http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
120A z omegi.
Ok dzięki za rade a czy wiesz może czy zmiana alternatora na większy to jest jakiś kosztowny zabieg? Bez zmiany alternatora nie dam rady uciągnąć dwóch wzmacniaczy.
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
I dołożyć drugi akumulator? Bo o ile dobrze zrozumiałem, to pojazd ma instalację 12 V, a tylko fotel 24 V, więc jak to ma działać? Szybciej, to wymiana maty na 12V i ewentualnie zmiana alternatora na większy.
Wydajności tych wentylatorów pomnóż kilkadziesiąt razy i otrzymasz wydajność jakiej potzrebujesz do zasilenia silnika. W uproszczeniu - pojemność silnika x obroty / 2 - tyle powietrza zżera twój silnik. Te sprężary elektryczne mają szanse działać ale wymagają pewnie niesamowitego prądu - zmiana alternatora na większą moc, większa bateria. Lapiej założyć...
Witam nie wiem czy piszę w dobrym dziale Jeśli nie to proszę o przeniesienie. Chciałbym zmienić alternator na większy bo brakuje mi prądu do audio myślałem o zmianie z 70A na min 120A, tylko teraz pytanie z jakiego samochodu mógłbym zamontować taki alternator żeby pasował.
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , rozumiem mały spadek obrotów ale nie tak że auto praktycznie potrafi zgasnać ( choć pasek sie nie ślizga wiec ten opór jest troche dziwny ) może zmiana aku pomoże , zobaczymy
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
jeszcze musisz dokupic taka tulejka do wentylatora, bo altelnator ma większą średnicę wirnika. Regulator powinien być przykęcony juz do altelnatora, chyba ze ktoś już go wykręcił, a stacyjke i rozrusznik kolega chciał żebys wymienił bo wtedy był by FULL WYPAS wersja :D. pozdrawiam
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Zmiana poziomu fali fośnej? No tak, zakłócenia od silnika czy alternatora będziesz miał ale z czułością to bym dyskutował że CB radio ma większą czułość.
Witam Przedobrzyłeś z mocą. Aku i alternator nie wyrabiają z prądem. Jedyna rada to zakup aku o większej pojemności i zmiana alternatora o większej mocy. Sprzęt jest w porządku. Pozdrawiam
Jaką żarówkę masz założoną na wzbudzenie i czy alternator był w 100% sprawny? Tak jak napisałem w pierwszym poście, założyłem większą żarówkę 4W ale wyczytałem, że ponoć te żarówki topią mocowanie tej żarówki w c-330 - zobaczę. Niemniej zmiana żarówki nie pomogła. Nie mam wiedzy czy alternator był sprawny do końca w samochodzie. Kupiłem od znajomego...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Witam chciałbym zasięgnąc porady czy zmiana altrnatora na mocniejszy 90amp lub 110amp nie zaszkodzi całej instalacji potrzebuje założyc dwa akumulatory lub jeden większy do zasilenia wzmacniacza o mocy 2.5 kw
ok czy jeśli będę zmieniał alternator na większy to czeka mnie jakaś przeróbka elektryki? innymi słowy: muszę szukać alternatora do tego modelu tylko o większym amperażu? (nowsza wersja tego auta -nissan pickup d22 1999- ma podobno 90A) czy mogę się rozejrzeć za dowolnym , byle wszedł w mocowanie i pasowało koło pasowe??? bestler- krzywo czytam albo...
Witam !! Posiadam w swoim dolniaku alternator 12V ok 12A. Który zaczyna ładować od około 2000obr/min wału korbowego. Nurtuje nie teraz takie zadanie aby przerobić ten alternator. Dobrze było by aby dawał ok 20A i ładował od ok 1000obr/min. Jak to zrobić ?? Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy...
Prostownik fajny i porządnie wykonany. Uklad kontroli i sterowania , niezbedny przy tej mocy. Wtracę tylko słowo o pradzie z alternatora bo niektorzy to nawet nie zadali sobie trudu zeby przeczytać w wikipedii . Na alternatorze jest napisane np: 45A jest to prad jaki jest zdolny oddac alternator przy obrotach znamionowych ( konstrukcyjnie zalezy od...
Więc sa dwie pewnie standartowo jest tam 70A lub jak masz trochę bogatszą wersje wyposażenia to 90A ale stawiam na 70A . Dobrą opcją byłoby wymiana na 100A z jakiegoś Diesla astry z tego samego rocznika . To daje nam podstawy do rozmowy o porządnym ładowaniu . Idąc dalej , dołożenie dodatkowego kabla plusowego pomiędzy alternatorem a akumulatorem ,...
Prawdopodobnie regulator jest do wymiany, bo obecnie jest "cyfrowy" a powinien być "analogowy". Stąd różnica kolorystyki przewodów we współpracującej kostce.. u Siebie przeszedłem z bosch 70A na valeo 180A bez większych komplikacji. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
To ile weźmie prądu akumulator nie zależy od tego czy alternator ma 70A czy 180A. Tu jesteś w błędzie to ile weźmie akumulator zależy od wydajności alternatora i stopnia rozładowania akumulatora. Może źle o sformułowałem - jak potrzebuje 20A to nie ma znaczenia czy ma alternator 60 czy 90A. Czyli jak są 2 auta używane identycznie a jeden ma altek 70...
Całkowity brak sensu odnośnie instalacji elektrycznej pojazdu. Przy napięciu 12 V i mocy 4000 W (zakładając 100 % sprawności przetwornicy) popłynie prąd ponad 300 A ! Akumulator samochodowy jest w stanie oddać przy rozruchu jakieś 200 A, lub dla większych pojemności pewnie ponad 300 A. Jednak jest to tylko chwilowe przy odpalaniu samochodu. Nie ma możliwości...
Jeszcze raz wracam do podstawowej sprawy: nie jest ważne, co sie rusza, ma się zmieniać strumień magnetyczny wewnątrz cewki. Ponieważ materiały magnetyczne stosowane do budowy maszyn elektrycznych mają przenikalność magnetyczną TYSIĄCE razy większą, niż powietrze, więc rdzeń skupia w sobie również tysiące razy większy strumień, niż powietrze poza rdzeniem....
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Przekaźniki mam pod maską, przewód zasilający 2.5mm2 Gdzie się wpiąłeś z zasilaniem lamp? Pod złącze alternatora B+ (zakładam, że pewnie masz alternator założony) - stąd byłoby pewnie najbliżej - czy gdzieś indziej? jednak tam w okolicach lamp jest więcej miejsca No i bliżej lamp- czyli spadki napięć jeszcze mniejsze. A w jaki sposób rozwiązałeś wpięcie...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
viayner typowe akumulatory samochodowe wytrzymują prąd rozrusznika rzędu nawet 200A więc wytrzyma, pytanie tylko jak długo... ale muzyki słuchamy w czasie jazdy...wyższa szkoła to zmiana alternatora na mocniejszy i większe aku, kabel zasilający wzmacniacz to zazwyczaj 10mm2 i więcej...a moce rzędu 800 W w aucie to raczej codzienność
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
witam jeżeli przygasa światło we wzmacniaczu to albo za mała średnica kabla do wzmacniacza albo prąd podawany przez alternator jest nie taki jak trzeba . ja miałem kiedyś to samo z radiem zmiana na większa średnice dało pozytywny wynik.
Wystarczy moim zdaniem - zmiana transformatorka (o ile alternator "daje" napięcie do instalacji 12V, a to jest chyba pewne ?). Transformato sieciowy autor zastosował z "wygodnictwa" - opisał w swym artykule, jakie wymagania powinien spełniać profesjonalny transformator impulsowy (istotne są: przekładnia ok.40:1, prąd uzwojenia niskonapięciowego ok....
Jest to rezystor większej mocy Ale jaka jest jego oporność i czy zmienia się ze zmianą jego temperatury, ale to po tym spostrzeżeniu Przełożyłem ze starego ale jakiejś zmiany w działaniu nie ma, może tyle że zaraz po starcie chwilę dłużej trzyma większą moc ten alternator. nie ma to chyba żadnego znaczenia. Jedno wyprowadzenie mam podłączone i jest...
Krótki opis wyliczania dodatkowego rezystora. Prawidłowy pobór prądu widziany przez układ pomiarowy samochodu to Iz=340 mA. Led pobiera Il=140 mA. Potrzebujemy więc "stworzyć" dodatkowy pobór prądu Ir przez dodatkowy rezystor podłączony równolegle do żarówki LED-owej: Ir = Iz - Il Ir = 340 mA - 140 mA Ir = 200 mA Teraz wyliczamy wartość rezystora Rd...
W zasadzie odpowiedzi padły chociaż koledzy raczej kierowali się instynktem. Pytający chyba dla zabawy zadał to pytanie. Nie interesuje go jaki samochód, jaki silnik, jaki rodzaj i typ akumulatora. Pewna dość leciwa kuzynka to samochód potrafiła odróżniać przynajmiej według kolorów. W tym przypadku i tego brak. Pewnie nie wszyscy pamiętają, ale ja owszem...
Zwykły termostat z czujnikiem na parowniku. Wyłączenie np przy - 5C, załączenie przy +5C i po temacie. Kolego zakładam klimy do maszyn i powiem ci że pół biedy jest jak maszyna ma 12v, wtedy całe sterowanie jest 12v. Gorzej jak jest 24V wtedy nie dość że trzeba silną przetwornice, to jeszcze trzeba wzmocnić alternator, zresztą przy 12V też. Bo pobór...
Kondensator Chroni instalację w aucie, eliminuje nagłe spadki napięcia a kosztuje stosunkowo niewiele więc czemu by go nie zakładać? Dla mnie może być nawet zchowany, nie chodzi mi o to żeby świecił w bagażniku. Mam pytanie, na ile mocy mogę sobie pozwolić w samochodzie bez ingerencji w alternator itp, Chciał bym w przyszłości założyć drugi wzmacniacz...
Witam ponownie! No poszukałem i posprawdzałem trochę i będę się zabierał za zmianę tych kabli itp. Mniej więcej wiem co potrzebuje, no ale mam jeszcze parę pytań bo nie jestem do końca pewien a chce żeby wszystko było jak należy. 1. Czy bezpiecznik może być dużo większy niż mi potrzeba? Na suba potrzeba mi 120A i znalazłem jakiś komplet z bezpiecznikiem...
Temat rozwiązany po zmianie alternatora wszystko jest tak jak być powinno (aaa i po wymianie) większej połowy żarówek w aucie.
Skoro dajesz rezystor to dlaczego nie po stronie mikrokontrolera robiąc dzielnik? Niby by można tylko w instalacji napięcie może być różne 11V- 14V, a niech coś pójdzie w alternatorze... W ogóle z tego co czytam to ten temat jest dość popularny i opinii tyle co opiniujących ;). Ale chyba zdecyduje się dać szeregowo rezystor 15k-30k i dodatkowo diodę...
Kondensator nawet 10F wiele by nie poprawił - tylko wymiana alternatora, albo słuchanie muzy na małym volume to nie będzie spadków :) 12,3 z 14,4 ? Ja jak miałem PSX-D2 ( 1,5 kw przy 1 ohm ) to na włączonym silniku spadało do 11v i wzmacniacz się wyłączał - zmiana kabli i akumulatora nic nie dało dopiero zmiana alternatora z 75A na 110A i było dużo...
Dodam że 2 lata po zmianie aku na wieksze wysiadł alternator 8letni Czyli nie warto zwiększać pojemności akumulatora, bo to powoduje większe obciązenie prądowe alternatora niż przewidzial producent.
Witam . Mam problem z samochodem VW Polo 1.4 TDI PD z 2009 . Przy większym obciążeniu instalacji elektrycznej na niskich obrotach silnika jest odczuwalny brak ładowania. Zdemontowałem regulator , jedna ze szczotek jest praktycznie zużyta. Czy mogę bez obaw tymczasowo przełożyć identyczny regulator ( jeśli chodzi o wyprowadzenia ale inaczej oznaczony)...
Skoro wyjmowałeś bezpieczniki i jest bez zmian to odłącz + z alternatora, jak będzie dalej pożerać prąd to spróbuj to samo z rozrusznikiem.
Arek84, masz rację z wymianą standardowego na mocniejszy, ale oprócz argumentów wymienionych przez DrumAndBass'a, dołożę ten, że w takim przypadku na dzień dobry powinienem wymienić kable na 50mm^2. Na razie mam 20mm^2, co (jak zresztą potwierdzacie) stanowi rzeczywiście minimum przy dwóch aku, ale na razie będzie musiało wystarczyć. Potem pomierzę...
Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku....
Samochodzik jest wyposażony w sprężarkę klimatyzacji, także myślę, że raczej alternator jest wystarczająco mocny. Motor to Diesel - akumulator raczej z tych większych. Teoretycznie nie daje więcej na przetwornik jak 400 Wat, czy to jest tak dużo? Jeżeli zmiana kabla masowego coś do to go wymienię, ale nie o to chodzi, żeby wydać 60 zł na niego i nie...
Witam. Brat ma maluszka. Brakuje mu w nim prądów, ponieważ ma dość dobry sprzęt audio, do tego dochodzi jazda na światłach przez cały rok. Pobór jaki występuje w maluchu po załączeniu wynosi około. 200 W.. A wiadomo jakie ładowanie jest w maluszku. Chodzi o to czy dałoby się przewinąć wirnik alternatora (pomijając już zmianę mostka prostowniczego i...
Z tego co widzę to cewka wzbudzenia jest na stałe podłączona do minusa a regulacja jest robiona z plusa.Ten sposób regulacji był przeważnie stosowany w starszych konstrukcjach z regulatorem mechanicznym a później dawali regulator elektroniczny który był bardziej skomplikowany w stosunku do regulatora regulującego podpiętego na stałe do plusa.Czasem...
Tak, popękane luty przy rezystorze wskaźnika, to standard i zostały usunięte w pierwszej kolejności. Nie one okazały się jednak przyczyną. Po głębszej analizie dochodzę do wniosku, że faktycznie może występować problem z masą czujnika, ponieważ zmiana napięcia zasilającego wskaźnik po uruchomieniu silnika jest zbyt mała, aby spowodować tak dużą zmianę...
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany... mianowicie ustawiał to szpec który zna się na tym... A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę, MIanowicie wał jest do zmiany gdyż ma luzy i minimalnie skrzywioną ośkę nawet nie...
Tak powinno być. Jak się boisz to mogę Ci nagrać filmik jak to w moim e46 wygląda - jest bardzo podobnie (startuje z ok 1000 obr/m, w zimie 1100 obr/m), a nawet gorzej, bo stabilizacja wolniejsza i mniej dokładna (jak opadną to chwilę schodzi zanim dokładnie dobije do nominalnych 900 obr/m, taka uroda BMW, inne modele mają podobnie). A Yaris z kolei...
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
Sprawdź napięcie przed i po uruchomieniu silnika; poza tym załącz światla i oświetlenie wnętrza - po zmianie jasności światła rozpoznasz usterkę. Alternatory z takim uszkodzeniem mają dosyć głośną pracę (gwizd), wynikający z dużego prądu wzbudzenia. Powinien być to regulator - przy innych uszkodzeniach napięcie zawsze jest mniejsze od 14/5V.0
bo silnik w c330 ma wolne obroty Silnik może sobie ''pyrkać'' na wolnych obrotach czyli 400 obrotów na minutę oryginalna prądnica zaczyna ładować od około 800 obrotów na minutę silnika i żeby alternator ładował to potrzebuje odpowiednich obrotów pogubiłem sie xD W samochodzie przełożenie kół pasowych jest 1 do 2 czyli obroty alternatora są około dwa...
Rozdzielone na 2 wzmacniacze tzn na 1 wzmacniacz idzie kabel 12mm2 ?? czy poprostu 1 kablem polaczyles 2 wzmacniacze ?, Sprawdz mase, zobacz na zapalonym i na zgaszonym silniku. 70A to wcale nie jest duzy ten alternator. Napisz moze jaki samochod i jaki silnik.
Witam jeśli chodzi o ładowanie to nie powinno mieć wpływu na falowanie obrotów silnika . Alternator ma wyjścia [LW] lampka i obrotomierz , co do drugiego wyjścia to może ma jeszcze jakieś połączenie ze sterownikiem i wpływa to na falowanie obrotów, dlatego jak wcześniej ci napisali odłącz wtyczkę kiedy alternator ładuje i wtedy zobaczysz czy jest różnica....
TL07x ani 741 nie nadają się tu z powodu właśnie tego, że nie będą pracować poprawnie z Uwe=Uzas. Ich odstęp Uwe od Uzas to ok. 2-3V. Poza tym tu nie można stosować byle jakiego WO - potrzebny jest typ stabilny od temperatury - w samochodzie temperatura może zmieniać się od -30stC do +60stC - ważny parametr to tempcoVio. Wszystko to załatwia INA138...
Jakiej mocy masz ten silnik? Jeżeli ta hamownia ma mieć sens to obciążenie musi mieć większą moc niż silnik a potem dostosowywać obciążenie do potrzeb za pomocą np. zmiany wzbudzania prądnicy/alternatora.
Jak sie zachowuje napięcie w czasie zmiany obrotów i obciążenia? 14,7 V to troszkę za dużo, może się mylę ale powinno być tak ok 14,2.
Bateria akumulatorów ma zapewnić rozruch ciągnika zimą, latem - gdy ciągnik jest wielokrotnie uruchamiany i zatrzymywany i w mniej niesprzyjających warunkach. Stąd w ciągnikach tak duże akumulatory - pozwalają na wiele rozruchów nawet jeśli nie ma ładowania w ciągniku i pozwalają bez problemu uzyskać duże prądy. Wszystko to prawda, jeśli akumulatory...
Próbowałem kombinować z kablem ale nic nie dało. Podłączałem też dodatkowy (gruby 10mm^2) kabel ale wszystko było bez zmian - nadal za niskie napięcie. Wygląda to tak jakby alternator dawał za mało prądu lub akumulator pobierał za dużo. Czy może być uszkodzony np. regulator napięcia, alternator (diody, uzwojenie) itp?
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
Alternator pewnie, duży pobór prądu przy podgrzewaniu swiec na zimnym jeszcze silniku i nie wyrabia pewnie.
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Najpierw zobacz jaki masz alternator, bo jak 70A.... to się nie dziw Mam Golfa 3 alternator 70 A, roczny aku Centra Futura 62 A, monoblok Hifonics Brutus BX 1500 D MKII ((at) 4 ohm 600 W rms, (at) 2 ohm 1000 W rms, (at) 1 ohm 1500 W rms) zasilanie 35 mm ², bez kondensatora. Gain na wzmaku na 3/4, spadki napięcia pojawiają się przy ustawieniu 30/40...
Kolego Witek, może czasy dzieciństwa mam dawno za sobą, fizykę podstawówki też, porównanie do pompy i wiadra było specjalnie dla Ciebie :D Możesz swoim uporem przekonywać kogo chcesz i do czego chcesz, ale niestety piszesz głupoty i jeszcze próbujesz podpierać to wzorami fizycznymi. Skoro jesteś taki biegły w tej dziedzinie, to wytłumacz dlaczego wersje...
Chyba trzeba będzie podłubać w generatorze, wyjąć prądnicę i na jej miejsce włożyć alternator od "stara". Takie rozwiązanie sprawnościowo, byłoby najlepszym wyjściem, ale przypuszczam, że może to nie być takie proste i bez większych przeróbek się nie obejdzie, jeżeli budowa generatora jest podobna do tego co ja mam - zesprzęglenie wirnika generatora...
Jesteś w temacie więc masz coś do polecenia Nie, nie jestem w temacie. Nie nawijam uzwojeń. Tak trochę ze szkolnych lat zostało. No i teoria. To ta teoria: https://obrazki.elektroda.pl/6733507000_... Ja bym na twoim miejscu nie usuwał oryginalnego uzwojenia, nic lepszego nie wymyślisz 😉. Ogólnie rzecz biorąc, do wolnoobrotowych trzeba...
http://obrazki.elektroda.net/67_12517170... Po dość długiej przerwie, chciałbym przedstawić kolejne modyfikacje mojego silnika turbinowego z wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Najistotniejszą zmianą jest dodanie obudowy turbiny napędowej. Silnik jest teraz zamontowany na solidnej ramie, która pozwala na obsługę w pozycji...
Witam serdecznie! na wstępie chciałbym podziekować za uwagi dotyczące przeróbek w syntezie - oczywiscie wszystko zadziałało jak nalezy ! co do przestrojenia w zera i zwiekszenia mocy - podzielę się swoimi doświadczeniami zera: w szereg z kwarcem siedzą - do masy kondziołek i trymerek - nalezy je wywalić i ta nogę kwarcu podać do masy z drugiej strony...
Witam. Tak jak w temacie, interesuje mnie zmiana alternatora w silniku 1.8 w A4 B5 2000R. Chodzi głównie o to by założyć alternator o jak największej wydajności. Myślałem o wersji z któregoś Diesla i byłoby miło gdyby alternator pasował do fabrycznego mocowania. Podkreślam liczy się jak największa wydajność alternatora związana z rozbudowanym Car Audio.
W takim razie, ze względu na utrudniony rozruch taki alternatorowy silnik nie byłby idealnym źródłem napędu dla e-roweru, chyba żeby załączać go dopiero po rozpędzeniu się przy pomocy pedałów albo połączyć go za pomocą sprzęgła. Bo chyba zwieranie wirnika przy starcie tylko częściowo rozwiązuje problem. Poza tym, z tego co napisałeś wynika, że silnik...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Witam, uzwojenie przewinięte 500 zwoi Φ 0,65mm, rezystancja wyszła 5,5Ω. Gość co przewijał stwierdził że to nieprzeszkadza... podłączone i .... bez zmian, czego się uczepić , kostki mam nowe made in rosija, a może rezystancja wzbudzania za duża, wg. aksakala powinno być 3,5Ω...???
Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS. Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać. Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator. A po co ten większy akumulator? Nie dość że nie ma go gdzie upchnąć, to swoje waży. Nie da rady...
Uzwojenie stojana jest trójfazowe (połączone w gwiazdę) Powiedz proszę co znaczy nawinąć cieńszym drutem i więcej bo jak już wcześniej wspomniałem stojan już raz był przewijany co prawda nie przeze mnie ale gość który mi to robił własnie dowinoł po jednym zwoju. Co do drutu to oryginalny stojan ma drut o średnicy 1,25mm opór między fazami (mierzony...
Witam Ponownie, Załączam wynik odczytu błędów skrzyni, który zrobiłem dziś, tj. 21/05/2018 (załączona fotka): P1768 - Przekaźnik sterowania skrzyni biegów - Wyłączony P0705 - Czujnik zakresu wybierania - Nieprawidłowy zakres roboczy Gdy pisałem o trybie awaryjnym skrzyni i związanych z tym objawach/ kłopotach w sobotę, tj. 19/05/2018 (tekst rozpoczyna...
Witam Jak masz odpiętą wtyczkę ,alternator nie został wzbudzony ,stąd tak niskie napięcie.Naładuj dobrze akumulator i wtedy zrób pomiar ładowania.Jeżeli nie ulegnie zmianie to świadczy o uszkodzeniu ąlternatora.
To o co chodzi z tym że jak wyłącze św i wszystkie odbiorniki to nie piszczy lżej kręci się wtedy alternator?? A co, fizyki w szkole nie uczyli?, nie ma nic za darmo, energia elektryczna nie bierze się znikąd,trzeba dostarczyć mechanicznej, a co za tym idzie alternator stawia tym większy opór im więcej z dostarcza energii elektrycznej.
Witam wszystkich. Temat umieszczam tutaj, bo niejako związany jest z elektryką samochodową. Mianowicie chodzi mi o zbudowanie sztucznego obciążenia do testowania alternatora na stole. Ma to być rezystor dużej mocy, myślę że 1 kW wystarczy. Do zmiany obciążenia nie będzie wykorzystywana zmiana rezystancji, tylko ma być wykorzystane sterowanie PWM. Moje...
Jak już uda się uruchomić nawet jak nie ma ładowania, to będzie samochód chodził nawet przy ok 10.5v, po zgaszeniu już się nie da uruchomić. W samochodzie kolega zmierzy: Napięcie na uruchomionym silniku z obciążeniami i bez. Po wyłączeniu silnik, bez kluczyka sprawdzić jaki prąd pobiera wyłączona instalacja z akumulatora. Tylko nie uszkodzić miernika....
Nieszczelności na kolektorze w okolicy łączenia kolektora z głowicą na 99%, szaleje temperatura (zielono we wtyczce czujnika g65) i zaczynają się problemy z dawką paliwa i z tąd brak mocy i strzelanie w wydech. Sonda sprawna ? jeżeli masz problemy z połączeniem sie z ecu to próbuj chociaż pobieżnie poczytać staga i sprawdzić w nim temperatury, czasy...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
to rozumiem że jeśli alternator ma (np. zjechane łożyska) to alternator ciężko się obraca co powoduje duże naciągnięcia paska, a pasek obciąża napinacz i jego eksploatacja jest parę razy większa niż normalnie? zloty01 jak w zeszłym roku poszedł mi napinacz to mechanik powiedział że musi rozebrać cały przód no i skasował mnie jak za zboże, dlatego dałem...
Problemem z połączeniem alternatora i huśtawki - oprócz strat w przekładni (może da się zrobić przekładnię o niskich stratach, poprzez użycie np. paska zębatego) - jest wnoszenie dużej bezwładności, przez co huśtanie będzie dużo wolniejsze. Myślę, że lepszym pomysłem będzie użycie dużego silnika krokowego - on raczej nie wymaga przekładni (a jeśli już,...
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V. Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe...
układ paliwowy musi nadążyć z dawką paliwa zanim silnik zwiększy obroty Nie tylko nadążyć, ale dorzucić więcej. AFR czyli lambda w tym momencie jest poniżej 1. Nie bez przyczyny sterownik w momentach nagłych zmian obrotów pracuje w otwartej pętli. (czyli nie korzysta z sondy) Jak idziemy w szczegóły to jeszcze jedną przyczyną wyłączenia alternatora...
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
Raczej pomyśl nad prądnicą asynchroniczna - silnik trójfazowy klatkowy plus trzy kondensatory. Sam zbudowałem niejeden taki generator. Czytałem o tej metodzie, ale czy da się tego używać w normalnych (nie laboratoryjnych) warunkach, niesymetrycznych, zmiennych obciążeń, pobierających czasem duży prąd na rozruchu? jak to się zachowuje przy zmianach...
Faktycznie, pomyliłem się oryginalnie (+) na masie. To praktycznie tylko w rozruszniku trzeba odwrócić biegunowość bo alternator napewno jest z minusem na obudowie. Jednak podzielam obawy KingKonga odnośnie zmiany kierunku obrotów silnika rozrusznika - czy nie będzie problemów z rozruchem ? Ale i tak warto spróboować, bo prądnica dla dużych , ciągle...
Alterantor wydaje się ok, swoje znamionowe parametry (80A a jak znam Valeo to pewnie da z 95A) będzie dawał przy 6000 obr/min swojego wirnika czyli ok. 3000 obr/min silnika, wtedy możesz dokonać pomiarów. Spadki napięcia przy gwałtownej zmianie obciążenia wynikają z funkcji Load Response Control zaimplementowanej w regulator, jej działanie jest widoczne...
Ja uważam że prostownik ma być przede wszystkim do ładowania akumulatorów i nie nadaje się do innych celów np. zasilania żarówki. Z tym się zgadzam 7 lat akumulator , obecnie produkowane akumulatory powszechnego użytku nie wytrzymają nawet połowy tego czasu z prostej przyczyny tak są konstruowane . Bzdura! Mój rekord użytkowania współczesnego akumulatora...
Witam! 1: moc wzmacniacza nie powinna być większa, od mocy głośnika. To tak samo, jak żarówki 12V nie powinno się świecić ze źródła 18V, albo inaczej: dla zarówki nie będzie to znacząco lepiej! 2: najmniejsza zmiana mocy, zauważalna uchem to 3dB, co odpowiada obniżeniu mocy o 50%, lub wzrostowi o 100%. Zmiana mocy o 30% w dół, lub 60% w górę nie jest...
Ja wymieniałem w Calibrze 2.0. Założyłem z Omegi b 2.5, jedyne przeróbki jakie musiałem wykonać to zmiana koła pasowego (założyłem swoje i pasowało, mam wąski pasek a tam był wieloklinowy) i dobranie tulejki na śrubę mocującą. A i wymieniłem pasek na dłuższy i oczywiście założyłem grubsze przewody. Tak poza tym bez większych komplikacji. Może spróbuj...
Witam. Otóż że mój ostatni temat w koszu, proszę ponownie o porady. Odłączyłem wszystkie odbiorniki, wypiąłem wszystkie bezpieczniki co do jednego, sprawdzałem również przekaźniki, odłączyłem rozrusznik i alternator. Drzwi zamknięte. Pobór prądu bez zmian 0.20. Odłączałem główny bezpiecznik pod kierownicą taki w aluminiowej obudowie wtedy spadł pobór...
Witam. Tematów o ładowaniu w Lublinach było wiele i sporo z nich przeczytałem, ale nikt nie pytał o to co ja, więc: Mam Lublina II w oryginalnej zabudowie pomocy drogowej (Szummar), silnik 4CT90 i do tego słaby alternator 55A. Hydraulika w w/w aucie jest napędzana przez elektryczną pompę. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem...
większy alternator wymiana alternator większy większy akumulator alternator
renault laguna przycisk zablokować windows update koszt wymiany licznika
Przejściówka do gniazda OBD-II Renault Kangoo 2006 Ekranowanie kabla PWM w panelu PLC: czy to konieczne?