnego działania zaworu ciśnienia. Listwa nie ma akumulatora ciśnienia jak i paliwo jest nie ściśliwe.
Czujnik położenia wałka został wymieniony na nowy. Czujnik położenia wału korbowego nie jest indukcyjny tylko Halla wiec niestety nie można go sprawdzić tym sposobem - omomierzem. Diagnostyka też nie wykazała żadnego błędu czujnika.
Bo ten czujnik występuje tylko w przypadku skrzyń automatycznych. Wiec nie masz co szukać.
Wiec udało się odpalić silnik,okazał się uszkodzony czujnik położenia wału ale po odpaleniu kontrolka wtrysku dalej miga podłączyłem komputer wyszło czujnik położenia wałka rozrządu, sprawdziłem wiązkę od czujnika do wtyczki komputera jest ok czujnik podmieniłem dalej to samo więc co może być przyczyną tego błędu?
powinien miec 230-260om,wiec jest dobry.jednak nalezy wziac pod uwage,ze moze miec jakies mikro pekniecia itp.i pod wplywem ciepla powstaja naprezenia powodujac zaklucenia sygnalu.Oscyloskop i wyjasni sie sprawa czujnika
Ten silnik występował w wersji z wtryskiem i to MPI. Do listy sobie dopisz elektryczną pompę paliwa w zbiorniku i koło zamachowe z wieńcem + czujnik położenia wału. Lepiej przełożyć cały silnik + wiązki niż bawić się w przeróbki, chyba że już masz ten wtrysk i masz go gratis... dawno temu jak byłem w technikum i miałem Wartburga 353/1.3 z tym silnikiem...
O to cieżka sprawa ;/ Może nadmienię, że całą awaria nastąiła po wymianie czujnika temperatury, wiec może coś podzialo się z wiązką. Często padają te czujniki w tym motorze?
Ty chyba sobie żartujesz. Może jeszcze podjechać i Ci naprawić? Czujnik położenia wału sprawny rzekomo, więc po co chcesz sprawdzać wieniec? W ogóle masz pojęcie co robisz?
Witam. Sprawdzałem różne przyczyny. Podejrzewałem przepływomierz. Miałem też go wymienić ale jego koszt (ponad 300 zł) w danym momencie był za wysoki. Odłączyłem wtyczkę od czujnika położenia wału korbowego i problem chyba się pogorszył (nie pamiętam dokładnie). Wyjąłem czujnik z silnika pomierzyłem go i po zamontowaniu z powrotem nie mogłem uruchomić...
polecam indukcyjny ad598 nie ma elementow tracych o siebie wiec niezniszczalny
Panowie chyba znalazłem przyczynę takiego zachowania auta. Wczoraj wziąłem kompa i popatrzylem jeszcze na wartości rzeczywiste. Auto nie odpalone a tu mi pokazuje obciazenie silnika 6% i 50 obrotów. Czujnik położenia walu wymieniłem wczesniej wiec szybko zakupilem czujnik polozenia walka rozrzadu. Patrze jeszcze raz i dalej to samo w końcu sprawdziłem...
wiec nie ma już wogóle żadnego problemu dla zwykłego "ustawiacza" rozrządu. i nie ma tu czarnej magii, jeżeli rozrząd dobrze zgrany- kliny nie ścięte, czujnik położenia wału dobry to albo przewody albo sterownik. chyba że ktoś sobie wymyślił zabezpieczenie antykradzieżowe na czujnik :D pozdrawiam
99% padający czujnik położenia wału tyle zamieszania robi. Komp wykrył go tylko raz, we wtyczce miał zielono wiec dlaczego teraz go nie wykryło, usterke samego czujnika, tylko inne błedy. Jesli czujnik to koszt nie mały do 500pln nowy bo nie wiem czy jest sens wkładać używke
Czujnik położenia wału - tylko jest iskra wiec pewnie komp jaki jest ten nowy komputer nowy czy z 2 auta ??
SRW jest do sterowania bezpośrednio silnikiem. W twoim przypadku rolety logikę już mają, więc wchodzi w grę monostabilne sterowanie typu bramowego, np. SBW-02. Jest on 2 kanałowy wiec obsłuży 2 rolety, jedynie trzeba skalkulować czy bardziej opłaci się ciągnąć przewody do drugiej rolety, czy jednak (z racji pracochłonności powyższego) użyć dwôch sterowników...
Wiec tak... Cewki były zamieniane, katalizator sprawdzony, czujnik położenia wału wymieniony. Oscyloskopem podobno gość sprawdzał i wyszło mu właśnie tak jak napisałem że to niby komputer. Ale żeby tak ni z tego się wziął i zepsuł?
Kolego zrobiłem jak radziłeś, drutem świece i idą raczej dobrze, spiąłem je tak jak numery na cewce i iskra przechodziła kolejno tak jak idzie zapłon na 2 świecach jednocześnie sprawdziłem jeszcze paliwo czy idzie, odkręciłem wężyk co idzie do całej listwy i przez chwilę pół butelki 0,5 nalało także to tej jest ok może przy składaniu wszystkiego, tzn...
Masz wyraźnie napisane ze jest błąd czujnika położenia walka wiec dlaczego nie zaczniesz od tego? Może coś tez być nie tak z kluczykiem, napisane przecież ze niewłaściwy kluczyk tzn kluczyk masz właściwy ale go nie widzi i wtedy nie zapali. Uporaj się z czujnikiem a później zabierz się za dpf. A próbowałeś wymusić wypalenie?
Jeszcze takie pytanie do Was: czy po włączeniu zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem) na pinach wtyczki, która wchodzi do czujnika położenia wału korbowego powinno być napięcie? U mnie nie ma, miernik pokazuje zero. Według mnie tak, powinno być napięcie, ale proszę o potwierdzenie. We wtyczce od czujnika położenia wałka rozrządu jest 12V Czujnik wału...
schemat znalazłem chyba na elektrodzie nie jestem na 100% pewny bo bardzo wiele stron odwiedzałem w celu zdobycia informacji. Mam wiec takie pytanie jak zrealizować czujnik położenia wału ?? Może o jakieś rozwiązania , jakieś ciekawe strony mógłbym prosić :| bo troszkę się w tym momencie pogubiłem :cry:
A czy ta corsa przypadkiem niema dwóch czujników czyli czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka Musiałaby mieć taki czujnik całkiem przypadkiem, ot w fabryce się walał, pracownik miał chęć i czas. Z nudów zamontował, ciesząc się z jednego, jedynego takiego egzemplarza Corsy. Autorze, dokonałeś wielu pomiarów, będąc całkiem blisko usunięcia...
Witam wszystki :) Mam taki problem. Posiadam opla Vectre A 2.0 16V moj komputer pokazuje blad 19 jest to czujnik położenia wału korbowego, owy czujnik zostal wymieniony blad dalej wyskakuje wiec wymienilem czujnik polozenia walka rozrzadu i dalej nic nie wiem co mam zrobic a moj mechanik juz ma dosyc mojego samochodu,,,, Prosze pomożcie
Czujnik położenia wału to jest 15 w tym aucie sprawdzę jeszcze tą temperaturę silnika może faktycznie to ten czujnik, ale świece żarowe grzeje dobrze wiec nie sadze mimo to dzieki za pomoc
Jakieś jeszcze pomysły? Jest jakaś możliwość sprawdzenia modułu oprócz podmianki w innym aucie? Nanoplex 213 używany to koszt od 200 zł wiec trochę drogi interes kupić w ciemno
Problem rozwiązany a mianowicie po koleji sprawdzałem czujniki i jak bylem pewny że są dobre a test pokazywal nadal brak dolnego położenia vanosa to pozostał tylko silniczek mimośrodowy wiec zamówiłem nowy i problem rozwiązany.
Czujnik hasła to czujnik położenia walka rozrządu a nie wału ;-) Odzywają się wtrysku wiec czujnik wygląda na sprawny Ale zauważyłem na czujniku za uszczelka jest taka plastikowa obejma taka podkładka może jest za daleko po prostu I nie ma impulsu wgl Juz sprawdzam na bieżąco :-D
nie dzwiga sie wlasnie.jak to sprawdzic?to zas modulu? nie jestem mechanik wiec nie wszystko wiem gdzie i co jest co;-)
Niestety tak jak kolega adamblonsky 2012 napisał nikt wróżką nie jest, wiec diagnostyka komputerem to podstawa, ale jest duża szansa ze uszkodził się czujnik położenia wału korbowego.
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Sprawdziłem obok kierownicy po lewej stronie i przy sterowniku tu gdzie są 2 przekaźniki znalazłem 3 kable od masy wiec przeciściłem A może faktycznie to ten czujnik położenia wału no bo nie ma zasilania na pompę ani iskry A ta kontrolka wtrysku marchewka co oznacza załączenie układu wtryskowo zapłonowego..?
W jakim celu zmieniasz sterownik, skoro w twojej wersji są inne wtryski i głowica. Głowica jest taka sama inne są denka tłoków, i inny jest kolektor dolotowy, fakt wtryski od NE są minimalnie większe ale co z tego? Są czujniki, przepływomierz czujnik stuku, Lambda, czujnik temp silnika przecież to one regulują dawkę paliwa prawda? A wszystko jest z...
wiec moim zdaniem do sprawdzenia czujniki polożenia wału, wzniosu iglicy,położenia wałka pompy wtryskowej bo z tego co pamietam w vp 44 jest
a wiec tak byłem u mechanika, czujnik położenia wału jest ok, sprawdzał go i opory są w porządku, a zeby bylo smieszniej auto pali bez problemu teraz, usterka nie pojawila sie od czasu mojego holowania do niego czyli 6 dni.. masz moze jeszcze jakies sugestie.. bo zaczyna mnie to lekko denerwowac..
A wiec tak są dwa błędy 1: P1335 - Czujnik recyrkulacji spalin obwód A -stały 2: P0341 - Czujnik położenia wałka rozrządu A -zakres/wydajność (Bank lub pojedyńczy czujnik) Co do czujnika wałka rozrządu to okazało sie że był rozkręcony i latał i prawdopodobnie to było przyczyną A ma ktoś pomysł co do błędu pierwszego?
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
lancuch napiety, probowalem reka wcisnac napinacz i za pierwszym mocnym nacisnieciem cos chyba ruszylo, ale lancuch po tym dalej byl napiety. probowalem pozniej nacisnac i nic nie szlo, wiec chyba napinacz trzyma.
Napięcie oczywiście 4,5 :-) przepraszam za błąd. Stary czujnik wymieniłem bo wydawało mi się , że przez niego auto problem z obrotami. Wymieniłem razem z krokowcem. Izolacja się zkruszyła wiec trzeba było wymienić.
Witam dzieki za zainteresowanie. silnik 1.8 na 16v nie podpinałem go jeszcze pod komputer w czwartek to zrobie wiec może bede wiedział coś wiecej jutro jeszcze wymienie czujnik położenia wału korbowego. Ktos mi podpowiedział że to może mieć jakies znaczenie. jak podepne pod komputer to napisze co mi pokazał. jak narazie bawiłem sie sam ale juz nie mam...
Wiec tak. temperatury są ok. czujnik położenia wału i wałka ok przepływka chyba ok. Tps ok 0.5 V a silnik zalewa. po wciśnieciu gazu w podłoge silnik gaśnie i już nie zapali chyba że postoji z godzine. I sprawdzałem swiece to są zalane .Świece zmieniłem to wcale nie odpaliła.A najlepsze jest to że dopiero jak połacze sie silnikiem 1.8 to parametry bieżace...
Witam, moj problem polega na tym, że astra pochodzi chwile, zagrzeje sie minimalnie i gaśnie. Odpala po 2-3 godzinach jak silnik całkowicie się ochłodzi. Myślałem ze może to byc czujnik położenia wiec zamówiłem i wymieniłem, niestety dalej to samo. Pojechałem na warsztat podpiąłem do kompa i wyskoczyło kilka błędów, które mechanik usunął i został jedynie...
No Witam Chłopaki Czujnik Przyszedł dzisiaj wymieniłem i nic nie dało sprawdzilem i nie ma napiecia na kablach od pompy podlaczylem bezposrednio pompe kablami do aku i działała lecz samochod ani drgnie , wiec nie jest to wina pompy ani czujnika choc wszystko na to wskazywało jakie macie jeszcze pomysły .
A zobacz no jeszcze , czy nie zaśniedziało połączenie wtyczka/gniazdo przy czujniku położenia wału . Jak czujnik ten nie poda impulsu do kompa , to nie będzie sterowania wtryskami oraz nie będzie iskry na wiecach.
Tak lexia widzi obroty czyli to ten drugi czujnik wału? bo zastanawiam sie nad nim jeszcze. Wiec przestan sie zastanawiac, tylko podlacz Lexie i zobacz parametry przy rozruchu (m. in. synchro walow!).
Jest magnetti marelli wiec nie jest chyba najgorszej firmy. Na starym był tez błąd czujnika położenia egr tutaj jest tylko jeden błąd jak wyżej napisałem. Da sie usunąć ale juz przy odpalaniu pojawia sie błąd.
Zrób odcięcie na sondzie. Będzie dużo palił i złodzieje nie będą mieli za co zatankować wiec auto porzucą. Zrób na czujniku położenia wału. Check się nie zapali. Dodatkowo na rozrusznik by nie zmęczyć akumulatora. Pewnie nowe auto i przewrazliwiony jesteś. Pod blokiem ukradli jedne audi b4 z super zabezpieczeniami a kilka dni później drugie zostawili...
Czujnik położenia wału Tez o nim już myślałem wiec jutro sprawdzę i dam znac
cisnienie ponad 3,5atm, pisałem wczesniej ze po odłączenie tps chodzi w całym zakresie obr, tylko spadają wole obroty i przygasa,wiec czy to moze byc wina tps?
Istota działania serwa jest w tym, żeby uzyskać, zadaną sygnałem elektrycznym, pozycję układu mechanicznego. Serwo tak długo kręci silnikiem, aż wewnętrzny czujnik położenia wykryje osiągniecie zadanej pozycji, niezależnie od mechanicznego obciażenia. Jeśli przekładnia to wytrzyma, możesz nawet siłować się z serwem, próbując wyprowadzić je z równowagi,...
Pompa nie ma sterownika, jest mechaniczna z Lucasa. To jest stary wolnossacy diesel, tu nie ma czujnika położenia wału, czy immo wiec to odpada. Silnik kręci normalnie, ale próbowałem go jeszcze ciągnąć i zaobserwowałem, że po wrzuceniu biegu stawia mały opór (nie ma kompresji). Nie jestem jeszcze pewny co do wału, ponieważ nie ma żadnych znaków na...
U mnie dzieje się na zimnym, czujnik walu wymieniony, 3 piny do sterownika byly przygnie wiec wymienione, w sterowniku wyczyszczone, masy sprawdzone zasilanie tez, odpalasz auto czasami obr skoczy na 1000 a w większości lezy na ziemi
Po odczytaniu błędów nie ma ich zbyt dużo. Jeden to wypadanie zaplonow na jednym cylindrze lub więcej, drugi to czujnik położenia walka rozrządu. Mam drugie takie samo volvo to czujnik podmieniony, ale bez zmian, cewki sprawdzone i świece, rozrzad ok wiec chyba jednak kolo uległo uszkodzeniu. Zawór olejowy tez podmieniony.
Witam po przerwie na ten moment szukam licznika na podmianę w miedzy czasie podgrzewałem czujnik położenia pedału sprzęgał bez rezultatu. Nie mam już ciągnika u siebie wiec jak kupie licznik w dobrej cenie wrócę do tematu.
Pacjent boxer 2.2 hdi 2012r. euro 5 Brak zasilania na pompie paliwa. po ominięciu przekaźnika T10 pompa działa ale silnik nie uruchamia się. Czasem wyrzuca błąd U1701 - błąd połączenie bsi z ecu Na wtyczce do ecu znalazłem uwalony styk. urwał się przy samym ecu. Na krótko spięcie go nic nie daje. Po zapłonie check się pojawia wiec ecu żyje. ROzrusznik...
Witam wszystkich, mam taki problem z obrotomierzem w aerodecku, gdy samochód jest zimny nie ma wskazania obrotów silnika, kiedy natomiast się już dobrze rozgrzeje, nagle zaczyna wszystko działac, jednakże wystarczy samochód zgasic, chociaż na chwilę i znowu na jakiś czas przestaje działac, słyszałem, ze za obrotomierz odpowiada czujnik położenia wału,...
Witam . Jestem w trakcie przekładania silnika w corsie D z 2006 o oznaczeniach 10XEP. Silnik dawca pochodzi z corsy C 2004r 10XEP. podczas przekładania zauważyłem że różnią sie komputerem na kolektorze ssącym wiec cały osprzęt przełożyłem automatycznie podczas przekładania okazało się że zawór egr jest inny i czujnik położenia wału jak i alternator-...
Te czujniki podają wartośc napięcia w zależności od konta położenia wiec bez problemu nadają cie do wykonania kontomierza nie ważny jest ruch np 40 stopni wartośc nap 3V 45 stopni 3,1 V ( wartości z głowy ) wukorzystuje je do podobnego projektu
Jest to najzwyklejszy mechaniczny termostat z dodatkowym sygnałem zwrotnym do komputera w jakim jest położeniu. Sam czujnik jest na osi zaworu a czujnik jest indukcyjny (trzpień wchodzi w cewkę). To nie jest czujnik lecz element grzejny. Nie ma wiec "sygnalu zwrotnego", lecz "komenda" wczesniejszego otwarcia ze strony ECU.
koła można przełożyc ale po przełożeniu jest taki problem ze jest inne mocowanie czujnika położenia wału. i w innym miejscu jest zrobiony klin na wale wiec mocowanie też trzeba by było nowe zrobic.
Dziekuje wam bardzo za szybką odpowiedz 😊 Jeszcze jedna prośba do was. Mógłby ktoś z was wysłać mi zdjęcie zaworku zwrotnego w listwie i czujnika cisnienia paliwa bo nie mogę zlokalizować ich położenia 😶 Dodatkowo wzroslo spalanie o 2l na 100km. Wiec mowicie ze wymiana tego zaworka i czujnika ciśnienia paliwa powinna rozwiazać sprawe?
czasami mam za duze obroty biegu jałowego, silniczek krokowy został wymieniony, wiec musze jeszcze chyba sprawdzi czujnik temperatury? A o co chodzi w tych wszystkich postach w których piszą" przeczyś czujnik położenia przepustnicy"
Wnosze cos nowego do tego problemu .A wiec tak postanowilem odczytac kody blyskowe i okazuje sie ze komp wyswietla takie kody: -12Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek -22Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie -34Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie -44Sonda lambda - uboga mieszanka Prosze o odpowiedz co powoduje...
liczyłem sie z tym ze nie bedzie łatwo równo dobrze moze byc sterownik ciezko o dobro djagnostyke w moich okolicach wiec chce to sprawdzic na piechote
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Odpowiem sobie sam. Sprawdzałem w innych unochodach, które działaja prawidłowo i jest tak samo, a wiec napiecie 4,6 jest prawidłowe. Czy ktoś wie czy w modelu 1.0 z '97roku jest czujnik położenia wału. Pytam ponieważ nie moge u siebie go zlokalizować i podejrzewam że go nie ma a sygnał bierze z impulsatora w aparacie zapłonowym?
Wymieniłem czujnik położenia zawieszenia na nowy ponieważ na starym auto raz się samo podnosiło a raz opadało. Po wymianie potrzebna była kalibracja ponieważ za nisko stał tył auta. Mam dostęp do sdp3 wiec miało być prosto ale po kalibracji która odbyła się niby prawidłowo wyskoczył błąd zawieszenia i teraz nawet sdp3 nie widzi czujnika poziomu i nie...
Odczyt błędów nie wskazuje nic. Odłączenie lambdy wywala od razu błąd. Zmieniłem na poprzednia i od razu po odpaleniu wywala błąd i tegratora oraz lambdy zwarcie z masa. Czujnik MAP(F) (w kolektorze odlotowym) pokazuje chyba 1.60-1.70V na wolnych obrotach jeśli dobrze kojarzę. Zastanawiam się czy to nie jest przykładowo problem z podawaniem benzyny....
Witam, autko jeździło super, nie było żadnych objawów, pojechałem do sklepu, i po 2 godzinach postoju, już nie odpaliło, kolega podczepił komputer, i nie wywaliło żadnego błędu, wiec postanowiłem sam zobaczyć, wyjąłem przewód zasilający do pompy cr i pompka paliwa w zbiorniku, ok, paliwo pięknie leje, zobaczyłem że jak kręcę to paliwo nie idzie na wtryski...
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
Witam.Auto zrobione przejechało już z 800km wiec wszystko powinno być ok.wszystkie kostki rozebrane przeczyszczone za psikać poskładane i problem znikł. Mam jeszcze pytanko czasami wyskakuje błąd czujnika położenia hala za co ten czujnik odpowiada??
Witam. Jak w tytule . Mam kłopot z Scenikiem 1.6 66 kw 1999 rok , a mianowicie nie ma iskry... Paliwo podaje, wiec to nie immo. W ECU błędów brak :( Cóż cewka ? , czujnik położenia wału ? , może komputer padł? Wiecej pomysłów nie mam - jakieś sugestie?
Jesli masz w bloku czujnik położenia wału a z postu wynika ze masz to by było najprostrze, wiec mozesz to zrobić najlepiej na dwutorowym przekaźniku w ekranowanej obudowie ( przewód od czujnika ma 2 przewody w ekranie) i wlaśnie te 2 przewody należy przeciąć i łączyć je przekaźnikiem. Najlepiej zrobił bym to gdzies w pobliżu centralki sterującej (zawsze...
ANDRZEJU dzieki za odpowiedz, układ zapłonowuy to nie tylko modół jak sam zapewne wiesz, ale takze cała reszta, wiec tą reszte wykluczam bo napewno jest ok, ktos gdzies pisał o sprawdzeniu samego czujnika za pomocą zwykłego miernika, cisnienie paliwa na bank odpada
O ile wykluczyc awarie kompa ew wiązki el.to problem generalnie jest z włącznikami /czujnikami zakresów biegów1-4 i 5-8 (srodkowa dzwignia).Bląd E14 mówi o zadziałaniu ubydwóch czujników jednoczesnie,co nie jest normalne bo w danym położeniu dzwigni powinien zwarty byc tylko jeden. Sprawa się komplikuje jezeli przy kalibracji wyskakuje U 24 bo ten błąd...
Olej to 5w/30 ? Rozrzad oczywiscie na blokadach ? Te opilki o ktorych piszesz moga byc jeszcze w obiegu. Wartosc zadana unoszenia zaworu zgadza sie z rzeczywista wiec problem moze byc z przestawionym rozrzadem, cisnieniem oleju / blokujacych opilkach/, zaworach o ktorych pisze T5.
Opel astra F 1.4 8V 60KM 1996 rok Podczas jazdy gdy wyrzucę na luz (auto dalej jedzie/toczy sie) falują obroty 1000-1500 mniej wiecej Auto uspokaja się dopiero w momencie wyhamowania pojazdu do zera. Stabilizuje się na +/-1500 obrotów na 2-3 sekundy poczym spada na normalne obroty. Na postoju sie to nie powtarza, dopiero kiedy się przejadę znowu mu...
Może nie do końca na temat ale ! Mam nadzieję że ten czujnik nie będzie sterował systemem alarmowym...? (jeden klient wpadł na taki poroniony pomysł) A wiec... jeżeli nie to tak naprawdę jaki to ma sens ? - Może magnetyczny wpuszczany w drzwi załatwiłby sprawę ? Chyba że chodzi o ostrzeżenie że, zamek nie jest zamknięty ...?
Odkręć czujnik położenia wałka G40 ten obok koła wałka na górze, to dwie śrubki na klucz 10. Z mojej obserwacji wychodzi, że nie obraca się wałek ssący, stąd takie kiepskie kręcenie, silnik nie spręża bo niema co, wałek stoi. Zdejmiesz czujnik, zakręcisz, zobaczysz czy wieniec czujnika impulsów się obraca (powinien, jest na wałku zamocowanu).
Witam . Problemem może być zakleszczający się bendix na osi wirnika,pył ze sprzęgła ,jego tarczy osiada na osi wirnika po której przesuwa się bendix i wszystko się zaciera (automat nie ma siły przesunąć go do wieńca koła zamachowego),jak również sklepane zęby na wieńcu koła zamachowego.Każdy silnik ma tendencję zatrzymywania się prawie w jednej pozycji.Dlatego...
witam i mam pytanko czy w golfie3 z czujnikiem polozenia wału wystarczy ustawic rozrzad na znaki i aparat na kreske, silnik AFT sterownik simos slyszalem wiele opini na ten temat ze lampa ustawiac kąt inni mowia ze nie bo sterownik sam ustawia kat zaplonu wiec czekam na odpowiedzi i dzieki
wieniec czujnika błąd czujnika położenia rezystancja czujnika położenia
przepływomierz odpowiada przycisk stabilny ciśnienie r407c
zmywarka whirpool zmywarka whirpool
Panasonic TV – blokada poziomu głośności, Tryb Hotelowy, Volume Limit, modele Viera, Android TV Massey Ferguson 6180 – test potencjometru rewersu, pomiar napięcia i rezystancji