Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Możesz mieć również uszkodzony wirnik rozrusznika przerwy uzwojenia czyli takzwane martwe punkty w fiatach się to zdarzało
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
Sprawdzić wirnik - zapewne ma przerwę w którymś z uzwojeń lub w połączeniu z działkami komutatora.
Witam! To jest bardzo stary temat ale przez przypadek zajrzałem na tą stronę i coś mi wpadło do głowy. Najprawdopodobniej masz (miałeś) uszkodzony wirnik rozrusznika - któryś obwód uzwojeń wirnika ma przerwę (któraś klatka nie zamyka obwodu), co powoduje krótki zanik pola elektromagnetycznego w wirniku - z tąd te szarpania rozrusznikiem. Pozdrawiam....
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Wirnik zapewne do wyrzucenia bo; Uszkodzenie lamelek wirnika. Przerwa na połączeniu przy wirniku. Uzwojenie prawdopodobnie spalone. Zapewne były uszkodzone łożyska, bo sam wirnik wygląda na mocno przytarty na pakietach. Lepsze zdjęcie całego wirnika i stojana by się przydało.
Szczotki się nie zawiesiły? Uzwojenie stojana nie ma przerwy? Rzadko ale bywa, że wypalił się styk uzwojenia wirnika z działką komutatora i jeżeli akurat wirnik ustawi się na szczotkach w tym miejscu to nie ruszy. trzeba lekko obrócić wirnik i wtedy włączyć . potem trzeba zlokalizować usterkę i zlutować.
Przełącznik jest dobry? Sprawdzałeś go. Tak jak koledzy już pisali, jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i bez niego silnik będzie działał. A to,że nie działa to może albo przewody źle podłączyłeś albo uzwojenie stojana ma przerwę lub uzwojenie wirnika. A szczotki w jakim są stanie? Dobrze przylegają do wirnika, nie zawiesiły się podczas składania.
Iskrzenie na szczotce występuje nie tylko gdy jest zużyta ale też gdy jest przerwa w uzwojeniu wirnika. Prąd podłączamy do uzwojeń silnika, a uzwojenia wirnika zamykają ten obwód jeżeli wirnik ma przerwę to żarówka automatycznie będzie w czasie pracy silnika mrugać.
Czasami tak jest ze wirnik ma uszkodzone uzwojenie. Pod obrotami się przerwa robi tak kiedyś miałem i też się nameczylem. Bo pomiary w stanie spoczynku w normie ale jak wirnik wejdzie w obroty to ma przerwę w uzwojeniu.
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Obejrzyj dokładnie komutator wirnika , czy ma dookoła takie same ślady zuzycia . Miejscowe przebarwienie lub podpalenie lamelek komutatora świadczy o uszkodzeniu uzwojenia wirnika , czyli przerwie w uzwojeniu lub zwarciu między zwojowym , co powoduje powstawanie łuku elektrycznego i odgłos spawania .
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Moim zdaniem wirnik do wymiany. Jedno lub dwa uzwojenia mają przerwę co uwidacznia się "staniem" wirnika.
Witam ! To jest mało prawdopodobne aby oba uzwojenia miały przerwę, chyba że pomiędzy wirnik a uzwojenie wpado coś co uszkodziło oba ( trzy uzwojenia ). Takie uszkodzenie powinno być widoczne po rozebraniu silnika. Daj foto na jakim zakresie miernika robiłeś pomiary.
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Witam. Zrób tak jak pisze " kwantor " to wyjaśni czy regulator uszkodzony czy uzwojenie wirnika ma przerwę?
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Pomierzyłem miernikiem wg wskazówek na majsterkowo.pl i okazało się ,że na 2 lamelkach nie ma przejścia czyli jest gdzieś przerwa na uzwojeniu.Stąd to ,jak domniemam jak stanie na którejs z tych lamelek to trzeba go pchnąć dalej aby zaskoczył.Nie wiem czy dobrze myślę?Znakiem tego wirnik do wymiany?Uzwojenie stojana mierzona miernikiem nie ma przerw.
Kombinujecie jak koń pod górę. Wg mnie, jak uzwojenia wirnika mają przejścia i kondensatory są sprawne, to trzeba wyjąć wirnik i sprawdzić: - czy nie odpadł z niego magnes, - wylutować diodę(y) zwierające uzwojenie wirnika i sprawdzić czy uzwojenie nie ma przerwy oraz czy diody są sprawne, a najlepiej wymienić je na nowe, bo przy pomiarze mogą wykazywać,...
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Spróbuj pokręcić osią wirnika (bez śmigła) powinien się obracać bardzo lekko,jeżeli wyczujesz jakieś opory nasmaruj łożyska np. płynem WD-40. Jeżeli wirnik obraca się lekko to może być zwarcie w uzwojeniu lub przerwa w zasilaniu (lubi się przełamać któryś z przewodów.) Ten silnik ma dwa uzwojenia , jedno zasilane bezpośrednio z 230V , drugie przez kondensator,...
Swieca będzie,a raczej powinna być jedna na kolektorze ssącym,do której jak piszesz doprowadzone jest paliwo.To że nie ładuje ,powodów może być wiele.Uszkodzony regulator ,zawieszone szczotki ,uszkodzone lub wytarte pierścienie ślizgowe,przerwa uzwojenia wirnika ,diody ,stojan ...i.t.p.
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Nie, coś takiego nie uszkodzi kondensatorów. Jeśli są uszkodzone to musiały dostać porządny impuls w czasie eksploatacji. Tą diodę na wirniku należy sprawdzić. To uzwojenie jakby domagnesowuje wirnik. Gdy jest tam przerwa to brak tego dodatkowego strumienia być może nie pozwala na utrzymanie wzbudzenia i regulację.
Aby być pewnym uszkodzenia-zwarcia uzwojenia wirnika trzeba sprawdzić na elektromagnesie, ewentualnie przerwę w uzwojeniu za pomocą układu do sprawdzania ciągłości czyli omomierz, lub podobne ustrojstwa.
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Witaj! Sprawdź omomierzem wirnik czy nie ma przerw na komutatorze,czy wirnik nie ma przebicia do rdzenia./Gdybyś miał dławik od starej świetlówki,wystarczy w rdzeniu wyciąć parę centymetrów rdzenia i w to miejsce przystawić Twój wyjęty wirnik na wycięty rdzeń na wirniku umieszczona blaszka przy uszkodzonym będzie skakać a przy dobrym będzie leżeć. Sprawdź...
Prawdopodobnie przerwa na jednym z uzwojeń wirnika.
Powinno być jak na rysunkach ale to tylko sprawdzenie, że nie ma przerwy uzwojenia i przebicia do rdzenia stojana i wirnika. Jeżeli jest zwarcie międzyzwojowe to żarówka go nie ujawni.
Takie iskrzenie wskazuje na uszkodzenie wirnika, który ma przerwę na jednym z uzwojeń.
Witam Gdyby miał zwarcie, to kręcąc wirnikiem powinien przynajmniej ruszyć. Takie pomiary możesz dokonać mostkiem Thopsona lub badzo dokładnym omomierzem a i to nie jest sprawdzenie na 100%. Podłącz omomierz pod szczotki, kręcąc wirnikiem szukaj przerwy. Bardzo często jest przerwa połączenia uzwojenie/ komutator.
Witam! Nie znam tego konkretnego modelu, ale skoro piszesz, że pracuje niestabilnie, to powstaje pytanie: czy silnik uzyskuje właściwe obroty? Jeśli silnik uzyskuje właściwe obroty, a objawy są jak opisujesz, to proponowałbym sprawdzić diody ( do pomiaru przynajmniej jedną końcówkę odłączyć ) i uzwojenia wirnika ( ew. przerwy, zwarcia ). Pozdrawiam...
Często się zdarza, jak ładowanie pojawia się i znika że to przerwa w obwodzie wirnika -"odgrzany" przewód uzwojenia magneśnicy od pierścienia ślizgowego. Przecież cudów nie ma.
Jeśli żarówka w kontrolce jest sprawna a nie świeci przy włączonym zapłonie to możliwe usterki: -przerwa w obwodzie wirnika -uszkodzenie szczotek -uszkodzenie uzwojenia wirnika
Zamiast ciagle kupować wirniki i inne części lepiej kup cały silnik i mniej kasy stracisz niż przy takim bawieniu się. równie dobrze mogłeś doradzić "kup nowy odkurzasz " Nie w tym rzecz aby wymieniać cały silnik tylko ustalić dla czego wirniki się palą . agdom może warto nowy wirnik przed montażem sprawdzić czy nie ma zwarcia w uzwojeniu lub przerwy...
W zasadzie są trzy możliwe przyczyny: - zablokowany wirnik, wskutek tego długi prąd rozruchowy przepala bezpiecznik - silnik doziemiony na jednej fazie, - przerwa w jednej z faz. Zablokowanie wirnika łatwo stwierdzić. Doziemienie- sprawdzić stan izolacji megaomomierzem 500V Przerwy- Sprzwdzić omomierzem oporności uzwojeń, ciągłość linii zasilającej...
Sprawdź połączenia kablowe,może byc przerwa przy połączeniu,rozrusznik-alternator.Z tego co piszesz ,to regulator powinien być dobry,nie odłączaj tego przewodu,gdyż nie można jeżdzić mając ład. 18V.skoro takie napięcie daje,to alternator jest napewno dobry,ale sterowanie na ślizgach wirnika może przerywać.,tzn. może robić sie przerwa w połączeniu uzwojenia...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Szukaj przerwy na uzwojeniu albo nowy wirnik....(jeden pierścień to początek, a drugi koniec uzwojenia)
tzw. buczenie to wynik błędnego skojarzenia połączeń do trójkąta, po przełączeniu w gwiazdę może być wtedy dobrze. Miałem ostatnio taki przypadek w zakładzie, a na domiar złego to jedna cewka w układzie nie była podpięta w połączeniu równoległym silnik się grzał i buczał. Jeśli był to silnik przezwajany możne tak być jeśli nie to należy doszukiwać się...
Z tematu wyżej wynika że silnik powinien kręcić także przy zasilaniu przemiennym 230v lecz nic się wtedy nie dzieje. Sprawdź omomierzem rezystancję stojana i rezystancję między szczotkami (w róznych połozeniach wirnika - być może któreś uzwojenie stojana ma przerwę. Pamiętaj że to silnik szeregowy, połącz stojan z wirnikiem szeregowo.
Nie jest zrozumiałe dla mnie czemu się Panowie tak czepiacie elektroniki? Sterownik można odłączyć i silnik powinien wtedy pracować na maxa. Elektronika dała by inne objawy. Osobiście przypuszczam na granicy z pewnością, że może być przerwa pomiędzy końcem któregoś z uzwojeń a wycinkiem komutatora, może też być uszkodzone łożysko lub jego gumowy pierścień...
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Witam jesli coś wpadło i przecieło uzwojenie to zrobiła sie przerwa lub wada fabryczna
Sprawdzę tak jak piszesz szczotki , ale były niedawno wymieniane . Jeśli były wymieniane nieprofesjonalnie mogą przycinać się w szczotkotrzymaczach . mam wrażenie , że bęben przestaje działać prawidłowo gdy uruchamia się grzałka , Sprawdź woltomierzem na filtrze sieciowym czy nie ma zbyt dużego spadku napięcia w momencie pracy grzałki . Silnik jakieś...
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Tylko iskrzy, czy się grzeje, dymi i śmierdzi ? Jeśli tylko iskrzy to do wymiany szczotki i komutator wyczyścić/przetoczyć. Jeśli sie grzeje i śmierdzi to albo zwarcie w uzwojeniu stojana, albo wirnika. Po rozebraniu , powinno być widać zwęgloną izolację uzw. stojana, w przypadku wirnika jedynie specjalne urządzenie może stwierdzić zwarcie/ przerwę...
Ale niewiele jest uszkodzeń, które powodują zmiany dopiero pod obciążeniem. Uszkodzona mechanika - łożyska, wirnik; uszkodzone uzwojenie klatkowe wirnika. Jakiekolwiek uszkodzenie stojana wpływa na charakterystyki biegu jałowego. Uszkodzenie mechaniki powinno dać się usłyszeć; przerwa w uzwojeniu wirnika wpływa na prąd pobierany przy biegu jałowym tak,...
Witam Sprawdz silnik.Moga byc przerwy w polaczeniu uzwojenia wirnika i komutatora.Druty pod haczykami komutatora sa przeciete lub maja slaby styk. W jakim stanie sa szczotki?Kostka polaczeniowa silnika dobra?
Sprawdź szczotki , uzwojenie wirnika (powinno być kilka ohm) , sprawdź uzwojenie stojana czy nie widać nadpalenia , sprawdź diody prostownicze czy nie mają przebicia lub przerwy , na końcu sprawdź regulator napięcia.
Ciężko tutaj coś doradzić konkretnie, zakładając że prawidłowo połączyłeś wszystkie elementy a silnik się nie obraca to trzeba sprawdzić (oczywiście bez podłączonego napięcia !) czy wirnik obraca się swobodnie, jeden z kondensatorów ten mniejszy to kondensator przeciwzakłóceniowy a drugi rozruchowy. Te też mogą być uszkodzone. Uzwojenia w silniku mogą...
Rdzeń rozcięty do końca, ktoś pisał że nie trzeba wtórnego uzwojenia usuwać wystarczy zostawić jałowe i najważniejsze czemu jak wirnik ma przerwę w uzwojeniach to nic nie pokazuje tak jak by wirnik był dobry??
Witam. Ostatnio zaświeciła kontrolka ładowania. Wyciągnąłem alternator. Regulator był klejony silikonem. Szczotki były w miarę ale myślałem, że czyjaś fuszerka w końcu padła. Założyłem nowy zakładam alternator i kontrolka świeci na wolnych obrotach po przekroczeniu 2 tyś obrotów kontrolka gaśnie. Ale ładowania brak. Rozebrałem alternator znowu. Ten...
Faktycznie nie zwracałem zbyt szczegółowo uwagi na to, teraz przemierzyłem uzwojenie i wirnik w różnych położeniach i wyszły mi takie pomiary między poszczególnymi pinami: 1-2 > 1,8 Ohm 1-3 > 1,2 Ohm 2-3 > 3 Ohm 4-5 > od 4,4-7,4 Ohm Tak więc wygląda na to że przerwę na jakiejś cewce ma uzwojenie wirnika, dzisiaj już nie będę go rozbierał ale w poniedziałek...
Witam.Do wczesniejszych wypowiedzi dodam jeszcze taka wskazowke-byc moze koncza sie pierscienie uzwojenia wzbudzajacego wirnika tz. szczotki z regulatora napiecia musza miec dobre przejscie elektryczne na wirnik.Przy wiekowych alternatorach pierscienie tak duzo sie wycieraja ze w niektorych miejscach poprostu ich nie ma .Przy malych obrotach przerwy...
Witam. Silnik sprawdziłeś ale do silnika nalęży prądnica tachometryczna a o niej nic.Sprawdz obwód omomierzem lub woltomierzem ~ (wtedy trzeba pokręcać wirnikiem woltomierz powinien się wychylać). jeżeli będzie przerwa uzwojenia prądnicy silnik nie będzie pracował.
Silnik jest komutatorowy i szczotki należy sprawdzić możesz mieć uszkodzony wirnik przerwa na jednym z uzwojeń, stojan też należy sprawdzić. Omomierz do ręki i dokonaj pomiarów i będziemy się dalej zastanawiać.
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
Kolega czasem nie robi tych wirników u Krystiana :) Dodano po 4 Kolego ten wirnik nie jest zagotowany, reszta komutatora na normalny kolor więc nie został on przegrzany. Przy przerwie uzwojenia na nieczynnej lameli indukuje się napięcie które wypala przyległe lamele.
Witam. Jeżeli po wymianie dwóch szczotek problem nie zniknie, to przyczyną iskrzenia może być zużyty komutator, lub zwarcie, przerwa, skrót uzwojeń wirnika.
Pomiędzy pierścieniami wirnika powinna byc rezystancja rzędu kilku omów. nie moze byc przejscia miedzy uzwojeniem a masa (rdzeniem)wirnika. Jesli pomiedzy pierścieniami jest bardzo duza rezystancja to znak ze jest uszkodzone uzwojenie (przerwa). Najczęściej brak połączenia drutu nawojowego z pierscieniem.
Temat jest dosyć szeroki ale i wnioski są jednoznaczne dlatego porównując konstrukcje alternatorów są prawie identyczne a jednak są zasadnicze różnice. I tutaj każdy szczegół ma swoje znaczenie a w szczególności sposób uzwojenia stojana, przerwy pomiędzy wirnikiem a stojanem oraz materiałów użytych do samej produkcji.P
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
jeżeli wirnik nie wygląda na spalony a to widać bo lakier będzie ciemnego koloru na uzwojeniach i będzie odchodził i jeżeli w komutatorze przerwy są pomiędzy blaszkami czyste nie są zwierane przez brud to w 90% wirnik będzie dobry a jedynie możliwe ze mogą być do wymiany albo szczotki albo łożyska. pozdrawiam . Dodano po 2 posprawdzaj tez połączenia...
Żarówką? Domontuj sobie do rozrusznika kabelek i żarówkę. W razie czego, z kabelkiem, łatwo sprawdzić działanie nawet zwykłą kontrolką 12V Gdy będzie zawsze świeciła w pozycji "rozrusznik", to do rozrusznika masz dobrze, nie będzie, masz gdzieś przerywające połączenie. Można go wykorzystać do odpalania na krótko, choć bezpieczniej mieć taki włącznik...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
Masz przerwę w obwodzie wzbudzenia: kabel DF, sczotka, pierścień, uzwojenie wirnika,szczotka i.... MASA! Zmierz rezystancję między DF a masą SILNIKA.
Zasugeruje wirnik, przerwa w uzwojeniu działająca siła odśrodkowa pomaga mu w tym, ot problem ciężko do sprawdzenia.
Jeśli ten zakład zajmujący się przewijaniem ma komutator do takiego wirnika, to może są w stanie wymienić sam komutator, nie ruszając uzwojeń? Nie wiem, na ile to wykonalne, w jaki sposób są tam zrobione połączenia. Oczywiście o ile uzwojenia nie uległy uszkodzeniu, jak się rozwalił komutator - to pewnie będą mogli stwierdzić w warsztacie, jak rozbiorą...
Witam. Iskrzenie wirnika może mieć kilka przyczyn: zwarcie w uzwojeniach, przerwa uzwojenia, nierówny komutator lub luz na łożysku. Bez wykonania pomiarów trudno stwierdzić przyczynę. Wstępnie możesz pomierzyć wirnik omomierzem po przeczyszczeniu komutatora. Sprawdzasz czy pomiędzy sąsiednimi lamelkami są jednakowe oporności. Sprawdź pod szkłem powiększającym,...
Dodam, że szczotki i komutator są w porządku. Czyli jednak wirnik uszkodzony , ma przerwy albo zwarcia uzwojeń . Wymontuj silnik i daj do sprawdzenia w jakimś zakładzie przezwajania silników .
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Powodem braku kontrolki może być regulator napięcia lub brak przejścia przez uzwojenie wzbudzenia, skoro regulator już założyłeś nowy i masz pewność, że dobry typ, to zostaje przerwa w uzwojeniu wirnika, weź miernik do ręki i między jednym a drugim pierścieniem, po których się ślizgają szczotki sprawdź rezystancję, jaka posiada, powinna wynosić nie...
Witam Ja proponuję sprawdzić rezystencje uzwojenia wirnika na pierścieniach slizgowych, radzę poprawić lutowania często tam jest przerwa i to powoduje przerywanie w ładowaniu
Uzwojenie wirnika w pierwszej kolejności do sprawdzenia,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku. Pozdr.
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej prądem stałym.Jest to bardzo prymitywny sposób ale pozwalający...
Zakładam, że silnik nie ma oporów mechanicznych na wirniku. Sprawdź omomierzem oporność między złączami zasilania. W różnych położeniach wałka może mieć różne wartości ze względu na obecność komutatora. Stan baterii sprawdź testerem ogniw, a nie woltomierzem. Po dołączeniu baterii do silnika sprawdź woltomierzem napięcie na stykach zasilania. Zrób porządne...
Przewody idące do silnika trafiają na uzwojenia stojana i tam dalej szeregowo na szczotki. Obejrzyj dokładnie gdzie wchodzą szare przewody. Przerwa jest na którymś podłączeniu lub na podłączeniu uzwojeń stojana do zacisków szczotek. Między szczotkami jest wirnik a to już sprawdziłeś, że masz tam przejście.
To wtedy przy pracy silnikowej byłoby iskrzenie na komutatorze, a przerwę na listku powinien wykazać pomiar oporności uzwojenia wirnika. Jedyna sytuacja jaka przychodzi mi na myśl, ale wątpię aby tak było, że w stojanie wklejony jest jakiś mały magnes robiący magnetyzm szczątkowy. W takiej sytuacji prądnica będzie pracowała jako silnik, ale nie będzie...
W takim razie trzeba jeszcze raz posprawdzać, ale dokładnie. Stojan zdjąć, wykręć śrubkę 10 i sprawdzić uzwojenie stojana. Czy nie ma przerwy (oba uzwojenia powinny mieć przejście) i czy nie ma przebicia do obudowy stojana. Wirnik zaś trzeba dać na przyżąd do jego sprawdzania. Istnieje jeszcze taka możliwość, że gdy sprawdzałeś ją na akumulatorze podłączyłeś...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to możesz mieć przerwę na jednym z uzwojeń na wirniku dlatego i efekt jest taki jak opisujesz lekki obrót wirnika i silnik "załapuje".
Witam. Jeżeli masz sprawdzony kondensator i sprawdziłeś,że po podłączeniu silnika do napięcia bez kondensatora silnik kręci się po poprzednim zakręceniu wirnikiem wniosek jest następujący. Natomiast ma przerwę w uzwojeniu pomocniczym. Sprawne ma tylko uzwojenie główne. Sprawdź omomierzem czy jest obwód w miejscu gdzie był przyłączony kondensator. Powodzenia...
I ty wiesz, że taką akurat wartość ma współczynnik k tego wyłacznika nadmiarowego i wiesz również, że prąd rozruchu tego silnika wynosi dokładnie 50A? Ja natomiast wiem od pierwszego postu praktycznie, że coś jest spaprane. Może uzwojenia "skrócone", moze kondensatory utraciły parametry, może łożyska padły, może klatka wirnika ma przerwę. Tylko aby...
Po zmianie mocy na "max" urządzenie zaczęło wydobwywać z siebie zapach prądu. Dobre ;) Nie mam zamiaru tego naprawiać, poniewaz kompletnie się na tym nie znam. Oddać do naprawy, bo zapewne wystąpił któryś z ponizszych problemów - szczotki wytarte - szczotki zawieszone w szczotkotrzymaczach - uszkodzony wirnik (przerwa w jednym z uzwojeń lub wyrwane...
pozwole sobie nawet go zacytowac, bo po tylu latach odnalazlem ten tekst: "W mojej ówczesnej pradnicy przerwane było jedno uzwojenie. Nie chciała się z tego powodu wzbudzać na nowym regulatorze. Wywołane było to brakiem ciągłości prądu płynacego przez uzwojenie wzbudzenia (przy mechanicznym styk utrzymywał tą ciągłość). Przerwa w uzw. wzbudzenia unieruchomi...
Jeżeli masz większy odstęp między dwoma lamelkami, to oznacza że uzwojenie ma przerwę. Większe iskrzenie i szybsze zdzieranie szczotek. Założysz nowe szczotki i w krótkim czasie zostaną zjechane lub padnie wirnik. Wirnik do naprawy lub nowy.
przy każdym obrocie wirnika dostają przebicia pod wpływem siły odsrodkowej (zwarcie do rdzenia wirnika) Zwarcie można sprawdzić mierząc prąd zasilonego przez żarówkę wirnika. Z resztą powinna błysnąć. Miałem tak przypadek. Wirnik nie kręcąc się był ok. Jak ruszał była akurat przerwa. Pęknięty lut połączenia uzwojenia z pierścieniami.
Albo na naukę ... ;-) Przypadkowo natknąłem się na wątek, już stary. Przyczyną problemu z uruchomieniem są przerwy ( wzrost oporności, ale nie do nieskończoności ) pomiędzy uzwojeniami wirnika, a polami komutatora. Można spróbować to polutować lub lepiej - zgrzać. W żadnym wypadku nie uderzać, bo obetnie się końce uzwojeń.
Na wirniku klatki nie mają przejścia między sobą czy szczotka nie dociska? Jak wirnik ma przerwę w uzwojeniu to złom (albo przewinięcie) przez to mogły się też szczotki przypalić i komutator Wiesz, nie znam się na dokładnej budowie silników. Czy on ma na komutatorze wyprowadzenie kilku uzwojeń? Ciekawi mnie ten fakt, iż po trafieniu w pozycję przejścia...
wirnik uzwojenie uzwojenie rozruchowe przerwa wirnik spalone uzwojenie
palet maszyna sprawozdanie prawa kirchhoffa wymiana silnika nawiewu
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Jak wyjąć silnik z pralki Amica Navigator? Kod usterki 60F0E5 w Mercedes Actros: SCR, CAN, elektryka