Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
ale pole indukowane przez uzwojenie "-" będzie w drugą stronę czego konsekwencją będzie zerowe pole A narysowałeś to w przestrzeni? Jak powstaje w takin razie wirujące pole magnetyczne w silniku - też powinno się znosić. Te uzwojenia nie są w jednej linii. Ja bym powiedział, że jak będziesz miał ten punkt środkowy i tam dasz - a na pozostałe trzy pierścienie...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Silnik jest niestety uzależniony od częstotliwości napięcia zasilającego, czyli jedyny sposób zmiany obrotów (oprócz przełączenia ilości par biegunów) to falownik. Zewnętrzny wirnik był często stosowany właśnie do magnetofonów, gdyż moment bezwładności bardzo rośnie, jeżeli masa wirujaca jest rozłożona daleko od osi obrotu. Innego sposobu stabilizacji...
Wirnik ma uszkodzone uzwojenie.
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Stojan tej spawarki jest nawinięty taśmą aluminiową.Wirnik jest natomiast nawinięty cienką taśmą miedzianą.Po rozebraniu wirnik spawarki musiałbyś wypalić w ognisku żeby uwolnić z wirnika uzwojenie miedziane.Stojan silnika również ma uzwojenie miedziane które też trzeba by było wypalić.Ilość miedzi pozyskanej oceniam na około20 kg.
Witam........ Ze schematu wynika że jeden biegun uzwojenia wzbudzenia jest połączony do masy, natomiast uzwojenie stojana nie.Jeśli tak jest u Ciebie,to masz zwartą którąś diodę od strony masy.Sprawdź jeszcze te 3 diody które idą do punktu 61. http://arecki113.republika.pl/schematy/m... Powodzenia........
Wygląda na uszkodzony wirnik (po rozgrzaniu się przerywa uzwojenie wirnika)
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Zmierz pobierany prąd przez urządzenie ,prawdopodobnie będzie większy od znamionowego przez częściowe zwarcie uzwojeń niestety.Iskrzenie jest oznaką końca żywota urządzenia.Najlepiej przebadaj wirnik i uzwojenia stojana
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Wg Twoich badań stator ma sprawne uzwojenia, ale sprawdź też, czy wirnik posiada uzwojenie. Jeśli tak, to zwróć uwagę, czy nie jest uszkodzone i czy w wirniku są osadzone magnesy oraz wlutowane diody (sprawdź je, czy są sprawne). Czy agregat posiada sprawny bezpiecznik przeciążeniowy. Uruchamiaj agregat bez włączonych odbiorników (przed wyłączeniem...
Witam . Przezwajałem kiedyś kilka takich wirników , ale danych nawojowych już raczej nieznajdę . Dane nawojowe można ustalić bez najmniejszego problemu , w trakcie demontazu uszkodzonego uzwojenia . Drut nawojowy o ile pamiętam ma średnice ok . 0,7mm i zezwuj ma 6zwoi . Uzwojenie pętlicowe . Najprościej będzie zaznaczyć lamelkę komutatora do której...
Drogi kolego niejest to taka prosta sprawa z tymi wyprowadzeniami do komutatora,zależy to od bardzo wielu parametrów tej maszyny elektrycznej. Silnik wiertarki ma okreslone obroty[obr/min] kierunek wirowania moment okreslona moc ,ewentualna mozliwosć zmiany kierunku wirowania .A więc musi być tez odpowiednio skonstruowane:liczba biegunów w tym silniku...
Prąd w uzwojeniu wirnika F to wyprostowany i zsumowany prąd trzech faz (z przesunięciem 3x120*). Uzwojenie wirnika powinno być nawinięte podobnym drutem jak stator, wyjście N narysowane linią przerywaną.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Wątpię, że to łopatki :) w tej zmywarce pompa myjąca ma taki kołowrotek, żadnych łopatek ja tam nie widziałem :) są wtopione i oblane plastikiem i w ogóle to bardzo solidna rzecz. Jak mówię: jeżeli nie ma wycieku nawet małego, to nie ma raczej większego sensu jej rozbieranie. Oczywiście jeżeli wykluczymy przytkanie na poborze wody za filtrem na dole...
S - uzwojenie stojana. R - uzwojenie wirnika.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
ale znów zaczął śmierdzieć i pojawiały się iskry na silniku. na początek do wyjęcia i sprawdzenia szczotki Chyba tylko tam przy komutatorze może iskrzyć. Blender padł po pierwszym włączeniu Ten komutator nie jest za ciemny, jako praktycznie nie używany ? Czwarte zdjęcie i widać rysy na komutatorze ? Wżery ? Tu się grzało i iskrzyło ? Widzisz resztę...
Witam. Tak się zastanawiam, czemu ten lakier miał służyć? W tym przypadku, przedewszystkim w celu zabezpieszrnia drutu nawojowego, od uszkodzeń mechanicznych, wynikających z siły odśrodkowej, występującej w czasie jego wirowania. W takich silnikach wysokoobrotowych, bez odpowiedniego zabezpieczenia, mogło by nawet dojść do wyrwania druru z wirnika....
Załóż tak jak na zdjęciu 4 , jest to element rozruchowy i działa na zasadzie siły odśrodkowej w momęcie rozpędzania się wirnika siła odsrodkowa rozłącza uzwojenie rozruchowe
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Jeżeli przeczyszczenie całego silnika nic nie da a szczotki są "zdrowe" sprawdź uzwojenie wirnika.
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Wszystko zależy od potrzeby. Jakie napięcie ci potrzebne? Jeśli masz nadal na wirniku uzwojenie, można je wykorzystać aby zwiększyć strumień magnetyczny. czy mogą być odwrotnie Muszą być odwrotnie, gdyż współpracują z przeciwnym biegunem magn. Inaczej napięcia zamiast się sumować, odejmą się.
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
Przecież widać że to nie ma AVR, wirnik ma uzwojenia.
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
W załączniku przesyłam prosty szkic fragmentu uzwojenia wirnika. Jest to uzwojenie pętlicowe, a nie jak błędnie napisałem w załączniku faliste.
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Nie uzwojenie stojana i wirnika, a wzbudzenia i twornika.(mało ważne przy podłączaniu silnika bocznikowego i szeregowego, ważne by było przy silniku obcowzbudnym) Tak możesz rozpoznać za pomocą multimetru. Pomierz wartości rezystancji obu uzwojeń. Jeśli jedno będzie miało małą, a drugie znacznie większą to jest to silnik bocznikowy, jeżeli obie będą...
To jest 12V 24V ma cieńsze uzwojenie.
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Sprawdź uzwojenia stojana, wirnika, szczotki, zabezpieczenie termiczne oraz czy dochodzi zasilanie w urządzeniu. Prosty temat ;) A i czy nie stanął mechanicznie.
Trochę dużo jak na uzwojenie wirnika. Ja bym podłączył napięcie lub odkręcił osłonę pinów, to wyjaśni co było pomiarem. W "Ostrówku" podłączo tylko dwa piny, nie było powrotu wycieraczki.
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Przy prądnicy obcowzbudnej musi być cały czas doprowadzone napięcie na wirnik z obcego zasilania. Przy samowzbudnej nie musi. Narysuj schemat połączeń uzwojenia wirnika i stojana.
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Prawdopodobnie jest to wina silnika capstan. Wirnik ociera o uzwojenie, przeciera izolację uzwojenia. W zależności jak rolka docisnie taśmę tak przestawi się oś silnika.
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
28VDC wzbudzenie 1,5 Amp poboru Wyjście na gniazdku 230v Przy podłączonym zasilaczu do wirnika Uzwojenie główne tzn jego połówka to co wchodzi na AVR - 105VAC Uzwojenie wzbudzenia - 270VAC Czy te napięcie wzbudzenia jest ok? I te 1,5ADC ?
Białe długie iskrzenie oznacza zwarty wirnik.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Witam, mogę pomóc wytłumaczyć jakie są zasady łączenia komutatora. Co do literatury polecam Małe Maszyny Elektryczne, naprawa, badania, przeliczenia. Jest tam dość jasno wytłumaczona zasada łączenia lecz teoria trochę odbiega od praktyki.
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Mogę z prawie 100% pewnością stwierdzić, ze maszyna nadawała się na złom, a wygodniej było dać ja komuś z "dopiskiem", że tylko szczotki do wymiany. Iskrzyła na kończących się szczotkach, tylko wtedy nie było pewności dlaczego(bo szczotki się kończą). Po założeniu nowych, gdyby wirnik był sprawny mogłoby ewentualnie trochę iskrzyć, aż szczotki się dopasują....
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
Odkręć nakrętkę zabezpieczająca widoczny tryb. Następnie zsuń tryb z ośki- uwaga na wpust(rodzaj klina. Teraz pozostaje wybić ośkę wirnika z obudowy. Jak się to uda, bez uszkodzenia obudowy i oczywiście nie powodując żadnych "przypadkowych""odrapań" uzwojenia wirnika, masz wreszcie dostęp do łożyska .
Aluminiowe pręty to nic innego jak uzwojenia wirnika, łożyska nie są drogie i jeżeli ząb czasu je trącił to śmiało możesz je wymienić a gniazda łożysk obowiązkowo do sprawdzenia.
Resolver to jest przetwornik położenia kątowego, jest to jakby maszyna elektryczna dwufazowa z uzwojeniem wzbdzenia na wirniku. Uzwojenie to zasila się sygnałem o dużej częstotliwości. W uzwojeniach stojana indukuje się sygnał zmodulowany, po przepuszczeniu go przed odpowiedni układ otrzymujesz informację o kącie położenia wirnika. Enkoder działa na...
Z akumulatorem nie kombinuj, bo wg mnie to nic nie da, bo nie masz możliwości puszczenia z niego prądu przez uzwojenia wirnika. Spróbuj natomiast podmienić kondensator na inny, bo obecny być nie jest przebity, ale ma już niewystarczającą pojemność.
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Nie trzeba dawać magnesów na wirnik. Trzeba dodać uzwojenie wzbudzania nawet na 12V. W ciągniku T-25 Rosjanie zastosowali własnie alternator o konstrukcji silnika asynchronicznego. Na korpusie dekla gdzie znajduje się łożysko wąłu wirnika, dali uzwojenie wzbudzania wirnika. Srednica karkasu uzwojenia wzbudzania jest o około 1mm większa od średncy osi...
Silnik produkcji rumuńskiej. Ale żeby określić moc i obroty silnik trzeba rozkręcić i podać wymiary. Długość stojana, liczbę żłobków, średnicę wirnika i zdjęcie uzwojenia stojana.
Uzwojenia wirnika nie wyglądają na przepalone czy uszkodzone? Jeśli sam wirnik jest sprawny to problem tkwi w szczotkach. Zostały zamontowane węglowe które nie wytrzymują większych prądów. Trzeba kupić węglowo-miedziane.
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
masz filmik jak sprawdzić diodę. W jednym kierunku dioda nie powinna przewodzić - wskazanie multimetru "0L" lub "1" w zależności od multimetru. W kierunku przewodzenia multimetr powinien wskazać spadek napięcia na diodzie około 0,5 - 0,7V. Nie przewodzenie diody w obu kierunkach lub przewodzenie w obu kierunkach oznacza jej uszkodzenie. Pomiary diody...
Jak zasilił byś wirnik (uzwojenie magnesujące) ?
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Ma kolega na myśli AVR? Czy wirnik ma uzwojenia i odpowiednie ślizgacze + szczotki?
Witam. Uzwojenie twornika - w silniku jest uzwojenie wirnika, twornik występuje w prądnicach. Ale wprowadzając w ruch wał tego urządzonko masz prądnicę i tedy będzie twornik. Ten biały kapsel ze szczotkami możesz opisać jako szczotkotrzymacz.
Szanowny Kolego ,czy kiedykolwiek wykonywałeś przezwajanie wirnika ?. Heh masz rację, przezwajanie wirnika robiłem zaledwie kilka razy na praktykach jakieś 20 lat wstecz, natomiast stojan zdarzyło mi się częściej przewijać ;) Traktuję to jako weekendowe wyzwanie ;) Piszesz również, że "Widoczny wirnik posiada bardzo proste uzwojenie wykonane podwójnym...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Witam Spotkałem się z 2 na pozór identycznymi alternatorami różniącymi się mocą jeden 60A drugi 40A. Ich budowa jest identyczna. Jedyna różnica jaką zauważyłem to więcej uzwojenia na wirniku. Uzwojenie stojanów wydaje się być identyczne. Czy faktycznie tak jest, że różnica mocy tych alternatorów wynika tylko z uzwojenia wirnika a stojany są takie same...
Zacząłbym od sprawdzenia czy wirnik obraca się swobodnie, czy nie ma luzów na łożyskach. Jeśli wszystko ok to zmierzyłbym napięcie na baterii przy próbie ruszenia. I czy po wciśnięciu włącznika daje się obrócić wirnikiem. Dalej odlutować uzwojenia stojana od płytki i pomierzyć tranzystory końcowe falownika. Podaj wyniki tych prób i pomiarów.
Generator asynchoroniczny można zrobić z każdego silnika klatkowego bez żadnej przeróbki, jedyna wada takiego generatora to to że on musi współpracować z siecią elektryczną, nie może on być wykorzystany jako oddzielne źródło zasilania. Jeżeli zaś chciałbyś wykorzystać taki silnik jako generator niezależny to ja bym wtedy we wirniku zastosował magnesy...
Małą rezystancję mają: 1. Uzwojenie wirnika. 2. Uzwojenie komutacyjne ( zw. kompensacyjnym) jest to uzwojenie biegunów pomocniczych ( kompensacyjnych). Uzwojenie to włączone jest szeregowo z uzwojeniem wirnika.
Każde uzwojenie Trzymające cofniesz palcami. Uzwojenie Wciagające zamykane przez szczotki i wirnik odpowiada za wbicie w wieniec zebnika. Nie spotkałem się z usterką żadnego w Boschu. Nawet po spaleniu wirnika czy uzwojenia. Tam padają tylko styki ,wewnatrz wypalone lub z zewnątrz skorodowane.
(at)gimak W prądnicy asynchronicznej nie ma, i nigdy nie było żadnych uzwojeń na wirniku, uzwojenia są w prądnicy synchronicznej, a w agregacie Autora tematu jest prądnica ASYNCHRONICZNA! Zgadzam się z Pana wytycznymi, tylko nie z jednym, chodzi o uzwojenia na wirniku prądnicy asynchronicznej. ?
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Masz na 100% uszkodzony wirnik. Takie iskrzenie na szczotkach oznacza że wirnik ma przerwane niektóre połączenia uzwojenia z komutatorem lub uszkodzony jest sam komutator. Tak czy inaczej wirnik do wymiany
jeśli dobrze myślę wystarczy połączyć szeregowo uzwojenia stojana z uzwojeniami wirnika Tak.
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Regulator jest w sterowniku silnika, czyli nie do ruszenia jak dla ciebie. Problem nalezy rozwiązać w inny sposób, ale tu się rodzi inny kłopot-rezystancja uzwojenia wirnika to około 1 om, ale i to da się przeskoczyć.
Jest to silnik krokowy. W tym podgrzewaczu nie ma pompy. Silnik napędza zawór. Myślałem o wymianie tego motora Najpierw wymontuj go i sprawdź czy nie jest zablokowany wirnik. Potem zmierz uzwojenia.
Cały silnik.
Sama idea jest dobra, gorzej z wykonaniem. Powinien być dławik i powinien być rezystor. Rezystor bocznikowany jest tranzystorem regulacyjnym. Fizyki nie przeskoczysz, gdzieś ta energia musi się rozładować innaczej pójdzie w uzwojenia wirnika.
wirnik spalone uzwojenie wirnik silnika uzwojenie wirnik przerwa uzwojenie
schemat zasilacz antenowy mercedes dioda linux puppy
podłączyć wyłącznik schodowy magazyn energii
Toilet Not Flushing: Dual-Flush Buttons Work, No Water in Cistern – Fluidmaster, R&T, Torbeck Fill Valve Issues Błąd ETC F166 w pojazdach Iveco - przyczyny i diagnostyka