Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Dawno nie zaglądałem na elektrodę, ale mając teraz trochę więcej czasu i będąc pod wrażeniem poniższej przygody z naprawą, postanowiłem coś napisać ;) Niektóre tematy pokazujące wnętrza, a jak już się autor postara i również opisujące działanie i użyte w nim układy są całkiem ciekawe… A w moim poście będzie jeszcze aspekt edukacyjno-serwisowy ;) Odwiedzając...
Myślę że ten Twój schemat 36 żłobków i 30 magnesów jest poprawny , tutaj jest taki uniwersalny kalkulator w którym jak wpiszesz ile cewek i ile magnesów to Ci automatycznie przeliczy i wyświetli schemat nawinięcia https://www.bavaria-direct.co.za/scheme/... wpisujesz ilość żłobków i pól magnetycznych i potem przelicz. Z ciekawości wpisałem już...
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Wirnik zapewne do wyrzucenia bo; Uszkodzenie lamelek wirnika. Przerwa na połączeniu przy wirniku. Uzwojenie prawdopodobnie spalone. Zapewne były uszkodzone łożyska, bo sam wirnik wygląda na mocno przytarty na pakietach. Lepsze zdjęcie całego wirnika i stojana by się przydało.
A dla szanownego Autora tematu, aby spróbować go pobudzić, tudzież wkleić do wirnika magnes, nie musisz znać schematu prądnicy, po za tym sam kolega pisał, że agregat został zgaszony sprawny, a odpalony niesprawny, więc jednak instalacja jest w miarę ok? U mnie było podobnie. Po wyłączeniu sprawnego agregatu, po jego ponownym uruchomieniu już się nie...
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Sprawdź połączenia kablowe,może byc przerwa przy połączeniu,rozrusznik-alternator.Z tego co piszesz ,to regulator powinien być dobry,nie odłączaj tego przewodu,gdyż nie można jeżdzić mając ład. 18V.skoro takie napięcie daje,to alternator jest napewno dobry,ale sterowanie na ślizgach wirnika może przerywać.,tzn. może robić sie przerwa w połączeniu uzwojenia...
Jeżeli masz większy odstęp między dwoma lamelkami, to oznacza że uzwojenie ma przerwę. Większe iskrzenie i szybsze zdzieranie szczotek. Założysz nowe szczotki i w krótkim czasie zostaną zjechane lub padnie wirnik. Wirnik do naprawy lub nowy.
TUR-2 jest silnikiem szeregowym. Stojan i wirnik są połączone szeregowo. Kondensator jest elementem przeciwzakłóceniowym i nie odgrywa większej roli przy pracy silnika (chyba, że ma zwarcie). Aby wykonać pełną "sekcję zwłok" należy silnik rozkręcić i sprawdzić osobno na przejście uzwojenie stojana i wirnik. Jeżeli na złączu silnika prowadzącego do stopy...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
Jeśli ten zakład zajmujący się przewijaniem ma komutator do takiego wirnika, to może są w stanie wymienić sam komutator, nie ruszając uzwojeń? Nie wiem, na ile to wykonalne, w jaki sposób są tam zrobione połączenia. Oczywiście o ile uzwojenia nie uległy uszkodzeniu, jak się rozwalił komutator - to pewnie będą mogli stwierdzić w warsztacie, jak rozbiorą...
Jesiotr . Jeżeli zrobisz trzy prawidłowe uzwojenia przesunięte względem siebie o 1/3 to bez względu na szerokość nabiegunników wirnika uzyskasz napięcia międzyfazowe które się odpowiednio dodają. Do tego nie mają nic zaskoki bo one już są przy stojącej prądnicy. Nazwał bym je umownie jako zwarcie pola magnetycznego na rdzeniu stojana. Powoduje je pole...
Witam mam problem związany z ogrzewaniem w samochodzi a mianowicie chodzi tu o wentylator z ogrzewania miałem na nim 3 biegi lecz spaliło mi sie uzwojenie na stojanie znalazłem troszkę większy silniczek z innego wentylatora i zabrałem z niego stojan a wirnik włożyłem z tamtego starego ponieważ był dobry jednakże między stojanem a wirnikiem jest dość...
Postanowiłem użyć chińczyka do przewiercenia czegoś grubszego niż 0,1mm blachy i na obcym gruncie już nie była taka twarda gdyż szybko się przegrzała. Poszło trochę dymu przez otwory wentylacyjne ale schłodziłem ją na wyższych obrotach. Następnego dnia, wciskam guzik i już nie wkręca się tak chętnie na obroty, a po 15 sekundach pracy zaczęła puszczać...
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Możesz mieć również uszkodzony wirnik rozrusznika przerwy uzwojenia czyli takzwane martwe punkty w fiatach się to zdarzało
Zasugeruje wirnik, przerwa w uzwojeniu działająca siła odśrodkowa pomaga mu w tym, ot problem ciężko do sprawdzenia.
Masz przerwę na uzwojeniu wirnika lub zwarcie miedzy zwojowe dlatego zjadło szczotki. https://majsterkowo.pl/jak-w-prosty-spos...
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Obejrzyj dokładnie komutator wirnika , czy ma dookoła takie same ślady zuzycia . Miejscowe przebarwienie lub podpalenie lamelek komutatora świadczy o uszkodzeniu uzwojenia wirnika , czyli przerwie w uzwojeniu lub zwarciu między zwojowym , co powoduje powstawanie łuku elektrycznego i odgłos spawania .
Czasami tak jest ze wirnik ma uszkodzone uzwojenie. Pod obrotami się przerwa robi tak kiedyś miałem i też się nameczylem. Bo pomiary w stanie spoczynku w normie ale jak wirnik wejdzie w obroty to ma przerwę w uzwojeniu.
Sprawdź czy kręci się w dobra stronę, skoro jest dobry nie ma przerw to całkiem możliwe że kręci się nie w tą stronę, chociaż jest też możliwość że został źle uzwojony, ale najpierw sprawdź obroty wirnika, jak coś można je zmienić =)
w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
Spróbuj pokręcić osią wirnika (bez śmigła) powinien się obracać bardzo lekko,jeżeli wyczujesz jakieś opory nasmaruj łożyska np. płynem WD-40. Jeżeli wirnik obraca się lekko to może być zwarcie w uzwojeniu lub przerwa w zasilaniu (lubi się przełamać któryś z przewodów.) Ten silnik ma dwa uzwojenia , jedno zasilane bezpośrednio z 230V , drugie przez kondensator,...
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Witam. Brak napięcia w gniazku, przerwa na kablu zasilającym, przerwa na mikroprzełączniku misy, przerwa na warystorze, zużyte szczotki, przerwa na uzwojeniu stojana, przerwa na uzwojeniu wirnika,
Szczotki się nie zawiesiły? Uzwojenie stojana nie ma przerwy? Rzadko ale bywa, że wypalił się styk uzwojenia wirnika z działką komutatora i jeżeli akurat wirnik ustawi się na szczotkach w tym miejscu to nie ruszy. trzeba lekko obrócić wirnik i wtedy włączyć . potem trzeba zlokalizować usterkę i zlutować.
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Podobne objawy daje też przerwa w uzwojeniu wirnika... A szczotki... może w serwisie Celmy?
Iskrzenie na szczotce występuje nie tylko gdy jest zużyta ale też gdy jest przerwa w uzwojeniu wirnika. Prąd podłączamy do uzwojeń silnika, a uzwojenia wirnika zamykają ten obwód jeżeli wirnik ma przerwę to żarówka automatycznie będzie w czasie pracy silnika mrugać.
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Na wirniku klatki nie mają przejścia między sobą czy szczotka nie dociska? Jak wirnik ma przerwę w uzwojeniu to złom (albo przewinięcie) przez to mogły się też szczotki przypalić i komutator
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Witam. Teraz należy wyjaśnić zagadnienie wirnika. Różnica jest znacząca. Przyłącz omomierz na wyprowadzenie wirnika M7-3,M7-4 i obracając wirnikiem, sprawdź jak zachowuje się omomierz. Jeżeli będą skoki rezystancji, to należy sprawdzić szczotki czy się nie wytarły. Jeżeli to będzie dobrze, to prawdopodobnie będzie uszkodzony wirnik silnika (przerwy...
Przełącznik jest dobry? Sprawdzałeś go. Tak jak koledzy już pisali, jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i bez niego silnik będzie działał. A to,że nie działa to może albo przewody źle podłączyłeś albo uzwojenie stojana ma przerwę lub uzwojenie wirnika. A szczotki w jakim są stanie? Dobrze przylegają do wirnika, nie zawiesiły się podczas składania.
wirnik uzwojenie przerwa wirnik wirnik przerwa
iphone schemat gniazdo zaprogramowanie pilota thomson przekręcić wałek
oled65 matryca elektryczny schemat instalacji skutera
Awaria pojazdu w Opel Insignia - co oznacza? De’Longhi Magnifica S – zablokowany pojemnik na wodę, problem z wyjęciem zbiornika